Kirjoittaja Aihe: Lapsuuden väärinkäsitykset ja kummalliset teot  (Luettu 34498 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Pyhimys

• Vähemmän avulias kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Lapsuuden väärinkäsitykset ja kummalliset teot
« Vastaus #175 : Lokakuu 07, 2009, 01:27:02 »
Kun mä menin ekan kerran ykköselle mä otin mukaan passin (Se oli äiin olin liimannu päälle oman kuvan) ja maailman kartan.

Sitten mä luulin että kaikki ulkomaalaiset pitää suomea helppona kielenä kun siinä ei oo sellasia ihme sanoja.

Sitten mä joskus luulin että kämmenet voi ruskettua O_o

Sitten mä luulin että äitillä on hirveesti kirjekavereita kun sille tuli hirveesti posstia aina (Sitten kun opin lukemaan niin tajusin että se sai laskuja)

Sitten mä sanoin fasaaneja lasangeiksi X,D

Sitten mä luulin että jos hyppii koko ajan niin pääsee kotiin kun maapallo pyörii = D

Sitten mä luulin että jaakarhut on normaalien karhujen kokosia mutta ei! Sellanen pystyy kurkistamaan ylä kerran ikkunasta O_o

Sitten mä luulin että jos kaivaa tarpeeksi syvälle pääsee kiinaan
Jos sä tahdot niin, tuon sulle Tiibetin vuoteeseen. Tai siirrän pohjoisen luoteeseen. Ja aina uudelleen ja uudelleen Sun muistan joskus mua suudelleen.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #176 : Lokakuu 07, 2009, 02:37:21 »
Varmaan jo moneen kertaan tullut osa näistä.

- Luulin, että suomen kieli on se kantakieli, josta kaikki muut kielet on vain käännetty.

- Joskus ekalla luokalla ja päiväkodissa suurta hämmennystä aiheutti se, kun opettaja pyöritti karttapalloa (ja aina niin pirun lujaa) ja kertoi, että näin maapallo pyörii. Hetki jos toinen tuli hämmästeltyä sitä, että miten sitä ei ollenkaan huomaa, vaikka maa pyörii noin yhden kierroksen sekunissa :D

- Luulin kanssa, että McGarmiwa oli mies, kun ensimmäistä kertaa luin Potteria

- Joskus 1997, kun formuloita katselin isän kanssa, niin hän koetti näyttää missä Häkkinen ajoi. Aika monesti sai näyttää ennen kuin tajusin, että McLaren oli harmaavalkoinen, eikä punavalkoinen kuten muutama vuosi takaperin.

- Luulin todella kauan, että turkin pippurit oli pommeja, koska äitini kutsui niitä pommeiksi. Siis luulin niiden nimitystä, en konkreettista merkitystä :D

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #177 : Lokakuu 07, 2009, 15:42:47 »
Pienenä luulin että Tove Jansson ja Astrid Lindgren ovat mieheä kummatkin. Ja vasta tätä topiccia lukiessani minulle valkeni Astrid Lindgrenin olevan nainen. :D
- Luulin kanssa, että McGarmiwa oli mies, kun ensimmäistä kertaa luin Potteria
Minulla kävi tuo ihan sama juttu. Järkytyin kun tajusin McGarmiwan olevankin nainen, lukiessani kuvittelin hänet itsepäisesti mieheksi, kunnes luovutin ja suostuin uskomaan McGarmiwan olevan nainen. Sama juttu kävi Kalkaroksen kanssa. O.o Luulin hänen olevan nainen.

Minä luulin pienempänä (olisinko ollut jotain 3v) että jos menee liian lähelle telkkaria voi itse joutua myös sinne sisälle :)
Jep, jep. Minäkin luulin pienenä ihan samaa. Taisin vain olla hieman vanhempi...

Niin ja kai te tiesitte, että kun tarpaaksi kauan kaivaa niin pääsee Kiinaan?
Ja sen, että kuu on juustoa?
Ja sen, että eläimien kanssa voi oppia puhumaan, jos vain harjoittelee?
Ja sen, että Afrikka, Amerikka, Aasia ja Australia ovat sama asia ja ne ovat kaikki maita (luulin siis, että Afrikalla oli noin monta eri nimeä)?

