Kirjoittaja Aihe: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?  (Luettu 55930 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Olisiko Harryn kuulunut menettää henkensä?
« Vastaus #100 : Heinäkuu 23, 2008, 23:08:30 »
Olisi.

Minusta Harryn olisi kuulunut kuolla siellä metsässä. Hän olisi saanut jäädä ihan niin sankariksi kun aina halusi ja mikä hän aina olikin, mutta kuollut yhtä kaikki. Joku muu olisi varmasti Voldemortin tappanut, ja maailma olisi saanut onnellisen loppunsa. Nevillehän ehti tappaa jo Naginin, vaikka Harry olikin 'kuollut'. Varmasti myös Voldemortin olisi joku kukistanut.
Harry ei olisi ansainnut elää. Hän ei selvinnyt mistään itse. Joko hänen äitinsä, taikasauvansa, opettajansa, opettajan feeniks tai ystävänsä tai moni muu ovat hänet pelastaneet milloin mistäkin ongelmasta. Mitä Harry teki? Uskalsi viimein kohdata oman osansa - kuoleman. Mutta kappas vaan, hän ei SILTIKÄÄN kuollut! Raivostuttavaa... Kuin joku teini-ikäinen James Bond. Ei, kyllä Harryn olisi pitänyt kuolla PISTE.

-Z
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2011, 01:14:40 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #101 : Heinäkuu 24, 2008, 01:23:34 »
Kirjan hengen mukaan Harryn ei olisi pitänyt kuolla. Kaikkialla toitotetaan, että "Paha saa aina palkkansa... jne." ja niin kävi myös tässä kirjassa. Tämän osasin aavistaakin, sillä ei oikein ole mitään, jossa pahikset voittaisivat, ja alkaisivat valloittaa maailmaa (En yleistä, jotkut voivatkin olla tämmöisiä leffoja, kirjoja, mutta enemmistö kuuluu kuitenkin hyviksille) Olen pienenä miettinyt, että onko joku tyhmä sääntö, että näin tehdään? Kaikki Harryn seikkailut olisivat olleet aikamoista turhuutta, jos Voldemort todellakin olisi pitänyt maailmaa vallassaan. Ja kaikki ne kuolemat?
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
olivat ihan turhia, sillä he olivat yrittäneet vastustaa Voldemortia, ja he sattuivat olemaan myös lempihahmojani, joten menetys olisi suuri, vaikka kuinka paljon Voldemortista tykkäsinkin. Olisiko kuitenkin maailma enää niinkään kiva paikka jos kaikki hyvät jutut ovat poissa, ja jäljellä on pari puhdasveristä, eivätkä hekään voisi saada lapsia, joten Voldemortin suunnitelmat menisivat puihin jo heti kättelyssä. Ja samalla, ei kaikki voisi päättyä velhomaailmassa olevaan kurjuuteen, eikö vain? Silloin Rowlingin olisi kirjoitettava lisää kirjoja, jossa joku pikkuinen hyvis saa tapettua Voldemortin ennennäkömättömällä tavalla. Ja samalla sanoma ei välittyisi; että rakkaus on vahvempi kuin viha. Rakkaus on tunteista voimakkain, ja se oli se, mitä Voldemortilla ei ole koskaan elämässään ollut.

Eli, vaikka kuulostaakin ennalta-arvattavalta, hyviksien on hyvä voittaa, muuten maailma olisi liian paha.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2008, 21:07:55 kirjoittanut Nadia »
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Diibi Do

• Haisku
  • Vuotislainen
  • Elämä on välillä liian mustavalkoista
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #102 : Heinäkuu 24, 2008, 01:47:06 »
itse asiassa niin minä ajattelin, että Harry kuolee, sillä silloin ei ainakaan voisi tulla uutta kirjaa Harry Potterista, koska sitä ei enää ole.
Mutta toisaaltaan oli tuokin ihan hyvä, loppui vaan jotenkin tönkösti tyyliin "ja he elivät elämänsä onnelisina elämänsä loppuun asti."
...En pelkää pimeää, mutta inhoan silti sitä...

...Elämäni rakkaus odottaa minua vielä jossain...

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Heinäkuu 24, 2008, 01:59:55 »
itse asiassa niin minä ajattelin, että Harry kuolee, sillä silloin ei ainakaan voisi tulla uutta kirjaa Harry Potterista, koska sitä ei enää ole.
Suhtautuisivatko jo nyt niin tungettelevaiset fanit tähän oikein mukavasti? Ikuinen pahuus, pakko kai siitä on jotain kertoa, edes joku Salaisuuksien kammion mittainen kirjanen, miten Voldemort valtaa maailman, hem hem.

//Menee pahaksi offiksi kyllä, olet mahdottoman oikeassa. No mutta tässähän on monia erilaisia mielipiteitä, hyväksykäämme ne. *Näpäyttää feikkitaikasauvallaan vuotista, niin että se muuttui väliaikaisesti pieneksi kurpitsaksi* Hups. :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2008, 02:10:52 kirjoittanut Nadia »
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #104 : Elokuu 05, 2008, 13:49:50 »
Hmm... Seiskakirjaa odotellessa rupesin kallistumaan sille kannalle, että ehkä Harry voisikin kuolla. Mietin tälläisiä, että jos ne sauvat eivät toimisi toisiaan vastaan, Harry voisi vaikka tyrkätä Voldemortin kielekkeeltä alas ja menisi itse vahingossa mukana, tai toisin päin. :D

Ehkä se olisi ollut dramaattisempaa, jos Harry olisi oikeasti kuollut seiskan lopussa, sillä minä arvelin, että kaikkien aikojen suurimman velhon tuohoaminen voisi hyvinkin vaatia sen tekijältä hänen henkensä. Mutta ei niin ei. :/
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Johnnson

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Elokuu 24, 2008, 10:19:51 »
Ajattelin kyllä, että Harry saattaisi kuolla, mutta toivoin kuitenkin, ettei sitä tapahtuisi. Se ei olisi kirjan hengen mukainen.
Ja Harryhan ei kuollut, koska hän käveli tieten tahtoen Voldemortin eteen, valmiina kuolemaan muiden puolesta. Luullen, että loppu tulee, auliina uhraamaan itsensä kaiken tapahtuneen jälkeen. Erittäin ritarillinen teko, jonka johdosta hän voitti kuoleman. Ei pelännyt sitä vaan käveli suoraan viikateherran luo.
Lopputaistelua on kritisoitu tylsäksi, mutta perjaatteessa niinhän sen kuuluikin mennä. Voldemort kompastui omiin sotkuihinsa ja da-daa    kuoli.
Kun rupeaa pohtimaan niin sehän oli juuri oikeanlainen loppu.

- Johnnson

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Elokuu 24, 2008, 15:35:28 »
Kyllä Harryn henkiin piti jäädä. Se on totta, että jos päähenkilö olisi kuollut, olisi lopusta tullut dramaattisempi, mutta parempi näin. En itse olisi jaksanut lukea enää edellisiä Pottereita, jos olisin tiennyt, että lopuksi se kuitenkin kuolee. Että parempi näin. Viimeisestä luvusta tuli liian kliseinen. Kaikki oli niin hyvin ja ah niin ihanaa ja blaablaa. Mielestäni Ginny olisi saanut kuolla. Olisi säästetty pääkolmikko, mutta joku olisi sentään kuollut.

Harryn henkiinherääminen oli jotenkin... outo. Mutta toisaalta ihan hyvä ratkaisu. Tykkäsin kauheasti siitä King's Cross kohtauksesta. Ja oli hienoa nähdä lukea miten Harry uskalsi mennä kuolemaan, vaikka hänen elämänhalunsa oli niin suuri. Hän uhrautui muiden puolesta, juuri niin kuin hänen äitinsäkin teki. Ympyrä sulkeutui. :)

Voldemortin ja Harryn lopputaistelu olisi saanut olla vähän pidempi. Kaikki meni niin nopeasti ohi. Hups vaan ja Voldu olikin poissa. Kun Harry ei sitten kuollut olisi jostain muualta pitänyt repiä dramatiikkaa. Mutta siis hyvä että Voldemort saatiin tuhottua ja Harry jäi henkiin, hyvä hyvä.

Se olisi ollut kyllä liikaa jos Harry olisi kuollut. Siis kaiken sen jälkeen mitä oli joutunut elämässään kestämään. Ja juuri kun kaikki oli järjestymässä niin kuolisi. Ei, ei, ei, ei...

krissee

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Syyskuu 01, 2008, 16:14:19 »
Onneks Harry ei kuollu. En olis halunnu Volden vallottavan koko maailmaa pimeyden voimill. Minkä kohtalon eloon jäänneet olis kokenukkaa ku pimeyden voimat olis vallottanu maailman.
Toisaalta Harryn kuolema olis ollu erilainen loppu. Aika järkyttävä. Olis kiva kuulla miten sit käy.??
Mut onneks Harry ei kuollu.

Layne

• Ankeuttaja
« Vastaus #108 : Syyskuu 04, 2008, 13:58:50 »
Ei missään nimessä.

Olin jo luvaanut ystävilleni että Jos Harry kuolee paiskaan kirjan samantien menemmään ikkunsta, koska se pilaisi kaiken. (Kyylä minä sen takaisin olisin hakenut.)

Kuten jo eräässä keskustelussa kerroin, Harry oli koko elämänsä taistellut Voldemortia vastaan, ja kärsinyt, millätavalla olisi siis ollut hyvä asia että harry kuolee? Harry oli jo aika saada elämä jota hänen olisi kuulunut saada elää koko elämänsä.

Kirjan loppu oli mielestäni täydellinen, Harry joutui ottamaan itsestänsä mittaa ja voittamaan itsensä, todistamaan että on todellinen sankari, jotta sai elää. Harryn voitto ei tullut mitenkään itsestään vaan se vaati kamppailua. Erilaista kuin olin odottanut, parempaa.

Poissa fascino

• Merirosvo
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Syyskuu 04, 2008, 14:17:05 »
Ei olisi pitänyt, vaikka olisi kuinka ärsyttävä. Ei harry kyllä minun mielestäni kamalan ärsyttävä ole mutta kuitenkin. Ne on sentää Harry Potter kirjoja. Ei silloin Harry Potter voi kuolla, joten onneksi ei kuollut. Ja tämähän on vain oma mielipiteeni :P
Missä on aarteesi, siellä on sydämesi
RIP Elli 4.8.2008

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #110 : Syyskuu 04, 2008, 15:02:19 »
Olisi. Olisi ollut paljon dramaattisempaa jos se olisi kuollut, olisi ollut paljon enemmän puhuttavaa. Mutta toisaalta oli hyvä että se jäi henkiin. Minusta olisi ollut outoa jos se olisi kuolult ja lukea Hermionen ja Ronin suruvalitteluja tms. Tai sitten sitä niiden iloa kun ovat hyväksyneet Harryn kuolon.

Tykkäsin ja en siitä henkiinheräämisjutusta. Oli kiva kun ne jutut selitettiin, mutta tuntui että Rowling aikoi tappaa Harryn, mutta sitten jänisti. Ehkä se olisi ollut hankala kirjoittaa pahasta maailmassa Voldun hallinnassa, mutta siitäkin olisi ollut kiva lukea.

Jotenkin epäloogista. Mutta loogista O_O En oikein tykännyt, mutta oli tuosta onnellisesta lopusta kiva lukea.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #111 : Syyskuu 04, 2008, 15:26:26 »
Kyllähän minusta olisi saanut kuolla.
En välttämättä sitä ihan toivonut, mutta olen samaa mieltä jo toidenkin kommentoineiden kanssa lopun täydellisyydestä. Harry pakenee yli 15 vuotta maailman pahinta velhoa ja jää aina kaikesta henkiin, eikä mitään pahaa koskaan käy. Harryn vanhemmat kuolivat ja he olivat sentään hyviä ja arvostettuja sekä rohkeita velhoja. Sirius kuoli ja hänkin oli uskomattoman rohkea ja toimelias sekä hyvä velho. Dumbledore kuoli ja hänkin oli sentään maailman parhain velho. Villisilmä, Lupin, Tonks ja monet monet muutkin hyvät ja arvostetut velhot kuolivat, mutta aina vain Harry pääsee pakoon ja jää henkiin.
 Se on kerrassaan raivostuttavaa ja Harrya vain kuvataan sellaisena maailmanpelastajana, vaikka esim. Dumbledore on tehnyt elämässään PALJON enämmän merkittäviä asioita elämässään kuin Harry. Hän se Harrylle kertoi hirnyrkeistä ja siitä, että ne pitää tuhota! Ei Harry olisi koskaan tajunnut sitä itse ilman Dumbledorea!
Hän olisi kuollut heti yrittäessään vain suoraan tappaa Voldemortin. Samoin Hermione on aina ratkonut ne suurimmat ongelmat hänen suolestaan. On Harry toki tehnyt jotain hyvääkin ja ollut hyvin rohkea ikäisekseen, mutta sekin tuntuu vain siltä kuin Rowling olisi halunnut hyvittää Harryn mitättömyyttä.

Loppu oli aikas huonosti tehty ja Voldemortkin kaatui omaan toikaansa! Harry taas vain selvisi kaikesta vaikka monet häntä taitavammat velhot ja noidat kuolivat. Niin raivostuttavaa.

Sitten kaikki vain päättyy hyvin ja elämä kukoistaa. Niin ennalta arvattavaa. Jos sen kerran oli pakko päättyä noin miksei Harrysta vain voinut tehdä sitä homoa? Minusta hän on umpihomo. Anteeksi kaikille Ginny/Harry ja Cho/Harry faneille...

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #112 : Syyskuu 04, 2008, 16:37:39 »
Mä oon iloinen, että Harry jäi henkiin. Aika paljonhan spekuloitiin sellaista vaihtoehtoa, että Harry ja Voldemort molemmat kuolisivat, mutta mä en missään vaiheessa toivonut sellaista ratkaisua. Se vaan olisi ollut jotenkin masentavaa ja mielenkiinnotonta, en tiedä miksi. Se, että Voldemort olisi jäänyt henkiin (ja tappanut Harryn) olisi puolestaan ollut sikäli huono ratkaisu, että kirjasarja olisi jäänyt keskeneräisen oloiseksi. Mutta olisi se myös ollut ihmeen radikaalia ja tavallaan jonkinlainen julkilausuma maailmamme tilasta (ei ihme, että on pahoinvointia, levottomuuksia, ilmasto-ongelmia jne. niin paljon, kun kerta taikamaailmassa on vallalla Paha).

Minusta olisi sinäänsä ollut aika... turhauttavaa jos Harry olisi kuollut ja Voldemort olisi jäänyt henkiin. Olisi ollut aika turha kirjoittaa kirjasarjallisen verran pojasta, joka haluaa kukistaa pahan, mutta olisi kuollut ja pahuus jäänyt eloon. Tuossa tapauksessa kirjan olisi voinut kirjoittaa melkein kenestä tahansa, vaikka Colin Creeveystä, hänkin halusi Volden kuolevan, mutta ei olisi kuitenkaan onnistunut tekemään asialle mitään ja heittänyt henkensä.

Tästä mä en ole samaa mieltä. No, turhauttavaa olisi kyllä ollut, muttei turhaa. Harry oli kuitenkin Volden merkkaama ja monen vuoden ajan sotki tämän suunnitelmia. Jos hän kuitenkin loppujen lopuksi olisi hävinnyt, niin se ei kuitenkaan olisi tehnyt Pottereiden 1-6 tapahtumia turhiksi, vaan antanut elämälle vain sellaisen kyynis-realistisen säväyksen; aina ei hyvät aikeet ja potentiaali ja hyvä onni riitä kuitenkaan loppuun asti. Kaikilla potterhahmoilla ei ollut näitä avuja, joten ei Harry ja Colin ole mun mielestä täysin verrannollisia.

Nyt on vielä ihan pakkopakko sanoa sen verran, että vaikka mä oonkin tyytyväinen siitä, että Harry jäi henkiin ja sai oman perheenkin, epilogi on kuitenkin tyyliltään ja ratkaisuiltaan ehdottomasti jotain sellaista, mitä mä en olisi toivonut. Eikä se edes musta istu hyvin kirjasarjan päätteeksi, 19 vuotta oli liian pitkä aika hypättäväksi ja epilogissa käsiteltiin ihan liian pinnallisesti ihan liian harvoja henkilöitä. Mutta kun se oli mitä oli, niin ihan hyvä, ettei Rowlingin muut päähänpistot tulleet julki.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

October

• Ankeuttaja
« Vastaus #113 : Syyskuu 08, 2008, 19:02:11 »
Nojaa. Loppupeleissä mulla olis ollu ihan yksi ja sama kuoleeko Harry, vai ei. Jos Harry olisi kuollut, sarjan loppumisesta olisi ehkä loppujen lopuksi jäänyt parempi maku suuhun. Ei olisi tarvinnut odottaa enää mitään, kun tiesi, että se on ohi nyt, finito, loppu.

Mutta hyvä kuitenkin, että kolmikkomme jäi henkiin, en siis tarkoita että olisin halunnut Harryn kuolevan.

Erityisen koskettavaa olisi, jos Hermione olisi kuollut.

Layne

• Ankeuttaja
« Vastaus #114 : Syyskuu 08, 2008, 22:04:50 »
Kyllä Harryn kuolema olisi minusta pilannut koko mahtavan tarinan. Mitä intoa olisi ollut koskaan enää lukea kirjoja uudestaan kun tietää että kaikki tämä ponnistelu on turhaa, ei ainoastaan Harryn vaan KAIKKIEN. Niin moni ihminen ponnisteli sen eteen että Harry saisi viimein elää ja jotta hyvä voittaisi pahan, mitä ideaa olisi siis ollut että paha olisikin vienyt voiton?

MInustakin tämä "valekuoleminen" oli mahtava keksintö, koska siinä tuntui että kaikki oli meneetty, Harryn täytyy kuolla jotta hyvyys voittaa, siinä itkiessäni silmiäni päästä irti olin ihan varma että Harry kuolee mitään muuta ei voinut käydä, ja lopulta kuitenkin käy ilmi kuinka rakkaus voittaa ja Harry selviää ja paha kuolee, voiko parempaa olla?

"Valekuoleminen" toi mielestäni myös tyydytystä niille jotka jostain syystä toivoivat Harryn kuolemaa.
Välissä mietin aina että kuinkahan tuo loppu menee, ette kuitataanko tuo viimeinen taistelu hyvinkin lyhyesti, mutta tämä oli kyllä mielestäni paras mahdollinen lopetus mitä saattoi saada.

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #115 : Syyskuu 08, 2008, 22:07:26 »
Loppu jäi vähän vaisuksi, kun Harry ei kuollut. Tietysti onnellinen loppu on ihan kiva ja olisin surrut, jos Harry olisikin kuollut. Mutta nämä onnelliset loput tuntuvat vähän lässyn-lässyn-tavaralta ja ovat hyvin kliseisiä. Siis toisenhan oli pakko kuolla, mutta loppu olisi ollut hieno, jos kumpikin olisi kuollut.

Momy

• Ankeuttaja
« Vastaus #116 : Syyskuu 14, 2008, 10:54:40 »
Hyvähän se oli että Harry jäi henkiin, mutta lopputaistelu olisi voinut olla mahtavampi.
Joku suuri loppuräjähdys tai jotain.. Taistelu niinkuin Dumbledore vs. Voldemort,
ehkä paljon mahtavampikin...

Poissa yoquierooskan

• aakkosten uusi järjestys
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GalleonRain76
« Vastaus #117 : Syyskuu 14, 2008, 12:26:00 »
No ei tosiaankaan!!! Mites Ginny, Ron, Hermione, jne. ois selvinny? Kauhistuin kirjaa lukiessani, kun tajusin että Harryn pitäis kuolla. Ajattelin aluks et tietenkin Harry vaan ohittaa sellaset "huomautukset" niinkuin ennenkin, mutta ei sitten. Olin onnellinen kun Harry palasikin taistelemaan ja tappamaan Voldemortin. Alusta lähtien Voldemort on ollut mielstäni todella mielenkiintoinen hahmo, mutta olen silti vihannut häntä koko ajan. Sitä voi soveltaa oikeeseen elämäänkin. Mulle mun kiusaajat on Voldemort kuolonsyöjineen ja mä olen Harry, joka yrittää taistella niitä vastaan. Tulipas taas vähän poikettua aiheesta... Mun mielestä oli ehdottoman tärkeetä et Harry sai jatkaa elämäänsä rakkaittensa kanssa, se on oikeesti tärkeetä, mäkään en selviäis ilman rakkutta. Ja taas poikkesin aiheesta. 

Shade

• Ankeuttaja
« Vastaus #118 : Syyskuu 14, 2008, 14:12:32 »
Vaikka tämä Topic onkin jo täynnä samanlaisia vastauksia, lisään omani tänne.

Mielestäni oli hyvä, että Harry ei kuollut. Sillä mikäli hän olisi kuollut olisi kirjasta (ja jopa koko kirjasarjasta) jäänyt paha maku suuhun, sillä paras lopetus ei kyllä mielestäni ole päähenkilön tappaminen. J.K. Rowling osasi siis mielestäni lopettaa kirjasarjan varsin loisteliaasti ja niin, että tuskin kovinkaan moni fani pettyi loppuratkaisuun. Iloinen loppu on aina iloinen loppu ;)

Poissa Loru

• Lirppuva loistoveikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #119 : Syyskuu 17, 2008, 16:23:11 »
ON hyvä ettei Harry kuollut, mutta se arvasi jo koska hän on päähenkilö!! miten hän voisi muka kuolla!!

Minusta se oli tylsää koska se arvasi ettei Rowling tappaisi Harrya... tosin se miten Harry tappoi Valedron oli arvaamaton!!! ja sehän oli hyvä juttu!!
"Kumpi oli ensin, feeniks vai liekki?"

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #120 : Syyskuu 21, 2008, 11:45:38 »
Ei todellakaan olisi kuulunut kuolla. Kyllä Harry todellakin ansaitsee normaalin aikuiselämän surkean lapsuuden ja nuoruuden jälkeen. Ja tuntuisihan se muutenkin vähän hassulta, että päähenkilö kuolee, varsinkin fantasiakirjasarjassa (okei, kuolihan Tarussa sormusten herrassakin periaatteessa, mutta kuitenkin).
Terve kaikille!

Poissa Brian Molko

• Northman's Pet
  • Hirnyrkki
  • Such a dull toy
« Vastaus #121 : Huhtikuu 10, 2009, 13:51:11 »
Koska pidän traagisista lopuista ja sarjassa kuoli liian vähän ihmisiä ja nekin todella vaisusti, olisin toivonnut Harryn kuolevan lopussa aiheuttaen tunnekuohun sillä. Vaikka hän on ansainnut oman onnellisen loppunsa, olisi jotenkin ollut paljon hienompaa, että hän olisi kuollut. Se olisi ollut täysi uhrautuminen jotta muut saisi elää turvassa ja onnellisesti. Jotenkin kirjailijoilla on liian vaikeaa tapattaa hahmojaan, kuten Houkutus-sarjassa saatiin huomata ja se ei ole hyväksi kirjoille varsinkin jos on sotaa ja taistelua ja siksi olisi Harryn kuolema ollut suurempi vaikutteinen kuin esmes. Fred Weasleyn. "Kill your darlings", toimisi tässäkin. Siriuksen kuolema kosketti ja järkytti, se toimii.
Julien, you're slow-motion suicide.

sirrrex

• Ankeuttaja
« Vastaus #122 : Huhtikuu 10, 2009, 13:56:44 »
Mä oon todella tyytyväinen, että Harry ei kuollut. Olisi ollut suhteellisen kamalaa lukea myöhemmin kirjoja alusta loppuun, jos olisi koko ajan tiennyt, että Harry tulee kuolemaan.

Muutenkin se, että niin moni muistakin tärkeistä ja hyvistä hahmoista kuoli, oli ihan tarpeeksi. Jos Harrykin olisi kuollut, olisi kirjasarja mun mielestä saanut jotenkin liian synkän tyylin. Lisäksi rakastan onnellisia loppuja ja viimeinen luku todellakin on sitä. :)
Sitä paitsi, mun mielestä Harry ansaitsee onnellisen loppuelämän, kun on joutunut koko lapsuutensa kestämään kurjuutta, eikä Tylypahkassakaan aivan helppoa ollut.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #123 : Huhtikuu 17, 2009, 08:24:09 »
En pahastunut kun Harry jäi henkiin mutta se henkiinheräämis-juttu oli outo. Järkytyin ensin kun Harry "kuoli" ja en pystynyt muutamaan päivään lukea kirjaa, mutta sitten kun jatkoin meinasin saada jonkun kohtauksen kun Harry olikin elossa! Olin ensin innoissani ja ahmin kirjan loppuun, mutta nyt kun mietin asiaa tarkemmin se on hieman dorkaa. Joko Harryn olisi pitänyt kuolla tai sitten jäädä vain henkiin. Se on mielipiteeni ja sinä se varmaan pysyy.

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #124 : Huhtikuu 17, 2009, 09:10:20 »
En ikinä ollut sen kannalla, että Harryn pitäisi kuolla. Huonommissa kirjoissa yleensä toivon sankarin kuolemaa ja pahan voittoa, mutta Potterit ovat sen verran tärkeä kirja minulle, että en tiedä mitä olisin tehnyt jos Harry olisikin kuollut lopussa.
Ja nythän ficcareilla on uskomattomat mahdollisuudet tehdä kolmannen sukupolven ficcejä. Itsellänikin on yksi suunnitteilla ;)