Kirjoittaja Aihe: Viulunsoitto  (Luettu 957 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Viulunsoitto
« Vastaus #25 : Syyskuu 25, 2011, 19:53:40 »
Heei, täällähän on paljo viulisteja!:D

Ite oon soittanut reippaat 8 vuotta. Käyn Pirkanmaan musiikkiopiston tunneilla.
Käyn myös ison ykkösen säveltapailussa, joka on suoraan sanottuna täyttä tuskaa. No onhan se ihan jees oppia sitäkin puolta, mutta se on aina tuntunu pakkopullalta ainakin mulle. Arvosanat on ollu joko erinomasia, keskivertoja tai sitte sitä 2:sta... Kiinnostus on välillä ollu todella vähästä teoriaa kohtaan, ehkä senkin takia että siellä mentiin hirveetä vauhtia ettenpäin ja asiat tuli toisesta korvasta sisään, ja toisesta korvasta ulos, vaikka kuinka yritin kuunnella ja keskittyä. Kunnialla silti pääsin neljä ekaa kurssia läpi. Neljä viä edessä, jepajee.

Orkesteriurani alotin pelimanneista ja se oli kyllä siistiä! rento meininki oli mut joskus n.10 aloin kaivata sellasta "oikeeta" orkesteria ja menin sit mun opettajan jousiorkesteriin jossa olin yksin lukiolaisten keskellä, kun olin edennyt paremmin ku kukaan oli odottanu (hehee:D). Nooh, nyt kaikki ne lukiolaiset on lopettanu ja siel on nyt vähän niinku "meidän 14-vuotiaiden sukupolvi":> meijän porukka on siä ihan mahtava ja ollaan kaikki muutenkin kavereita keskenään. Meitä on nyt kyllä tosi vähän, mutta toivottavasti jotkut uudet innostuu. Yhen sinffisperiodinki oon käyny läpi. Sillon soitin sinfoniaorkesterisssa (ekaa kertaa!) Carmenia ja Finlandiaa. Se oli ihan mahtava kokemus vaikka kaikki illat meniki harjottelussa ja harjotukset oli tosi pitkiä. Ens keväänä oottaa uus sellane projekti.

Soittaminen tympii sillon kun väsyttää tai on joku tosi vaikee kappale jota vaan pitäs alkaa hioon. Mutta päästessä aina syksyllä vauhtiin niin sitte pääsee takas rytmiin ja se on mukavaa.
Mun soittolukukaudet on ollut aina niin konsertti ja tapahtumatäyteisiä. Sen takia mun 3/3 on lykkääntyny. No nyt syksyllä se ois tarkotus tehä ja oon tosi onnellinen että vihdoinkin ehdin tehä sen. Oon jo soittanu pitkään ison ykkösen ohjelmistoo että on sitte hyvät pohjat jatkaa 3/3 jälkeen ja valmistautua seuraavaan koitokseen.

1/3 ja 2/3 soitoista oon saanu 5/5 ja stipendit kaupan päälle.

//07.12.2011 sitte tein 3/3 ja täydet tuli :) onnellinen!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2011, 15:06:28 kirjoittanut Wood Nymph »
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Marraskuu 08, 2011, 19:18:41 »
Kauanko olet soittanut?

14 vuotta :) 4-vuotiaana aloitin Länsi-Pohjan musiikkiopistossa. Siellä soitin viime kevääseen asti, ja tänä syksynä aloitin ammattikorkeakoulussa

Harrastatko muuta viulunsoittoon liittyvää, esim. musiikin teoriaa tai orkesteria?

No teoriat on tullut käytyä tietenkin. Musiikkiopiston orkesterissa olin ja sitten viimeiset kaksi vuotta Kemin kaupunginorkesterissa. Tänä syksynä olen käynyt myös kaupunginorkesterissa ja sitten täällä koulussa on joulukuussa orkesteriperiodi. Tuleehan sitä musiikkiin liittyviä asioita tehtyä kun opiskelen kuitenkin ammattiin :P

Tympiikö soittaminen koskaan?

KYLLÄ! Ei todellakaan ole aina helppoa tarttua viuluun ja ryhtyä harjoittelemaan. Pidän soittamisesta, mutta joskus tuntuu että en edisty yhtään, ja se kyllästyttää.

Oletko suorittanut tutkintoja?

1/3, 2/3, 3/3 ja D-tutkinnon tein 2009 keväällä. Seuraava tutkinto on tulossa ilmeisesti sitten 2013 keväällä

Viulustani voin kertoa sen verran, että ihan kokoviulu se on, ja Roth. Hinnasta en aivan tarkkaan osaa sanoa, ja viulu on myös ostettu jokunen vuosi sitten joten rahan arvo on ehkä hieman muuttunut myös siitä :D Muistaakseni se maksoi 4000-5000 euroa, ja jousi ehkä jotain 500-600. En muista tarkkaan. Jousen merkistä en itse asiassa tiedä, enkä tiedä mistä ne on ostettu, sillä silloinen opettajani oli jostain tämän viulun bongannut ja sitten vanhempani ostivat sen hänen suosituksestaan :D Oheismateriaalia tietty sordino, hartsi, kotelo :)
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...

Poissa Näkymättömyysviitan pala

• Knight of Cydonia
  • Vuotislainen
  • Dreams in dreams
  • Pottermore: WingStar7866
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #27 : Maaliskuu 11, 2013, 15:20:43 »
Tänä vuonna tulee soittamisen aloittamisesta viisi vuotta täyteen. Hehheh, oli kiikun kaakun pääsisinkö edes soittamaan, pääsykoe meni vähän pusikkoon kun oli vesirokko ja jännitti jne.

Käyn teoriatunneille kerran viikossa ja orkesterissa.

Ja kyllä, soittaminen tympii välillä. Ehdottomasti. Aina harjotuksiin ei MILLÄÄN jaksais lähteä, harjottelukin on joskus tuskasta puuhaa. Mutta jos mä lopettaisin, mä katuisin sitä n. loppu ikäni.

Oon suorittanut 1/3 ja 2/3. Kolmosta varten treenaan (ja sehän tuleekin "jo" kolmen vuoden päästä........)

Mutta eipä tässä mitään. Kiva harrastus.
Unwritten words, those words I wrote

But no one never read them

Poissa Rowena

• Vuotislainen
  • Suurin aarre on olla oma itsensä!
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Elokuu 24, 2016, 17:45:52 »
Tää keskustelu on kuin luotu mulle! Itsekin olen soittanut 4 vuotta, ja harrastan orkesteria, ja soitan Konservatoriolla. Välillä ei yhtään jaksaisi soittaa, ja välillä taas tekisi mieli soittaa koko ajan! Mulla on sama juttu, että kappaleita on kivaa soittaa silloin, jos on helppoja, esim. poppia! Lähiaikoina on tullut consertoja yms, jotka ovat vaikeita, kun ei ole kuullut mistään.. Olen suorittanut 1/3 ja 2/3, ja nyt olen suorittamassa 3/3! Mutta vinguttelu on ihanaa!
''Makeisilla ystäviä saa!''
-Scorpius Malfoy, Harry Potter ja kirottu lapsi