Olen muuten ollut pienenä fiksu...
   ~Liv
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2010, 14:54:54 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #178 : Lokakuu 07, 2009, 19:13:00 »
Ipanana minä luulin muunmuassa että on vain suomi ja sitten se toinen siansaksakieli, ja sitten kun puhui vaan jotain halabbaladdeeppeehömmömmöö:tä niin kaikki ulkomaalaisethan ymmärsi tietysti senkin. :D Ja menin vielä kerran puhumaan niin jollekin ulkomaalaiselle, että jälkeenpäin nolotti kun äiti sitä siinä kummasteli.

Ja oikea nimenihän on Tytti, niin siitä alkoikin minun pyttipannunvihaamisaikani. Kun äiti sanoi että tänään on pyttipannua niin tottakai fiksuna tyttönä luulin että se oli Tyttipannua ja kieltäydyin syömästä. :P
Ja sitten paprika. Se oli minulle vielä noin 6½ vuotiaana pakrikaa. :D

Niin. Ja sitten vielä Potterväärinkäsityksiä.
Pikkusena tuli luultua McGarmiwaa mieheksi, samoin kuin Punurmiota ja sitten Snape olikin nainen x')

Ja homejuusto tietysti. Se oli minulle aina vihreää, homeista juustoa, ja kyllä minä aina mietinkin miten sellaisesta kukaan muka tykkäsi.

Sitten kun meillä oli joskus sellaisia jostain timarista ostettuja värillisiä höyheniä joita oli siis kaikenmaailman pinkkejä ja sinisiä ja vihreitä, niin sitten kun oltiin menossa jonnekin eläintarhaan niin minä etsin ihan hulluna pinkkejä kanoja x')

Ja tottakai aina se "apteekista ilman reseptiä" oli aina sillä tavalla että sieltä sai sen lääkkeen muttei valmistusohjetta että jos tahtoi tehdä kotona niin piti ostaa resepti erikseen.

Mitäs muuta...
Niin, ja tietysti se kaamea täysikuupelkoni joskus 3 weenä. Pelkäsin kaameana täysikuuta kun silloinhan saattoi tulla ihmssusi syömää kesken unien >x)

~Beatrix

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #179 : Lokakuu 08, 2009, 03:04:42 »
Kalkaros muuten oikeasti on täysin sukupuolineutraali hahmo Viisasten kiven suomennoksessa, mikäli tosiaan luin sen tarpeeksi tarkasti. En omista kirjaa ja olen lukenut sen vain kerran yhdeksän vuotta sitten, joten haastankin teidät etsimään sieltä yhdenkin kohdan jossa hänet esitellään mieheksi suoraan sanoen. Niin lukee vasta Salaisuuksien kammiossa. Minulle asia valkenikin juuri silloin.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #180 : Lokakuu 08, 2009, 22:08:59 »
Lainaus
Minun molemmilla mummoillani on permanentti, joten heillä on lyhyet ja kihartuvat hiukset. Luulin todella kauan, että kaikilla vanhoilla ihmisillä kihartuvat hiukset tällä tavalla, sillä ne kuivuvat :D Asia selvisi minulle varmaan yksitoista vuotiaana.
Minä joskus tänä vuonna pohdin ihan tosissani, miksi vanhuksilla on aina kiharat hiukset. Niillähän on! (Oikea vastaus tähän taitaa olla se, että minä en vain kiinnitä mitään huomiota siihen, jos jollain vanhuksella ei ole kiharoita.)
Toisella mummollani on kiharat hiukset, mutta toisella ei:) Hänellä on lyhyet suorat hiukset, punaisiksi värjätyt, sitäpaitsi:)

no, jotain omia tai muiden. Onhan noita perusjuttuja ollut (suomi on koko maailma, jotkut ihmiset kävelevät pää alaspäin..yms) Mutta olen ollut niin viisas lapsi että olen kysynyt näitä asioita.
Pottereista sen verran, että sekä äitini että siskoni luulivat pitkään, että Pimento on mies! juu, eihän Pimentoakaan montaa kertaa kuvailla kirjan aikana, ei toki.
Tahdonvoimaa!

