Kirjoittaja Aihe: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2  (Luettu 6258 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2
« Vastaus #175 : Kesäkuu 08, 2010, 11:55:46 »
Lainaus
Äiti on niitä ostellut.

Et voi tietää, todellisuus ei välttämättä ole se, mitä sinun aistisi kertovat.
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #176 : Kesäkuu 08, 2010, 12:10:41 »
Lainaus
Äiti on niitä ostellut.

Väittäisin, että tämä on jokseenkin turha aihe väittelyyn. *virn*

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #177 : Kesäkuu 08, 2010, 13:53:12 »
Lainaus
Äiti on niitä ostellut.

:D
En voikkaan.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #178 : Kesäkuu 08, 2010, 22:37:31 »
Lainaus
Se lyijy ei edes katkeile melkein ikinä ja yksi lyijy kestää jotain pari viikkoa. :)
Pari viikkoa, mistä niin pitkiä saa? :O Mulla yksi lyijy kestää enintään viikon...

Itse olen huomannut ettei 0.7 -lyijyt katkeile ikinä, toisin kuin 0.5 lyijyt ja ainakin minulla voi 0.7 -lyijy kestää parikin viikkoa.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #179 : Kesäkuu 08, 2010, 23:37:02 »
Lainaus
Se lyijy ei edes katkeile melkein ikinä ja yksi lyijy kestää jotain pari viikkoa. :)
Pari viikkoa, mistä niin pitkiä saa? :O Mulla yksi lyijy kestää enintään viikon...

Itse olen huomannut ettei 0.7 -lyijyt katkeile ikinä, toisin kuin 0.5 lyijyt ja ainakin minulla voi 0.7 -lyijy kestää parikin viikkoa.

Pystyn samaan 0.5 lyijyllä, ellei huonosti käy. Kerran oli pakko kestää pari viikkoa kun lyijyt olivat loppu.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #180 : Kesäkuu 10, 2010, 20:52:11 »
Mä yritin vaihtaa aihetta mutta yhäkin te vaan haluatte väitellä lyijykynistä :'D

No niin.
Lainaus
Äiti on niitä ostellut.

Miten niin turha? Miksei tuosta muka voisi väitellä?
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Töme

• jäätynyt nolla sateessa
  • Vuotislainen
  • Taught to love, born to live and let go
  • Pottermore: CharmBlade23297
« Vastaus #181 : Kesäkuu 10, 2010, 21:16:04 »

Lyijytäytekynät eivät ole läheskään aina käteviä - menin joskus ostamaan lyijytäytekyniä, joissa oli pelkät kumit päässä. Kun olin kumittanut kynällä tarpeeksi, lyijysäiliötä ei enää saanut auki seivästämättä puuhekumia ihan hajalle. Ja sitten lyijy ei enää pysynyt sisällä : D
Ne lyijythän laitetaan sieltä toisesta päästä. Ei niitä tarvitse sieltä pyyhekumi päästä laittaa se on vaan hitaampaa ja vaikeampaa. :D
Sekinhän riippuu hyvin paljon ihmisestä, minua ainakin pidetään outona kun pistän lyijyt siitä mistä se sitten tuleekin. Mitään ei irrotella tarvitse. Ja lyijytäytekynien puolustukseksi sekin vielä, että jos päässä on sopivan pitkä kumi, kestää lyijytäytekynä koko ysivuoden! Itseasiassahan ysiluokka on jo ohi, ja kynä on silti käytössä, syksyllä sen ostin. Samalla tuli naureskeltua luokkalaisille pojille, joille jaettiin vuoden alussa lyijykynät ja jouluna ne oli jo ihan pulassa lyhyiden, katkeavien ja kadonneiden kyniensä kanssa.
Ja huonoista lyijykynistä tulee tikkuja!

Pitää katsokaa ostaa sellainen moderni lyijytäytekynä, missä on sellainen irtiotettava säiliö, missä on paaaaaljoooooon niitä lyijyjä...ja kumi tulee esiin pyörittämällä siitä päästä. Kätevää eikös? ^^Ja sen säilön saa laittää täyteen lyijyjä.....   

Ja niille keillä lyijy katkeilee lyijytäytekynissä, painakaa vähemmän... :')
How can you "just be yourself" when you don`t know who you are?
Stop saying "I know how you feel"
How could anyone know how another feels?

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #182 : Kesäkuu 10, 2010, 22:11:17 »
Lainaus
Äiti on niitä ostellut.

Miten niin turha? Miksei tuosta muka voisi väitellä?

En sanonut, ettei siitä voisi väitellä. Se vain nyt oli mielestäni jokseenkin turha aihe väittelyyn. Miksi tuhlata aikaamme väittelemällä siitä, onko jonkun äiti ostellut lyijyjä vai eikö, kun voimme väitellä vaikkapa niinkin normaalista ja epämielenkiintoisesta aiheesta kuin lyijykynät? Tai voisimme parhaillaan väitellä juuri siitä, mistä väittelemmekin, eli siitä, miksi aiheesta "onko jonkun äiti ostellut lyijyjä" ei voisi / voisi väitellä. Eli miksi siis väitellä siitä, onkoi jonkun äiti ostellut lyijyjä?
Jakaikkiymmärsivätmitätarkoitin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2010, 23:13:13 kirjoittanut Beatrix »

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #183 : Kesäkuu 13, 2010, 14:25:03 »
Lyijytäytekynän lyijyt sitäpaitsi katkeavat helposti ja kun menee ostamaan uutta lyijyä, niin ei muista että pitikö ostaa 0,5 vai 0,7 lyijyjä, joten usein tulee laitettua väärän kokosta lyijyä, ja jos 0,5 lyijykynään laittaa 0,7 lyijyä, niin kynä menee tukkoon eikä enää toimi ( näin on käynyt usein (täytyykö ihmisen olla niin tyhmä, että laittaa väärää lyijyä?)) ja tämän jälkeen koko p***an saa heittää pois.
Eikä! Sen kun ruuvaa auki kynän teräosan ja vetää lyijyn pois! Tai mikäli lyijy on katkennut terän sisään, pökkää sen ulos. Turhaan heitelty hyviä kyniä roskiin ja tapettu luontoa!
Lyijytäytekynissä parhainta on juuri kynien ruuvailu palasiksi ja kokoaminen taas. Sillä saa koko ajan saman paksuisia kirjaimia, mikä on mahdotonta lyijykynien kanssa. Lyijyn voi käyttää myös paremmin hyödyksi, sillä pienillläkin palasilla voi vielä kirjoittaa. Lyijykynät lyhenevät, ja niistä ei millään saa enää muutaman millin pituisia, toisin kuin lyijytäytekynien lyijyistä. Lisäksi on häjy kirjoittaa niin pienellä kynällä, joka ei yllä enää nojaamaan tuohon peukalon ja etusormen väliin.

Mutta piirtämiseen taasen lyijykynät ovat omiaan. Silloin kuuluukin saada aikaan suttuisempaa ja pehmeämpää jälkeä, eikä lyijytäytekyniä ole suunniteltu siihen.

Kuuluuko kynän nojata keskisormeen vai nimettömään? Moni tuntemistani kirjoittaa niin, että kynä ottaa tukea keskarista, mutta minä en osaa kirjoittaa sillä tavalla!
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #184 : Kesäkuu 13, 2010, 18:20:36 »
Kuuluuko kynän nojata keskisormeen vai nimettömään? Moni tuntemistani kirjoittaa niin, että kynä ottaa tukea keskarista, mutta minä en osaa kirjoittaa sillä tavalla!

JES, uusi väittelynaihe, olen aivan yhtä täynnä lyijykynien ja lyijytäytekynien vertailua kuin Odotumkin.

Itse otan tukea keskisormesta, sillä se tuntuu jotenkin helpommalta ja luontevammalta kuin nimetön, sillä se on heti etusormen vieressä. Nimetöntä pitäisi jotenkin tunkea keskisormen alta (tai sitten nostaa keskisormea, hmmmmmm :D *hus pois ajatukset*) ja itselleni se ainakin tuntuu omituiselta (tietenkin kun en ole tottunut :P). Tosin nyt kun kokeilin, niin tuntuu melkein yhtä hyvältä laittaa kynä nojaamaan nimettömään ja keskisormi samaan sormeen toiselta puolelta. :) En osaa sanoa.

Ei tarvitse lukea tätä kaikkea sekasotkua yllä, kunhan luet oheisen tekstin: "itse käytän keskisormea, mutta myös nimetön on hyvä vaihtoehto". Kiitos. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Kesäkuu 14, 2010, 14:44:58 »

Mmm... olenko ainoa, jonka kynä nojaa etusormeen? :---D En ole edes ennen ajatellut, että mihin sormeen kynä nojaa kun kirjoitan, mutta nyt kun otin kynän käteen niin älysin tälläisenkin asian.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #186 : Kesäkuu 16, 2010, 12:54:05 »
Kynän kuuluu tietenkin nojata keskisormeen. Koitin juuri tuota vaihtoehtoa, että kynä nojaisi nimettömään, mutta siis eihän niin voi kirjoittaa. Itselleni on paljon luonnollisempaa, että kynä nojaa keskisormeen.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #187 : Kesäkuu 16, 2010, 13:46:22 »
Tästä "mihin sormeen kynän kuuluu nojata"-väittelystä tuli mieleen se, että kun minua pienenä opetettiin virkkaamaan niin sanottiin aina että koukkua täytyy pitää samalla lailla kädessä kuin kynää. Eli voiko virkkuukoukkuakin pitää ns. "väärin" kädessä vai onko sillä mitään väliä mihin sormeen sekin nojaa? :''D Ja tästä sitten siihen onko olemassa oikeaa tapaa pitää kynää kädessä? Itse en aiemmin tätä ajatellut ja kun koitin niin kynä nojaa itselläni keskisormeen, mutta ei se mahdotonta ole nimettömäänkään kanssa, tuntuu vain oudolta :'>
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #188 : Kesäkuu 16, 2010, 19:18:14 »
Ja tästä sitten siihen onko olemassa oikeaa tapaa pitää kynää kädessä?

Mun 1. luokan opettajan mukaan mä pidän kynää aivan väärin ja hän näki hirveästi vaivaa, että mä oppisin pitämään sitä "oikein" - no, se ei onnistunut ja mä pitelen kynää vieläkin jotenkin kummallisesti. Ei se kyllä mun kirjoittamista/piirtämistä ole ikinä haitannut. Lähinnä silloin 1. luokalla vain turhautti, kun koko ajan oltiin huomauttelemassa, että teen senkin ihan väärin. :p
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #189 : Kesäkuu 18, 2010, 17:13:59 »
Hmm... Minulla kynä nojaa nimettömään niin, että tavallaan tuen sitä keskisormella ja etusormella. Jännää, olen luullut, että kaikilla on niin!

Okei, tässä tulee vähän hankalammin ilmaistuna aihe:
Kumman vastuulla on muistaa lainattavan asian palautus, sen joka antaa lainaksi ja vai sen joka saa lainaksi?
Eli siis jos A lainaa B:lle kitjaa, kumman pitää muistaa että se pitää palauttaa, A:n vai B:n?

Mietin itse ensin, että totta kai ilman muuta sen, joka saa lainaksi, pitää palauttaa toiselle. Mutta sitten taas toisaalta, jos toinen ei osaa kaipailla omaisuuttaan, onko sen palauttaminen sitten niin olennaista tai ainakaan kiireellistä? Totta kai pitää palauttaa, jos toinen pyytää, mutta muuten. Yritin väitellä tästä itseni kanssa enkä päässyt mihinkään varsinaiseen lopputulokseen, joten ajattelin kysyä muidenkin mielipidettä :D
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
« Vastaus #190 : Kesäkuu 18, 2010, 17:46:43 »
Hmm... Minulla kynä nojaa nimettömään niin, että tavallaan tuen sitä keskisormella ja etusormella. Jännää, olen luullut, että kaikilla on niin!

Okei, tässä tulee vähän hankalammin ilmaistuna aihe:
Kumman vastuulla on muistaa lainattavan asian palautus, sen joka antaa lainaksi ja vai sen joka saa lainaksi?
Eli siis jos A lainaa B:lle kitjaa, kumman pitää muistaa että se pitää palauttaa, A:n vai B:n?

Mietin itse ensin, että totta kai ilman muuta sen, joka saa lainaksi, pitää palauttaa toiselle. Mutta sitten taas toisaalta, jos toinen ei osaa kaipailla omaisuuttaan, onko sen palauttaminen sitten niin olennaista tai ainakaan kiireellistä? Totta kai pitää palauttaa, jos toinen pyytää, mutta muuten. Yritin väitellä tästä itseni kanssa enkä päässyt mihinkään varsinaiseen lopputulokseen, joten ajattelin kysyä muidenkin mielipidettä :D
Jaa-a
Itseni mielestä se on yhtälailla herra A:n (Joka lainasi kirjan) kuin herra B:n (Jolle lainattiin kirja) tehävä.

Toki, kun B on lukenut sen kirjan, kannattaisi palauttaa se heti, mutta jos nyt unohtaa, eikä herra A:kaan muista sitä pyytää, eihän se silloin kovin tärkeä ole?
MS Hirmun kapteeni!

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #191 : Kesäkuu 18, 2010, 19:48:13 »
Mun mielestäni B on suuremmassa vastuussa - A ei välttämättä kehtaa lähettää karhukirjettä parin viikon päästä perään, että missäs se kirja viipyilee, vain koska se on hiukan tympeää käytöstä. Jos kirjaa ei ala tulla, A:lla on tietysti jonkinmoinen vastuu herätellä B:tä, joka on voinut unohtaa. Mutta alkuun suurempi vastuu on mielestäni B:llä. 

Lainaus
eikä herra A:kaan muista sitä pyytää
Aha :D Kenties sukupuolisyrjintää, vai miksikäs tässä puhuttiin herrasta, eikä rouvasta tai neidistä? Miksi sille piti määritellä sukupuoli?
:D
Koska herra A kuulostaa.. no paremmalta kuin pelkkä A

ja herra tulee oletettavasti, koska olen itse miespuolinen, ja tottunut enemmä (en ole koskaan lainannut kirjaa tytölle/tytöltä(paitsi kerran))
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #192 : Kesäkuu 18, 2010, 19:48:48 »
Edellinen väittelynaihe oli vähän tylsä,joten keksin uuden:Jos haluat lukea/rentoutua,kumpi on parempi,sohva(jossa on tyyny)vai sänky,jossa on sama tyyny kuin sohvalla?
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #193 : Kesäkuu 18, 2010, 21:17:20 »
SOHVA!!! Ehdottomasti, mulla on The Paras Sohva Ikinä, siinä jos missä voi rentoutua, ehdottomasti kirjaa lukemalla <3 Kaikki potteritki oon jakanu sen sohvan kans. Sänky on hyvä nukkumiseen, mut ei siinä voi päivällä makoilla. Sohva on sitä varten! (Mut pitää varoa ettei nukahda yli kolmeks tunniks siihen, koska sitte särkee kyllä joka paikkaa kun herää :S)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
« Vastaus #194 : Kesäkuu 18, 2010, 21:32:50 »
Sohva kyllä ehdottomasti. Rentoutuessa yleensä luen, ja tällöin haluan olla selälläni, kirja rinnan päällä. Jos olen sängyssä, joudun laittamaan monta tyynyä peiton alle jos haluan pystyä olemaan hyvässä asennossa. SOhvassa on käsinoja, joten montaa tyynyä ei tarvita.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #195 : Kesäkuu 18, 2010, 21:57:12 »
Sohvaa äänestän minäkin. Olen juuri sopivasti meidän olohuoneen sohavn mittainen, joten siinä on tosi helppoa rentoutua tukemalla toiseen käsinojaan päätä ja toiseen jalkoja - ristissä tietysti. x) Joskus jopa makaan pitkittäin sohvamme selkänojan päällä, siinä on loppuen lopuksi minun aika helppo pysyä ja mukava olla.

Lukemiseen sitten käytän eri asentoa: yksinkertaisesti vain käperryn jonnekin päin sohvaa, yleensä niin että toisella olkapäälläni otan tukea käsinojasta, ja alan lukea. Joskus sitä tulee sängylläkin lueskeltua, mutta olen todennut että siitä tulee usein selkä kipeäksi.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #196 : Kesäkuu 19, 2010, 01:44:40 »
Sänky!
Etenkin, kun illalla luen... ei-täysissä-vaatteissa, meidän nahkasohva on hirveä!
Ja lisään vielä c- vaihtoehdon: the säkktuoli!
siis säkkituolissa on mukava rentoutua\katsoa lefaa muttei kirjaa!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Salaruman

• joulumusikaali
  • Vuotislainen
  • joulu.....
« Vastaus #197 : Kesäkuu 19, 2010, 10:32:27 »
Itse pidän sohvasta siten,että toiseen päähän käsi-ja selkänojan kulmaan tulee tyyny,sängystä miten päin vaan,mutta säkkituolista en ollenkaan.
Under the coconut tree we stay,watch as the night turns into day.We let the fire be the light.Sky is the floor tonight. Fly me with your gentlest away...

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #198 : Kesäkuu 19, 2010, 12:46:49 »
Sänky tietenkin, mitä te höpisette.
Olen todennut, että sänkyni on ehdottomasti pehmeämpi ja mukavampi kuin sohva. Ja sitä paitsi yleensä kun olen sohvalle menossa, siinä jo torkkuu joku muu joka on vallannut koko sohvan niin, ettei siihen enää mahdu muita. Ja eikös se ole iltaisin lukiessa mukavampi, jos voi saman tien vain laittaa kirjan pois ja nukahtaa siihen. Mie en ainakaan meinaa jaksaa raahautua illalla yöllä omaan sänkyyn sohvalta kun siinä on istunut lukemassa. Helpompi jos voi vain nukahtaa sänkyynsä. :'D

Rentoutuessa yleensä luen, ja tällöin haluan olla selälläni, kirja rinnan päällä. Jos olen sängyssä, joudun laittamaan monta tyynyä peiton alle jos haluan pystyä olemaan hyvässä asennossa.
Miulla on sellainen kiva jättityyny, riittää kun sen laittaa pään alle ja sitten on tuosta ongelmasta päästy. :'>
Ja mie luen usein sillä tavalla mahallaan, mikäli tajuatte. x) Siihen ei tarvita tyynyjä, mutta sohvalla ollessa se jättää inhottavat jäljet kyynärpäihin ja siitä alaspäin. Sängyssä lakanasta tuskin tällaisia jälkiä jää.
Sänkyä siis kannatan. Sohvat alas! Sängyt voittoon!
Ja jos joku vielä tajusikin mitä tarkoitin, niin jee.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2010, 12:42:00 kirjoittanut Beatrix »

Poissa whitemouse

• Vuotislainen
« Vastaus #199 : Kesäkuu 20, 2010, 01:01:44 »
Kumpi on parempi, sohva vai sänky?
Vuosi sitten olisin vastannut että sänky, koska luin melkein aina sängyllä. Nyt olen tottunut lukemaan sohvalla, ja siinä saa paljon paremman asennon juuri sen käsinojan takia, jonka päälle voi laittaa tyynyn. Sängyssä luen vieläkin joskus illalla, mutta enimmäkseen luen sohvalla.
Ja iltaisin täytyy tietenkin muistaa siirtyä sohvalta sängylle lukemaan, niin että kun sitten väsyttää tarpeeksi, niin kirjan voi laittaa yöpöydälle, eikä tarvitse enää siirtyä.