Kirjoittaja Aihe: Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)  (Luettu 50902 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

ujelo

• Ankeuttaja
Muodit (pukeutuminen, meikit, yms. yms...)
« Vastaus #150 : Elokuu 22, 2004, 12:26:57 »
En oikeastaan (ainakaan omasta mielestäni) noudata näitä ns. muotisäädöksiä, vaikka oikeastaan kaupasta ei nykyisin paljoa mitään muuta saakaan kuin muotikuteita x)
Kaipa vaatteeni ovat suhtkoht muodikkaita ja niin pois päin, lempivaatekauppojani ovat Vero Moda, H&M ja Seppälä.
Oikeastaan en ole edes huomannut, että meidän koulussamme olisi mitään hirveitä muotimissejä xD
Kaikki pukeutuvat niin kuin haluavat, ja niin kauan kun ei pidä pokemon-paitoja tai pidä paitaa housuissa niin muilla on melkeinpä yksi ja sama mitä vaatteita käytät.

Mei

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Elokuu 22, 2004, 17:04:19 »
Minä en mielestäni pahemmin seuraa muotia.
Yleensä pidän jotain kivaa T-paitaa ja farkkuja. (joskus verkkareita tai vekkihametta.) En meikkaa (ainakaan vielä)
Hiuksia pidän yleensä auki tai ponnarilla.
En tykkää siitä, kun jotkut juoksee ihan hirveesti muodin perässä, käyttää superkireitä farkkuja ja minimaalista toppia. (niin kuin jotkut minun luokkalaiseni tekee) Ei siinä ole mitään pahaa, vaikka seuraa vähän muotia, se on ihan kivan näköistä kun edes vähän miettii mitä päälleen laittaa, ei siinä mitään. Mutta jos on aina ihan huippumuodikkaat vaatteet, niin se on jo vähän liikaa minusta.

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Ceciliah - livejournal
« Vastaus #152 : Elokuu 22, 2004, 20:56:51 »
En seuraa muotia. Tai no tietysti sitä huomaa aina mikä on muotia, mutta en välttämättä itse pue päälleni juuri niitä "muodikkaita" vaatteita, ellei ne tietysti ole kivannäköisiä...

Omasta pukeutumisesta sen verran, että se ei ole kovinkaan omaperäistä tai persoonallista. Pukeudun suurinpiirtein niin kuin muutkin. Tavallisesti. Haluaisin pukeutua persoonallisemmin. En edes tiedä miksi sitten en pukeudu, jos haluaisin, mutta olen ehkä liian ujo. En varmaan kestäisi niitä pitkiä, arvostelevia katseita sekä kikatteluja pissisten suunnalta, vaikka toisaalta. Miksi välittäisi vaikka jotkut eivät pitäisi niistä vaatteista mitä pidän? Sehän on pääasia että itse pitää...

En meikkaa kovin säännöllisesti. Juuri tänään kaverini yllytti että "Rupea meikkamaan! Sul on niin kauniit ripset niin ne näyttäis kivalt jos niis ois ripsarii!". Ehkä voisi taas kokeilla että miltäköhän näyttäisi jos olisi taas pitkästä aikaa meikkiä naamassa.

Stringejä en ole koskaan käyttänyt enkä edes kokeillut. Vielä ei ole tullut tarvetta. Minua ärsyttää se kun monet käyttävät stringejä vain sen takia että ne on muotia. Ja vielä se että ne on siellä kainaloissa asti... Se on niin järkyttävän näköistä kun suurinpiirtein tahallaan roikotetaan niitä housuja että varmana stringit näkyy.
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #153 : Elokuu 25, 2004, 17:26:05 »
Minä en ole minkään sortin muoti-ihminen.
Ikäni kaiken olen kuunnellut ihmisten mälväntää siitä, etten roiku ulkolaisten suurtuottajien talutusnuorassa, vaan enpä ole siitä liiemmin piitannut.

Omaa tyyliäni kuvaavat ehkä parhaiten kaksi sanaa: Uusrahvaanomaisuus ja countryrock. Uusrahvaanomaisuus tarkoittaa sitä, että pidän perinteisiä farkkuja, ruutupaitoja, ajan pappamopoa ja harrastan kansanperinteitä niin pukeutumisessa kuin omassa sanamuodissanikin. Countryrock tarkoittaa sitä, että pidän yleensä liiviä, mustia perinteisiä farkkuja, lierihattua (mustaa) ja kuuntelen countryrockia, kuten Lynyrd Skynyrd, Freud Marx Engels & Jung, J. J. Cale. Ehkä ainoa hieman muotiin vivahtava asia minussa ovat ajoittaiset kulumat ja nuhjaantumat farkuissa (syntyvät yleensä liiallisesta teräkalujen kanssa sohimisesta partioreissuissa) ja avainketju. Diggaan sitä, siksi sitä pidän. Se on yleinen periaate minulla omassa tyylissäni.

Mutta muuten vastustan muotia, liki halveksun sitä. Tyylisuunnat pukeutumisessa ovat asia erikseen, mutta muoti on paha asia. En käsitä, miksi kukaan haluaa kulkea housuissa, joissa mahtuvat rusakot juoksemaan lahkeesta sisään ja toisesta ulos. En käsitä, miksi kukaan haluaa kulkea kissan kokoinen jenkkien tuotemerkki rintamuksessaan (juu juu, minulle on iso asia, tuetaanko jenkkejä vai etelää, olen niitä countryrokkareita). En käsitä, miksi kukaan haluaa kulkea hameessa, jossa ahteri paistaa kun vähänkin nojaa eteenpäin. Enkä käsitä, miksi halutaan yleensäkin toimia jollakin tavalla siksi, että muutkin toimivat siten!

Se on kupla, hyvät ihmiset! Henkilö A tekee kuten luulee henkilö B:nkin tekevän ja henkilö B ajattelee samoin!
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

vegetable

• Ankeuttaja
Minun näkemykseni.
« Vastaus #154 : Syyskuu 21, 2004, 23:48:58 »
Hmm. muoti ja ''massapukeutuminen'' on sinällään aika eri asia, jos ostat hennesiltä paidan, voi olla että se on muotia, mutta kireät farkut stringit korvissa ja se hennesin paita eivät välttämättä enään olekkaan muotia. Se on vaan katupukeutumista mitä saatat nähdä kaupungilla tai koulussa, tms. jotkut sanovat tätä muoti-ilmiöksi, kun kaikki tekevät niin, oikeastaan se on vain massapukeutumista, ei muotipukeutumista.

Mitä muoti oikeastaan on? Onko se laattavöitä ja yhteensopivia koruja, onko se sitä mitä ''vaatekaupasta saa'' vai sitä mitä näet television muotinäytöksessä.

Massapukeutuminen on hiukan eri asia kuin muodikas pukeutuminen, muotiis ei loppujen lopuksi tarvita yhtä paljon rahaakaan kuin massapukeutumiseen, ja muoti ''uusiutuu'' koko ajan.

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #155 : Syyskuu 22, 2004, 15:29:42 »
Tällä hetkellä pukeutumisessani avainsanat ovat söpöily, värikkyys, pitsit, rimpsut ja runsaat korut sekä FRUiTS. Farkut minulla on enää harvoin jalassa. Jos ovat, niin sitten joko hauskan paidan kanssa, tai pinsseillä koristeltuina. Aina lahkeet käärittyinä. Paitoja löytyy monia erilaisia, t-paita pitkähihaisen päällä-yhdistelmä on yleinen, samoin paitapuserot. Kerrospukeutuminen kunniaan, yleisin paitojen lukumäärä päällekkäin taitaa olla 3 ^____________^ Hameita minulla on harmittavan vähän ja värivalikoima on aika yksipuolinen. Onneksi aion ostella lisää n_n Myös uudet kengät ovat hankintalistalla - vanhat Conversejentapaiset ovat jo melkein riekaleina. Aitoja Converseja en harkitsekaan, liian kalliit, mutta kopiot kelpaavat aina. Aion ostaa myös niihin uudet kengännauhat.
Hiusten väri ei ole kovin vaihdellut. Ennen ne olivat ruskeat vaaleilla raidoilla, sitten punaiset ja nyt ne alkavat olla taas ruskeat, seuraavaksi aion värjätä tummanruskeiksi, melkein mustiksi. Harmaita silmiäni ei yleensä korosta meikki, joskus vain. En minä meikkiä tarvitse kun olen niin nätti XDDDDDDDDDDDDDDD
Pukeudun mielestäni ihan kivasti, tosin haluaisin jonkun verran muuttaa tyyliäni. Muotia en seuraa, mutta joskus tulee osteltua ns. muotivaatteita. Lempikauppaa ei minulla ole.

Poissa iidba

• Vuotislainen
« Vastaus #156 : Lokakuu 13, 2004, 17:44:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Claud Kishi"
Ne on "köyhäntytönconverset" niin kuin niitä itse sanon, sinivalkokukalliset Converse-malliset kengät. Converset ei ole meidän koulussa ainakaan massapissismuotia (sanahirviö).

Khii, minulla on täsmälleen samat kengät ^^ jee. Ostin ne Citymarketista mutta ne maksoivat silloin 19 euroa! Ei sekään paljoa ole, mutta ainahan se olisi ollut kiva kun olisin myöhemmin sattunut paikalle :) Mutta ne on kyllä aivan ihanat, eivätkä minunkaan koulussani mitään massamuotia ole nuo tuon tyyppiset kengät.

Mutta lempivaatteisiini noiden kenkien lisäksi kuuluu ehdottomasti eräs toppi, jonka ostin viime kesänä Ruotsista. Se on sellainen turkoosi, mikä sidotaan naruilla niskan taakse, ja siinä on keltaisia jonkun kasvin lehtiä. Ei sitä kyllä enää voi oikeastaan käyttää mutta kesällä käytin sitä paljonkin.

Tänä vuonna olisi kyllä tarkoitukseni ostaa jotkut kivat ja hyvälaatuiset bootsit talvea varten ja myös jonkinlainen talvitakki... kyllä sitä rahaa saa vaatteisiin kulumaan aika helposti :)
"Well, I don't know how to break this to you, but I think they might have noticed we broke into Gringotts." -Ron Weasley

Kaappikellon kummitus

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Joulukuu 29, 2004, 11:06:43 »
Jaa jaa... Muotia (unohdin jo mikä oli kysymys)..

Meidän luokalla katsotaan kieroon jossei käytä muotivaatteita. Itse en käytä hirveästi muotivaatteita, tyyliini kuuluu: joku sulonen paita mistä mä itse tykkään, farkut, säärystimet. Ja muiden mielipiteistä viis.

Sitten, stringit... Päinvastoin kun muotivaatteiden kanssa. Eli katsotaan kieroon jos käyttää. Eli siis: Minua katsotaan :D
Eipä tuo sinänsä haittaa, meidän luokan "diivailija" osti stringit, ja on nyt ihan "olalaa" *mrr*

Muoti on siis ihan OK juttu minulle.

Shiniya

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Joulukuu 30, 2004, 17:21:24 »
En seuraa muotia, enkä ole ikinä seurannutkaan. Minulle ei ole väliä, onko jokin asia muodissa vai ei. Pukeudun, kuin tykkään, en sen takia, että erottuisin, vaan sen takia, että pidän vaatteistani.
Pukeudun mustaan ja valkoiseen ja keväästä syksyyn on päällä melkein yhtäjaksoisesti jokin hame.

Olen täysin hurahtanut kauluspaitoihin. Omistan niitäkin lukuisia ja sama pätee kravatteihin. Omistan myös monia käsineitä, osan olen stailannut raitasukista, yhdet ovat verkkokäsineet ja yhdet EGL-tyyliset tein itse.
Pidän isoista hameista ja ruseteista ja pitsistä. Korkokengät on ihan must-juttu.

En edes tiedä mikä on nykyään myodissa, kun en seuraa kuvastoja enkä lue nuortenlehtiä. Vero moda ja Only ovat painajaiseni. Värikkäitä avokauluksisia paitoja tursuaa joka puolelta.

H&M on nykyään kovassa käytössä, samoin Seppälästä voi joskus löytää vaikka liituraitakauluspaidan tai mustat samettihousut. Hameet ompelen yleensä itse. Nyt minulla on tekeillä hame, jonka alin kerros on tylliä, seuraava valkoista ja ylin mustaa. Ympärysmitta lähellä kolmea metriä.  Rakastan juuri leveitä hameita. Lyhyitä mieluiten.

Meikkaan yleensä vahvasti. Mustaa ja valkoista meikeissäkin. Ripsiväri on ihan ehdoton, vaikka omaankin pitkät ja tummat ripset muutenkin. Hämähäkkivaikutelma, musta luomiväri nurkasta häivytettynä sisänurkkaan päin valkoiseen, usein mustat rajaukset.

Hiukseni värjäsin juuri pinkistä siniliilaan ja saan kyllä kadulla kävellessäni katseita osakseni. Ei se minua niinkään haittaa, tosin se, että Seppälän myyjät pyytävät minua usein tyhjentämään taskuni kaupasta ylos kävellessäni. Koskaan mitään en ole ottanut, mutta "rutiinitarkastuksen vuoksi". Ja pah.

Minua ahdistaa usein koulussa, koska kaikilla on räikeät vaatteet ja kireät missyt. En ole koskaan ollut suosittu ja minua on kiusattukin koulussa, tosin suuttuessani olen niin aggressiivinen, että nykyään kaikki osaavat pitää jo turpansa kiinni.
Se on hassua, että 300 ihmistä pukeutuu päivittäin farkkuihin ja eräänä aamuna kun sain kauhukseni huomata, että kaikki mustat housuni ovat pyykissä, jouduin laittamaan kouluun tummat farkut. Kaikki katsoivat minua silmät pyöreinä ja kauhistelivat: "Sinulla on farkut!". Ja tästä voimme päätellä, kuinka muotivaatteet niin pukevat minua.

Koruja käytän, yleensä niittikoruja ja kaulassa on koristeellinen risti. En oikein tiedä miksi pidän sitä. Risti on kaunis, vaikka mitään syvempää syytä siihen ei ole, koska olen ateisti.

Minullekin leveät lahkeet ovat ehdoton. En laittaisi pillihousuja jalkaani mistään hinnasta. Kirpputorejakin suosin, sekä itsetehtyjä vaatteita.
Minua hiukan käy niitä sääliksi, ketkä haluaisivat pukeutua kuten tykkäävät, eikä joka aamu sulloa kireitä farkkuja jalkaansa, mutta heillä on itsetunto esteenä. Koska niin monia syrjitään ja kiusataan epämuodikkuuden takia. Uskaltakaa pukeutua itsenne näköisesti, se vain kasvattaa itseluottamusta ja minä olen päässyt tavoitteeseeni, ettei kenenkään sanomiset tai tekemiset muuta omaa kantaani.

Alyssa

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Joulukuu 31, 2004, 14:16:25 »
Hyvät ihmiset koittakaa nyt muistaa, että yleinen vallassa oleva katupukeutuminen ei ole muotia. Muotia on Kate Mossin yllä catwalkilla. Muotia ovat ikivihreät merkit Chanel, Ralph Lauren, Calvin Klein, Prada... Burberry jokin aikaa sitten, mutta nyt mennyt vahvasti alaspäin, varsinkin perinteinen kuviohuivi.  Muotia voi olla myös jokin tyyli, esim eräänä kesänä army-tyyli, jossain pussihousut yms.

Se mitä näette katukuvassa vuodenajasta toiseen ei ole muotia. Kireät farkut teinipissisten päällä, vilkkuvat stringit. Se ei ole koskaan ollutkaan muodissa, vai näettekö pissiksiä catwalkilla tai Chanelin mainoksissa? Se on enemmänkin vallitseva massatyyli. Ja näyttää siltä, että se on tullut jäädäkseen.

Muoti on kyllä muutenkin vaikea käsitteenä. Voisi sanoa, että on kallista merkkimuotia ja kaduille tulevaa trendimuotia, jossa pääpiirteinä ovat enemmän vaatetyylit kuin merkit. Kun taas merkkimuodissa vaatteet ovat ajattomia, Chanelin paita on aina muodikas, koska se on Chanelia. Aika tyhmää, mutta niin se vähän on.

H&M, Seppälä, Only ja Vero Moda ovat massaliikkeitä, eivät muotiliikkeitä. Ne myyvät nuorisolle vaatteita, jotka usein seuraavat tietyn kauden trendejä, mutta on joukossa ajattomiakin vaatteita. Eli siis vaikket osta noista liikkeistä, et välttämättä ole epämuodikas.  Ja toisinpäin.

Monille täällä muoti tuntuu olevan suorastaan kirosana, koska se tuo mieleen pissikset. Tämä kertoo lähinnä ihmisestä; ei olla viitsitty ottaa asioista selvää, vaan tuomitaan omien mielikuvien takia. Minusta muodin/pissisten halveksujat eivät ole yhtään sen parempia kuin muutkaan. Jos tunnet joka ikisen pissaliisaksi luokitellun ihmisen ja olet todennut heidät kaikki kusipäiksi, on sinulla oikeus inhota heitä. Ja mitä väliä sillä oikeastaan on? Pissiksistä kohistaan liikaa.

Mitä tulee omaan mielipiteeseeni muodista... Noh, se on ihan mukava juttu. Hauskaa katsoa muotinäytöksiä, hauskaa seurailla trendejä ja poimia parhaat päältä. Muoti on naisille vähän kuin formulat miehille ;)

niunau

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Joulukuu 31, 2004, 21:08:34 »
En pyri seuraamaan muotia, en ravaa kauppoja läpi etsiäkseni muotivaatteita tai vastaavaa. Ja minusta hyvä niin, muoti vaihtuu nopeasti ja jos sen mukana haluaisi pysyä, vaatekertaimisto vaihtuisi usein. Ja yleensä muoti on sellaista, mistä en tosiaan pidä.
Ja kuitenkin ihmiset määrittelevät muoti -sanan kovin erilailla, mitä olen tässä topikissa huomannut.

Tykkään pukeutua itse mustaan, eniten sitä ylläni näkeekin. Mukavat vaatteet ovat tärkeitä, mutta niiden pitää myös näyttää hyvältä. Nykyään en löydä enää kauheasti kivoja vaatteita lähes mistään, 'yleisillä putiikeilla' on suht samanlainen vaatetarjonta. 'Yleisillä puutikeilla' minä tarkoitan lähinnä kauppoja H&M, Lindex, Kappahl, Seppälä, Vero Moda, Only jne. Tänään viimeeksi alennusmyynneissä olin, mutta eipä tietenkään mitään mukaani tarttunut. Enkä osaa pukeutua pastellinvärisiin Mikki hiiri -paitoihin tai keltaisiin minihameisiin, ballerinoista ja peto -housuista puhumattakaan. Vältän myös 'yleisempiä' merkkejä, hyvänä esimerkkinä Mic Mac. En halua suosia jotakin tiettyä merkkiä vain sen takia, että se on tunnettu ja 'kaikki muutkin' käyttävät samanmerkkisiä vaatteita. Mielummin pidän päälläni tummia farkkuja, mustia maihareita ja yksinkertaisia mustia paitoja. Joskus myös mustaa hametta. Printtipaitoja en suosi, mutta esim. bändipaitoja voin kyllä pitää. Mutta maiharit ovat tärkeät, sopivat sitäpaitsi sekä housujen että hameen kanssa. Eniten haluaisin Stuntmanista pitkiä, mustia maihareita mutta ne on tällähetkellä kukkarolleni liian kalliit. Mutta nykyisetkin maiharit ovat kivat. Pitäisi vain vielä ostaa uudet tallikengät rikkinäisten tilalle.
Pidän myös aikalailla kaikesta vanhasta, mitä ei välttämättä jokaiselta vastaantulijalta löydä. Mutta mustan ja tummanpunaisen hupparinkin omistan, pidän myös, sillä ne ovat mukavia yllä.

Koska yleistys on mukavaa, voin sanoa että koulussamme lähes joka kolmannelta tytöltä löytyy überkireitä fuck off/playboypupu -housuja sekä vaaleanpunaisia, paljastavia toppeja sexy -kirjoituksella varustettuna.
Niihin kuulemma ollaan valmiita tuhlaamaan paljon rahaa. Niin, mikäs siinä jos tykkää, minä en ainakaan.

Meikkien merkeillä nyt ei niin väliä, vaikka kyllä laatu astuu tässäkin kysymyksessä esiin. Haluan ettei tuote mene heti kättelyssä käyttökelvottomaksi, tai että esim. kajaalista ei tule yhtikäs mitään. Näin on minulle käynyt ostaessani Espanjasta halvalla jonkun ihmerajauskynän. Tykkään kuitenkin eniten Rimmelin tuotteista, sillä olen ne hyviksi todennut.

Poissa Vela

• Vuotislainen
« Vastaus #161 : Toukokuu 06, 2005, 18:27:35 »
En seuraa muotia. Oikeastaan vihaan sitä. Kun yrittää etsiä itselleen aivan tavallista t-paitaa ei löydy muuta kuin jotain pinkkejä napapaitoja, jotka ovat niin lyhyitä että ilmankin pärjäisi. Ostan itselleni sellaisia vaatteita joista itse pidän, muodilla tai kaverien pukeutumistyylillä ei ole merkitystä.

Muoti on ärsyttävää. Jos löytää jonkun kivan vaatteen ja se sattuu olemaan muodissa voi olla aivan varma että kaikilla muillakin on koulussa sellaiset. Sitäpaitsi, kaikki kaupat myyvät samankaltaisia tuotteita. Eli jos halut "tavallisia" käytännöllisiä vaateita on oikea osoite Tarjoustalo tai Citymarket/Prisma. Nyt olen onneksi herännyt siihen että kirpputorejakin on olemassa! Kirppiksiltä voi tehdä aivan uskomattomia löytöjä ja mikä parasta ne eivät ole yleensä muodissa!

Minusta on lähes naurettavaa kun jokin asia tulee muotiin ja kaikkien on pakko saada itselleen se! "Nyt minä erotun joukosta, kun ostin ihanan sexyn topin, joka koostuu yhdestä narun pätkästä. Mutta kappas vain kaverillani on aivan samanlainen toppi ja tuolla seitsemäsluokkalaisella  myös! Ai että minä olen nyt persoonallisen näköinen! Vielä kun vedän stringit korviin, niin kaikki pojat kuolaavat perääni! "
Siitä vaan!
Laajoina levittäytyvät Pohjolan synkät metsät, ikivanhoina, salaperäisinä villeissä unelmissaan, siellä asuu metsien suuri jumala, metsän henget kutovat salaisuuksiaan hämärässä.

Kazul

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Toukokuu 06, 2005, 18:52:52 »
Olen täysin samalla kannalla Velan kanssa. Minä en seraa muotia mutta rakastan shoppailua esim: kirppareilla ilman äitiä. Silloin voi ostaa kaikkein näyttävimmät vaatteet ja kuljettaa ne kotiin salaa.
kirpparien plussat:
-Halpaa
-Voi tehdä uskomattomia löytöjä
Miinukset:
-Siihen jää koukkuun.
Minusta ne jotka seuraavat muotia eivät uskalla erottua joukosta.

Ezp

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Toukokuu 06, 2005, 19:34:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Kazul"
Minusta ne jotka seuraavat muotia eivät uskalla erottua joukosta.

Mitä? Hah XDD. Olet nyt lievästi hakoteillä tai sitten vain ilmaisit itsesi todella huonosti.

Muodin seuraaminen on täysin eri asia, kuin esimerkiksi "pissistely" (mikä liitetään usein muodin seuraamiseen, mitä se ei suinkaan ole, vaan lähinnä tunnettujen merkkivaatteiden käyttämistä ja.. No, pissistelyä). Esimerkiksi minä seuraan muotia, koska olen kiinnostunut siitä ja vaatteista yleensäkin, mutta en siltikään pukeudu tämän hetkisen muodin mukaisesti. Ja vaikka useat ihmiset pukeutuvatkin, niin se ei tee heistä pissiksiä (uskoisitte jo x___x), vaan he yrittävät pysyä mukana tässä ajassa, ja se EI ole huono asia, eikä kyse ole mistään sellaisesta, etteikö uskaltaisi erottua joukosta. Eivät kaikki ihmiset ajattele mitään "ah, nyt mun pitää erottua joukosta! En voi pukeutua muodin mukaisiin vaatteisiin!" (mikä on btw, aika tyhmä ajattelutapa).

"Erilaisuus" ei liity mitenkään muodin seuraamiseen. Ja muodin seuraaminen, muodin mukaisiin vaatteisiin pukeutuminen (olisiko vähän vaikeaa olla pukeutumatta muodin mukaisiin vaatteisiin, koska oletan, että suurin osa ostaa vaatteensa kuitenkin ihan tavallisista vaatekaupoista, joissa myydään nimenomaan tämän hetken muotivaatteita [muotivaatteet kun eivät välttämättä ole mitään sen erikoisempia, kuin farkut]) ja muotipelleksi tälläytyminen (=pissis) ovat eri asioita.

Nii.

Aniimariem

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Toukokuu 06, 2005, 20:23:59 »
Minä en tiedä nykyisistä muotisuuntauksista ja massavirroista hölkäsen pöläystä, ja muita ihmisiä tuntuu kaikkein eniten kauhistuttavan se, että en edes halua tietää. Kommenttia pukeutumisestani olen aina kuullut, housujen pitäisi olla leveälahkeiset, sukkien pitää ehdottomasti olla samanväriset kuin housut (kuka sitä muka oikeasti jaksaa katsoa?), hiuksia täytyisi harjata ja laittaa jatkuvasti, ja kuinka joku voi elää ilman jokapäiväistä meikkiä. Ja minulla on palautetta kuunnellessani aina hymyssä pitelemistä. Logiikka ei oikein toimi, kun samat ihmiset, jotka koittavat olla niin ihastuttavan muodikkaasti erilaisia, tulevat valittamaan minulle siitä, etten käyttäydy samoin kuin he.

Sinänsä minulle on aina ollut aivan sama, että mitä ihmisillä on päällään, kunhan yleinen siisteys on kohteliaisuussyistä kunnossa, ja ihmiset itse viihtyvät pukimissaan.

Koulussani esiintyy kovin vähän valtakunnallisen muodin orjia, tai näitä niin kutsuttuja pissiksiä, nörttejä, gootteja sun muita luokitelmia. Suurin osa pukeutuu ihan perusvaatteisiin(leveälahkeiset housut, paitoja ääripäästä toiseen). Sitten on pari teinimuodin seuraajaa, ja muutamia, jotka erottuvat hyvällä tavalla joukosta.

Minä itse pukeudun kovin ristiriitaisesti, massavaatteita ja ihmeellisyyksiä sekoittaen. Puen päälleni sitä mitä haluan, oli se muodissa tai ei. Rakastan sinistä, vaaleita ja maanläheisiä värejä. Jotenkin minusta tuntuu omituiselta pukeutua esimerkiksi pinkkiin, tunnen olevani kuin joku tarra, joka on lätkäisty keskelle harmonista luontokuvaa. Voin kyllä pitää esimerkiksi kukkakuvioista lierihattua, koska pidän siitä, vaikka se ei menekään luonnonläheisten värien kategoriaan. Toisaalta kaikkia vaatefetissejäni en voi toteuttaa, koska perheelläni menee taloudellisesti melko huonosti, eli ei yksinkertaisesti ole varaa. Toinen syy on kokoni: lyhyille ja tukeville ei vaatteissa ole kovin paljon valinnanvaraa. Ehkä jonain kauniina päivänä... <3 Minulla on pitkät vaaleat hiukset, joita pidän yleensä auki tai poninhännällä. En tykkää hiuksistani, ne on todella paksut, ja siksi kesähelteellä kuumat. Sen lisäksi niitä on aina niin ongelmallista pestä - vesi ei valu helposti lävitse, jolloin kaikki saippua ei huuhtoudu pois. Sitä paitsi hiukseni ovat tummenneet viime vuosina kovasti, haluan oman blondiuteni takaisin. Enkä meikkaa, joskus viitsiessäni laitan ripsiväriä ja huulikiiltoa, mutta siihen se sitten jääkin. Pidän kyllä naamastani, kun siinä on kevyt meikki, mutta en vain jaksa. Vihasin sitä, kun teimme ilmaisutaidossa elokuvaa, ja mun piti laittaa kajaalia, enkä edes itse osannut. Meidän kuvaajapoikammekin olisi varmaan osannut meikata paremmin kuin minä.

Kazul

• Ankeuttaja
« Vastaus #165 : Toukokuu 06, 2005, 21:30:07 »
no eivät ehkä kaikki jotka seuraavat muotia ole pelkureita, mutta ne jotka käyttävät hyvin epämukavaa ja omasta mielestään kamalaa paitaa vain siksi että se on muotia, ovat aika tyhmiä. Tai olet löytänyt ihanan paidan joka päällä olet tyrmäävä menet seuraavana päivänä se päällä kouluun ja viidellä muulla on saman lainen paita sinä olet varmaan iloissasi. Minä käytän mieluummin niitä vaatteita jotka näyttävät hyvältä ja myös tuntuvat hyvältä minusta, mutta esim kavereideni mielestä suosikki paitani on karsee. ENTÄ SIT Se paita on mielestäni ihana ja se on kirpparilta peräisin (se paita on aikuisten ja minä olen ala-asteella mutta käytän sitä silti) eli ei kovin hieno yhdistelmä mutta se on niin upea. Ja minä niin outo friikki että miksiköhön kukaan ei ole tutkituttanut päätäni?

Bansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Toukokuu 06, 2005, 22:03:11 »
Jaa-a. Muoti. Mitä siitä voi sanoa.
Minun mielestäni muoti ei ole paha asia. Ei se ole niin kamalaa jos pukeutuu muodikkaasti. Oma ajatukseni näistä muodeista on, että joka muodissa on jotain hyvää. Mutta se ärsyttää ärsyttää ärsyttää, jos ostan uuden, hienon paidan ja puen sen päälleni kouluun, mutta sitten ystävälläni onkin täsmälleen samanlainen. Se on niin kamalaa. Sellaisina päivinä päätän vakaasti, että tästä lähin ompelen kaikki vaatteeni itse. Harmi että olen niin surkea ompelija... :) Ja yhtäkään vaatetta en ole omin päin ommellut.

No joo. Siis ajatuksenani oli, että trendikäskin vaate voi olla nätti. Ja eihän niistä tavallisimmista kaupoista (Seppälä, Sokos, KappAhl, Jim&Jill, mitä nyt täältä pikkukaupungista löytyykään) löydy muuta kuin muotivaatteita. Ja sitä paitsi, jos joku kiva juttu, josta ei muuten saisi koskaan tietää (Converset! Lääh) nousee pinnalle, siitä voi saada ikuisen ystävän. (Joo, no ymmärrätte kai mitä tarkoitan... Huoh)

Meidän koulussa ei ainakaan kiusata tai haukuta jos ei ole niin muodikas kuin voisi olla. Ja en oikeastaan tiedä näistä puhemuodeista... itse aina keksin jonkun sanan jota sitten hoen vähän aikaa joka väliin. (Somaa) Mutta sitä ei nyt voi muodiksi sanoa. Vai olisinko sittenkin muodinluoja... ;)

Mutta mitä sillä oikeastaan on väliä seuraako trendejä ja pukeutuuko/käyttäytyykö niiden mukaan. Ja jos nyt totta puhutaan, on "persoonallisuus" ikään kuin muotia nykyisin. Ja se on ärsyttävää, että sitä persoonallisuutta mitataan pukeutumisella. Eikö tavallisesti pukeutuva voi olla persoonallinen? On vain massateini ja pissis, mutta täysin vailla luonnetta.

No niin, eiköhän tämä vuodatus riitä.

P.S. Kaverini ostivat mnulle synttärilahjaksi stringit. Ei millään pahalla teille stringi-ihmisille, mutta en aio käyttää niitä. En pidä niistä. Se oli totta puhuen vähän tyhmä ostos minulle...

Pollexia

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Toukokuu 06, 2005, 22:27:24 »
Kazul, koska kukaan ei ole pitänyt sitä tarpeellisena?Ala-asteella Sitä pidetään vaatteita joista tykätään eikä välitetä sopivatko ne nyt tilanteeseen. Yläasteella taas mietitään ainakin aluksi voiko näitä vaatteita käyttää ja lopulta löydetään tyyli johon pukeudutaan. Oli se sitten muotivaatteet, gootit, tavalliset vaatteet tai mikä hyvänsä.

On muuten totta että moni sekoittaa pissikset ja muodin. Teen niin itsekkin, mutta kun moni joku kuuluttaa omaavansa taas uusia muotivaatteita on pissis...

Venus

• Ankeuttaja
« Vastaus #168 : Toukokuu 08, 2005, 21:51:12 »
Minä en ainakaan seuraa muotia... Ainakaan kunnolla... Ehkä joskus jotain pientää krääsää... Minä olen vasta aika nuori, joten luokallani on vain muutama joka meikkaa... Minä en meikkaa. Meillä syrjitään lähinnä niitä, jota meikkaavat tai aloittavat räväiseviä muotisuuntauksia. Esim. Säärystimet, käärityt farkun lahkeet yms. Niistä syrjitään. Yksi meidän luokkalainen meikkaa jopa koripallo-harjoituksiin! Outo.......

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #169 : Toukokuu 10, 2005, 10:43:40 »
En varsinaisesti seuraa muotia, mutta jos tarvitsee uusia vaatteita ostaa niitä täytyy ostaa ja yllättäen ne ovat kaikki sen ajan muotia. Tosin itse yleensä keksin jotkut muodikkaat asiat kivoiksi vasta myöhemmin jolloin en haluamaani asiaa sitten enää saa, kun ei sitä enää myydä missään...
Sekoittaudun ilmeisest johonkin pissis massaan, mutta ei se ole tarkoitukseni, en minä ole mikään rääkyvä teini joka huutaa kovaan ääneen bussin perällä kuinka hän on ollut sen ja sen kanssa ja niin ees päin...
Kotona pukeudun "mitä käteen osuu" perjaatteella, mutta jos olen johonkin menossa niin katson sitten vähän enemmän mitä päälleni pistän.
Isä ei ole koskaan puuttunut pukeutumiseen tai meikkaamiseen, mutta äiti sai useinkin kamalan hepulin "tyttö hyvä, et kai sä tollasena oo ulos menossa!?" En pidä yleensä minihameita, 17 vuotis synttäreilläni minulla oli minihame sen myönnän, mutta ei sekään mikään minimini ollut.
Ilmeisesti ulkonäössäni on jotain erikoista, koska ihmiset katsovat ketä mitenkin. Tänäänkin, enkä mielestäni ole edes pueutunut mitenkään erikoisesti. Farkut, vaaleanpunainen toppi (sitä ei tosin edes näy muitten vaatteitten alta) valkoinen paitapusero ja vaalea farkkutakki, ei edes erikoisen kireä, mutta ei mikään telttakaan. Ja vaaleanpunainen huivi, koska kurkkuni on kipeä, enkä tulisi mieluusti sairaaksi. En tänään edes meikannut, hiukset olivat siististi kammatut. Mikä siis herättää sormella osoittelut, kuiskutukset, nauramiset, pahasti katsomisen?
Oikeastaan se on minulle samantekevää, olen mikä olen, pukeudun niinkuin hyvältä tuntuu, ajatelkoot muut mitä ajattelevat.

Ja pointtini oli se, että arvostan sitä, että ihmiset uskaltavat pukeutua/meikata persoonallisesti ja olla omia itsejään! :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 02, 2007, 19:55:07 kirjoittanut Eleanír »
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Shiara

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Toukokuu 10, 2005, 17:21:38 »
Seuraan muotia sen verran, että pidän huolta siitä ettei ylläni ole mitään täysin epämuodikasta ja mitä kaikki käyttivät pari vuotta sitten mutta nykyään ei enää kukaan. Tällä hetkellä pannassa ovat esimerkiksi skeittikengät, niitä oli vielä muutama vuosi sitten kaikilla, mutta nykyään ei enää juuri kellään. Vielä pari vuotta sitten olin niin teini ja yllä täytyi aina olla sellaisia vaatteita mitä muillakin oli enkä uskaltanut juurikaan poiketa massasta. Skeittikengätkin hankin, vaikken oikeastaan tykännyt niistä hirveästi ja ne olivat epämukavat jalassa. Tai hyvät silloin, mutta nyt ne ovat ihan hirveät, eivät pysy jalassa ja kantapää nousee koko ajan. Kuitenkin kaikkia vaatteita täytyy käyttää, kun sellaiset on tullut ostettua joskus tyhmyyksissäni. Kaikki hyvin epämuodikas luetaan mökkivaatteiden kastiin xD Ja kotona nyt ei ole niin väliä mitä ylleen laittaa.

Sen verran muodikas kuitenkin olen, että ostan vaatteeni muotiliikkeistä, mutta en seuraa muotia orjallisesti. Eihän sitä voi olla ostamatta muotivaatteita, jos nykyajan nuorten vaatekaupat eivät muuta myykään. En kuitenkaan osta sellaisia vaatteita, jotka ovat mielestäni ihan hirveitä tai jotka eivät sovi minulle ollenkaan. Ostan sellaisia muotivaatteita, jotka ovat tyylisiäni ja sopivat minulle (sama lause toisin sanoin, tiedän... :P ) Ja en tykkää ostaa sellaisia vaatteita, joita jollain kaverillani on, koska se tuntuu mielestäni matkimiselta. Ja olisihan se inhottavaa olla koulussa kun molemmilla on samanlainen paita päällä :S Monesti jokin ihana vaate on jäänyt juuri sen vuoksi ostamatta, että sellainen oli jo jollain muulla... se ei haittaa, että joku muu ostaa vaikkapa samanlaisen paidan kuin minulla, mutta se haittaa jos itse ostan sellaisen paidan joka jollain muulla jo on xD Siksi yritänkin ostaa vaatteitani muualta kuin Seinäjoelta.

Sekin on minusta aika nöyryyttävää, että yllä on vaikkapa samanlainen takki, kuin jollain neljäsluokkalaisella kaksi päätä lyhemmällä tytöllä. Ei minusta ala-asteella tarviste vielä yrittää pukeutua niin muodikkaasti, tai en minä ainakaan ollut ala-asteella vielä yhtään muodikas.

Muodit on kuitenkin loppuje lopuksi ihan mukavia, onhan se kivaa kun tulee uuden mallisia vaatteita eikä koko ajan ole myynnissä vain samanlaisia paitoja ja housuja. Etenkin kenkämuotia fanitan aika kovasti :)

Olen sen verran pienessä koulussa, että sellaisia sanamuoteja on todella paljon, ja on paljon sellaisia sanontoja, mitä lähes kaikki käyttävät. Ja mitkä loppujen lopuksi kuulostavat todella tyhmiltä, kun tarkemmin ajattelee. Esimerkiksi meillä oli kavereiden kanssa kerran ruokalassa henkevät keskustelut siitä, miten paljon nykynuoret käyttävät vähän sanaa. "Vähänkö siistit kengät sulla" tai "Mä olin vähä niin ku että siis daa!" Se kuitenkin merkitsee että jokin asia on vain pikkuisen jotain, eli kaverille sanotaan että sillä on vain vähän hienot kengät xS

Meikkimuoti?! Hmm... voiko siinäkin olla muotia? No, ehkä... kai sitä on aika in jos meikkaa, ei kai koskaan tuu muotiin meikittömyys... ja kai sitä joskus on jotain tiettyjä tyylejä, mitä meikkauksessa käyttää. Värit, joo, nyt mä sen keksin. Ja ne viime kesän pastellisävyiset eyelinerit ym. Itse meikkaan päivittäin kouluun, yleensä vain pohjustan ja jos ehdin ja on enemmän kuin kaksi tuntia koulua, laitan ripsariakin ja jos jaksan, teen jotain muutakin. Sitten johonkin juhliin ja bileisiin ja illanviettoon meikkaan vähän huolellisemmin. Rajaukset sun muut...

On se kumminkin kivaa kun on muoteja, mutta se ei ole kivaa, jos kaikki on valettu samasta muotista ja jokainen vastaantuleva ihminen on tismalleen samanlainen kuin edellinenkin. Jokaisessa ihmisessä täytyisi olla edes jotain persoonallista :)

labello

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Toukokuu 10, 2005, 17:37:26 »
En ole koskaan ollut kiinnostunut muodista tai siitä miten pukeudun. Yleensä ostankin suurimman osan vaatteistani kirppareilta, koska heti jos näkee vaikka jonkun kivan paidan esim. H&M:llä, niin huomaa ilokseen, että puolella koululla on tuollainen samanlainen paita eikä siksi oikein viitsisi ostaa sitä.

Ala-aste meni suunnilleen sillä periaatteella, että laitoin päälleni mitä nyt vaan sattui aamulla ensimmäisenä käteen. Yläasteelle siirryttäessä aloin jo katsoa vähän enemmän, miten pukeuduin, kuitenkaan kiinnostumatta aiheesta tai tietämättä, mikä on muotia. Jos nyt olenkin (niin kuin pariin otteeseen olenkin) ostanut vaikka muodissa siihen aikaan olleet kengät, niin en ole ostanut niitä siksi, että ne ovat olleet muodissa, vaan siksi, että olen pitänyt niistä ja ostanut joka tapauksessa, vaikka ne olisivat menneet muodista jo vuosi sitten. (Osaanpa taas selittää yksinkertaisesti..)

Tällä hetkellä en vieläkään tiedä mikä on nyt muotia enkä vieläkään ole kiinnostunutkaan tietämään. Kiinnitän pukeutumiseeni enemmän huomiota kuin ennen, en tosin tiedä miksi, koska se ei kuitenkaan ole minulle erityisen tärkeää. Mitään erottuvaa tyyliä (esim. gootti, punkkari, rokkari..) minulla ei ole, itse sanoisin olevani "tavallinen". En pistä silmään farkuissani ja hupparissa/kauluspaidassa/tavallisessa, yksivärisessä t-paidassa tai pitkähihaisessa.

Meikkaan aamuisin jos on aikaa (ja  yleensä kyllä on, koska herään aina liian aikaisin) mutta jos en ehdi tai jaksa, niin ei tuota mitään ongelmaa mennä meikittä vaikkapa kouluun.

Ameliah

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Toukokuu 12, 2005, 18:52:18 »
Hommahan on niin että ne jotka orjallisesti seuraavat muotia ovat yleensä niitä jotka massasta poikkeavat eniten. Koska uusimmat muotivaatteet ovat niin muodikkaita että kellään ei niitä ole ollut, olen sen huomannut :) Minusta muodikkuus ei ole pahasta.
Ns. pissisvaateethan eivät ole muotia ne vaan on. Ja jos jollekkin pissisvaatet ovat uusinta muotia niin aika landella asutte pitänee sanoa.

Minä itse, seuraan omaa muotiani, kyllä minulla aika usein on uusimpia vaatteita ja ei käytettyjä vaatteita. Esimerkiksi kirpputorilta en koskaan osta paitoja tms. takkeja joskus. En pelkää olla epämuodikas, haluan vain olla oma itseni. Ostaessani vaatteita en siis ajattelet että onkohan tämä nyt muotia varmasti vaan ostan sitä mikä kivalta minusta näyttää.

Yleensäkkin olen ärtynyt siihen miten nykyään jokaisen pitää olla niin erilainen, tod erilainen joo. Totuushan on se, että nykyään erilaisuus on muotia, te kaikki jotka pidätte itseänne niin boheemi hippi taiteilijoina ja persoonallisina goottineitona, te hukutte massaan.

Teitä on niin paljon toinentoistaan samanlaisempia luonnollisia hippejä ja synkkiä gootteja, että tehän tässä nyt massaa seuraatte eikä ne ,jotka vain haluavat olla muodikkaita, toinen toistaan aina vaan samanlaisia muka persoonia. Minusta kaikkea persoonnalista korostetaan nykyään liikaa. Ja kaikki luulevat olevansa jotenkin persoonallisia kun tekevät jonkun asian eritavalla kun joku toinen, mutta asia ei olekkaan niin, kaikki ns. persoonalliset tekevät sen asian kuitenkin samalla tavalla. Eikä minua säväytä enään mikään ns. persoonallinen, koska joku on sen jo tehnyt. Eli en voi sanoa olevani persoonallinen, tottahan minulla persoona on ja teen asioita ns. omalla tavallani, mutta persoonallinen pukeutuja en ole. Olen niiin kyllästynyt tähän ''mä oon niin persoonallinen'' jauhamiseen, että sitä harva ymmärtääkään.

Yksi asia tyylissäni on se, että en voi ymmärtää naisia jotka käyttävät aina vaan unisex vaatteita ja unisex alusvaatteita ja unisex hajusteita, eivätkä meikkaa. Nainen on nainen ja mies on mies. Tuollainen ''olen nainen haluan siis näyttää mieheltä tasa-arvon vuoksi'' feminismi on aivan naurettavaa. Naiset ovat sen sanonnankin mukaan se kauniimpi osapuoli, ja minä haluan aina olla kauneimmillani. Ja haluan myös olla naisellinen, viehättävä naisellinen seksikäs nainen. Se ei tee minusta mitään miestenmiellyttäjää tai koristetta, vaan se tekee minusta minut ja minusta tunnistettavasti naisen.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #173 : Toukokuu 14, 2005, 08:32:46 »
En seuraa muotia, koska en nää sitä tarpeelliseksi. Tuntuu, että en ihan ole mukana nykyisessä muodissa. Joku ns. sukkamuoti (siis housun lahje tungetaan sukan sisään...) meni minulta ihan ohi. Minusta siinä ei ensinnäkään ole mitään järkeä, mutta jotkut ilmeisesti tykkää...

Niin kuin moni on sanonut, minäkin laitoin ala-asteella päälleni suunnilleen mitä sattui osumaan.. Joskus 6 luokalla sitä sitten taisin kattoo mitä sitä päälleen veti, mutta en mitenkään suuremmin ennen yläastetta.
Minun tämänhetkiseen tyyliin kuuluu leveälahkeiset farkut, jonkunlainen paita, joko 3/4 hihainen tai pitkäthihainen, jonka hihat käärin ylös. Huppareita käytän jonkun verran. Paidoissa pidän punaisesta väristä.
Vaatteet ostan lähinnä sieltä mistä löytyy, mutta yksiäkään onlyn vaatteita minulla ei ole, koska nehän ovat aivan mielettömän kalliita.. Muutenkaan en hirveästi perusta merkkivaattesta. Taitaa olla, että tällä hetkellä ainut ns. merkkivaate on adidaksen verkkapuku :) Saattaa olla niitä muitakin, mutta se tuli nyt ekana mieleen...

Minusta ei ole oikeastaan oikein sanoa, että ne jotka seuraavat muotia tai eivät ovat jotenkin massan mukana liikkuvia tjs.. Nyt kun olen lukiossa jossa on myös taidelinja ja tänne tulee ympäri suomea erilaisia ihmisiä niin on tottunut näkemään ihmisiä, joilla on erilaisia tyylejä. Minusta oman tyylin noudattaminen on hienoa.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Sohvilainen

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Kesäkuu 16, 2005, 14:42:26 »
Seuraan muotia mielelläni, mutta en välttämättä pukeudu juuri uusimman muodin mukaisesti. Joskus on vain mukava katsella, että mitä retkuja ne ihmiset viitsivätkin pitää päällänsä.

Kaikista muotivaatteista en tosiaankaan pidä. Esim. Converse-kengistä en pidä. (Jos joku miettii, niin sellaiset pitkävartiset tai lyhytvartiset "kangaskengän" tyyliset, joissa on nauhat ja pää on yleensä valkoinen.) En myöskään pidä muovisista koruista. Ällöttäviä ne muovihelmet ja muovirannekorut. Muoviset korvakorut ovat myös mielestäni ällöttävät. Inhoan "nahkaisia" vaikka liloja laukkuja, sekä leveitä kultahörsöisiä muovilaukkuja. Kaulasta "revityt" paidat näyttävät retkuilta.

Omaan tyyliini kuuluu ehdottomasti kauluspaita ja kravatti. Niistä tykkään mahdottomasti. Tykkään pitää myös päälläni värikkäitä vaatteita. En räikeitä, mutta iloisia ja omasta mielestäni kivoja. Olen hiukan poikamainen ja se ehkä näkyy tyylissäni. En käytä meikkiä.

En halua samanlaisia kuin kaikilla muilla. Esim. yhdet VeroModan farkut näkee suunnileen joka toisella tytöllä. Olen huomannut, että jos joku uusi asia tulee muotiin ja aluksi en siitä pidä, niin siihen vain tottuu ja myöhemmin voi ostaakin sen. Yritän välttää sitä. Aluksi en pitänyt siitä, että lahkeet laitetaan kenkien sisään. Sehän oli aivan naurettavaa! Kuitenkin huomasin myöhemmin asiaan tottuneena laittaa lahkeet talvisaappaideni sisään.

//Muoks: Naurattaa ihan joidenkin jutut, että eihän sille mitään voi jos stringit näkyy kun istuu. Stringithän on alunperin keksitty vain siksi, että jostakin hameesta ei näkyisi normaalien alushousujen reunat pahasti ja jos on oikein matalat housut. Eihän niitä naruja minun käsittääkseni ole tarkoitus yli housujen vetää.

//Muoks2: Ostin nyt niittivyön en muodin takia vaan siksi, että halusin vähän jotain enemmän punkahtavaa.