Kirjoittaja Aihe: Harry Potter -elokuvien tarra-albumit  (Luettu 48097 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Aitou

• Ankeuttaja
Harry Potter -elokuvien tarra-albumit
« : Heinäkuu 30, 2007, 14:29:46 »
Harry Potter ja Feeniksin kilta- elokuvasta on tehty tarra-albumi. Mitä mieltä olette? Oliko järkevä veto, vai olisiko pitänyt jättää tekemättä?

No, itse olen kerta keräillyt tarroja ja näin sitten kaupassa niitä ja innostuin ja... Liikaa ja:ta, mutta ostin sitten sellaisen ja ihastuin heti. Tarrojen kuvat on kaapattu elokuvasta, ja olisi ollut mieluisempaa kyllä, jos olisi poseerattu joihinkin kuviin, joihin tulisi pelkkä hahmo, koska... No en tiedä todellista syytä. Albumin kannessakin oli pelkästään niitä samoja asentoja, mitä on nähty jo aikaa...

Ja tarrat kyllä päihittävät W.i.t.c.h.-sarjalle tehdyt tarrat, joiden "kehykset" olivat aina samanlaiset. Näissä on ihan tavallsia tarroja, tarroja, jotka täydentävät albumin kuvia, "kulta reunaisia"-tarroja, ja tavallaan hologrammi-tyylisiä arroja. Ja lisäksi S1-S12 tarrat, joiden kuva tulee esiin, kun tarraa pitää auringon valossa.

Itselläni on tällä hetkellä 62 tarraa, tai no... Olen ostanut 65, mutta pikkusiskoni sai kolme niistä.

By the way, jos ylläpidon mielestä ei ole hääppönen topic, niin poistakaa kaikin mokomin.

// Topikkia siivottu rankalla kädellä. Muistakaa kunnon keskustelu!
// Laajennettu keskustelu koskemaan kaikkien Potter-elokuvien tarra-albumeja. -MP

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2007, 16:43:46 kirjoittanut Mariapaige »

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Feeniksin kilta - tarra-albumi
« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2007, 15:53:17 »
Itselläni on tuo kansio myöskin, ja se on melkein täynnä. Myöskin varatarroja löytyy, jos joku niistä on kiinnostunut. Mielestäni ihan fiksu veto, hyvä muisto leffasta ainakin. Osa kuvista on todellakin turhia, mutta on siinä suoraan leffastakin kuvia, mikä on hyvä.

Poissa Sherrie

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Don´t call me Nymphadora!
« Vastaus #2 : Elokuu 02, 2007, 15:33:02 »
itse albumia en ole ainakaan vielä ostanut, en ole vielä päättänyt ostanko vai en...tykkään kerätä kyllä tarroja mahdollisimman paljon, etenkin suosikkihenkilöistäni :) harmi vaan kun kaupasta ostaa paketteina niin saa kuolonsyöjiä tai pimentoa ym joita niin ei tarvitse tai kaksiosaisia kuvia joista saa toisen puolen muttei toista puolta...kivoja kuvia kuitenkin suurin osa ja sopii ainakin mulle keräilykohteeksi kun muutenki kerään kaikki lehtijutut ym pottereista :) edellisten leffojen tarroja ikävä kllä mulla ei ole, paitsi ihan pari ekasta leffasta.olis ihana saada vaikka kaikki kaikista leffoista olevat tarrat :D
sherrie -> Sherrie
"Look Buckbeak´s still alive"
"Of course, remember what Dumbledore said?If we succeed more than one innocent life could be spared"

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #3 : Elokuu 02, 2007, 17:33:46 »
Onkohan muuten Liekehtivästä pikarista olemassa tällainen kansio? Kaikista muista leffoista mulla tällainen jo on, paitsi siitä. Itse pidän tätä kyllä hyvänä mutta hieman kalliina hupina. Ja kaupasta kun ostat, niin tulee aina hirveästi ylimääräisiä tarroja, joita itse ainakin myyn huuto.netissä kohtalaisen halpaan hintaan, haluan vain päästä niistä eroon. Mitä mieltä olette niistä "erikoistarroista" joissa on numeron edessä S? Ovatko ne kivoja vai turhia?

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 09, 2007, 18:50:02 »
Pistäkäähän yksäriä jos joku haluaa vaihdella, mulla on iso nippu pyöriskelemässä noita tarroja :)

Tein ostopäätöksen varsin diplomaattisesti: ostin kaksi pakettia tarroja, ja ajattelin että jos saan pelkkää Umbridgea tai jotain muuta yhtä tylsää niin en hanki albumia. Noh, ensimmäisen paketin toinen tarra oli Weasleyn kaksoset, joten ostin sitten koko läpyskän :) Olen jo jonkin verran yli puolivälissä, ja vaihtotarrojakin on sen mukaisesti... Harmi vaan että kaikki kaverini ovat liian täysjärkisiä hankkiakseen tuollaista, koska vaihtelukaveri tulisi tosiaankin tarpeeseen. Ylimääräisistä kaksosten kuvista tosin olen vain tyytyväinen, ja lisääkin kelpaa.
Ihan ruokakaupoista noita tarroja saa, yleensä jostain kassojen vierestä. Ja R-kioskeista. Siellä ne ovat tiskin takana, ja myyjät katsovat muuten tosi pitkään, kun kaksvitonen ei kassalla suinkaan pyydä tupakka-askia vaan Harry Potter-tarroja :D

Shadowheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 10, 2007, 18:30:32 »
Ehheh en ole ajatellut ostaa tuota, koska mielestäni tarrakirjoissa ei ole järkeä. Anteeksi teille jotka pidätte. Ostan mielummin rahoillani jotain muuta. Toisaalta se voisi olla ihan hyvä juttu jos olisin vielä pahempi Potter fani kuin nyt, mutta ei kiitos. :)

Poissa Dagda

• En se mää ollu!
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 11, 2007, 01:56:48 »
Katselin tuota mutten sitten raaskinut ostaa (vielä) ;). Miten paljon noita tarra pusseja joutuu suurinpiirtein ostamaan? Miten paljon yhdessä pussissa on tarroja? Jos tästä innostuisi niin toivottavasti nuo tarrat pysyy tarpeeksi kauan kaupoissa-se on kiva sitten kun ne ykskaks häviää ja puolet tarroista keräämättä. Vaikuttaa kyllä ihan kivalta.

Mikä muuten tämä toinen Feeniksin kilta kirja (vihkonen) on mitä kaupoissa myydään? Ei siis tarra-albumi.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #7 : Elokuu 11, 2007, 11:07:33 »
Eli Feeniksin kilta-tarra-albumi maksaa 2.50€. Yksi tarrapussi maksaa 0.80€/Sisältäen 5 tarraa. Tarrat ovat tietääkseni noin vuoden myynnissä. Tarrapusseja joutuu kyllä ostamaan tosi monta. Voit myös huutaa tarroja esim. huutonetistä jossa ihmiset yleensä kertovat myymiensä tarrojen numerot. Tarrakirjan välissä on tällainen lehdykkä, jolla voit myös tilata puuttuvia tarroja Paninilta (valmistaja). Mutta siinäkin oli joku rajotus montako voi tilata.

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 11, 2007, 23:12:39 »
Niitä tarroja saa tosiaan tilattua Paninilta, mutta hiisi vieköön kun se rajoitus on 40 ja multa puuttuu vielä 110! Tuplia on kyllä sen verran, että täytynee kohta ostaa toinen albumi...
Näyttää siltä, että pelkästään tohon 40 puuttuu-tilaan pääseminen vaatii melkoisen määrän tarrashoppailua, en edes uskalla ajatella montako pussia olen itse ostanut, joka päivä kyllä vähintään yhden tässä parin-kolmen viikon aikana... Riippuvuus? Onko se jotain syötävää? :)
Eli vaihtotarroja löytyy (viestiä, jos kiinnostaa!). Miksi, oi miksi sitä ei ole enää peruskouluikäinen? Koulussa kai näitä normaali-ihmiset vaihtelee.

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #9 : Elokuu 12, 2007, 18:26:39 »
Älkää innostako mua? Oi miksi, miksi luinkaan tämän topikin? Ja pihalla sataa. Pakko lähteä kauppaan.

