Kirjoittaja Aihe: Entäs jos he ovatkin meissä ja me heissä?  (Luettu 38636 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sulka

• Ankeuttaja
Entäs jos he ovatkin meissä ja me heissä?
« : Elokuu 08, 2007, 09:59:27 »
Olette varmasti seuranneet kaikki uutisia?  Niissä kerrotaan kaiken laista maailmalla tapahtunutta. Ja osa - tämän maailman uutisista - sopii paremmin kuin hyvin: Velhojen,noitien.ym.ym. ja Ei Taikovien Ihmisten rinnakkais-elon merkeiksi.

Esim. Peter Piskulan räjäyttää kokonaisen kadun - Englannissa romahti moottoritie tai jokin aika sitten tuolla etelän maissa: Kaasuputki räjähti, ja suurin osa kadusta tuhoutui (BBC)

Eli tälläistä tapahtuu.  Mistä me voimme ikinä tietää, onko todella näin.  Näemme vain vilauksia vieressämme elävästä maailmasta.  Ja jos joku näkee paremmin - ja säilyttää muistinsa - eihän häntä kukaan usko.   Tai ehkä juuri J.K.Rowling on kokenut tälläistä,  ja siksi kirjoitti kirjasarjan: Harry Potter...

dumppaa

• Ankeuttaja
Vs: Entäs jos he ovatkin meissä ja me heissä?
« Vastaus #1 : Elokuu 08, 2007, 10:39:30 »
Voi, olen usein miettinyt samoja asioita. Olisihan se ihan mahtavan upeaa, jos jossain oikeasti olisi ihan toinen maailma jossa asuisi noitia ja velhoja. Tosin kun on lukenut tuollaisia fantasiakirjoja, mielikuvitus alkaa kehittämään niistä joskus totta ja siksi varmasti tuollaisia ajatuksia tulee mieleen. Sitä paitsi, eivät nuo kaasuputken räjähdykset ja moottoritien romahtamiset niin ihmeellinen asia ole, etteiko niitä voisi tapahtua muutenkin.

Mutta miksipä ei, eihän ihminen voi kaikkea aina tietää. Itse tosin en suuremmin usko asiaan, mutta tosiaan, olisihan se todella hienoa. Nyyh, jos todellakin velhomaailma olisi olemassa, olisi todella kurjaa olla tälläinen kurja jästi...

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #2 : Elokuu 08, 2007, 11:28:09 »
Tai ehkä juuri J.K.Rowling on kokenut tälläistä,  ja siksi kirjoitti kirjasarjan: Harry Potter...

J.K Rowling on hyvinkin saattanut kokea jotain tämän tapaista, selitämättömiä onnettomuuksia on tapahnut ja Jos Rowling on keksinyt, että niiden takana voisi olla velhot ja noidat

Tietysti olisi mahtavaa, jos olisi se toinen maailma, mutta se on mielestäni aika epätodennäköistä, mutta saahan sitä antaa mieleikuvituksen lentää ja kuvitella taikamaailman.
カダージュ

Sinéad

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Elokuu 08, 2007, 17:26:38 »
Kiintoisa teoria. Itsekin pohdin sitä siltaturmaa USA:ssa puoliksi tosissani, puoliksi leikilläni että taas ovat kuolonsyöjät tehneet ilkeyksiään.
Ehkäpä Rowling juuri onkin kokenut jotain tuollaista ja sitten saanut päähänsä että kaiken takana ovat noidat ja velhot.
Jään innolla odottamaan lisää todisteita tästä teoriasta:)

Poissa Radamsa

• tiskipöydän alla asustava
  • Vuotislainen
  • Kalmokalvaus!
« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2007, 14:20:38 »
Muistaakseni olen lukenut,että Rowling keksi Harryn junassa ollessaan. Siellä hän sitten päätti, että täytyyhän velhon käydä velhokoulua ja niin se ajatus sitten lähti lentämään. Eli anteeksi teorioiden pilaaminen realistisuudellani,mutta noin se tarina alkoi,ilman mitään salaperäisiä onnettomuuksia tai muutakaan.. Älkää kivittäkö minua. :)
"You are the weak one. You never know love or friendship. And I feel sorry for you." (HP&FK Movie)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2007, 15:04:29 »
Itse mietin sitä silta-turmaa joka tapahtui vähän aikaa sitten. Eikös Voldemortkin räjäyttänyt jonkun sillan?

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Elokuu 09, 2007, 15:06:34 »
Mäyräkurun silta(?).

Ja selittämättömiä pyörremyrskyjä tapahtui useammin. [Njoh, jästipresidentit syyttävät ilmastonmuutosta, mutta kuka tietää? Sehän saattoi olla jättiläisiä]

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #7 : Elokuu 09, 2007, 15:09:20 »
Juuri tuota Mäyräkurun siltaa tarkoitin. Onhan se tietty jännää spekuloida näin, mutta toisaalta... En ole ihan varma annanko mielikuvitukseni jatkaa tästä enää eteenpäin ettei mene ihan hulluksi sentään.

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 09, 2007, 18:03:49 »
Juuri tuota Mäyräkurun siltaa tarkoitin. Onhan se tietty jännää spekuloida näin, mutta toisaalta... En ole ihan varma annanko mielikuvitukseni jatkaa tästä enää eteenpäin ettei mene ihan hulluksi sentään.

Juuri tuo siltahan se olikin. Itsekin mietin että voisivatko nämä liittyä jotenkin toisiinsa, siis nämä siltojen rikkoutumiset vai onko ihan sattumaa vain. Tai sitten on olemassa jokin paha velho, joka haluaa turmella maailman. Ehkä olen kanssasi samaa mieltä, ja laitan mielikuvitukselleni jarrut päälle. ;)

Olen miettinyt myöskin tätä samaa asiaa. Jos itse olisikin jästi ja tässä maailmassa olisikin toisenlainen kunta. Velhojen ja noitien valtakunta. Onhan se mielenkiintoista pohtia tälläistä, uusia näkökulmia tähän tuiki tavalliseen maailmaan. Ja se on enimmälti Pottereiden ansiota, että tätä jaksaa edes miettiä. Mutta ajatelkaapa, jos me kaikki oltaisiin niitä jästejä, ja jossain päin suomea, eurooppaa, olisikin samankaltainen taikamaailma kuin Pottereissa on. Samanlaiset koulut, ministeriö, kaikki. Eikö se olisikin aikaa jännittävää. Kyllä vain. Mielikuvitus on aina minulla ollut erittäin vilkas. Mutta sitten kun alkaa ajattelemaan taika - ja jästimaailman huonoja puolia, tulee tietysti ensimmäisenä mieleen ne pahat velhot, paha taikuus. Asioilla on aina ne molemmat puolensa. Mutta minä niin pidän kuvittelemisesta ja jonkin sortin haaveilemisesta, jos jos. Ja kun on tosiaan lukenut kaiken maailmaan kirjoja, joissa on ollut jotain erilaisempaa, on se mielikuvituskin kehittynyt siihen suntaan, että melkein kaikki on mahdollista. Onhan se mukava aina ajatella, varsinkaan kun ei ole oikein mitään todisteita miksi asia ei kävisi järkeen ;)

Sulka

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Elokuu 09, 2007, 19:43:16 »
Muistaakseni olen lukenut,että Rowling keksi Harryn junassa ollessaan. Siellä hän sitten päätti, että täytyyhän velhon käydä velhokoulua ja niin se ajatus sitten lähti lentämään. Eli anteeksi teorioiden pilaaminen realistisuudellani,mutta noin se tarina alkoi,ilman mitään salaperäisiä onnettomuuksia tai muutakaan.. Älkää kivittäkö minua. :)

Eihän täällä kukaan (kai) ketään kivitä.   Ja tylypahkan junahan on juna- rowling oli junassa.  Hah.... Joo.

anbeau

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 11, 2007, 16:41:30 »
.. mutta onko meitäkään olemassa, vai elämmekö vain virtuaalitodellisuudessa?

Itse uskon periaatteessa leikilläni ja fantasioiden, että velhojen maailma on olemassa. Varsinkin silloin, kun kaikki on huonosti, on ihana ajatella, että jossakin on salaisuuksia, esimerkiksi lohikäärmeitä, yksisarvisia, velhoja.. miksei velhojen sotiakin. Lisäksi näen usein unia erilaisista velhoasioista (varsinkin, kun olen lukenut potteria...) jotka ovat niin aitoja, että melkein uskon niiden tapahtuvan oikeasti.

En usko, että ihminen on keksinyt noituutta. Onhan historiassakin noitarovioita ja muuta maagista, joille tuntuu olevan todisteita.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #11 : Elokuu 11, 2007, 16:48:41 »
Noitaroviot eivät ole mikään todiste koska niihin tuomittiin liian heppoisin syin.

puchiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 12, 2007, 14:36:13 »
Ennenaikaanhan noitarovioilla poltettiin kaikki, jotka olivat jotenkin kummallisesti käyttäytyviä
Tai siis tarkoitan, että esim. jotenkin mieleltään sairaita. Ja kuten Peetulikin jo totesi, ennen noidat tuomittiin liian heppoisin perustein.
Perinteisessä noitakokeessahan "noita" heitettiin kädet ja jalat sidottuna veteen, jos hän nousi pintaan, hänet poltettiin noitana,
jos ei.. hän hukkui.

Mutta on tosiaan ihana kuvitella ja pienessä mielessään uskoa noitien ja velhojen olemassaoloon. ^^;

Täytyisi varmaan mennä kysymään pääministeriltä, onko joku epämääräinen suippohattuinen ukkeli viimeaikoina hypännyt taulusta
ulos ja tullut juttelemaan.. :D

Sulka

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2007, 11:18:56 »
Hahhaa!   Tuossa suippohattuisessa pääministerissä on itua. Joskin vartijat heittäisivät sinut (sen joka kysyy) ulos kun kysyt tuota. Virtuaalitodellisuus kuulostaa varsin oudolta... Mutta mitään ei voi vielä sanoa muutamaan sataan (tuhanteen)  vuoteen. Harmi etten pääse näkemään.......

Netuli

• Ankeuttaja
Entäs jos he ovatkin meissä ja me heissä?
« Vastaus #14 : Elokuu 14, 2007, 18:50:59 »
Olen myös miettinyt paljon tätä. Voisikohan olla niin, että velhomaailma on olemassa, ja Rowling on joko noita tai surkki, ja velhot ovat päättäneet kertoa jästeille Harry Potter -kirjojen kautta velhomaailmasta? Nuo onnetomuudet voisivat ihan hyvin olla Voldemortin tai kuolonsyöjien aiheuttamia, ja ne on vain lavastettu, ja niiden jästien, jotka näkivät mitä oikeasti tapahtui, muistia olisi tietysti muunneltu. Emmehän me tietäisi silloin asian oikeaa laitaa.
Olisi oikeasti kiva, jos velhomaailma olisi olemassa, vaikka olisi kyllä tosi tyhmää olla jästi! Mutta silloin haluaisin olla jästi, joka paljastaa velhomaailman!
Haluaisin sen takia käydä jonain vuonna ensimmäinen päivä syyskuuta Kings Krossilla, ja käydä katsomassa onko siellä epäilyttävän näköisiä tyyppejä! Haluaisin käydä myös muissa kirjoissa mainituissa paikoissa mm. missä Vuotava noidankattila, taikaministeriö ja Pyhä Mungo sijaitsevat.

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Elokuu 14, 2007, 19:16:27 »
Tuli vain mieleen, että miksi ihmeessä velhot paljastaisivat meille jästeille olemassaolonsa?

*lukitsee nyt mielikuvituksensa isolla munalukolla ja heittää avaimen jokeen*

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Elokuu 14, 2007, 20:57:03 »
Eilen ja tänään on maailmalla sattunut kauheuksia, joita voisi pienellä mielikuvituksella ja Pottermaailmaan perehtymällä väittää kuolonsyöjien tekoseksi - kuten juna turma Venäjällä, menehtyneet laittomat maahanmuutajat Italian rannikolla. (Voisiko olla toisenlaisiakin ankeuttajia, jotka näkyvät jästeille aavikoitumisena?) Ja kun maailman menoa seuraa, tilanne alkaa näyttää siltä, että me velhot ja noidat tarvitsemme jästejä ja surkkeja avuksemme, jotta voimme pelastaa sen mitä pelastettavissa on, ihmisiä, eläimiä, kasveja, koko maapallon. 

Olemmeko uskollisia Dumbledorelle eli yritämmekö aina tehdä oikein, vaikka se olisikin vaikeampi vaihtoehto? Vai olemmeko kuolonsyöjiä, jotka seuraavat sokeasti johtajaa ja tuhoavat paitsi muita myös omaa maailmaa? Eli uskon, että meissä jokaisessa on taikuutta - no, ei ehkä ihan luudalle lentämiseen ja muodonmuutoksiin. Sitä taikuutta, jota edesmennyt Tylypahkan rehtori piti kaikkein voimallisempana ja kiehtovimpana voimana eli rakkautta.

Ei niin, ettenkö joskus uneksi Rowlingin taikamaailmasta. Sen olemassaolo toisi ratkaisuja paitsi noihin maailman suuriin kauheuksiin myös elämää hiertäviin pieniin harmeihin: katoaviin tavaroihin, aikataulujen pettämisiin, yllättäviin tavaroiden rikkoutumiseen jne. Ja toisaalta niihin iloisiin yllätyksiin, joita elämä tarjoilee: ystävän odottamattomaan kohtaamiseen, parempaan koe/tentti menestykseen kuin oletti, yhteyden ihmisiin jotka fanittavat samoja asioita kuin itse - jonkunhan nuokin asiat on järjestettävä.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Elokuu 15, 2007, 21:21:44 »
Itse Suomen Presidentti Tarja Halonen vertasi jossain vaiheessa maailman tilannetta Potter-maailmassa meneillään (DH ei ollut vielä ilmestynyt) olevaan epävakaaseen tilaan. En muista tarkalleen, mihin oikean elämän tapahtumiin Halonen viittasi, mutta uumoilen sen koskevan ainakin Irakin sotaa.

Ilmastonmuutos ei ehkä ole ankeuttajien tai Voldemortin syy, mutta ihmisistä se johtuu ainakin osittain.
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #18 : Elokuu 16, 2007, 12:17:14 »
Nyt tulee offia, mutta tämä oli niin mielenkiintoinen asia:

(Voisiko olla toisenlaisiakin ankeuttajia, jotka näkyvät jästeille aavikoitumisena?)

En ole ajatellut asiaa, mutta nyt kun rupesin asiaa pohtimaan niin luulen, että aavikoituminen voi olla se, mitä lämpimien maiden ihmiset kokevat ankeuttajien läheisyydessä. Kun ajatellaan, että Potter-kirjoissa ankeuttajien vaikutuksia kuvataan kylmyydellä ja sillä, että tuntuu kuin onnea ei enää olisi. Kylmyyshän tavallaan kytkeytyy talveen, jolloin mikään ei kasva ja maailma on kuollut. Samalla tavalla liiallinen kuumuus vaikuttaa: kun ei sada ja aurinko porottaa liian kuumasti kasvit eivät kasva.

Kylmyys ja kuolema ovat mielestäni pari, jota ankeuttavat levittävät tunnetasolla, mielestäni sellaiset ihmiset, joiden elämään kylmä talvi ei vaikuta, voivat kokea sen paahtavana kuumuutena, jolloin vesi loppuu ja ilma on liian raskasta hengittää.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #19 : Elokuu 16, 2007, 16:19:59 »
Olen tuollaista usein miettinyt. Oikeastaan toivon, että niin olisi. Joskus sillon, kun olin täyttämässä 11, niin odotin kirjettä Tylypahkaan. Eipä kirjettä vaan kuitenkaan saapunut. Onko velhoja ja noitia oikeasti, kuka tietää? ;)
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #20 : Elokuu 21, 2007, 15:48:25 »
Itse olin kerran pienenä pihalla katsoin metsää. Sitten huomasin jotain perin outoa (5 Vuotiaan mielestä). Näin tulissen olennon kaukana ja että se pomppi puunlatvasta toiseen. Kun hieroin silmiä olento oli yhä siellä! Sitten hieroin uudestaan enkä enää nähnyt.

Nyt Miltei 7 vuotta tapahtuneen jälkeen huomasin erään asian Kirjassa Harry Potter ja Feeniksin Kilta:

Harry Potter ja Feeniksin Kilta sivu 420
Mitä Heliopaatit ovat? Kysyi Neville ymmällään.
Tulen henkiä sanoi Luna mulkosilmät laajentuneen niin että tämä näytti hullumalta kuin ikinä, Valtavia liekehtiviä olentoja jotka nelistävät pitkin maata ja polttavat kaiken edestään-

Ei niitä ole olemassakkaan Neville. Hermione sanoi pisteliäästi.
Voi ompas niitä. Sanoi Luna kiukkuisena.
Anteeksi vaan mutta millä todistat sen? Hermione kivahti.
Silminnäkijöitä on runsaasti...

Saatoinko nähdä Heliopaatin? Kommentoikaa.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #21 : Elokuu 21, 2007, 17:23:43 »
Jos heliopaatit polttavat kaiken edessään, niin eikös ne kaikki puut sun muut olisi syttyneet tuleen?
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Elokuu 23, 2007, 18:07:59 »
Olen tuollaista usein miettinyt. Oikeastaan toivon, että niin olisi. Joskus sillon, kun olin täyttämässä 11, niin odotin kirjettä Tylypahkaan. Eipä kirjettä vaan kuitenkaan saapunut. Onko velhoja ja noitia oikeasti, kuka tietää? ;)

Määkin odotin :) Sit olin ihan masentunu kun ei tullutkaan.... :D Joskus 10 vuotiaana ilmoitin äidille, että aion vaihtaa vitosella kouluu....

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Syyskuu 03, 2007, 22:01:42 »
Mäkin oon vähän miettiny näitä samaisia asioita.
Mutta, eikös se Rowling kumminkin sanonu, et se alko vaa 'ajankuluks' kirjottaa sitä sen kirjaa, ja yhtäkkii siitä tuliki menestys maailamalla? Mutta toisaalta, voihan ihmiset sanoa mitä huvittaa, mut silti. (:
Ja voihan se olla mahollista. Onha sitäki tutkittu, et oisko Marsissa sittenki elämää. ^^ (joka voi aika hyvin olla mahollista:)

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #24 : Lokakuu 01, 2007, 18:12:20 »
mielenkiintoinen teoria sinänsä... =)
itse uskon tämän kaltaiseen rinnakkaiseloon... =)
Saatoinko nähdä Heliopaatin?

Voi hyvin olla... itse tunnun näkevän joskus tuulisella ilmalla puidenlatvoissa ja pelloilla pieniä keijukaisia tai jotakin pieniä otuksia....

Joskus iltaisin nukkumaan mennessä kun olen jo sulkenut silmäni näen välähdyksen. En tiedä onko se päässäni vai tuleeko se ulkoa mutta en koskaan ehdi avata silmiä ja nähdä valoa. Valo on yleensä vain kirkas vaalea, vihreä tai sininen. Mikä tämä voisi olla?
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.