Kirjoittaja Aihe: Twilight-saaga  (Luettu 65188 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Twilight-saaga
« Vastaus #225 : Heinäkuu 01, 2010, 20:41:52 »
Kävin juuri katsomassa tuon Eclipse-elokuvan :) Odotukseni olivat alusta asti aika korkealla koska olin kuullut hyviä arvosteluja ja nyt nähtyäni voin sanoa etten pettynyt. Petyin kyllä kirjaan, sillä siinä oli liikaa randomeja sivujuonia ja se oli muutenkin kovin tönkösti kirjoitettu. Elokuva oli ehdottomasti parempi ja katsoisin sen mieluusti uudestaan. Sivujuonien määrä kirjassakin oli melko suuri ja välillä siinä tuntui olevan liikaa tavaraa, mutta periaatteessa tuo tavaran määrä piristi, kun en kyllästynyt missään vaiheessa.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Vaikka vähän kammottaa se millainen tuosta Aamunkoi-leffasta (tai leffoista) tulee kirjojen materiaalin takia, haluaisin silti nähdä miten tarina jatkuu, elokuvat kun ovat tähän asti olleet onnistuneita.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #226 : Heinäkuu 01, 2010, 22:03:58 »
Kävin Epäilyksen eilen ensi-ilassa katsomassa, ja oli kyll mahtava fiilis.
Epäilys on mun mielestä kirjoista paras, ja samoin leffoista paras ;)

Ei noi Twilight leffat viel kirjoja voita, mut kyll paranee joka leffalta n__n

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #227 : Heinäkuu 02, 2010, 09:13:05 »
Ensin kolmen kirjan jahkaus Bellan muuttumisesta ,ja siitä että hän voisi elää ikuisesti Edwardin kanssa ,sitten kun hän olisi muuttunut Edward kuolisi? :D

Tämähän olisi mahtavaa ironiaa, jos Bella muuttuisi "turhaan". Yhtäkkiä hän ei olisikaan se heikko, vaan Edu. Edes joku asia olisi eri tavalla kuin sarjan alussa.

En tarkoittanut, että Meyer olisi kirjoittaessaan suunnitellut kirjoista tulevan vielä joskus elokuvia. Tarkoitin, että hän olisi voinut tehdä kirjasarjastaan yhtenäisemmän. Rowlingin luoma maailma on paljon värikkäämpi ja sisältää enemmän koukkuja, kaikissa seitsemässä osassa on erilainen juoni. The Tales of Beedle the Bard sentään mainitaan kaanonissa, ja sillä on lisäksi merkittävä osa tarinassa. Sen kohderyhmäkin on eri kuin kaanonilla.
Vertailu on ainakin minun osaltani kuitenkin hedelmätöntä, koska puollan niin vahvasti Rowlingin teoksia.
Anteeksi, hieman lipsui offiksi.

Epäilyksessä Pattinson näytti muuten välillä häiritsevän rumalta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2010, 09:23:14 kirjoittanut Röhkö »
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #228 : Heinäkuu 02, 2010, 16:02:03 »
Vertailu on ainakin minun osaltani kuitenkin hedelmätöntä, koska puollan niin vahvasti Rowlingin teoksia.
Vertailu ylipäätänsä kahden kirjasarjan välillä on hedelmätöntä, ne ovat kaksi eri sarjaa ja niissä on eri kirjailijat. ( Ja kaikki sen varmaan tietävät missä asioissa Potterit ovat valovuosia Twilightia edellä ; )
 Itseäni vaan häiritsee tässä se miten jotkut niin pahansuovasti katsovat Meyeriin kun hän haluaa laajentaa Twilightia, mutta jos kyse on Rowlingista ja Potterin laajentamisesta niin se on ihan ok :) Itse olen onnellinen molempien laajenemisesta, oli takana mikä syy tahansa.

Ihan mielenkiinnosta Röhkö, miksi kävit katsomassa Epäilyksen? :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2010, 16:19:39 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #229 : Heinäkuu 02, 2010, 17:22:21 »
Rahaa ne vaan haluaa! Ei Aamunkoi edes ole kovin pitkä hei, verrataan sitä Avatariin, joka kestää 2 h 42 min! Kyllä sen yksiosaisena jaksaa kattoo. Tekee vielä leffan siitä Bree Tannerin lyhyt elämä -kirjasta niin huh huh. En silti usko että siitä tehdään, se ei olisi kovin suuri kassamagneetti. Tiedättekö tuleeko Midnight Sun-kirjaa, vai lopettiko Meyer sen kirjoittamisen kun siitä meni nettiin jotain osia? Sehän kertoo Houkutuksesta Edwardin näkökulmasta. Olisi kyllä kiva lukea se...

Lainaus
Vaikka vähän kammottaa se millainen tuosta Aamunkoi-leffasta (tai leffoista) tulee kirjojen materiaalin takia, haluaisin silti nähdä miten tarina jatkuu, elokuvat kun ovat tähän asti olleet onnistuneita.

Niinpä niin. Olisi kiva tietää, mikä K- Aamunkoi-elokuvasta tulee. Siinähän on seksiä ja verta ja vaikka mitä. Onko se K-15 vai K-13? Mitä luulette?
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #230 : Heinäkuu 02, 2010, 18:44:22 »
Ihan mielenkiinnosta Röhkö, miksi kävit katsomassa Epäilyksen? :)

Ei Twilight-saaga siis minusta ihan kelvoton ole. Kerran kauan sitten ihastuin Houkutus-kirjaan niin, että minun piti lukea se kannesta kanteen yhden päivän aikana. Mielenkiinnosta kävin katsomassa elokuvat ja luin jatko-osat. Itse asiassa olen käynyt erään minulle läheisen ihmisen kanssa katsomassa nyt nämä kaikki kolme ilmestynyttä leffaa, siitä on tullut meille traditio.
Ja itse asiassa jopa tämä topic on minun perustamani :'D

Katkeruuteni johtuukin varmaan siitä, että jatko-osat ja elokuvat eivät yllä lähellekään Houkutuksen houkutusta.

Poissa Aimé

• Kyttääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #231 : Heinäkuu 02, 2010, 23:46:16 »
Kävin juuri katsomassa Epäilyksen siskoni kanssa. Kieltämättä, olen positiivisesti yllättynyt. Elokuva ei ollut niin kehno kuin kaksi edellistä. Kristen ja Robert eivät olleet yhtään sen parempia kuin aikaisemminkaan. Kristen oli ehkä saanut hieman eloa itseensä, mutta ilmeet pysyivät kutakuinkin samoina kuin kahdessa edellisessä elokuvassa – sama oli Robertin kanssa. Tayloriin suoritukseen olin tyytyväinen, Leahin ulkonäköön pettynyt ja Culleneiden perheeseen tyytyväinen.

Kahteen edelliseen elokuvaan verrattuna, antaisin arvosanaksi 7,5 tai kasin. Olihan tämä jo huomattavasti parempaa matskua, mutta ehkä Pattinsoniin voitaisiin panostaa enemmän? Kaipasin elokuvaa katsellessani moneen otteeseen sitä sieväpoikadiggorya. Kirjoistahan tämä on ylivoimaisesti paras – ja myös ilmestyneistä elokuvista.

Hmm, katsotaan millainen Aamunkoista tulee. Aamunkoi oli kirjana ylivoimaisesti huonoin, niin entäs sitten elokuvana? Toivottavasti parempi. Ihan hyvä vain, että tulee kahdessa osassa. Kauhistuttaa pelkkä ajattelu siitä, miten pitkä Aamunkoista tulisi ilman toista osaa, kun Epäilyksen reilut kaksituntinenkin tuntui välillä turhan pitkältä!
You're going down a path I can't follow
-Padmé

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #232 : Heinäkuu 08, 2010, 01:01:19 »
Kävin juuri katsomassa Epäilyksen siskoni kanssa. Kieltämättä, olen positiivisesti yllättynyt. Elokuva ei ollut niin kehno kuin kaksi edellistä. Kristen ja Robert eivät olleet yhtään sen parempia kuin aikaisemminkaan. Kristen oli ehkä saanut hieman eloa itseensä, mutta ilmeet pysyivät kutakuinkin samoina kuin kahdessa edellisessä elokuvassa – sama oli Robertin kanssa. Tayloriin suoritukseen olin tyytyväinen, Leahin ulkonäköön pettynyt ja Culleneiden perheeseen tyytyväinen.

Kahteen edelliseen elokuvaan verrattuna, antaisin arvosanaksi 7,5 tai kasin. Olihan tämä jo huomattavasti parempaa matskua, mutta ehkä Pattinsoniin voitaisiin panostaa enemmän? Kaipasin elokuvaa katsellessani moneen otteeseen sitä sieväpoikadiggorya. Kirjoistahan tämä on ylivoimaisesti paras – ja myös ilmestyneistä elokuvista.

Hmm, katsotaan millainen Aamunkoista tulee. Aamunkoi oli kirjana ylivoimaisesti huonoin, niin entäs sitten elokuvana? Toivottavasti parempi. Ihan hyvä vain, että tulee kahdessa osassa. Kauhistuttaa pelkkä ajattelu siitä, miten pitkä Aamunkoista tulisi ilman toista osaa, kun Epäilyksen reilut kaksituntinenkin tuntui välillä turhan pitkältä!

Hui, olen tasan sataprosenttisen samaa mieltä kanssasi! Kävin katsomassa Epäilyksen juuri tänään, tai no eilen, ja tykkäsin huimasti enemmän kuin aikasemmista. Hullua oli se että nauroin itseni tärviölle koko ajan:D

Yllätyin positiivisesti koko leffasta. Toki olihan ilo katsella Lautnerin vatsalihaksia ja naureskella Kristenin ilmeille, joita kumma kyllä oli enemmän kuin yksi tällä kertaa.
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
« Vastaus #233 : Heinäkuu 16, 2010, 15:58:15 »
En jaksanut selailla kamalasti, että onko tätä aihetta jo jankattu, mutta mitä mieltä olette siitä, että Aamunkoi tulee elokuviin kahtena osana, samoin kuin Kuoleman varjelukset? Iselläni on vähän sellainen tunne, että rahaa vain halutaan.. Minusta Aamunkoi ei ole niin tapahtumarikas kirja, etteikö vain yksi elokuva riittäisi.

Minusta Twilight sarja on hyvä. Sarjan idea on tosi hyvä, vaikka jotkut seikat siinä minua ärsyttävätkin. Kirjat ovat parempia kuin elokuvat. Elokuvatkin kyllä siinä menevät, mutta jotenkin, enkä oikeasti yhtään tiedä miten, mutta jotenkin tämä sarja on saatu pilalle. En vain tiedä.. Tämän takia en kamalasti tykkää jankuttaa tai ajatella Twiligh saagaa, kun se saa ajatukset sekaisin. Kaikki "paranee" parhaiten elokuvia ja kirjoja pänttäämällä.
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #234 : Heinäkuu 18, 2010, 13:47:55 »
En jaksanut selailla kamalasti, että onko tätä aihetta jo jankattu, mutta mitä mieltä olette siitä, että Aamunkoi tulee elokuviin kahtena osana, samoin kuin Kuoleman varjelukset? Iselläni on vähän sellainen tunne, että rahaa vain halutaan.. Minusta Aamunkoi ei ole niin tapahtumarikas kirja, etteikö vain yksi elokuva riittäisi.
Itseäni nauratti enemmänkin se, että Meyer oli vaatinut, että siitä tehtäisiin kolme elokuvaa. :D
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Metsis

• Vuotislainen
« Vastaus #235 : Heinäkuu 20, 2010, 09:45:16 »
Itseäni nauratti enemmänkin se, että Meyer oli vaatinut, että siitä tehtäisiin kolme elokuvaa. :D

jes, tehdäänkö samantien viisi niin tulee varmasti kirjan jok'ikinen kohta leffaan.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #236 : Heinäkuu 21, 2010, 16:08:56 »
^ Eipähän ainakaan tarvitsisi siinä kohtaa kuunnella sitä ainaista " Siitä puuttui se ja se kohtaus" , " Miten sekin kohtaus olin niin lyhyt" , " Kirjassa se oli paljon pitemmin " - itkuvirttä, jos niin tehtäisiin ; )

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #237 : Heinäkuu 21, 2010, 17:33:50 »
Miksei Meyer käytä (yllättäviä) takinkääntöjä? Mike Newton olisi voinut paljastua viimeisessä osassa vaikka vampyyrinmetsästäjäksi :D Koska aiemmat osat ovat olleet niin suloista siirappia, loppu vaatisi muutaman hahmon (Edward Edward Edward) kuoleman!

Totta, olisin halunut että joku uhrataan!!! Paul tai sam tai jotakin! :D
Mutta ei Culleneista, ne ovat.. Liian täyellisiä yhdessä, ei olisimitään järkeä uhrata heitä. Edwardia voisi purra vaikka ihmissusi niin siitäkin tulisi :d
Tai itseasiassahan ne ei ole ihmissusia, ne ovat muodonmuuttajia jotka vain saattuivat ottamaan suden hahmon..  =3
             Jos Mikeä oltaisiin purtu! jos se olisikin vampyyri! ja sitten se ja edward ottaisivat yhteen, ja ja ja ja sitten se mike kuolis, ja bella pelkäis kuallaksee ja kaikkee kivaa @__@

:__:
Meyer lopetti tyhmästi.. o.o  odotin sitä tappelua, ja sitten. "peace, Bro~"  EEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
« Vastaus #238 : Heinäkuu 24, 2010, 19:05:46 »
Aluksi, ennen kuin epäilys oli ilmestynyt kirjana, tykkäsin tästä sarjasta. Epäilyksessä siitä alkoi jo mennä vähän maku, se oli melkoisen tylsä jo, sitä samaa ah-rakastan-sinua-mutta-myös-jacobia-kierin-itsesäälissä-eikä edward-rakasta-minua-vaikka-yritti-tappaa-itsensä. Aamunkoin loppu oli ihan ok, mutta muuten oli tosi huono mielestäni. Eka leffa oli mielestäni huono, Uusikuu ok ja Epäilys vähän parempi, siinä alkoi jo hieman tapahtuakin jotain. En silti tajua miksi jotkut hehkuttaa niin tajuttomasti Pattinsonia tai Lautneria, ei ne edes ole kummoisenkaan näköisiä, vaikka onhan Taylorilla on ihan söpöt vatsalihakset. (Jos komeutta haluatte, katsokaa Deppin vanhoja leffoja. Nam.) Hehe.
Muutenkin olen sitä mieltä että hän on ainoa joka tuo leffaan vähän elämää, ja on Cullenien perhekin ihan okei. Kristen ja Robert on vain mielestäni kumpikin niin pökkelöitä, eikä kohtauksissa ole mielestäni juuri mitään romanttista. Kaiken lisäksi se Kristenin silmien räpyttely ja ähkiminen ja huohotus joka välissä on tosi ärstyttävää.
Vielä kirjoista sen verran, että se on kovin ärsyttävää että Edward on niin passiivinen kokoajan, eihän sillalailla oikeasti voisi käyttäytyä, jos olisi noin rakastunut. Enkä tajua miten joku edes voi verrata Pottereitä ja Twilightiä, Pottereissä on joku juoni, kirjoittaja on nero, kun taas Houkutukset on vain sellaista lässytystä, ainoita joista tykkään on Volturit, niissä on asennetta. Ainoa juttu mistä tykkään tosi paljon tässä leffassa on soundtrack. Muse ja Paramore <3

//Anteeksi että heitin aika vihasen kommentin, ärsyttää vaan teinien ihkutus niin paljon. Ei sarja oikeasti ihan niin huono ole, tossa vain oli ne ärsyttyvyydet. Hehe. Nyt saan kaikkien vihat päälleni, älkää kiitos vetäkö melonia nenään <:

tavallaan, olen samaa mieltä, mutta pidän kirjoista juuri tämän romantiikan ja lässytyksen vuoksi. Kirjasarja itsessään ei ole mikään mainio, ei todellakaan, eikä sitä voi verrata pottereihin millään lailla.

leffat ovat minusta huonoja, ainakin kirjoihin verrattuna, mutta melkein kaikki kirjoista tehdyt leffat ovat. Houkutus oli minustakin huono, uusikuu hieman parempi ja epäilys ihan ok.

btw, olen tuosta Depp kommentistasi täysin samaa mieltä;)

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #239 : Heinäkuu 24, 2010, 20:35:04 »
Miksei Meyer käytä (yllättäviä) takinkääntöjä? Mike Newton olisi voinut paljastua viimeisessä osassa vaikka vampyyrinmetsästäjäksi :D Koska aiemmat osat ovat olleet niin suloista siirappia, loppu vaatisi muutaman hahmon (Edward Edward Edward) kuoleman!
Mutta ei Culleneista, ne ovat.. Liian täyellisiä yhdessä, ei olisimitään järkeä uhrata heitä. Edwardia voisi purra vaikka ihmissusi niin siitäkin tulisi :d
Tai itseasiassahan ne ei ole ihmissusia, ne ovat muodonmuuttajia jotka vain saattuivat ottamaan suden hahmon..  =3
             Jos Mikeä oltaisiin purtu! jos se olisikin vampyyri! ja sitten se ja edward ottaisivat yhteen, ja ja ja ja sitten se mike kuolis, ja bella pelkäis kuallaksee ja kaikkee kivaa @__@:__:
Meyer lopetti tyhmästi.. o.o  odotin sitä tappelua, ja sitten. "peace, Bro~"  EEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!
Viimeinkin kanssaihminen (samaa mieltä kuin minä)! Tuo vasta olisikin ollut hyvä käänne, jos Edusta olisi tullut "vampyyrimuodonmuuttaja" tai Mikesta susi. :D Ja sitten seuraava kirja olisikin kokonaan Miken näkökulmasta, jossa hän toilailee..

Poissa Metsis

• Vuotislainen
« Vastaus #240 : Heinäkuu 25, 2010, 12:14:12 »
             Jos Mikeä oltaisiin purtu! jos se olisikin vampyyri! ja sitten se ja edward ottaisivat yhteen, ja ja ja ja sitten se mike kuolis, ja bella pelkäis kuallaksee ja kaikkee kivaa @__@:__:
Viimeinkin kanssaihminen (samaa mieltä kuin minä)! Tuo vasta olisikin ollut hyvä käänne, jos Edusta olisi tullut "vampyyrimuodonmuuttaja" tai Mikesta susi. :D Ja sitten seuraava kirja olisikin kokonaan Miken näkökulmasta, jossa hän toilailee..

juu juonenkäänteet olisi olleet viimeisessä kirjassa niin upeaa! Mike Newton vampyyrinmetsästäjänä *tirsk* MUTTA EI ENÄÄ YHTÄÄ LISÄÄ KIRJOJA KENENKÄÄN NÄKÖKULMASTA, KIITOS

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #241 : Heinäkuu 26, 2010, 16:20:37 »
MUTTA EI ENÄÄ YHTÄÄ LISÄÄ KIRJOJA KENENKÄÄN NÄKÖKULMASTA, KIITOS
Olisin ennemminkin halunnut sen Mike-jutun tapahtuvan jo kirjassa kaksi - eikä mitään Bree Tannereita.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
« Vastaus #242 : Heinäkuu 26, 2010, 17:23:29 »
juu juonenkäänteet olisi olleet viimeisessä kirjassa niin upeaa! Mike Newton vampyyrinmetsästäjänä *tirsk* MUTTA EI ENÄÄ YHTÄÄ LISÄÄ KIRJOJA KENENKÄÄN NÄKÖKULMASTA, KIITOS
No eihän niitä kirjoja ole pakko lukea jos ei tykkää .___. Itseäni kiinnostaisi lukea Volturien historiasta ihan suunnattomasti :3

Kyllä olisin kiinnostunut myös esim. Volturien historiasta, MUTTA juttu alkaa mennä jo niin pahasti rahastuksen puolelle, varsinkin jos Meyer kirjoittaa Leahin tai Renesmeen näkökulmasta mitä muistaakseni huhuttiin. Joten siksi tosiaan toivoisin ettei Meyer kirjoittaisi enää Twilightiin yhtään jatkoa

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #243 : Heinäkuu 26, 2010, 21:34:41 »
No eihän niitä kirjoja ole pakko lukea jos ei tykkää .___. Itseäni kiinnostaisi lukea Volturien historiasta ihan suunnattomasti :3

Jep, ne ostaa jotka haluaa tukea rahastusta! ;)  Mut siirrytäänpä sitten joko leffoihin tai kirjoista juttelemaan kirjallisuuden puolelle.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #244 : Heinäkuu 26, 2010, 22:05:30 »
Niin, no tbh ihteäni ei voisi vähempää kiinnostaa onko jokin kirja/elokuva rahastusta. Lisäosia tuli yksi ja jatkosarja on suunnitteilla ja heti on kauhea vinkuminen, että ei ei ja ei. En aina jaksa ymmärtää, ihte olen erittäin tyytyväinen, että hyvä kirja/elokuva saa jatkoa ja/tai lisäosia (tosin järjen ja juonen riittävyyden mitoissa, ettei tule mitään Saw/Neiti Etsivä-tapausta).

Ja jotenkin niiden kirjailijoidenkin on elantonsa teetettävä. Vanha sarja on taattu menestys, ja varsinkin jos siitä vielä saahaan lisää elokuvia. Uusi sarja ei välttämättä menisi niin hyvin kaupaksi, vaikka se kuinka olisi samalta kirjailijalta.

Siivotkaa offtopicit jos ne on kamalia, yritin puhua rakentavasti myös elokuvista hoho.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #245 : Heinäkuu 30, 2010, 13:32:26 »
Voisin lainata Notturan kommentin, se oli kyllä niin totta!

Ensimmäinen leffa oli nyt ihan ok katottava, semmonen että huonona päivänä menee, mutta kun haluu kattoa jotain laadukasta niin ei kiitos. (Oonki tainnu kirjottaa tänne aiemmin siitä?) Kakkoleffa oli kyllä rimanalitus. Liikaa teiniangstia, liika "suuria" tunteita, liikaa kaikkea, ja sitten näyttelijöiden panos liian vähäinen oikeastaan. En ole koskaan tykännyt oikein Kristen Stewartista (ykkösessä se meni ihan ok), mutta kakkososassa hate-listan ykköspaikka vaihtui heti. Stewartilla on koko ajan naamalla sellainen avuton ilme, ja iiiih se on niin ärsyttävä! Se perusilme, kun sen huulet on vähän auki, ja silmissä ei mitään katsetta... Ihan ilmeetöntä. Ja kakkosen loppu! Yngh! Mistä se oli kotoisin ?! Ja kolmosen leffajuliste? Edwardin huulipunasessiot? Bellan 'je pense donc je suis'-ilme? Pahoittelen purkausta ^^'

Kolmoselokuva oli parempi kuin aiemmat. Siinä oli ihan juoni, eikä vaan tapahtumia peräjälkeen. Oli vähän paremmin huumoria, ja toiminta oli ehkä pikkasen uskottavampaa (miinusta alkukohtauksesta. Kaverin kans ihmeteltiin et mitähähalkokssejo. Mutta oli aika läppä :D) Bella oli niinkuin yleensäkin, Jacob ihan ok vaikka paidatta jokapaikassa oleminen vaikuttaa ehkä pikkasen tyttöyleisön kosiskelulta. Edward ihan kiva, mutta ei siitä saanut vieläkään paljon irti. Kun se suuttui, niin ei ollut sellasta uskottavaa tunnetta... <- omat selitykset kunniaan taas : D
Telttakohtausta voidaan miettiä hyvinkin kaksimielisesti Jacobin ja Edwardin välillä. Tämä kohtaus aiheutti pientä repeilyä (eikä niin pientä, taas maalaisjuntteja katotaan kieroon leffateatterissa), mikä oli ihan hauskaa. Mutta oli kiva että oli vähän enemmän huumoria, ja jopa saattoi naurahtaa joillekin jutuille :D

Seuraavaa kirjaa en ole lukenut, mutta suurin piirtein tiedään mitä on luvassa. Voin vain odottaa kauhulla :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #246 : Elokuu 22, 2010, 18:06:06 »
Paras kirja on ehdottomasti Aamunkoi ja huonoin Uusikuu.

Mun lempihahmot on Edward, Bella ja Emmet.

Edward on yksi suosikki hahmoistani koska hän on jotenkin vastustamaton. En tarkoita huikaisevaa ulkonäköä, vaikka sekin on plussaa. Tarkoitan sitä miten hienoksi hänet kuvaillaan ja miten paljon hienompi hän todellisuudessa on. Minusta on mahtava lukea pitkästä aikaa jotain kirjaa jota en jo osaa ulkoa. (Potterit.) Ja aina vaan yllättyä. Edward on myös siksi niin mahtava, koska hän sopii bellan kanssa niin hyvin yhteen. En osaa kuvailla, toivottavasti joku tajusi.

Bella on yksi suosikeistani koska nään Bellassa jotenkin itseni. Heikko itsetunto, riittämättömyyden tunne ja halu olla parempi ja joukkoon kuuluvampi. Kun Bellasta vihdoin tulee vampyyri, hän sopii siihen elämään paremmin kuin entiseensä. Minustakin välillä tuntuu että minut on luotu elämään jotain toista elämää. (Ei ehkä ihan vampyyrina. :P)

Emmetistä ei vaan voi olla pitämättä. Huumorintaju, voimakas ja silti jotenkin lapsi. En tiiä mikä Emmetissä vaikuttaa lapselliselta mutta jotenkin vaan tulee mieleen lapsi. Kummaa...
-Nemi ♥

Poissa Belladonna

• bad romance
  • Vuotislainen
« Vastaus #247 : Elokuu 26, 2010, 14:51:03 »
Minusta tuli fani oikeastaan vasta sen jälkeen kun Uusikuu leffa ilmestyi. Olin kyllä sitä ennen nähnyt Houkutuksen ja lukenut sen kirjanakin ja pidin kovasti. Uusikuu leffan jälkeen luin kirjan ja nyt on menossa Epäilys, joka on suosikkini. Olen siis katsonut leffat ennen kuin lukenut kirjat ja pidän molemmista yhtä paljon. Suosikkihahmoni ovat ehdottomasti Jacob (nam Taylor Lautner<3), Rosalie ja Alice.
Jacob on vain jotenkin herttainen ja silti kuitenkin sellainen ilkikurinen ja ihana.
Rosaliesta taas tykkään siksi, että hän ei mielistele ketään ja Alice on ihana ilopilleri.
Tykkään myös Esmestä, koska hän on sellainen lempeä ja ystävällinen.

Edwardista en jostain syystä tykkää kovin kauheasti ja mielestäni Jacob olisi Bellalle parempi vaihtoehto ja välillä ihan ärsyttää se, miten Bella kohtelee Jacobia. Siksi en Bellastakaan kauheasti tykkää.
Mutta hahmoon on helppo samaistua, vaikka välillä jokin ärsyttää Bellassa. Edwardista tykkäsin Houkutuksessa, mutta sen jälkeen hahmosta on tullut jollain lailla mielestäni ärsyttävä.
Näyttelijöistä parhaiten mielestäni roolinsa vetävät Ashley Greene ja Taylor Lautner.
Lisäksi Tayloria on vain niin ihana katsella ilman paitaa. :D Mutta tähän asti leffat ovat olleet todella hyviä, odotan innolla Aamunkoin osia ja kirjakin pitäisi vielä lukea ennen kuin Aamunkoin osat ilmestyvät.
When Life Gives You a Bad Romance, show everyone your Poker Face, buy a new Telephone, call Alejandro, and you guys Just Dance!

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #248 : Helmikuu 18, 2011, 22:38:02 »
Ei, ei iske. Ei sitten yhtään. Rakastan niitä kirjoja, olen lukenut ne pariin otteeseen ja voisin yhäkin lukea. Mutta elokuviin en tykästynyt sitten yhtään. Mielestäni ne on yliarvostettuja, ja liian monia ainakin täällä katsoo niitä näyttelijöiden takia. Kun ne on niin "ihkuuiiii!!!!". Mutta onko kukaan tullut miettineeksi että onko ne edes kovin kummoisia näyttelijöitä? Ei, eipä taida olla. Ei huonojakaan mutta silti ihan perusnäyttelijöitä! On monia todella ammattilaisia, mutta silti jotain Robert Pattinsonia ihkutetaan suuresti. No, kyllä hän ihan hyvin hoitaa Edwardin roolin, mikä on varmasti haastava kun täytyy olla täydellinen, vaarallinen, sulava ja niin edelleen. Mutta en silti pidä häntä mitenkään erikoisena.

Se leffa on täynnä ihan perusnäyttelijöitä, ja itse tykästyn usein elokuviin joissa on vähintään yksi erinomainen näyttelijä. En pidä ollenkaan elokuvista, jotka on tehty kirjojen pohjalta. Kaippa niitä katsoo jos tulee tylsää, mutta eivät ne mitenkään vedä vertoja kirjoille. Twilight ja Potterit ovat hyvä esimerkki siitä. Itse ainakin pidän niistä kirjoina, mutta ne elokuvat ovat pelkästään yliarvostettua keskinkertaista ..................... enpäs taidakkaan sanoa sitä mitä meinasin sanoa. Liian rumaa kuultavaa täällä. Mutta joka tapauksessa. Juoni on tietysti hyvä koska kirjaahan se seurailee, mutta en silti pidä elokuvien toteutuksesta. Uusikuuta katsellessa hajosin ääneen niille susille... Ei elämä, kai ne olisi paremminkin voinut tehdä... Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Cadillac.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #249 : Helmikuu 20, 2011, 22:07:01 »
katsottiin joululomalla epäilys.
Meinasin alkaa itkemään ;_;
Se alkukohtaus:
*spoileri!!!!!!!'

"bella, marry me. Pleeaase <3 :)"
"Sry, I need to read 4 mah tests tomorrow."
"kay, how bout now?"
"soryh, Not now."

o___O Mitähän se oli?
Ei ymmärrä.
No mutta, kolmonen oli kyllä paras, pakko myöntää. Tykkäsin molemmista ekoista, mutta ne paranivat aina enemmän mitä pidemmälle saagassa mennään. :P
Katsotaan että kenen kanssa menen katsomaan nelosen, en halua pikkuveljen kanssa katsoa mitään *spoiler!* seksikohtausta :D :D
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.