Kirjoittaja Aihe: King Diamond  (Luettu 793 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Hyrre

• Ankeuttaja
King Diamond
« : Lokakuu 17, 2007, 14:44:17 »
King Diamondilla on pitkä ja maineikas ura takanaan, mutta vuodet eivät kuitenkaan ole tahtia hidastaneet. Mies julkaisi juuri uuden levynkin tuossa hiljattain.

King Diamond eli Kim Petersen (s. 14.6.1956) on tehnyt kauhumetallia jo vuodesta 1981 aluksi Mercyful Faten kanssa ja sittemmin lähtenyt sooloilemaan vuonna 1986. Jokainen levy on omanlaisensa hieno tarina, jossa herra itse esittää jokaista pääosaa. Monia ihmisiä ihmetyttää miten joku voi pitää tästä teatterimeikeillä naamaansa töhrivästä sedästä joka laulaa hieman ehkä mauttomia kauhutarinoita kimeän korkealla äänellä.  Levyjen sanoitukset saattavat vaikuttaa joidenkin korvaan hieman korneilta, mutta itse löydän niistä jonkinlaisen pienen viehätyksen vaikka osa sanoituksista menee mielestäni aika sairaiksi. Silti melkein jokaisista sanoituksista löytää jotain itseä koskevaa ja ne pistävät mietityttään.

Livenä nämä "hevimusikaalit" uppoavat minuun oikein kunnolla. Jokaiseen kappaleeseen sisältyy hieno tarina ja eri levyjen kappaleet saadaan hienosti koottua yhdeksi näytelmäksi. Teatterihevistä löytää oman viehätyksensä, koska se ei ole sitä perus heilumista ja kappaileiden vetämistä mitä näkee tavallisesti. Keikoilla pääsee sisään levyn tarinoihin ja seuraamaan vierestä tarinan kulkua.

Satunko olemaan ainoa kyseisen herran musiikkia ihaileva vai löytyykö teitä muitakin? Pidit tai et kerro ihmeessä mielipiteesi.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I see you...
Vs: King Diamond
« Vastaus #1 : Lokakuu 17, 2007, 15:57:43 »
Juu, tähän(kin) artistiin pitäisi tutustua lähemmin, kun on parin biisin perusteella lahjakas kiekuja. Parhaana levynä olen kuullut pidettävän Abigailia, joten kannattaako se ostaa ensimmäisenä?

Edit: 150 viesti!

Editin kosto: Abigail ja "Them" löytyy hyllystä, "Them" musiikillisesti vähän parempi, Abigailissa tarinaltaan ja mielestäni muutenkin parempi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2008, 16:51:00 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft