Kirjoittaja Aihe: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2  (Luettu 6176 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Väitellään - kaikesta mikä mieleen juolahtaa vol. 2
« Vastaus #150 : Toukokuu 28, 2010, 22:00:57 »
jejj, väitellään (tuttu juttu veljen ja siskon kaa > D )
lyijy/-täytä kynä. Itse ei enää osaa käyttää enää norm. lyijykynää.
Lyijykynässä terä 'pyöristyy' ja valmiiksi huono käsiala pahenee entisestään.
Itseltäni hajosi lyijytäytekynä n. kuukausi sitten.  Muutama koulupäivä oli kamalaa -> piti käynnää nomia lyijykynää, ennen kun sain uuden..
Eli olen lyijytäytekynän kannalla terän ansiosta.
MS Hirmun kapteeni!

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #151 : Toukokuu 29, 2010, 10:44:19 »
Teroitin on edelleen keksitty - olen Preston kannalla, katkon aina vahingossa lyijytäytekynien terät, koska painan kai liian kovaa ja muutenkin lyijykynistä tulee tavallaan pehmeämpi, kauniimpi jälki.

Mutta terä 'pyöristyy' kokoajan. Esim. koulutunnilla teroittaessa menee aikaa, eikä ehdi kirjoittaa kaikkea, mitä (Hissanopemme > D) laittaa taululle.
Lyijytäytekynässä riittää 'naps naps'
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #152 : Toukokuu 29, 2010, 11:23:41 »
Teroitin on edelleen keksitty - olen Preston kannalla, katkon aina vahingossa lyijytäytekynien terät, koska painan kai liian kovaa ja muutenkin lyijykynistä tulee tavallaan pehmeämpi, kauniimpi jälki.

Mutta terä 'pyöristyy' kokoajan. Esim. koulutunnilla teroittaessa menee aikaa, eikä ehdi kirjoittaa kaikkea, mitä (Hissanopemme > D) laittaa taululle.

Jos ostaa tarpeeksi kovia lyijykyniä, niin tämäkin ongelma on ratkaistu. ;)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #153 : Toukokuu 29, 2010, 13:35:40 »

Jos ostaa tarpeeksi kovia lyijykyniä, niin tämäkin ongelma on ratkaistu. ;)

Hmph, sitten pitää aina katsoa jotain terän kovuutta-> Lyijytäytekynään riittää, kun ostaa lyijypaketin!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #154 : Toukokuu 29, 2010, 14:30:26 »
Lainaus
Lyijytäytekynään riittää, kun ostaa lyijypaketin!
Musta on ärsyttävää aina tunkea niitä lyijyjä sinne kynän säiliöön :D

Itse pistän ja otan pois niitä aina kun on tunnilla tylsää : P 
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Maigguli

• Kilokielimelli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #155 : Toukokuu 30, 2010, 16:26:44 »
Itse en ainakaan voisi edes ajatella lyijytäytekynän käyttöä :D Eihän sillä pysty kunnolla edes piirtämään :D Parempi vain kun on hieman pyöreä päinen lyijykynä, ettei tule liian kovaa jälkeä... LYJYKYNÄ ON PARAS! :DDD
Kuka? Kuka? Ai, se olinkin minä :D

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #156 : Toukokuu 31, 2010, 07:47:24 »
Korjausteippi maksaa paljon eikä ole varmaa näyttääkö se hyvältä paperilla. Ja sellaisen pistäminenkin on taitolaji, kumittaminen on paljon parempi vaihtoehto ja lyijytäytekynähän on se kaikkein paras vaihtoehto, ehdottomasti. Lyijykynän terottaminenhan on täysin turhaa touhua! Jos haluaa varsinkin kirjoittaessa pitää käsialansa siistinä, joutuu terottamaan kynää noin viiden minuutin välein. Tulee sotkua ja kuluu aikaa. Kumpaakaan ei meidän koulussamme sallita ;D
Sitten kun sen joku kaunis päivä jätätkin penaalin kotiin ja joudut lainaamaan kaverilta lyijykynää, saat huomata kuinka se ei satu yhtään käteen ja lyijy on vieltä sisältä rikki, kun sitä rupeat terottamaan saat vain pieniä lyijynpätkiä. PALJON nopeampaa kuin tuo rasittava, hiuksia harventava touhu on lainata joltain lyijytäytekynää ja kirjoitella koko päivä luottavaisin mielin, kun kaveri on varmistanut, että lyijyä riittää.
Lyijytäytekynä <3
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Odotum

• Poni
  • Vuotislainen
« Vastaus #157 : Toukokuu 31, 2010, 11:59:28 »
Ollako vai eikö olla?

No olla. Jos ei ole, ei koe. Jos ei koe niin ei ole :D
aaaaaaaaaaaaaaa lol

Poissa Esses

• Velhotar
  • Vuotislainen
  • pöö
« Vastaus #158 : Kesäkuu 03, 2010, 18:05:28 »
Ollako vai eikö olla?

ei olla, pääsee vähemmällä vaivalla
ihmiset ovat kuin lentäviä lankakeriä

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Kesäkuu 04, 2010, 08:18:39 »
Ollako vai eikö olla?

No olla. Jos ei ole, ei koe. Jos ei koe niin ei ole :D

Olla, niin voi olla ja tehdä kaikkea.

Poissa EJR

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Kesäkuu 04, 2010, 16:26:06 »
Ollako vai eikö olla?

Täytyykö aina mennä siitä, mistä aita on matalin?
Nii just; Mee siitä, mistä aita on kaatunu.
Tai viäl parempaa: Portista > D
MS Hirmun kapteeni!

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
    • Facebook
« Vastaus #161 : Kesäkuu 04, 2010, 16:33:25 »
Ollako vai eikö olla?

Tai sit voi mennä sielt missä ei oo aitaa ollenkaan
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Kesäkuu 04, 2010, 16:45:59 »
Ollako vai eikö olla?

Tai sit voi mennä sielt missä ei oo aitaa ollenkaan

Hyvät ystävät, mikä pakko on mennä sen aidan yli/ali/läpi ollenkaan jos voi ihan yhtä hyvin pysyä sillä aidan tällä puolen? ^^ Säästää vaivaa, ja eihän siellä aidan toisella puolella välttämättä olekaan mitään kiintoisaa. Ja voikin olla nin, ettei enää pääse takaisin. Eli vaarallistakin se on. x)

//Muoksistamuoks.
Miettikääpä, miksi aidat ovat olemassa? Niillä estetään jonkun pääsy jonnekin. Miksi estettäisiin? Kenties siellä on jotain vaarallista. Olisiko kivaa, jos suurella vaivalla olisit kivunnut aidan yli ja sitten huomaisit, että sinut olisi piirittänyt jokin ihmissyöjäzombilauma tai vastaavaa. Tai vaikkapa huomaisit, että jättimäinen mummeli istuttaisi sinua kukkapenkkiinsä. :'> Eikös se olisi aika kamalaa, jos joutuisi seisomaan mullassa kasteltavana kaiket päivät, oli sää mikä hyvänsä.
(Okei, se oli aika hatusta vedetty ehdotus. Ei sinua varmaan siellä aidan tuolla puolen kukkapenkkiin istuteta.)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2010, 17:05:38 kirjoittanut Beatrix »

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
« Vastaus #163 : Kesäkuu 04, 2010, 17:30:38 »
Lainaus
Miettikääpä, miksi aidat ovat olemassa? Niillä estetään jonkun pääsy jonnekin. Miksi estettäisiin? Kenties siellä on jotain vaarallista. Olisiko kivaa, jos suurella vaivalla olisit kivunnut aidan yli ja sitten huomaisit, että sinut olisi piirittänyt jokin ihmissyöjäzombilauma tai vastaavaa. Tai vaikkapa huomaisit, että jättimäinen mummeli istuttaisi sinua kukkapenkkiinsä. :'> Eikös se olisi aika kamalaa, jos joutuisi seisomaan mullassa kasteltavana kaiket päivät, oli sää mikä hyvänsä.
Tai sitten siellä on vaikka lampaita tai sikoja :D Ne taitavat olla hieman yleisempi näky kuin jättimummelit ja ihmissyöjäxombilaumat x)

Ei saa pilata minen teoriaa pehmoilla lampailla >:(
No selvä, en usko, että aidan takana olisi jättimummeleita tai zombeja, mutta jos aidan toisella puolella ei vaikka olisikaan maa ihan nin lähellä. Jos seuraisi vaikkapa äkkipudotus, syvä rotko. Pohjaan päästessään olisi melkoisen varmasti kuollut. Joten pysytäänpäs lapsoset aidan tällä puolen.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #164 : Kesäkuu 04, 2010, 17:45:50 »
Mutta miksi sekoittaa kirjaimellinen ja kuvainnollinen aita keskenään, kun nehän ovat kaksi ihan eri asiaa. :D Untukka tarkoitti alunperin, että miksi valita aina helpoin tapa suorittaa asioita, ei kirjaimellista aidan ylitystä (melkein kirjoitin 'ylistystä' xD).

Tokihan mielikuvitus saa lentää, mutta siinä on aina se vaara että Presto tulee pilaamaan kaiken.
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #165 : Kesäkuu 04, 2010, 18:37:43 »
Mä olen kyllä ihan sen perinteisen lyijykynän kannalla, sillä lyijytäytekynät ovat mulle liian monimutkaisia ja vaivalloisia. :D Tokihan se on totta, että lyijytäytekynää voi pitää kulumattomana itsellään vaikka vuosia (ellei sitten satu kyseistä kapinetta rikkomaan, kuten esimerkiksi tukkimaan koko kynää vääränlaisella lyijyllä jonka jälkeen se on käyttökelvoton), mutta lyijyjen hinnat vielä muutenkin lyijytäytekynän kalliiseen hintaan ynnättynä on aivan yhtä kallista kuin ostaisi monia lyijykyniä, jotka sitten kuluvat teroituksen yhteydessä. Ja lisäksi ne perhanan lyijyt katkeilevat aina väärässä paikassa. >.<

juu, sehän siinä on että kun on niitä eri millisiä, kuten *tässä pitäisi olla hieno esimerkki, muttakun ei ole* ja ne menee ain a sekaisi...
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Lauren

• Vuotislainen
  • Well hello there!
« Vastaus #166 : Kesäkuu 05, 2010, 13:59:34 »
Oikeastaan, kuulkaa lapset, lyijykynä ei ole mistään kotoisin. MUSTEKYNÄ JYRÄÄ. Lyijäri vaan sotkee, lyijykynää joutuu aina teroittamaan, ja lyijytäytekynästä katkeilee lyijy. Kumittaminenkin on ärsyttävää, paperi ryppääntyy ja pahimmassa tapauksessa kumi sotkee. Helpompaahan sitä on mustekynällä kirjoittaa, ja käyttää korjausteippiä.

Hah, lyijykynä on paljon, paljon parempi useastakin syystä. Lyijyväriä voi kumittaa, jos jokin menee pieleen, muste taas on ja pysyy paperilla. Lyijyväreillä on helppoa ja kivaa piirtää, piirustusjälki on parempaa (siitä voi häivyttää himmeää ja siitä saa eri sävyjä, kun taas lyijykynässä on vain yksi ja sama väri ja tarkkuus). Lyijykynästä ei vuoda mustetta, mikä voi sotkea esim. kädet. Lyijytäytekynien terät katkeilevat vain, jos niistä on laittanut liian pitkät. Lisäksi lyijykyniä voi käyttää painovoimattomassa tilassa, kuten avaruudessa, toisin kuin mustekyniä, joissa muste poukkoilee/on/leijailee päättömästi patruunan sisällä (itse asiassa neuvostoliittolaiset kehittivät lyijykynän nimenomaan avaruusaluksien kirjanpitoa, muistiinpanoja yms. varten).
Singing In The Rain Shower

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
« Vastaus #167 : Kesäkuu 05, 2010, 15:29:13 »
Lyihykynässä ja jyijytäytekynässä on molemmilla puolensa. Peruskynällä nyt ei voi pyöritellä lainkaan kynää, fundamentalit kuten SOnic ja Chargekaan eivät tuskin onnistu. Lyijytäytekynä on sentään suht. painava, vaikka paino ei olekaan ehkä parhaiten jakautunmut sen takia että kynät ovat aika lyhyitä. Sillä pyöritellessä tulee taas se sisäinen lyijy helpommin katkeamaan, jolloin lyijykynä olisi parempi vaihtoehto. Kirjoituksen kannalta lyijykynällä tulee huomattavasti siistimpää jälkeä, jos vain teroittelee tarpeeksi usein. On helppoa teroittaa repun sivutaskuun tunnilla, ei tarvitse kuin kääntyä sekunniksi ja taas voi jatkaa.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #168 : Kesäkuu 05, 2010, 18:44:23 »
Kirjoituksen kannalta lyijykynällä tulee huomattavasti siistimpää jälkeä, jos vain teroittelee tarpeeksi usein.

Niin, niinpä! Siis se lyijytäytekynän lyijy on niin jotenkin liukas, ettei se pysy vakaasti siinä paperilla ja sitten kirjaimistakin tulee ihan epämuodostuneita. :D Lyijykynästä saa vakaan otteen toisin kuin lyijytäytekynästä, jossa on niitä kaikkia metallihärpäkkeitä tiellä.
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #169 : Kesäkuu 05, 2010, 20:59:11 »
Minä itse kannatan lyijytäytekynää. Kulkee paljon helpommalla mukana, kun ei tarvitse aina olla varmistamassa että teroitin on mukana. Lisäksi siinä saa sen terän piiloon, että taskussakin voi sitä pitää oikeastaan huoletta, että taskut sotkeentuisivat lyijyyn.
Lisäksi lyijytäytekynät ovat hienompia kuin normaalit lyijykynät, eikä niissä ole niinkään vaaraa törmätä huonolaatuisiin kappaleisiin. Tarpeeksi monta kertaa on mennyt hermot kun lyijykynästä on katkeillut terä onnettoman laadun vuoksi, sen vuoksipa käytänkin lyijytäytekynää. Vie vähemmän tilaa ja vaivaa, todella näppärä kapine.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #170 : Kesäkuu 05, 2010, 21:15:04 »
Lyijytäytekynät ovat parempia. Ei tarvitse koko ajan teroittaa ja sitten kun teroittaa lyijykyniä niin kuitenkin lyijy katkeaa koko ajan, jos se on sieltä sisältä rikki. Ja sitten jää jälkeen tunnilla, eikä ehdi kuunnella opettajan puhetta eikä ehdi kirjoittaa. Kestää kauan ennen kuin pääse takaisin mukaan, jos on siis löytänyt uuden paremman kynän tai saanut sen kestämään kirjoitusta.

Ja sitten lyijykynän takia pitäisi olla teroitin penaalissa ellei halua kesken tuntia etsiä luokkakavereilta tai luokasta. Ja sitten se teroitin sotkee penaalin ja kynät ja kumit mustuu, ja se on ihan kauheaa.

Lyijytäytekynät eivät ole läheskään aina käteviä - menin joskus ostamaan lyijytäytekyniä, joissa oli pelkät kumit päässä. Kun olin kumittanut kynällä tarpeeksi, lyijysäiliötä ei enää saanut auki seivästämättä puuhekumia ihan hajalle. Ja sitten lyijy ei enää pysynyt sisällä : D
Ne lyijythän laitetaan sieltä toisesta päästä. Ei niitä tarvitse sieltä pyyhekumi päästä laittaa se on vaan hitaampaa ja vaikeampaa. :D

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #171 : Kesäkuu 05, 2010, 22:18:41 »

Lyijytäytekynät eivät ole läheskään aina käteviä - menin joskus ostamaan lyijytäytekyniä, joissa oli pelkät kumit päässä. Kun olin kumittanut kynällä tarpeeksi, lyijysäiliötä ei enää saanut auki seivästämättä puuhekumia ihan hajalle. Ja sitten lyijy ei enää pysynyt sisällä : D
Ne lyijythän laitetaan sieltä toisesta päästä. Ei niitä tarvitse sieltä pyyhekumi päästä laittaa se on vaan hitaampaa ja vaikeampaa. :D
Sekinhän riippuu hyvin paljon ihmisestä, minua ainakin pidetään outona kun pistän lyijyt siitä mistä se sitten tuleekin. Mitään ei irrotella tarvitse. Ja lyijytäytekynien puolustukseksi sekin vielä, että jos päässä on sopivan pitkä kumi, kestää lyijytäytekynä koko ysivuoden! Itseasiassahan ysiluokka on jo ohi, ja kynä on silti käytössä, syksyllä sen ostin. Samalla tuli naureskeltua luokkalaisille pojille, joille jaettiin vuoden alussa lyijykynät ja jouluna ne oli jo ihan pulassa lyhyiden, katkeavien ja kadonneiden kyniensä kanssa.
Ja huonoista lyijykynistä tulee tikkuja!
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #172 : Kesäkuu 07, 2010, 11:17:40 »
Lyijytäytekynää kannatan!
Olen nimittäin käyttänyt samaa lyijytäytekynää jo 4 vuotta, sitä edellistä 3 vuotta. Mulla on ollut koko aikana, kun olen koulussa ollut niin kaksi lyijytäytekynää! :D Uskokaa tai älkää.
0.5 lyijyiset ovat huonompia kuin 0.7 lyijyiset, itselläni on aina ollut 0.7 lyijyisiä kyniä. Se lyijy ei edes katkeile melkein ikinä ja yksi lyijy kestää jotain pari viikkoa. :)

En ole ikinä käyttänyt tavallisia lyijykyniä, muutakuin hätätapauksissa kun lyijytäytekynä on jäänyt kotiin. :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Sydän

• ♪♫♪
  • Vuotislainen
« Vastaus #173 : Kesäkuu 07, 2010, 21:35:45 »
Lyijytäytekynä, ehdottomasti! Vaikka kyllä voin hätätilanteessa tulla toimeen myös perus lyijykynien kanssa. Perustelu nro 1 on se, että lyijytäytekynät ovat luontoystävällisiä, toisin kuin lyijykynät.
Eihän lyijy voi kestää kahta viikkoa? :D minulla korkeintaan sen viikon!

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #174 : Kesäkuu 07, 2010, 22:35:00 »
Lainaus
Se lyijy ei edes katkeile melkein ikinä ja yksi lyijy kestää jotain pari viikkoa. :)
Pari viikkoa, mistä niin pitkiä saa? :O Mulla yksi lyijy kestää enintään viikon...

No okei, se riippuu siitä kuinka paljon käytän kyseistä kynää. Koeviikoilla se ei kestä paria viikkoa, mutta tavallisilla viikoilla kestää n. pari viikkoa, ei yhtään enempää kuitenkaan. :D
Mulla on pitkiä lyijyjä, en tiedä mistä ne on peräisin, mutta on kuitenkin. Äiti on niitä ostellut.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please