Kirjoittaja Aihe: Tunnelmat sarjan loputtua  (Luettu 61138 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Tunnelmat sarjan loputtua
« Vastaus #200 : Toukokuu 23, 2010, 16:10:55 »
Sinä päivänä kun viimeinen kirja tuli suomeksi ja olin ensin hyppinyt pitkin seiniä että "se on täällä, se on täällä!" niin kun sitten hetkeksi rauhoituin, tuli kamala oivallus että hei hetkinen. Tässäkö se nyt sitten oli... Ei enää kirjoja joita odottaa. Meinasi kyllä ihan rehellisesti sanottuna itku tulla. Kaverit vaan ihmetteli vieressä että "Mites sä noin hiljaseks menit?" : D
Enää ei onneksi tunnu niin pahalta. Voihan niitä kirjoja aina uudelleenkin lukea ja tuleehan sieltä vielä se viimenen leffakin :)
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

eland

• Ankeuttaja
« Vastaus #201 : Kesäkuu 14, 2010, 22:02:21 »
Ekan kerran kun olin saanut srajan loppuun, rupesin kutakuinkin itkemään. Oli niin tyhjä, haikea,eksynyt olo . Sarja oli silloin kaikkeni(sosiaalinen elämäni kärsi, myönnän) ja jo kolos kirjan jälkeen oli sellainen fiilis etten olisi yhtään ihmetellyt vaikka takastamme olisi tullut joku hp hahmo . Kun olin lukenut seiskan loppuun, olin todella yksinäisen oloinen, siina se oli, the end . Tein itseni kanssa lupauksen etten lue kirjoja seuraavaan puoleen vuotee ja lupaus piti ja olin ikionnellinen kun luin sen uudestaan . Hyvä lainaus Dumbledorelta :

Ei ole hyvä rypeä haaveissa ja unohtaa elää .

Viittaan tällä siihen että vaikka kirjat silloin tuntuivat kaikelta, on elämässä muutakin.
Aijon varoittaa omia lapsianu kun alka lukemaan sillä oikeasti hp maailma on aika pelottava, eikö teistäkin ? Jotenkin niin hyvin keksitty, kaikki asiat otettu huomioon,(pariporsaanreikää) ja jotenkin niin yhtenäinen että rupesin epäilemään kirjan fiktiivisuutta . On kauhea ajatella että jo 10 vuoden päästä nuoret eivät välttämättä tiedä hp:sta mitään eivätkä tule kokemaan sitä lukemisen iloa mitä me olemme saaneet kokea .

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #202 : Kesäkuu 28, 2010, 00:05:54 »
Muistan kun kirja tuli kauppoihin.. Luin sitä jatkuvasti, jopa silloin kun olin rossossa syömässä. Luin sen kahdessa päivässä. Luettuani olin surullinen, mutta samalla silti hymyilin. Kyllä nyt kun miettii Coldplayn - The Scientist kappaletta ja Potter sarjaan niin ei kaukana ole, että tippa linssissä.

It's such a shame for us to part... Oh, take me back to the start.. Aina voi lukea uudestaan, mutta mutta.

Virva

• Ankeuttaja
« Vastaus #203 : Kesäkuu 28, 2010, 17:58:35 »
Oli minullakin olo melkoisen tyhjä kun sen ihka viimeisen sivun sain päätökseen. Mutta olin myös tyytyväinen: nyt tiesin mitä tapahtui ja olin osana sitä pitkän aikaa(ja toisaalta, kun koko viimeisen kirjan luki päivässä, oli iltamyöhällä olo aika hutera muutenkin..).
Tuntui myös kuin olisi ympyrä sulkeutunut. Olen kasvanut Potterien rinnalla ja kirjoista sain tiettyinä aikoina voimaa sekä hienon pakoreitin todellisuudesta. Tuntui kuin kirjan henkilöistä olisi tullut minullekin ystäviä. Mutta täytyy muistaa, että he ovat vain paperille painettuja sanoja. Välillä tulee hetkiä, jolloin antaa kirjojen olla vain hyllyssä, mutta sitten ne saavat aina tempautumaan mukaansa. Joskus jopa pelkään, että se Rowlingin luoma maailma ehtiikin hävitä jonnekkin, enkä enää tavoita sitä samaa tunnetta kuin ensimmäisiä kertoja lukiessa kirjasarjaa. Mutta aina huomaan, että siellä se on. Ei se mihinkään katoa.
Tavallaan sitä vieläkin ikävoi sitä jännityksen tunnetta, kun aina sai uusimman kirjan käsiinsä, eikä tiennyt mitä tuli tapahtumaan. Sitä ihmetteli vain joka kerta jännittäviä juonenkäänteitä ja Rowlingin nerokkuutta.

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #204 : Kesäkuu 28, 2010, 18:21:25 »
Viimeistä Potteri odotin suurella innolla. Muistaakseni en saanut sitä aivan heti kätösiini, joten minulla oli vielä aikaa ajatella mahdollisia loppuratkaisuja. Entä jos käy näin ja noin, mitäköhän tälle ja tuolla hahmolle käy jne. Odotukset kasvoivat sitä suuremmiksi, mitä enemmän asioita mielessäni vaivasin. Kun sitten sain luettua koko kirjan, olin enemmän kuin tyytyväinen.

Kuten varmaan suurimmalla osalla meistä, minullakin pyörähti suuri kivi sydämeltä viimeisen kirjan viimeisen sivun jälkeen. Vuosien kanssakäynti upeiden hahmojen kanssa oli tullut tiensä päähän, yllättävät juonenkäänteet oli koettu kuka ties moneenkin kertaan, koko sarjaa ja mestarillista kirjoitusta ihailtu suuresti. Haikeus on tosiaan se sana, joka parhaiten kuvaa tunteitani sarjan loppumisen jälkeen.

Täten haluan lopettaa tämän viestini samoihin sanoihin kuin Untukka tuolla aiemmin:

Kiitos, Row, kiitos Kapari. Potterit ovat yksi upeimmista asioista, mitä olen kokenut.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #205 : Kesäkuu 28, 2010, 21:36:18 »
Kyllä sillon ku sai luettu vikan sivun, tuli haikee olo, ei tule enään kirjoja. Hetken istuin paikallani ja sitten tajusin, että tää olikin nyt sitten tässä. Haikea olo oli, mutta samalla onnellinen, että olin alkanut lukea Pottereita. En tie mitä olisin sinä aikana tehnyt jos en olis alkanut lukemaan Pottereita(:

eland

• Ankeuttaja
« Vastaus #206 : Kesäkuu 28, 2010, 21:52:37 »
Eniten harmittaa(?) se  kun ajattelee, että parin vuoden päästä potter ei enää olekkaan sellainen "himoittu" kirja ja jo ehkä 5 vuoden kuluttua nuoret eivät edes ajattele näiden lukemista . Olen päättänyt, että minä vähintään luen lapsilleni(kun sitten saan :D) pottereita jos eivät itse tajua alkaa lukemaan (:

Poissa Sid

• laiskiainen
  • Vuotislainen
  • vompatti
  • Pottermore: GoldNox21584
« Vastaus #207 : Kesäkuu 28, 2010, 22:53:36 »
Tunnelmat olivat haikeat, kun luin Kuoleman Varjeluksien viimeiset sanat pian sen jälkeen, kun kirja oli ilmestynyt. Itsekin melkein uskoin kirjoihin, halusin Tylypahkaan. Ja siinä se sitten oli. Ei enää uusia kirjoja. Mutta toisaalta se oli hyvä. Jos kirjoja olisi vain pitkitetty ja pitkitetty, sarjasta olisi kadonnut maku ja hohto. Ei makeaa mahan täydeltä, sanoo järki, vaikka

Eniten harmittaa(?) se  kun ajattelee, että parin vuoden päästä potter ei enää olekkaan sellainen "himoittu" kirja ja jo ehkä 5 vuoden kuluttua nuoret eivät edes ajattele näiden lukemista . Olen päättänyt, että minä vähintään luen lapsilleni(kun sitten saan :D) pottereita jos eivät itse tajua alkaa lukemaan (:
Minä taas uskon, että Potterit jäävät elämään. Ne on kirjoitettu taidolla, joka puree kaikenikäisiin. Ihmiset ovat jaksaneet innostua niistä yli 10 vuotta. Miksei jatkossakin? Kun kukaan ei enää lue mitään, Potteritkin kuolevat, mutta sitä ennen uskon, että ne jaksavat innostaa aina vain uusia ja uusia sukupolvia. Miettikää vaikkapa Viisikko-sarjaa. Minun hyvin vanha isäni luki sitä nuorena. Yhä lapset lainaavat sitä kirjastosta. Miksi meidän lapsemme eivät lukisi Pottereita? Ja uskon, että ensimmäiset painokset Pottereista ovat todella arvokkaita vielä myöhemmin.

Olen kiitollinen Rowlingille, joka kirjoitti yhden maailman parhaista kirjasarjoista, sekä Kapari-Jatalle, joka hyvin suomensi tämän sarjan loppuun asti mahdollistaen lukukokemuksen myös niille, jotka eivät ymmärrä englantia.
Afrikan sademetsissä lukuisat hienostoherrat juovat kermalikööriä.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #208 : Kesäkuu 29, 2010, 12:25:28 »
No hyvä se nytten on ettei pottereita tule enempää, saamme itse aravaillla miten KV:n jälkeen tapahtuu, parempi näin :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2010, 12:28:45 kirjoittanut Jarppa »
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #209 : Kesäkuu 29, 2010, 14:16:26 »
Ihtellä on aika toiveikkaat viilikset. ;--) Ehkäpä sarja ei lopukaan.

No hyvä se nytten on ettei pottereita tule enempää, saamme itse aravaillla miten KV:n jälkeen tapahtuu, parempi näin :)

Are you sure?

Tänään on hyvä päivä auttaa.

Pääsykoe-, treeni- ja ruokablogi.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #210 : Heinäkuu 01, 2010, 20:19:16 »
No osittain se on hyvä osittain ei mutta jos sitä jatkettaisiin ei se olisi niin synkkä tais jos siinä ei olisi sellasta juonen käännettä että voldulla olisi kahdeksas hirnyrkki sitten se olisi mielekiinoisempaa jos hän nousisi "kuolleista" mutta tuskimpa Rowling semmosta Juonta olisi tehnyt
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #211 : Heinäkuu 01, 2010, 21:50:59 »
Mutta entäpä jos kirja ei olisi edes Harryn pov (itse kyllä toivon että olisi)? :) Esmes. Jamesin tai Albuksen pov'han on hyvinkin mahdollinen, jos kirjasarja jatkuu. Eikä Tom Valedron tarvitse henkiin herätä, kyllähän tulevaisuuteen voi ihan kokonaan uuden ongelman kehittää.

Poissa Aimé

• Kyttääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #212 : Heinäkuu 01, 2010, 22:16:54 »
Haikea. En vieläkään meinaa käsittää, että se on loppu nyt, eikä kirjoja enää tule (mikä on ihan hyvä [kai]).
Muistan jonottaneeni kirjaa (KV) aamulla ystäväni kanssa väsyneinä ja naureskellen (pääsimme jopa lehteen, harmittaa tosin yhä, ettei yömyyntiä täällä ollut). Kirjan ollessa ekaa kertaa käsissä tuli nostalginen fiilis, jota en unohda ikinä!

Olin sopinut siskoni kanssa, että hän saa lukea kirjan ensin, sillä minä omin itselleni englanninkielisen version ja vaadin, että saan lukea sen ensimmäisenä. Suomennoksen ilmestyttyä ahmin kirjaa kunnes jouduin luovuttamaan sen siskolleni (taisin lukea aamulla?), ja olin kauhean pettynyt kun en saanut lukea sitä loppuun asti. No, sitten kun sain sen taas käsiini aloin taas ahmia ja ahmia. Parissa päivässähän tuo tuli luettua ja fiilis oli kyllä silloin melko alamaissa ja jälleen kerran nostalginen. 

Nyt kun ajattelen, että kirjasarja on loppunut, on mieli edelleen haikeana. Niin kauan on tullut aikaa vietettyä tuon kirjasarjan kanssa, että huhhuh (ja kyllä taatusti vietän jatkossakin!). Mutta onneksi tulee vielä kaksi elokuvaa!

Kiitos, Row, kiitos Kapari. Potterit ovat yksi upeimmista asioista, mitä olen kokenut.
Näin juuri (:
You're going down a path I can't follow
-Padmé

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #213 : Heinäkuu 01, 2010, 22:41:32 »
Olen oikeasti aika yllättynyt, miksi kaikki vaipuvat epätoivoon ja valittelevat sarjan loppumista. En sitten tiedä, eivätkö osa vain ole kuullut tuosta asiasta (josta siis mainitsin ylempänä, linkki), vai eivätkö he vain uskalla toivoa Rowlingin jatkavan. o.O Valistakaa joku minua, jookos?

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #214 : Heinäkuu 01, 2010, 22:44:56 »
Niin, eikä sarja oikeastaan edes loppunut seiskaan. Nimittäin tulihan se Siuntio Silosäkeen tarinat. Tosin sehän ei varsinaisesti kuulu Potter-sarjaan, vaan on vain sellainen "lisäosa", mutta kuitenkin. Toivoa sopii, että tuon tyyppisiä "pikkukirjoja" tulisi vielä.
Terve kaikille!

Poissa Aimé

• Kyttääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #215 : Heinäkuu 01, 2010, 23:12:03 »
Olen oikeasti aika yllättynyt, miksi kaikki vaipuvat epätoivoon ja valittelevat sarjan loppumista. En sitten tiedä, eivätkö osa vain ole kuullut tuosta asiasta (josta siis mainitsin ylempänä, linkki), vai eivätkö he vain uskalla toivoa Rowlingin jatkavan. o.O Valistakaa joku minua, jookos?
Hmm, monista tuntuu varmasti haikealta (kuten minusta ;) ), koska Harryn tarina on ohi ja ettei Rowling välttämättä palaa juuri Pottereiden arkipäivään vaan julkaisee niitä "lisäosia", kuten Siuntio Silosäkeen tarinat.

Muotoilinpas kauan tätä tekstiä, ja edelleen joku tökkii :D

You're going down a path I can't follow
-Padmé

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
« Vastaus #216 : Heinäkuu 01, 2010, 23:21:20 »
Hmm, no kuka tietää kenen näkökulmasta Rowling aikoo jatkaa? Potterien lapsien todennäköisesti, enkä nyt siis tarkoita Harrya. :> Vaikka toki sekin hienoa olisi.

Poissa Méaway

• aivoton korpinkynsi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: IceNox21601
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #217 : Heinäkuu 09, 2010, 15:56:00 »
Tottakai kaikki fanit toivovat, että kirjasarja jatkuis vaikka Harryn lapsien kautta :) Se olis ihanaa, mutta kunnon kirjailija/taitelija ymmärtää lopettaa ajoissa niin kuin lainaten untukkaa. Mutta en voi sanoin kiittää Rowia miten hän on vaikuttanut minun elämääni pelkästään kirjoillaan :) Jos niitä ei olisi, en viettäisi aikaa vuotiksessa, tai lukisi kirjoja, tai menisi ensi-iltoihin kattoo pottereita, vaan tekisin jotain ihan untoa ;) Kiitos Row, tää tulee sydämestä <3
" Take this sinking boat and point it home, we've still got time."-

winddy -> Méaway

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #218 : Heinäkuu 23, 2010, 15:44:53 »
Tottakai kaikki fanit toivovat, että kirjasarja jatkuis vaikka Harryn lapsien kautta :) Se olis ihanaa, mutta kunnon kirjailija/taitelija ymmärtää lopettaa ajoissa niin kuin lainaten untukkaa.

Tuohon ei ole paljoa lisättävää. Minusta olisi väärin Harry Potter kirja-sarjaa kohtaa, jos Row kirjottaisi heidän lapsistaan. Eihän se silloin enää olisi Harry Potter vaan, joku ihan muu. Tottakai se olisi ihan kivaa, mutta en usko sen saavan niin suurta kannatusta, kuin tämä muu sarja.
Kirjan lopetus oli hyvä päätös ja se loppuikin hyvällä tavalla. Kaipaan tietenkin niitä aikoja, jolloin sai ottaa upo uuden potterin käteensä ja uppoutua siihen ja odottaa jännityksellä mitä tapahtuu. Ne olivat kauniita aikoja ja nyt voi muistella niitä lämmöllä ja lukea potterit yhä uudestaan, jos siltä tuntuu. Kiitos Rowille näistä hienoista kokemuksista <3

Poissa Lauren

• Vuotislainen
  • Well hello there!
« Vastaus #219 : Heinäkuu 23, 2010, 16:51:37 »
Minusta tämä oli todella hyvä paikka lopettaa. Jos Rowling kirjasarjaa kuitenkin jatkaisi, vaikka sitten päähenkilöiden lasten kautta, niin tietysti lukisin ja yksi kirja heistä voisikin olla kiinnostava, mutta enpä tiedä, olisiko enää mahdollista tehdä yhtä kiinnostavaa, yksityiskohtaista ja hienosti suunniteltua juonta. Pelkään vain, että uusi kirja käsittelisi enemmän ihmissuhteita (ei tietenkään täysin Rowlingin tuntien) kuin jonkinlaista toimintaa ja öömh... seikkailua? Tai sitten kuviin tulisi jonkinlainen Voldemort nro. 2, mikä ei olisi kivaa, vaan täysin typerää. Samalla tavoin olisi tietysti myös kiinnostavaa lukea Harryn vanhempien kouluajoista jne. Mutta onhan meillä ficit ja on ihan mukavaa, kun on saatu sopivasti tietoa, minkä pohjalta on helppo kirjoittaa ficci, mutta paljon on jätetty myös mielikuvituksen varaan. Se on minun mielestäni hienoa.
Singing In The Rain Shower

Poissa littlemon

• Vuotislainen
« Vastaus #220 : Heinäkuu 25, 2011, 11:47:21 »
Minustakin tämä oli sopiva kohta lopettaa. Jos Rowling kuitenkin vielä haluaisi palata velhomaailman juttuihin, minua ainakin kiinnostaisi enemmän lukea Kelmien ja muiden kiltalaisten kouluajoista kuin Harryn lapsista. Jotenkin tuntuu että jos Row kirjoittaisi Albus Severuksesta ja kumppaneista, voisi tarina juurikin mennä enemmän ihmissuhteiden puolelle, joka loisi minusta kovin ficcimäisen tunnelman.

Lisäosat, kuten Siuntio Silosäkeen tarinat, ovat tervetulleita ;). Ja enköhän tule lukemaan mitä tahansa muutakin mitä Rowling kirjoittaa..

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #221 : Heinäkuu 25, 2011, 13:39:29 »
Olen samaa mieltä littlemonin kanssa. Lukisin mielummin Kelmien ja muiden kiltalaisten kouluajoista kuin Harryn lapsista. Erityisesti Lilyn, Jamesin ja Severuksen tarina kiinnostaisi minua, mutta myös Tom Valedron nuoruus tai Voldemortin alkuajat (hassusti kirjoitettu :D) olisi mielenkiintoista luettavaa.

Kuoleman varjeluksiin oli hyvä lopettaa Harryn, Ronin ja Hermionen tarina, mutta olo on haikea vielä näin monta vuotta viimeisen kirjan ilmestymisen jälkeenkin. En halua, enkä pysty luopumaan Harry Pottereista varmaan koskaan. :)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #222 : Heinäkuu 26, 2011, 00:28:59 »
Lainaus
myös Tom Valedron nuoruus tai Voldemortin alkuajat (hassusti kirjoitettu :D) olisi mielenkiintoista luettavaa.

Totta, mutta jotenkin on sellainen olo, ettei Rowling oikein mielellään pidemmäksi ajaksi asettuisi pahiksensa kenkiin.

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #223 : Heinäkuu 26, 2011, 11:03:48 »
Lainaus
myös Tom Valedron nuoruus tai Voldemortin alkuajat (hassusti kirjoitettu :D) olisi mielenkiintoista luettavaa.

Totta, mutta jotenkin on sellainen olo, ettei Rowling oikein mielellään pidemmäksi ajaksi asettuisi pahiksensa kenkiin.

Pitkälti mahdollista :) (Ehkäpä tässä olisi hyvä idea jollekin ficin kirjoittajalle...?)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
« Vastaus #224 : Heinäkuu 26, 2011, 13:48:25 »
Oikeastaan nyt vasta tajusin että Potter sarja on todella loppunut, kun kävin katsomassa viimeisen osan elokuvasta. Haikeat tunnelmat jäi. Ja minun mielestä kirjan lopetus oli ensin hiukan tönkkö, mutta elokuvissa se oli paljon parempi.
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...