Kirjoittaja Aihe: Mikä sinusta tulee "isona"? vol 2.  (Luettu 31152 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

idie

• Ankeuttaja
Vs: Mikä sinusta tulee "isona"? vol 2.
« Vastaus #25 : Maaliskuu 31, 2008, 01:10:29 »
Haluaisin ehdottomasti "isona" sairaanhoitajaksi. Myös kätilön tai ensihoitajan työt kiinnostavat, mutta sairaanhoitajaksi nyt ainakin ensin itseni haluaisin lukea. Yhteishaussa on nyt haettu, toivottavasti tulisi nyt ainakin pääsykokeeseen kutsu :)

Olen pohjakoulutukseltani nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja ja nyt työskentelen kehitysvammaisten lasten ja nuorten parissa. Olen aina halunnut tehdä jotain käytännönläheistä työtä, lapsena haaveammattina oli eläinlääkäri tai poliisi.

Poissa Kafee

• Kahvikuppi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Maaliskuu 31, 2008, 09:15:48 »
Minä haluaisin "isona" asesepäksi, mutta koska suomessa on vain yksi koulu josta voi asesepäksi valmistua en tiedä pääsenkö sinne, jos en pääse niin toinen vaihto ehto on levyseppä-hitsaaja. Metallialalle joka tapauksessa.
Muumilimu 1,5 litran pulloihin! Kannatta käydä osallistuun...

Chicco

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Huhtikuu 02, 2008, 16:31:04 »
Musta tulee ehdottomasti toimittaja.Tai sitte kirjailia.Tai opettaja.Tai kokki.Tai oikeesti mi haluan toimmitajaksi,joka opetta kuvista kirjoittaa kirjoja ja kokkaa ruokaa. On siinä käytävä kouluja ;)

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • diibadaabafggh
« Vastaus #28 : Huhtikuu 02, 2008, 17:55:36 »
Olisihan tuo toimittajan ammatti kiva, mutta minua se ei erityisesti kiehdo. Olisihan se ihan kivaa, haastatella, kirjoittaa lehteen tai olla päätoimittaja, johtaa koko lystiä. Mutta entä palkka ja loma? Niistä en tiedä. Minulle lomat ovat tärkeä asia ja niiden täytyy olla hyvät. Palkka ei niin tärkeä ole, kuhan on OK.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #29 : Syyskuu 13, 2008, 12:56:01 »
Minä tahtoisin todellatodellatodella paljon ruuanlaittoon liittyvään ammattiin. Vaikka jonnekkin kahvilaan aamupalaa tekemään, kuitenkin.
 Mutta mukana on pieni ongelma; joutuisin käsittelemään ruokailuvälineitä erityisen varovasti, sillä niiden yhteen kilahtaminen/kolahtaminen saa minulle kylmät väreet (samalla tavalla kuten joillekkin styroksista ja liitutaulusta+kynnet). Tämä on ainoa este, jonka takia en voisi rueta kokiksi. Tarjoilijan ura ei käy; HALUAN TEHDÄ RUOKAA ! Mutta se ei onnistu ilman ruokailuvälineitä, ja jos ne kilisevät lähellä saatan pudottaa sillä hetkellä pitelemäni esineen.

Pienenä halusin oopperalaulajaksi:D Minulla on yhä 'taito' laulaa sen kuuloisesti kuten oopperalaulajat, ja pelleilen sillä. Siskoni kiusaa minua tällä uratoiveellani varmaan hautaan asti (todisteena hänellä on ystäväkirja merkintä -.-'').
 En kyllä tiedä, mitä teen jos muovi-ruokailuvälineet eivät tee vallankumousta:D Myös sellainen "Ulla-täti vastaa"-palsta jossain lehdessä voisi olla nappi homma. // Ai niin, myös elokuva-ala kiinnostaa paljon, ja haaveilen jostain lavataidemestarin ammatista tai tämmöisestä :>
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2008, 18:34:54 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Syyskuu 14, 2008, 15:41:46 »
Tämä todellakin on hyvä kysymys :)

Pienempänä  (lue: tarha- ja ala-aste-ikäisenä) halusin mm. eläinlääkäriksi ja taitelijaksi (kyllä, luin barbi-kirjoja, joista taisin idean saada :D ). Halusin myös kirjailijaksi ja tavallaan se kiehtoisi nytkin, mutta se tulisi kyllä olemaan sivutoimi - jos nyt keksisin jonkin aiheen...
Yläasteella ja lukiossa olen ollut aivan pihalla, ei ole ollut oikein mitään mikä olisi kiinnostanut tai tuntunut siltä oikealta alalta (mietin yhdessä vaiheessa nuorisotyöntekijää tai muuta sosiaali-ja terveysalan työtä, mutta se ei kuitenkaan tuntunut oikealta). Mutta nyt syksylla ja jo kesälläkin olen alkanut hahmottamaan mikä olisi se suunta mikä minua kiinnostaa - ja on itseasiassa kiinnostanut jo kauan, mutta en ole ajatellut sitä koskaan ammatin kannalta. Haluan auttaa ihmisiä ja luontoakin kehitysmaissa. En vielä tiedä missä ja mitä tarkalleen ottaen tekisin, mutta tiedän että haluan auttaa tätä maailmaa ja sen vähäosaisia parantamaan omia olojaan ja parantamaan kestävää kehitystä, suojelemaan tätä ainutlaatuista maata, jonka olemme saaneet (ja kohta kai tuhonneetkin).

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Syyskuu 20, 2008, 12:24:52 »
Voi kun tietäisi! Koko kahdeksannen olen ollut ihan helisemässä, kaikille tuntuu olevan niin tärkeää, että oman ammattinsa tietää jo tässä vaiheessa... Minä en tiedä edes, mihin lukioon menisin. Tahdon takaisin ekalle!

Mutta jos jotain täytyisi listata, haluaisin olla
Poliisi.
Homma olisi ihan jännittävää, että vaarallista. Olisi vain kiva kulkea vahtimassa lakia, pitämässä tätä yhteiskuntaa parempana. Saisi virkapuvun ja kokemuksia.

Siinä on vai yksi mutta. Minulla on silmälasit. Pahin ongelma tällä hetkellä; en usko, että näköni paranee että voisin poliisiksi päästä, laserleikkaus maksaa 4 000 euroa, ja tietääkseni nytten näköni on liian huono.  Plääh...
Komppaan täysin Flyran tekstin. Ainoa syy, miksen haluaisi näitä rillejäni... Surkeus! Kuntoni on ihan hyvä, mutta epäilen, ettei sekään olisi ihan sitä tasoa, mitä tähän hommaan tarvitaan. Pidän kuitenkin toivoa yllä...
Olisi kiva olla asianajaja tai mainosalalla. Voisin olla myös sisustussuunnittelija. Pidän taidepuolen hommista, mutta pelkkänä taiteilijana en varmaan pärjäisi. Voisin tietenkin opettaa taidekouluissa yms. maalaamisen lisäksi.

Kaikkein tärkeintä minulle olisi, että mihin ryhtyisinkin, saisin mielenkiintoisia kokemuksia. Tai jos en mielenkiintoisia, niin ainakin vaihtelevia.  =)
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Tepa

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Syyskuu 20, 2008, 23:29:39 »
Haluaisin olla valokuvaaja. Se on ollut vähän aikaa mielessä, ja se varmaan musta tuleekin. (:

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #33 : Syyskuu 21, 2008, 11:30:14 »
Minä en oikein ole ikinä saanut itselleni mitään selvää pyrkimystä tai haavetta. Minua ärsyttivät aina kaikissa ystäväkirjoissa "haaveammattisi" kohdat,tai kun joku kysyy että "Hei,joko sä olet päättänyt mikä susta tulee isona? Musta tulee ainakin pälä pälä pälä pälä...". 

Joskus pienenä mietin että voisi olla kivaa olla eläinhoitaja tai kampaaja. Joskus kuusivuotiaana kokeilin parturoimista omiin hiuksiini,silloin minulla oli aika pitkät hiukset (on kyllä nytkin). Leikkasin toiselta puolelta korvan kohdalta keittiösaksilla melko leveän pätkän pois. Huomasin sitten että se näkyikin aika selvästi,mutta onnistuin piilottamaan sen iltaan asti kun vedin muita hiuksia päälle. Lopulta se tietenkin huomattiin ja äiti vei minut kampaajalle jossa minulle leikattiin "poikatukka". Olin itseasiassa aika söpö :D. Päiväkodissa kaikki sitten tuijottivat ihmeissään tukkaani kun lopulta otin pipon pois päästäni.

