Kirjoittaja Aihe: Young Guns - Nuoret Sankarit (1 & 2)  (Luettu 651 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Young Guns - Nuoret Sankarit (1 & 2)
« : Toukokuu 07, 2008, 00:57:05 »
Onkohan täällä joku muu nähnyt jomman kumman tai molemmat näistä leffoista?
Ainakin varsinaisia faneja tuntuu olevan harvassa.
Itse olen kuitenkin aivan hillittömän onnellinen, että aikanani (vuonna 2001) päädyin katsomaan nämä.

Nämä ovat siis mahdollisesti arvostetuimmat ja tunnetuimmat elokuvasovitukset Amerikan Vanhan Lännen kuuluisamman lainsuojattoman, Billy the Kidin elämän tietystä ajanjaksosta ja hänen edesottamuksistaan Uudessa Meksikossa. Ensimmäinen elokuva kertoo "Lincolnin kauppasodan" tapahtumista ja kakkonen keskittyy sitten enemmänkin the Kidin legendaan. Kakkoselokuva ikävä kyllä tarttuu siihen Brushy Bill RObertsin väitteen olevans aBilly the Kid, kautta, mikä vääristää historiaa, mutta tietenkin aihetta tutkimalla totuuskin löytyy. Oli miten oli, nämä ovat tiedetysti ne elokuvat, joiden kautta ihmiset yleensä ensimmäisen kerran todella oppivat paljon ja jotain todellista William H. bonneysta, joka myös Billy the Kidinä tunnettiin. Yleensä vain nimi on tuttu, mutat näiden elokuvien myötä, utuksi tulee myös itse legenda.

Itse katsoin kakkosen ensin ja vain koska Jon Bon Jovi oli siinä viiden sekunnin ajan. Enkä edes bongannut missä kohti, mutta sain sen sijaan todeta, että piru vie voikin olla joku mahtavimpia leffoja ikinä. Minkä jälkeen oli pakko katsoa ja hankkia omaksi myös ykkönen ja sepä oli melkeinpä hulvattomampi ja parempi kuin toinen osa. (Sitemmin olen toki selvittänyt missä kohti Jonkka oli. :D)

Näiden leffojen myötä tutustuin ensikertaa kahteen nykyäänkin ehdttomiin lempinäyttelijöihini kuuluviin, Emilio Esteveziin (joka oli just oikea Kidin rooliin! Hitto vie ei vaan mitenkään voisi olla täydellisempää...ihan sitä naurua myöten.xD) ja Christian Slateriin, jonka hahmo YG 2:ssa oli yksi parhaimpia ikinä. x)

No niin, takaisin aiheeseen.
Nämä leffat kumminkin nostattivat yhden pahimmista pakkomielteistäni koko pienen elämäni aikana, eli Billy the Kid -fanituksen. Siitä on nyt noin 7 vuotta ja silloin olin köyhempi kuin nyt, enkä voinu liittyä sen faniklubin tapaiseen. Kertoivat, että monet on löytäneet Billyn ja tämän legendan paremmin juurikin näiden leffojen kautta.

Mutta yhä vieläkin nämä leffat on vaan niin hiivatin viihdyttäviä, jollain tapaa klassikoita. Näihin uppoutuu joka kerta ihan täysin. Musiikit on ihania, ja Young Guns 2:n ns. "soundtrack" by suosikkibändini laulaja, Jon Bon Jovi, tietysti myös iki-ihana. Näyttelijävalinnatkaan eivät olisi voineet mennä enempää nappiin. Ja Emilio Estevez Billy the Kidinä on itse asiassa mielestäni koko leffojen voima, joku muu ko. rooliin olisi saattanut jättää homman melko latteaksi.

Ainoa, mitä tahtoisin YG 2 -leffassa muuttaa, on se loppu (ja siinä samalla tietty se wannabe-vanhus hittoon koko leffasta.)
Koska karu fakta on, että Pat Garrett todella ampui Kidin aikanaan, ja Kid olevansa väittävät olivat vain höpsähtäneitä wannabe-käppänöitä. Olisi siis ollut mukavaa, että elokuva ollisi kunnioittanut tätä todellista historiaa. Sitä paitsi - etenkin elokuvaviihteen kannalta moinen traaginen loppu olisi ollut paljon toimivampi, voimallisempi.

Muut länkkärit eivät kyllä sitten kolahda pätkääkään. Eivät ole koskaan kolahtaneet. vaikka aian olen kovasti Villistä Lännestä pitänyt. Nämä kyllä niidenkin edstä, isona syynä kai se, että tarina on tosi, ja siksi jollain tapaa koskettavampi, ja Kidin persoona sanoinkuvaamattoman ihana.
Aika moni on tuntunut olevan sitä mieltä, että nämä elokuvat on suurinpiirtein ainoat länkkärit, joita voi ja halua akatosa uudestaan ja uudestaan.

Oliko niitä muita YG-faneja?
Edes yleisesti ko. leffojen, jos vaikkei BtK-faneja löytyisikään?

Toivottavasti edes täällä löytyisi sieluntovereita - en ole vielä missään näiden vuosien aikana päässyt keskustelemaan näistä leffoista / aiheesta kunnolla, en oikeastaan ollenkan! Siis suomenkielisillä sivustoilla... Vasta pari viikkoa sitten keksin FanFiction.Netin foorumin ko. elokuvalle ja se on ollut melkoinen henkireikä siitä lähtien, mutta tosiaan enkunkielinen, eikä siellä suomalaisi amuita ole näkynyt.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2010, 09:46:52 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
Vs: Young Guns - Nuoret Sankarit (1 & 2)
« Vastaus #1 : Toukokuu 17, 2008, 13:59:14 »
Voiha jumalavida, minä voi ilmoittautua YG -fanien joukkoon :) En ole minäkään ketään muuta leffoja fanittavaa onnistunut tapaamaan missään vaiheessa, mietinkin, onko sellaisia edes...

Näin ensimmäisen leffan siinä pari vuotta sitten, ja vähän myöhemmin katsoin toisen. Elokuvat tekivät minuun erittäin suuren vaikutuksen, ja kaksi keskeistä syytä olivat Kiefer Sutherland sekä Jon Bon Jovi. Itse elokuvat olivat myöskin todella loistavia, joten varmasti ilman noita kahtakin olisin pitänyt suuresti.
Olen nähnyt muitakin Billy the Kidistä kertovia elokuvia, jotka ovat yleisesti ottaen aika kehnoja. Eivät nämäkään historiaa täysin mukaile, mutta ovat ehdottomasti paremmin toteutettuja.
En varsinaisesti BtK:ta fanita, mutta olen kyllä tutustunut jossain määrin hänen elämäänsä. Villin Lännen legendoista kuitenkin Daltonit ovat ehkä enemmän minua kiinnostavia, mutta Kid tulee hyvänä kakkosena.

Ja kerrotko muuten, missä kohtaa Jonkka oli? :D
Häpeäkseni joudun myöntämään, etten häntä ole toistaiseksi onnistunut bongaamaan, vaikka häntäkin fanitan... Kovasti olen yrittänyt stalkata, mutta tuloksetta. Ja se soundtrackhan on aivan mahtava, tietystikin :)

Elokuvan roolitus oli osunut nappiin, pidän myöskin Estevezistä, joka oli ilmiömäinen Kid. Ja tietystihän Sutherland oli loistava, kuten jokaisessa tekemässään roolissa ;)
En kyllä ole koskaan mitään fanivideoita tms. katsonut, mutta ehkäpä olisi syytä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
Vs: Young Guns - Nuoret Sankarit (1 & 2)
« Vastaus #2 : Toukokuu 17, 2008, 21:50:01 »
Lainaus käyttäjältä: Giladra
Voiha jumalavida, minä voi ilmoittautua YG -fanien joukkoon :) En ole minäkään ketään muuta leffoja fanittavaa onnistunut tapaamaan missään vaiheessa, mietinkin, onko sellaisia edes...

Yritin keksiä jotain nastaa kommenttia tähän väliin, mutta olen niin sanoinkuvaamattoman iloinen susta, etten vaan keksi mitään. !!! :'D Mä oon jumaliste 7 vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisesti silmälläpitänyt suomalaisten YG-fanien varalta, mutta EI. ja ehin jo pelätä että tämäkin topic jää tyhjäksi. Ihanaa, kiitos olemassaolostasi! :'D

Olen nähnyt muitakin Billy the Kidistä kertovia elokuvia, jotka ovat yleisesti ottaen aika kehnoja. Eivät nämäkään historiaa täysin mukaile, mutta ovat ehdottomasti paremmin toteutettuja.

Minä en ole muita nähnyt, kun ne näyttävä tjo päällisin puolin kehnoilta. Satuin kuitenkin jonkun seiskytluvulla tehdyn "Pat Garret & Billy the Kid" -leffan tarilerin katsomaan ja toivoisin, etten olisi. :D Hirvittävän kankeita näyttelijöitäkin kaikella tapaa.

Ja kerrotko muuten, missä kohtaa Jonkka oli? :D
Häpeäkseni joudun myöntämään, etten häntä ole toistaiseksi onnistunut bongaamaan, vaikka häntäkin fanitan... Kovasti olen yrittänyt stalkata, mutta tuloksetta.

Ei mikään ihme, en minäkään siä itse bongannut, vaan kuulin joltakulta, joka tuskin hänkään sitä varsinaisesti oli omin silmin havainnut. Siis Jon kun esiintyy siinä tosiaan ehkä viisi sekunti siinä kaaoksen keskellä, kun se oikea lynkkausjoukko ilmestyy ja Kid & co. lähte ehaneen ja syntyy se uskomaton sekasorto. Jon on siinä sen vankikuopan reunalla ja yrittää kuristaa jonkun toisen äijän ja tulee sitten ammutuksi ja putoaa sinne kuoppaan.

Elokuvan roolitus oli osunut nappiin, pidän myöskin Estevezistä, joka oli ilmiömäinen Kid. Ja tietystihän Sutherland oli loistava, kuten jokaisessa tekemässään roolissa ;)

Sutherland kyllä kolahti muhunkin näissä leffoissa, joskin ilmeisesti kuitenkin enemmän hahmonsa ja sen toteutuksen puolesta, kuin varsinaisesti näyttelijänä, kun en tähänkään mennessä ole vielä muistanut katsoa muita leffoja siltä. Jos vuokraamossa joskus törmäisin sen nimeen, vuokraisin varmasti.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi