Kirjoittaja Aihe: Odotukset ylittävä (K-12 R/S, AS/OC,adventure/romance/humour/drama) Valmis 3.12  (Luettu 14044 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tavataan unissa tai unelmissa.
Kiitoksia niille, jotka ovat vielä näin pitkän ajan jälkeen ficin valmistumisesta päätyneet kommentoimaan. Todella mukava yllätys nähdä uusia kommentteja tässä ficissä.

Kiitos jo toisesta kommentista Tobias
Ja kiitos myös sinulle miizhaa
Mespa, kiitos kommentoinnista ja kiva että löysit OY:n uudestaan :). Älä turhaan huolehdi ehtimisen kanssa. FF (Felix Felicis) ei ole pääsemässä läheskään OY:ta vastaavaan mittakaavaan ja se ei saavu Vuotikseen ennen 5. heinäkuuta.

Se on muuten sitten virallista, että FF on tosiaan tulossa. Jos joku ihmettelee mikä mieleni sai äkisti muuttumaan, niin vastaus kuuluu sairaalloinen ikävä Alia ja kumppaneita kohtaan sekä yllättävä tyytyväisyys hiljattain valmistuneeseen lukuun 4... Ja koska lukijani ovat olleet niin ihanan kilttejä ja kannustavia tämän spoilerin alla FF:n tiivistelmä/summary. Minäkö mainostan? Pah, en sitten tippaakaan.

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

-Unissakävelija
"Kaikki on mahdollista. Mahdoton vain kestää kauemmin."

Poissa Atrèju

• Vuotislainen
  • The pieces of my heart are missing you
  • Tupa: Luihuinen
Heipähei!
Löysin tämän taas uudelleen kun selailin vuotista ja jostain kumman syystä päädyin lukemaan kommentteja ja muistelemaan parin kuukauden takaista OY:n lukemisurakkaa :'> Olen siis lukenut tämän mahtavan ficin jo aika kauan sitten, mutta laiskuuttani en ole päätynyt vielä kommentoimaan, mutta nyt päätin senkin sitten tehdä! Koska muisti on heikko, (valitettavasti) en muista enää kuin erittäin sumeasti juonen ja henkilöt jne, mutta kiinnostus heräsi ja enemmän ja vähemmän selviä muistikuvia tuli taas päähän, kun vähän muistia virkistin paria lukua selailemalla sekä kommentteja lukemalla. Ajattelin alkaa lukemaan OY:tä taas uudelleen alusta loppuun kun huomasin pikkuveljenkin olevan kesällä tulossa!
 Sen verran muistan OY:stä, että pidin siitä valtavasti, kun luin sen joskus helmi/maaliskuussa! Olet rakentanut erittäin mielenkiintoisen juonen kaikkine OC-henkilöineen ja yksityiskohtineen! OY oli todellakin upea lukukokemus, enkä kadu yhtään sitä, että vietin silloin 24h vuorokaudesta tietokoneella kun luin tätä :'> Rakentavaa on vähän vaikea antaa, kun en enää muista yksityiskohtia ja mahdollisia "nipotuksen" kohteita, joten pahoittelen erittäin turhaa viestiä ;D

Olen lukenut muitakin ficcejäsi/one-shottejasi ja täytyy sanoa, että juuri sinun ficcisi ovat olleet erikoisempia ja parhaimpia mitä olen vuotiksessa tavannut! Varsinkin Kuusi palasta Dumbledoresta ja Sen seitsemännen sielunpalan tarina (ja tietenkin Odotukset ylittävä) olivat tosi hienoja!

JA (en osaa lopettaa viestiä) pakko on vielä sen verran tuota 'Kelvollista' kommentoida (sekä traileria että summaryä), että todella mielenkiintoiselta vaikuttaa! Voit olla varma, että minä ainakin luen sen kunhan saat FF:n tänne vuotikseen :) Ja isot isot kiitokset OY:stä ja muista todella upeista ficeistä, joita olet kirjoittanut! *syrän*

<3: Atrèju
Hei, sehän näyttää hyvältä kahleissa! ♥

Poissa Villa Viola

• Salarakas Mäyrä
  • Vuotislainen
  • Rakkaus on kärsivällinen!
  • Pottermore: WingHowl90
  • Tupa: Korpinkynsi
No niin, sain vihdoinkin tämän ficin kunniakkaasti päätökseensä viikon intensiivisen lukemisen jälkeen. Siitä taitaa olla yli vuosi, kun viimeksi luin tätä, silloin vielä reaaliajassa.
   Aluksi haluan sanoa, että tämä fici oli suurenmoinen ja ehyt kokonaisuus, joka piti otteessaan loppuun asti!
Aloitan risuista. Eli joitain kirjoitusvirheitä sattui välillä silmiini, mutta uskon niiden olevan pelkkiä lyöntivirheitä. Suurempi virhe kuitenkin oli alkaa -verbin kohdalla. Sen yhteydessä nimittäin käytetään verbin perusmuotoa, ei niitä pidempiä -aan, -ään -päätteitä. Eli siis alkaa tehdä, mutta ryhtyä tekemään. (En kyllä nyt uskalla sanoa oliko väärä muoto jokaisen alkaa -verbin kohdalla, vai olivatko ne vain huolimattomuusvirheitä, jotka onnettomuudeksesi satuin huomaamaan.) Mutta risuista ruusuihin:

En olisi uskonut tämän olevan mahdollista, mutta fici parani luku luvulta, osa osalta loppua kohden. Jos ensimmäiset kolme osaa olivat loistavia, niin viimeisille osille ei riitä tarpeeksi ylistäviä adjektiiveja kuvaamaan niitä. Saattaisiko tämä johtua siitä, että hahmot ovat vanhempia ja näin ollen syvällisempiä kuin aluksi?

Ajattelin aina, että jokainen osa on "erillinen" toisistaan ja siksi olikin mukava yllätys huomata, että jokainen osa liittyy yhteen. Juonikuviot jatkuivat eteenpäin. Oli sykähdyttävä huomata, että jokin virke tai hieman suurempi kokonaisuus muistettiinkin myöhemmin. Jokaisella sanotulla(kirjoitetulla) sanalla oli tarkoituksensa. Esimerkiksi Jamesin lupautuminen kummiksi. Ficin lopetus oli koskettava, haikea ja selvästikin yhden aikakauden päätös.
   Luvut olivat hyvän pituisia ja jaottelu teki niiden lukemisesta helppoa. Paras luvun nimi oli Kuusijalkakielikontiainen. Toisaalta olen hiukan puolueellinen, sillä se luku on muutenkin yksi parhaista. Luna oli aivan itsensä ja luku oli todella humoristinen. Sain tyrskähdellä koneen näytön ihan räkäiseksi... Neljännen osan aloitus oli muutenkin todella hyvä ja olin heti alusta asti varma, että tulen pitämään siitä osasta. Niin pidinkin. En nyt ala eritellä muita hyviä lukuja, jottei tämä viesti turhaa paisuisi. Riittää kun tiedät, että niitä lukuja on.

Olet taidokkaasti yhdistänyt "faktaa" ja fiktiota, joitain hauskoja muistoja kirjoista. Esimerkiksi, kun Sandra Olsen pakotti Harryn tanssimaan kanssaan. (Parvati pakotti Harryn tanssimaan.) Toinen kohta, jolle hykertelin mielessäni, oli Hugon maininta Viktor Krumista ja Ronin reaktio siihen. Yhdellä virkkeellä yhdistät vanhaa ja uutta ja luot yhdelle hahmolle tulevaisuuden. Vanhat hahmot soluttautuvat huomaamattomasti yhteen uusien kanssa. Taitava ominaisuus.

Sinulla on uskomaton mielikuvitus, kun keksit taikamaailmaan sopivia vertauksia.
Lainaus
Rose puhui hitaasti kuin olisi yrittänyt selittää lohikäärmeelle ettei se saanut syödä eteensä asetettuja lihanpaloja.
Mielikuvitus siivittää koko tarinaa. Olet saanut aikaiseksi (siskosi avustuksella) jotain todella lumoavaa. Vaatii paljon motivaatiota kirjoittaa tällainen urakka loppuun, varsinkin jos on taipuvainen jättämään projektit kesken. En voi muuta kuin ihailla!

Siirrytäänpä sitten jokusiin hahmoihin. Vanhemmat olivat samoja kuin ennenkin. Sait hienosti säilytettyä heidän pääominaisuutensa.
   James on mielestäni hahmoista se, joka kasvoi henkisesti eniten tarinan edetessä. Oli hienoa lukea, että hänkin ottaa vastuuta, ja vielä omatoimisesti. Amandan ja Jamesin ero ei tullut minulle yllätyksenä, (sillä spoilaannuin siitä. Toisaalta ei kukaan minua pakottanut lukemaan loppupään viestejä…:)) mutta oli helpottava huomata, että heidän eronsa kävi aika kivuttomasti, ainakin lukijan kannalta. Vaikka pidinkin tästä parituksesta, uskon eron olleen oikea ratkaisu. He olisivat vain takertuneet tuttuun ja turvaisaan. James pääsi pois mukavuusalueeltaan ja näin ollen sai mahdollisuuden kasvaa. Hienoa, että he keskustelivat tunteensa läpi, niin ei jäänyt kummallekaan mitään arvailujen varaan. Onneksi James löysi sielunkumppanin Anniesta.
   Vaikka Hugo saikin kokea kovia ficin aikana, uskon ja toivon, että hänen tulevaisuutensa näyttää valoisammalta. Olisin kernaasti lukenut tarkemmin Hugon vaihto-oppilasvuodesta, mutta ymmärrän kyllä, että se olisi paisuttanut tarinaa turhaan. (Tästähän voi sitten joskus kirjoittaa jatkoa…)
   Miellyttävä yllätys oli, että arasta ja ahdistuneesta Alista kasvoi kypsä ja vastuuntuntoinen nuori aikuinen. Nat varmastikin edesauttoi pojan muuttumista. Romantikkona jaksan uskoa, että Nat ja Al kohtaavat vielä kerran, jolloin aika on otollisempi heidän suhteelleen. Ehkäpä vuosien päästä. Nat tarvitsisi ystävällisen ja ymmärtäväisen Alinsa vastapainoksi kylmälle suvulleen.
   Rick McLean on lempihahmoni kaikkia nolostumisiaan myöden. Eihän tällaiselle hahmolle voi olla edes vihainen.  Rehtorin ja Agathan suhde on todella hellyttävä. Rachel kuvio oli niin herkullinen, että sitä olisi voinut käyttää hyväkseen vielä enemmänkin.
   Rose ja Scorpius ovat mielenkiintoa herättävä paritus. Vihasta rakkauteen. Natin kuvajaisen sanat sopimisesta olivat todella kauniit ja ovat kuin luodut Rosen ja Scorpiuksen suhteen kuvailuun. (Itse asiassa ne sanat on taidettu luoda heitä varten…) Heidän välinen jännityksensä on sävähdyttävää. 
   Odottelinkin liemiprofessorin nimen paljastusta ficin loppupuolella, mutta en koskaan arvellut hänen olevan kuuluisa ja ammattitaitoinen. 
Kaiken kaikkiaan osasit saada jokaisen hahmon eloon, mikä on todella ihanteellinen suoritus.

Tässä oli nyt jotenkuten tiivistetysti ajatukseni Odotukset ylittävästä. En voi muuta kuin kiittää ja kumartaa ja odottaa heinäkuuta.
Uskallan jo nyt sanoa, että tuskin tulen pettymään.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2009, 11:56:34 kirjoittanut Villa Viola »

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Mikään ei ole niin ihana yllätys kuin huomata jo ikuisuuksia valmiina olleen ficin saaneen kommauksen - vieläpä kaksi! Ennen kuin kiittelen pidän jälleen lyhyen raportin FF:n edístymisestä. Eli tähän mennessä kaikki on sujunut oikein mukavasti ja kivuttomasti reilusti yli puolen välin ja uskon että lopun saan kirjoitettua suht nopeastikin. Olen itse tähänastiseen työhöni hyvin tyytyväinen, ja siskoni on näyttänyt tekstille vihreää valoa huolimatta muutamista radikaalimman suuntaisita ratkaisuista. Mikäli ketään kiinnostaa tekstiä on kasassa määrällisesti n. 70 sivua wordissä (TNR fontti 10) ja lukujen keskimääräinen pituus on siinä 9 sivun kohdalla. Ja nyt lopetan spoilaamisen tai tulen luritelleeksi koko juonen aivan huomaamattani sivu suun...

Atrèju, kiitos paljon lukemisesta ja kommentista. Olen todella otettu jokaisesta kommentista, näistä myöhäisemmistäkin (on itse asiassa aika kiva, että niitä tulee eri aikoina, useampia päiviä tulee pelastettua :)). Kiitos myös kehuistasi noiden muiden ficien osalta, voi kuinka kauan niistä tuntuukaan olevan! Ehkä saan jonain päivänä niin paljon aikaan, että kehittäisin ficeilleni jonkin säilytyspaikan nettiin, mutta tähän mennessä en ole saanut aikaiseksi - kenties sitten kun O.Y:nkin (hitsi, en muista enää kuka lukijoista lanseerasi tämänkin termin) on aika tippua vuotiksesta jaksan vihdoin tehdä jotakin asialle... Kiitos joka tapauksessa valtavasti kommentista!
Villa Viola, paljon kiitoksia lukemisesta ja kommentoinnista. Hauska kuulla että miellytti. Kiitos myös risustasi, pitää kiinnittää tuohon seikkaan erityishuomiota sitten kun kerran sinä jonakin kaukaisena päivänä pääsen vihdoinkin aloittamaan OY:n siivouksen ja ainakin kolmen ensimmäisen vuoden hienovaraisen restauroinnin (köh, haluaako joku lyödä vetoa tuleeko niin ikinä tapahtumaan?). Hitsi, kuinka ikävä on ehtinyt tulla Rickiäkin, mutta ei hätää eiköhän se epäonninen rehtori tavata FF:ssäkin :). Kuitenkin eksymättä aiheesta enempää, lisäsin äänesi noille listoille, vaikka luulenkin että olen jo ajat sitten kadottanut kirjanpidon punaisen langan... Kiitos vielä kommentista.

Ja loppuun jälleen kiitos teille kaikille mahtaville ihmisille, jotka olette lukenet O.Y:n, joka on nyt avattu lähes 10 000 kertaa! Huimaa ajatellakin. Ja virtuaalihalaus ihan tasapuolisesti kaikille niille, jotka ovat jaksaneet vielä kommentoidakin jossain vaiheessa.

Heinäkuuhun ellei muuta sanottavaa tule,
                                                                           -Unissakävelija

redapple

• Ankeuttaja
oi<3 löysin tän ficin sattumalta ja koska parituksiin kuului S/R päätin lukea :)
luinkin tän tänää kokonaan ja enpä voi muuta sanoa kuin sen että olet todellatodellatodellatodella hyvä kirjoittamaan <33 oli tosi mielenkiintoinen juoni ja kivoja ihmissuhteita :D
täydet pisteet saat myös omista hahmoistasi <3 nat oli yks miun lemppari :))
oli hienoa ku kirjotit monen eri vuoden tapahtumat!
osasit kuvailla asiat tosi hyvin ja sen takia kaikki meillä tänään käyneet pitävät minuu hulluna ku oon vuoroin nauranu, tippunu penkiltä, kiljunu ja itkeny :)) viimosen luvun aikana minuu itketti kauheesti ku nat ja al eros :( voisin kirjottaa viel paljon onnistuneita asioita mut se olis turhaa... yrittäisin vaa kertoa miten upea ficci tää on <3 miulta ei löydy kyllä mitään muuta negatiivista sanottavaa paitsi se et tää loppu!

kiittäen ja kumartaen (/niiaten),
tähän ficciin rakastunut lukija
-redapple

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
redapple, kiitos lukemisesta ja kommentoinnista. Hauskaa jos O.Y miellytti ja kiva kuulla Natin viihdyttävän myös muita, hän kun on yksi omista lemppareistani. Eli kiitos vielä että jaksoit laittaa kommenttia (ja samat terveiset yhä kaikille tähän jossain vaiheessa kommentoineille:)). Ihana piristys ennen kuin pitää alkaa keskittymään YH:n lukemiseen...

-Unissakävelija

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
Täytyy sanoa, että tämä on loistava, ihana, kertakaikisen mukava ficci. Itkin ja nauroin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monessaa kohtaa. Mielestäni olet ylittänyt kaikkien odotukset tässä ficissä. Itkin kun Alexsadra kuoli. Kirjoitinko nimen oikein? Olin jo aijemmin lopettanut ficin lukemisen, koska pidin tätä lapselisena ja tyhmänä. No nyt olet päinvastaista mieltä. Kuten olen jo todennut tämä on loistava ficci! Yksi kohta joka jäi mieleen oli se Annien kehtolaulu. Oliko se sinun itsekeksimäsi? Jos oli se oli loistava. Kuitenkin aivan ihana ficci!
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Kiitos lukemisesta ja kommentoinnista Vaarallinen kommentoija, mukava jos fici lopulta miellytti. Myönnän itsekin mielihyvin, että ensimmäiset vuodet saattavat hyvinkin vaikuttaa lapsellisilta ja muita selkeästi huonommilta, ja minun on tarkoitus kesän aikana suorittaa niiden restaurointi. Ei siis juonen muuttamista, mutta tekstiasun korjailua ja kuvailun lisäämistä yms. Olin alkuun niin yli-innokas näiden lukujen kanssa, että tuli kirjoitettua pikaisemmin ja huolimattomammin kuin olisi pitänyt. Hoidan kuitenkin FF:n ensin kuntoon ja alan miettiä asiaa sitten (7/10 valmiina, eli aikataulussa mennään :)).

-Unissakävelija

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
Sainpahan minäkin tämän luettua viimein, ja täytyy sanoa että ylitti kyllä ainakin minun odotukseni aivan täysin (ei sillä että olisin odottanut tämän olevan aivan surkea) ;) Jos jotain niin ainakin pituutta tällä ficillä on runsaasti (105 lukua, hikoilen jo kun ajattelen kauanko olet saanut kirjoittaa tätä) ja luvutkin olivat kivan pitkiä.
Alunalkaen aloin lukea tätä koska olen next gen. fani (en oikeastaan muuta luekaan) ja koska juoni oli kiva jäin koukkuun. Sinulla (ja siskollasi) täytyy olla mahtava mielikuvitus ja huumorintaju, kun olette saaneet tälläisen tarinan kasaan. Kuten joku tuossa jo mainitsikin, oli tosi kiva kuinka kaikki tapahtumat nivoutuivat yhteen. Olit sisällyttänyt tekstiin omakeksimiäsi juttuja, niinkuin vaikka se Natin kuvajainen, jotka voisivat taikamaailmassa olla oikeasti totta, mutta Row-täti ei vain ole niitä keksinyt.

Hahmoissa oli hyvää se, että jokaisella oli selkeä luonne. Al oli vakavampi, James huoleton, Rose temperamenttinen, Scorpius vähän Jamesin ja Rosen sekoitus jne. Parituksista Rose/Scorpius on varmaan joka next gen-ficissä, mutta sait sen kirjoitettua hieman erilaiseksi ja tosi ihanaksi kaiken riitelyn ja sopimisen keskellä, sitä oli ilo lukea. Al/Nat oli myös tosi ihana, harmi että heille kävi niinkuin kävi. Ja James, alussa vallaton naistenmies, mutta loppua kohden  vallaton isä/aviomies/kummisetä. Se hääjupakka tuli kyllä ihan puuntakaa, mutta olihan se Anniekin ihan jees sitten. Hugosta vielä sen verran, että tämähän on varmaan ensimmäisiä next gen-ficcejä, mutta silti se aina kehittelee jotain juttua Lilyn kanssa. Ja olen seurannut yhtä toista ng-ficciä, niin siinäkin vaihto-oppilas kuoli. Sattumaa vai onko niin oikeasti tarkoitettu jonkin korkeamman (Rowling-jumalan) taholta ;D okei olen hieman väsynyt näin aamulla.

Ja lopuksi tahtoisin sanoa, että tuo Veljeskunta oli hyvin keksitty. On vaikea saada mitään isompia ristiriitoja näihin ng-ficceihin kun Voldemort on pois laskuista, mutta sinä onnistuit hyvin. Tekstistä vielä sen verran, että joitain kummallisia lauseita mahtui joukkoon, mutta itsellänikin niitä aina tulee ja ne karsiutuvat sitten pois kokemuksen myötä. Huumoria oli enemmän kuin tarpeeksi ja tämän ficin kanssa sai itkeä ja nauraa. (okei en oikeasti itkenyt, tuli vain vähän haikea olo kun tämä loppui. olen niin kiintynyt näihin hahmoihin)
FF:ää odotellessa jää hieman tyhjä olo kun tämä loppui. Kiitos sinulle ja siskollesi mainiosta, suorastaan Upeasta ficistä.

//Unohdin mainita, että kun tuon  lientenopettajan nimi nyt selvisi, niin nimikirjaimet sukunimessa ovat B.T.W ja minulle tuli heti mieleen että hänon professori BTW eli bytheway ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2009, 14:54:20 kirjoittanut Raparperi »
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Kiitos paljon kommentistasi Raparperi! Luin sen jo silloin hmm... kuudes päivä, mutta mökkeilyn jälkeen en ole saanut aikaiseksi vastattua aiemmin. No, kirjoitin O.Y:ta laskujeni mukaan vuoden, mutta siihen voi lisätä vielä puolen vuoden suunnitteluajan...
 En muuten tiennyt että Lily/Hugo on jokin trendi. Outoa sillä siitä tullut palaute on ollut kautta linjan lähinnä: "yäk! eihän serkut voi ihastua toisiinsa!". Tosin ei sinällään ihme, jos minulta on mennyt jotain ohi, koska en ole saanut tähän mennessä luettua yhtäkään next-gen ficiä omieni lisäksi. Silloin kun aloitin O.Y:n niitä oli suomeksi aniharvoja (oli muuten yksi syy miksi aloitin), ja englanniksi en jaksanut nähdä vaivaa. Nykyisin taas olen vain liian kiinni omissa hahmoissani että pystyisin hyväksymään esim. Alille ketään muuta kuin Natia. Kyllä, pientä epätervettä kiintymystä...
 Loistava hokaus tuo B.T.W en itse tajunnut yhtään ja siskokin repesi. Sattuma on kirjoittajan paras apulainen ;). Kiitos vielä toistamiseen kommentoinnista ja läpikahlauksesta.

-Unissakävelija

P.S Ollaan yli 10 000! Anteeksi hehkutus, se oli vain jotain mitä en koskaan uskonut käyvän :)

Poissa Zabit

• Unessa
  • Kelmitär
Huuh, sainpas minäkin tämän luettua vihdoin ^^

Täytyy kertoa, että olet aivan loistava kirjoittaja. Jäin tarinaan koukkuun ja  luin sitä melkein 24/7. James oli ehkä henkilöistä paras, se "Älkää syrjikö leipääni" - juttu jäi pitkäksi aikaa naurattamaan. Ja huonokuuloinen herra Kilikali! (vai mikäsenytoli) Tykkäsin ihan älyttömästi myös jästitiedon tuolileikistä ja tuon lopputaistelun aikana käydyistä vakavista keskusteluista. Muttah lopetan nyt, kun en osaa tämän pitempiä kommentteja kirjoittaa ._________.

Kiitos ihan mielettömän paljon, että olet jaksanut vääntää tällaisen upean ficin luettavaksi! Ja missäs ja milloinkas niitä jatko-osia voisi lukea? ^^

Kiitos ja kumarrus,

Zabit

P.S. Mitä mä nyt luen?!
Women and cats will do as they please ˘◡˘

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Kiitos kommentista ja lukemisesta Zabit. Ah, tuon leipä-jutun kirjoittamisesta tuntuu olevan niin kauan... Tuntuu ihmeen kaukaiselta ja haikealta... Jatko-osan  Felix Felicisin voi lukea täällä Vuotiksessa jo tällä hetkellä :). Kiitos vielä,

-Unissakävelija

Poissa Wondering

• Vuotislainen
Ihan alkuun on pakko sanoa että tämä oli parhain ficci mitä olen koskaan lukenut, parempi kuin useimmat kirjat.

Luin tätä ficciä viimeiset neljä päivää ja voin sanoa että nyt harmittaa kun se loppui. Olit uskomattomasti osannut piilotta tarinaan sivuhenkilöitä joihin ei sen kummemmiin kiinnittänyt huomiota jotka loppujen lopuksi osoittautuivatkin tärkeiksi henkilöiksi. Kuvailu, ihmisten tunteet ja muutenkin koko tarinan kerronta oli aivan uskomatonta. Viimeisen neljän päivän aikan valutin jopa pari kyyneltä ja nauroin aivan tuhottomasti. O.Y oli yksinkertaisesti aivan paras ! Tämän enempää järkeviä sanoja tai kommentteja en pysty kirjoittamaan, mutta kiitos kun soit meille tämän ihanan lukukokemuksen : )

P.S Jos joskus aiot kirjoittaa ihan oikean kirjan, vinkkaa sitä, se on varmasti lukemisen arvoinen.

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Wondering, kiitos paljon ilahduttavasta kommentistasi (täytyy rehellisesti sanoa, että se ei olisi voinut tulla parempaan aikaan - minulla on kohtalaisen surkeat kaksi päivää). Kiva saada O.Y:hyn (edelleen kiitollinen sille kommentoijalle, joka ensimmäisenä keksi lyhentää nimen) kommentteja vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. Hienoa jos kirjoitukseni ovat tuottaneet iloa; tuottivathan ne minulle itsellenikin.
  Kiitos myös tuosta P.S osuudesta - kiva kuulla, että joku jaksaisi lukea omiakin tekstejäni. Mutta vaikka unelmissani onkin oman kirjan kirjoittaminen eräänä kauniina päivänä, etenen yksi juttu kerrallaan - ensin ylppäreistä läpi ja sitten journalistiikkaa opiskelemaan (toivottavasti). Mistä puheenollen rakas äidinkielen kirja termeineen odottelee...

Kiitos edelleenkin kaikille ihanille lukijoille ja kommentoijille!
                                                       -Unissakävelija

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
Hei!
Aivan ihana tarina, kerta kaikkiaan! Elin täysillä mukana, nauroin ja melkein itkin (en itke helposti), rakastin ja vihasin. Osasit antaa hahmoille sielun, luonteen, elämän. Kukaan hahmoista ei ollut sellainen kliseinen hahmo, joita löytyy joka tarinasta, vaan ihan omia itsejään. Olin aivan kauhuissani kun poistit lientenprofessorin (jota en osaa sanoa sillä hänen hienolla nimellään) tarinasta, mutta sitten hän tulikin takaisin! Kiitos siitä!
Hienoa oli sekin, miten tämä tarina kulki, että hahmot, joiden näkökulmasta tarinaa katsotaan, vaihtuivat vuosien välillä ja muutenkin. Ei ehtinyt kyllästyä yhteen hahmoon. Välissä Rosen ja Scorpiuksen kinastelusta tuli jo toistoa, mutta ei pahasti. Kuvailu oli aivan loistavaa ja tässä oli sellaisia pieniä merkityksellisiä yksityiskohtia, jotka olivat mukana tekemässä tästä tarinasta upean (esim. se jääkävely).
Ainoa, mikä tässä tarinassa hieman häiritsivät, olivat kirjoitusvirheet. Yhdyssanat varsinkin tuntuivat tuottavan hieman hankaluuksia.
Joka tapauksessa, aion käydä Felix Felicisin kimppuun hullaannuttuani hahmoihin ja heidän elämäänsä. Kiitoskiitoskiitos (paitsi siitä, että olen jumittunut tietokoneelle O.Y:n kimppuun ihan liian pitkiksi ajoiksi...)
Kiittäen ja kumartaen,
~Meriadoc
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
Kiitos kommentista Meriadoc - täytyy kyllä sanoa, että en jaksa lakata yllättymästä siitä kuinka pitkän ajan päästä tämän ficin aloituksesta saan vielä kommentteja...
  Eli kiva jos sain jotain tunteita aikaan, siihen kai yleensä pyrinkin :). Ja tuo hahmojen näkökulman vaihtelu on yhtä paljon kerronnallinen seikka kuin keino saada itseni innostumaan tarinasta. En vain pystyisi kirjoittamaan pitkää pätkää saman hahmon näkökannalta - suuttuisin ja kyllästyisin hahmoon kuitenkin jossain vaiheessa (kärsivällisyyden puute...).
 Jep, kirjoitusvirheillä höystettyhän tämä tarina on - omaksi puolustuksekseni totean kuitenkin, että olen prepannut lukion aikana (aloitin OY:n kuitenkin mm... ensi kesänä kolme vuotta sitten) - mutta en ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni, että lähtisin korjailemaan tarinaa ja erityisesti kolmea ensimmäistä osaa... Kunhan ylppärit perjantaina loppuvat voisin vihdoin tehdä asialle jotain, mutta... no, epäilen tuleeko niin tapahtumaan ;D.
  Kiitos kovasti vielä kommentista - ja tietenkin sama kaikille muillekin kommentoineille!

-Unissakävelija

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
Huhhuh! Sain luettua tän loppuun ja... tuntuu oudolta kommata, koska kukaan ei ole kommannut nyt viimeiseen vuoteen! Mutta sitten siihen asiaan! O.Y on siis ylittänyt mun odotukset aivan täysin! Esikoisficikseni luin Sharran Pakkaskukat ja Memoryn, enkä ajatellut, että ikinä löytäisin niin hyvää ficciä kun se, mutta -niin kuin sanoin jo- tämä ylitti odotukseni. Nimeltään sen olisi tottakai pitänyt olla Upea Odotukset Ylittävän tilaan, mutta pitää sitä vaatimattomuuttakin olla ;)
Sinä (ja siskosi) olette saaneet aikaiseksi aivan mahtavan ficin kaikkine juonenkäänteineen ja parituksineen! Lempi paritukseni voisin sanoa olevan Rose/Scorpius, sekä Al/Nathy. Kallistun hiukan enemmän vielä tähän viimeisimman puoleen, vaikka jossain vaiheessa Nathyä vihasinkin. (Lempinimi on muuten aivan loistava) Tuli muuten mieleen, että kun se oli Nathaniel MONTGOMERY, niin olet varmaan lukenut yön taloa, koska siinä oli Zoey Montgomery(nyt Redbird). Itse meinaan pidän paljon yön-talo sarjasta... Mutta siis TÄHÄN ficciin...
Aluksi musta tuntui, että tämän ficin osat olisivat aikalailla erillistä tarinaa, samat henkilöt, mutta muuten ihan eri, ja yllätyin positiivisesti siitä, että ne kuuluivat yhteen Veljeskunnan avulla.
Lientenprofessorista en erityisesti pidä, koska hän käy hermoilleni aina välillä. Joskus hän kyllä on hauska x) Hevonen (anteeksi professori Nenoveh) oli ihan kiva hahmo, ei erityinen kumminkaan.
Luettuani Aman ja Jamesin erosta halusin kivittää sinut heti paikalla, mutta päätin lukea ficin loppuun ja katsoa mitä tapahtuu.
Ah, James, Annie, ja pikku Penny ovat kyllä niin ihania, ja niistä oli todella kiva lukea<3 Lopussa tulin siihen päätökseen, että Annie ja James sopivat yhteen, ja että Aman ja Jamesin kuului erota, Ama oli liian kiltti Jamesille (vaikka heidän kouluaikoinaan rakastin paria eniten.)
Mutta Nathy ja Al!!! Ei se voi mennä niin! Tiedän, ettet halunnut kaikille happy endingiä, mutta sille parille jos jollekkin se olisi ollut tarpeellista! Toivon, että FF:ässä Nathystä kuullaan lisää<3 Lily ja Keith... hmm... ehkä he sopivat toisilleen, mutta en siltikään pidä parista. Hugo, voi että kun Hugoa käy sääliksi! Ja vielä kun Alex:kin kuoli.
Äänestykseen:
~Lempihahmoni: Nathy <3
~Paras luvun nimi: En yhtään jaksa mennä ensimmäiselle sivulle, joten en vastaa mitään.
Ei mulla mitään valittamista ole, paitsi Al/Nathy parituksen lyhyt kesto.
Mutta kiitos UPEASTA ficistä ja toivon, että luet kommenttini vaikka sen näin myöhään raapustinkin.
 Narniadara
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2011, 16:35:43 kirjoittanut Narniadara »

Poissa Guépard

• hämykeijun lyhty
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksStar9049
Hei vain! Päätimpä kirjoittaa tänne jonkinlaisen kommentin. En takaa että tämä kommentti olisi kovin hyvä koska minä en nyt satu olemaan mikään maailman paras kommaaja... O.Y. on mielestäni mahtava ficci. Rakastan Rosen ja Scorpiuksen riitoja sun muita aivan valtavasti. Nathy on ihana, mutta sinä julma! En ymmärrä miten saatat tehdä noin Albukselle! Nathy ja Al kuuluu yhteen! Ja se mitä teit Lilylle ja varsinkin Hugolle oli myös valtavan ilkeää. Mutta muuten olen oikein tyytyväinen tähän ja olen iloinen että aloin lukea tätä. Jameskin on niin ihana. James Potter ensimmäisen selvä seuraaja. :) En tajua miten pystyit keksimään Veljeskunnan ja kaiken tuon mutta hyvä että pystyit ;) Leonardo on aivan idiootti, toivon että se sen loitsu olisi kimmonnut siihen itseensä Alexin siaan. Pidin Alexistakin. Siinä oli jotain hyvää Hugollekki, muttä myöhemmin jotain hirveän kamalaa jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sinulla on outo tapa keksiä huonoja loppuja joillekkin. Mitä pahaa muka siinä olisi jos ne eläisivätkin hyvän elämän huonoon sijaan? Toivottavasti Felix felicisissä näiden muutaman elämä helpottuu. En kestä itkeä aina kun niillä menee päin jotakin-mitä-en-nyt-mainitse-jottei-kukaan-saa-traumoja! Siinä kaikki mutta kiitos tästä hyvästä ficistä, se on antanut mulle taas hyvää aihetta jaksaa masentavaa arkea. Ja äänestän näin:
~Lempihahmoni on Scorpius vaikka Jameskin on ihana
~Paras luvun nimi on mielestäni se Kuusijalkakielikontiainen (kirjotettiinko se nyt noin?)
Noniin taidampa mennä jatkamaan F.F.:än lukemista ja katsomaan jos vaikka sitten alkaisi olla hilpeämpää luettavaa.
Siispä kiitos kun annoit hyvää luettavaa! :D
~Guépard
If you never try, you'll never know.

Poissa Quema de Cascada

• Omituinen höpöttäjäylisieni
  • Vuotislainen
    • Operaatio Merikotka
Aivan upea ficci. Yksi parhaimmista lukemistani. Juoni oli aivan mahtava, hahmot olivat ihania ja teksti vei mennessään. Minua jäi kuitenkin häiritsemään se Natin ja Alin suhde. Nathaniel ja Albus sopivat toisilleen hyvin ja olivat ihana pari. Albus ymmärsi Natia ainakin joissain määrin ja vähitellen Natikin alkoi avautua Alille ja luottaa tähän. Se suhde rakentui luottamukseen ja rakkauteen. Tuo oli aivan ihana pari. Miksi menit erottamaan heidät?

Rose/Scorpius paritus oli yksi huonoimmistosta (anteeksi se, että kerron nämä ns. parempi/huonompi jutuilla), sillä he eivät oikein sopineet yhteen. He olivat jotenkin liian ristiriitainen pari. He saivat riidan aikaan pienestäkin ja sitten sopivat suunnilleen viiden sekunnin päästä. Se oli hieman sekavaa ja omituista.

Mutta silti. Teksti oli erityisen sujuvaa ja selvää. Harva osaa sellaista kirjoittaa. Juoni oli (kuten jo aiemmin mainitsin) fantastinen. Se oli upea. Jos lähettäisit nuo tekstit kustantajalle olisin aika varma, että se hyväksyttäisiin ja siitä tehtäisiin kirja. Tosin ei niistä kustantajista koskaan tiedä.

Toivottavasti ymmärsit edes jotain tuosta kommentistani. No kuitenkin ficcisi oli aivan upea (vihaa sinua silti Natin ja Albuksen erottamisen johdosta). Voisin lukea tämän uudestaan, mutta taidan kuitenkin aloittaa Felix Feliciksen.

Hyvää kevään jatkoa kaikille!

GMW
Omituinen höpöttäjäylisieni iskee taas.

Poissa hainippari

• Vuotislainen
Luinpas tässä pääsiäislomalla tämän ficin . En tiiä mitä sanoisin . Ihana ? Upea ? Täydellinen ? Ei riitä sanatkaan enää kuvailemaan tätä <3 tykkäsin lopetuksesta, erityisesti siitä että kaikki ei päättynyt hyvin, tai siis esim. Natin ja albuksen ero tai alexin kuolema tai natin isoäidin kuolema . Vaikka rakastan täydellisen onnellisia loppuja, tykkäsin tästä tosi paljon :) anteeksi epärakentava kommenttini, mutta siirrynkin tästä felix felicisin pariin ;) kiitos ihanista lukuhetkistä <3 unohdin vielä sanoa, että tykkäsin parituksista, etenkin rosesta ja scorpiuksesta ^^ heidän riitansa ja sopimisensa oli ihanaa luettavaa !! Nyt menenkin täatä nukkumaan, kipeänä kun vielä olenkin ...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 31, 2013, 22:55:06 kirjoittanut hainippari »

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
Sain tässä pari päivää sitten luettua tämän(kin) ficin loppuun. Menihän siihen muutama kuukausi (puolustelen itseäni sillä, että pidin jossakin välissä jopa viikkojen taukoa lukemisesta, koska ei vain ollut aikaa), mutta se oli ehdottomasti sen arvoista! En ole kovin kummoinen kommentoija, mutta on pakko sanoa jotakin.
Tämä on ylivoimaisesti tähän mennessä paras fici, mitä olen täältä Vuotiksesta lukenut. Juoni oli hyvin onnistunut, kuten myös useimmat paritukset. Luvut olivat mielestäni sopivan mittaisia eivätkä lainkaan tylsiä, sillä hahmot olivat niin eläväisiä ja tapahtumat hyvin kuvailtuja. Oli myös kiva lukea sellaisten vähäosaisempien sivuhahmojen elämästä. Huumori oli sekin todella onnistunutta, ja jouduin moneen otteeseen joko pidättelemään naurua tai nauramaan ääneen. Minunkin on sanottava, että tämä ylitti odotukseni. Oletko harkinnut kirjailijan ammattia? Harmi, jos et ole, sillä sinusta tulisi todellakin upea kirjailija. ;)
En osaa nimetä Odotukset ylittävän parasta lukua, mutta (ainakin yksi) paras hahmo oli lienteprofessori oliko-hänen-nimensä-Bakerfield-Thorm-Wellington.
Siirryn nyt lukemaan Felix Felicis:tä. Palan halusta tietää, mitä Odotukset ylittävän jälkeen tapahtuu. Sen luettuani jatkan matkaani varmaankin muiden ficiesi pariin. Kiitos ihanasta lukukokemuksesta!
The darkness descends on quiet earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending