Kirjoittaja Aihe: Sydämenlyönnit (Sirius/Remus) S  (Luettu 779 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Sydämenlyönnit (Sirius/Remus) S
« : Toukokuu 13, 2008, 00:22:08 »
Vuodelta 2005.

Sirius/Remus
Ikäraja: S
Lyhyesti: Sirius ja Remus vain ovat ja puhuvat hiljaisia asioita.

K/H: Tee mitä haluat nyt, eikä ”sitten kun”. Nyt on jo sitten kun.

Sydämenlyönnit

Ikkunan likaisenvalkeat verhot repsottivat unohdetun näköisinä. Huoneessa oli sänky, jonka peitto ja tyyny tuoksuivat ummehtuneelta, unohdetulta ajalta ja jotenkin kaukaisesti niihin sekoittuivat kyynelten tuoksu. Lattialla oli matto, joka oli vinossa. Yöpöydän päällystä oli pölyssä, joku oli piirrellyt siihen ajatuksissaan.

Sirius Musta makasi sängyllä kyljellään ja katseli huoneen seinää. Seinällä oli ollut nuotteja ja joitakin julisteita, jotka oltiin vuosia sitten revitty pois. Huoneessa oli hämärää, katossa roikkuva lamppu ei ollut toiminut vuosiin. Ohuiden verhojen lävitse tuli vain hieman valoa, oli kestänyt hetken ennen kuin silmät olivat tottuneet pimeään.

Ovelta kuului hiljainen koputus ja joku tuli sisään. Valo satutti silmiä, jotka olivat jo sopeutuneet hämärään ja Sirius sulki silmänsä valolta. Hänen ei tarvinnut katsoa tietääkseen kuka tuli, Remus koputti aina varovaisesti ja tuli hiljaa sisään. Remus harvemmin sanoi mitään ennen kuin Sirius oli vilkaissut tai puhunut.

Sirius pysytteli hiljaa ja piti silmänsä kiinni. Remus sulki oven takanaan ja pimeys tuli takaisin huoneeseen. Mies pysytteli oven luona hetken totutellen valon puutteeseen ja tuli sitten lähemmäksi Siriusta.

”Nukutko sinä jo?” Remus kysyi kuiskauksella.

”En”, Sirius vastasi myöskin kuiskauksella ja avasi silmänsä. ”Mitä sinä täällä?”

”En ole nähnyt sinua koko päivänä”, Remus sanoi. Hän hymyili hieman surumielisellä tavalla. ”Minun tuli ikävä sinua. Ja olin huolissani.”

”Ei minusta tarvitse olla huolissaan.”

”Sulkeudut huoneisiin, etkä puhu kenenkään kanssa. Kai minä saan olla huolissani?”

Sirius hymyili, meni selkä vasten seinää. ”Tule tänne”, hän ojensi kättään.

”Emme me molemmat mahdu siihen”, Remus pudisti hieman päätään.

”Tule nyt. Minä pitelen sinusta kiinni”, hymy pysyi koko ajan miehen kasvoilla.

Remus otti Siriuksen kädestä kiinni ja varoen meni kapealle sängylle kyljelleen makaamaan. Hän painoi kasvonsa Siriuksen rintaa vasten. Toinen kietoi kätensä miehen ympärille.

”Katso nyt. Et sinä tilaa vie lainkaan”, Sirius painoi hetkeksi huulensa toisen hiuksille. ”Kuuletko sinä sydämenlyöntini?”

”Mh. Kyllä”, Remus nyökkäsi.

”Hyvä”, Sirius sanoi hiljaa. ”Sulje nyt silmäsi ja kuuntele tarkkaan.”

Remus sulki silmänsä. Sirius silitteli hellästi hänen selkäänsä.

”Sinä saat huolestua vasta sitten minusta, kun sydämeni ei lyö”, Sirius kuiskasi Remukselle hiljaa. ”Joten et saa olla huolissasi vielä pitkiin aikoihin.”

Remus ei vastannut mitään, hän kuunteli vakaita sydämenlyöntejä. Sirius hengitti rauhallisesti. He makasivat sängyllä hiljaa ja molemmat vaipuivat hiljalleen uneen.

Heidän sydämensä eivät lyöneet samaa tahtia.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2009, 09:29:08 kirjoittanut Tinna »
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Hophoppari

• Ankeuttaja
Vs: Sydämenlyönnit (Sirius/Remus)
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2008, 16:52:54 »
Tykkäsin kovasti, viimeinen lause jätti tälle ficille jotenkin arvoituksellisen kaiun. Toi K/H, sitä en oikein ymmärtänyt. Miten se liittyy tähän? Saatan olla kyllä nyt hidas, mutta en voi sille mitään. Mutta, joka tapauksessa, anteeksi kovasti lyhyt kommentti, ja kiitos ihanasta ficistä. Todella pidin.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
Vs: Sydämenlyönnit (Sirius/Remus)
« Vastaus #2 : Toukokuu 15, 2008, 10:16:05 »
Tuohon aikaan laitoin K/H:n aina A/N:n tilalle. Eli siis "Kirjoittajan huomioita".

Kiitos kun kommentoitte, arvostan asiaa. ^^

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Sydämenlyönnit (Sirius/Remus) S
« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2012, 22:00:19 »
No jos tässä kerran pitää ficcarinurkkaa aktivoittaa, sen voi samantien aloittaa vanhimmasta päästä, etenkin kun on tällainen *kaipaan söpöstelylukemista* -fiilis :)

Tykkäsin tästä kovasti, Sirius/Remus on ihana paritus. Hetken aikaa pohdin missä he mahtavat olla ja missä ajassa, mutta sitten mieleeni tuli Kalmanhanaukiolla vietetty vuosi. Sellainen pieni hetki elämästä, jonka haluaa myöhemmin muistaa, vaikka aika haalistaisikin sen.
Teksti oli hiukan hajanaista tuon dialogin kohdalla. Ite oon tottunu siihen ettei enteria klikkailla kahta kertaa joka välissä, mutta pelkkä tottumiskysymyshän se on. :)

Lainaus
”Katso nyt. Et sinä tilaa vie lainkaan”, Sirius painoi hetkeksi huulensa toisen hiuksille.
Tää oli tosi liikuttava lause <3
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #4 : Heinäkuu 25, 2012, 11:05:51 »
Ensiksi: en lue Sirius/Remusta. Minusta on ilkeää parittaa kaksi hyvää ystävää, eivätkä he mielestäni sovi toisilleen. Mutta etsin jotain lyhykäistä luettavaa, ja yllätyin löytäessäni ficcisi (en tiennytkään sinun ficcailevan), joten päätin silti lukea tämän. Yritin kovasti olla olematta ennakkoasenteinen :D Sitä paitsi alkutietojen tekstit vaikuttivat houkuttelevilta.

Lainaus
jotka oltiin vuosia sitten revitty
Ihan aluksi pitää nostaa esiin tämä häiritsevä puhekielisyys. Oltiin-sanan tilalle siis "oli" (:

Tämä oli paljon lyhyempi kuin ensinäkemältä ajattelin, liekö johtunut noista kappalejaoista. Olinkin aivan hämilläni, kun yhtäkkiä Remus ja Sirius vain vaipuivat uneen ja tämä loppui :D

Kaiken kaikkiaan tämä oli oikein suloinen, vaikka en mahtanut ennakkoasenteelleni mitään, ja kihisin ärsyyntyneenä parituksen takia. Mutta en voi silti kieltää, etteikö puhelu ollut oikein luontevaa ja kaikki muutenkin - no, suloista.

Ihan viimeinen lause kuitenkin muutti kaiken, hieman yllättävälläkin tavalla. Ensin kaikki soljui vain, ja mikä ikinä Siriusta vaivasikin (jos hän kerran oli ollut kateissa koko päivän, tai niin minä ainakin tulkitsin), tuntui aika pikkujutulta. Lopussa mieleen hiipi kuitenkin epäilys: eivätkö he kaksi voineetkaan olla yhdessä? Loppu tosiaan tuntui melkeinpä kääntävän koko ficin ylösalaisin, mikä on mielestäni todella hyvä juttu erityisesti näin pienessä pätkässä.
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Loure

• Bloodien lasten kokoonhaalija
  • Vuotislainen
  • I don't care what people think about me.
  • Pottermore: WildQuill30294
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2012, 18:46:07 »
Voi.
Varoitan, olen väsynyt (...seitsemältä...?) ja sokerihumalassa, mutta yritän parhaani mukaan saada kunnollisen kommentin aikaan. Kas niin.
Yleensä en pidä slashista, mutta S/R jostain syystä menee ja on mielestäni ihanan ...apeaa? Varsinkin kun nämä ficit kuorrutetaan niin ihanalla melankonialla (kirjoitetaanko se noin?) ja angstilla <3
Tarinan nimi kiinnitti huomioni ja luettuani tämän sain ehkäpä, hmm, vartin mittaisen voi iik ihanaa - kohtauksen, vaikkei tämä mitään ällöttävää fluffia ollut. Tämä oli juuri sellaista, jota rakastan.
Rakastin kuvailua ja tarinan selkeyttä: samaan aikaan yksinkertaista mutta yksityiskohtaista. Kuten muutkin ovat sanoneet, pidin viimeisestä lauseesta: se toimi omassa mielessäni ikään kuin airuena siitä, että pian kaikki muuttuisi, eikä mitenkään kauniimpaan suuntaan...
Huoh, taidanpa lopettaa tämän kommentin irvikuvan tähän.
Kiitos paljon, Taru ^^ Pelastit päiväni!
Miten pahalta nyt tuntuukaan, pilvet väistyvät kyllä.
Mutta vaikka aurinko paistaisi pilvettömältä taivaalta, ei se estä sitä, että sisältä tuntuisi tyhjältä.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #6 : Elokuu 07, 2012, 19:15:17 »
Ohoho. Oho. Hei vaan. :D Mitenkäs tänne on näin paljon kommenteja yhtäkkiä tullut, onhan tämä ollut täällä jo... päälle neljä vuotta.

Nightingale, kiitos paljon kommentistasi. :) Itse olen tietokoneella tottunut laittamaan entteriä kaksi kertaa, koska minun on silloin helpompi lukea tekstiä näytöltä.

Nominal, juu, mä fikkailin aikoinaan paljon. Joskus vuonna 2003 sain tästä hyvästä vuottisoscarinkin. :'D Fikkasin vuosina 2002-2006 paljonkin, mutta se sitten vain jäi. Kiitos kun luit ja kommentoit tähän, vaikka et parituksesta pidäkään. :)

Loure, kiitos sinullekin kommentistasi (en varmaan olisi muuten edes huomannut, että tämä fikki on saanut enemmänkin huomiota osakseen). :) Tuo oli ihana kommentti, sai hymyn minun kasvoilleni ja piristi paljon tätä harmaata päivää. (Täytyy vielä sanoa, että sydän hyppäsi hetkeksi kurkkuun, kun näin fikkini otsikon tuolla tuoreimpien viestien joukossa - luulin, että tätä ei olisi enää täällä.)

Kiitos kaikille ja ihanaa, että te piditte tästä (jo 7 vuotta vanhasta) fikistä. <3

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2012, 13:22:19 »
Huomasin tämän vasta nyt, mutta päätin tulla kommentoimaan silti.. (:

Eli oikein mukava pikku fikki, todella suloinen. Teksti oli selkeää ja helposti luettavaa, kirjoitusvirheitä en huomannut ollenkaan. Itse pidin tuosta Sirius/Remus parituksesta, rauhallinen Remus ja hänen vastakohtansa villi Sirius, täydentäntävät toisiaan. Paras kohta oli mielestäni tämä:

Heidän sydämensä eivät lyöneet samaa tahtia.

Yksi asia minua häiritsee melko paljon. Näkyykö se vain minun koneellani, vai oletko tarkoituksella jättänyt tyhjän välin jokaisen puheenvuoron jälkeen?

Nukutko sinä jo?” Remus kysyi kuiskauksella.

”En”, Sirius vastasi myöskin kuiskauksella ja avasi silmänsä. ”Mitä sinä täällä?”

Tuo häiritsee minua melkoisesti, en tiedä oletko tehnyt sen tarkoituksella vai et...
Mutta tosissaan, aivan ihana ja suloinen fikki, ei liian hempeä, mutta hempeä kuitenkin. Tämä on juuri sellainen fikki, joka kannattaa lukea, kun on surullinen. Piristää jokaisen päivää todella paljon. (:
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2012, 13:52:36 kirjoittanut Ales »
Hey! You just lost The Game.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #8 : Elokuu 09, 2012, 14:27:14 »
Kiitos kommentista. Ja kuten aiemmassa viestissäni jo sanoin, minulla oli (ja on vieläkin) tapana laittaa välit jokaisen kappaleen ja puheenvuoron väliin, koska silloin minun on helpompaa lukea tekstiä näytöltä. :)