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #181 : Lokakuu 09, 2009, 20:10:02 »
Minulle selvisi eilen yksi juttu, mitä en ole pienenä hoksannut, vaikka olen asiaa aika paljon joutunut ajattelemaan. Pienenä mursin käteni tippuessani puusta. Käteen laitettin kipsi ja kun se oli saatu pois otettiin uudet kuvat ja huomattiin, että käsi ei ole vielä luutunut tarpeeksi. Minulle ehdotettiin leikkausta, että murtuma korjattaisiin kunnolla. Kuitenkin minä raukkalapsi käsitin, että käteni leikataan kokonaan irti ja ommellaan takaisin. Näinpä en siis suostunut siihen koko leikkaukseen, vaikka vanhempani ja soitonopettajani yrittivät puhua järkeä. Kättä ei siis operoitu ja siellä on vieläkin pieni murtuma ja toivon niin, että se ei ala reistailla, sillä kaikki lopulta johtuu vain lapsuuteni tyhmyydestä ja suuresta väärinkäsityksestä. Operaatio olisi varmasti ollut myös säälittävän pieni. :D

Pienenä olin luultavasti kateellinen, koska vauvaikäinen pikkusiskoni sai enemmän huomiota ja fiksuna tyttönä päätinkin mennä äidin hameen alle ja ilmoitin, että haluan syntyä uudestaan. Äiti sitten kertoi, että valitettavasti se ei nyt aivan ollut mahdollista.

Kun olin uhmaiässä ja äiti suuttui minulle ensimmäisen kerran, säikähdin hirveästi ja huusin iskälle "iskäää..äiti meni rikki!". Jonkun ajan kuluttua isäni löysi minut katselemasta Elloksen luetteloa ja kysyi, että mitä minä sieltä katselen. Pätevänä vastasin, että "mää tilaan täältä uuden äidin!". Iskä sitten valaisi, että ne ihmiset ovat vain malleja, eivätkä tilattavissa.
Ja äiti on ihana, olin vain vähän kyseenalainen lapsi! :D
**tirsk"!!! hihih!!'**
repesin aivan ÄLYTTÖMÄN pahasti kun luin tätä xD oot kyllä viksu! ihan oikeesti :D
((harkitsee syntymistä uudelleen))
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #182 : Lokakuu 09, 2009, 23:17:14 »
Luulin, että maailmassa on vain kolme maata - Suomi, Ruotsi ja Englanti :' D
Luulin, että tietokonevirukset on jotain peikkoja jotka tulee hyppimään tietokoneruudulle.
Luulin, että ne sellaiset pelloilla olevat valkoiset heinäpaalit ovat jättiläisten hampaita :''''D

Kyllä, olen viisas.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

neniainas

• Ankeuttaja
« Vastaus #183 : Lokakuu 27, 2009, 19:43:41 »
Luulin, että ne sellaiset pelloilla olevat valkoiset heinäpaalit ovat jättiläisten hampaita :''''D

Meille sanottiin aina että ne ovat dinojen hampaita! :D Oltiin ihan dinohulluja pienenä veljen kanssa... Sitten yksi kaverini meni väittämään että ne ovat 'traktorin munia' ja saimme siitä riidan aikaan. :'''D Oi niitä aikoja.

Kotikaupungissani (jos asutte Jyväskylässä, tajuatte ehkä mistä puhun) on keskustassa yhden roskiksen alla kivinen pikkulintukoriste... Viime vuoteen asti ajattelin aina ensin sen nähdessäni että 'oho, tuolla on lintu' ja osoittelin sitä kerran kaverilleni ja joskus kerroin oikein hämmentyneenä, että siellä tuntuu aina olevan pikkulintu kun katson... :D

Toinen nimeni on Malviina (jos kukaan tuttu on täällä, niin einköhan nyt paljastanut itseni :D) ja pienenä sanoin sen aina 'Valmiina' :DD

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #184 : Lokakuu 28, 2009, 17:23:25 »

Meille sanottiin aina että ne ovat dinojen hampaita! :D Oltiin ihan dinohulluja pienenä veljen kanssa... Sitten yksi kaverini meni väittämään että ne ovat 'traktorin munia' ja saimme siitä riidan aikaan. :'''D Oi niitä aikoja.
Meillekin on kerrottu, kun olimme pieniä, että ne ovat traktorin munia. Äidilleni ja hänen veljelleen tuli kiista, ovatko ne traktorin vai lehmän munia. (Kyllä, aikuisetkin osaavat kinastella : D)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

autistinen

• Ankeuttaja
« Vastaus #185 : Elokuu 06, 2010, 00:40:36 »
Minä luulin lapsena todella paljon asioita, jotka eivät pidä oikeasti paikkaansa.

- Luulin, että vielä joskus 1960-luvullakin ja sitä ennen maailma oli mustavalkoinen, koska vanhoissa valokuvissa ja elokuvissa kaikki oli mustavalkoista. Ihmettelin sitten sitä, että mahtoi silloin ennen vanhaan olla tylsää, kun ainoat värit olivat musta, valkoinen ja harmaa ja että kaikki oli joko mustaa, valkoista tai harmaata. Luulin, että kaikki vaatteet, talot, huonekalut, lelut, puut, kukat, eläimet, ihmiset ja ihan kaikki oli mustavalkoista ja harmaata.

- Luulin pitkään, että kaikki maailman lapset syntyvät yöllä eikä äiti edes huomaa kun lapsi syntyy. Luulin lapsen vain jotenkin pulpahtavan äidin mahasta maailmaan äidin nukkuessa ilman että äiti huomaa mitään ja että lapsen syntymä huomataan vasta sitten, kun vauva alkaa itkemään siellä äidin jalkojen välissä peiton alla. Ihmettelin myös sitä, että miten sitten äitini osasi lähteä sairaalaan synnyttämään pikkuveljeäni, kun olin 8v. Ihmettelin, että miten äiti voi tietää, että lapsi on syntymässä, kun vauvat vain pulpahtavat sieltä mahasta maailmaan jonain yönä ilman että äiti nukkumaan mennessään tietää, että lapsi syntyy juuri sinä yönä. Vasta silloin minulle selvisi, ettei se lapsi ihan niin helposti synny...

- Kun sitten näin pikkuveljelleni vaihdettavan vaippoja, niin olin ihan että "Täh, miten vauvan vaipassa on kakkaa, kun vauva vain juo maitoa eikä syö mitään kiinteää ruokaa". Olin kai luullut, että koska maito on nestemäistä kuten vesi, niin vauva vain pissaa, ei kakkaa. Kuvittelin, että ihmisen juomat nesteet muuttuvat automaattisesti pissaksi ja vain kiinteä ruoka, kuten liha, leipä tai hedelmät muuttuu kakaksi.

- Kun menin kouluun ensimmäiselle luokalle, niin minusta kuudesluokkalaiset oppilaat vaikuttivat hirveän isoilta ja luulin heidän olevan jo lähes aikuisia, saati sitten yläasteen oppilaat, jotka olivat pienen ekaluokkalaisen silmissä jo ihan selviä aikuisia. (Minun käydessäni koulua oli koulussa siis yläaste ja ala-aste, kun taas nykyaikana vastaavat nimitykset lienevät yläkoulu ja alakoulu). Ollessani sitten itse yläasteella joskus 14-vuotiaana luulin olevani jo käytännössä katsoen aikuinen. Vähämpä silloin tiesin aikuisuudesta. Fyysisesti olin ehkä ainakin lähes aikuinen, henkisesti olin vielä pelkkä lapsi silloin.

- Joskus ihan pienenä luulin, että juomani maito muuttuu minulle luuksi. Ajattelin että kun maito on valkoista ja luu on valkoista, niin kun juo maitoa, niin se kulkeutuu luustoon, muuttuu siellä uudeksi luuksi ja näin lapsen luusto voi kasvaa kun lapsi juo paljon maitoa. Luulin myös että aikuisena ei tarvitse juoda aikuisena, koska ajattelin, että aikuisen luusto ei kasva. Tämä luulo johtui kai siitä, että olin lapsena huono juomaan maitoa, niin minua yritettiin saamaan juomaan sitä sanomalla, että kun juo maitoa, niin luusto vahvistuu. Luulin myös, että kun ihminen syö lihaa, niin se kulkeutuu ihmisen lihaksiin ja muuttuu automaattisesti lihaksi ihmiselle. Siis jos syö vaikka 100g lihaa, niin sen jälkeen ihmiselle tulee 100g uutta lihaa elimistöön.

- Joskus luulin, että vain appelsiini sisältää c-vitamiinia ja sitä ei saa mistään muualta. En tiedä, mistä olin kuullut, että appelsiini sisältää paljon c-vitaminia ja olin alkanut luulemaan, että sitä ei saa kun appelsiinista. Olin sitten ihan ihmeissäni, kun sain tietää, että c-vitamiinia on kaikissa hedelmissä, kasviksissa ja marjoissa.

- Luulin, että "palkka" on sitä, että aikuiset käyvät töissä ja kun he saavat "palkan", niin he saavat ottaa sitten tililtään miten paljon rahaa tahansa, vaikka 10000 euroa, jos tahtovat ja että "palkka" on juuri niin iso määrä rahaa mitä aikuinen haluaa ottaa tilitään rahaa. Luulin myös, että kaikilla aikuisilla on aina hirveästi rahaa, koska esim. vanhemmillani oli varaa ostaa meille lapsuudessani uuden kodin ja aina välillä uusia autoa ja kaikkea muutakin.

- Sitten oli kaikkea muitakin luuloja, esim. että Rölli-peikko on olemassa, että televissa näkyvät ihmiset voivat tulla sieltä ulos vaikka jonkin perheen olohuoneeseen, että aikuisena tietää ja osaa kaiken, että dinodauruksia oli olemassa vielä joskus 2000 vuotta sitten jolloin ihmisten piti pelätä niitä, että ihmiset osaavat lukea ajatuksiani jne.

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #186 : Elokuu 06, 2010, 18:26:19 »
Lainaus
Luulin, että ne sellaiset pelloilla olevat valkoiset heinäpaalit ovat jättiläisten hampaita
Meille taas kerrottiin että ne on lohikäärmeen munia :)

En tiedä olenko tämän jo tänne kirjoittanut, mutta luulin pienenä että jos on tarpeeksi myöhään ulkona (niin kauan että aurinko on jo laskenut) ja menee metsään, niin pitää olla tosi varovainen koska peikot on liikkeellä ja jos ne ottaa sut kiinni, ne pistää sut isoon pataan ja syö!
Ja sitten oli vielä joku viemärimörkö/peikko joka nappasi nilkasta kiinni jos ei muistanut hypätä viemärin yli...

Ja joskus ekalla tai tokalla meillä oli parhaan ystäväni kanssa iso väittely siitä sanotaanko c englannissa ässänä vai koona n_n
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #187 : Elokuu 06, 2010, 18:57:10 »
Muah! Kyllä tässä näitä lueskellessa saa nauraa!

Nomutta tässä on nyt jotain omia luuloja.

Tälläisenä neljä-viisi vuotiaana luulin että ne peltojen valkoiset heinäpaalit [joista on jo puhuttu] ovat jättiläisten vessapaperirullia.

Sitten luulin että jokin mörkö/muu sellainen tulee syömään esim. käden jos se on jäänyt illalla pois peiton alta. Kaiken piti olla peiton alle että olisi "turvallista" nukkua :"D

Sitten vielä luulin, että kun lihapulliahan tehdään sellaisesta taikinasta, j[isäni tekee paljon lihapullia';) ] niin tietenkin sitten luulin että maasta kaivetaan perunamuusia, ja siitä sitten pyöritellän perunoita.

Ja olen toki kuvitellut näitä perinteisiä "Suomi on päälkieli", ja että maapallon toisella puolellä kävellään pää alaspäin.
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
« Vastaus #188 : Elokuu 06, 2010, 20:30:30 »
No, kerroin päviksessä tarinoita kamuilleni siitä, että Agricolan päivänä saa juoda kokista niin paljon kuin huvittaa. Juksasin myös että olen nähnyt "Kuin kissat ja koirat" ohjelman Kissat hyviksinä-version. Ja sitten tarhatädille olin pölottänyt, että "Mun käden sisällä on avaruusalus, jossa on vihreitä ukkoja!", voi hellanlettas.

Kuka pelkää mustaa miestä-leikin mustan miehen olen kuvitellut aina varjoisana hahmona, tummaihoinen ei käynyt mielessäkään!
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #189 : Elokuu 07, 2010, 11:50:46 »
Kuka pelkää mustaa miestä-leikin mustan miehen olen kuvitellut aina varjoisana hahmona, tummaihoinen ei käynyt mielessäkään!

Juu minulla sama. Tai en tiedä kuvittelinko siihen mitään tietyn hahmon näköistä, se vaan oli leikki jossa nyt huudettiin noin. :D Oikeasti tajusin vasta muutama vuosi sitten että sehän voi tarkoittaa tummaihoista...
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #190 : Elokuu 07, 2010, 11:57:12 »
Lainaus
Luulin, että ne sellaiset pelloilla olevat valkoiset heinäpaalit ovat jättiläisten hampaita
Meille taas kerrottiin että ne on lohikäärmeen munia :)

minä luulin niitä lehmä muniksi :D
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
« Vastaus #191 : Lokakuu 08, 2010, 13:43:38 »
Nykyisin työssäni törmään useasti lapsiin, jotka eivät voi käsittää, etteivät päiväkodin tädit asu siellä päiväkodissa. Heiltä kuulee kysymyksiä: " Missä sinä nukut täällä?" " Miksi sinun lapset eivät asu täällä sinun kanssasi?" Ja eihän lasten hoitaminen ole oikeaa työtä, sillä töistä pois lähtiessä voi kuulla utelun: "Joko sinä lähdet oikeisiin töihin?"

Tästä tulikin mieleeni eräs juttu. Ystävättäreni on töissä iltapäiväkerhossa ja hänellä on esikouluikäinen tytär, joka on toisinaan hiukan näreissään äitinsä töihin lähdöstä. Onhan se tottakai epäreilua, että toinen joutuu opettelemaan lukemista, kun äiti saa mennä koko päiväksi leikkimään, eikä hänen tarvitse tehdä töitä ollenkaan. :D

// Lisäilenpä vähän omia kömmähdyksiä.

- Setelirahan jakaminen puoliksi tarkoitti toki sitä, että sen saattoi repiä kahtia.

- Muidenkin uskomusten mukaan, Suomi oli tietenkin maapallon ainoa maa ja muut maat olivat luonnollisesti muilla planeetoilla. Eikä ollut mitenkään ristiriitaista, että siitä huolimatta tarpeeksi paljon kaivamalla, saattoi päästä kiinaan, jossa ihmiset kävelivät tottakai ylösalaisin.

- Kun katsoin telkkua, piti kaikki 20 pehmolelua asetella ensin sohvalle, koska tottakai nekin halusivat katsoa lastenohjelmia. Samaiset otukset piti myös peitellä sänkyyn ja toivottaa hyvää yötä jokaiselle erikseen.

- Sängyn alla asusti mörkö, joka nappasi kiinni sängyn yli eksyneistä raajoista.

- USA ja Amerikka ovat sama asia, sillä Amerikkahan on tietenkin yksi iso maa, jonka pääkaupunki on New York.

- Siskoni meinasi mennä sokkiin, kun vastaan käveli tumma, mustaan huntuun verhoutunut nainen, joka ei voinut olla kukaan muu kuin muumien mörkö.

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2010, 11:47:27 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Marsi

• Vuotislainen
« Vastaus #192 : Lokakuu 08, 2010, 14:41:40 »
Lainaus
Samoin! :')

Olin joskus pentuna keksinyt, että 40 penniä on yksi markka. Laskin jonkun kaverin kanssa sen pennosia, ja aina kun oli koossa 40 penniä, niin siinähän oli sitten jo markka.... En tiedä, mistä tuo tuli :D

salainensalatalo

• Ankeuttaja
« Vastaus #193 : Lokakuu 08, 2010, 21:18:32 »
J.K.Rowling on mies. Tai ainakin oli ennen.

Mä olen aina tiennyt Rowin olevan nainen. Pienempänä tosin kuvittelin sen suunnilleen samannäköiseksi kun Fleur neloskirjan kannessa, mutta tummilla hiuksilla. Meni mielikuva ikävästi pilalle kun näin hänen kuvansa :P
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2010, 21:23:10 kirjoittanut salainensalatalo »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #194 : Lokakuu 08, 2010, 23:36:53 »
Uskoin pienenä koirien ymmärtävän puhetta ja kykenevän puhumaan, mutta ne eivät viitsineet. Tätä uskoa vahvisti vielä Ruusun Aikaa sarja, jossa oli puhuva labradori. Meillä nimittäin sattui olemaan aivan samannököinen koira (ja Roopella eli Roosalla oli dama nimi kuin minulla :D). Kerroin aina kaikkia juttuja koiralleni ja vannotin sitä olemaan kertomatta kenellekkään, ei edes toisille koirille.

Raaka fakta on, ettei koirat puhu. Silti omat koirani tapaavat katsoa minua kuin idioottia jos kerron niille jonkun nolon kokemuksen mitä en kehtaa yhdellekkään ihmiselle enää kertoa. Silloin kyllä tuntuu että ne ymmärtävät mitä minä sanon niille!
meilläpäin koirat vain katsovat sillä " ai ihanaa olet ihana ihminen heitä pallo pääsenkö kiehnäämään jalkoihisi rakastan sinua "ilmeellä.. :D
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #195 : Lokakuu 15, 2010, 20:42:56 »
Meillä on mökki Hanhelantiellä Hanhelassa. Kysyin kerran mökille mennessä, mikä hanhi on, ja sain vastaukseksi "Semmonen nelijalkanen olento joka kopsuttaa menemään". Onnellisesti uskoin sen ties miten pitkään.
Nasua olen tytöksi luullut minäkin. Pinkit kamppeet ja neitimäinen kimitys ja pelokkuus -> selvä tyttö.
Ja Row oli mies, koska kirjojen päähenkilö on poika. Naisethan kirjoittaa tytöistä ja miehet pojista, eikö?
Heinäpaalit (onko ne paaleja) oli traktorinmunia. Tietenki, koska traktorithan niitä tekee.
Lapset syntyy navan kautta. Sitä en pahemmin miettinyt, miten ne sinne mahaan joutuu.

Ja kaiken huippu! Joululaulussa lauletaan "namusia ripustettu ompi kuusen oksille", ja kun se lauletaan, tuo "namusia"-sana venyy niin että siitä tulee "naamuusiiaa". Niimpä kuvittelin, että jotku ripustaa kasoja pottumuusia kuusenoksille. Sitä vaan en ymmärtänyt, miten ne pysyi siinä narun päässä.

//Ei voi olla totta, onko Binns muka mies??? En usko!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2010, 20:52:33 kirjoittanut Meriadoc »
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #196 : Lokakuu 15, 2010, 22:43:19 »
Lapset syntyy navan kautta. Sitä en pahemmin miettinyt, miten ne sinne mahaan joutuu.

Minä joskus pienenä kyselin äitiltä että miten lapset joutuu sinne äidin masuun. No äiti koitti selittää jotain että "no isi antoi äitille semmoisen siemenen", ja minun jatkokysymykseni ehkä aiheuttivat jonkinmoista hilpeyttä äidissä kun utelin "ai laittokse sen sun suuhun ja sitten sä nielasit sen?". Muistan kuinka tuossa tilanteessa ajattelin selkeästi jotain maissinjyvän näköistä siementä.....

haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #197 : Lokakuu 15, 2010, 22:59:22 »

Minä joskus pienenä kyselin äitiltä että miten lapset joutuu sinne äidin masuun. No äiti koitti selittää jotain että "no isi antoi äitille semmoisen siemenen", ja minun jatkokysymykseni ehkä aiheuttivat jonkinmoista hilpeyttä äidissä kun utelin "ai laittokse sen sun suuhun ja sitten sä nielasit sen?". Muistan kuinka tuossa tilanteessa ajattelin selkeästi jotain maissinjyvän näköistä siementä.....

Mie kuvittelin lapsena, että lapsi saa alkunsa lapsensiemenistä, joita vanhemmat ostavat kaupasta ja äiti sitten syö ne ja lapsi alkaa kasvaa. :'> Jotain kukan siemeniä kuvittelin, sen muistan. Sitten aina ihmettelin itsekseni, miksei kaupassa ole missään lapsensiemeniä. En onneksi kysynyt koskaan keltään siitä, voisi olla aika huvittava muisto nykyään. :'D Mutta kun sitten muutama vuosi sitten kehtasin kertoa sen äidille, niin hän alkoi nauraa makeasti. Itsellänikin on kyllä ollut hauskaa sitä muistellessa.

Nasua olen tytöksi luullut minäkin. Pinkit kamppeet ja neitimäinen kimitys ja pelokkuus -> selvä tyttö.
Ja Row oli mies, koska kirjojen päähenkilö on poika. Naisethan kirjoittaa tytöistä ja miehet pojista, eikö?
Heinäpaalit (onko ne paaleja) oli traktorinmunia. Tietenki, koska traktorithan niitä tekee.

So true, näin on aina tullut ajateltua. :'> Edelleenkin kun nähdään niitä paaleja, niin puhutaan traktorinmunista. Varsinkin niistä valkealla pressulla peitetyistä. Selviä traktorinmunia! Vaikken kyllä koskaan ole nähnyt traktorin munineen mitään...
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #198 : Lokakuu 15, 2010, 23:15:24 »
mä en kovinkaan kauaa ihmetellyt, mistä lapset tullee, koska olin jostain saanut käsiini kirjan, joka kertoi mistä lapsia tulee, olisinkohan ollut 8-9 vuotias
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #199 : Lokakuu 16, 2010, 00:14:10 »
Valkoiset heinäpaalit oli tietenkin dinosauruksen munia! Pöh... Ja lapset tuli sellaisista lapsimanteleista, joita isät syötti äideille, ja niitä pidettiin lukkojen takana piilossa. Syntymisestä minulla ei sitten ikinä ollutkaan mitään hajua O.o Niin, ja suomi ei ollut koko maailman vakiokieli, kaikki vain ajattelivat suomeksi, mutta puhuivat sitten toisia kieliä. Yksinkertaista!
Ja uskon itseasiassa vieläkin, että taatani mökin saunassa on saunanhenki (:

Oletteko kukaan lukeneet tarinaa Musta Käsi (tai vihreä, en muista kumpi ja niitäkin on eri versioita) Eli siis lasten kauhutarinan, missä tyttö menee vessaan yöllä ja käytävällä tulee vastaan käsi, joka sitten aamulla löytyy tytön yöpöydältä - ja tyttö on kuollut. Aiheutti minulle pikkuiselle muuten järkyttävät traumat joten:
Luulin, että jos nukkuu selälteen, se käsi tulee ja tappaa.
Jos meni yöllä vessaan, käsi tuli ja tappoi.
Jos oli kääntyneenä nukkuessa ovellepäin - käsi tuli ja tappoi.
Jos oli mummilla yötä - no, käsi tappoi.
Jos omisti yöpöydän... Käsi tappoi.
Myöskin, jos oli valveilla tasan kahdeltatoista, haamu tuli ja tappoi! Oho, kello on muuten juuri nyt tasan 12 ;_; Ääää! Näiden takia minä: Nukun aina kyljellenä, enkä omista yöpöytää ;D Ja tiedän tarkalleen missä talon raamatut ovat, sillä rukous pelasti siltä kädeltä.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa