Kirjoittaja Aihe: Sekatekniikka by Reta - Uutta 10.9.2014  (Luettu 1398 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
Sekatekniikka by Reta - Uutta 10.9.2014
« : Huhtikuu 23, 2008, 20:52:35 »
Eli kun minulla on laatikostoihin kertynyt Potter-aiheisia piirustuksia, ja minua on miiteissä useampaankin otteeseen painostettu laittamaan tänne kuvia, niin paras ryhtyä tuumasta toimeen. Ja kävijämäärästä huomaa, että tätä on käynyt katsomassa enemmän kuin kaksi henkilöä, joten kommentit olisivat kivoja :)

Dobby nro2
1.10.2008
Piirtelin vain jotain randomia ja tällainen ilmaantui paperille. Skannaus ei oikein onnistunut :(
Päästä tuli hieman litteähkö enkä saanut sitä muutettua.

Murjottava Myrtti
24.4.2008
Matikantunnilla oli tylsää ja tällaisen sain aikaiseksi. Itse kuvittelen Myrtille pitkät hiukset, mutta sitten aloin miettimään 40-luvun tyttöjen ja naisten muotikampauksia ja tulin siihen tulokseen, että aika lyhythiuksisia silloin oltiin. Asentoa mietin pitään, mutta lopulta sain aikaiseksi mieluisen. Käsien kohdalla oli ongelmia, kuten aina. Myrtti on ehkä hieman liian kaunis, vaikka yritin jälkikäteen muokata piirteitä. Anteeksi ruutupaperi... mutta tiedättehän, matikanvihkot!

Riesu
22.4.2008
HP-taideketjussa sain tehtäväksi piirtää Riesun. Räyhähenki onnistui mielestäni todella hyvin, tosin suunnittelin alun perin hieman erilaista asentoa. Muitaakseni kirjoissa mainitaan että Riesu on pukeutunut narriksi. En tarkkaan muistanut minkälaisia vaatteita narrit pitivät, joten piirsin jotain siihen suuntaan.

Dobby
8.3.2008
Päivämäärästä voikin päätellä, että piirsin tämän kuvan tauolla, joka pidin seitsemännen Potterin luvusta. En oikein muista mistä sain idean piirtää Dobbyn, se vain tuli. Minulla ei edes ollut siitä kovin tarkkaa mielikuvaa, mutta kun sain piirroksen valmiiksi, niin pakko myöntää että se muistuttaa paljon minun mielikuvaani tästä suloisesta kotitontusta. Kokeilin ensimmäistä kertaa viivavarjostusta tosissaan.

Toinen koetus
29.12.2007
Piirsin tämän todella nopeasti, en ollenkaan luonnostellut enkä miettinyt kuvaa muutenkaan. Ja silloin minulla minun mielestäni syntyy parhaat kuvat. Tuntui kuin tämä kuva oli valmiiksi paperilla ja minun piti vain raaputtaa se kynällä esiin.

Porukkaa
3.11.2007
Nämä ovat vain pikaisia kasvokuvia muutamasta hahmosta ilman minkäänlaista luonnostelua. Olen piirtänyt nämä miittivihkoni ensimäiselle sivulle.

Kalkaroksen kauhein muisto uutta
14.4.2007
Hahmoista pidän, mutta laiskuus taisi iskeä kun taustaa piti ruveta maalaamaan. Nurmi ja taivas ovat aivan kamalia!

Sirius ja Harry
Maaliskuussa 2006
Tämä on todella vanha enkä ole enää noin huono piirtämään. Kulutin todella paljon aikaa perpektiivin luomiseen ja Siriuksen ilmeesee ja käsiin. Harryyn en paneutunut niin paljon ja sen kyllä huomaa. Silloin en ollut vielä muodostanut oikeasta kuvaa Tylypahkan kaavuista, joten siksi Harrylla on noin omituinen asuste. Ja kohtaushan on siitä, kun Harry kertoo rehtorin kansiliassa Dumbledorelle Voldemortin nousun tapahtumat.

Rita Luodiko
Vuonna 2006
Tämä ei todellakaan vastaa nykyistä tasoani, mutta pidän tästä kuvasta silti. Mielestäni ilme on oikein mainio neiti Luodikolle. Huomaa koppakuoriaisen muotoinen pinssi!

Kaikki kuvat on päivätty sille päivämäärälle, jolloin sen piirsin, ellei muuta mainittu.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2014, 01:11:28 kirjoittanut Reta »
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Grindwyn

• Ankeuttaja
Vs: Sekatekniikka by Reta
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2008, 22:57:26 »
Minä(kin) tykkään. Värit ovat hyvät ja Riesun virne ihana. Riesun hatun tiut on hurjan herttaiset. Kerta kaikkiaan suloinen epeli. :P Mutta jos en paremmin tietäisi luulisin Riesua ihmiseksi, en hengeksi, koska värit on aika tummat. Ei niinkään läpikuultava. Toisaalta voi olla hieman vaikea tehdä läpikuultavaa puukynillä (?). Jalkaterät jotenkin hassuhkot.. vähän liian ohuet ja lyhyet. (<-- Mutta ymmärrän, minä teen epämääräiset möykyt jalkaterien paikalle) Lisää tulossa? :>
Ps: Rakastuin Riesusi nenään ja hampaisiin <'3

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Sekatekniikka by Reta - Uutta Dobby 29.4.
« Vastaus #2 : Toukokuu 02, 2008, 21:12:09 »
Hienoja! Eniten tykkään Myrtistä, vaikka ei sekään oikein haamulta näytä, mutta voi olla aika vaikea lyijykynällä tehdä läpikuultava, vielä vaikeampi kuin puuväreillä... Riesussa on ihanat värit! :D Dobbykin on oikein hieno, näyttää kyllä vähän hiireltä... Ihana tuo sukka. <3 Näenkö muuten oikein, että Dobby itkee?...
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Poissa paahto

• vanamo
  • Vuotislainen
Vs: Sekatekniikka by Reta - Paljon uutta 1.6.2008
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2008, 22:39:36 »
Oi jes, uutta! :D

Toinen koetus: Tykkään tästä. Tunnelma on vähän hämyinen ja pysähtynyt, kuten olen tilanteen kuvitellutkin. Harryn räpylät on hauskannäköiset! :)

Kalkaroksen kauhein muisto: Olen samaa mieltä kanssasi-henkilöt ovat tosi onnistuneet (paitsi Remuksen jalat ja kädet oudot!), mutta tausta on vähän...laimea. Töks. Se ei näytä kuuluvan yhteen henkilöiden kanssa. Silti ihan kiva kuva.

Sirius ja Harry: Hmm. Sanoisin tätä ihan hienoksi. Pidän tausta ehkä jopa enemmän kuin henkilöistä. :) Henkilötkin ovat kuitenkin ihan onnistuneita. Värit ovat kivat. En muista kovin hyvin kyseistä tilannetta kirjoista, mutta tunnelma kuvassa näyttää olevan aika hyvä. Kai se oli saman tyyppinen kirjassakin... :P

Rita Luodiko: Hih, tämä on hauska! Ritalla on tosi osuva ilme ja näyttää "itseltään". Kynnet ovat vähän suttuiset ja tuo laukku menee ihan omituisesti, mutta pidän tästä silti! :D

Pidän piirroksissasi siitä, että ne ovat kokonaisuutena hienoja, mutta niistä löytyy paljon pieniä, nokkelia yksityiskohtia (esim. Ritan pinssi ja sulkakynä, Muotokuvat, joissa ei aina ole henkilöä jne). Näkee, että saat ideat kirjoista ja noudatat kirjoissa olleita asioita, mikä myös rikastuttaa kuviasi.

-paahto *kiittää ja kumartaa*
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2008, 22:48:37 kirjoittanut paahto »
*pring pring* Tämä on pirikello.

Kiitos avasta Seatearille! :)

Slytherin

• Ankeuttaja
Vs: Sekatekniikka by Reta - Uutta 6.6.2008
« Vastaus #4 : Kesäkuu 13, 2008, 16:13:24 »
Olihan nuo tosi nättejä, mutta kaavut näyttivät ihan joiltakin vanhanajan perunasäkeiltä^^... Tai siis... Sellainen mitä ihmiset pitivät noissa kuumissa maissa ja niissä oli juuri tuollainen naru vyötäröllä... Ei muuta maristavaa, paitsi, että Riesu näytti ihmiseltä eikä hengeltä. Tai mikä se onkaan :)
Juu, lisää vaan näitä kuvii.
Bongo

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2008, 18:55:39 »
Kalkaroksen kauhein muisto:

mielestäni parhaiten onnistunut piirroksesi. kiva idea tuo sieppi tuolla taustalla. hahmoista erikoisesti tykkäsin. tausta oli niin ja näin..
ihana tuo puun alla lukeva Lupin. Ja Lily on tosi onnistunut ja niin myöskin Jamesin ja Siriuksen ilmeet. ;) tykkäsin kovasti!

Sirius ja Harry:

ihania yksityiskohtia täynnä oleva piirros. :) pidin tästäkin, vaikka se onkin vanhempaa tekoa. paljon tauluja olet jaksanut väkertää, hyvähyvä!
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Liekon Lilja

• Pieni kummajainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2008, 20:33:03 »
Heips... Kommentoin nyt vain pari lemppariani :)

Myrjottava Myrtti: Todellinen myrttimäinen fiilis, istua nyt putken mutkassa ja näyttää murjottavan mietiskelevältä. Minusta oli myös hyvin tehty, kun putkea näkyy Myrtin läpi - Myrtinhän kuuluukin olla läpi kuultava. Mutta käsistä näkyy mainitsemasi "ongelmat": suurin niistä mielestäni oli ehkä tuo vasen käsivarsi: olkapäästä kyynärpäähän käsi vaikuttaa ruipelolta verrattuna kyynärpäästä ranteeseen, "hauslihakset" nyt kun yleensä ovat paksumpia muuhun käsivarteen verrattuna... Pisti väin vähän silmään (joo, olen pilkun viilaaja niin piirustuksissa kuin kirjoituksissa :D). Mutta kokonaisuutena pidin oikein paljon, lempparini :)

Porukkaa: Vaikka nämä eivät olekaan aidolla, vain sillä "söpöllä tyylillä" piirrettyjä, niin mielistyin näihin. Lempparini olivät ehkä Ron, Hermione ja Ginny... en tiedä miksi, mutta jokin näissä kolmessa oli niin samanlaista kuin hahmojen näyttelijöissäkin. Ronilla oli ihana tukka :D ja oivat pisamat.

Anteeksi, mutta aikani (ja kärsivällisyyteni) ei riitä kommentoimaan kaikkea, olen vähän kuumeinenkin, joten saisit vain kuumehöyryisiä kommentteja, vaikka lisää kirjoittaisinkin :D

Poissa Snuffel

• purkan suurkuluttaja
  • Vuotislainen
  • titi tyy...
Vs: Sekatekniikka by Reta - Uutta 15.10.2008
« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2009, 20:23:46 »
Vaude !
Sirius ja Harry piirros on hieno, siinä on pitänyt paljon värittää:)
Ja Rita Luodiko kuva kans on hauska, siinä se näyttää sellaselta ... miten sen sanois... Luodikomaiselta ;D
"puli, ja sillä sipuli"

Poissa Reta

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 06, 2009, 00:18:42 »
Hihii :) Mukava huomata, että ihmiset pitävät mun piirroksista, vaikka kaikki ovat jo noin vanhoja ja piirustustaitoni on huomattavasti kehittynyt. Taidan pian lisätä tänne muutaman tuoreemman näytteen, jopa sellaisia kuvia joita voi kunnolla skannata.

Poissa Reta

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Syyskuu 10, 2014, 01:10:08 »
*Viiden vuoden aikahyppy*

En ole Vuotiksessa vähään aikaan pyörinyt, mutta kun aloin lukea Pottereita uudestaan, päätin testata, muistanko salasanaani enää. Kun pääsin sisään, niin pakkohan sitä oli tulla virkistämään muistoja siitä, että mitä tänne tulikaan lisäiltyä aikoinaan.

Osa kuvista aiheuttaa myötähäpeää, osa taas ovat aika taidokkaita. Tosin silloiset huipputyöni ovat niitä, jotka ovat nykyisten pikaisteni piirrosten tasolla.

Piirsin tänään luennolla Siriuksen sekä ihmisenä että koirana. CLICK