Kirjoittaja Aihe: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2  (Luettu 9260 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2
« Vastaus #50 : Syyskuu 04, 2007, 18:50:50 »
Hopea vai kulta?
Hopeakorut näyttävät todella kauniilta ruskettuneella iholla. Talvisin suosin kultaa. Eli itselläni on molempia koruja. Hopeisista pidän enemmän sillä ne on hieman arvokkaamman näköisiä.

Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #51 : Syyskuu 04, 2007, 21:00:13 »
Kissoista ja niiden vaellusvietistä täytyy sanoa, että meillä oli joskus kissa, ja kyllä tuo aina kotiin palasi ulkona kuljettuaan. Välillä oven takaa kuului kauhea mouruaminen, kun kattiparka halusi sisälle. Sylissä se tykkäsi kyllä olla, ja silityksiä se suorastaan rakasti. Sitä kissaa kyllä rakastettiin suuresti, ja kyllä se taisi perheeni ottaa omakseen. Poikaystävällänikin on kissa, ja se viihtyy melko hyvin talossakin, vaikka saakin kulkea ulkona vapaasti. Nyttemmin tuo meidän katti on jo mennyt kissojen taivaaseen, ja meillä on nyt toukokuusta asti ollut karjalankarhukoiran pentu. Kyllä siitäkin huomaa, että sen mielestä me olemme sen laumaa. Pari kertaa otusparka on päässyt karkaamaan, mutta joka kerta se on tullut takaisin ja selvästi hävennyt karkailuaan.

En osaa oikein sanoa, valitsisinko kissan vai koiran - aikaisemmin olisin sanonut kai kissan. Nyt olen kuitenkin huomannut, että koirakin voi olla ihan kiva kaveri. Sitä pitää tosin kouluttaa paljon enemmän, ja se tarvitsee huomiota ihan eri tavalla kuin vaikkapa kissa. Kissa on itsenäisempi otus, mutta silti myös kiehtova otus. Kummassakin eläimessä on hyvät puolensa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #52 : Syyskuu 05, 2007, 09:51:29 »
Pakko hypätä vähän vanhempaan aiheeseen:

PikkuRILLI vaiko PikkuLILLI?
Minä en ole vielä koskaan elämäni aikana kuullut jonkun sanovan tosissaan pikkulilli. Joku lilliputti vai? Vai onko sen sanan keksijällä ollut vaikeuksia sanoa r-kirjain, ja sen seurauksena sanonta on levinnyt, koska tämä kyseinen pikkulillin kehittelijä on ollut niin vaikutusvaltainen henkilö... No jaa, kai pointtini on vai se, etten ole koskaan kuullut mistään pikkulillistä ja minunkin mielestäni se kuulostaa joltain pikkulapsille puhuttavasta lässytyksestä, joka muuten näin sivumennen sanoen on erittäin typerää.

Sanasta pikkurillikään en ole koskaan pahemmin pitänyt. Se toki taitaa olla se yleisin muoto, mutta minusta se ei vain kuulosta kovin... järkevältä. Mutta se nyt ei ole ainoa sana, josta ajattelen niin. Siispä vetäisen mukaan kolmannen nimityksen, jota itse olen tainnut aina käyttää, ja kutsun tuota viimeistä sormea ainakin omasta mielestäni kuvaavasti pikkusormeksi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2007, 11:29:48 kirjoittanut nominal »
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #53 : Syyskuu 05, 2007, 14:22:16 »
Hopea vai kulta?

Ehdottomasti hopea. Itse en juurikaan käytä kultaisia koruja, en jotenkin pidä siitä väristä. Hopea on jotenkin nuorekkaampi. Tuntuu, että kultaiset korut sopivat enemmän vanhemmille ihmisille. Mutta valkokultahan on toki sitten eri asia, se kun muistuttaa enemmän hopeaa kuin kultaa - vaikka onkin paljon kalliimpaa kuin hopea. Ehkä hinta on myös syy siihen, miksi käytän hopeaa enemmän, sitä kun saa paljon huokeampaan hintaan.
Humor me.

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #54 : Syyskuu 05, 2007, 16:48:50 »
Kissat ovat enemmän arvaamattomia ja ei niin leikkisiä. Ne saattavat raapivat huonekalut ihan käyttökelvottomiksi.

Itse asiassa kissat ovat leikkisempiä kuin koirat. Osa koirista on pentuna leikkisiä, mutta kun ne kasvavat leikkisyys katoaa iän myötä. Kissat taas säilyttävät leikkisyyden koko elämän ajan. Mammani kissa, joka eli 18-vuotiaaksi jaksoi vielä viime hetkilläänkin jahdata hiiriä ja "leikkiä" kanssani, oma koirani joka on taas 6 vuotta, ei ole oikeastaan pitkään aikaa ollut leikkisä, eikä sitä kiinnosta enää jahdata leluja tai mitään muutakaan.

Totta kai kissat saattavat raapia huonekaluja, ihan niinkuin koiratkin saattavat pureskella huonekalut piloille. Molemmissa tapauksissa on kyseessä  huono "kasvatus", tai kissan tai koiran mahdollinen luonnevika. Kissa ei raavi huonekaluja jos sen opettaa raapimaan kiipeilypuutaan. On hassua että kissat mielletään kodin tuhoajiksi, vaikka tarinoita myös koiran ilkitöistä on vaikka millä mitalla.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Syyskuu 05, 2007, 17:41:05 »
Koira vai kissa?

Ehdottomasti koira. Koira on ihmisen uskollisin ja rehellisin ystävä. Kissa taas vain karkailee öisin ja saattaa olla jossain viikonkin, ja olen jopa kuullut sellaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan kissa ei edes kiinny ihmiseen.
Kyllä kissa kiintyy ihmiseen siinä missä koirakin, mutta osaa myös selvitä itsenäisesti. Oma kissani ainakin on heti vastassa kun tulen kotiin. Kun laitan pyörää telineeseen ja katson parvekkeelle, niin jos kissa on yksin kotona se katselee parvekkeen lasien läpi, mutta kun tulen ovesta sisään niin kissa on jo eteisessä odottamassa.

Niin siis itse valitsen kissan. Minusta tuntuu että kissoilla on paljon enemmän omaa persoonaa kuin koirilla. Tai siis nehän ovat itsepäisempiä eivätkä alennu toisten vietäviksi. Toki joskus kissa saattaa totella joitain pieniä ohjeita ja käskyjä, mutta ei todellakaan aina. Lisäksi rakastan sitä, että voin pitää kissaa sylissä ja silitellä sitä, ja että se kehrää. Eihän koirassakaan mitään vikaa ole, mutta en tykkää siitä että ne haukkuvat -.- Ja niille pitää antaa paljon enemmän huomiota kuin kissoille, eikä minulle ole aikaa/kärsivällisyyttä käyttää koiraa montaa kertaa päivässä ulkona.

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Syyskuu 05, 2007, 21:51:14 »
Kevät vai syksy?

Mielestäni kevät on kivempi. Koska sen jälkeen on vielä luvassa kesä, ja kaikki ihanat uintireissut ja matkailut sun muut..<3 Keväällä on myös kiva seurata lintujen palaamista etelästä. Ja kukkien kasvamista ja muitakin juttuja kevääseen liittyen. :D

Talvi vai kesä?

Vastaisin tähän kesä, koska talvella on kauhen pimeetä, ja pimeys tulee aiemmin, ja pitää pukeutua kauhean hyvin, ettei tule kipeeksi. Kesällä taas riittää, ku laittaa hameen ja topin, ja lähtee vaan ulos. :D Ja kesällä on mukavaa, jos on vaikka jossain reissussa, niin ei tule pimeys niin nopeasti, kuin talvella/syksyllä. Ei mulla mitään siis talvea vastaan ole, mutt kesä vain on kivempi.

Takaako suosio laadun?

Ei aina. Kaveri suositteli yhtä mielestään hyvää kirjaa mulle, ja sanoi, että kaikki on melkeinpä tykänny siitä. Mut en ainakaa mä pitäny siitä. Eli ei aina. Joskus saattaakin taata.

Koira vai kissa?

Mielestäni kissa on kivempi, koska itse omistan kissan ;D ja se on silloin seurallinen kun haluaa, ja välillä on omissa oloissaan, niin ettei joka seknuti tarvitse olla pitämässä seuraa sille, kun taas useimmiten koirille pitää pitää seuraa melko usein. Ja koiria pitää viedä ulos, oli millainen sää tahansa. (:

Hopea vai kulta?

Molemmat käy, ainakin koruissa. Molemmat on kauniin värisiä. Mutta jos pakko valita, niin ehkpä kallistuisin enemmän kullan puoleen. :D En vain sen takia, että se on arvokkaampaa..

Liha vai kala?

Kala on terveellisempää, ja mielestäni muutenkin parempaa. Ainakin jos se on hyvin valmistettu. On lihakin hyvää, mutta kala on parempaa. (:

Lyijykynä vai lyijytäytekynä?

Itse kannatan lyijytäytekynää, koska se on helppo käyttöisempi, kuin lyijykynä. Lyijykynää pitää teroittaa aina, kun terä tylsyy liikaa, mutta lyijytäytekynässä voi vain painaa 'toista päätä alas' ja vóila terä on taas vedossa. :D Siinä myös säästää rahaa, ja vaivaa, jos käyttää lyijytäytekynää.

Lankapuhelin vai kännykkä?

Kännykkä. Kotonani ei ole enää lankapuhelimia. Kännykkä on hyödyllisempi, koska siitä ei tarvitse maksaa sähkölaskua, ja sen voi ottaa mukaan matkalle, eikä aina tarvitse ettiä pistoketta, jos haluaa soittaa.

Reppu vai laukku?

Reppu. Siinä on helpompi kuljettaa kirjoja, eikä paino kallistu vain toiselle olkapäälle, vaan jakautuu tasaisesti molemmille puolille.

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #57 : Syyskuu 06, 2007, 10:51:30 »
Koira vai kissa?

Ehdottomasti koira. Koira on ihmisen uskollisin ja rehellisin ystävä. Kissa taas vain karkailee öisin ja saattaa olla jossain viikonkin, ja olen jopa kuullut sellaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan kissa ei edes kiinny ihmiseen.

Vai ettei kissa kiinny, minkäs takia se edes vaivautuu tulemaan takaisin jos se on päästetty pihalle, kyllä se aina jostain ruokaa saa. Meidän kissat ovat onnessaan kun siskoni tai minä olemme olleet poissa ja tulemme takaisin, niillä on tylsää ilman meitä. Kyllä kissat kiintyvät kun niitä hellii ja hoitaa, jos niille ei olisi väliä mitä ihmisille tapahtuu, miksi ne eivät asuisi sitten metsässä villieläiminä? Kyllä kissa kiintyy. Ja samaa mieltä Jessien kanssa, kissat eivät karkaa jos ne ovat sisäkissoja, voi niitä ulkoiluttaa. Tietenkin ne lähtevät yöllä etsimään lämpöisempää paikkaa, jos ne heitetään ulos yöksi. Meidän kissat (ja niitä on monta) eivät karkaile, ne ovat pihalla milloin haluavat ja tulevat sisälle yöksi.

Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #58 : Syyskuu 25, 2007, 19:51:18 »
Lyijykynä vai lyijytäytekynä
Lyijytäytekynä koska ei tarvitse käyttää terotinta!

Lankapuhelin vai kännykkä
Kännykkä ehdottomasti. Lankapuhelin on kalliimpi ja kännykän voi kuljettaa mukaan minne vain, kun taas lankapuhelinta ei voi.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Syyskuu 26, 2007, 22:46:02 »

Ehdottomasti kännykkä. Syitä mm. kuljetettavuus, monipuoliset mahdollisuudet (nykykännyköiden internetit, mp3 soittimet, kamerat yms.), käytännöllisyys. Kännykän voi kuljettaa minne tahansa milloin vain, maalta kaupunkiin vesi - tai maanteitse. Sen voi ottaa mukaan minne vain, tosin joskus kenttiä ei löydy kaikkialta, mutta pikkaisen kun siirtyy suuntaan tai toiseen löytyy sen verran että puhelun voi soittaa. Lankapuhelinta et voi kantaa mukanasi, sillä tarvitset pistokkeelle pistorasian jotta sähkökulkisi. Monipuoliset käyttömahdollisuudet ovat huikeat, tosin osa voi olla ehkä hieman turhempiakin, mutta sellaiselle joka ei omista tietokonetta taikka soitinta, kaikki saa pakattua samaan pieneen käsipakettiin. Musiikkia voit kuunnella kuullokkeilla tai ilman ja netissäkin pääset käymään. Joissakin malleissa on jopa televisiopalvelukin ellen ole aivan väärässä? en mene takuuseen. Messengerikin on kuulemma mahdollinen. Täyspakkaus. Mutta kyllähän tämänkaltainen kännykkä maksaa rutkasti enemmän kuin perusmalli, riippuu ken uutuuksia tahtonee. Yksi suuri muutos lankapuhelimesta kännykkään on teksiviestit, lyhyt tapa kertoa asiansa jos ei voi soittaa.
Kännykkä on myös käytännöllinen kapine, mahtuu niin farkkujen kuin takin taskuunkin.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Syyskuu 27, 2007, 12:18:53 »
Uutta väittelyn aihetta kehiin: Kannettava pc vai pöytä pc?

Itselläni on kannettava, joten siitä voisi jotain päätellä. Kannettavan voi ottaa mukaan mihin vain ja sitä voi käyttää myös sängyllä löhöillen. Pöytämallia ei voi siirtää mihinkään sängylle tai ottaa mukaan.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #61 : Syyskuu 27, 2007, 18:24:18 »
Kannettava. Pienessä tilassa on oikeasti kätevä, kun ei ole isoa konetta viemässä tilaa. Kannettava vie vain pienen tilansa pöydän nurkalla. En juurikaan siirtele konettani paikaltaan, mielellään työskentelen ihan pöydän ääressä. Koululle konetta ei tule kannettua, mutta jos se on tarpeellista, se on helposti mahdollista. Kotiin mennessä kone on helppo ottaa mukaan, vaikka viikonlopuksi en aina sitä jaksakaan, kyllähän sitä viikonlopun pärjää ilman konetta vai pärjääkö? Kotona on kyllä tämä perinteinen pöytäkone, mutta se kun erinäisten kaatumisten ja virusohjelmien päivitysten takia jurruttaa vartin ennen kuin sitä voi käyttää. Minun käyttötarpeisiini kannettava on riittävä, en pelaa tms. joka vaatisi jotain erikoista.

Haluan puolustaa myös lankapuhelinta. Lankapuhelinta tulee harvemmin hukattua. Soittaessa lankapuhelimeen ei tartte kysyä "misoot?", sillä se lienee selvää. Ihmiset eivät pölötä julkisilla paikoilla asioitaan lankapuhelimeen. Lankapuhelin ei putoa järveen tai wc-pönttöön. Lankapuhelimen ääni ei häiritse elokuvissa tai teatterissa tai muuallakaan (paitsi siellä missä se puhelin on). Ei mitään akkua, joka voisi aina olla tyhjä! Heikkonäiköisemmätkin näkee näppäimet (vaikka se jossa on pyörivä numeronäyttö on kyllä mukavampi :) ). Lankapuhelimella voi oikeasti vain soittaa, ei mitään ylimääräisiä palveluja ole tungettu pakettiin, joista voisi joutua maksamaan vaikkei haluaisikaan.

Tietysti minulla on kännykkä.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #62 : Syyskuu 27, 2007, 20:03:02 »
Läppäri minulle. Minulla on ollut oma kannettava nyt jo muutaman vuoden, ja olen oppinut pitämään tästä aivan hirveästi. Tietenkään muistitilaa ei ole niin mahdottoman paljon, mutta minulle aivan riittävästi. Tämä menee mukavasti pieneen tilaan ja kulkee näppärästi mukana, jos tätä tarvitsee jossakin kodin ulkopuolella. Hirvittää ajatellakin kaikkea sitä vaivaa, kun siirretään tavallista isoa konetta paikasta toiseen. Tämän voi vain nyppäistä irti johdoista ja kantaa huoneesta toiseen. Tokihan johdot voi myös ottaa nopeasti mukaan, jos tarvitsee virtaa pitemmäksi aikaa. Noita johtojakaan ei ole niin järkyttävän paljon, että ne menisivät sekaisin kaiken mahdollisen kanssa (siskoni pöytä-pc:n johdot ovat sellainen sekasotku, että hirvittää katsoakin niiden suuntaan). Ja jos tulee sähkökatkos, kone ei välittömästi sammu, vaan jää akun voimin hurisemaan päälle. Tämä on todella kätevää, jos on esimerkiksi tekemässä jotain tärkeää työtä. Tiedostot eivät ainakaan pääse katoamaan noin vain sähkökatkoksen takia. Tietenkään akusta ei riitä virtaa moneksi tunniksi. Erityisesti pienessä asunnossa läppäri on ihanteellinen, kun se ei syö kaikkea pöytätilaa.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Hippo

• mutakylpyilemässä
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Marraskuu 02, 2007, 18:23:39 »
Vastaan niihin, mihin kerkiän :)
PikkuRILLI vai pikkuLILLI
Pikkurilli. Lilli kuulostaa jokseenkin lässyttävältä. Minusta Lilli on oikean ihmisen nimi, ei sormien.
Piimä, vesi vai maito
Hm.. tätä voikin miettiä.  ..... ja tattadadaa: Maito vie voiton! Piimä on kyllä hyvää, kun sitä juo silloin tällöin. Mutten halua juoda sitä useasti, tai janoon. Vesikin hyvää, varsinkin janoisena. Mutta se on välillä aika tylsää juotavaa. Maito taas on ihanan pehmeää, ja hyvän makuista kaiken lisäksi :)
Reppu vai laukku?
Reppu. Kannoin vuosi sitten koulukirjoja jonkin aikaa laukussa, ja meni hermot aika nopeesti. Reppu on paljon mukavamman tuntuinen selässä, eikä se huonon näköinenkään ole...
Kännykkä! Se kulkee kätevästi mukana, ja siinä on paljon enemmän muita ominaisuuksia kuin lankapuhelimessa (Tärkeimpänä mainitsen tekstarit ;))
Lyijykynä vai lyijytäytekynä?
Lyijytäytekynä, sillä en tykkää kirjoittaa tylpällä kynällä, ja siitä johtuen teroitan lyijykynää koko ajan.
Kesä vai talvi?
Talvella talvi, kesällä kesä. On ihanaa, kun pitkän, kuuman kesän jälkeen saa uppoutua pehmeään ja kylmään lumeen.... Ja taas kylmän talven jälkeen on ihnaa päästä uimaan viileään veteen.... Ja viettään synttäreitä ;)
Syksy vai kevät?
Syksy. On ihnaa keinua pihassa, ja katsella kun lehdet hiljakseen liitelevät puista alas...<3

Tässä oli nyt melko paljon näitä...
Ääh, mulla oli hyvä mielessä, mut unohdin... muokkailen jos muistuu mieleen :)

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #64 : Marraskuu 03, 2007, 21:41:32 »

Ehdottomasti kännykkä. Syitä mm. kuljetettavuus, monipuoliset mahdollisuudet (nykykännyköiden internetit, mp3 soittimet, kamerat yms.),

Minäpäs sanon että: Lankapuhelin kehiin ja heti! Ikävöin meidän lankapuhelinta, jola sai puhua kaksi tuntia ilman että meni omasta puhelimesta laskua... ^^; Ja muutenkin, haluan vanhan ajan takaisin, tykkään hirveästi lankiksista. ^^ Ja muistan kun soitin mummolan lankiksesta... AH niitä aikoja. <3 ^^;
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Marraskuu 03, 2007, 23:54:36 »
Laitetaanpas uutta väittelyn aihetta kehiin. Eli

Ensimmäisillä treffeillä: voiko suudella vai kannattaako pitäytyä vain esim. halaamisessa?

Mielestäni riippuu siitä kuinka kiinnostavana toista osapuolta pitää ja kuinka pitkään on ennestään tunnettu. Jos henkilö ei ole kiinnostava, ei kannata suudella jotta ei aja toista harhaan. Myöskään lähes tuntematonta ihmistä ei kannata suudella.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #66 : Marraskuu 05, 2007, 15:00:33 »

Ensimmäisillä treffeillä: voiko suudella vai kannattaako pitäytyä vain esim. halaamisessa?

Olen vähän vanhanaikainen, joten vastaan, että kannattaa vain halata. Mihin sitä kiire on, jos kerran kummatkin osapuolet tykkäävät toisistaan ja tietävät missä mennään? Ja hätiköimällä saa yleensä vain pahaa jälkeä aikaan.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #67 : Marraskuu 05, 2007, 18:04:00 »
Lainaus käyttäjältä:  Lady Asensio
Njaa, se oikeastaan riippuu henkilöstä, ja kuinka paljon tykkäät siitä. Jos on vähänkin epävarma olo, niin kannattaa varmaan pitäytyä halaamisessa ^^ Tai no. Vähän huono puhua mistään tämmösestä, kun mitään omaa kokemusta ei ole.

Ääh, ei näin hankalia! Lankapuhelimat on ihania, tykkään näpytellä numerot niihin, ja lisäksi on kiva leikkiä jonkun telkkasarjan hahmoa, ja kävellä lankis kädessä pitkin taloa ^___^ Ne on ihanan semmoisia.. kömpelöitä, ja tommosia. Ja sitä paitsi eihän kännykässä ole mitään lankoja, niitä ei voi pyöritellä sormien ympäri! Kännykkä kyllä on monipuolisempi, ja kätevän pieni, farkkujen taskuun helposti menee. Kamera on myös huomattavan iso plussa, kuin myös netti joskus. Suosin myös tekstareita, lankapuhelimista ei semmosia voi lähetää, nyhyy. En osaa päättää.
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #68 : Marraskuu 05, 2007, 18:34:55 »
Reppu vai laukku

Reppu. Olen reppu-ihmisiä, vaikka kaikki kaverini ovatkin sitä mieltä, että laukku on hienompi/muodikkaampi. Tai kyllä ostoksilla laukku on kätevämpi. Ei tarvitse koko ajan ottaa reppua selästä, kun kaivaa raha-pussia. Mutta muuten reppu. Paino jakautuu tasaisemmin molemmille hartioille ja säästyy monilta kivuilta. Reppuun on usien myös helpompi pakata ja ne ovat yllättävänkin tilavia (on laukutkin joskus)

Liha vai kala

Kala. Ehdottomasti. Kala maistuu paljon paremmalta ja näyttääkin. Kalaa voi helpommin syödä kylmänä (ja joskus raakana) kuin lihaa. En ole mikään lihan ystävä. Syön vain hyvin vähän, enkä koko lihaa juuri ollenkaan. Ja kala on erittäin terveellistä. Nami!

Kannettava pc vai pöytä pc

Kannettava tietenkin. Sen kanssa voi olla lähes missä vain. Kesällä auringon paistaessa pihalla, ei ainakaan kukaan tule valittamaan, että olisi hienolla ilmalla sisällä. Tai omassa sängyssä peittojen alla. Eikä se hiirikään tuota vaikeuksia, siihen tottuu yllättävän helposti. Minä käytän sitä nykyään aina, vaikka läppäriin/kannettavaan olisikin sellainen "oikea" hiiri asennettu.

Lyijytäytekynä! Muuten joutuisin koko ajan teroittamaan kynääni, eikä minulla riittäisi sihen kärsivällisyys. Terän kun pitää olla koko ajan terävä. Muutenkin pidän sitä paljon kätevämpänä.

Hopea vai kulta

Hopea tietysti. Hopea on minusta niin paljon nätimpi, kuin kulta. Se sopii paljon paremmin minulle (mutta esim kihla-/vihkisormuksen haluan kultaisena). Hopea on vain enemmän minua. en voisi kuvitella itseäni kultakoruissa. (Mutta valkokulta on sitten asia erikseen. Mielipiteeni koskee lähinnä keltakultaa.)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #69 : Marraskuu 05, 2007, 21:17:09 »
Mitä? Miten ihmeessä en ole kirjoittanut tänne aiemmin?!

Reppu vai laukku
Ööh... Vaikea. Kallistun lopulta kylläkin repun puolelle, sillä se selässä on molemmat kädet vapaina, ja jotenkin se pysyy paremmin sekä selässä että koulun tuolilla. Laukkuhan putsaisi tehokkaasti pulpetin vierustan (varsinkin silloin, kun edellisellä pulpetissa istujalla on ollut kuraiset kengät)
Muutenkin, sain kerran olkalaukkuni hihnan katkeamaan. Nyt on vieläpä enemmän tiiliskivikirjoja, joten... Vastaan siis reppu.
Liha vai kala
Ja taas tälläinen... Enkö mä mitään osaa sanoa tuosta vain? Liha on kyllä hyvää, mutta minä pidän kyllä kalastakin... Ehkä sitten se... kal... ei... lih... Äh, olkoot liha. Sitä tulee kyllä syötyä enemmän. Vaikka kyllä se kalakin on hyvää... No, minä vastaan nyt sitten liha.
Arvatkaa vaan, voinko tähänkään vastata tuosta vain. Lyihytäytekynä on muuten hyvä, mutta kuvistunneilla (ja muutenkin piirtäessä) on paljon parempi ihan tavallinen lyijykynä. Eli, jos kuvistunteja ja muuta piirtämistä ei oteta lukuun, niin lyijytäytekynä. Ei tartte koko aikaa olla kynää teroittamassa, ja jälki on koko ajan tasaisen terävää. Ainakin melkein. Sitten, kun minulla on vielä pieni käsialakin, niin terävä kynä on hyödyllinen ^^
Hopea vai kulta
JES! Kerrankin mä voin sanoa suoralta kädeltä, että hopea. Kulta on jotenkin niin... Sitä tuntuu olevan jokapaikassa, ja se on jotenkin liian "hienoa" mulle. Hopea ei ole niin... sellaista, kuin kulta ;D Se on hienon värinen, eikä liian juhlava (vau, muistinhan mä sen sanan! Kulta on liian juhlavaa!) mun makuun. Mä en tiedä, mikä hopeaesineissä (ja koruissa varsinkin... ^^) vetää puoleensa... Oukkei, hopea joka tapauksessa.

Tänne pitää kirjoittaa useamminkin.... Tää on hauskaa!
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Rainmaker

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Marraskuu 05, 2007, 22:05:04 »

Kyllä minäkin siihen halaamiseen kallistun, vanhanaikainen kun olen. Tai oikeastaan jos minun pitäisi neuvoa omaa tytärtä, niin näinhän minä lapsoselle sanoisin. Itsellä ei käynyt ihan niin. Tavatessani nykyisen poikaystäväni ensimmäistä kertaa yksi asia johti toiseen ja kyllähän siinä suudeltiinkin jo. Mutta jos olisin sinkku ja minulta tätä kysyttäisiin, niin kyllä minä varmaan toteaisin, että halaaminen riittää vallan mainiosti ensitreffeillä. Jos toinen osapuoli on oikeasti kiinnostunut, niin kyllä hän varmasti jaksaa odottaa niitä pusujakin. Paitsi toisaalta, jos heti alusta alkaen molemmista tuntuu hyvältä, niin mikä ettei.

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #71 : Joulukuu 29, 2007, 10:53:05 »
Hopea vai kulta
Hopea ehdottomasti. Hopea on paljon kauniimpaa, kulta on jotenki niin...juhlavaa. No ei kullassakaan sinäänsä mitään vikaa ole, mutta hopea on kivempaa. Jos menen joskus naimisiin, niin kihlasormus olisi kuitenkin mielummin kultaa.

Liha vai kala
No joo... Kala on terveellisempää, mutta tykkään paljon enemmän lihasta, joten sanon liha. Se vaan maistuu paremmalta

Kannettava pc vai pöytä pc
Kannettava. Sen voi ottaa mukaan matkalle tai vaikka kesällä ulos. Ja vaikka istuisikin ihan vaan saman pöydän ääressä, niin viehän sse paljon vähemmän tilaa, kuin pöytäkone.

"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Tammikuu 01, 2008, 15:24:50 »
Vastaisin nyt vain muutamiin:

Kulta vai hopea?
Hopea! Ehkä se kuulostaa tyhmältä, mutta mielestäni hopea on jotenkin arvokkaampaa kuin kulta. Tietenkin, se olikin vain minun mielipide, ei hopea ole kultaa arvokkaampi (*neuvoo pienempiään*).

Kannettava pc vai pöytä pc?
Kannettava! Kannettava tietenkin, jos hiiri tulee mukana. En pidä kannettavasta muuten ilman hiirtä. Meidän perheellä on pöytä pc, ja kannettava pc. Käytän jostain syystä kuitenkin aina pöytä pc:tä.

Se tietenkin riippuu kenen kanssa on treffeillä, ja onnistuivatko ne hyvin. Jos kaikki meni täydellisesti kummankin osapuolen osalta, niin tietty kannattaa suudella! Mutta jos kaikki meni mönkään, niin edes halaus ei tule tarpeen.

kikeeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Tammikuu 01, 2008, 16:30:51 »
Loma vai koulu(tai työpaikka)

Itse sanon koulu. Koulussa on mukavaa ja siellä oppii asioita. Nautin koulussa olosta sekä sinne menosta. Mielelläni istuskelen koulun käytävillä ja katsoon koululaisten kulkemista. Siellä tuntee kuuluvansa yhteisöön.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #74 : Tammikuu 01, 2008, 17:18:09 »
Lainaus
Loma vai koulu(tai työpaikka)
Loma. Itse en pidä koulusta ollenkaan, suurin osa päivistäni on pilalla sen takia että joudun lähtemään kouluun ja sen jälkeen on hankala tulla hyvälle tuulelle (ellei ole sitten ollut jotain harvinaisen mukavaa tekemistä koulusta). Tottahan tuo on, että koulussa tuntee kuuluvansa yhteisöön, mutta yheisöihinhän voi kuulua monella muullakin tavalla kuin koulun kautta.

Lisäksi koulu on pakollista, ja se sanakin "oppivelvollisuus" jättää pahan maun suuhun.

Mutta lomalla voi tehdä (lähes) mitä tahansa. Jos haluaa opiskella ja tehdä töitä niin se onnistuu myös lomilla, mutta itse pidän enemmän siitä, että saan lomilla paneutua juuri omiin juttuihini ilman minkäänlaisia velvotteita.

Lainaus
Sanoisin, että voi suudella. Loppujenlopuksi kysehän on vain suutelemisesta, ei sen tarvitse johtaa mihinkään sen pidemmälle, eikä sen tarvitse tarkoittaa mitään. Mutta tietenkään, ei pidä suudella jos ei halua.