Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 22946 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Facebook
« Vastaus #125 : Maaliskuu 10, 2011, 17:21:36 »
Facebookissa ärsyttää moni asia. Yksi niistä on tykkäysnappi tai ainakin sen käyttö. Tosi kiva kun kirjoittaa surkeasta päivästään statukseen ja odottaa edes hieman myötätuntoisia kommentteja, ja hetken päästä "5 henkilöä tykkää tästä". :P Oikeastaan melkein yhtä ärsyttävää on saada positiiviseen statukseen pelkkiä tykkäyksiä. Kyllähän tykkäys-napilla voi ilmaista myös ironista tykkäämistä tai ihan vain sitä että on huomannut statuksen, mutta pidän kommentteja suuremmassa arvossa. Myönnettäköön silti että sorrun itsekin "tykkäilemään" silloin kun en keksi kommentoitavaa.

Itse käsitän tämän tykkäysnapin myös niin, että kun tykkää jostain tilasta, niin se tavallaan tarkoittaa että tykkääjä on "hengessä mukana". En itse kuitenkaan menisi tykkäämään, mikäli joku kertoo vaikkapa jonku läheisensä kuolemasta tilassaan, mutta ymmärrän jos joku niin tekee. Se ei aina välttämättä tarkoita, että tykätään nimenomaan juuri siitä kyseisestä asiasta, vaan että tavallaan tuetaan ja ollaan siinä hengessä mukana :)
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #126 : Maaliskuu 14, 2011, 19:08:13 »
http://www.cracked.com/article_19029_6-things-social-networking-sites-need-to-stop-doing.htmli
Suosittelen kaikkia Facebookkia käyttäviä lukemaan kyseisen artikkelin. Tälläinen suuri yksityisyydenrikonta tekee minut iloiseksi että en enää käytä Facebookkia. Valitettavastikin sen poistaminen on äärimmäisen hankalaa (kohta #1), joten olen ansassa yhä ellen sitten joskus sitä pääse poistamaan. Tulevaisuudessa asioille tuskin on tulemassa parannusta, päinvastoin.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Carlos

• Vuotislainen
    • LiveJournal
« Vastaus #127 : Maaliskuu 15, 2011, 19:45:09 »
http://www.cracked.com/article_19029_6-things-social-networking-sites-need-to-stop-doing.htmli
Suosittelen kaikkia Facebookkia käyttäviä lukemaan kyseisen artikkelin. Tälläinen suuri yksityisyydenrikonta tekee minut iloiseksi että en enää käytä Facebookkia. Valitettavastikin sen poistaminen on äärimmäisen hankalaa (kohta #1), joten olen ansassa yhä ellen sitten joskus sitä pääse poistamaan. Tulevaisuudessa asioille tuskin on tulemassa parannusta, päinvastoin.

En minä tuossa mitään hälyttävää näe tai edes suurta. Se on kyllä selvää, että rajoja koetellaan jatkuvasti, mutta edelleen julkiseksi päätyvää tietoa pystyy melko hyvin rajoittamaan kun ei vaan ilmoita kaikkea mahdollista. Ja toivon, että Facebookista huolestuneet ovat myös estäneet tietojensa saamisen Enirosta tai Väestörekisterikeskuksesta.

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #128 : Maaliskuu 17, 2011, 12:54:58 »
Minulla on Facebook ja käyn joka päivä, mutta en ole jäänyt siihen mitenkään koukkuun, että olisin siellä koko päivän surffailemassa. :)
En edes pysty, sillä silmiä alkaa kirvelemään. Ensiksi selaan tapahtumaketjun ja ilmoitukset ja sen jälkeen katselen kuvia ja juttelen muiden kavereiden kanssa. Pelaan myös joitakin pelejä. En ns. "keräile" kavereita vaan olen nähnyt kaikki kaverini todellisuudessa ja joiden kanssa olen ihan oikeita kavereita ja olen puhunut heidän kanssaan. On vähän ärsyttävää, jos täysin tuntematon pyytä minut kaverikseen. Kerran kommentoin hyvän ystäväni tilaa ja eräs ystäväni ystävä kommentoi siihen sen jälkeen. En muista mitä hän kommentoi, mutta sitten laitoin, että olen samaa mieltä ja Pim! Hän pyysi minua kaverikseen. En tietenkään hyväksynyt kaveripyyntöä, sillä kyseistä henkilöä en ole ikinä nähnyt. Kavereita on tällä hetkellä noin 90.

Minusta facebook on aika kätevä tapa pitää muihin yhteyttä :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 22, 2011, 13:56:20 kirjoittanut Koala »

Poissa miracle

• Hyrskyn myrskyn
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioCentaur9949
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #129 : Huhtikuu 03, 2011, 21:46:18 »
Mun mielestä facebook on kiva sivusto. Siellä on tosi helppo pitää yhteyttä kavereihin ja tuttuihin, jotka asuvat kauempana. Siihen jää kyllä tosi helposti koukkuun.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2012, 15:43:54 kirjoittanut miracle »

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #130 : Huhtikuu 03, 2011, 22:06:20 »
Rekisteröidyin facebookkiin vasta syksyllä. On se ihan hyvä paikka kun kaikki kaverit ovat siellä, muuten en heihin paljon yhteyttä netissä saanut kun mesessä ei enää käy melkein kukaan. Joka päivä käyn siellä, mutta en todellakaan ole koukussa siihen, menen vain sinne katsomaan onko mitään uutta ja juttelemaan kavereitten kanssa. Joskus tulee sellainen olo että ihan hyvin voisi poistaa tilin sieltä ja välillä tekeekin mieli poistaa se, mutta ei viitsi koska silloin jäisi ulkopuolelle kaikesta. Muistan kun minulla ei vielä ollut facebookkia ja olin ihan ulkona joka jutusta. Jos jotkut juttelivat jostain ja sitten kysyi että mitä nyt on tapahtunut, niin he sanoivat vain "katso fb:stä".

Minulla on kavereita jotain hieman yli 150. Suurinosa on sellaisia kenen kanssa en puhu yhtään. Mutta olkoon siellä, en ole jaksanut poistaa enkä jotenkin viitsi poistaa. Joskus pelaan joitakin pelejä kuten Farmvilleä ja muita sellaisia. Joskus taas ei jaksa kuukauteen pelata mitään.
Mutta minun mielestä facebookkia mainostetaan ihan liikaa. Joka ohjelmassa lopussa sanotaan jotain: Käy facebook-fanisivuillamme. Ärsyttävää. Vielä enemmän se ärsytti silloin kun en ollut siellä, mutta kyllä se nytkin ärsyttää vähän.

On se kuitenkin ihan hyvä paikka olla yhteydessä kavereihin ja tietää edes vähän mitä on tapahtunut koulukavereille. :)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #131 : Marraskuu 30, 2011, 21:26:01 »
On hämmentävää, kuinka nopeasti Facebook on noussut varmaan eniten käytetyimmäksi nettisivukseni Vuotiksen rinnalle. Sen kautta olen yhteydessä kavereihini olin missä hyvänsä - kännykkä netillä on hieno keksintö. Sen kautta voi pitää tosiaan yhteyttä kauempanakin asuviin kavereihin sekä sellaisiin, joita ei näe niin usein (enkä nyt puhu pelkästään vuotislaisista, vaan esimerkiksi vanhoista koulukavereista). Sen kautta saa myös kätevästi tietää muiden tekemisistä (riippuen siitä minkä verran nämä päivittelevät tekemisiään). On pelottavan vaikeaa kuvitella enää elämääni ennen Facebookia.

"Olipa kerran Elämä, sitten tuli Vuotis. Sitten tuli vielä Facebook, ja se poisti sen vähänkin Elämän mitä minulla oli vielä jäljellä."
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #132 : Marraskuu 30, 2011, 21:36:01 »
Tähän topaan voi varmaan tulla selittämään myös Facebookin peleistä? En viitsisi täyttää pulinaa selityksilläni aiheesta, kun olen näin kiltti ja sävyisä lapsi.

Anygays, olen pelannut pari viikkoa (?) Farmvilleä, diggaan, mielestäni sopivan "kevyt" selainräpellys. Ko. pelissä parasta on se, että voit pelata joko jatkuvalla syötöllä laittaessasi pelloillesi pelkkää mansikkaa ja muuta nopeakasvuista rehustoa tai vastaavasti laittaa useiden vuorokausien pituista kasvua vaativia kasveja, jolloin sinun ei tarvitse niin aktiivisesti roikkua facessa räpläämässä farmiasi. Ainoa ärsytys on se, että kehittyminen on vähän liian helppoa isolla kaveriparvella, joten useimmat meikäläisenkin naapurustossa maajussia leikkivistä on saavuttanut 80-90 levelin rajapyykin.

Bejeweled Blitziä pelasin kesällä viikkotolkulla, mutta sen hohto oli alusta pitäen vähän himmeä eikä se loppujen lopuksi edes ole kovin nokkela minipeli. Samalla funktiolla on muitakin pelejä ja parempia ja peli tuuppaa tökkimään nykyisellä selaimellani, joten se siitä huvista. Lisäksi olin ystäväpiirin surkein, joten endorfiinejä ei erittynyt kovin innoittavasti.

Sims Socials on paras kokeilemistani fb-peleistä. Vaikka peli on välillä hyvin hitaasti latautuva ja buginen, siinä hyödynnetään nokkelasti Sims-buumia, mikä itsessään mahdollistaa sen, että pelissä ei tarvitse olla minkäänlaista erikseen lanseerausta. Porkkanana toimii Facebook itse, yhteisöllisyys eli moninpeluun mahdollisuus syö kolmannen sukupolven Sims-peleihin verraten kehnojen teknisten puitteiden haitat veke. Vaikka käsittääkseni suvun jatkamisen mahdollisuus ja suorastaan älykkäät lemmikit sekä kulkuneuvot ja monet muutkin asiat on karsittu pois, ne eivät riistä The Simsille ominaista toimivuutta. Uskallan väittää tätä nerokkaimmaksi Facebook-peliksi.
Henkilökohtaisesti olen keskittynyt pelissä kehittämään hahmoni musisointitaitoa ja kirjoittamista. Makkarin ja tuplasängyn rakennus ovat kesken akuutin simcashin puutteen takia. Jotenkin pieni pelituokio päivässä tuntuu tekevän nannaa, hahmoni statsit näyttävät nousevan silmissä ja talo rakentuu hiljakseltaan. Koukuttavaa.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #133 : Joulukuu 02, 2011, 00:16:10 »
Jaa että Facebookistakin, no samahan tähän on jotain sorpostaa. (Kyllä, sorpostaa voi olla outo sana..) Mutta tosiaan, minun kavereillahan on ollut jo aika kauan aikaa facebookprofiili, mutta itse suostuin rekkaamaan itseni sinne vasta tässä ennen kesälomaa. Eli tarkoitan siis kesää 2011. Ei vaan jostain syystä erikoisemmin kiinnostanut mutta poikakaveri sai puhuttua ympäri joten sielläpäs olen nyt sitten siitä lähtien tavannut iltani istua.

Muuten en facebookissa niin hirveästi istuksis, mutta siellä on aina mukavia ihmisiä joille jutella. Ja siinä on se hyvä puoli, että ihmisiin on helppo tutustua facen kautta jos ei jotakuta muuten näe usein. Eli facebook on sinällään kätevä. Pelejä en siellä pelaa, ei vaan jaksa innostaa. :P Siellä vaan joskus laitan uuden tilapäivityksen, lisäilen monenmoisia kuvia ja juttelen ihmisille, mutta pelaamiset sun muut niin njaah..

Eli siis ihan mukavahan tuo veispuukki on, mutta pärjäisin kyllä ilmankin. Riparikin meni mukavasti ilman ja varmasti menisi pitempikin aika. Mutta siinä on sitten se kyllä että suurin osa kavereista on siellä veispuukissa eikä mesessä nykyään joten hyvä se veispuukki on auki olla... :)
Cadillac.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #134 : Joulukuu 02, 2011, 18:38:22 »
Minä joskus vakaasti päätin, etten ikinä rekkaa itteäni naamakirjaan. Kuinkas ollakaan siellä sitä nyt ollaan. Onhan se älyttömän kätevä tapa pitää yhteyttä toisella paikkakunnalla asuviin kavereihin. Facebookiin päädyinkin just ammattikoulun loppumisen jälkeen, kun kaikki lähti eri suuntiin, eikä moniin tullut pidettyä muuten yhteyttä.

Kuitenkaan tuo sivu ei ole minua millään tavalla koukkuun saanut. Kuta kuinkin päivittäin siellä tulee pistäydyttyä, mikäli vaan kerkeen koneella käymään, mutta en siellä roiku tuntikausia. Silloin tällöin laittelen tilapäivityksiä ja erinäisten ihmisten kanssa tulee jotain keskusteltua. That's it.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #135 : Joulukuu 10, 2011, 19:29:14 »
Njaa. Onhan se fb aika kätevä.
Mesen uusi versio periaatteessa, mutta vain enemmällä informaatiomäärällä. Jejee, ihmisten stalkkausta :DD

Nii. Ite tykkään käyttää, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Tänä syksynä on tullut käytyä vain koulussa ruokiksella, ja kesänaikainen 24/7 dataus on menneisyyttä :D Onhan se pirun hyvä tapa pitää yhteyttä kavereihin, jotka asuu jossain kaukana poissa. Lisäksi oon ite todella, todella huono soittelemaan ym, joten on helppo facessa kysellä kuulumisia. Tai tutustua uusiin ihmisiinkin, paitsi että sekin on jotekin aika suhteellista kuinka hyvin sitä sitten toiseen tutustuu jos ei koskaan tapaa.. mutta ei siitä sen enempää :D Oon huomannut sivuston kanssa aika käteväksi kaikkien bändiuutisten kanssa, Twitteriin en kuulu, niin kyllä joku loppujen lopuksi ne twitter-päivityksetkin laittaa faceen. Peleistä en koskaan ole tykännyt :p

Ärsyttää miljoonat kuvat, joissa henkilöiden keskimääräinen ikä on 14 ja kaikilla on kaljatjstölkki kädessä (ja ketjuviestit mrrr). Oon miettinyt sitä, kuinka vaikka työnantaja käy tsekkaamassa potentiaalisen työntekijän fb-sivun ja huomaa siellä sitten muutaman ei niin imartelevan kuva, varsinkin jos on vielä alaikäinen kyseessä. Nooo, aika epärealistinen tilanne, mutta mitä jos. Turhaa spekulointia, HII :'3

Hmm, en tiä, mutta joskus tuntuu että Facebookille annetaan liian suuri merkitys elämässä. Status/parisuhdepäivitykset eivät kuitenkaan kerro välttämättä aika totuutta, tai noh, se on se ongelma, miten kukakin asian tulkitsee. Face-to-face näkee toisen ilmeet sun muut, koneen välityksellä asian on vähän konstikkaampi.
Mulla on muutama tosi hieno teoria siitä, kuinka Facebook imuroi kaikki sinne meidän laittamat tiedot, ja jonain päivänä niitä käytetään meitä vastaan.. mutta taidan jättää tän aiheen sikseen :DD
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Svitanie Tonttu

• Onnettoman oikukas
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #136 : Joulukuu 31, 2011, 14:46:08 »
Jaa se kirottu veispuukki.. Rekkasin sinne muistaakseni 2009 lopussa tai 2010 alussa, ja muutaman kuukauden jälkeen olin siihen täysin koukussa, päivitin sinne joka ikisen liikkeeni (tämän tyylistä päivittelyä inhoan nykyään yli kaiken :D), pelasin pelejä.. En kauheasti jutellut chatissa, koska useimmat kaverini käyttivät (ja suurin osa käyttää edelleen) meseä joten sitä ei juuri tarvittu.

Tämän vuoden (eli 2011) maaliskuussa sain jostain päähäni, että pidän fb-lakon, joka venähtikin sitten puoleen vuoteen.. :-D Sen jälkeen palasin fb:seen muutamaksi kuukaudeksi, kunnes kolme päivää sitten poistin sen taas. En tiedä mikä siinä paikassa mua niin järjettömästi ärsyttää, mutta tarviin sieltä hieman vapaata tällä hetkellä. En varmaan pysyttele sieltä loppuelämääni pois, mutta jonkun aikaa ainakin. :D

Ymmärrän kyllä hyvin miksi fb on niin suosittu, ja onhan se totta että se koukuttaa. Nyt kun ei taas tuota fb:tä ole, niin ei tunnu olevan koneella mitään tekemistä, kun ei oo fb:n miljoonaa pikkupeliä joita pelata kun on tylsää.. :D
''Emme lopeta leikkimistä sen takia, että vanhenemme. Vanhenemme sen takia, että lopetamme leikkimisen.''

''Hänet vastaanotti lääkäri, joka totesi:
Tonttu on lisätty keskusteluun'' (c)ryhmis

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #137 : Joulukuu 31, 2011, 23:11:59 »
Facebook... Ujuttaa lonkeronsa joka koloon ja syö sielumme. Itsekin tarkastan sen mokoman päivittäin; FB-välilehti on oikeastaan aina auki, tai ainakin varsin usein. Onhan Naamakirja äärimmäisen kätevä yhteydenpitoväline, kommenttien vaihto on parhaimmillaan todella repeilyaltista puuhaa... Mutta totta tosiaan turhan koukuttavahan tuo on. Ja myönnän, että yksittäiset provokatiiviset päivitykset, tietynlainen Facebook-kulttuuri ("Kopioi tämä liirumlaarum seinällesi") ottaa joskus päähän. En myöskään ole jaksanut tykkäillä niistä fraasi-jutuista ja niin edelleen. Peleistä ja eri sovelluksista en ole koskaan liiemmin innostunut. Kommentointi sun muu säheltäminen (mukaanlukien kyylääminen :D) kuuluu minunkin Naamakirjailuuni. Ei minulla ole mitään noita jatkuvia "kopioi itsellesi" -juttuja tai muita sellaisia vastaankaan mitään, mutta en vain hirveästi tykkää. Mainittakoon vielä, että Naamakirja on myös kätevä palautekanava eri tahoille, kuten bändeille ja niin edespäin.

Facebook siis ehdottmasti kätevä, vaikka lukuisista uudistuksista onkin tullut ristiriitaista palautetta kuultua. Minulla ei ole käyttöliittymään tai muuhun vastaavaan tekniseen uudistamiseen liittyviä uudistuksia vastaan mitään, mutta näin kärjistetysti katsottuna Facebookin johdon, tai siis Mark Zuckerbergin, visiot vaikuttavat pelottavilta. Kaikki tiedot halutaan puristaa käyttäjiltä ja tietoturvastakin (tai sen puutteesta) on ollut puhetta. Minua myös henkilökohtaisesti häiritsee se, miten Facebook yhdistetään aivan joka asiaan. Facebookin tavoitteena tuntuu olevan, ettei ko. sivusto olisikaan enää vain sivusto internetissä, yksi pahainen sosiaalinen media, vaan että yhä useampi internetin sivusto olisi Facebookissa. Tämä näkyy jo nyt siinä, että lähestulkoon kaiken voi yhdistää Facebook-tiliinsä. Se ei vielä ole aivan kamalaa, joissain yhteyksissä oikeastaan todella kätevää, mutta en yhtään pidä siitä, että Facebook luo automaattisesti yhteyden eri sivustoille... Minä en halua yhdistää YouTube-käyttääjäni Facebookiin. Toistaiseksi ei ole vaaraa, että sen vahingossa tekisi, mutta minusta Facebookin "VOIT PALJASTAA TÄMÄNKIN TOIMESI FACEBOOKISSA!" -ujuttautuminen niin monelle sivustolle alkaa olla hieman häiritsevää. Aika näyttää, pysyykö se kätevyyden rajoissa, vai paisuuko se niin, että pitää alkaa oikeasti varomaan...

Meni taas jaaritteluksi, mutta pistän kömpelyydet uudenvuoden mässäilyn piikkiin.

Uudenvuoden kunniaksi vielä hieman musiikkia...
Jope Ruonansuu -Naamakirja
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #138 : Tammikuu 01, 2012, 22:23:18 »
Itse rekisteröidyin n. 2 vuotta sitten facebookkiin, ja siellä tuli sitten vietettyä aikaa.
Noin viikko sitten facebook intoni lopahti, kun tuli se uusi timeline minullekkin...
Facebookissa on se ärsyttävää, kun se uudituu ihan koko ajan.
Tämän viikon olen tehnyt sillein, että avaan ensimmäisenä facebookin, katson ilmoituksen, saatan kirjoittaa jonkun tilapäivityksen, ja sitten kirjaudun ulos.
Stalkkailen ihmisiä (myönnän sen), tykkäilen ja kommentoin.
Facebook on kylläkin kätevä kun pitää saada yhteys johonkuhun, eikä puhelin ole ulottuvilla.
Hey! You just lost The Game.

Poissa Hämppyli

• Näsäviisas-
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Tammikuu 01, 2012, 22:44:56 »
Itse olen henkeen ja vereen asti päättänyt boikotoida facebookin, enkä aio rekistöröityä siihen ikinä. En nyt osaa tyhjentävästi perustella miksi, mutta yritetään kuitenkin.

Osittain se varmaan johtuu siitä, että olen luonteeltani hieman vastarannan kiiski ja minulla on (lapsellinen) tarve olla menemättä mukaan mihinkään isoihin "muotijuttuihin" (joo, fb on selvästi tullut jäädäkseen joten tämä argumentti menetti heti tehonsa). Lisäksi en koe tarvitsevani facebook-käyttäjätunnusta. Viihdyn hyvin yksikseni, enkä koe tarvetta olla yhteydessä kavereihini 24/7 vaan pari IRL tapaamista silloin tällöin riittää. En myöskään ole ikinä käynyt millään fb:n kaltaisella sivulla, joten tiedän, että vaikka rekistöröityisin niin en ikinä päivittäisi fb-sivuani. Se vain "keräisi pölyä" ja pian en enää edes muistaisi sen olemassa oloa.
Nettipeleistäkään en kummemmin perusta, joten nekään eivät vedä puoleensa.

Ärsyttää valtavasti, kun yksi kaverini aina tavatessamme painostaa minua luomaan fb-käyttäjätunnuksen selittäen, kuinka se parantaisi sosiaalista elämääni tms.
"If we're going to be damned, let's be damned for what we really are."

Captain Jean-Luc Picard

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #140 : Tammikuu 02, 2012, 14:06:48 »
Voisin kertoa uusia asenteitani Facebookkia kohtaan. Tai no ei ne mihinkään ole muuttunut, viime kerralla kun tänne kirjoitin viestini oli aika sekalainen ja muutenkin hämärä näin jälkikäteen katsottuna :D Eli voisi siis sanoa että asun facebookissa, jos jollain tulee mulle meinaan asiaa ja pistää vaikka viestin niin vastaus tulee yleensä n. tunnissa. Kommentointia en siellä niin jaksa harrastaa vaan luotan tykkäilyn voimaan, mistä kaikki kaverini eivät pidä mutta se on nyt muodostunut eräänlaiseksi inside läpäksi siis se että tykkään kaikesta :D Kaverit teki mulle sellasen mietelmänkin "Se tunne kun Atte Kesti tykkää tästä" :D Niin ja timelinesta vielä, mun mielestä se on ihan mahtava mul on ollu se nyt kai jostain syys-lokakuusta ja kyllä tykkään!
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
« Vastaus #141 : Tammikuu 05, 2012, 15:16:18 »
Mua ei oo aiemmin fb juurikaan ärsyttänyt, mutta nyt alkaa ärsyttää. Tykkään kyllä ihan tuosta timelinesta, mutta mua ärsyttää jotku omituisuudet yksityisyysasetuksissa. Esimerkiksi se, jos laitan että vain minä voin nähdä muiden seinälleni kirjoittamat jutut, kukaan ei oikeasti voi kirjoittaa mitään vaikka siinä on erikseen sellainen kohta, josta valitaan, kuka voi kirjoittaa. Lisäksi, vaikka joskus olen piilottanut tai poistanut kokonaan jotain tietoja, saattavat ne ihan yhtäkkiä pompata esiin. Ja sitten kun koko ajan tulee noita uudistuksia, niin ei yhtään pysy perässä miten mikäkin muutos vaikuttaa yksityisyysasetuksiin.

Olen koko ajan enemmän ja enemmän rajannut näkyvyyttäni muille. Aluksi mulla oli vain jotkut tietyt tyypit sensuurilistalla, jotka eivät käytännössä nähneet oikein mitään mutta joita kohteliaisuussyistä pidin kavereissani. Nyttemmin olen heivannut kaikki sellaiset pois, ja lisännyt melkein kaikki kaverini erilaisille listoille, jotka rajoittavat esimerkiksi statuspäivitysteni ja kuvieni sekä online-tilani näkyvyyttä. On vain kourallinen ihmisiä, jotka oikeasti näkevät kaikki kuvani ja seinäni. Tämä onkin saanut minut miettimään, miksi edes olen koko naamakirjassa!? No, siihen on selitys. Viime vuonna ainejärjestömme hallituksen tiedonkulku tapahtui osittain fb:n kautta, ja myös tänä vuonna olen mukana projektissa, jolla on oma fb-ryhmänsä ja olisi hankalaa olla kuulumatta siihen etenkin, kun toimin projektipäällikköni. Lisäksi esimerkiksi meidän uuden vuoden reissumme suunnittelu tapahtui täysin fb:ssa olevan ryhmän kautta. Ja usein, jos on jotain pikaista asiaa jollekin, menen ensin fb:iin ja sitten irkkiin katsomaan, josko ko. henkilö olisi paikalla. Eli johtopäätös: tiedonkulku Facebookin kautta on helppoa. En pelaa mitään pelejä tai tee testejä, päivittelen statustani harvoin verrattuna moniin muihin, mutta kommentoin kyllä muiden kuvia ja lisäilen myös omia. En käytä laisinkaan esimerkiksi messengeria, joten fb on minulle vähän niin kuin sen korvike. Olen kyllä tässä lähiaikoina pyöritellyt mielessäni tilini poistamista, mutta todennut sen kuitenkin sen verran epäkäytännölliseksi valinnaksi, että parempi vain lisätä yksityisyysasetuksia toisensa perään kuin luopua tästä äärimmäisen kätevästä informaatiokanavasta aivan kokonaan :D
Humor me.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Tammikuu 09, 2012, 18:31:36 »
Olen viime aikoina ollut hieman koukuttunut facebookiin. Alunperin tein profiilin, koska halusin pystyä lukemaan sen sivun linkkejä, jotka eivät siis muuten kuin rekisteröitymällä avautuneet. Aika kauan en osannut edes käyttää koko palvelua ja se oli olemassa vain tuosta syystä. Kaikki sukulaiset ja ystävät kuitenkin alkoivat pistää ystäväpyyntöjä ja pikkuhiljaa huomasin kuinka hyödyllinen paikka tuo on; kuulee muiden kuulumisia ilman sen enempää vaivaa (ja vaivautuneisuutta) ja voi kommentoida heille, sekä sitä kautta pysyä yhteydessä. Ihan kiva juttu ollut! Laitin vasta viime vuonna muutamia kuvia profiiliin, koska se näyttää mukavammalta, sekä aloin tykkäämään eri sivuista. On kiva saada suoraan facebookiin kiinnostavien aiheiden tuoreimmat uutiset jne. :) Olen ollut oikein tyytyväinen palveluun... Ainoa mikä on viime aikoina mietityttänyt on ollut se kuinka suunnilleen puolituttujen puolitututkin laittavat niitä kaveripyyntöjä. :D Tähän asti olen hyväksynyt ne jotka ovat kaveripyyntöä minulle suoraan lähettäneet, mutta välikäsien ehdotuksia en yleensä hyväksy. Mutta joo, facebookissa on ihan kivaa. Varsinkin sellainen hiljainen osallistuminen (tykkääminen) on mukava ominaisuus.

Olen myös twitterissä, mutta en osaa käyttää sitä, joten se on olemassa vain samaa tarkoitusta varten kuin facebook alussa (ehkä sitten opin tuotakin vielä joskus käyttämään LOL)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #143 : Helmikuu 05, 2012, 18:31:29 »
Välillä tuntuu, että Facebook syö jopa kaikki IRL-kontaktit. En ole viestitellyt ystävieni kanssa tekstiviestien välityksellä aikoihin, ja luulen, että seuraavan kerran kun näen heitä, kysytään, että mitäs olet puuhaillut kun et ole FB:tä päivittänyt. En todellakaan ole se henkilö, joka päivittää Naamakirjaa päivittäin ja kirjoittelee, kuinka oli ihana päivä sen ja sen henkilön kanssa tai että tänään on siivouspäivä tai muuta vastaavaa. Sorrun kyllä välillä tuohon Twitterissä, mutta se on ihan eri asia! :D

FB-päivitykseni ovat sitä lajia, että kommenttien määrästä (yleensä noin 0 kappaletta) päätellen kukaan ei ymmärtänyt viestiäni. Loppujen lopuksi suurinta osaa FB-kavereistani tuskin kiinnostaa, mitä kirjoitan siellä kerran kuussa; oikeasti minuakaan ei kiinnosta, mitä suurin osa reilusta sadasta kaveristani siellä kirjoittelee. Tavan vuoksi olen kuitenkin edelleen rekisteröityneenä sivustolle, ja toisaalta sivusto on oikeastaan ainoa tapa pitää yhteyttä ulkomaalaisiin ystäviini.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #144 : Maaliskuu 09, 2012, 08:48:13 »
Näin rehellisesti voin sanoa, etten pysty viettämään (ainakaan vapaaehtoisesti) viikkoakaan ilman Facebookkia. Yleensä pidän FB:tä vaan auki samaan aikaan kun oon esim. täällä Vuotiksessa, mutta en osais kuvitella poistavani omaa Facebookkiani, luultavasti palaisin muutaman päivän päästä sinne. Alunperin tein oman profiilin, koska olin aina ihan pihalla mitä kaveripiireissä juteltiin aina, ja nyt oon pysynyt paremmin perässä. Mut onhan Facebookista ainakin mulle paljon hyötyäkin, voin jutella ulkomailla asuville kavereille ja kaukana asuville sukulaisille, joita ei nää niin usein :)

Harmittaa vaan, kun mun kaveri meni säätää mun tunnuksella jotain sillon ku olin niillä yötä ja nyt mulle on tullu se timeline, joka on iha älytön mun mielestä. Se on kauheen sekava enkä yhtään ymmärrä sitä!

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #145 : Huhtikuu 13, 2012, 19:28:28 »
Facebook, tuo ihastuttava paras ystävä, joka on ottanut messengerin paikan minulla ihan kokonaan. :D Liityin sinne kun kaveri vaati sitä (marraskuu 2009) ja ajattelin, että mikäs siinä. Jäin toki heti koukkuun ja lähinnä siksi, että Treasure Madness-niminen sovellus oli liian loistava. x3 Nykyään pärjään kyllä ilmankin, mutta siellä on kuitenkin kiva olla. Usein pidän sitä ja Twitteriä auki vain muuten vain ja seuraan muiden päivityksiä. Kirjoitan itse englanniksi ja suomeksi sinne. Englanniksi vain siksi, että minulla on paljon ulkomaalaisia kavereita tuolla. Suomalaisiakin toki on, mutta suurin osa heistäkin osaa englantia sen verran hyvin, etten aina jaksa suomentaa englanniksi kirjoittamiani juttuja (jotka käsittelevät yleensä japanilaista ja korealaista musiikkia, koska kaveriporukassa on aika vähän näiden faneja, ja ulkomaalaisia senkin edestä, joten joo).

Facebookia vihasin muuten aluksi, koska ajattelin sen olevan ihan yhtä typerä ja turhanpäiväinen paikka kuin IRC-galleria ja ii2.org, joihin en kumpaakaan koskaan rekisteröitynyt, koska siellä oli liikaa pissiksiä ja en pidä heistä ollenkaan. -_-' Facebook ei kuitenkaan ole muuttunut samanlaiseksi paikaksi. En tiedä johtuuko se siitä 13 vuoden ikärajasta, mutta samapa se. Olen kuitenkin viihtynyt pärstäkirjassa oikein hyvin liittymisestäni lähtien, koska voin siellä pitää yhteyttä ihmisiin.

Ja jos te haluatte lisätä minut niin klikatkaa tuota allekirjoituksessa olevaa linkkiä. Minä kyllä yleensä lisään kaikki mitään sen ihmeempiä miettimättä, että joo. :)
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #146 : Heinäkuu 31, 2012, 19:58:32 »
Rakkaat kanssakeskustelijat, te voisittekin vähän auttaa minua. Olen totaalisen kyllästynyt FB:ssä pyörimiseen, lähinnä siksi että se vain huononee huononemistaan (pakolliseksi tuleva aikajanakin on mielestäni yksinomaan kämäinen asia, koska päivityksetkään eivät asetu sille kronologisesti), enkä ylipäätään tarvitse sitä yhteydenpitoon. Ehkä sitten katkerana, kotikaupungista muuttaneena vanhanapiikana. Pärjättiin sitä ennen moisia sivustojakin, vaikka sitten aiheesta kummastelevia katseita saaden. Näen boikotin ihan aiheellisena.

Kysymys on siitä, että tahtoisin poistaa tilini lopullisesti, mutta en kerta kaikkiaan löydä paikkaa, mistä sen voisi tehdä. Muistelisin nähneeni sellaisen kohdan ennen kuin asetusten laatiminen muuttui taas. Osaisitteko neuvoa? Olen kyllä kuullut sellaista, että poistettu profiili muuttuisi ns. haamuprofiiliksi, joka taitavien krakkeroijien on periaatteessa mahdollista ottaa käyttöön, mutta en usko että asiasta pitäisi huolestua mitenkään erityisen suuresti.

//Hmm, minä kun olin varma että vilkaisin Turvallisuusasetuksistakin... anyways, kiitosta! Pitää kai vähän miettiä, mitä lähden tekemään profiilin sisällön/päivitysten kanssa, ennen kuin ryhdyn peruuttamattomuuksiin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2012, 20:37:44 kirjoittanut Bloody Princess »

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #147 : Heinäkuu 31, 2012, 20:24:34 »
Kysymys on siitä, että tahtoisin poistaa tilini lopullisesti, mutta en kerta kaikkiaan löydä paikkaa, mistä sen voisi tehdä. Muistelisin nähneeni sellaisen kohdan ennen kuin asetusten laatiminen muuttui taas. Osaisitteko neuvoa? Olen kyllä kuullut sellaista, että poistettu profiili muuttuisi ns. haamuprofiiliksi, joka taitavien krakkeroijien on periaatteessa mahdollista ottaa käyttöön, mutta en usko että asiasta pitäisi huolestua mitenkään erityisen suuresti.

Klikkaa yläpalkissa näkyvän etusivu-merkin viereistä nuolta, josta pääset käyttäjätilin yleisasetuksiin. Sieltä valitset sivusta Turvallisuus-osion, jossa alhaalla näkyy pieni sinisellä korostettu Poista käyttäjätilisi käytöstä -teksti.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Heinäkuu 31, 2012, 23:30:39 »

Klikkaa yläpalkissa näkyvän etusivu-merkin viereistä nuolta, josta pääset käyttäjätilin yleisasetuksiin. Sieltä valitset sivusta Turvallisuus-osion, jossa alhaalla näkyy pieni sinisellä korostettu Poista käyttäjätilisi käytöstä -teksti.

Eikös toi vaan poistaa sen käytöstä mutta ei poista sitä lopullisesti?
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
« Vastaus #149 : Elokuu 04, 2012, 01:54:44 »
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli