Kirjoittaja Aihe: Robin Hood (BBC, 2006)  (Luettu 1476 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Carabella Lëralondîr

• Mustasiipinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Robin Hood (BBC, 2006)
« : Marraskuu 27, 2007, 23:36:44 »
En tälle sarjalle omistettua topicia missään nähnyt, ja sarja on ehdottomasti sen arvoinen. Siksipä. Keskustelua BBC:n vuonna 2006 tuottamasta Robin Hood-sarjasta. YLE TV2 näytti juuri ensimmäisen tuotantokauden Suomessa ja toinen on tulossa myös YLE:lle esitettäväksi. Ykköskausi saatiin juuri maanantaina päätökseen ja sovitaankin, että mikäli kakkoskaudesta heittää juttua (aka. seuraa sarjaa Brittien tahtiin, kuten ao. itse) niin laitetaanhan sitten spoilivaroituksia.

Itse hurahdin sarjaan jo kauan ennen kuin edes alkoi tulla Suomessa ja hiemankos siinä sitten kiljui riemusta, kun Suomeen rantautui. Ehkä paras theme Robin Hoodeista ikinä, musiikit ovat kyllä ihania ja muutenkin taiteellisesti puvustus yms. puoli on aivan huisia. Vitsi kun voisin toden totta mennä källimään nuo Marianin asut ja Robinin asut. Muutenkin se on tosi hienosti toteutettu ja Gisborne on hotein pahis kyllä ikinä. Se vain ottaa pannuun, että olen itse lähettänyt postia, että sheriffi on Vasey ei Vaizey. Ei mennyt kaaliin niillä näköjään kun kolmasti valittanut tästä. Mutta kuitenkin. Kyllä se on hieno vaan ja vetää mut sanattomaksi. Jonas on kyllä kans hotein Robin ikinä. Lievät crushit Robinin, Will Scarletin ja Gisbornen suuntaan, mut ei Allankaan paha ole. Kakkoskaudella vaan paranee.

Se mitä joskus pohdin on tämän sarjan Marianin (Lucy Griffiths) yhdennäköisyys vuoden 1996 sarjan Marioniin (Barbara Griffin). Ovat niin samannäköisiä, että luulin Barbaran esittävän tässäkin Mariania - kaiken lisäksi ne sukunimetkin ovat niin samanlaiset.

Tälle sarjalle on myös omasta takaa tulossa fanisivut (http://clayr.net/robinhood)
Kaikki tarinat ovat lopulta vain sanojen säikeitä.
(Tervetuloa uudelle kirjoittamisfoorumille!)

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Robin Hood (BBC, 2006)
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2008, 13:04:01 »
Nythän tuo taitaa tulla uusintana kakkosella tiistaisin, ensimmäinen kausi käsittääkseni. Ihan sattumalta katoin, digiboksi kun nykyään on niin kätevä, että voi tallennella mitä huvittaa. Aluksi ärsytti vähän jännä "hyppivyys", ainakin taistelukohtauksissa, mutta sitten siihen tottui. Musiikit tosiaan on mahtavia, ja se tunnusbiisi soi mulla koko ajan päässä.

En ole nähnyt Robin Hoodista muita kuin tämän Disneyn kettuversion, mutta tämä on kyllä hyvä, sellainen ettei tässä välttämättä kerrota suurta tarinaa vaan hahmojen tasolle on laskeuduttu. Keskiaikainen miljöö on toteutettu hyvin. Sarjan pahis, sheriffi on oikeastaan hauskimpia tyyppejä koko sarjassa. Mutta miksi Robin ei vain nirhaa sitä?? :D

Minuun ainakin kolahti, onko ketään muita?
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2009, 17:50:52 »
Nythän kakkosella näkyy samaan aikaan kuin eka kausi, toka kausi! Olen ihan innoissani. Näkikö kukaan mainosta missä Gisbornen näyttelijä sanoi jotain suomalaisille katsojille? Missasin itse sen mutta pikkuveljeni väitää nähneensä sellaisen...
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Unissakävelija

• uneksija
  • Vuotislainen
  • Tavataan unissa tai unelmissa.
« Vastaus #3 : Toukokuu 20, 2009, 21:09:57 »
Miksi vuotis kaatuu aina silloin kun on tekemässä kilometripostia? No, uusi yritys.

Ensiksi täytyy sanoa, että olen Robin Hood fani. Erittäin vaarallisesti addiktoinut, kolme elokuvaa, kaksi piirrettyä, parodian ja vanhan sarjan nähnyt friikki, joka ei koskaan kyllästy kuulemaan tästä ihanasta jousisankarista. Silti BBC:n tulkinta on ehkäpä paras näkemäni! Musiikki erinomaista ja mikä näyttelijäkaarti. Voin sanoa vain vau. Katsoin ykköstuotantokauden silloin vuosi(ko?) sitten kun se tuli yleltä ja hankin hiljattain tuon tuottarin netistä omaan DVD-hyllyyn (ei valitettavasti juuri bonuksia - höh) ja olen katsonut tämän kakkoskauden, sekä kolmoskauden kahdeksanteen jaksoon asti Youtubesta. Sanon niistä jotain myöhemmin spoilin alla, mutta ensin jotain hahmoista.
 Robin (Jonas Armstrong) on vain niin sydämen sulattava hurmuri kelmimäisine hymyineen, että oksat pois! Pidän myös siitä, että häneen on istutettu ripaus itsekkyyttä tai pikemminkin tarvetta tulla pidetyksi. Kuten Marian sanoi: "Hän rakastaa tulla rakastetuksi." Tietyllä tapaa hänen yli-inhimmillinen hyvyytensä ja sankarillisuutensa muuttuu sitä myötä helpommin käsitettäväksi ja konkreettisemmaksi.
  Marian (Lucy Griffiths) on upea sankaritar, jolle on annettu riittävästi tilaa, omaa tahtoa ja kyvykkyyttä. Nightwatchingman-jutun jälkeen tiesin, että sarja oli koukuttanut minut täysin. Pidän myös Marianin vallasta niin Robiniin kuin Gisborneen. Hän pystyy vaikuttamaan kumpaankin mieheen näiden aina itsekään tajuamatta ja pidän erityisesti hänen ja Robinin sanailuista. Sähäkät romanssit ovat ehdottomasti enemmän minun makuuni!
  Gisborne (Richard Armitage sitten) pahiksiin mennäkseni... Jumalainen. Siis ihanan salaperäinen. Paha, joka tahtoisi olla hyvä, mutta joka jää aina kakkoseksi sankaripojan niittäessä mainetta ja viedessä hänen naisensa. Pidän tällaisista hahmoista, joilla on selkeästi eri tasoja ja kehityskaari, mahdollisuus muuntautua joksikin aivan toiseksi... Erittäin hieno lisäys sarjan käsikirjoittajilta ja malli roolitus. Toinen pahis Sheriffi Vasey (Keith Allen), myönnetään, on vähän stereotypinen vanha paha mies, mutta hänen ihanat kommenttinsa ja tihkuva sarkasminsa saavat minut aina tirskahtelemaan ääneen.
  Muuta Robinin jengiä en jaksa alkaa erittelemään, mutta Djaqin (Anjali Jay) mainitsen, koska mieheksi pukeutunut nainen/tyttö on aina kiehtova juonenkäänne. Sopivan temperamenttinen hänkin. Hienoa, että tämän sarjan naiset eivät ole prinsessoja, joita pitäisi olla koko ajan pelastamassa, vaan hakkaavat idiootti-sotilaita (hyviä kätyreitä on niin vaikea löytää) siinä missä äijätkin :).
  Toisin kuin Carabella Lëralondîr, en henkilökohtaisesti ole ollut tyytyväinen (pääasiassa ensimmäisen tuotantokauden) puvustukseen etenkään Marianin kohdalla. Kaksi syytä: puvut eivät miellytä silmääni ja ovat minusta ainakin jossakin määrin epäilyttäviä aikakonseptiin nähden. Annan pari esimerkkiä, koska asia ärsyttää minua tavattomasti: Ensinnäkin olen pariinotteeseen ihmetellyt sitä erittäin rumaa oranssia H&M:n hupparia, joka Marianilla on silloin tällöin yllään ruskean hameen/mekon kanssa. Hame/mekko menee, mutta minulla on samanlainen huppari... Toiseksi olen silloin tällöin ollut havaitsevani arvon ladyn päällä korsettia muistuttavia vaatekappaleita, mikä oudoksuttaa kun huomioidaan että sarjassa eletään ristiretkien aikaa (1100- melkein 1300) ja tietojeni mukaan korsetteja alettiin käyttää vasta 1600-1700 -luvulla. Ja nipotusta jatkaakseni, huomasiko kukaan mitä Marianilla oli päässään hääjuhlissa 1. kauden viimeisessä jaksossa? Huntu. Häähuntu. No, okei häähuntuja käyttivät jo antiikin kreikan morsiamet, mutta keskiajalla morsiamen hiukset olivat auki ja hiuksissa kukkia/seppele yms. Nykyaikainen häähuntu perinne on peräisin viktoriaaniselta ajalta (siinä 1800-luvulla). Joo, joo, ei nämä isoja juttuja ole, mutta itse yritän aina tarkistaa kaikkia pikkujuttuja esim. omiin tarinoihin, jotta uskottavuus säilyy.
  Ja sanon vielä nopeasti ettei juoni sinällään ole omaperäinen ja jaksojen sisälläkin on joskus idioottimaisuuksia (nimimerkillä sietämätön jakso 3/7: Too hot to handle... ), mutta ne kuuluvat ohjelmatyyppiin, ja on ihana näyttelijäkaarti korvaa kaiken. Nopeasti vielä jotain kauden 2 lopusta/3 alusta. Spoilaa siis erittäin rankasti!
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
 Näin muuten edellä mainitun mainoksen. Ah, ihana oli. En kyllä ihan sanasta sanaan muista mitä Gisborne sanoi, mutta saattoi olla: "Watch Robin Hood on TVtwo." Näytti kuitenkin erittäin hyvältä vain sivumennen mainitakseni... Kyllä, pienet pahis-pakkomielteet :).
  Anteeksi kilometriposti,

