Kirjoittaja Aihe: Coldplay  (Luettu 9680 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

myrtle

• Ankeuttaja
Coldplay
« : Maaliskuu 14, 2003, 05:22:23 »
25.2 mina olin kuuntelemassa Coldplayta, Montréalissa, Centre Bellilla (Québecin Hartwall Areena). Erittain valitettavaa oli etten ollut tutustunut bandin tuotantoon sen enempaa aiemmin. Ja jamapaikatkin saatiin, kun ei osattu ajoissa paattaa menna. (ja kaverini tuli hautajaisista :p) mutta show'sta nautin suuresti, ja kipitin sen jalkeen levykauppoihin aina metsastaen niitten levyja, mutta nakojaan kaikki muutkin oli tajunnut musiikin ihanuuden keikan jalkeen, eika niita loytynyt (kummaa).

Keikka oli hyva, ja jalkeenpain muistaa etta tata ja tata ne soitti :) Keikalla tietenkin pidin eniten Yellow:ista, Trouble:sta ja In my place:sta, koska olin kuullut ne aiemmin. Siella ihastuin myos the Scientist:iin. Energiaa bandilla naytti olevan ihan kiitettavasti, ja kun koko sali Yellowissa leimahti keltaisiin valoihin ja kitaristi/laulaja Chris Martin pomppi sellaisella energialla en usko etta salissa oli yhtakaan naamaa joka ei olisi hymyillyt. ja kun kaikki lauloi yhdessa 'nobody said it was easy' oivoi, hienoa. uudestaan tahdon nahda nyt kun on tullut tutummaksi. Saisi tulla Suomeen sit kun olen palannut. Kiertueellahan ne on kayny Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, muttei Suomessa. Murr!

Kuulisin mielellani muitten mielipiteita tasta ihanasta brittibandista, ja jos joku muu on nahnyt livena olisi kiva kuulla kokemuksia.
(Harmittaa etten kirjaillut muistiin fiiliksia heti jalkeenpain, nyt on jo 'hieman' unohtunut. ja vasyttaa. joten ehka muokkistan tan kivemmaks myohemmin)

Mandy

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2003, 17:52:36 »
Coldplayn musiikki sopii loistavasti sellaisiin rauhallisiin tilanteisiin. Se on yksinkertaisesti kaunista. Trouble, Shiver, Yellow, In my place. Ja tuo Trouble on kappale, jonka alkua soittelen usein itse pianolla. Jostakin tuntemattomasta syystä en ole hankkinut yhtään levyä. Minulla on vain kaksi singleä, Trouble ja Shiver. Onneksi bändin musiikkia kuulee paljon radiostakin!

Coldplayn näkeminen livenä olis varmaan tosi hieno kokemus. Rakastan niitä melodioita.

Poissa jenan

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Coldplay
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2003, 22:00:01 »
Mm. Coldplay on hyvä. En ole kai paljoakaan kuullut kappaleita Parachutesilta, vai mikä se vanhempi levy nyt oli. A rush of blood to headin omistan.. En ole myöskään muusikkoihin suuremmin keskittynyt, kuunteluun lähinnä.

The scientist on ihana. Heti, kun sen levyllä kuulin, se iski. Kauniit sanat.
Amsterdamia vältän sen nimen takia [en pidä Hollannista]. :)

Minulla oli hauskaa, kun katsoin Brit awardseja ja se laulaja [Chris?] taisi jotain hauskoja puhella. Nauroin vedet silmissä.

Poissa Tracey

• Vuotislainen
    • http://www.eskapismi.net/maarit
Coldplay
« Vastaus #3 : Maaliskuu 14, 2003, 22:24:28 »
coldplay on tylsa.
Musiikillisesti mukavia pianokappaleita jnejnejne.
Mutta yhtyeena tylsa. Yleismukava, yleismielipiteet omaava, vahan hauska, vahan kaikkea. Ei mitaan tarttumiskohtaa josta fani voisi olla ylpea ja kun kertoisi pitavansa coldplaysta kaikki tietaisivat minka sortin tyypista taitaa olla kyse.
Ei tassa mitaan vikaa sinallaan viela. Mutta kun yhdistaa yhtyeen tylsyyden sen ymparille kehitettyyn vouhotukseen, on tilanne aivan kasittamaton. Ei Coldplay ole uusi se, eika se, eika se eika Beatles eika Oasis. Coldplay on hyvaa kivaa musiikkia mutta ei mitaan minka puolesta voisi kuolla.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
Coldplay
« Vastaus #4 : Maaliskuu 18, 2003, 14:20:23 »
Coldplay on vähän sellasta tunnelmasta riippuvaa musiikkia, ainakin mulle. Eli mielialasta riippuen sitä tekee mieli kuunnella tai sitten todellakaan ei voi sietää koko hömppäpömppää.
Jos on ah.minä.olen.niin.rakastunut.tänään -tunteen alaisena niin mikä ettei, Coldplay sopii hyvin. Sellasta rauhallista ja melodista nättiä musiikkia.
Toisaalta jos mieliala on lähempänä koskekin.minuun.niin.lennät.tuosta.ikkunasta.ulos -tyyppiä niin on aivan turha yrittää rauhoittaa itseään Coldplaylla, se levy lentää seinään kun kuulostaa niin imelältä.
Mutta noin yleisarvosanallisesti onhan coldplay ihan kuunneltavaa musiikkia noin yleensä. Soittolistalla yleensä pyörii the Scientist ja Clocks. (ei jaksa välittää tänään oikeinkirjotuksen ajattelusta.anteeksi.)
Breathe in, who knows how long this will last..

Anonymous

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #5 : Maaliskuu 20, 2003, 17:13:00 »
Lainaus käyttäjältä: "tuulilukko"
Coldplay on vähän sellasta tunnelmasta riippuvaa musiikkia, ainakin mulle. Eli mielialasta riippuen sitä tekee mieli kuunnella tai sitten todellakaan ei voi sietää koko hömppäpömppää.

Joo, se on vähän noin... Joskus tekee mieli kuunnella, joskus ei. Yhessä vaiheessa kuuntelin hirveesti, joka päivä peräkanaa mutta viikkoa myöhemmin en kestänyt kuulla ollenkaan...
Mutta Coldplay on hyvä. Tykkäsin siitä jo pienempänä, vaikken tienny koko bändin nimeä tai mitään. Näin vaan musavideon TV:ssä. Nyt sit viime syksynä tajusin, että hei, sehän on Coldplay.
Isä sano, et Coldplay kuulostaa Pink Floydilta... Miten sen nyt ottaa...

Shanpuu

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #6 : Maaliskuu 28, 2003, 23:31:25 »
Minullakin riippuu hieman mielialasta jaksanko Coldplayta kuunnella. Jos olen rauhoittunut, jaksan, koska musiikki on sellaista rauhallista. Jos taas olen aggressiivinen tai energinen tai muuta vastaavaa, niin ei kiitos. Energisessä mielentilassa kyllästyn kappaleeseen.

Coldplay on sellainen bändi, jonka musiikkiin on mukava aamuisin herätä (minulla on kelloradio). Päivä alkaa jotenkin aurinkoisemmin.

Kyllähän sitä kuuntelee. Mutta en minä oikein tiedä haluanko ostaa sen CD:n. Tämä on mielestäni näitä bändejä, joihin kyllästyy kuvottavan nopeasti.

Minä vain pidän bändeistä, joiden musiikki on tarttuvampaa ja sellaista, joka jää helposti päähän soimaan. (On niitä huonojakin kappaleita, jotka soivat päässä, mutta tarkoitan enemmänkin sellaisia kappaleita, että tuntuu mukavalta kun ne soivat päässä.)

Poissa Tohvelieläin

• Vuotislainen
Coldplay
« Vastaus #7 : Elokuu 15, 2003, 21:16:31 »
Jälleen näitä loistavia bändejä... Kyllähän niitä riittää, mutta pinnallinen MTV vain näyttää UU BEIBE x42-Ashanteja ja muita turhanpäiväisyyksiä.

Mutta bändistä. En löydä valittamista, en niin yhtään. Laulajan ääni, sävellykset, sanoitukset, soittajat, tunnelma ovat niin mahtavia kaikki. Hienoimpia kipaleita lienee Trouble, We Never Change, Sparks, Scientist, A Rush of Blood to the Head ja ylivoimaisena ykkösenä Amsterdam.

Coldplaylla on kyllä oma identiteettinsä ja oma tyylinsä. Se ei ole plagiaatti. Heillä on omat mielipiteensä ja musiikki on ainutlaatuista. Pitää olla kärsimätön ihminen, jos ei jaksa kuunnella. (Ok, makuasioista ei kiistellä.) Sanoisin jopa että Coldplay on tämän hetken tärkeimpiä bändejä maailmanlaajuisesti.

Miksi musiikin takia pitäisi kuolla?

turme

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #8 : Elokuu 15, 2003, 21:36:36 »
Coldplaylla on loistavaa musiikkia.
Se on mieleenpainuvaa, varsinkin osa. Mutta joskus tuntuu että joku biisi menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Minä pidän todella bändistä ja omistan yhden levyn. Juuri tämän A Rush of Blood to the Head, ja voin todeta että ne osaavat.

Musiikki on sellaista johon ei kyllästy. Se vaan on niin.. hienoa.. kaunista.. ^^

Sarvihaara

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #9 : Elokuu 24, 2003, 11:15:18 »
Coldplay on loistava! Silloin aikanaan, taisi olla viime keväänä, kun soitettiin paljon In my placea pidin sitä ihan jees biisinä, mutta levyn ostamista en kuitenkaan harkinnut. Huhtikuun puolessavälissä satuin kuulemaan erään Teho-osaston jakson lopussa Clocksin, josta olin kerran aikaisemmin kuullut pätkän ja ihastuin siihen ihan totaalisesti.
Se soin päässä huhti-, touko- ja vielä kesäkuunkin, jolloin musiikin kuuntelu vähentyneen kotonaolo ajan takia väheni.
Nyt Clocks on kuitenkin taas alkanut soimaan ja jossain sopivassa välissä aion sata varmasti sen CD:nkin ostaa, kun en sitä sinkkua mistään ole löytänyt.

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Coldplay
« Vastaus #10 : Elokuu 26, 2003, 09:33:55 »
Pidän coldplayn musiikista kovastikkin, mutat en tunnustaudu faniksi, koska en tiedä pändistä kai mitään :p.
Rakastan musiikkia, se on aivan loistavaa, mutta en tiedä kenenkään pändin jäsenen nimeä, enkä kai edes tiedä montako jäsentä yhtyeessä on :p. En omista yhtäkään levyä, edes singleä, mutta pidän musiikkista, pidän ehdottomasti, ja kuulen niitä kyllä ihan tarpeeksi :). Parhaita piisejä.. Umm, no tietenkin nämä radiossakin soivat yellow ja in my place, mutta kyllä muutamat muutkin on ihan hienoja :).

-TLD

Martu

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2004, 22:55:14 »
Aaaa.. Absoluuttisesti minun lempibändini. Omistan kummatkin levyt Parachutes ja Rush of blood to the head, sekä live 2003 dvd. Suosittelen. Itse haluaisin nähdä bändin livenä, mutta kuulemma työstävät seuraava levyä vuoteen 2005 asti ja Chris Martin saa lapsen sen yhden bimbon kanssa niin Suomeen mitään keikka ei ole odotettavissa ainakaan lähiaikoihin.   :(
Lempikappaleita on ehdottomasti The scientist, clocks, a rush of blood to the head, trouble, yellow, shiver, God put a smile upon your face.
Miuhun iskee ihan täysillä.  :D

Ruusa Gamgi

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #12 : Maaliskuu 13, 2004, 02:17:03 »
Tähän piti jo kauan sitten vastata, mutta netti sanoi silloin: "Hähää, enpäs toimikaan enää!" Mutta tässä nyt:

Coldplay on yksi minunkin lempibändeistäni. Ei sovi kuunneltavaksi ajaessa autoa väsyneenä, silloin pitää olla Ultra Brata, mutta muuten sopii milloin vain. Olen aivan otettu siitä, että on vielä bändejä, jotka perustavat kauniiseen melodiaan.
Minulla on Parachutes poltettuna (aion jossain vaiheessa vielä ostaa aidon!) ja Rush aitona. Parachutes on lempparini ja Don't Panic ehdoton lempibiisi.

Lainaus käyttäjältä: "Tracey"
Ei mitään tarttumiskohtaa josta fani voisi olla ylpeä

Puhu Maarit omasta puolestasi :) Ja yleensäkin pidän kokonaisuutta tärkeämpänä kuin että olisi joku yksi hyvä juttu.

Lainaus käyttäjältä: "Tracey"
Ei Coldplay ole uusi se, eikä se, eikä se eikä Beatles eikä Oasis.

Einiin. Coldplay on ainutkertainen itsensä.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2004, 17:40:04 »
Coldplay on minun lempibändini, aivan ehdottomasti. Olen kuunnellut sitä vasta reilun vuoden, enkä edes aluksi pitänyt siitä kovinkaan paljon. Nyt se on kuitenkin lempi musiikkiani.

Parhaita kappaleita ovat mielestäni A Rush of Blood to the Head, Don't Panic, Politik, Clocks, I Ran Away, One I Love ja Amsterdam.

Omistan Parachutes ja A Rush of Blood to the Head albumit sekä kolme singleä ja Live DVD:n. Odotan innolla tulevaa albumia jonka pitäisi kait ilmestyä joskus vuoden 2005 keväällä.

Coldplayn musiikki on niin ihanaa. Sitä jaksaa kuunnella aina kun vain mahdollista. Siihen ei voi kyllästyä. Joskus kuuntelen niin että ajattelen vain sanoja ja niiden merkitystä mutta joskus se vain taustalla soi. Milloin mitenkin, kuitenkin jotenkin. ;)

En ole itse nähnyt musavideot kun In My Place, God Put A Smile Upon Your Face, Clocks, The Scientist, Yellow ja Trouble kappaleista, mutta onko musavideoita tehty joistain muistakin kappaleista?

Elley

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2004, 22:21:33 »
Coldplay on mahtava bändi.