Ja hei, ei peruskoulussa näitä niin vaan vaihdella... NYYH, siis en oikeastaan meidän yläasteelta tunne yhtäkään Potter-fania. Kirja on kyllä kaunis. No, ei ainakaan vanhemmilla pitäisi olla mitään valittamista, kun ottaa huomioon, että pikkuveljellä on viimeisen vuoden ajalta jotain kolmesataa jäkiskorttia.

Muokkista muok.

Nyt mulla on oma. Tosin kaupan viimeinen, ja vähän kolhiintunut ja ryppyinen, mutta silti.
Ja kolmekymmentäviisi tarraa. Ostin siis seitsemän (:D) pussia ja niissä ei ollut yhtään samoja!

Hyvää tuuria?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2007, 17:45:31 kirjoittanut Momo »
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Emelie

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Elokuu 13, 2007, 18:00:35 »
Aaah, joo minäkin huomasin sellaisen tarra-albumin Prismassa ja Citymarketissa, mutta en kehannut ostaa sitä vielä silloin...Pitää varmaan ostaa seuraavalla kerralla sitten nimittäin minusta se albumi näytti tosi hienolta, kunhan vaan löytäisin siihen niitä tarroja.

Tämä ei kyllä liity aiheeseen, mutta minullapa on Viisasten kivi- tatuointeja, joita tuli joskus noin 4-5 vuotta sitten hankittua :)

Poissa Sherrie

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Elokuu 15, 2007, 20:46:37 »
ei oo oikein varaa ostella noita tarroja kaupasta kun sit voi tulla vaihtureitakin kauheesti taikka niitä hahmoja joita en halua.itse en varmaan kansiota osta (en oo vielä varma) niin sit jos en osta sitä niin riittää ne kuvat joissa on suosikkihahmojani =) voiskos joku kertoa tarranumerot joissa on Tonks? tai Sirius? tai Ginny? :) olis tosi kiva! niitä vois koittaa jostain sitte ainaki metsästää...sitte niiden jälkeen loput suosikkihenkilöt on vielä löydettävä :D
sherrie -> Sherrie
"Of course, remember what Dumbledore said?If we succeed more than one innocent life could be spared"

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Elokuu 16, 2007, 13:17:05 »
Augh, nyt mulla on niitä kaksi! Olin meinaan eilen leffassa ja niillä oli vielä noita ilmaiskappaleita yksi jäljellä :) Ainakin tuplien määrä väheni rytisten :) Laskeskelin just, että ekasta albumista puuttuu enää 83 :) Kiitos muuten Peetuli postista, se oli mun mies joka osti sulta huutonetistä ison pinkan noita tarroja ;)

Sherrie, ainakin Sirius on ihan järkyttävän monessa tarrassa (27, 31, 159, 160, 161, 162, 244, 250, 251), mulla on Siriuksesta jo tupliakin neljä erilaista... Pistän niitä varmaan itsekin huutonettiin ennemmin tai myöhemmin :) Tonksia (ainakin nrot 14, 15, 16 ja 20) ja Ginnyä (107, 122, 129, 136, 157) ei niin hirveästi ollut, mutta useampi kuitenkin... Saattavat nuo kolme löytyä muistakin tarroista, nuo vain tiedän varmaksi. Itse istuskelen hirveän kaksostarrapinkan päällä, nekin ovat aika monessa eri tarrassa :)

Emelie

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Elokuu 17, 2007, 15:10:58 »
Eilen sain vihdoinkin ostettua tuon tarra-albumin ja samalla sitten ostin 10 tarrapakettia :). Aika hyvä tuuri kävi, kun ei tullut yhtään samanlaista tarraa. Harmittaa vaan kun on noin 30 km päässä lähin kauppa, joka myy noita tarroja, mutta voisin kyllä tilata sieltä suoraan ja käydä huuto.netissä katsomassa...

Carissa

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 17, 2007, 22:41:03 »
Minäkin tuon tarrakirjan omistan ja siihen säännölliseen tahtiin tarroja hankin. Jonkin verran puuttuu vielä, mutta ei se mitään. Minusta tämä idea on hauska ja se on toteutettu laadukkaasti. Joidenkin mielestä tämä touhu vain on erittäin lapsellista, kuten esimerkiksi erään kyseisiä tarroja myyvän kaupan kassaneiti. Hän katsoi minua kuin kolmipäistä riikinkukkoa, kun ostin tarroja muutaman paketin ja kysyi olinko ostamassa taroja itselleni. Myönsin itse keräileväni niitä ja hän nauroi. Sanoi, että nämä ovat lapsille suunnattuja rahastusjuttuja, ettei ole koskaan nähnyt näin "vanhan" ostavan kyseisiä tuotteita ja että hänen täytyy nyt kertoa omille teini-ikäisille lapsilleen tapauksesta. Hölmistyneenä sitten maksoin ja postuin paikalta hieman nolona (neiti kun ei ääntänsä säästellyt).
Pläh, kyllä minulla on oikeus olla lapsellinen. Onhan se tosin hieman hassua, mutta tuleepahan juuri taakse jätetty lapsuus mieleen. :)

Olen myös pienen pakkomielteen kehitellyt tähän touhuun, en nimittäin lepää ennen kuin kirja on täynnä. :D Saatan itsekin vielä turvautua huuto.nettiin...

Poissa Sherrie

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Elokuu 18, 2007, 11:54:46 »
joo no oon mä kanssa miettiny et pitääköhän moni mjua kovinki lapsellisena kun ostelen noita...kun oon itse jo mennyt teini-iänki ohi muutama vuosi sitten. mut mitäs siitä sitte? oni aikuinenkin on potter fani kuitenki, kai sitä sa samalla noita kerätä kun tykkään katsoa kaikkia potter leffojen kuvia! ostin sen tarrakirjankin hienojen kuvien takia, mutta tarrojani en siihen laita varmaan :D mulla on vasta 90 tarraa (sekä muutama vaihturi) niin keräämistä riittää melkee 200 tarraa vielä...kaipa ne jostain saan vielä...

168 erilaista tarraa mulla jo...40 viimeistä saa tilattua onneks sieltä paikan päältä kun tuli tuo paperi sen kirjan välissä...

//Liitetty kaksi peräkkäistä viestiä yhteen -MP
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2009, 17:02:04 kirjoittanut Kate »
sherrie -> Sherrie

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #16 : Elokuu 22, 2007, 19:21:19 »
Mulla on kolme vihkoa,yhteen liimasin tarrat (sai ilmaiseksi leffateatterista)
mulla noin 25 tarraa..

voisiko joku olla niin ystävällinen ja skannaisi tai ottaisi kuvan edellisien tarrakirjojen kansista ja lähettäisi ne minulle yksärillä tai laittaisi tähän topiikkiin linkkeinä..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2009, 17:02:17 kirjoittanut Kate »
"Summer lovin' had me blast
Summer lovin' happened so fast
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
« Vastaus #17 : Elokuu 24, 2007, 17:14:55 »
Minäkin sain tuon tarra-albumin leffateatterista ja ihastuin siihen tietysti heti, koska minulla on tarra-albumit AV:sta ja LP:sta. Oli tosi kiva saada myös FK:sta. Ostin tietysti ihan hirveän kasan joka kerta tarroja ja minulla on nyt melkein koko tarra-albumi täynnä. On tosi vaikeaa löytää niitä tarroja, mitä puuttuu :D Tuntuu, että ne on harvinaisempia. Olen jopa yrittänyt metsästää ulkolaisilta vaihtareiltani, mutta ei heillä ainakaan vielä ole ollut :> Minusta on kiva keräillä noita tarroja, niitä on ylimääräisiäkin kertynyt hirveästi, tosin lähetän niitä Venäjälle yhdelle vaihtarilleni, joka myös kerää Potter-juttuja :) Aiemminkin kaipasin leffatarroja Hp-elokuvista ja petyin, kun niitä ei Suomeen ilmestynyt, vaikka muualla Euroopassa niitä oli :)

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
« Vastaus #18 : Elokuu 24, 2007, 19:51:41 »
Sun Lee: Mistä olet saanut LP-tarravihon? Itseltäni tuo uupuu.

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #19 : Elokuu 24, 2007, 20:35:31 »
Sun Lee,pyydän ottaisitko/skannaisitko minulle kuva AV:n tarravihkon kannesta ja lähettäisit yksärillä.. .kiitos kiitos jos sen teet..

Mulla on ainakin omasta mielestäni ylpeilyn aihe, ostin kolme pakettia, ja niisssä oli IHANAT kultahile kiemura reunuksiset tarrat jossa toisessa oli sirius (nro 31) ja toisessa harry ja sirius taistelussa (nro 250)..
*YLPEÄ*
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Elokuu 25, 2007, 00:14:07 »
Kuvittelenko muuten vaan, vai onko muidenkin mielestä tarra nro 209 harvinainen? Järjettömän metsästyksenkään jälkeen en ole sitä löytänyt, ellei nyt huutonetistä tärppää... Siinä kun olisi ne Fred ja George :) Tarraa nro 138 näyttää taas toisaalta piisaavan, mulla on sitä jo viisi :) Joskin en valita, kaksoset ovat siinä niin somat :)
(näitä kahta plus muita kaksostarroja saa tarjota allekirjoittaneelle :))

Poissa Milgia

• Clandestine
  • Vuotislainen
  • Miittiriippuvainen
« Vastaus #21 : Elokuu 25, 2007, 16:20:22 »
onko nro:ita 1-12 helppo vai vaikee löytää? mulla ei meinaan oo yhtään niistä..
I met girl crazy for me
Met boy cute as can be."

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Elokuu 25, 2007, 16:30:10 »
Mulla ainakin pyörii numeroa 5 jaloissa ihan yli oman tarpeen... (katsokaa vaikka huutonetistä :)) Mutta kaikki muut sen aukeaman tarrat ovat olleet vähän vaikeampia löytää. Omituista muuten, että yleensä kaikkein yleisimmät tarrat missä hyvänsä albumeissa ovat jotain täysin sattumanvaraisia yksilöitä, kuten esim. tässä albumissa erilaisia Umbridgen kuvia tai yleisotoksia jostain Suuresta Salista. Luulisi, että yleisimpien tarrojen kannattaisi olla sellaisia, joita ihmiset haluavat säilyttää ylimääräisinäkin.

Savagewoman

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Elokuu 26, 2007, 10:30:21 »
mun yleisimmissä tarroissa on Pimento *muminaa*,olispa yleisin ollu lupin tai sirre,mutta ei ...
onkos sulla Savagewoman niitä erikoisia tarroja? hilereunaisia tai niitä S-tarroja?
Onko teillä muuten ollu vaikeuksia saada kuolon syöjän naamiota?

Heh, mulla taas tuntuu olevan Siriusta vaikka kuinka :) Onko koko kirjassa enempää kuin yksi Lupin-tarra? Mulle ei ainakaan ole enempää sattunut. Naamiot sain kynsiini aika helposti, 237 tuntuu olevan yleisin. Niitä on yhteensä 6 tai 7, kun multa puuttuu 240 niin ei tiedä mikä se on :)
Hiletarroja tuntuu löytyvän aika helposti, joskin niistä tulee tuplia aika harvoin. S-tarroja mulla on jotain reilu puolet (ekassa albumissa). En ole tosin malttanut aurinkokäsitellä niitä, kun en tiedä palautuvatko ne takaisin samanlaisiksi. Onko joku kokeillut? (heh, tässä sitä huomaa keräilijäluonnon iskevän... kaiken pitää pysyä alkuperäiskunnossa :))
Umbridgea tuntuu olevan ihan eri kuvinakin Harryn jälkeen kaikkein eniten, vaikka Sirius on aika tasoissa myös. Kaksostarrojen suhteellisen suuresta määrästä yllätyin erittäin positiivisesti :)

Emelie

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Elokuu 27, 2007, 18:29:58 »
Mullakin jo noin 200-210 tarraa siinä vihkosessa, vielä siis 60-70 puuttuu...Mulla on meilkein jo kaikki ne s-tarrat ja taitaa puuttua vaan pari niistä ja niistä naamiostakin taitaa puuttua vaan yks, jos oikein muistan. Ostin viime viikolla niitä tarrapaketteja tosi monta, joista sitten 70 tarraa oli jo samanlaista mitä mulla ennestään oli, niin vähän harmitti jälkeenpäin...