Minä en ole koskaan halunnut mitään laulajan tai muun kuuluisan henkilön ammattia,koska en yksinkertaisesti halua olla kuuluisa. Tietysti olisi ihan kiva olla rikas, mutta onhan tällainen hirveä klisee että raha ei tuo onnea. Ja Valkovuokon sanoin,on todella epävarmaa tulla todella suosituksi ja kuuluisasi laulajaksi tai muuksi julkisuuden henkilöksi.
Opettajakaan en ikinä ole halunnut olla.

Nykyään minulle on pyörinyt päässä yhä useammin sellaisia vaihtoehtoja kuin sisustussuunnittelija ja valokuvaaja. Olen myös miettinyt että jos pääsisin ensi kesänä pikkuhommiin johonkin eläinhoitolaan,se taitaa olla yksi ensi kesän tavoitteistani.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #34 : Syyskuu 21, 2008, 12:33:10 »
Kun mietin muutaman vuoden takaista aikaa, tajuan, että silloin luulin tulevaisuuteni olevan täysin selvä. Ala-asteella olin aivan varma, että minusta tulisi juristi. Taisin erehtyä. Koko ammatti ei ole houkuttanut vuosikausiin tippaakaan. Sitten ammattihaaveeni vaihtui. Halusin lentoemännäksi. Vielä yhdeksännen luokan alussa olin sitä mieltä, MUTTA sitten aloin ottamaan selvää alalle kouluttautumisesta, ja pituuteni romutti haaveet. Olen 152 senttisenä aivan liian lyhyt siihen työhön, vaikka muuten voisin pärjätäkin. Mahdollisuuksia niin suureen pituuskasvuun ei enää ole.

Joskus ihan pikkutyttönä olin hoidossa eräällä maatilalla ja sain tehdä sen töitä. Ruokkia eläimiä, lypsää lehmiä jne. Ja nautin siitä suunnattomasti. Ensimmäinen unelma-ammattini ei siis ollut opettaja tai parturi vaan halusin maatilan emännäksi. Enää se ei tulisi mieleenkään. En missään nimessä haluaisi olla niin jumissa kuin olisin tuhannen eläimen kanssa. Raataa ruokapalkalla lähes yötäpäivää ilman lomia. Ei kiitos. En halua rajoittaan elämääni niin ja en tällä hetkellä myöskään koe minkäänläista halua palata maaseudun rauhaan.

Nyt olen ensimmäistä vuotta lukiossa ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat täysin sekavat. Minulla ei ole hajuakaan siitä, mitä tulen isona tekemään. Voisin olla matkaopas, sisustussuunnittelija, toimittaja, juontaja tai näyttelijä. Tai sitten jotain ihan muuta. Näyttelemiseen olen ollut koukussa ihan pienestä lähtien, mutta jotenkin en ole päästänyt sitä suunnitelmieni etualalle sen tähden, että en ole varma haluanko siitä itselleni ihan ammattia sentään. No toivottavasti tämä sumu vielä selkiää joskus...
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

palladiini

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Syyskuu 21, 2008, 12:51:41 »
Minulla on tällähetkellä oikeastaan kolme ammattivaihtoehtoa: lastentarhanopettaja, luokanopettaja tai esikoulunopettaja. Elikkäs yliopistoon ollaan joka tapauksessa tässä lukion jälkeen suuntaamassa. Jos vaan saan tarpeeksi hyvät paperit lukiosta. Vähän kyllä hirvittää, että voinko minä yliopistossa pärjätä, mutta sitä ei voi tietä jossei kokeile! Pidän kovasti lapsista ja varsinkin semmoisista 1-6 vuotiaista. Minusta olisi aivan mahtavaa saada työskennellä lasten parissa. :)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #36 : Syyskuu 21, 2008, 13:58:35 »
Hmm, tämä onkin vaikea kysymys. :D Pikkulapsinahan sitä todella aina mietitään miksi halutaan - päikkärissä pojat halusivat olla palomiehiä ja poliiseja, tytöt lääkäreitä ja opettajia. Kuinkas siinä sitten kävikään? Yleensä jotkut ottavat mallia heidän "esimerkeistään" eli henkilöistä joita he katsovat ylöspäin ja ihailevat, kuten minäkin pienenä. Pienenä minä halusin olla opettaja.

Ihan varmasti halusin olla opettaja. Kun katselin kun opettaja opetti luokkaa, minä olin niin innoissani, että voi kun minäkin joskus pääsisin opettamaan - suunnittelisin lukujärjestykset ja tunnit olisivat aivan erilaiset kuin oman opettajan - minä olisin kiva opettaja! Antaisin lasten leikkiä ja käydä huvipuistossa kaiket päivät.

Myöhemmin minulle kuitenkin selvisi karu totuus, että opettajan homma ei olekaan niin suotuista kuin saattaa olla. Siinä pitää opiskella paljon, mutta sitten palkka onkin pieni ja ei lukujärjestyksiäkään aivan oman mielen mukaan saa suunnitella. Luokkaa voi joskus olla aivan pirullista opettaa, kun oppilaat ovat aivan kamalia - eivät anna itselleen suunvuoroa ja stressiä tulee. Siksi luovuin opettajanhaaveestani kauan sitten.

Ylä-asteen alkaessa aloin enemmän miettiä ammatteja. Siinä kutosluokan ja vitosluokan kesälomalla minä sitten tapasin piirrellä paljon sarjakuvia, ja isäni ehdotti minulle, että minä olisin hyvä sarjakuvapiirtäjä. Ajattelinkin sitten parin viikon ajan, että kyllä minusta sarjakuvapiirtäjä tulee, mutta kenties se ei ole aivan minun alaani. Piirrustustyylini ei nimittäin ole oikein sarjakuvamainen ja yleensä sarjakuva jääkin kesken. Siksi sarjakuvapiirtäjä onkin minulla sellainen oljenkorsi, että jos muualle ei pääse niin katsotaan tätä.

Yksi ammatti on kuitenkin ollut minulla aina mielessä. Se on sitten se tattatadaa niin yleinen: kirjailija. Olen jo pienestä asti tahtonut kertoa tarinoita - suullisesti, kirjallisesti, itseäni ilmaisten ja muutenkin. Tykkään kertoa ihmisille tarinoita erilaisista asioista ja mielikuvitukseni on hyvä - se kehittelee kaiken aikaa jotain jännittävää. Minä myös saan ideoita vaikka mistä. Tuokoon minulle minkä tahansa esineen käteen, minä kyllä saan siitä jotain aikaiseksi; vaikkei asia edes liittyisi esineeseen tms. Olen myös aina tietänyt olevani kyvykäs kirjoittaja ja olen varma, että aion joskus kirjoittaa ainakin yhden kirjan. Ihan varmasti.
Pienenä jo minua kehuttiin taidoistani kirjoittaa. Ekalla luokalla opettaja jo sanoi, että osaan tarinoida hyvin ja minun kirjoitustyylini on jännittävä. Kolmosluokalla kirjoitusmania jatkui ja se on vieläkin menossa. Minusta on nautinnollista keksiä kaikenlaisia stooreja - äskenkin sisareni ojensi minulle deodoranttia ja kaulaliinaa ja keksin niistä heti kaksi jännittävää tarinaa jotka voisivat edetä vaikka minne. Minulla joskus on jopa huoli siitä, kun tulee liikaa ideoita päähän ja minua myös häiritsee se, että kirjoitan oikeasti ihan liikaa. Jos minulle antaa aiheen - oli se sitten koulun essee tai mikä tahansa muu niin liikaa tekstiä siitä tulee ja itsekin alkaa hieman hämäämään jo, että miten sain tällaista aikaan. Mielikuvitukseni on vain niin värikäs.
Kuudennella luokalla opettajani kannusti minua julkaisemaan kirjoja isompana. Siitä lähtien olenkin ajatellut että kyllä minä ainakin jotain kirjoitan. Vanhempanikin kannustavat minua tähän, joten olen tyytyväinen. Aion minä joskus kirjoittaa jotain menestyvää - mutta ei kirjailija pääammattini ole. Sillä ei voi ainakaan suomessa niin elättää itseään, joten minulla on sitten sellainen "kolmas uratoive."

Haluaisin olla sisustusarkkitehti/sisustussuunnittelija. Tämä unelma lähti siitä, kun pienenä sain barbie-nuket käteeni. Valitin äidille siitä, että "äitii, miksi näillä barbeilla ei ole taloa!" Ja tahdoin rakentaa niille oikein kauniin talon, jonka sisustan itse sellaiseksi, jossa heidän on mukavaa olla. Lego-ukoilla oli sama juttu. Heidänkin talonsa piti aina kalustaa kauniiksi ja kotoisaksi.
Sims-pelin saadessani tämä unelma jatkui. Olin aivan haltioissani, kun huomasin että pelissä sai sisustaa talot itse ja kaikkea. En ikinä ole oikein pitänyt itse talojen rakentamisesta - taloistani tulee yleensä kummallisen muotoisia ja huoneista ehkä liian simppeleitä. Yleensä siksi ostankin valmistalon, josta poistan tapetit, ovet, ikkunat ja lattiat ja kalustan talon aivan uudelleen. Pohdin jatkuvasti mielessäni yleensä sitä, miten tämän voisi tehdä toisella tavalla ja osaan tehdä sisustuksiin omaperäiset ja yhteensointuvat värit ja tavarasetit. Olen jo pitkään ajatellut sellaista jatko-opiskelua, että tahtoisin Kaitaalle kuvataidepainotteiselle. Siellä ainakin saisin kohotettua piirrustustaitoani ja saisin nopeasti aikaan sketsit siitä, minne tulee mitäkin. Kuvataiteeni on myös aina ollut kymppi ja osaan mielestäni piirtää hyvin huoneita ja opettajani mukaan piirrän hyvin matemaattisesti ja kaavamaisesti - kenties siitä olisi apua tavaroiden paikkojen hahmottamiseen...

Mutta siis, tähän ammattiin varmaan mieluiten haluaisin. Jos siihen ei kuitenkaan sitten pääse, ei kannata minun lannistua - jos tuonne kuvataidelinjalle pääsen niin ainakin luultavasti menestyn monella taiteellisella alalla. Kuitenkin jos sitten käy niin että ei onnista tämänkään kohdalla niin voihan sitä vaikka sanoa, että onhan sitä vielä aikaa miettiä muitakin uravalintoja.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Katherine C

• animaagi
  • Vuotislainen
  • Katherine Casandra
« Vastaus #37 : Syyskuu 26, 2008, 12:25:18 »
näitä unelmia ja haaveita on monia :) Haluaisin ehdottomasti työn ihmisten parissa ja ehkä erityisesti nuorten parissa. Viimeaikoina kiinnostavalta on tuntunut mm. kehitysmaa tutkimus, sosiologia ja nuorisotutkimus toisaalta urheilija taustan omaavana liikuntalääketiede tai terveystieto kiinnostaisi kovasti. Saa siis nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, ehkäpä ryhdyn vain luovaksi taiteilijaksi ;)
Isälläni on (tai oli, ei tällä matikalla sinne päästä) vakaa käsiys että menen lääkikseen, mutta itse en sinne halua!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2010, 22:39:34 kirjoittanut Katherine C »
After all this time? - Always.

Tähtiin Kirjoitettu

Shamandalie

• Ankeuttaja
« Vastaus #38 : Syyskuu 26, 2008, 21:00:47 »
No siis minullahan on aivan selvä suunnitelma. Musta tulee isona lääkäri.

Tai biologi. Tai historian.. taitaja. :E Tai kääntäjä. Tai kirjailija. Eli joo, kuten huomata saattaa, olen jo IHAN selvillä omasta tulevaisuudestani. Tai sitten minusta tulee tyyppi joka tekee jotain suklaasta. Kondiittori. Tai arkeologi. Tai antropologi. (Koska sitä joku ammatinvalintatesti mulle ehdotti, ja se kuulostaa aika hemmetin hyvältä xD)

Mulla nämä ammattihaaveet vaihtuu joka toinen kuukausi ja odotan koko ajan sellaista salamaa kirkkaalta taivaalta, joka kertoo mulle tulevaisuuden haaveammattini. Ihailen hirveästi ihmisiä, jotka tietävät, mitä haluavat. Toivoisin, että vaikka kiire ei olekaan, niin saisi jonkinlaisen idean siitä, että mihin nyt sitten haluaisi käyttää loppuelämänsä. On jotenkin ahdistavaa kun edessäpäin näkyy vain hämärää.

Joo, kasilla tulee ammattikriisi, olen vähän aikaani edellä kenties, mutta.... Oikeastaan tajusin tänään, että olisi aika makeeta olla Ilkka Remes -tyyppinen anonyymi bestseller kirjailija. Voisi tienata kuin mikäkin, muttei tarvitsisi koko ajan olla hölöttämässä jollekin iltalehdelle siitä, että mitäs tein viikonloppuna.

Miten niin ajatus karkasi?

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Syyskuu 26, 2008, 21:35:04 »
Mä haluan ehdottomasti toimittajaksi kirjoittamaan lehtiin, haastattelemaan julkkiksia ja normaleja ihmisiä, pitämään galluppeja, etsimään tietoa. Kirjoittaminen non ehdottomasti vahvin lajini, ja toivon, että kirjoittajantyöni voisi liittyä eläimiin ja musiikkiin. Olisi tosi  kiva myös päästä katsomaan teatteriesitysten ensi-illat ja arvostella ne. Teatterissa käyminen on parasta! Näyttelijä olisi myös kiva ammatti, mutta pokka ei siihen riitä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Mmeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #40 : Marraskuu 16, 2008, 16:57:01 »
Pienenä halusin välillä lääkäriksi, välillä poliisiksi. Enää en haluaisi kummaksikaan. Vielä pari vuotta sitten
olin lähes varma, että menen lukioon peruskoulun jälkeen. Nyt mieleni on muuttunut, kun peruskoulun loppu
lähenee päivä päivältä lähemmäksi. Opiskelu ei enää jaksa kiinnostaa, vaikka koulussa pärjään ihan
kohtalaisesti. Joten niinpä mieleeni heräsi kysymys, että jos en menisikään lukioon vaan jatkaisin
suoraan ammattikouluun? Minua kiinnostaisi tällä hetkellä lähihoitajan ammatti, mutta mieleni saaattaa muttua
vielä monta kertaa.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #41 : Marraskuu 16, 2008, 18:26:08 »
Itselläni on tällä hetkellä melko vahva näkemys muutaman uran kannalta.
Joko nuoriso-ohjaaja, näyttelijä, kokki tahi poliisi.
Lukion aion käydä ja mahdollisesti myös amiksenkin samaan aikaan, joten saatan hyvällä tuurilla valmistua ylioppilaaksi samaan aikaan kuin kokiksikin. Se vsta olisi hienoa.
Sitten voisi miettiä, hakeeko TEAK vaiko Humakkiin opiskelemaan vielä muuta ammattia.
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Viuhti

• Ankeuttaja
« Vastaus #42 : Marraskuu 16, 2008, 21:59:43 »
Sitten isona tahdon tehdä musiikkia, koska tiedän, että se on justiinsa se minun juttuni. Olen halunnut musiikkialalle koko pienen ikäni.
Muusikkona tuskin kuitenkaan pärjää. Pitäisi tehdä myös oikeita töitä.

Psykologin ammatti kiinnostaa, mutten tiedä pystyisinkö siihen. Kirjailijakin olisi kiva olla, mutta kun ei silläkään ammatilla itseään elätä.
Yhyy.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #43 : Marraskuu 16, 2008, 23:36:12 »
Haaveammattini pienenä oli lastenhoitaja,myöhemmin näyttelijä/laulaja.Minusta tulee isona aikuinen,en ole vielä iso.Nyt osa unelmistani on toteutunut,minulla on 4 lasta.Joten ei ole ollut aikaa hankkia sitä ammattia.Ja onhan tässä tätä kokemusta 9v ajalta.Tällä hetkellä haluaisin kätilöksi.Se on arvokasta ja ainut laatuista työtä.Ehkä vielä jonain päivänä olenkin.Monia tuttaviani työskentelee haaveammateissani.Nämä ovat todellisia haaveitani eivät mitään hömelöitä.Osaan minulla on lahjoja osaan pitää opetella.Jatkuvastihan haaveet muuttuvat varmasti monella kuten myös minulla.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
« Vastaus #44 : Joulukuu 17, 2008, 18:04:39 »
Pienenä halusin olla (sisustus)arkkitehti tai tyhjäntoimittaja (;D) Niinkuin äiti aina sanoi. Olisin voinut olla myös joku eläinten kanssa työskentelevä tai jokin pomo... :D

Tällä hetkellä haluan eniten opettajaksi. Luokanopettajaksi tarkemmin. Eli siis lukioon peruskoulun jälkeen ja katsotaan sitten mihin sieltä jatketaan, varmaankin ammattikorkeakouluun. Testi, jonka teimme opon tunnilla sanoo, että minusta tulisi hyvä opettaja, kuvataiteenopettaja, eläinhoitaja tai jonkun sortin pomo :D.

itseäni nuo ammatit kyllä kuvaavat erittäin hyvin. Olen aina ollut kamalan pomottaja, varsinkin pienempänä ("Jos et nyt tee niin, niin minä teen sitten sitä ja tätä !" ja "Siivoo toi tuolta lattialta" ;D olivat usein kuultuja sanoja.)

Eläinrakas olen ollut aina. Meillä oli jo ennen minun syntymääni koira, joka kuoli, kun olin neljännellä. (Surin sitä hirveästi). Nyt meillä on kuitenkin taas koira :D
En ole kyllä ikinä halunnut eläinlääkäriksi, mutta muut työt eläinten parissa voisivat kiinnostaa esim. Löytöeläinkodin hoitaja, koirahotellin pitäjä yms.

Piirtää minä olen tykänyt ihan pienestä asti. En ole kummoisempi piirtäjä, mutta parantamisen varaa olisi. (kaverini ovat parempia :D) En tunne, että minusta olisi kuvataiteenopettajaksi, vaikkakin luokanopettajan työssä piirtämisen taito olisikin varmaan hyvä omata.

Opettajan ura oli helppo valinta. Pidän lapsista (hyvä sanoa, kun olen itsekin lapsi, mutta siis pienemmistä kuin minä :D) ja olen aina ollut surullinen, kun minulla ei ole kuin yksi minua pienempi serkku ja hän on jo nyt kolmannella luokalla. Mutta minun serkuillani on lapsia ja he ovat aika pieniä. Lisäksi (jo edesmennyt) mummini oli opettaja ja isäni on opettaja ja haluan jatkaa tätä "suku haaraa". (pikkusiskoni haluaa arkkitehdiksi, joten hän ei sitä kumminkaan jatka :D)

I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #45 : Joulukuu 17, 2008, 18:45:58 »
Ikuinen unelmani on eläinlääkäri. Varmaan tokalla päätin että se se on, se miusta tulee. Eli tästä läävästä päästyäni suoraan lukioon, mielellään luonnontiedepainotteiseen ihan vain siksikin että matikka on se vahva lajini. Lukiosta eläinlääkkikseen mahdollisimman nopeasti ja näin.
Toinen olisi ylä-asteen matematiikan opettaja. En erityisemmin kyllä haluaisi opettajaksi (ikäiseni ovat sietämättömiä .___.) mutta toisaalta olisi mukavaa saada opettaa matikkaa.
Ja toinen opettajavaihtoehto olisi äidinkielen opettaja.. Mutta mieluummin matikkaa.
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #46 : Joulukuu 18, 2008, 14:06:44 »
Joo minulla on nyt menossa viimeinen vuosi peruskoulussa (jee) ja aion mennä amikseen opiskelemaan puutarhuriksi :) Minusta siis tulee näillä näkymin kukkakaupan omistaja/työntekijä. Oma kukkakauppa ois kiva :) Sitten ehkäpä käyn vielä jonkun toisenkin koulutuksen, joten sitten minulla olisi kaksi ammattia! Laulajan ura olisi tietysti se kaikkein mieluisin :'( Ei kuuluisuuden takia vaan olisi vain aivan ihana levyttää musiikkia. Se on unelmana kiva :D
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Honey

• Ankeuttaja
« Vastaus #47 : Joulukuu 31, 2008, 18:21:10 »
Unelmieni ammatti olisi näyttelijä, ollut pienestä saakka. En pelkää esiintyä lavalla suurenkaan ihmisjoukun edessä, tahdon aina päästä huomioon ja muistan repliikit. Kaikki sukulaiseni toitottavat, että minusta täytyy tulla näyttelijä. Enkä tosiaankaan panisi siitä pahaksi. :'D

Ja Suomessa ei todellakaan pääse maailmankuuluksi näyttelijäksi, eli aion muuttaa Pohjois-Amerikkaan. <3 Tosin ensin käyn Suomessa vaikka kaupanmyyjänammatin, teen pari kuukautta töitä, jotta saan pari tonnii rahaa ja sit meikä lähtee täältä. :'D

Haaveeni ovat muuttuneet, mutta aina tuo näyttelijä on ollut kaiken takana. Joskus tahdoin poliiksi, joskus arkkitehdiksi, muotisuunnittelijaksi sun muiksi. ;D

Voi sua raukkaa luuletko tosiaan että kun muutat Amerikkaan ja osaat näytellä niin PUM sä ootkin yhtäkkiä maailman kuulu näyttelijä niinkuin Scarlett Johansson, tai Angelina Jolie. Kuule moni pohjoismaalainen kaunis, näyttelijä kykyinen ihminen on mennyt Amerikkaan, ja muuttanut lopulta sieltä takasin suomeen monenkymmenen vuoden jälkeen voivotellen kun ei tullut näyttelijää. Tai jäävät jenkkeihin tyyliin kaupan kassaksi. Sun ei kannata ees purkiä näyttelijäksi noilla aikeilla =)

Poissa Kirlie

• Viherpeippo
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartIce8304
« Vastaus #48 : Tammikuu 01, 2009, 00:07:25 »
Olen aina tiennyt, että minusta tulee eläinlääkäri. Tuo päätös tuli joskus kuusivuotiaana ja äiti naureskeli silloin, että odotahan vaan kun kasvat isommaksi niin ei enää eläimet kiinnosta. Jaa niin vai? ;)

Kahdeksan vuotta myöhemminkin tuo on se ainut oikea tie minulle. Jos haluaa lääkäriksi, mutta ei ihmislekuriksi ja välittää eläimistä niin tuohan on juuri oikea ratkaisu. Muita vaihtoehtoja en ole pohtinut ennen kuin opo tänä vuonna usutti mut miettimään, että jos en pääsekkään eläinlääkäriksi. No tykkään näyttelemisestä ja kirjoittamisesta, mutta kirjailijan ammatillahan ei luultavasti eläisi (Paitsi jos olisi joku J.K. Rowling jr.). Näytteleminen on kivaa, mutta tosi hermostuttavaa enkä oikeasti haluaisi sitä ammatiksi.

Siinäpä sitä, minusta tulee eläinlääkäri joka voitettuaan laiskuutensa ehkä joskus kirjoittaa kirjojakin. :)

Poissa Delia

• Sieluton
  • Vuotislainen
    • In This Madness
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #49 : Tammikuu 01, 2009, 01:22:42 »
Pienenä minulla oli vastaus tähän kysymykseen: poliisi, postinkantaja, mahapesunhoitaja ja mahapesunomistaja. Sittemmin, kun vähän kasvoin ja aloin ihmetellä, mikä ihme on mahapesunhoitaja tai -omistaja, suunnitelman ovat hivenen epäselkiytyneet. Tällä hetkellä käyn lukion toista luokkaa, ja ympärillä kaverit puhuvat lääkiksestä, oikiksesta ja vaikka mistä muusta. Minulla on vain pää täynnä vaihtoehtoja, joista mikään ei tunnut tarpeeksi haluttavalta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

The unelmani olisi kirjailijan ammatti. Minulla on ällön romantisoitunut kuva jostain Jane Austenin ajoilta kirjailijoista, jotka istuvat suurissa kartanoissa ja kirjottavat kirjoja, käyskentelevät välillä suurilla tiluksillaan ja kirjoittavat taas hieman ;D Tällaistahan se ei ole, tiedän sen toki, mutta silti se, että saisi vain kirjoittaa ammatikseen, houkuttaa ja koukuttaa niin valtavan paljon. Ja juuri sitä omaa laji: fiktiota. En niinkään tiedä, olisiko minusta vaikkapa toimittajaksi.. Ei, ei, fiktiota sen täytyy olla. Niin, että voin luoda hahmoja ja karata omiin maaimoihini, kun siltä tuntuu. Tietenkään sillä ei elä, kuten Quines edelläni totesi. Ellei ole joku super Rowling, jollaiseksi en edes unelmoi (okei, unelmoin, mutten kovin vakavissani usko unelmaani) tulevani. Ja ajatus siitä, että joutuisi tehtailemaan kirjoja liukuhihnatuotantona, kauhistuttaa. Sillä kyllähän sitä ehkä joten kuten kituuttelisi, jos vain kirjoittaisi kaiken aikaa. Mutta en minä sitäkään tahdo. Tahdon paneutua luomiseeni, en tehdä siitä massatuotantoa. Ehkä pidän kirjoittamisen vain viattomana harrastuksena, jottei siitä koskaan haihdu pois se ihanuus. Jos siitä tulisi työtä... En tiedä, katsotaan :D

Toisaalta jokin vetää minua maailmalle. Matkaoppaaksi eksoottisiin maihin ehkä, opiskelemaan ulkomaille, kuka tietää. Lentoemännän ammattia olen miettinyt, mutta tulin siihen tulokseen, ettei se ole minua varten. Haluan nähdä maailmaa, en ravata edes takaisin sukkulassa ja hymyillä tuntemattomille: teetä vai kahvia?

Sitten on se elokuva-ala, joka kiinnostaa. Ei näyttelijä, ei missään maailman tapauksessa. Mutta jos jotenkin voisi olla mukana siinä työssä. Ehkä ohjaaja, ehkä jotain vähän pienempää. Ehkä Taideteolliseen lukion jälkeen. Ehkä. Ehkä koen sen valaistuksen, onhan tässä vielä vuosi aikaa. Ehkä, siihen uskon, sitä toivon. Sitä odotellessa...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2009, 13:22:48 kirjoittanut Delia »