-Unissakävelija  
"Kaikki on mahdollista. Mahdoton vain kestää kauemmin."

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #4 : Toukokuu 27, 2009, 20:33:24 »
Juu, siis itekin pidän erittäin paljon Robin Hood elokuvista, mutta valitettavasti tämä sarja on jäänyt iteltä jotenkin ohi. Jos satun samaan aikaan kanavalle sarjan kanssa, niin tietenkin rupean katsomaan sitä, mutta yleisesti jakso loppuu 5min. päästä :P Viime jakson (taisi tulla sunnuntaina, mitkä esitys-ajat muuten ovat?) sain sentää katsoa kokonaiset 20 minuuttia!
Nyt olisi kysymys jollekin ihanalle ihmiselle, että voisiko joku kertoa mitä on tapahtuhtunut (siis ihan pääpiirteitä) ja vähän hahmoista? Sain yhdestä viestistä jonkinmoisen kuvan jo hahmoista, kiitos siitä :)

Ei tarvitsekkaan, ylen Robin Hood sivut ovat loistavat :D Tässä linkki niihin: http://ohjelmat.yle.fi/robin_hood/etusivu
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2009, 19:14:39 kirjoittanut Giliath »
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa Chiinatzu

• Kaikki on Hassun Jäniksen syytä!
  • Vuotislainen
  • Kelmeilijä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 01, 2009, 12:29:34 »
Joo nyt kun muut ovat ainakin maininneet lempiahahmojaan niin voisinhan minäkin. Yhdyn teihin siinä asiassa että ehkä paras Robin Hood tulkinta! Aito! Musiikki on loistava hahmot mahtavia ja Robinkaan ei ole mikään täydellinen ( paitsi 99 % siitä ajasta kun esiintyy ;) )
Lempparini on ehdottomasti Robin. Seriffi on ehdottomasti lempparipahis, se sarkasmi! Allan A Dale on minun mielestäni tullut milenkiintoisammaksi nyt tässä toisessa kaudessa. Marian on myös hyvä, mutta näyttelijä ei ehkä ole niin hyvä kuin olisi toivonut, en tiedä mitenkä, mutta jollain tavalla.
Mutta Much piristää aina päivän :)
Arthur: Merlin is a wonder, but the wonder is that he's such an idiot. There's no way he's a sorcerer.

MERLIN ( bromance! )

Poissa Carelna

• pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Pitikö minun sanoa jotakin?
    • Saint Walden's School
« Vastaus #6 : Heinäkuu 17, 2009, 15:57:06 »
Ihanaa ihanaa ihanaa, mikä aihe! Rakastan <3 : D

Okei. Asiaan. En ole aiemmin niin innostunut ollut Robin Hoodista, kun en oikeastaan mitään siitä tiennyt. Tietysti olin nähny Varkaiden ruhtinaan(vai mikä se on missä Costner(?) näyttelee) ja Disneyn kettuversion(<3), mutta esimerkiksi kirjaa en ollut lukenut, enkä ole vieläkään. Satuin kuitenkin TV:Tä katsoessani mainoksen bongaamaan ja tuli heti kauhea "tahtoo katsoa"-olo. Tarina on minusta parempi, kuin yllä mainitsemassani elokuvassa, jossa se jää kovin kuivaksi Robinin ylistelyksi. On ihanaa, kun Robinista on tehty inhimillisempi ja muutkin hahmot ovat mahtavia. Erityisesti fanitan, vaikka sanaa harvoin käytänkin, Will Scarlettia, joka on niin suloinen hiukan surumielisine ilmeineen ja tyhmine virneineen. Aih.

Ensimmäisen kauden olen katsonut alusta loppuun, meinasin jo tuotantokauden itselleni ostaakin, mutta päätin katsoa netistä ilman tekstityksiä, niin kehittyy sekin puoli, ja tietenkin toista kautta siihen asti, kuin on tullut ja Youtubesta yhden jakson. Youtubessa vain ikävästi välillä puuttuu osia jaksoista ja niitä täytyy sitten jotenkin jostakin aina hakea. Nyt kuitenkin kuulin eräältä ystävältä jostakin Surf the Channel(joku sen kaltainen) sivustosta, josta voi katsella amerikkalaisia ja brittiläisiä sarjoja ilmaiseksi ja sinne saatan jossain vaiheessa eksyä Robin Hoodia katselemaan.

Youtubesta olen etsinyt varsinkin Will Scarlett videoita, mutta ärsyttää, kun niitä on sen verran vähän. Djaqista pidän myös ja tästä porukasta ainoa, jota ei ole vielä mainittu, Pikku John(John Little : ) ) on aivan ihana myöskin. Jotenkin karhumainen ja niin.. hmm.. en osaa sanoa mitä. Rauhallinen ja viisas hahmo, vaikka onkin vähän kujalla joskus. Tietenkin Robin ja Marian ja Much ovat mukavia ja varsinkin Much kaikessa typeryydessään on hellyyttävä, mutta jotenkin Robin ja Marian tuntuvat kovin ylivoimaisilta muihin nähdebn, vaikken osaakaan mielipidettäni selittää.

Pahiksien vastustaja olen aina, joten en pidä Gisbornesta tai seriffistä nimeksikään, vaikka joskus täytyy myöntää, että niiden sarkasmi on todellakin hauskaa. Allan lähinnä säälittää ja harmittaa. Mukava hahmo, vaikkei koskaan ole suosikkejani ollutkaan.

Ah, kerrankin fiksunpitkä teksti(kai?). Anteeksi suuri kirjoitusvirhemäärä, jos niitä nyt sinne pääsi tulemaan, kun kirjoitusloota on sekopäinen, enkä loppupäässä kunnolla näe, mitä kirjoitan : )

// Kaksi asiaa unohdin! Ensinnäkin, kävin tuolla ensimmäisessä viestissä linkitetyssä sivustossa(tiedän, taivutin väärin), mutta se oli kovin keskeneräinen? Eikö ole vielä valmis, vai onko aika/viitsiminen loppunut kesken?. Toisekseen, huomasiko kukaan jaksossa Angel of Death, etttä olisiko Robinin vai Willin, kengän pohjissa oli uurteet. Sileä pohjaisia kenkiä varmaan silloin vielä olivat?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 16:00:35 kirjoittanut Carelna »
God blessed the broken road that led me straight to you.
Fairytaler -> Carelna

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
    • Fiction Garden
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #7 : Heinäkuu 18, 2009, 01:28:54 »
Aaaahhh, ihanaa että täällä puhutaan tästä. Alkaa olla vähän liian myöhä pidemmille hehkutuksille kera analyysien, mutta olen ollut ihan fanina kyseiseen sarjaan sen ensimmäisestä tuotantokaudesta alkaen. Käytinhän esim. pari vuotta sarjan Marianin verhottuja (Nightwatchman) kasvoja avanani kaikkialla. Guy of Gisborne on Severusmainen herkku. Marian ihana, itsenäinen ja voimakas nainen ja Djaq kolmas lempihahmoni.

Sarja on muutenkin kuin käsikirjoitukseltaan ja näyttelijävalinnoiltaan hieno. Ohjaus ja leikkaus ovat laatutyötä. Itse olen monta kertaa myös hykerrellyt jaksojen paljon puhuville ja vitsikkäille nimille. Sarjassa on siis paljon myös huumoria, ilman että se kääntyisi parodiaksi. Ja romantiikkaakin... juu.

Lukekaa enemmän aiheesta täältä kera kuvien: Robin Hood BBC - uusi tuotantokausi
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2009, 01:33:20 kirjoittanut Aura Illumina »