Kirjoittaja Aihe: Tunnelmat sarjan loputtua  (Luettu 61300 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Dark Pie

• Ankeuttaja
Vs: Tunnelmat sarjan loputtua
« Vastaus #150 : Elokuu 23, 2008, 21:55:30 »
Olo on ollut siitä lähtien jotenkin tyhjä. Jotain puuttuu...Kun sain kirjan luettua tuntui aivan kuin minussa olisi ollut valtava aukko jota en voisi koskaan enää täyttää *sob*
Kirja oli tosin mahtava joten en voi valittaa, mutta pahinta on varmaan se kun tiedän miten kaikki loppuu, enkä voi enää kuvitella mitä kaikkea sankareillemme tapahtuu :<

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #151 : Elokuu 26, 2008, 16:04:38 »
Muistan sen kun käytiin ostamassa suomenkielinen toisena päivänä julkaisun jälkeen. Oikeesti seisoin siinä hyllyn eessä ja tuijotin sitä Potter-vuorta ja mietin, että tässäkö tää nyt on, että kun otan ton tosta, niin sitten ei tule uusia, enää ikinä en osta uutta Potteria..?
Kun se kirja oli haettu, mä annoin sen olla pussissa. Tavallisesti oisin syöksynyt siihen kiinni, mutta jotenkin mä työnsin sen syrjään ja meitin haikeesti koko sarjaa. Vasta seuraavana päivänä aloin ahmimaan, ja seuraavana päivänä, puolenpäivän aikoihin olin lukenut sen kannesta kanteen. Ja kirjan aikana itkin enemmän kuin minkään muun kirjan takia. Joskus nauroin, mutta useimmin olin vain hiljaa ja luin sitä sana sanalta. Välillä tosiaan tipahti kyynel, mutta todellinen tulva iski vasta, kun lempihahmoni otti ja kuoli. Silloin itkin ja lujaa, miksi Kalkaros kuoli ja mun oli pakko lopettaa lukeminen vähäksi aikaa kun en saanut selvää tekstistä. Itkeskelin ja sitten aloin lukemaan VIELÄ järkyttävämpää tekstiä, Prinssin tarinaa. Silloin vasta itkinkin ja kaipasin elävää Severusta. Yhyy.
Kuitenkin lopun "Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin" oli todella lapsellinen ja harmittava loppu, mutta se vielä varmisti tunteen; ei enää ikinä, ei ainoatakaan, ei yhtäkään Potteria.
Eikä Kalkarosta. Nyyh.

~Nuuhku~
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #152 : Elokuu 26, 2008, 18:04:42 »
Oikeastaan on hyvä, ettei Pottereista tullut sataosaista oopusta, sillä tuo 7 kirjaa jää elämään ja valloittaa aina vain uudestaan. On jotenkin hyvä, että tarinalla on kehitys ja päättyy johonkin, kuin että jäisi ikuisesti kiertämään jotain tiettyä rataa, sillä silloin ne jäävät monien mieleen elämään.
Tulihan se tippa silmään kuitenkin Rowlingin sanoista siinä noin kirjan lopussa, mutta kun oon näin herkkänahkainen....

niinpä.. parempi ettei siitä nyt niin montaa kirjaa tule. seitsemänhän on itse asiassa maaginen lukukin ;)
mutta kuitenkin sitä toivois ettei olis ikinä edes aloittanut sarjaa ja saisi olla taas silleen että "vaude! tää oli siis ihana, pakko lukee seuraavakin osa!"
ja kokis uudelleen sen ihanan tunteen kun lukee jotain kirjaa ekaa kertaa. toisella kerralla lukeminen nimittäin käy nopeammin ja ei kerkeä aina tajuta jaksaa lukea joitain kohtia. kun uuden kirjan saa käteensä, siitä ei yksin kertaisesti voi jättää yhtään kohtaa välistä!
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #153 : Elokuu 26, 2008, 20:01:07 »
Itse asiassa todella haikeat. En ole tajunnut sitä aikasemmin, vaan nyt kun aloitin sarjan kokonaan alusta(läpimenolla) olen tajunnut kuinka nopeasti se loppujen lopuksi menee. Luin eräänä kouluiltana yli sata sivua Puoliverisestä prinssistä ja ajattelin että minun on hidastettava vauhtia sillä haluan nauttia kirjasta mahdollisimman kauan, vaikka tiedän että Kuoleman varjelukset odottaa.

En voi kieltää sitä ettei tippa olisi tullut linssiin kun sarja päättyi, mutta niin surullista se oli. Kirjasarja kuitenkin oli sopivan mittainen, koska myöhemmin sarjasta olisi mennyt ehkä idea. Tietysti odotan innolla joskus ilmestyvää kirjaa, siitä mitä kukin hommailee juuri nyt ja heidän perheistään.

Kaikista ihaninta oli kun sai avata ihkauuden Harry Potterin ja lukea sitä. Ilman tietoisuutta siitä mitä kirja tuo tullessaan. Onhan se aina jännää lukea uudelleen kirjaa, jos ei ole lukenut pitkään aikaan ja huomata kaikkea kivaa, jota ei ehkä edellisellä kerroilla huomannut. Ja kun lukee kirjat muulla kielellä, esim. englanniksi on sekin aina yhtä jännää :)
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

hunaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Syyskuu 02, 2008, 13:32:07 »
surullinen , ihana , väsynyt ja onnellinen
valvoin puoli neljään koska halusin tietää miten käy. on niin outoa kun ei tule pottereita. mutta onneksi elokuvia tulee.

Poissa Loru

• Lirppuva loistoveikko
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #155 : Syyskuu 20, 2008, 11:28:08 »
Minulla on ainakin hieman haikea olo nyt,
kun kaikki Harry Potter- kirjat ovat ilmestyneet....
Olisihan niitä lisääkin voinut tulla...
"Kumpi oli ensin, feeniks vai liekki?"

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #156 : Syyskuu 21, 2008, 11:24:30 »
Eivät mitenkään erikoiset. Minulle Potterit eivät koskaan ole olleet mikään koko elämä tai elämää suurempi asia, vaikka loistavia kirjoja ovatkin ja pidän niistä todella paljon. Ei sitä vain jaksa/viitsi masentua pelkän kirjasarjan takia, on tässä maailmassa niin paljon pahempiakin asioita... Itse jaksan lukea kirjat aina vain uudestaan ja uudestaan, enkä silti ikinä kyllästy.
Terve kaikille!

Ithilien

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Syyskuu 26, 2008, 22:47:58 »
Koitan nyt muistella niitä fiiliksiä jotka oli pinnalla kun olin lukenut vikan kirjan ja tajusin että nyt se on tosiaan lopussa. Olo oli haikea. Oon kasvanut sarjan mukana ja se on ollu mulle paljon enemmän kuin pelkkä sarja.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #158 : Lokakuu 25, 2008, 21:04:21 »
En kyllä mitään erityisemmin kauheaa tuntenut sarjan viimeisen kirjan luettuani. Pottereita ei olisi enää saanut jatkaa, jättikirjasarjaa en millään pystyisi kuvittelemaan, enkä tahdokaan, sillä jotkut kirjat ovat hyviä näin. Eli oikeastaan olo oli omituinen - en kai erityisemmin välittänyt. Kyllä siitä hieman haikeutta tuli mukaan kun katselin Potter-aiheisia foorumeita, ja tarkkailin potteristeja. Ne olivat minulle vain kirjoja. :)
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #159 : Lokakuu 28, 2008, 18:37:09 »
Itselleni tuli tajuttoman tyhjä olo, kun suljin viimeisen kirjan kannen.
Potterit olivat olleet mukana elämässäni koko sen ajan, mitä niitä ilmestyi ja ne helpottivat raskasta päivää hirveästi, sillä niihin oli ihana uppoutua ja ihan vain olla siinä.
Toki luen edelleen kirjoja läpi, mutta tiedostan selvästi, että sarja on loppunut jo hyvän aikaa sitten.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #160 : Marraskuu 01, 2008, 10:31:54 »
Tuli tietenkin haikea ja tyhjä olo, ei sitä kirjan odottamista enää, mikä oli tosi ihanaa kun sitte kävi kirjan ostamassa. Eikä enää sitä ihan uuden kirjan lukemista, kun ei tiedä ollenkaan mitä kaikkea se sisältää <3 Sitä iloa ja surua mitä kirjat ovat täynnä. Olen kuitenkin tyytyväinen, että Jo lopetti Kuoleman varjeluksiin , koska kaikki hyvä loppuu aikanaan ja nyt oli Pottereiden aika loppua. Kirjat voi lukea aina uudestaan ja uudestaan ja niistä saa kaikkea uuttakin irti, ei koskaan kyllästy! <3
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #161 : Marraskuu 01, 2008, 21:31:32 »
Siitä tuli outo olo. Osittain onnellinen, ihastunut, osittain haikea, tyhjä, surullinen. Viimenen kirja on mahtava, se oli hyvä lopetus sarjalle! <3 Ja ne kirjat minä oon kaikki lukenu monneen kertaan läpi, vaan luenpa jatkossaki! Ihanniinku Pottereihin muka vois kyllästyä!
Cadillac.

RupertGrint

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Marraskuu 10, 2008, 23:59:37 »
Mun mielestä se on niin väärin että ihanin kirjasarja ikinä on oikeesti nyt (okei on siitä jo aikaa mutta anyway) loppu, vaikka eihän se tietenkään voinu loputtomii jatkuu muuten ne olis alkanu toistaa itseään. Ei enää ikinä saa kokea sitä tunnetta ko lukee uutta Potteria ekaa kertaa, eikä yhtään tiiä mitä tapahtuu seuraavaksi ja päässä pyörii 1000 kysymystä mihin haluaa vastauksen. Ku koko ajan tuli sellasii asioita ilmi mitä ei ois ikinä uskonu ja suu loksahti paikoiltaa pari kertaa joka kirjan aikana. Ei voi enää odottaa, että apua, kumpi kuolee Voldu vai Harry, ketkä menee yhteen, kuka on uusi opettaja, mitä Severus keksii seuraavaksi, kuka hahmoista menehtyy, miten draco ärsyttää harrya ja kumppaneita jne. Ja ko ne kaikki kirjat oli niin erilaisia ja täydellisiä ja surullisia. Ja hauskoja! Niin ahdistavaa kun rupee oikee kunnolla miettimään. Onneks ne vanhat kirjat ei koskaan katoa, eikä niihin mitenkään voi kyllästyä vaikka ne lukisi 50 kertaa peräkkäin. Se lohduttaa.

Ei kyllä uskoisi että joku kirjasarja ja sen hahmot ja tapahtumat saa aikaan näin vahvoja kaipuun tunteita... <3

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Marraskuu 16, 2008, 13:04:38 »
Minäkään en haluaisi suoraa jatkoa sarjalle mutta joku taustaopus Harryn vanhemmista ja lapsuudesta olisi kiva, Lilystä ja Jamesistahan ei kirjoitettu kovin paljoa kirjoihin joten heidän suvuistaan ym., varsinkin Jamesin suvusta olisi ihanaa saada tietoa. Surettaa vähän, kun en ole sitä Potter-sukupolvea joka sai lukea kaikki kirjat ilmestymishetkellä ja olla mukana juonessa, vaan tulin mukaan siinä Feeniknin kilta- kirjan ilmestymisaikoihin.

Aenova

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Joulukuu 22, 2008, 21:27:54 »
No oli sinänsä ilonen olo sen jälkeen ku olin seiskani lukenu, mut tuntu kauheen tyhjältä. Mä keksin päässäni kaikkee ja ajattelen et se koko ajan jatkuis ja jatkuis. En oikeen osaa selittää mitä tarkotan sillä tyhjällä, mut kai se sitte johtuu siit ku tietää, et enempää ei tuu :(

Poissa Matu

• Vuotislainen
  • Lemons, please.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #165 : Joulukuu 23, 2008, 23:40:14 »
Olo oli todella tyhjä. Vaikka olin "löytänyt" sarjan vasta puolisen vuotta ennen seiskan suomennoksen ilmestymistä, tulin heti faniksi ja ihmetten nyt miten olen koskaan voinut etää ilman Pottereita :) olo on tavallaan sellainen, että vaikka uusia ei enää ilmesty, ei tee mieli päästää irti. Nyt vaan luen kaikkia uudelleen läpi, mutta ei siinä ole samaa fiilistä kuin silloin kun luki ensimmäistä kertaa.
All work and no play make Jack a dull boy

Mansikkahullu

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Joulukuu 27, 2008, 14:10:53 »
No eihän se ole kivaa kun ei enää odota mitä tapahtuu seuraavaksi. J.k vois kirjottaa vaikka Harryn ja Ginnyn lapsista pari kirjaa niin ois jotain mitä odottaa. Ennen aina arvuutteli että mitä tapahtuu seuraavaksi mutta nyt vaan odotetaan elokuvia ;D

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #167 : Joulukuu 28, 2008, 16:35:09 »
Itketti, kun siinä kuoli niin paljon hahmoja, vähän ehkä pettynyt, kun loppu oli vähän niinkuin toteamus että Harry ja Ginny ovat aviopari samoin Hermione ja Ron.. Mutta muuten pidin kun siinä oli niin paljon erillaisia juonen käänteitä ja hauskaa huumoria, varsinkin kun siinä oli Fred ja George =) Niillä sitä juttua riitti..

~DD~
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

destroymydreams

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Joulukuu 29, 2008, 11:44:33 »
Ihan mukavat. Tietysti hiukan haikeat mutta kyllä se tästä. Viimeisen kirjan ilmestymisestä on jo aikas kauan joten joten ei nyt enään tunne mitään ihmeellistä. On kyllä vaikea kuitenkin käsittää että Harry Pottereita ei enään tule. Lohtua saa kyllä leffoista ja voihan kirjat aina lukea uudelleen (tai minun tilanteessa neljännen tai viidennen kerran). Olen aika nuori (ikää paljastamatta) ja olen kasvanut lukien Harry Pottereita joten on tavallaan vaikea (paremman sanan puutteessa) "päästää irti". Mutta elämä jatkuu ja siitä täytyy nauttia! : D

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Joulukuu 30, 2008, 22:21:30 »
En halua edes muistella tuntemuksiani DH:n loputtua. Reagoin aina todella vahvasti kirjoihin, masentavaa kirjaa lukiessani olen kokoajan ahdistuneempi, itken todella herkästi surullisissa kohtauksissa ja nauran ääneen hauskoille kommenteille. Hyvän kirjan lopetettuani oloni on aina niin haikea, ettei mistään muusta tule sellaista kuin kirjoista. Voitte siis vain kuvitella miltä tuntui lopettaa tämä melkein yhdeksän vuotinen yhteinen taival Harryn kanssa ='( olen ikäänkuin kasvanut näiden kirjojen kanssa =D. olin ihan tajuttoman haikealla ja masentuneella tuulella seuraavan viikon, se oli aika kamalaa .

Jennaanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Helmikuu 01, 2009, 15:17:03 »
Kun olin lukenut KV:n tuli semmone ilonen/surullinen olo : DDD Ilosuus ehkä johtu onnellisesta lopusta, ja surullisuus siitä että se oli sarjan viimenen kirja o_o Näin jälkeen päin kaduttaa kun en ollu koskaan jonottamassa uutta kirjaa, eikä niitä enään tule :( No onneks tulee viel kolme elokuvaa =)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #171 : Helmikuu 01, 2009, 18:54:39 »
Haikea olo oli kirjan ilmestymisen jälkeen.
Tyhjä ja surullinen, Potter kirjojen kanssa olin kasvanut, ja nyt... ei mitään.
Mutta löysinkin sitten ficci-maailman :D
Pelasti elämäni kun satuin tänne tupsahtmaan.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #172 : Helmikuu 17, 2009, 13:11:43 »
harmittaa että se loppu ei ole mitää odotettavaa ainakaan kirjojen suhtten paitsi elokuvat no kyllä potter kirjat voitaa potter leffat
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Hippogriff

• :)
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SicklePotion51
« Vastaus #173 : Helmikuu 17, 2009, 15:43:59 »
Nyt vaan luen kaikkia uudelleen läpi, mutta ei siinä ole samaa fiilistä kuin silloin kun luki ensimmäistä kertaa.

Itse en ole ainakaan huomannut mitään merkittävää eroa ensimmäisen lukukerran jälkeenkään. Tottakait välillä harmittaa kun muistaa jonkun kohdan ilmiselvästi edellisiltä lukukerroilta, mutta minusta niissä on edelleenkin sama jännitys kuin aina aikaisemminkin.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #174 : Helmikuu 17, 2009, 16:11:17 »
Tunsin iloa ja haikeutta samaan aikaan.Ahmin kirjan heti kun ilmestyi suomeksi.
Ajattelin,ettei oo enää mitään,ja toivoin,toivon että rowling kirjottaisi jatkoa tai edes jotakin Harryyn liittyvää.Tällä hetkellä odotan vain että PP tulisi pian ensi-iltaan!Luen uudelleen ja uudelleen kirjat ja katson elokuvat.Mutta eiköhän tää tästä.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron