Kirjoittaja Aihe: Maailman kaunein paikka?  (Luettu 7185 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Gretel

• Ankeuttaja
Vs: Maailman kaunein paikka?
« Vastaus #25 : Toukokuu 03, 2009, 16:53:26 »
Täällä on ollut paikkoja laidasta laitaan, mutta itselläni on sellainen käsitys, ettei paikka itsessään sykähdytä välttämättä, vaikka olisi kuinka henkeäsalpaava tahansa. Tottakai ulkomailla ja lomahkohteissa on upeita ja mieleenpainuvia maisemia, ja ne ovat varmasti näkijälleen ikimuistoisia. Mutta minulle paikan kauneuden luovat aina toiset ihmiset ja muistot. Se tietynlainen harmonia, mikä vallitsee kesäisen aamuauringon tunkeutuessa ikkunasta sisään, kun seurassasi ovat ihanimmat ystäväsi, tai se pimeä talvi-ilta, kun kirpeä pakkanen nipistelee poskia, ja taivaanrannassa hohkaa pienet jäljet auringosta, ja voit jakaa tämän hetken kiirehtimällä jonkun kanssa sisälle lämpimään.

Auringonlasku on sellainen asia, joka kolahtaa minuun lähes aina, ainakin järveen yhdistettynä. Kaverini mökki Ylöjärvellä, erään ystäväni kotiranta, aina niin rakas mummola, sekä ne kaksi leiripaikkaa, joissa olen ollut riparilla. Maisemat sitoutuvat osaksi muistoja, ja hehkuvat siksi mielessä niin kauniina.

Suomessa on mielestäni oikein kaunista, vaikka salaa haaveilen joskus pääseväni katsomaan lämmintä merta. Saa nähdä toteutuuko. :)

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #26 : Toukokuu 05, 2009, 07:51:18 »
Mummola. Siellä on iso piha, täydellinen hiljisuus, maalaismaisemaa(vaikkanyt porvossa onkin kiinni)
koiran kanssa kirmata omenapuiden vierustaa, kiemurrella viinimarjapuskien välissä... Ajella mopolla, lennättää leijaa. Se vain on ihan mahtava paikka. Varsinkin, kun siellä nyt sattuu olemaan mummi <3 ^^

Siellä kun köllötät nurmikolla, kuuntelet musiikkia, ja rapsuttelen koiraa. Aivan ihanaa ^^
(varsinkin kun koira on vahtihirmu, ja kirmaa sinun ympärilläsi.)
Mutta siis mummola on paras paikkaa maailmassa. Mikään elokuvan pikkakaan ei pidä vertoja

(ja limpithän pitävät kaikista sukulaisistaan, tai kenestä vaan, joka vähänkin osaa leipo....

\tulin tässä kuitenkin toisiina atoksiin, että kotikolo... /
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Ghinny

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Toukokuu 08, 2009, 21:48:21 »
Missä on maailman kaunein paikka? Oletko jo ollut siellä, vai haluaisitko matkustaa sinne? Miksi rakastat tätä paikkaa? Onko se sinulle erityisen tärkeä, vai ajatteletko sitä vain sinä kauniina paikkana silloin viime talvena?
Mitä muut ihmiset ajattelevat tästä paikasta?

Omasta mielestäni maailman kaunein paikka on Australian Suuri Valliriutta (Great Barrier Reef), jossa ystäväni vanhemmat olivat sukeltamassa viime talvena. Olen nähnyt heidän sieltä ottamiaan kuvia ja olen NIIN kateellinen :) Suurin unelmani on tällä hetkellä päästä tutustumaan tähän ihmeriuttaan :D, joka on suurin koko maailmassa ja siellä on tosi paljon erilaisia kasvi- ja eläinlajeja! Jarkko (kaverini isä) oli nähnyt mm. delfiinin ja kilpikonnan XD!
Sitten kun olen iso ja menen naimisiin =D, häämatkani suuntautuu jollekin ihanalle pikku atollille tuonne lähettyville, ja käyn sukeltelemassa tuolla noin =D

//Siivosin -Surumiäl

Meillä oli koulussa just yhes Biman kappaleessa Australian koralliriutoista, siin oli kuvia siitä ja ne olitosi kauniita! =)

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #28 : Kesäkuu 04, 2009, 20:21:52 »
Elämäni aikana erittäin vähän matkustaneena ihmisenä vedän hieman kotiin päin kun sanon, että toiseksi kaunein näkemäni paikka toistaiseksi on Tampereen Pispalan Pyhäjärven puoleinen osa. Aivan mielettömät maisemat kun katsoo alas. Järvi ja iankaikkisen vanhoja söpöjä taloja. Siellä on ihanaa käydä lenkillä ja kyttäillä ihmisten asumuksia.

Ja sitten se kaunein. Ehdottomasti paikka on meidän kesämökki. Tai no talossa ei ole kehumisen varaa, mutta se sijainti. Täydellisesti keskellä ei-mitään maaseudun rauhassa ja Näsijärven rannalla. Ihanat maisemat joka suuntaan, metsää, saaria ja ennen kaikkea vettä. Ja sitten kun silloin tällöin meidän salmesta kulkee vielä sellaisia vanhoja höyrylaivoja niin näkymä on täydellinen. Paikan arvoa silmissäni nostaa myös alueen muut kesäasukit ja miksei ympärivuotisetkin. Kaikki ovat niin aitoja ja välittömiä, joiden kanssa tulee toimeen oli tilanne mikä hyvänsä. Tulee ihan mieleen se Maalaismaisemaa-biisi...
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

marski

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Kesäkuu 17, 2009, 10:02:35 »
Minusta maailman kaunein paikka on Roomassa, Fontana di trevin suihkulähde. Kävin Roomassa viime kesänä ja ihastuin kaupunkiin ikihyviksi ja syksyllä lähden sinne opiskelemaan :)

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Kesäkuu 18, 2009, 10:22:22 »
Tällä hetkellä minulle kaunein paikka on täällä kotisuomessa Karunassa, keskellä hevosniittyjä, laitureita, metsiä ja sitä ihanaa maaseutua. Rakastan maalaiselämää vaikka asun itse kaupungissa ja olen järjettömän onnellinen että minulla asuu sukulaisia maalla missä koirat saavat juosta vapaana ja on rauha.

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Nihilisti.
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #31 : Kesäkuu 18, 2009, 13:10:52 »
http://www.myminitrip.com/images/100_0949lake_tahoe.jpg

Nevadan ja Kalifornian rajalla sijaitseva Lake Tahoe. Vesi on ihmeellisen kirkasta ja lämmintä. Ja nälöalat ovat upeat.

Ja kukapa voisi unohtaa Härmää, erityisesti Alahärmän Power Parkia. http://www.huvipuisto.net/huvipuis/mikasalo/big_pool.jpg
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2009, 13:24:22 kirjoittanut castlevania »
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.

Poissa Pyry P

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Kesäkuu 28, 2009, 20:17:48 »
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2009, 12:43:17 kirjoittanut Pyry P »
Asd

punkkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Kesäkuu 30, 2009, 17:02:46 »
Minulle maailman kaunein paikka on niinsanotusti keskellä ulappaa/aavaa merta, eli rakastan ylikaiken sellaista merinäköalaa, jolloin maata ei ole lainkaan näkyvissä. Laivamatkoilla voisin istua (ja istunkin) tuntikausia kannella katsellen tätä näkymää ja nauttia samalla tuulesta, joka merellä käy..

Poissa Serious

• Tillintalla
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2009, 17:20:32 »
Oma koti. Se on kuitenkin sellainen paikka, jossa on paaaljon muistoja ja ajattelen jo nyt haikeana tulevaisuutta ja luopumista kasvukodista. Kaunis maalaisympäristö (mutta kuitenkin naapureita lähellä) ja etenkin runsaat mielikuvat. :)
Elämän tarkoitus on etsiä se.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #35 : Heinäkuu 06, 2009, 09:45:12 »
Maailmassa on varmasti miljoonittain kauniita paikkoja, joita en ole nähnyt, sillä en ole koskaan oikeastaan päässyt matkustelemaan. Mielestäni kuitenkin Suomi on erittäin kaunis maa metsineen ja järvineen, joten täältäkin löytyy paljon miellyttävää silmälle. : )

Isovanhempieni mökillä on aina kaunista, satoi tai paistoi. Olen aina halunnut asua järven äärellä, ja tuolla pääsen nauttimaan siitä kuvitelmasta. Rantahiekalla on ihanaa kävellä paljain jaloin ja kuunnella lintujen laulua, joka kaikuu veden ääreltä (anteeksi tekotaiteellisuuteni). Laiturilla on rentouttavaa makoilla ja vain katsella taivaisiin. Tulee aina sellainen tunne, että on paljon enemmän kosketuksissa luontoon kuin missään muualla.

Sen verran ulkomaistakin tiedän, että Tukholmassa on kaunista. Siellä on paljon upeita, vanhoja rakennuksia ja kävelykatuja. Haluaisin joskus jäädä sinne vähän pidemmäksikin aikaa.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #36 : Heinäkuu 20, 2009, 00:09:07 »
Tuskin olen vielä maailman kauneinta paikkaa nähnyt, mutta monet paikat ovat kyllä tehneet vaikutuksen..

Thaimaa: aah, olen ollut Thaimaasssa kaksi kertaa, Bangkokissa, Cha-Amissa, Krabilla, PhiPhi-saarilla... Etenin phiphi-saarten ja muiden lähisaarten ympäristöstä löytää kauneimpia maisemia mitä olen ikinä nähnyt... Auringonlasku rannalla...Valkoista hiekkaa ja turkoosia vettä, palmuja taustalla... korallit ja kalat siinä turkoosin veden pinnan alla...Kuulostaako kauniilta? no, se on. Bangkok on myös omalla tavallaan kaunis, olkoonkin että se on hiostavan kuuma ja helteinen miljoonakaupunki, mutta jotenkin se köyhyys ja rikkaus, pilvenpiirtäjät ja katukojut, joen varrella vierekkäin Suuria tiikkitaloja useine autoineen ja moottoripyörineen, sekä aaltopeltihökkeleitä, joissa ei ole sähköä eikä vettä. Se kontrasti  kaiken sen rikkauden ja köyhyyden välillä on se kaupungin kauneus. Sekä koko Thaimaalainen kulttuuri, koko ajan hymyilevät, ahkeran ja onnelisen näköiset ihmiset♥

Sveitsi
: ah, alppimaisemia, lumihuippuisia vuoria..Parhaiten on jäänyt mieleen junan ikkunasta katsellessani maisema, johon sisältyi Pieni alppikylä järven rannalla, järven vastakkaisella puolella kohoava korkea vuori, sekä järven kylän puolella, aivan rannassa kaunis vanhanaikainen kirkko. Tämä kyva painui mieleeni syvälle.

No, tottakai listaan lisätään vielä välimeri, Kreikka, Italia, Kypros,Espanja...kaunis, kaunis meri. Myös Tietysti Pariisi ja Lontoo ovat kauniita, todella kauniita kaupunkeja, ja lisättäköön vielä erityismaininnan kera Madeiran saaren ainutlaatuinen luonto, kasvillisuus ja vuoret.

Ja tietysti suomestakin löytyy kauniita paikkoja, varsinkin saaristosta. (hah, en kyllä tiedä mitään näistä järvistä ja muista, ja tuntureitakaan en ole pitkään aikaan nähny-Asunhan turunseudulla) Oman purjeveneen kanssa tässä olemme tehneet reissuja saaristoon, ja mikäpä sen kauniimpaa kuin laskeva aurinko ja tyyni merenpinta?
Tahdonvoimaa!

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Heinäkuu 21, 2009, 10:52:32 »
Hm.. Kaunein paikka, missä olen käynyt, on ehkä Pärnun hiekkaranta. Ei se varsinainen ranta, vaan se horisontti, kun katsoo merelle.
Vielä jos aurinko paistaa ja meri kimaltelee ja kaikkea. Se tai sitten meidän kodin lähellä oleva laavu, josta on aivan upeat maisemat.
Auringonlaskun aikaan ja talvella siellä on todella kaunista.

Sitten taas paikkoja, joissa en ole tietenkän käynyt. Neuschwansteinin linna todella kaunis paikka/rakennus/mikä lie tahtoisin käydä siellä joskus :) tai sitten Grand Canyon Ei ehkä ole kaunis paikka, mutta minua se kiehtoo. Myös Sveitsin alpit ovat kaunis paikka :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Heinäkuu 21, 2009, 11:25:42 »
Maailman kaunein paikka. Minun kesämökkini Särkijärven rannalla, Leppävirralla. Se on ehdottomasti mielestäni kaunein paikka. Täynnä vanhaa, uutta, metsää, taianomaisuutta, luonnollisuutta... Ehdottomasti lempipaikkani. Olen viettänyt siellä kesiäni puolivuotiaasta saakka, joten se on erottamattomasti osa elämääni aina kuolemaani saakka. Ja sen hienoutta lisää se, että ukkini on rakentanut sen itse. Järvimaisema mökin kuistilta on upea, ja istuessani laiturin nokassa tunnen inspiraation täyttävän itseni. Metsässä en tosin ole käynyt, mutta järvellä sitäkin useammin. Ehkäpä siis mökistäni kauneimman paikan tekee se järvi.
Mutta kaikesta huolimatta minulle maailman kaunein paikka on oma kesämökkini Nunnula.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.