Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 94303 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #225 : Syyskuu 09, 2011, 16:32:15 »
Vastaus on epäröimättä Puuskupuh :D
Kaikki muut tuvat on paljon enemmän esillä kirjoissa. Niinkun Rohkelikko, koska, noh, Harry ja kumppanit on siinä. Luihuinen taas on vähän niinkuin "Voldemortin puoli" ja Rohkelikon "vihollinen" :D Sit DH:ssa paljastuu et yksi hirnyrkki on Korpinkynnessä. Tietty oli myös puuskupuhin kuppi, mutta mulle on tullu Puuskupuheista sellanen "nössöjen" maine, johtuiskohan ficeistä?
Mut siis vihaan Ernie MacMillania yli kaikekn, sekin on yks syy ja väriyhdistelmä keltainen+musta on ihan kamala ;D Keltanen on muutenkin sellanen päänsärkyväri -.-

Ja edellistä lainatakseni:
"Puuskupuh puolestaan on mielestäni jotenkin liian puhtoinen joten sinne en haluaisi
myöskään. Siellä kaikki ovat suoraan sanottuna liian ahkeria ja kohteliaita. Varmaan
menisi hermot jossain vaiheessa :D"
Tätä nimenomaan hain^ :D

Siinäpä se :)
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa mayday

• Ryhmyn iskemä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LeviosaThestral23731
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #226 : Joulukuu 01, 2011, 18:17:34 »
En ikinä haluaisi Rohkelikkoon. Vähän ku Scarlet jo sanoi, että se on luultavasti tupa, joka on saanut kaikkein huonoimmat ominaisuudet ja että Harryn ja muiden käyttäytymisestä päätellen rohkelikoon pääsevät yllytyshullut ja uhkarohkeat. En osaa perustella paremmin, mutta en haluaisi olla rohkelikko enkä sen puoleen puuskukaan.
If you love me let me go
Back to that bar in Tokyo
Where the demons from my past
Leave me in peace

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #227 : Joulukuu 01, 2011, 19:48:25 »
En haluaisi kuulua Puuskupuhiin, koska he ovat tavallisia, ja kaikkine kiltteine ja ahkerine piirteineen kovin tylsiltä muihin tupiin verrattuna. Onhan ko. tuvalla tavallaan ihailtavimpiin kuuluvia piirteitä, esim. ystävällisyys jne. mutta en haluaisi olla se tavis, joka ei ole fiksu, rohkea, tai viekas. Enkä oikeastaan tunne olevani tarpeeksi kiltti tai lempeä sopiakseni puuskuihin, ja ahkeruuskaan ei ole hyveeni.

En kyllä haluaisi olla Rohkelikkokaan, sillä he ovat liian ylistettyjä ja ihailtuja, hyviä kaikessa ja rikkovat sääntöjä seurauksista huolimatta (joita tosin ei kyseiselle tuvalle oikein koskaan tule..) Olen kyllä välillä rämäpäinen, uhkarohkeakin, mutta oikeaa rohkeutta minussa ei välttämättä olisi rohkelikkojen mittapuulle.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2013, 22:04:01 kirjoittanut pilvenpiirtäjä »
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Näkymättömyysviitan pala

• Knight of Cydonia
  • Vuotislainen
  • Dreams in dreams
  • Pottermore: WingStar7866
« Vastaus #228 : Joulukuu 01, 2011, 21:07:27 »
No en ehkä haluaisi Puuskupuhiin tai Luihuiseen. Puuskupuhiin olisin liian laiska ja ilkeä (eikä keltanen sovi mulle), Luihuiseen liian kiltti. Rohkelikkokaan ei sopisi, en ole erityisen rohkea... Varmaan se olisi Korpinkynsi siis, olen aikamoinen nörtti :D
Unwritten words, those words I wrote

But no one never read them

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #229 : Joulukuu 02, 2011, 18:36:54 »
Itse en haluaisi Rohkelikkoon. En löydä itsestäni rohkelikon piirteitä. Oikeastaan ainoa tupa johon sopisin, on Luihuinen.

(Lyhyt)
Hey! You just lost The Game.

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #230 : Joulukuu 02, 2011, 19:15:28 »
Vaikka testien mukaan kuuluisin Puuskupuhiin, en jotenkin koe sitä omakseni. Olen patalaiska ihminen erityisesti koulun suhteen. Enkä myöskään peruskiltti, kuten Puuskupuhin ominaisuuksiin kuuluu. Mulla on aina tietty pilke silmäkulmassa, mitä ikinä teenkin. Lisäksi sanon suoraan mitä ajattelen, enkä kaunistele asioita. Joskus sekin tosin vois olla paikallaan.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #231 : Tammikuu 03, 2012, 21:55:12 »
Mulla kelpais melkein mikätahansa tupa.
Luihuisessa ois varmaan ihan kivaa, se tuntuu niin salaperäseltä tuvalta, kerran sinne mennään seinänkin läpi. Mutta ainut karmiva puoli on se, että eikös ole aika julmaa pistää lapsia tupaan joka sijaitsee järven alla, ikkunoista näkee veteen, ei päivänvaloa, ja oleskeluhuoneessa on pääkalloja? Outs.

Rohkelikko on sellane kodikas, tuntuu että just sellane ryhmä, missä on erihenkisiä ihmisiä, mutta uhkarohkeita kuitenkin. Tälläselle rämäpäälle vois olla hyvä tupa.

Puuskupuhissa vois olla hauskaa, olen jonkin verran ahkera ja luotettava ainakin. Rehtiydestä se sitten meneekin poikki. Muuten kaikki kolahtaa.

Korpinkynteen en haluaisi, aika blackout tupa. En koe olevani mikään älykäs, ehkä luova, mutta joo, ei ei ei tähän tupaan.

Eli en haluaisi Korpinkynteen.

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
« Vastaus #232 : Tammikuu 03, 2012, 22:28:14 »
Ei Rohkelikolle. Luihuinen ja ylpeä siitä :)
Rohkelikko ei vaan jotenkin tunnu oikeelta. Mussa on kyllä piirteitä kaikista tuvista, kuten varmaan kaikilla, mutta Rohku ei oo edes kaikkien testien kärjessä ollu. Paitsi nyt tuli tuo yks Fandom-sivun testi, joka änkes mut Rohkelikkoon. Ei näin. Kuitenkin loppujen lopuksi mussa on varmaan toisiks eniten Puuskua. Mut Luihu sen olla pitää :D
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Shadow

• Postipöllö
  • Vuotislainen
« Vastaus #233 : Tammikuu 04, 2012, 15:11:19 »
Rohkelikoksi joutuminen olisi ehkä pahinta. Yleinen ajatus heistä on, että he ovat rohkeita, urhoollisia, täydellisiä. Monen ihannetupa. Ehkä juuri sen takia rohkelikkolaiset ovat ylimielisiä asemastaan; he "johtavat" Tylypahkassa. Rohkelikoita kannustetaan huispauksessa, he ovat aina huomion keskipisteenä, sekä olevinaan hauskoja ja suosittuja. Yleistän nyt siis todellakin, mutta minua ällöttää koko Rohkelikon tupa. Kun miettii Siriusta ja Jamesia nuorena, näin esimerkkinä, muistaa kyllä heidän ylimielisyytensä. He luulevat, että voisivat voittaa kaikessa, eivätkä ymmärrä muita. He ovat vain itseänsä täynnä. Tiedän myös, että lauma vihaisia rohkelikkoja lainaa tätä viestiä ja kumoaa jokaisen väittämäni. Ainakin yrittää. Mutta näin itse näen rohkelikot, linnan suosikit ja sankarit.

Taitaa olla tässä vaiheessa turha mainita, että olen luihuinen. Ja ei, se ei tarkota, että olisi läpeensä paha, jos Luihuiseen pääsee. Me haluamme selvittää asiamme yksin, ilman muiden apua, sekä ilman ylimääräisiä komplikaatioita. Olemme lojaaleja ystävillemme. "Perusluihuinen" Draco on vain täydellinen huono esimerkki luihuisesta. En pidä tuvan oleskeluhuoneesta kylläkään.

Puuskupuhit ovat ehkä päältäpäin kunnon enkeleitä, rehellisiä sekä avuliaita. Mutta ovathan hekin ihmisiä; toisessa kirjassa puuskujengi puhuu pahaa Harryn selän takana. He eivät halua suoraan puhua itse Harrylle, joka kuvastaa sitä etteivät he ehkä halua pahoittaa hänen mieltänsä tai joutua hankaluuksiin.

Hikipinkous ei ole mielestäni luonteenpiirre. Korpinkynnet ovat kirjaviisaita, ehkä vähän nenäkkäitäkin ja analysoivia. He ovat linnan älykköporukka, ei sellainen kouluhikari, vaan sellainen, joka heittää ilkeitä kommentteja muista. Ajattelen Korpinkynttä jossain määrin samalla tasolla kuin Luihuista. Luna Lovekiva laukoo totuudenmukaisia kommentteja kummemmin ajattelematta.

Juu, Rohkelikkoon tai Korpinkynteen en siis haluaisi missään nimessä.

Poissa Rohkelikkokummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #234 : Helmikuu 16, 2012, 14:44:55 »
Hmm... ehkäpä luihuiseen? En ole oikein Malfoy sorttia, eiväthän toki kaikki ole juuri niin kuin Malfoyt mutta kuitenkin, sopisin eniten ehkä Rohkelikkoon.
Karkotaseet!

Poissa Ulompi vino vatsalihas

• Neville Longbottom <3
  • Vuotislainen
  • PS. Pidän hapanpastilleista
    • Livejournal
    • Katso taivasta, tähtiratainsa täyttämää
« Vastaus #235 : Helmikuu 21, 2012, 13:17:07 »
Itseasiassa en haluaisi mihinkään. Tai mikään ei tunnu sopivalta.
Koko Tylypahkan tupajako tuntuu liian jyrkältä, ikäänkuin kaikki ihmiset muka voitaisiin jakaa vaikka flegmaatikkoihin, sangviinikkoihin, koleerikkoihin ja melankoolikkoihin. (Onkohan ulkomaalaisissa taikakouluissa sama järjestelmä?)

Vähiten haluaisin kait Luihuiseen. He ovat niin "suljettuja". Ulkopuoliset vaikutteet nähdään pahoina ja muutkin tuvat pysyvät luihuisista välimatkan päässä, rohkelikot pitävät heitä oikein vihollisinaan vain siksi, missä tuvassa he sattuvat olemaan. Eikä Kalkaroskaan ole edistänyt tupien välistä yhteistyötä ja luottamusta.
Kuinka monta kertaa kirjoissa mainitaan luihuisen kaveeranneen ei-luihuisen kanssa? Ei mielestäni kertaakaan. Luihuisten keskinäinen ilmapiiri ei taida olla hyvä sekään. Lisäksi he ovat kunnianhimoisia ja minusta liika kunnianhimoisuus rumentaa ihmisen.

Rohkelikot ovat rohkeita, rehellisiä ja suoraselkäisiä - liian elämänmyönteistä porukkaa minulle. En ole rohkea. En ole tehnyt mitään rohkeaa elämäni aikana. Olen aika lusmu ja itsekeskeinen, joskaan en itsekäs. Minulla on sellainen mielikuva, että rohkelikot olisivat omistautuneita - perhe-elämälle, työuralle, itsensä sivistämiselle, jollekin. Minä en ole, enkä osaisi olla omistautunut ihminen.
Ja heti kun Viisasten kivessä Harry & kump. menettivät 150 tupapistettä yhdessä yössä, alkoi todellinen henkinen väkivalta, jokapäiväinen vainoaminen ja syrjiminen - jopa huispausjoukkuetovereiden taholta, joista osa oli paljon vanhempia kuin Harry.
Jos olisin Harry, en oikein osaisi antaa sellaista käytöstä anteeksi.

Korpinkynnet taas ovat elitistisiä nirpanokkia. Täällä mainittu kiusaaminen, esim. Lunan kiusaaminen, onkin hyvä pointti. Eli heillä on siis kirjaviisautta ja loogista päättelykykyä ja he pitävät itseään hirveän fiksuina samalla kun jättävän jonkun ulkopuolelle ja piilottelevat toisen tavaroita kuin jotkut ajattelemattomat kakarat.

Puuskupuhiin en haluaisi samoista syistä, mitkä tässä on tullutkin esiin, he ovat ahkeria ja uutteria kiiltokuvapoikia ja -tyttöjä, ovat ja uskaltavat olla kaikkien parhaita kamuja. Luulen, että minua ei hyväksyttäisi siellä.
On the 10 year anniversary of Harry’s parents’ death and the first time Voldemort was defeated, 31st October 1991, he and Ron saved Hermione from the troll in the bathroom. This is generally regarded as the day the trio became friends

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #236 : Helmikuu 28, 2012, 23:31:58 »
Mielestäni jokaisessa on vähän jokaista tupaa. Kukaan ei ole vain ovela tai kiltti tai viisas tai rohkea. Kaikista löytynee ainakin hippunen jokaisen tuvan ominaisuuksia. Se mihin tupaan päätyy määräytyy sitten sen mukaan minkä tuvan ominaisuuksia vastaa eniten. Joka tapauksessa, jos paasauksen sijaan menisin suoraan asiaan. Tupa johon en haluaisi enkä todennäköisesti päätyisi on luihuinen.

Tämä ei johdu siitä, että Draco ja kumppanit on siellä. Ei liioin siitä, että kirjassa kuvataan niitä epämiellyttävinä ja ilkeinä ja koko tupaa huonompana. En usko että luihuiset on pahoja. Luihuisen ominaisuuksiin kuuluu mielestäni hyvä yhteishenki sen oman porukan sisällä, oveluus ja tietynlainen kaikki keinot on sallittuja ajattelu. Mielestäni näitä ominaisuuksia on minussa vähemmän kuin muiden tupien ominaisuuksia.

Korpinkynteen koen kuuluvani, tykkään lukemisesta ja kykenen loogiseen päättelyyn (arvoitukset <3 ). Olen kai jollain tavalla fiksu tai ainakin pärjäsin koulussa hyvin. Puuskupuhia minussa myös löytyy, pyrin olemaan kiltti kaikille (joskus liiankin). Laiskuuteni takia korpinkynsi on kuitenkin se todennäköisempi näistä kahdesta. Rohkeakin olen ainakin jollain tapaa. Saatan olla jossain suhteessa arka, mutta jollain tavalla olen kuitenkin rohkea. Mutta luihuinen.. En koe olevani kovinkaan ovela. Enkä löydä itsestäni "kaikki keinot on sallittuja" asennetta (liian puuskupuh siihen). Yhteishenki on luihuisessa se mielestäni hienoin ominaisuus, mutta enpä tiedä, taidan olla liian oman tieni kulkija vaikka toisaalta puolustankin omiani.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #237 : Helmikuu 29, 2012, 13:03:31 »
Mielestäni jokaisessa on vähän jokaista tupaa. Kukaan ei ole vain ovela tai kiltti tai viisas tai rohkea. Kaikista löytynee ainakin hippunen jokaisen tuvan ominaisuuksia.

Asiaa.

Ja mitä itse aiheen kysymykseen tulee, niin varmaankin Luihuinen tai Korpinkynsi. En varmaankaan tulisi kaikkien luihuisten kanssa toimeen kovin hyvin ja en myöskään sulattaisi tuvan kaikkia... eh, toimintatapoja tai arvoja, mitä lienevätkään. Ehkä minulla on kirjojen luoma ennakkoluulo tupaa kohtaan, mutta Luihuinen ei tuntuisi oikealta paikalta. Korpinkynttä taas arvostan suuresti, mutta en kokisi olevani sielläkään aivan oikeassa paikassa. En varmaan olisi tarpeeksi fiksu, tai sanotaan nyt näin, että monella osa-alueella lahjakas. En menesty esimerkiksi kouluaineissa kovin tasaisesti, vaan ero vahvojen aineiden ja vähemmän vahvojen aineiden välillä on suorastaan karmaisevan suuri. Korpinkynsi ei kuitenkaan tee (käsittääkseni ainakaan) itsestään mitään koulun älykköklubia, mikä on hienoa: Korpinkynsi on lahjakkaiden ja fiksujen oppilaiden tupa, joka on kuitenkin suvaitsevainen ja järkevä joka suhteessa. Eli vaikkei minun paikkani olisikaan, niin arvostan kyllä kyseistä tupaa.

Eli eniten koen kuuluvani Puuskupuhiin tai Rohkelikkoon. Rohkelikko nähdään usein sellaisena "rohkeiden tupana" ja rohkeutta on minusta monenlaista. Jo omien ajatusten ja arvojen takana seisominen on omalla tavallaan rohkeutta ja minusta Rohkelikko on ennen kaikkea "arvotupa". Puuskupuhin perusajatus on ehkä kaikkein mukavin ja koen tavallaan kuuluvani sinne, mutta Rohkelikon vahvuus on mielestäni nimenomaan sellainen "pää pystyssä" -asenne ja hyvällä tavalla esillä oleminen. Tai jotain. Lätinää lätinää...

Eli sanoisin ei Luihuiselle ja tavallaan Korpinkynnelle, vaikka varsinkin jälkimmäistä arvostan ja ei minulla Luihustakaan vastaan varsinaisesti mitään ole. Varauksella "kyllä" Puuskupuhille ja ehdottomasti Rohkelikolle, vaikka näkemykseni Rohkelikosta onkin ehkä vähän ympäripyöreä.

"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Bamin

• Vuotislainen
« Vastaus #238 : Maaliskuu 01, 2012, 15:46:28 »
Itse en pystyisi olla Puuskupuhissa. Sinnehän menevät ne, jotka eivät ns. sovi muihin tupiin. Haluaisin ehdottomasti kuulua johonkin tupaan, johonkin tietynlaisiin "rajoihin". Muuten se olisi aivan sama olisinko Rohkelikossa, Luihuisessa vai Korpinkynnessä. Sopisin jokaiseen jotenkin. Mutta Puuskupuh on se ainoa, mihin en missään tapauksessa haluaisi.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #239 : Maaliskuu 06, 2012, 11:42:20 »
En missään tapauksessa haluaisi Korpinkynteen, enkä toisaalta sopisikaan sinne yhtään. En ole kovin hyvä koulussa enkä tottele sääntöjäkään lähes ollenkaan. Muutenkin Korpinkynsi tuntuu vääränlaiselta itelleni. Toinen mihin en välttämättä haluaisi olisi Puuskupuh. :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
« Vastaus #240 : Huhtikuu 13, 2012, 09:02:31 »
En ikinä haluaisi Rohkelikkoon. Vähän ku Scarlet jo sanoi, että se on luultavasti tupa, joka on saanut kaikkein huonoimmat ominaisuudet ja että Harryn ja muiden käyttäytymisestä päätellen rohkelikoon pääsevät yllytyshullut ja uhkarohkeat.

Juuri näin.
Joskin lisäisin listaan vielä kaksinaismoraalit ja sen rajattoman suosimisen. Olen aiheesta postannut eräälle toiselle foorumille; voisin copy/pasteta viestin tänne, mutta se on englanninkielinen.

Tässä nyt kuitenkin lyhyt lista siitä, miksi en ikimaailmassa haluaisi Godricin tupaan:

1. Vrt. Siriuksen ihmissusi"pila" ja Dracon ankeuttajapila. Eikö seurauksissa olekin aika ilmiselvä ero; esimerkiksi se, että Sirius ei saa minkäänlaista rangaistusta, vaikka hänen "pilansa" miltei johti toisen oppilaan kuolemaan!
2. Anteeksiantamattomat kiroukset. Harrylle on ihan OK käyttää kidutuskirousta vain koska Carrow sylki McGarmiwan päälle?! Ja sitten McGarmiwa vielä sanoo Harryn toimintaa ritarilliseksi?!
3. Dumbledore ensin onnittelee Luihuisia tupamestaruuden voittamisesta, ja sitten menee ja antaa Rohkelikolle 170 lisäpistettä, mikä pistää Rohkelikon ykkössijalle. Harvinaisen röyhkeää. Ne pisteet, mikäli ne nyt oli pakko antaa (50 pistettä shakkipelistä?!) olisi vallan mainiosti voinut jakaa etukäteen.
4. Yleensäkin se, että Rohkelikot eivät voi tehdä mitään väärää (<-- YLEISTYS), ja että jokainen joka on eri mieltä Rohelikkojen (erityisesti Harryn) kanssa on automaattisesti "paha".

Edit: Kirjoitetaanko tupien jäseniä kuvaavat sanat isolla alkukirjaimella? En muista, enkä jaksa tarkistaa. Englanniksi kyseinen sääntö ainakin pätee.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2012, 22:15:33 kirjoittanut Wippii »
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Poissa uimari

• Crazy girl XD
  • Vuotislainen
« Vastaus #241 : Huhtikuu 21, 2012, 20:04:54 »
Tämä onkin vaikea kysymys XD
En haluaisi ikinä kuulua todennäköisesti Luihuisiin. Oma luonteeni ei kestäisi semmoista julmuutta ja kiusausta. Toisaaltaan en myöskään haluaisi kuulua Korpinkynteen, sillä he kiusaavat esimerkiksi Lunaa todella paljon. Ja he eivät ikinä tule ilmi. He vain piilottavat Lunan tavaroita. Puuskupuhkaan ei kuulosta ihan minun paikaltanin.
Jyrkin EI kuitenkin tulisi siis Luihuisen kohdalla.
Olen arvoiltani todella Rohkelikkomainen joten, se on oikeastaan ainut tupa johon tunnen vetoa.
Just smile, it makes you beautiful<3

Poissa Kylmaar

• Vuotislainen
« Vastaus #242 : Huhtikuu 21, 2012, 21:47:30 »
Mulla ei ole varsinaisesti mitään yhtäkään tupaa vastaan, ts. yksikään niistä ei olisi suoranaisesti epämieluisa, mutta ainakaan puuskupuhiin en tuntisi kuuluvani lainkaan. Olen laiska, malttini pettää herkästi, aherrus tuottaa lähinnä tuskaa, en ole rehti, enkä välttämättä ole luotettava siinä merkityksessä, jossa ymmärrän sitä huffejen yhteydessä käytettävän. En yksinkertaisesti ole sellainen ihminen, jollaiseksi puuskupuhit miellän.

Luihuisiin minulla on kaksipiippuinen suhtautuminen. Minulla on toisaalta niin voimakas oikeudentaju, että se on väistämättäkin luonut varjokseen suorastaan psykopaattisiin mittoihin yltävän juonittelun jalon taidon. Jos tulisin lajitelluksi luihuiseen, joutuisin luultavasti kohtaamaan tämän puoleni suoremmin kuin tahtoisin. Jeppistä. Kaltaiseni lujatahtoisen sydämen asioittensa puolesta taistelevan uskalikon mörkö ottaisi luultavasti muodokseen oman varjoni. En kuitenkaan torppaa luihuista, sillä uskon vahvasti luihuismaisia ominaisuuksia voitavan käyttää hyviin tarkoitusperiin, mitä ikinä ne tarkoittavatkaan.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
« Vastaus #243 : Huhtikuu 25, 2012, 18:44:20 »
Kyllä on tullut mietittyä monta kertaa. Ensimmäinen tupa mihin en halunnut kuulua, sillon joskus siis, oli Luihuinen. Kun rekisteröidyin Pottermoreen ja jouduin Luihuiseen, ajattelin ettei se olekaan niin paha tupa kuin olin ajatellut. Joten Puuskupuhiin en haluaisi, vaikka mitä maksettaisi!
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa momentum

• Daydreamer
  • Vuotislainen
  • Hi~ ♥
    • Tunneterapiaa
« Vastaus #244 : Huhtikuu 25, 2012, 20:40:31 »
Minä en halua rohkelikkoon, koska en koe sitä ollenkaan omaksi tuvakseni, koska en omasta mielestäni ole ylimielinen tai mitenkään täydellinen. Olen itse asiassa niin epätäydellinen kuin ihminen vain voi olla, eikä rohkeuttakaan tunnu olevan, johtajataidoista puhumattakaan. :D En myöskään halua olla luihuisessa, koska en ole kunnianhimoinen ihminen enkä nyt niin liian ilkeäkään. :3
Löydätte mut myös näistä:
last.fm||Twitter||Facebook||LiveJournal||Fanfiction.net||DeviantART

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #245 : Huhtikuu 25, 2012, 23:47:32 »
Kröhöm. Missään vaiheessa kirjoja ei ole sanottu että rohkelikot ovat täydellisiä tai luihuiset ilkeitä. Sitä vaan, että aika köykäiset perustelut jos vähänkään tosissaan niitä ottaa...

Nojaa. Itse en haluaisi välttämättä Korpinkynnen tupaan. Tunnen oloni kurjaksi seurassa jossa kaikki keskittyvät vain omaan itseensä ja suoriutumiseen eikä lähes minkäänlaista ryhmähenkeä löydy. Toki pärjään parhaiten projekteissa yksin, joten siltä kannalta olen hieman korpinkynsimäinen, mutta toisaalta haluan myös kuulua johonkin ryhmään enkä tykkää tehdä kaikkea yksin, joten siltä osin korpinkynsi tuntuu vähän liian kireältä tuvalta minulle. Pystyn tekemään asiat yksin ja saan ne hyvin tehtyä, mutta nautin enemmän hyvästä seurasta ja lämpimästä keskustelusta ja ystävistä. :) Lunasta myös nähtiin, ettei häntä hänen tupansa kovin nätisti kohdellut, joten kertoohan sekin jotain.

