Kirjoittaja Aihe: Elokuva velhomaailman vuodesta 1981?  (Luettu 5594 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Elokuva velhomaailman vuodesta 1981?
« : Toukokuu 27, 2008, 15:29:06 »
Ei, tällaista ei ole tulossa ainakaan tietääkseni, mutta mietin vaan - ihan just äsken tuli mieleen, kun olen herännyt talviuniltani aktivoitumaan tuonne Varjot - Harry Potter 1981 -foorumiroolipeliini - että olisiko ehkä 'hieman' siistiä, jos joku filmaisi sellaisen elokuvan.

Siis, jos joku poimisi kirjoista kaiken mahdollisen infon noista tuon vuoden legendaarisista tapahtumista ja toteuttaisi siltä pohjalta elokuvaversion niistä. Tietenkin mua hirvittäisi mitä sontaa siitä tulisi, ainakin, jos yksikään varsinaisten HP-kirjojen pohjalta tehtyjen leffojen tekoon/julkaisuun osallistuneet pääsisivät laittamaan lusikkansa soppaan, mutta...

Minusta ainakin olisi kauhean kiehtovaa katsoa elokuvaversio, siitä "mistä Harry Potterin tarina alkoi". Olisi enemmän Voldemortia, enemmän kuolonsyöjiä, enemmän Kelmejä, enemmän Lilya ja Jamesia, ja mun mussukkani Barty Kyyry Juniorkin toivon mukaan enemmän esillä.
Tosiaan siis... tietysti vain, jos leffantekijät todella arvostaisivat ja kunnioittaisivat tämän aikakauden tapahtumia ja nerokkuutta, eivätkä sivuttaisi kaikkea olennaista niinku yleensä tai keskittyisi pelleilyyn ja ehdottomasti hahmojen persoonallisuuksia pitäisi kunnioittaa kirjoista, eikä kääntää niitä ylösalaisin syyttä suotta.
Tuollaisesta leffasta voisi parhaimmillaan tosi synkkä, mutta ei välttämättä ahdistava, ja ennen kaikkea todellinen koukuttaja niille, jotka eivät Potterversumia vielä tunne.

Jos sellainen tehtäisiin pian, voisi ehkä Ralph Fiennes päätyä Voldsukaksi - en haluaisi ainakaan kuvitella siihen rooliin ketään muuta. Raddcliffeä nyt ei ehkä kandeisi James Potteriksi survoa, ei ne kaksi niin samanlaisia voineet olla. Itse asiassa näkisin mielelläni ne FK-leffaan valitut Kelmien (ja Lilyn ja Kaken) "näyttelijät" tuossa leffassa, kun ei FK kerran suonut niille kuin 5 sekuntia ruutuaikaa. Barty Juniorina näkisin mielelläni Jamie Bell'in (enkä vain siksi, että hän on lempinäyttelijöitäni ja olen sattunut valitsemaan hänet omaksi versiokseni Barty Juniorista, vaan myös siksi, että hän todella voisi hyvinkin onnistua vetämään tuon roolin hienosti), ja Bellatrixina saisi mun puolestani olla se sama, kuin FK:ssa.

Mitäs tuumitte haaveestani ja millaisella näyttelijäkastilla te mahdollisesti toivoisitte ko. kaltaisen elokuvan toteutettavan?

PS. Minulla on pystyssä foorumiroolipeli (tarinakerronta-muotoinen siis), joka sijoittuu mm. tuohon vuoteen ja näihin tapahtumiin ja jossa siis meidän fanien improvisoimana elämme aikajanaa 1980-1992. Käykää tsekkaamassa, jos kiinnostaa. ;) Tässä topicissa ei saane laittaa mainostavia linkkejä joten ks. allekirjoituksessani oleva Harry Potter-roolipeli -linkki.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2014, 01:55:41 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
Vs: Elokuva velhomaailman vuodesta 1981?
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2008, 15:57:17 »
Raah... Tuo olisi kerrassaan loistava juttu!
Haluaisin niin kovasti saada varsinkin kuolonsyöjiä enemmän kehiin, joten toivottavasti (jos kuvitellaan leffan ilmestyvän) siinä sitten olisi heistäkin hieman tarkemmin. Ettei vain Harrylle läheisistä henkilöistä.
Haluaisin tietää varsinkin Malfoyiden menneisyyttä hieman. Se kyllä melkeinpä edellyttäisi sitä, että Rowling olisi mukana teossa, mutta niin hän luultavasti joka tapauksessa olisi. Mutta enemmän kuolonsyöjistä itsestään, hieman lisää.
Ennen kaikkea kuitenkin tuosta ajasta ylipäätään tarkempaa tietoa ja loistava elokuva, kiitos.

