Kirjoittaja Aihe: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2  (Luettu 6259 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa jenzzu

• värisevä villisika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2
« Vastaus #25 : Elokuu 16, 2007, 21:16:21 »
Saisikohan tälläisestä aiheesta väittelyä kuin:
Onko käärme pää+häntä vai pää+vartalo+häntä vaiko pää+vartalo?

Itse sanoisin, että pää+häntä. Mielestäni se näyttää aivan siltä. Pää käärmeellä selvästi on, mutta loppu ruumiista onkin sitten pelkkää pötkylää ja puikulaa. En ole koskaan nähnyt käärmeellä jotain, joka erottaisi vartalon ja hännän toisistaan (esim. jotain kohoumaa tai muuta sellaista). Poikkeuksen tekee kuitenkin kalkkarokäärme, sillä kun on helistin hännänpäässä. Häntä, josta tulee toinen häntä, kätevää. Tai helistin se kyllä on. Sitä paitsi käärme on todella taipuisa, se voi mennä kerälle, mutkalle, nousta pystyyn, kiemurrella ja kaikkea muuta taipuisaa. Se on vertaansa vailla notkea. Häntäkin voi taipua melko samoin kuin käärmeen 'häntäruumis', kun taas ihminen ei vartaloaan voi moisella tavalla mutkistaa ja vääntää, jollei niksauta paria(kymmentä) nikamaa sijoiltaan, josta taas koituisi melkoisen varmasti halvaantuminen.
Toki joku voi muuta mm. tieteen tukemana selostaa. Tai sitten sanoa, että Raamatussa sanottiin, että käärmeellä oli aluksi jalat, mutta kun se teki niitä ilkeyksiään, niin Jumala sanoi, että käärme saa siitä lähtien madella mahallaan maassa, ja niin edespäin. Mutta minähän en jästipäänä käsityksestäni luovu :DD
S.I.F  eli Sharran Ikuinen Fani ;)
Kelmit 4ever! ;D
Jos vihaat mua ja haluaisit ampua mut, niin anna mennä vaan, mut älä ammu sydämeen sillä sä oot siellä!<3
If they don't have Potters in the Heaven I ain't coming!

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #26 : Elokuu 16, 2007, 21:53:18 »
Onko käärme pää+häntä vai pää+vartalo+häntä vaiko pää+vartalo?

Ehdottomasti pää+häntä. jenzzu jo antoi hyvät perustelut. Tuli muuten mieleen vitsi:
Onko käärmeellä häntää?
- Eihän sillä muuta olekaan.

Tuo nauratti joskus peruskoulussa (ja naurattaa joskus vieläkin).

Pistän minäkin väiteltävää:
Peruskoulun jälkeen: töihin vai jatko-opintoihin?
Mielestäni peruskoulun jälkeen kannattaa mennä jatko-opintoihin (lukio tai ammattiopisto tai oppisopimuskoulutus), sillä pelkällä peruskoululla voi olla vaikea saada töitä. Itse kävin lukion, mutta jos nyt pitäisi päättää ottaisin lukio+ammattiopistolinjan, sillä ammattikoulun aikana on helpompi päästä kesätöihin ja lukio pätevöittää hakemaan yliopistoon.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #27 : Elokuu 16, 2007, 22:20:04 »
Peruskoulun jälkeen: töihin vai jatko-opintoihin?

Ehdottomasti jatko-opintoihin. Itse olen käynyt lukion, ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille, joille lukuhommat vain maistuu. Tietysti ymmärrän, että on sellaisiakin tapauksia, joita ei vain kiinnosta koulu ja lukeminen. Itse olen kuitenkin todella tyytyväinen, että kävin lukion.

Ensinnäkin, jos peruskoulusta menee suoraan töihin, ei saa mitään tiettyä ammattia ja pätevyyttä, enkä usko, että moni työnantaja katsoo moista hyvällä. Tietysti on myös ammatteja, jotka oppii vain tekemällä. Tiedän esimerkiksi erään ikäiseni pojan, joka heti peruskoulun jälkeen ryhtyi kulkemaan isänsä kanssa töissä ammattia oppimassa. Ei minulla ole mitään sellaista vastaan, mutta työnantajilla saattaisi olla. Veljenikään ei koskaan suorittanut omia opintojaan loppuun, vaan meni suoraan töihin. Töitä ja taitoa hänellä kyllä riittää, mutta esimerkiksi työpaikan vaihtaminen voisi olla todella vaikeaa.

Toiseksi lukio on oivaa aikaa miettimiselle. Jos ei vielä peruskoulun päättyessä tiedä, mitä haluaa tehdä, voi aina mennä lukioon ja antaa ajatuksille aikaa kypsyä. Itselläni oli silloin yläasteella aivan erilaiset ajatukset tulevaisuudesta; haaveilin täysin muista ammateista. Jos olisin nyt valmistunut ammattiin, olisinko tyytyväinen? Varmasti miettisin, että tätäkö minä nyt sitten haluan tehdä lopun elämäni. Mielestäni koulutus kannattaisi hankkia nuorena, koska en ainakaan itse usko, että on järkevää ryhtyä vaihtamaan ammattia joskus 20 vuoden kuluttua. Lukiossa voi myös tunnustella, millaiset aineet ovat itselle helppoja ja mikä kiinnostaa.

Kolmanneksi töitä voi tehdä kesäisin ja muilla lomilla. Tietysti työn hankkiminen voi olla vaikeaa, sillä moni muukin haluaisi kesäksi jotain työtä. Kyllä niitä töitäkin ehtii tekemään, ja paljon, eivätkä ne välttämättä ole aina niin ihanaa kuin voisi kuvitella (vaikka onhan se palkkapäivä kuitenkin aina ilon päivä...). Lukion jälkeen voi pitää vaikka välivuoden, käydä töissä ja niin edelleen.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #28 : Elokuu 19, 2007, 23:38:36 »

Lainaus
Piimä, vesi vai maito?

Piimä on pahaa ja maitoakin juon vain makean syötävän kanssa, joten kai se sitten on se vesi. Se kuitenkin on terveellisin ja luonnollisin juoma ja sopii minkä kanssa tahansa. Janojuomanakin se on lyömätön. Tosin vesi maistuu aika tylsältä pitemmän päälle...

Lainaus
Reppu vai laukku?

Laukku, jos se ei ole kauhean painava. Jos on, niin reppu.

Lainaus
Lankapuhelin vai kännykkä?

Kännykkä. Se vaan on niin kätevä. Lankaa en käytä enää juuri ollenkaan.

Lainaus
Lyijykynä vai lyijytäytekynä?

Lyijykynä. En vain ole koskaan oppinut käyttämään mitään täytekyniä.

Käärme on pää + vartalo + häntä. Olen lukenut käärmekirjasta. Vartaloa ja häntää tosin on aika vaikea erottaa toisistaan.

Jatko-opintoihin vai työhön? Todellakin jatko-opintoihin. Eihän peruskoulussa opi vielä mitään - töitä ehtii kyllä myöhemminkin.

Entäs sitten: liituraita vai skottiruutu?
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Daniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Elokuu 21, 2007, 15:33:40 »
Piimä, vesi vai maito?
Vastaan, että vesi. Piimästä en tykkää oikeastaan ollenkaan... Maito on myös hyvää melko usein, varsinkin jonkun tosi hyvän leivän kanssa, ja juon muutenkin melko paljon maitoa, mutta vettä vielä enemmän. Vesi sammuttaa janon ja siitä jää usein puhdas maku suuhun.

Reppu vai laukku?
Hmm, tykkään ehkä enemmän laukuista, sellaisista olkalaukuista joissa on pitkä hihna ja se laukkuosa itse on jossain vyötärön/lantion korkeudella, mutta koulutarvikkeiden sun muun kuljettamiseen suosin kyllä reppua. Hyvä kun sinnekin mahtuu ne kaikki kirjat, niin entäs sellaiseen laukkuun sitten... Mutta kauppareissuilla ym. missä ei kauheasti tarvitse roinaa raahata mukana laukku on parempi. Sieltä saa myös kätevämmin rahapussin tai kännykän.

Kännykkä, ehdottomasti. Sillä voi tekstata, ja nykyään myös äänittää, ottaa valokuvia ja siihen voi tilata kaiken maailman pilipalisoittoääniä ja siihen voi tallentaa ne numerot mihin soittaa ja näin. Ja tietenkin yksi sen tärkeimmistä ominaisuuksista on se, että sitä voi kuljettaa mukana. Itse olen lähes aina tavoitettavissa kännykästä, paitsi koulutunneilla.

Lyijykynällä on kivempi piirtää, mutta lyijytäytekynällä parempi kirjoittaa, eikä se kulu nysäksi vaan siihen voi aina ostaa lisää niitä lyijyjä. Siitä kuitenkin tulee sen verran kovaa jälkeä, että pehmeimmilläkin lyijyillä piirtojälki tuntuu olevan jotenkin niin huteraa, että enemmän minä lyijykynää käytän.

Jatko-opintoihin vai työhön?
Järkevin vastaus tähän olisi "jatko-opintoihin", mutta toisaalta mietityttää että mitenkäs vastaan, koska en todellakaan tiedä jaksanko peruskoulun jälkeen opiskella. Nytkin jo tuntuu että ei jaksa, vaikka koulut vasta alkaneet ja yli vuosi jäljellä, ja sitten kun vielä tämän vuoden jälkeen ysiluokka, ja sitten sen jälkeen pitäisi muka vielä jaksaa opiskella... En tiedä, mutta tuskin sitä on järkeä suin päin vain työelämään lähteä, joten vastaan jatko-opinnot.

Liituraita vai skottiruutu?
Hankalaa, tykkään molemmista. Skottiruudut on hienoja paidassa ja jos ne ei ole kauhean kirjavia. Liituraita ei taas omasta mielestäni niin sovi paitaan, ehkä housuihin. Mutta jos nyt pitää jompikumpi valita, niin voisin valitaaaaa.. skottiruudun.

Poissa Meenai

• Helmisimpukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Elokuu 21, 2007, 17:54:26 »
Tämä on minulle hieman hankala, mutta sanoisin skottiruutu. Skottiruutuhameet ovat niin ihania, aivan loistavan täydellisiä. Harmi vain, ettei minulla ole yhtään.

Piimä, vesi vai maito?
Ehdottomasti vesi. En voi sietää piimää ja maitoa en voi edes juoda, joten vesi jää ainoaksi vaihtoehdoksi. Vesi on sitäpaitsi myös hyvää ja se on hyvä janojuoma!

Reppu vai laukku?
Ehdottomasti laukku. Laukkua on helppo kuljettaa ja ne ovat muutenkin siistejä. Niitä voi olla minkälaisia tahansa ja värejäkin voi olla mitä tahansa. Voi kyllä repuissakin, mutta laukuissa se muoto vie kyllä voiton tässä asiassa.

Kännykkä. Tekstaan paljon enemmän kun soitan, joten kännykkä on minulle parempi vaihtoehto. Se kulkee myös mukana. Pidän kuitenkin lankapuhelimista, mutta minulle kännykkä sopii paremmin.

Lyijytäytekynä ehdottomasti, vaikka en sellaisella osaa kirjoittaa. Lyijytäytekynät ovat söpöjä. Kyllä ne on söpöjä!! Lyijykynäkin on niin tavanomainen juttu.

Jatko-opintoihin. Saa enemmän aikaa pohtia tulevaisuuden suunnitelmia ja jatko-opintojen käytyä on enemmän mahdollisuuksia työn suhteen.

Käärme on pää+häntä. Varmasti on. Sehän näyttääkin siltä.

Laitetaanpa tähän yksi väittelyaihe.
Runot vain kirjoitelmat?
Todella vaikea kysymys minulle itselleni, mutta sanotaan vaikka runot. Olen kirjoittanut niitä enemmän, mutta olisi hienompaa saada kirjoitettua kirjoitelma.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2007, 18:03:44 kirjoittanut Meenai »

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #31 : Elokuu 21, 2007, 20:57:32 »
Liituraita, vaiko skottiruutu, on varsin vaikea kysymys minulle. Liituraitahousut tai takki voisi olla erittäin kaunis. Mutta ehkäpä skottiruutuhame vie voiton. Kyllä. Skottiruutu kaulaliina olisi myös ihana omistaa. Skottiruudut ovat ihania. Mutta ovat liituraidatkin. Piimä, vesi vai maito? Piimästä en tykkää. En ole koskaan tykännyt. Piimä maistuu jotenkin oudolle... o.O' Vesi on hyvää, janojuomista paras. Maitokin on hyvää, ja lisäksi terveellistä. Taidan valita maidon. :) Repusta en tykkää, joten valitsen laukun. Laukut ovat kauniita, kauniimpia kuin reput, mielestäni. Ne ovat myös kätevämpiä, pienempikokoisia useinkin. Laukuista tykkään. Reput olisivat ehkä selälle terveellisempiä, mutta silti... En vain enää tykkää repuista. Olen kyllästynyt niihin.

Lankapuhelin on paras! Lähes varma kuuluvuus. Luotettava. Mutta kännykkä on vielä parempi. Vaikkei täällä korvessa aina kuulukaan kännykkä, eikä kenttää ole, on kännykkä enemmän minun juttu. Viestit ovat jotain ihanaa. : D Minä tykkään tekstiviesteistä. Ja kännykässä on kello. Ja se kulkee aina mukanani. Lyijykynistä valitsen ehdottomasti lyijytäytekynän, koska tänään unohdin sen kotiin ja oli niin orpo olo. Minä ja minun rakas lyijytäytekynäni olemme täydellinen pari kirjoittamiseen sekä piirtämiseen. Minä rakastan sitä kynää. Juuri minulle sopiva kynä. Kyllä, minä valitsen lyijytäytekynän, koska minun omani on niin paras. Kyllä se on paras minulle. Parempaa en ole vielä löytänyt. (ja se on siis sellainen Faber Castellin 0,7 teräinen vihreä lyijytäytekynä josta kovin pidän. Tavallinen, mutta pidän siitä.)

Käärme on minun mielestänikin pää+häntä. Ei vartalo taivu niin kuin käärme päästä taaksepäin. Elikkäs se on häntää. On päätä sekä häntää. Runot vaiko kirjoitelmat? Oi voi. Vaikeaa. Minä kirjoitan ennemmin runoja, koska ne ovat helpompia. Ei niin paljoa tekemistä. Mutta kirjoitan kirjoitelmiakin. Neki ovat mukavia. Mutta... Valitsen kirjoitelmat. En pidä niiden kirjoittamisesta aina, mutta innostuksen iskiessä se on ihanaa. Kirjoitelmat siis. Ja minä menen jatko-opintoihin. Jos arvosanat niin sanovat. Jos on hyvä keskiarvo, kannattaa jatkaa koulua. Sitten valmistuu korkeasti koulutettuun ammattiin. Tai jotain.

Keväästä vaiko syksystä valitsen syksyn. Syksy on ihanan pirteä ja värikäs vuodenaika. Keväästä en jostain syystä tykkää. En tiedä mikä siinä on vikana. Minä en vain ole kevätihminen. Minä olen syksyihminen.

Entäs tatuointi vaiko lävistys? Kumman tahtoisit itsellesi, vaiko et kumpaakaan? Minä ehkä tahtoisin tatuoinnin. Itse suunnittelemani kuvan varmaankin. Mutta en vielä, sitten vanhempana. x)

~Moondancer (kuutanssija taivaanrannan)

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Elokuu 22, 2007, 00:34:55 »
Vaikea valinta. Skottiruutuhameet ovat ihan hienoja ja minulla on melkein skottiruutuhame (ei se ihan ole, mutta se muistuttaa sellaista hametta, ymmärrätte varmaan). Liituraita kaventaa ja on housuissa ihan hyvä.

Runot vain kirjoitelmat?
Kirjoitelmat. Olen kirjoittanut vain yhden runon ja sekin oli pakko tehdä lukion äidinkielen tunnille. Kirjoitelmia olen tehnyt varmaan tuhansia ja saan aika helposti niihin inspiraation.

Tatuointi vai lävistys
Ei kumpikaan. En voisi kuvitella itselleni tatuointia, en halua itselleni mitään ikuista kuvaa. Lävistys kuulostaa lähinnä itsensä silpomiselta. Korvakorut on ihan OK (ja itselläni on sellaiset), mutta niitä ei varmaan lasketa lävistyksiksi.

Laitanpa minäkin vielä oman:
Perheenperustaminen vai vapaaehtoinen lapsettomuus?
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #33 : Elokuu 23, 2007, 08:34:46 »
Skottiruutu, mutta ei punaisen sävyisenä, vaan pinkin tai vihreän tai mustavalkoisen:)

Piimä, vesi vai maito?
Daa, tietenkin vesi. Se maistuu raikkaammalle ja sitä voi juoda päivässä enemmän kuin maitoa, eikä opiskelijan tarvitse tiskata niin usein jos juo vettä, maito taas alkaa haisemaan ja on pakko hinautua tiskiharjan luo. Perusteluhan se tuokin. Vettä juon lähinnä siksi, koska se on paras janon sammuttaja, sitä juodessa ei tule uudestaan jano. Se on raikasta ja sitä saa melkein mistä vain, ja se on vielä niin hyvääkin. Mielummin vettä kuin limsaa, piimää tai maitoa. Piimää en juo kyllä muutenkaan.

Reppu vai laukku?
Molemmat.koulussa reppu voittaa, on helpompi juosta seuraavalle tunnille reppu selässä kuin laukku kainalossa, ja sinne saa kirjatkin mahtumaan, vaikkei meidän niitä tarvitsekaan hinata mukana. Vapaa ajalla aina laukku, ja se on aika joko värikäs tai sitten ihan musta. Retrot kuviot ovat ihania:)

Kännykkä, sillä tavoittaa paremmin, voi soittaa vaikka junasta. Ihmiset saavat paremmin kiinni. Minäkin tekstaan paljon(ihme ettei ole jännetuppitulehdusta...) ja soittelen kaikkialta muualta paitsi kotoa. En ole muutenkaan ikinä kotona, joten minut tavoittaa huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä kännykästä kuin mistään muusta. Sitä paitsi läppäkännykkä on niin bisness puhelin, että on siistiä puhua siihenx)

Lyijykynä. Sillä on helpompi piirtää vaateluonnoksia, jälki ei ole liian terävä. Lyijyä on siinä helpompi levittää sormella, ja jälki on luonnollisempi. Koulussa mukana ei ole muita kuin yksi lyijytäytekynä, ja käytän sitä ERITTÄIN harvoin, ei me koulussa kyniä muuhun kuin piirtämiseen oikeastaan tarvitakaan. Eli niillä on helpompi piirtää ja luonnostella, ja kirjoittaminenkin sujuu.

Jatko-opintoihin, hauskempaa olla koulussa kuin töissä. Ei innostaisi mennä kotiin (meillä on oma firma) näpyttelemään koneelle tilaustietoja ja muuta semmoista. Ei, mielummin luon oman ammattini joka sopii paremmin persoonaani, en viihtyisi toimistossa tietokoneen ääressä. -_-''

Tatuointi vai lävistys?

En tatuoinnista vielä tiedä, haluaisin sellaisen mutta en tiedä viitsisinkö kirjoittaa Siriusta itseeni, varsinkin kun se ei lähde pois. Pelkään neuloja, en paljoa mutta hirvittää silti. Lävistyksiä on kaksi jos rustolävistykset lasketaan, mutta yhden haluaisin vielä. Kasvoihin en halua arpia tuottavia killuttimia laittaa.

mutta MINNE jatko-opintoihin? Amis vaiko lukio vaiko kauppis vaiko laitos?

ja kyllä haluaisin perhettä, vähintään kaksi lasta. Tai vähintään kaksi tytärtä ja yksi poika. Eetu, Sophia ja Sonja:)
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #34 : Elokuu 25, 2007, 10:49:25 »
Tällä hetkellä vastaisin liituraita, sillä ne tietääkseni hoikentaa vähän. :>

Valitsisin oikeastaan kouluun repun laukun sijaan, mutta olen onnistunut hajoittamaan reppuni ja tällä hetkellä käytän laukkua. On vaikeaa löytää sellaista kunnon kokoista laukkua, joka sopisi kouluun, eikä maksaisi maltaita, eikä kaikilla olisi semmoista. Huonon ryhtini takia suosin myös yleensä reppua, etten seisoisi kierossa. :> Vapaa-ajalle kumminkin tietenkin laukku on kätevämpi, kun silloin ei tarvitse raahata koulukirjoja ja muuta krääsää mukana. ^^

Tällä hetkellä suosin lyijytäyte kyniä. Niillä saa sellaisen ohuen käsialan ja ne eivät suttaa niin paljon. Kumminkin lyijytäyte kynät on epäkäteviä kokeissa kun aina silloin onnistun hajoittamaan ne, tai lyijy loppuu joten silloin turvaudun perinteiseen lyikkäriin. Seebass-kynät ovat kyllä rakkauteni, mutta ne ovat jääneet syrjään ostettuani lyijytäytekynän.

Jatko-opintoihin tietenkin työns sijaan. Työpaikasta voi lentää helposti pihalle, joten parempi kouluttautua jo nuorena hyvin, ettei käy köpelösti muutaman vuoden päästä. Kuitenkin jos ei onnistu jatko-opinto paikan saannin kanssa niin kannattaa mennä töihin ja yrittää uudelleen jonnekin. :>

Itse valitsisin tatuoinnin lävistyksen sijaan, sillä en halua ottaa edes korviksia, sillä minusta on vain jotenkin inhottavaa lävistää ruumiinosia. Tietenkin ne ovat joillain ihan hienon näköisiä, mutta en vain pidä. Tatuoinneistakaan en välitä kovin, mutta sellaisen pienen ottaisin mielummin kuin lävistyksen. Tatuointia on kai kumminkin vaikeampaa poistaa, kuin lävistystä, niin siltä kannalta lävistys olisi parempi, mutta suosin enemmän tatuointeja, pieniä sellaisia.

Jatko-opinto paikaksi suosin lukiota, koska en vielä tiedä mitä haluan. Amiksesta on vaikeaa löytää alaa, jos mikään ei tunnu omalta, silloin siis lukio kannattaa. :>

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #35 : Elokuu 25, 2007, 17:33:26 »
Kai tähän on itsekin vastattava... pidän kyllä kummastakin. Minulla on 2 skottihametta ja kolmas tekeillä, liituraitakengät ja -liivi. Mutta ehkä vastaan skottiruudun, koska olen tykännyt siitä kauemmin.

Tatska vai läväri?
Tatuointi. Siinä vain on enemmän tyyliä.

Jatko-opinnot: lukio
Koska itsekin kävin sen. Saa lisää mietintäaikaa siitä, mille uralle suuntautuu. Vaikka ei se välttämättä silloinkaan selviä...

Perheenperustaminen vai vapaaehtoinen lapsettomuus?
Vapaaehtoinen lapsettomuus, olen päättänyt sen jo kauan sitten. En vain halua lapsia.

No tällainen: koira vai kissa?
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Elokuu 25, 2007, 20:16:35 »
Ehdottomasti valitsisin kissan. Kissa on paljon itsenäisempi kuin koira, minulla ei olisi aikaa käyttää koiraa lenkillä ja urheilla senkin kanssa. Kissat kyllä osaavat olla myös seurallisia, kun sille päälle sattuvat. :> Ja sitten kissat osaavat olla jotenkin niin kauniita  niiden mysteerisyyden ja sellaisten halllittujen liikkeidensä takia, kissathan putoavat aina jaloillensa. Hyvin hoidettuna kissa saattaa elää melkein pari kymppiseksi, niin kissasta on ehkä iloa pitempään kuin koirasta. Toisaalta kyllä mielipiteeseeni vaikuttaa se, että olen koirille enemmän allerginen kuin kissoille. Kyllä koiratkin ovat kivoja ja itsellenikin tekisi hyvää hommata kunnon lenkkikaveri! :>
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2007, 09:48:01 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Elokuu 25, 2007, 20:25:41 »
MINNE jatko-opintoihin? Amis vaiko lukio vaiko kauppis vaiko laitos?
Itse suoritin lukion, mutta lukioon meneville suosittelen amis+lukio -linjaa. Kesätöitä saa helpommin jos on joku ammatti.

Koira vai kissa?
Vaikea valinta, molemmat ovat ihania. Minulla ei ole kumpaakaan.

Koira:
+ seurallinen ja leikkisä
+ ulkoiluttaessa saa liikuntaa
- saattaa purra
- ei ole mukavaa ulkoiluttaa räntäsateessa

Kissa:
+ hauska
+ seurallinen mutta viihtyy myös omissa oloissa
- saattaa raapia (niin ihmistä kuin huonekaluja)

Unohdin vastata omaan eli perheenperustaminen vai vapaaehtoinen lapsettomuus?
Itse olen valinnut vapaaehtoisen lapsettomuuden. Perustelut löytyvät tuolta.

Poissa Kuura

• Hirnyrkki
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #38 : Elokuu 25, 2007, 22:20:25 »
Hei, muistetaan täälläkin topicissa että tosiaan pyritään perustelemaan viestit kunnolla eikä ruveta kikkailemaan listausten kanssa. Ettei mitään sellaisia listoja, missä on ensin väittelyn aihe tyyliin undulaatti vai papukaija ja alla lisättynä "undulaatit, koska ne on kivoja." Miksi undulaatit ovat kivoja? Miksi ei papukaija, onko siinä jotain vikaa vai tympiikö koko lintu sinua pahemman kerran? Kaikenlaista, kyllä te nyt perustella osaatte ;)

Ihan vain muistutuksena kaikille tänne kirjoittaville.

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Elokuu 26, 2007, 11:22:40 »
MINNE jatko-opintoihin? Amis vaiko lukio vaiko kauppis vaiko laitos?

Lukioon matkaan. Sekin on jo tiedossa, koska en ole sataprosenttisen varma miksi haluan, joten en voi mennä amikseen. Ja ammatti, johon haluaisin tarvitsee lukion siispä lukioon. Eikö lukio-amis linja ole rankka ? Ei minulle liikaa rasitusta.

Koira vai kissa ?

KOIRA. Koirat ovat ihmisen parhaita kavereita ja olen siitä varma. Kiisat ovat enemmän arvaamattomia ja ei niin leikkisiä. Ne saattavat raapivat huonekalut ihan käyttökelvottomiksi. Koirat voivat purra, mutta yleensä kun niitä uhataan tai ne pelkäävät. Tai sitten sillä voi olla jokin synnynnäinen sairaus, mutta yleensä ihan ei purevia. Koiran kanssa olisi kiva kävellä, säästä riippumatta. Tulisi itsekkin liikuttua enemmän.
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Poissa yhdys sana sankari

• ->
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #40 : Elokuu 26, 2007, 11:39:55 »
Piimä, vesi vai maito?
Piimä on loistavaa juomaa, hyvä maku ja koostumus, mutta meillä ei ole sitä usein. Maito on kätevä juoma, maistuu sellaisenaankin hyvältä, ja siitä voi tehdä kaakaojuomaa. Maidolla voi laimentaa kahviaankin, jos tahtoo, mutta mustana se on paljon parempaa. Vesi on hyvä janojuoma, ja suomessa on ehkä maailman parhaimmat hanavedet. En osaa sanoa, kun tiedän niin monta hyvää puolta näistä juomista.

Reppu vai laukku?
Reppu. Sillä on parempi kantaa, kun voi käyttää kahta olkapäätä. Mukavamman tuntuinen ja järjestelmällisempi.

Kännykkä. Talossamme ei ole enää lankapuhelinta, vaan kaikilla perheenjäsenillä on omat kännykät. Kännykän voi ottaa mukaan matkalle ja sillä voi myös lähettää tekstiviestejä.

Lyijykynät ovat halvempia, ne eivät leviä, niiden jäljen voi kumittaa ja ne ovat muutenkin mielekkäämpiä.

Kesä vai talvi?
Talvi. Tykkään tottakai kesästäkin, mutta suomen kesät ovat olleet viime aikoina mielestäni perseestä. Talvella voi luistella ja on mielekkäämpää olla kylmässä, koska minulle ei tule helposti kylmä. Kesällä taas voi pitää vähemmän vaatteita, juosta, pelata futista, jne, mutta valitsen talven.
sori kovasti

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #41 : Elokuu 26, 2007, 13:43:54 »
"Makuasioista ei sovi kiistellä!"

Olenko oikeasti muka yksin tuota lapsellista sanontaa vastaan? Se tarkoittaa tasan samaa asiaa kuin "en osaa puolustaa mielipiteitäni", mutta sen kirjoitusasu on vain asiantuntevampi. Sitä julistavat vain ne tyypit joilla ei ole mistään mitään sanottavaa, se antaa sellaisen kuvan ettei henkilö ole vielä tarpeeksi kypsä keskustelemaan aiheesta. "Tuo on vain sinun mielipiteesi" on maailman selkärangattomin vasta-argumentti jolla ei ole muuta virkaa kuin luovuttaa väittely.

Kyse ei ole mistään natsipolitiikasta kuten oikeista ja vääristä mielipiteistä, kaikesta saa edelleen ajatella mitä huvittaa, mutta se on klisee joka loukkaa omilla aivoillaan ajattelijoita. Kaikki tajuavat että jokainen puhuu vain omien mieltymystensä puolesta, siitä erikseen ilmoittava kertoo riviensä välistä myös pelkäävänsä että toisten mielipiteet kumoavat hänen omiaan. "Miksi ihmeessä sitten tuhlaat aikaasi tähän viestiketjuun jos et tykkää tästä bändistä/elokuvasta/kirjasta?" kuuluu samaan sarjaan. Kaikki käyttävät palstaa samaan tarkoitukseen eli perusteltuun keskusteluun, ei siis faniklubin ylläpitämiseen.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #42 : Elokuu 27, 2007, 18:12:42 »
Tuon tänne yhden väittely aiheen nimestä, humasin omassa luokassa, että suunnilleen joka toinen sanoo sitä erillä kuin puolet. Eli siis:

PikkuRILLI vaiko PikkuLILLI?  

Kumpi on ns. oikea nimi tuolle pienimmälle sormelle?
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Ravenheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Elokuu 27, 2007, 20:12:57 »
Ei kumpikaan. Olen aina sanonut pikkutilli, se kuulostaa parhaimmalta. Mutta joskus harvoin käytän myös pikkurilli sanaa, mutta se on erittäin harvoin se.

Lyijytäytekynä ehdottomasti. En tykkää tylsistä kynistä ja lyijykynät tylsyvät yleensä liian nopeasti ja ne pitää sitten teroittaa. Lisäksi lyijykynät kuluvat nopeammin tuon jatkuvan teroituksen takia, kuin lyijytäytekynät, joita ei tarvitse teroittaa. Lyijytäytekynissä suosin sitten 0.7 lyijyä, en 0.5 koska se on liian ohutta ja katkeaa helposti, kun taas tuo 0.7 ei katkea kirveelläkään ja sen jälkikin on paljon parempaa, kuin mitä lyijykynässä tai 0.5 lyijytäytekynässä on.

Koira vai kissa?
Kissa. Olen aina ollut enemmän kissa- kuin koiraihmisiä, vaikken koiria sinänsä inhoa tai pelkää. En vain pidä siitä, kuinka koirat haukkuvat isolla äänellä koko ajan. Lisäksi koiria pitää käyttää ulkona tarpeilla, kun kissalle riittää hiekka-astia sisälle. Ja kissoja voi ulkoiluttaa silloin kun itse tahtoo, jos kissa tahtoo mennä ulos. Kissat ovat myös leikkisiä, niiden touhuja on aina hauska seurata. Ne eivät revi huonekaluja, jos niille on raapimispuu tms. johon ne voivat teroittaa kynsiään. Jos hankin joskus eläimen omaan kotiini, se on ehdottomasti kissa.

Fleurosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Syyskuu 02, 2007, 23:29:35 »

Kannatan ehdottomasti lyijytäytekynää. Ensinnäkin se säästää sekä aikaa että rahaa. Kesken kokeen tai tunnin ei tarvitse alkaa teroittamaan heti kun kynä tylsistyy ja tylsällä kynällä kirjoittaminen on ärsyttävää ja muutenkin iänkaikkinen teroittaminen käy hermoille. Varsinkin jos teroitin on huono tai lyijy kynässä katkeileva. Lyijytäytekynässä terä on aina terävä. Rahaa siinä voi säästyä hieman, kun ei tarvits uusia kyniä ostella, riittää kun ostaa muutamankymmenen sentin lyijypaketin tarpeen vaatiessa. Toisekseen ovat materiaali. Jotkin lyijykynät haisevat pahalle, tai niiden se puuvalmiste tai jokin. en nyt yleistä, sillä tiedän että tosiaankaan kaikki lyijykynät ei, laatu parempi Lisäksi minusta on kivempi pitää kädessä muovi - kuin puukynää. Syynä lyijytäytekynälle voisi myöskin olla jonkinlainen tilansäästö, kun ei tarvitse penaalissa pitää kymmentä eri lyijykynää, mutta tähän löytyy monta vastaväitettäkin, kuten kuka käskí pitää penaalissa montaa eri kynää tai sitähän varten penalit ovat Kuitenkin jos penaalin pitää mahtua muutakin, kuten viivoittimia, pyyhkäreitä, liima, sakset, jnejne. on tilan säästö pienemässä penaalissa hyvinkin olennaista. Teroitin vie yllättävän paljon tilaa.

PikkuRILLI vaiko PikkuLILLI ?

Itse en ole aikaisemmin ajatellutkaan kummin sanon, mutta eiköhän se useimmiten kallistu pikkuRILLI sanan puoleen. Syitä siihen on hankala keksiä, kun se tulee luonnostaan. Joskus kyllä saatan sanoa lillikin, varsinkin jos puhuu jollekkin pienemmälle lapselle tai vähän vaan hassuttelee. Kieli kyllä suussakin mieluummin sanoo pikkuLILLI, jotenkin helpompi sanoa, mutta jos ajatuksen kanssa sanoo niin silloin rilli. Tämä on itse asiassa aika vaikea, en sittenkään tiedä kumpaa mieltä olen. Pitääpä miettiä.. :)

Poissa Lady Asensio

• Vuotislainen
« Vastaus #45 : Syyskuu 03, 2007, 17:26:45 »
Lainaus

Ehdottomasti pikkurilli. Se on helpompi sanoa. Pikkulilli kuulostaa pikkulasten kieleltä.

Heitetäänpä uusi:

Liha vai kala?

Vaikea valinta. Kala taitaa olla terveellisempää (omegat) ja maistuu hieman paremmalta. Kala sopii myös leivän päälle. Liha taitaa olla lihottavampaa. Vastaan kala.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #46 : Syyskuu 03, 2007, 19:53:08 »
Minä sanoisin, että pikkurilli. Niin on meillä aina sanottu. Joskus olen kuullut jonkun sanovan pikkulilli ja olen ajatellut sen olevan pikkulasten kieltä, kuten Lady Asensio sanoikin. Kyllä se pieni sormi on pikkurilli. x) Lihasta tai kalasta valitsen lihan, koska tykkään lihasta enemmän. Tiedän enemmän hyvänmakuisia liharuokia kuin hyviä kalaruokia. Kala on toki terveellisempää. Mutta tykkään enemmän lihan mausta, joten ottaisin lihan.

Hopea vai kulta?

Minä valitsen hopean, koska mielestäni se on kauniimpaa. En pidä kullasta, jostakin ihmeen syystä. En ole koskaan tykännyt siitä. Aina olen pitänyt hopeasta. ;) Hopea on mielestäni erittäin nättiä, kun taas kulta ei. Mitä mieltä te olette?

~Moondancer (jäähopeasusi)

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Syyskuu 03, 2007, 20:31:29 »
Kyllä minä hopean valitsen, jos pitää sen ja kullan väliltä valita. Se on minustakin vain paljon kultaa kauniimpaa, ja harvoissa koruissani suosin yleensä juuri hopeaa, joskus pronssiakin. Onhan kulta omalla tavallaan ihan nättiä katseltavaa, mutta silti pidän eniten hopeasta. En oikeastaan tiedä, mikä siinä viehättää - se vain miellyttää minun silmääni.

Lihasta ja kalasta minä valitsisin lihan. En ole mikään suurin kalan ystävä - kyllä se keitoissa on ihan hyvääkin, ja kalapuikot maistuu toisinaan. Kalasta sellaisenaan en suuremmin välitä, vaikka tuo terveellistä varmaan olisikin. Liha puolestaan voi olla hyvinkin maukasta ja on mukava lisäke vaikkapa leivän päälle, ja siitä saa hyviä ruokia.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #48 : Syyskuu 03, 2007, 21:28:17 »
Koira vai kissa?

Ehdottomasti koira. Koira on ihmisen uskollisin ja rehellisin ystävä. Kissa taas vain karkailee öisin ja saattaa olla jossain viikonkin, ja olen jopa kuullut sellaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan kissa ei edes kiinny ihmiseen.
Syntyperäinen urpå

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #49 : Syyskuu 04, 2007, 11:45:47 »
Koira vai kissa?

Ehdottomasti koira. Koira on ihmisen uskollisin ja rehellisin ystävä. Kissa taas vain karkailee öisin ja saattaa olla jossain viikonkin, ja olen jopa kuullut sellaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan kissa ei edes kiinny ihmiseen.

Ei kissa mihinkään karkaile, jos sen pitää sisällä, niinkuin nykyään pitäisi. Kaikki eivät vain tuota neuvoa ota kuuleviin korviinsa ja pian heidän kissansa jää auton alle. Itselläni on kaksi rotukissaa ja ne pitääkin pitää sisällä, siihen lupaudutaan kun kissat hankkii ja allekirjoittaa paperit. Omat kissani ovat onnellisia sisällä ja voihan heidän kanssaan ulkoilla valjaiden kanssa.

Minulla on myös koira, joten on helppoa ja toisaalta vaikeaa verrata koiraa kissaan. Olen silti kissaihminen. Mitä tulee tuohon kiintymiseen, omat kissani ovat kiintyneet enemmän ihmiseen kuin koirani. Tämä on varmasti tapauskohtausta. Kissani käpertyvät aina syliin nukkumaan ja ovat kovia "juttelemaan", he nauttivat kovin ihmiseurasta. Kiintyminen ei kuitenkaan ole kokonaan syy miksi olen kissaihminen. Syy on ennemminkin se että en jaksaisi viedä koiraa aamulenkille enkä lenkkeilyttä sitä koko ajan, kissojen kanssa eläminen on helpompaa. Tykkää myös siitä kun kissat ovat tietynlaisia "kusipäitä". Ne tekevät aina niinkuin niitä huvittaa ja ovat hyvin ylpeitä ja "hienostelijoita". Koirat ovat monella tapaa välillä liiankin tylsiä, ainakin oma koirani on pyhimysten pyhimys.

Kissat ja naiset tekevät niinkuin haluavat, ja miesten ja koirien on vain totuttava siihen
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”