Poissa Trillpop

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunPurple149
« Vastaus #246 : Huhtikuu 28, 2012, 11:15:36 »
Luihuinen

Miksi? Ensiksi kaikille Luihuisille, että pidän kyllä teistä ja tiedän että suurinosa on todella mukavaa porukkaa :). Veljeni on Luihuisessa ja olemme olleet koko elämämme todella läheisiä, kun kerran satutaan olemaan kaksosia.

Mutta minua on aina häirinnyt tämän tuvan sisäänpäinsuuntautuminen. Se ajatus, että "pidetään huolta omista". Senhän voi kääntää niin, että jos et kuulu meihin et ole millään tavalla haluttu. Luihuisethan eivät katso kovin nätisti ihmiseen, jotka eivät mielytä heidän kriteerejään... Entä jos joku suututtaa Luihuisen? Ovatko he kovin pitkävihaisia ja kaunaa kantavia? En tiedä...Sisäinen Puuskupuhini sotii kuitekin jotenkin tuvan ajatusmaailman kanssa :D.

Minusta myös tuntuu, että jos kuuluu Luihuiseen on kamalasti paineita olla hyväksytty muiden Luihuisien keskuudessa. Siitähän voi seurata kaikenlaisten henkisten muurien rakentelua ja esittämistä kavereiden seurassa, mikä ei ole pidemmän päälle hyväksi...

Joten siksi en haluaisi kuulua Luihuiseen. En tuntisi itseäni minuksi siellä :).

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #247 : Toukokuu 24, 2012, 00:02:11 »
Tupa, johon en millään kuuluisi enkä haluaisi, on Rohkelikko. Muihin tupiin menisin ihan mielelläni (no en ehkä Luihuiseen, en vain kauheasti pidä siitä tuvasta) ja niihin voisin jollain tasolla kuuluakin. En vain kuuluisi Rohkelikkoon, en ole rohkea tai muutakaan Rohkelikon hyveistä. Muutenkaan en pidä esim. Rohkelikon hahmoista kirjoissa, enkä heidän luonteistaan. He myös vaikuttavat jotenkin itserakkailta, en tiedä. Mutta He ovat aina parhaita huispauksessa, He voittavat aina kaiken... Ja mikä idea siinäkin on, että Rohkelikko voittaa tupamestaruuden heti kuusi kertaa peräkkäin, kun Harry saapuu sinne?

Ja seuraavan sivun ekalle: Miten Korpinkynnessä näet pissikset? Meidän koulussamme pissikset ainakin ovat juuri niitä, jotka saavat huonoja numeroita kokeista, eivät panosta kouluun, polttavat ja tekevät kaikkea muutakin kiellettyä. Ja tätähän Korpinkynnet eivät tee. Totta kai sinulla saa olla oma mielipiteesi, mutta ihmettelinpä vaan...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2012, 19:30:49 kirjoittanut Lunar »
The end
The songwriter's dead

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: NifflerSeer330
« Vastaus #248 : Heinäkuu 03, 2012, 12:07:32 »
Jskus vähän aikaa sitten vielä halusin luihuiseen mutten enää sinne menisi kirveelläkään! Luihuiset ei vaan oo mua kuvaaka, koska en oo luihu enkä käytä oveli keinoja tähdätessäni suuruuteen. Puskupuhinkaan en menisi tai siis en haluaisi, koska jotenkin siellä on ne kaikki hiket, ei siis mulla mitään niitä vastaan oo, mutta toi nyt vaan ei myöskään oo mun tupa. Korpinkynnessä nään kaikki pissikset, no ei ny vaan sekää nappa... Joten yks tupa jäljellä...
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.

Poissa Lorcanmei

• Vuotislainen
« Vastaus #249 : Heinäkuu 03, 2012, 13:45:21 »
Menisin mielelläni Korpinkynteen, Rohkelikkoon tai Luihuiseen. Vähiten minua kiinnostaisi Puuskupuh, mutta ei minulla mitään inhokki tupaa kuitenkaan ole. Menisin innoissani mihin tupaan vain, mihin lajitteluhattu näkee minun sopivan, mutta valinta Puuskupuhiksi voisi olla pieni pettymys.