Minä en oikein tunne noita hieman ei-niin-tunnettuja brittinäyttelijöitä, mutta ainakin Helena voisi onnistua todella hyvin Bellana. Ihan helposti hänestä saisi päälle kolmekymppisen.
Fiennesillähän oli näitä kaiken maailman sotkujaan, ja hän on kuitenkin hieman liian vanha Voldemortiksi. Tosin olipahan Voldemort aika epähumaanin näköinen jo silloin, mutta kenties se tyyppi, joka oli Volden muisto SK:ssa voisi näytellä Voldemortia? Tai kenties joku näistä Fiennesin sukulaisista, joita niin kovasti on leffoihin koitettu tunkea?

Mutta todella mielenkiintoinen ja kutkuttava ajatus tuollaisesta leffasta. Kunpa sellainen tulisikin...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 27, 2008, 16:38:28 »
kenties se tyyppi, joka oli Volden muisto SK:ssa voisi näytellä Voldemortia?

!!!! Joo, joo!! Joo!!! Se olisikin vielä parempi sen ajan Voldeksi kuin Fiennes ihan jo silläkin että Fiennesiä kyllä nähdään tarpeeksi varsinaisissa HP-kirjoihin suoraan pohjaavissa leffoissa, mut sitä loistavaa ja karismaattista nuortamiestä ei olla vielä nähty tarpeeks! SK-leffa on niin mahtava suurimmaksi osaksi juuri tuon 16v Volden takia. :D

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Kesäkuu 01, 2008, 11:41:06 »
Olisi tosiaan ihan kiva nähdä elokuva tuosta ajasta. Siitä tiedetäänkin jo sen verran, että jo nykyisistä tiedoista saisi varmaan koottua aika koherentin filmin eikä uutta informaatiota tarvisi juurikaan kaivella. Toisaalta olen Potter-maailman liiallista kaupallistamista vastaan. Vaikka me fanit takuulla mielellämme näkisimme tuollaisen leffan sen itsensä takia, elokuvayhtiöt toteuttaisivat sen vain tahkotakseen lisää rahaa. Koko velhomaailmaa ja sen taikavoimaa ei tulisi ehdyttää "ryöstöhakkuilla", sillä, että jokainen mahdollinen hyvä tarina yritettäisiin saada jollain lailla tuottamaan. Vaikka epätodennäköistähän se on, että niin tulisi käymään...
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 01, 2008, 15:37:45 »
Minusta taas on aivan se ja sama mikä on elokuvayhtiöiden motiivi, niin kauan kuin elokuvaversion on toteutettu tasokkaasti ja siis viihdyttää faneja ja hankkii asialle uusia faneja. Tietysti tuo väärä motiivi usein vaikuttaa siihe tasoon, etenkin HP-leffoissa tähän mennessä, mutta siis noin niinkuin periaatteessa olen tätä mieltä.

Taru Sormusten Herrasta -elokuvat ovat mielestäni loppujen lopuksi ihan ok kamaa kirjoihinkin nähden (noin niinkuin kokonaisuuksina, vaikka paljon puutteita ja outoja valintoja niistä löydänkin), eli niiden suhteen mun on vaikea nähdä mitään ensisijaisen rahastuksen makua. Eli en koe tuota siis mahdottomuutenkaan, että kirja toteutettaisiin elokuvaksi muussakin kuin rahantahkoamismielessä.

Minger

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2008, 18:39:40 »
Loistava idea :D Todellakin. Kun kirjoista kerää rippeitä ja yksityiskohita, on koossa hyvinkin ainekset elokuvalle. Se pitäisi kuitenkin tehdä hyvin, hyvin huolella, jottei sitä tule kuin näistä elokuvista. Eikä siinä tosiaankaan pitäisi olla tarkoitus viedä fanien rahoja, vaan oikeasti tehdä kunnon elokuva, visualinen toteutus. Näyttelijöistä en osaa sanoa, koska niitä en juurikaan tunne, mutta eivätkö leffoissa satunnaisesti näkyneet James ja Lily voisi itse esiintyä? Koska tuonhan ikäisiä ja näköisiä he olivat kasariluvulla. Pitäisi vähän enemmän ehdotella tätä joissain "isommissa piireissä", josko tämä toteutuisikin!

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Syyskuu 08, 2008, 20:03:19 »
Joo, tästä aiheesta voisi hyvinkin tulla oikein mainio elokuva. Itse asiassa (jos siis huolella tehtäisiin), niin paljon parempi kuin näistä "oikeista" Potter-filmeistä. Faktoja on tiedossa tarpeeksi kunnon tarinaan, muttei kuitenkaan liikaa (eli ei tarvitsisi tehdä vain kohtausten läpijuoksua ja/tai karsia pois kaikkea jännää).

Unelmanäyttelijät taasen.. mä en suoraan sanottuna haluaisi nähdä tutuista Potter-näyttelijöistä muita kuin tuon SK:n Valedron Voldemortina ja FK:ssa vilahtaneen nuoren Kalkaroksen. No, Radcliffe voisi kyllä hoitaa James Potterin roolin (ja Lilyksi voisi laittaa Bonnie Wrightin, ehehehhee). Ulkonäkö olisi ainakin sopusoinnussa, mutta hänen kyllä pitäisi saada aikaan jotain pesäeroa Harryyn.

Useita voisi kyllä laittaa vaihtoon. Helena B. Carter oli oikein hyvä Bellatrixin roolissa, mutta hän on kyllä imo liian vanha nuoreksi, Azkabanissa lojumattomaksi Bellaksi. Liian vanhoja olisivat myös Lupin, Sirius ja monet, monet muut. Realistisesti ajatellen tän elokuvan tekemiseen menisi vielä monta vuotta ja koko näyttelijäkaartin pitäisi olla 10(+) vuotta nuorempia kuin mitä he ovat nyt/olivat filmatessa. Tietysti jotkut tarpeeksi vanhat tai parran peitossa olevat, kuten Dumbledore, näyttävät suurin piirtein samalta, ja heidän näyttelijänsä voisivat pysyä (mutta ei Gambon, mä en kestä häntä). Täytyy miettiä vähän lisää, että jos keksisi jotain ehdotuksiakin, eikä vain eieieieieiei-tätä-näyttelijää ;)

Kun nyt ollaan tällaisella haaveilulinjalla, niin musta olisi kauhean kiva nähdä elämäkertaelokuva Dumbledoresta. Tai no, se ehkä olisi vähän liian pitkä ja sekava, mutta miten olisi elokuva Dumbledoren nuoruudesta (Grindelwald!) ja siitä sitten vuoteen 1945? <3
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Blueberry

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Syyskuu 27, 2008, 19:25:06 »
Mahtava ajatus! Itse olen miettinyt, että Row voisi kirjoittaa kirjan näistä vuoden -81 tapahtumista, mutta leffakin olisi ihan superduperkiva juttu :--D Kunpa vaan se tehtäisiin oikeiden faktojen perusteilla, eikä mitään elokuvayhtiöiden itse keksimien juttujen mukaan... Eikä siitä leffasta saisi jättää mitään pois, mikä tiedetään varmasti. Olisi kyllä kiva, jos nyt joskus tällainen leffa koskaan tehtäisiin, Rowling pääsisi auttamaan käsikirjoituksessa, jotta siitä saataisiin kaikkiin yksityiskohtiin sopiva.

Voi että, nyt saitte mut ihan odottamaan sellaista leffaa :--DD
"Tottakai tämä tapahtuu sinun päässäsi, Harry, mutta minkä kumman takia se silloin olisi epätodellista?"

