Kirjoittaja Aihe: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?  (Luettu 55929 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa adswil

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?
« Vastaus #125 : Huhtikuu 18, 2009, 21:00:58 »
Hyvä ettei kuollut. Kaikki olennainen on jo sanottu tässä keskustelussa, mutta pidän onnellisista lopuista, ja koska Potterit ovat olleet pitkään niin tärkeä osa elämääni, olisi ollut aika masentavaa, jos päähenkilö sitten olisikin kuollut. Varsinaisesti en ole koskaan ollut itse Harryyn kovin kiintynyt, mutta se henkiinheräämisjuttu oli Rowlingilta aika ovela veto. Etukäteen kuvittelin jotain sellaista, että Harry onnistuisi listimään Voldemortin ilman sen kummempia vetkutuksia, mutta oli aika häkellyttävää hetken aikaa luulla, että hän kuolikin itse.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #126 : Huhtikuu 18, 2009, 22:57:16 »
Olisi. Miettikää nyt! Kun Harry EI menettänyt henkeään vaan jäi typerästi eloon kaikki haluaisivat että tulee lisää Potter-kirjoja mutta JOS harry OLISI menettänyt henkensä kukaan ei ehkä kinuasikaan Rowlinilta että tekisi jatkoa, mutta siinä saattaisi mennä innostuskin Potter kirjoista. Silti. Joko Harryn, Hermionen tai Ronin olisi pitänyt kuolla. Mutta ei mua kauheesti haittaa koska Frend kuitenkin kuoli;) Silti se olisi paras loppu sarjalle.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Volde

• Pimeän lordi
  • Vuotislainen
« Vastaus #127 : Huhtikuu 19, 2009, 12:19:07 »
Mielestäni Harryn ei olisi pitänyt menettää henkeään, kuten ei menetttänytkään. Kirjasta olisi loppunut kaikki into, ja eihän kirjojen uudelleen lukemisessa olisi ollut enään hauskuuta ja jännitystä.

Harryn henkiinherääminen ei herättänyt mitään suurempia hämmästyspuuskia, ihan pikkuisia vain.

- Volde

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #128 : Huhtikuu 19, 2009, 18:38:38 »
Jos Harry olisi kuollut, kirja olisi saanut ehkä enemmän huomiota niiltäkin, jotka eivät Pottereita yleensä lue. Juonellisesti se olisi myös ollut hyvä käänne, koska a) Punurmion ennustukset ja b) kirjasarja olisi kertonut Harryn koko elämästä (vähän vaisu perustelu, mutta kuitekin).
Päähenkilön kuolema olisi ollut jotenkin lopullinen ratkaisu. Ja olihan Harry tavallaan viimeinen hirnyrkki, eli hän olisi voinut uhrautua ja tuhoutua. Itse en siitä Happy Endistä niinkään perustanut, vaikka oli toki mielenkiintoista lukea hahmojen tulevaisuudesta. Mutta kuinka moni oikeasti menee naimisiin ja rakastuu 11-vuotiaana tapaamansa tytön kanssa (joka ihastuu häneen ensihetkestä alkaen)..
Ehkä Ginny olisi voinut huomata kirjan lopulla olevansa raskaana, mutta Harry olisi kuollut! Sitten jälkeläinen olisi jäänyt eloon ja hänet olisi nimetty Harry Potteriksi ;)
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa mawjutti

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieHowl12209
« Vastaus #129 : Huhtikuu 24, 2009, 12:57:19 »
Minä ainakin toivoin koko viimeistä kirjaa lukiessani, että Harry jäisi henkiin... mutta siinä kohtaa, kun Harry on ajatusseulassa, ja kuulee, kun iso D.ee kertoo, että Harryn pitää kuolla, ihan kauheaa!! Järkytyin niin, että en meinannut uskaltaa lukea eteenpäin! Hetken sulateltuani tajusin, että mieluummin molemmat kuolevat samaan aikaan, kun että Voldu jää henkiin ja Harry kuolee. Kiitos, ISO kiitos siitä, että lopusta oltiin tehty noinkin jännittävä. Vaikka kaikki muut ehkä aavistivatkin, että tuo oli taas yksi J.K.oon hienoista hämäyksistä, mutta minä olin aivan varma, että Harry kuolee. Onneksi ei!
Itse kuitenkin pienenä toivoin aina, että sadut päättyvät surullisesti, tahdoin vaihtelua. Mutta kun katsoin pocahontasin, en enää ikinä tahtonutkaan onnettomia loppuja! Kauheaa! Onneksi Harryn tarina sai arvoisensa lopun.
The greatest thing you'll ever learn...Is just to Love, and be Loved in return.

CoppolaRestorati

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Toukokuu 03, 2009, 23:43:46 »
Itse tuo viimeinen luku olisi saanut olla paljon, siis PALJON pidempi, jäi liian paljon auki "kaikkien" kohtalosta. Itse yhdyn siihen, että molempien olisi kuulunut kuolla. Siihen varmaan petyin eniten, että Harry iskee aseistariisunnan tappokirousta vastaan, ja jippii, Voldu on kuollut. Harry olisi saanut kuolla mukana, ja olisi säästetty Severus ja Remus, sekä Nymfadora (Lempihahmokaartiani.) Toisaalta, jos Harry olisi kuollut, en olisi jaksanu lukea muita kirjoja uudestaan.

Poissa minerva

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Toukokuu 04, 2009, 13:43:07 »
Ehdottomasti. Voldemortin ei olisi kannattanut koskaan pelleillä Harryn kanssa, vaan tappaa vain suoraan. Silloinkin hautasmaalla Voldemort olisi heti voinut tappaa Harryn. Lisäksi silloin kun Harry oli vauva, olisi Voldemort voinut jättää Lilyn henkiin ´ja vaikka köyttää tämän kunnes saa tapettua Harryn. Silloin Harrylle ei olisi tullut arpea eikä Voldemort olisi ikinä kadonnut.

Vale-Vauhkomieli olisi voinut ihan hyvin vaikka tarjota Harrylle vettä, johon oli laittanut monijuomalientä. Harry muuttuisi vaikkapa joksikin jästinaiseksi, ja Vale V olisi sitten murhannut hänet ja väittänyt että löysi naisen ruumiin työhuoneestaan. Se, ettei Harry kuollut oli vain´ja ainoastaan Voldemortin syy.

Poissa Carlos

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • LiveJournal
« Vastaus #132 : Toukokuu 05, 2009, 20:23:04 »
Tavallaan kyllä. En pidä yleisesti ottaen sellaisista ratkaisuista, että uskotellaan hahmon kuolleen mutta sitten hän ei kuollutkaan. Se on vain liian kliseistä. Muuten minulla ei sen sijaan ole mitään toiveita Harryn kuoleman suhteen. Olisihan se toki ollut dramaattisempaa. Ja toisaalta joku kuolleista olisi ennemmin voinut jäädä henkiin ja Harry kuolla sen sijaan...

Mitsukichan

• Ankeuttaja
« Vastaus #133 : Toukokuu 06, 2009, 19:49:27 »
No enpä oiken tiedä. Toisaalta dramaattinen loppu olisi ollut hieno, mutta toisaalta olisi aivan liian rasittavaa lukea epilogia, jossa koko henkilökaarti on masentunut koko loppu elämäänsä vain siksi, että Harry olisi kuollut. Toisaalta taas nykyinen loppu oli aivan liian laimea, perinteinen "the happy ending". Mielestäni Ron tai Hermione olisi saanut kuolla, mieluiten Hermione - ei siksi, että hän olisi huonompi hahmo kuin Ron, vaan siksi, että Ron ei olisi oikein päässyt siitä yli, toisin kuin Hermy ehkä jotenkuten. Loppu olisi dramaattisempi. Olisi sitten voinut säästää Tonksin ja Remuksenkin. >__<

nekku

• Ankeuttaja
« Vastaus #134 : Toukokuu 20, 2009, 21:44:32 »
Ei tietenkään! Mitä järkeä siin olisi. Sitäpaitsi Rowling ei halunnut, että Harry kuolee!

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #135 : Toukokuu 20, 2009, 22:34:06 »
Minä en kertakaikkiaan käsitä, miksi jostain olisi parempi, että kirjassa olisi tapahtunut jotain, mitä siinä ei tapahtunut. Rowling on kirjoittanut Potterit alusta alkaen. Hän on päättänyt koko kirjan juonen ja suunnitellut tarinan alusta alkaen. Harryn tarinan kuuluu mennä niinkuin se menee. Ei voi kuvitellakkaan, että sitä muutettaisiin. Se on, koska Rowling on niin päättänyt. KV- kirjaan pättyi Harryn tarina. Sellainen se oli. Se oli Harryn tarina, jos se ei kelvannut, niin tee oma. Toki juonta voi vääntää mielessään, ja miettiä, mitä olisi voinut tapahtua, mutta tämä oli Harry Potter-sarja.Aamen.

Juuri tämän takia en ota kantaa tähän asiaan. Minulla ei ole mitään muuta mielipidettä, kuin se, että hyvä näin. Rowling on kirjoittanut Potterit, ja vaikka hän olisi pistänyt Harryn hyppäämään alasti kalliolta, niin minusta se olisi oikein. Ei se ehkä miellyttäisi minua, mutta se olisi sitten niin. Vähän kuin joku bändi olisi tehnyt biisin ja esittäisi sen. Sitten joku muu bändi esittäisi sen, ja joku sanoisi, että bändi nro2:n esitys olisi parempi. Ei niin voi olla! Kappaleen tekijä yksin tietää, mistä kappale kertoo, ja voi tulkita sen.  Rowling on kirjoittanut Potterit ja miettinyt sen tapahtumia, joten hän tietää miten sarjan pitää loppua.

teksti on vähän epäselvää ja itseääntoistavaa SRY :) Niin ja vastaväitteitä otetaan vastaan...
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #136 : Toukokuu 21, 2009, 11:40:57 »
tulppaanipenkki, mulle ei nyt ihan selvinnyt, että mihin sun kritiikkisi kärki tarkkaan ottaen kohdistuu. Sain sen vaikutelman, että toisaalta hyväksyt juonenkäänteiden mietiskelyn ja jossittelun, mutta toisaalta ikään kuin julistat kirjasarjan tyystin koskemattomaksi kokonaisuudeksi. Ja toisaalta kieltäydyt ottamasta itse minkäänlaista kantaa KV:n lopetukseen, mutta toisaalta suostut (kuvitteellisen) alastoman kallio-Harryn kohdalla sanomaan, että ehkä et tykkäisi moisesta. Jos nyt juututaan tuohon Harryyn ilman vaatekertaa ja leikitään että se olikin KV:n lopetus, niin sustahan olisi ok miettiä (vai?), että miten kohtausta voisi muuttaa, jotta se olisi miellyttävämpi sun silmiisi. Oletetaan, että tunteitasi tutkimalla sä tulisit siihen tulokseen, että tuossa kohtauksessa tuntuu pahalta se, että Harry voi satuttaa jalkansa laskeutuessaan; kalliota ei nimittäin ole kuvattu kauhean korkeaksi, mutta maa sen alapuolella saattaa hyvinkin olla karkeaa soraa. Pari sivua taaksepäin pläräämällä sä huomaat kohtauksen alkaneen siitä, että Harry saa päähänpiston suihkussa ollessaan, minkä jälkeen hän juoksee samantien läheiselle kalliolle ja hyppää. Ei vaatisi kamalaa tarinanvääntelyä miettiä sellaista lisäkohtausta, että talon halki pinkoessaan Harry huomaa keskellä eteisen lattiaa lempparikenkänsä ja sujauttaa ne ohimennessään nopeasti jalkaansa. Ongelma on ratkaistu, eikös? Seuraava kysymys kuuluu, että eikö tällainen pikku lisäys oikeastaan tekisi paremmaksi Harryn tarinan sun mielestäsi? Jos sä olisit Rowlingin kustantaja ja lukenut raakaversion, niin etkö ehdottaisi Rowlle, että hän lisäisi kengät? :)

Rowling on eittämättä miettinyt Harrya ja tämän vaiheita enemmän kuin kukaan meistä, mutta eihän kaikista hänen ratkaisuistaan ole pakko pitää ollakseen kelpo potteristi. Puhumattakaan siitä, että pitäisi itse kirjoittaa parempi kirjasarja ollakseen oikeutettu ajattelemaan sillä tavoin kuin ajattelee tai haaveilemaan toisenlaisista juonenkäänteistä (harvapa meistä varmaan loppujen lopuksi päättää tietoisesti tykätä tai olla tykkäämättä jostain). Ja tuosta bändi-esimerkistä sen verran, että bändi1 saa toki kaiken kunnian kappaleen tekemisestä, mutta voihan sitä nyt hyvänen aika pitää kuitenkin jonkun toisen versiosta enemmän. Esimerkiksi jos bändi2:n solisti olisi taitavampi laulaja, hänellä olisi korvia hivelevämpi ääni ja enemmän lavakarismaa, niin ei mun tarvitsi kauaa miettiä kumman tulkintaa mä pitäisin parempana. Eli sanalla sanoen: paljon pisteitä bändi1:lle raskaan työn tekemisestä ja alkuperäisen tulkinnan tietämisestä, mutta bändi2:n esitys vaan nyt sattuu kuulostamaan paremmalta mun korviini. Jos mulla olisi paljon rahaa, niin voisin hankkia omaan levyhyllyyni molemmat versiot, mutta jos vain rajoitetusti rahaa, niin sitten kyllä valitsisin coverin.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Ellis

• Ankeuttaja
« Vastaus #137 : Toukokuu 29, 2009, 13:13:25 »
On hyvä että Harry jäi henkiin.  Miltähän loppukin olisi silloin kuullostanut?
Varmaan että: Harry oli Dumbledoren luona ja tiesi olevansa kuollut.
Voldemort oli siis vallannut maailman ja listi loputkin jästit. :/
Ei oikein kuulosta hyvältä. Oli hyvä kun Harry selviytyi. Olihan se jo ennakkoon
arvattavissa. MUTTA ONNEKSI HARRY EI KUOLLUT. :)

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Toukokuu 29, 2009, 20:28:46 »
^^ Oho, olipa vastaukseni sekava. Tarkoitin sitä, että kerran Rowling on Potterit alusta alkaen kirjoittanut, niin hänen loppunsa on oikein. Ajattelen sen jotenkin kummallisesti, tunteilla. Joo, myönnän aika säälittävää. Arvostan Pottereita vaan niin paljon, että ne tosiaankin tuntuu kovin koskemattomalta. Minusta kirjasarja tuntuu hyvältä vain silloin, kun se on saanut oikeanlaisen lopetuksen, ja minusta oikeanlainen on vain sellainen, jonka kirjailija on itse päättänyt.

Toki on ihan eri asia, miettiä miten itse olisi lopettanut, niinkuin monet täällä miettivät. Minä en osaa tuollaista miettiä, koska automaattisesti se kirjailijan oma valinta on mielestäni paras näin hyvän kirjan kohdalla. Eli kirjaiijan myös hyväksymä vaihoehto, tuohon sinun juoniesimerkkiisi viitaten.

Juu, myös tuo bäsdiesimerkkini oli aika outo (eikä tarkemmin ajateltuna edes kamalasti liittynyt tähän, hyvä minä :D ). Mutta jos bändi1 on tehnyt biisin, he osaavat sen tulkita mieleisellään tavalla, eikä bändi2lla ole välttämättä hajuakaan, mistä biisissä edes pohjimmiltaan on kyse. Toki, jos haluaa tehdä oman version, niin se on eri juttu. Ja 'yleisön' mielipide on kanssa ihan eri asia. Tämänkin ajattelen taas sillätavalla, mikä minusta on pienessä sydämessäni oikein, ja sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa mitään merkitystä. Joo, todella sekavaa, mutta kirjoitan lähinnä mitä sydän sanoo :P
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Cedu

• Ankeuttaja
« Vastaus #139 : Kesäkuu 02, 2009, 12:34:02 »
milestäni oli hyvä että Harry jäi henkiin, mutta pikkuuisen enemmän
kaksintaistelua ois ollu hienoa, koska jos siinä o  tavallinen
avada kedavra vs karkotaseet niin mun mielest se on tylsä.
Siin ois voinu tulla muutakii. Jos voldis ei aina heti laittais avada
kedavraa siit ois voinu tulla kirjasarjan paras kohta.

Poissa Blackflash

• Vuotislainen
« Vastaus #140 : Elokuu 29, 2009, 23:03:49 »
No jaa, olisihan se ollut mukavan dramaattista eikä niin tylsän ruusuista jos Harry olisi delannut, mutta toisaalta se olisi kieltämättä vähän vienyt innon muista kirjoista. Kun niitä lukisi niin tulisi pakostikin vähän sellainen fiilis, että "mitäs väliä tällä nyt on kun se kuitenkin heittää veivit seiskassa"... Tavallaan se olisi tehnyt muiden kirjojen tapahtumista vähän turhat. Että ihan hyvä kaiken kaikkiaan että Harry jäi henkiin, mutta sen sijaan Ronin ja/tai Hermionen olisi kyllä ehdottomasti pitänyt kuolla. Tuota kliseisempää, mielikuvituksettomampaa ja tylsempää loppua ei olisi voinut keksiä, että kaikki elivät onnellisena elämänsä loppuun saakka. Olisi se enemmän tunteita jättänyt lukijaan jos edes joku voimakolmikosta olisi kuollut mutta ei. Rowling sen sijaan säntäsi tappamaan lähes kaikki hyvät sivuhenkilöt, olisi ollut parempi jos joku päähenkilö olisi kuollut ja sitten vähemmän sivuhenkilöitä. No ei auta nurista :)

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #141 : Elokuu 30, 2009, 12:52:37 »
Jos Harry olisi kuollut, olisi Voldemort ja pahuus tavallaan voittanut, vaikka Voldemort itsekin olisi kuollut samalla. Joten ei, Harryn ei olisi kuulunut menettää henkeään, koska jos näin olisi käynyt, se olisi vienyt pohjan kaikelta siltä, mitä vastaan Harry, Dumbledore's Army ja Order Of The Phoenix taistelivat.

Kun luin The Forest Again -lukua Deathly Hallowsissa, olin todella peloissani, että Harry oikeasti kuolee, vaikka olinkin spoilannut itseäni sen verran, että tiesin, että hän selviää. (Ostin aikoinaan DH:n heti kun se ilmestyi ja vilkaisin epilogia, vaikken siinä vaiheessa ollut lukenut vielä ainuttakaan Potteria -- tykkäsin kumminkin leffoista niin paljon, että mun oli pakko saada tietää, selviääkö Harry vai ei ja selviääkö Ron ja Hermione vai ei.) Tavallaan Harry kuolikin, tai ainakin hän kävi niin sanotusti kuoleman porteilla. King's Cross oli todella upeasti ja koskettavasti kirjoitettu kuvaus niistä hetkistä, kun Harry huojui elämän ja kuoleman välillä, etenkin kun miettii kaikkia niitä kliseitä valosta tunnelin päässä yms, mitä kuoleman rajalla käymisestä kerrotaan. Itkin läpi Deathly Hallowsin viimeisten lukujen The Prince's Tale -luvusta asti ja King's Cross oli erityisen koskettava ja liikuttava luku. Ainoa asia, mikä siinä ja oikeastaan koko kirjasarjassa jäi harmittamaan oli se, että Dumbledore ei koskaan kertonut Harrylle suoraan, kuinka paljon hän välitti Harrysta.

Mitä tulee Voldemortin kuolemaan, en olisi voinut kuvitella parempaa ja oikeampaa tapaa Voldemortin kuolla, vaikka se olikin yllätys, miten se loppujen lopulta tapahtui. Harryn sielu säilyi ehjänä ja kokonaisena, hänen ei tarvinnut käyttää Unforgivable Curseista pahinta, koska Voldemort teki sen hänen puolestaan. Ja kun vielä muistaa, kuinka Lupin oli Deathly Hallowsin alkupuolella nuhdellut Harrya Expelliarmus-loitsun käytöstä ja antanut ymmärtää, että niin "lepsujen" keinojen aika on ohi, eipä Voldemortin kuolemaan johtanut duel olisi voinut paremmin mennä.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #142 : Elokuu 30, 2009, 13:05:06 »
Minun mielestäni olisi periaatteessa ollut älyttömän siistiä, jos Harry olisi kuollut, MUTTA se olisi voinut mennä vähän toisella lailla. Se henkiinherääminen oli ihan hyvä juttu, koska Dumbledore ja Harry keskustelivat asiasta ja siihen tuli periaatteessa ihan looginen selitys, miten hän saattoi palata taas maan pinnalle ja saada toisen mahdollisuuden.

Olisihan se toisaalta ollut älyttömän "hauskaa," jos Voldemort olisikin jäänyt eloon, tappanut Harryn ja alistanut koko velhomaailman, mutta se olisi mennyt ihan liian oudoksi. Eivät pahikset niin helposti koskaan voita. Mielestäni olisi siis ollut hyvä, että Harry meinaa kuolla (mikä tapahtuikin) ja Voldemort olisi tuhottu (mikä tapahtui myös), mutta että Harrykin olisi kuollut vähän myöhemmin. Tyyliin, että hän olsii leperrellyt viimeisiä sanoja itkevälle perheelleen ja jättänyt heille kaiken omaisuutensa jne. Myönnetään, vähän kliseistä, mutta jännää. Vielä parempi vaihtoehto olisi ollut, että Harry olisi kuollut sankarillisesti jossakin auroritehtävässä (jos hänestä siis tuli se aurori) ja viimeiset kuvaukset olisivat koskeneet Harryn viimeisiä ajatuksia. Aaaws.

Esmeralda

• Ankeuttaja
« Vastaus #143 : Syyskuu 13, 2009, 16:53:56 »
En oikein osaa sanoa...
Minua ärsyttää noi Harryn "ihmepelastumiset". Siis, vauvana se selvisi tappokirouksesta, ensimmäisenä vuotena Tylypahkassa kohtasi taas Voldemortin ja jäin henkiin, kakkosessa samaten...
Ja sitten vielä seiskassa jäi uudelleen henkiin tappokirouksesta -.-"

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #144 : Syyskuu 13, 2009, 20:07:45 »
En oikein osaa sanoa...
Minua ärsyttää noi Harryn "ihmepelastumiset". Siis, vauvana se selvisi tappokirouksesta, ensimmäisenä vuotena Tylypahkassa kohtasi taas Voldemortin ja jäin henkiin, kakkosessa samaten...
Ja sitten vielä seiskassa jäi uudelleen henkiin tappokirouksesta -.-"

Tuota tuota... Eikös noin "ihmepelastumiset" ole vähän niinku koko Potter-saagan kantava voima? Jos Harry olis kuollut 1-vuotiaana, mitä kirjoitettavaa Rowlingilla olisi ollut? Tai jos hän olisi kuollut heti ykköskirjassa? Tai missä tahansa seitsemästä kirjasta ennen Deathly Hallowsin loppua?

Mun on ollut hetkittäin todella vaikea hyväksyä esimerkiksi Siriuksen ja varsinkin Dumbledoren kuolemaa ja olen pitkään pohdiskellut, olivatko heidän kuolemansa tai vaikkapa Fredin, Lupinin ja Tonksin kuolemat välttämättömiä tarinan kaaren kannalta. Loppupeleissä en kuitenkaan halua kyseenalaistaa Rowlingin valintoja liikaa. Jo tiesi mitä teki, end of story.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Volga

• Suuri joki
  • Vuotislainen
« Vastaus #145 : Syyskuu 19, 2009, 09:31:37 »

Minuakin tavallaan ärsyttää kun Harry selviää niin monesta vaikeasta tilanteesta ehjänä, mutta jos hän olisi kuollut vaikkapa nelosessa ei muita kirjoja olisi koskaan kirjoitettukaan ja sekös olisi ollut tyhmää.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #146 : Lokakuu 14, 2009, 12:21:51 »
Luulisin, että J.K.:n muuttaessa jotain kirjasta, hän muutti Harryn kuoleman sellaiseksi kuin me Potterin lopun tunnemme!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa mororom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #147 : Lokakuu 29, 2009, 21:21:29 »
Harryn olisi pitänyt kuolla Volden kädestä silloin kun hän uhrautui tuossa Tylypahkan taistelussa. Mutta sitten olisi käynyt jotenkin niin että Voldemort myös kuolisi tuhotessaan Hirnyrkkinsä Harrystä.
Sitten kirja loppusis siihen että Harry kävelee äitinsä ja isänsä kanssa sellaisessa jännässä haamu muodossa tervehtimään Dumlia, Lupinia, Tonksia ja kaikkia henkensä menettäneitä. ;)

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Lokakuu 29, 2009, 21:25:09 »
Harryn olisi pitänyt kuolla Volden kädestä silloin kun hän uhrautui tuossa Tylypahkan taistelussa. Mutta sitten olisi käynyt jotenkin niin että Voldemort myös kuolisi tuhotessaan Hirnyrkkinsä Harrystä.
Sitten kirja loppusis siihen että Harry kävelee äitinsä ja isänsä kanssa sellaisessa jännässä haamu muodossa tervehtimään Dumlia, Lupinia, Tonksia ja kaikkia henkensä menettäneitä. ;)

Tuo olisi muuten ollut älyttömän hyvä! Ei sen kuolemankaan tarvitsisi olla niin järkyttävää ja surullista, Harryhan olisi periaatteessa saanut haluamansa, päässyt vanhempiensa luo. Mutta se ei olisi tosiaankaan toiminut, jos Voldemort olisi jäänyt henkiin. Kirja olisi myös voinut loppua Harryn hautajaisiin, joissa Harry tavallaan itse on läsnä, mutta kukaan ei ole tietoinen asiasta. En väitä, että Harryn olisi kuulunut kuolla, mutta olisin hyväksynyt sellaisenkin loppuratkaisun, jos toteutus olisi toiminut.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #149 : Lokakuu 30, 2009, 08:30:16 »
Toisaalta Harryn olisi kuulunut menettää henkensä.

Hän on 17 vuotias, keskiverto poika, jonka ainoa voima ylii pimeyden lordin se, että hän osaa rakastaa. Joten kuinka on mahdollista, että hän pystyi peittoamaan pimeyden lordin? Tiedän, että Rowling sai sen mahdolliseksi, mutta minä en siltikään usko siihen. Minusta Harryn olisi pitänyt kuolla jo viimeistään silloin taikaministeriössä, jossa Voldemort hänelle ilmestyi viidennen kirjan lopussa.