Eeyore

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Marraskuu 04, 2008, 15:17:51 »
No joo, olen vähän kahen vaiheilla.
Tietysti olisi hienoa nähdä kirjana sekä leffana v. -81 tapahtumat ja saada enemmän ruutuaikaa niille, jotka ovat vain vilahtaneet Pottereissa (kuten James ja Lily ja miusta kelmitkin, Voldu, usea kuolonsyöjä) ja nähdä, mitä silloin oikein tapahtu. Näyttelijävalinnoissa oisin Voldemortin ja Bellan kanssa samalla linjalla, he olivat todella hyviä :)
Mutta sitten vähän pelottaa, että raiskaisivatko leffan tekijät meijän mielikuvat siitä, mitä on tapahtu? Tai mahdollisen kirjan, jonka Row olisi hienosti (?) kirjottanut? Kaikilla meillä on toiveet, kuvitelmat ja unelmat siitä, miten ne tapahtumat siellä meni enkä tiedä miten moni tykkäisi siitä, että sotkeennuttaisiin menneisiin. Omalta kohdaltani vähän luulen, että en välttis tykkäisi...
Muuten kyllä hyviä ideoita ja kokonaisuudessaan mainio ajatus ^^

Poissa Leonor

• valiopeelo
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #9 : Huhtikuu 08, 2009, 20:08:09 »
Siinä missä osa edellisistä on aloittanut viestinsä hihkaisulla, kuinka mahtava tai loistava idea elokuvasta olisi, minä voin puolestani sanoa puhtain sydämin kuinka hirveältä asia kuulostaa. Hyvä on, olen ehkä vähän turhankin pessimistinen tämän suhteen, mutta minulla on syyni ja omat mielipiteeni. Olen siis ehdottomasti sitä mieltä, ettei Jamesin ja Lilyn sun muiden ajoista pitäisi alkaa tehdä elokuvaa. Miksikö? Monestakin syystä. Eiköhän Potter-saaga ole aivan tarpeeksi meille kaikille faneille, sillä saamme palvoa Rowlingia vielä pitkät ajat kirjojen kirjoittamisesta. Kaiken lisäksi Rowling on ainoa, joka elokuvan käsikirjoituksen voisi edes tehdä, enkä todellakaan usko, että hän aivan heti asiasta innostuisi. En vain jaksa uskoa siihen. Sitä paitsi olisi käsikirjoitus kuinka hyvä tahansa, niin elokuva olisi kuitenkin täysi pohjanoteeraus. Hyvät ideat onnistutaan aina pilaamaan jollain tapaa varsinkin filmiteollisuuden maailmassa.

En siis kuitenkaan kiellä, etteikö ajatus ideana olisi houkutteleva. En vain tahdo, että sitä lähdetään koskaan toteuttamaan :D Ja jos jostain kumman syystä lähdettäisiinkin, tahtoisin mieluummin lukea kirjan aiheesta kuin katsoa elokuvan. Olisi todella kutkuttavaa lukea synkistä ajoista, jolloin Voldemort oli vallassaan. Kuolonsyöjiä siellä ja täällä, tappeluita, sekasortoa… Vau, se olisi mieletöntä! Ajatus on melkeinpä ficin kirjoittamisen arvoinen, mutta silti toivon, ettei kukaan sellaista tee. Tai jos tekee, en aio lukea sitä, sillä minusta jokaisella fanilla saa ja pitää olla oma mielikuvansa noista ajoista ja kaikesta, mitä silloin tapahtui. Aihetta sivuten olisi todella mielenkiintoista kuulla eri fanien mielipiteitä millaisina he ovat nuo ajat kuvitelleet.

Tiivistettynä mielipiteeni: en halua elokuvaa koskaan tehtävän, mutta kirja vielä menisi, jos Rowling sen itse kirjoittaisi :)
Optimist: someone who figures that taking a step backward after taking a step forward is not a disaster, it's a cha-cha. ~Robert Brault
Leonor -> Leo -> Leonor

Roosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Toukokuu 26, 2009, 18:59:57 »
Oli kyl kiinnostavaa nähdä vuosi, kun Harryn vanhemmat kuolivat, ja miten paljon Voldemortilla oli valtaa siihen aikaa, eikä vain kuulla kun joku kertoo aina siitä kyseisestä vuodesta jossain elokuvassa. Vaikka olisi sillälailla, että siinä olisi pieniä pätkiä vuodesta.. Mieluiten näkisin sen 31.10.1981 illan, jolloin Volde löysi Lilyn ja Jamesin..

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 27, 2009, 10:14:38 »
Mieluummin elokuva kuin kirja. Vaikka Joanne Murray ent. Rowling onkin taiturimainen kirjoittaja, en haluaisi hänen palaavan enää Potterien tarinaan. Mielestäni lukijoille on nyt jätetty hyvin kuviteltavaa. Elokuva sen sijaan olisi aivan toisenlainen ilmaisumuoto, ja James/Lily/Severus olisi oikein kutkuttava kolmiodraama, lapsuudesta kuolemaan. Kirjassa oli mielestäni jo tarpeeksi maistiaisia, mutta liian tarkka kuvaus saattaisi viedä pohjaa Harry Potter-kaanonilta.

Toisaalta elokuvassa pitäisi kyllä olla jotain uuttakin. Pahimmassa tapauksessa kelmit-leffa ei erottuisi kunnolla Twilightien ja Kultaisten komppassien seasta. Kyllä mukana pitäisi ehdottomasti olla jotain uppoavaa Titanicia. Riittäisikö sitten Voldemort ja Jamesin ja Lilyn tuho, joka nähtiin jo VK-leffassa? En oikein usko. Ehkä Severuksesta saisi ammennettua jotain jännittävää, kun hän muuttuu kuolonsyöjäksi mutta rakastaa silti Lilyä - hmm, tästä minulle tulee mieleen Star wars ja Anakin/Padmé :D Hmm. En pääse tästä nyt mihinkään, mutta anteeksi oudohko viesti.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Nibs

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Joulukuu 17, 2010, 00:17:58 »
Toisaalta elokuvassa pitäisi kyllä olla jotain uuttakin. Pahimmassa tapauksessa kelmit-leffa ei erottuisi kunnolla Twilightien ja Kultaisten komppassien seasta. Kyllä mukana pitäisi ehdottomasti olla jotain uppoavaa Titanicia. Riittäisikö sitten Voldemort ja Jamesin ja Lilyn tuho, joka nähtiin jo VK-leffassa? En oikein usko.

Eikä nähty! Siinä nähtiin vaan pari nopeaa flashbackia kuinka Lily paiskaa oven kiinni Volden nenän edestä, Volde kedavraa Lilyn ja osoittaa Harrya sauvallaan. Ei se mulle ainakaa riittänyt alkuunkaan. Ja varsinkin, jos ne jättää nuo tapahtumat kunnolla kertomatta viimesessä DH -leffassa, ni tällaselle leffalle ainaki ois tilaa. Nehän piti näyttää tossa ekassa DH:ssa, mutta eivätpä näyttäneet... GRRR.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Joulukuu 17, 2010, 08:04:21 »
Enpä tiedä... Ideanahan tämä tietenkin saa minutkin hymyilemään, vaikka en Pimeyden lordin näyttelijävalinnasta, Fiennesistä, ollutkaan samaa mieltä (paremmin rooliin sopisi juuri Christian Coulson). Mutta mitä toteutukseen tulee, niin on aika laihat mahdollisuudet siihen, että oikeasti tuo asetelma saataisiin toimimaan. Tuolla alalla on aina rajoituksia ja asetuksia, jotka on joidenkin tomppeleiden toimesta sinne pistetty. Harry Potter on pakotettu omalla tavallaan myös lastenleffaksi, jolloin siitä voisi olla aika hankala äkkiä saada mitään sen parempaa kuin se roska mitä muut leffat ovat olleet. Varsinkaan jos aikoisi samoja näyttelijöitä käyttää. Jos joku aikoisi tämän toteuttaa, niin toivoisin kokonaan uusittuja näyttelijöitä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ja paljon varaa omavaraisuuteen. Eihän se Rowlinginkaan eepos mikään mahtimahti kaikilta osin ollut, joten olisi kiva nähdä tekijöiltä kerrankin positiiviseen suuntaan kääntyvää omalaatuisuutta.. Mikä ei tosin tule tapahtumaan ellen minä tai joku muu yhtä fiksu hemmo olisi siellä taluttamassa niitä tyyppejä kädestä :"D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2010, 08:11:50 kirjoittanut Mortti »