Tai näin minun tapaani: se tekee mahtavaa musiikkia. Ei ole tapani kiinnittää huomiota itse bändiin, en kai voi siis sanoa olevani fani, mutta hyvä musiikki jää mieleen. Ja Coldplayn musiikki on hyvää. Miksi niillä pitäisi olla jotain maailmaamullistavia ajatuksia?

Lainaus
Coldplay on vähän sellasta tunnelmasta riippuvaa musiikkia, ainakin mulle. Eli mielialasta riippuen sitä tekee mieli kuunnella tai sitten todellakaan ei voi sietää koko hömppäpömppää

Okei. Onko olemassa bändiä, jota voisit kuunnella milloin tahansa, missä tilanteessa tahansa, elämäsi loppuun asti? En usko. Eri bändit tekevät erilaista musiikkia, jotka sopivat erilaisiin tilanteisiin ja mielentiloihin.

Coldplayn musiikki on kaunista. Sitä voi kuunnella silloin kun väsyttää tai on rauhallinen. Talvi soveltuu siihen erinomaisesti.

ultraviolet

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #15 : Kesäkuu 14, 2004, 14:54:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Elley"

Okei. Onko olemassa bändiä, jota voisit kuunnella milloin tahansa, missä tilanteessa tahansa, elämäsi loppuun asti?

Err onpas onpas. Mutta tämä otsikko ei ole siitä.

Coldplay on todella hyvä. Eikä se ole minusta tylsä, pikemminkin askeettinen. Tai ehkä se on huono sana. Coldplay ei ole liioiteltu eikä korostettu eikä edes väritetty. Minusta se tekee siitä jotenkin aidon, uskottavan. (Plus se että valkoinen paita ja musta takki pukevat Chris Martinia)

Ja musiikki, sellaista sopivan melodista ja ne sanoitukset ovat omalla koruttomalla tavallaan hyvin runollisia. Ainoa mistä niitä voi syyttää on siirappisuus :D

Ja on tämä Fair Trade -juttu, minkä minä sille voin jos artistien oikeudentaju vetoaa?

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #16 : Marraskuu 13, 2004, 19:22:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Taraz"
Coldplayn ja muidenkin bändien kanssa on minulla aina niin, että aluksi tykkään enemmän sinkkubiiseistä, mutta sitten kun ostan levyn ja kuuntelen sitä hetken, niin en enää pidäkään niistä kauheasti, vaan enemmän muista lauluista, joita cd.llä on.

Minulla on aivan sama juttu. Esimerkiksi juuri A Rush of Blood to the Head cd:n kun ostin, kuuntelin aluksi vaan In My Place ja Clocks -biisejä, koska olin kuullut ne aikaisemmin. Sitten vähän ajan päästä niihin kyllästyi ja aloin kuuntelemaan muita. Ja huomasin että levyllä on monta paljon parempaa kappaletta.

Madame Maxime

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #17 : Huhtikuu 07, 2005, 10:31:18 »
Minulla on sekä Parachutes että A Rush... Molemmat ovat hyviä, mutta viimeisin on parempi. The Scientist on aivan ihana, siihen ei voi kyllästyä ja se jaksaa herkistää joka kerta. Chris Martinilla on mahtava ääni.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #18 : Toukokuu 14, 2005, 17:39:46 »
Onko joku kuullut Coldplayn uuden sinkun Speed Of Sound? Mitä pidätte?
Se on soinut radiossakin jo jonkin aikaa ja se tulee olemaan Coldplayn uudella X&Y albumilla, joka ilmestyy 6 kesäkuuta. Menen heti kauppaan ja ostan levyn, koska se vaikuttaa todella hyvältä, vaikka monet sanovatkin, ettei Coldplay pysty enää parempaan kuin A Rush Of Blood To The Head.

carolina

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #19 : Toukokuu 14, 2005, 23:02:17 »
Jopas jotakin, en ole tähän topikkiin aiemmin kirjoittanut. :o

Noniin. Coldplaystä tykkään ja paljon tykkäänkin. Tutustuin muutama(?) vuosi sitten, en tarkalleen edes muista milloin, miten ja miksi, mutta taitaa se hetki olla eräs merkittävimmistä, ainakin musiikin saralla.

Toisinaan olen ollut asian suhteen ihan rauhallinen, mutta toisinaan, etenkin näin uuden levyn julkaisemisen alla, touhu on silloin tällöin ollut aika fanaattistakin.

Luonnollisesta molemmat levyt löytyvät hyllystä, mutta lemppari on kuitenkin  Parachutes. Kappaleet toimivat sekä kokonaisuutena että yksittäin ja kaikinpuolin muutenkin kaikki on kunnossa. A Rush of... on toki myös hieno levy, mutta ei, huolimatta hyvistä hetkistään, yllä Parachutesin tasolle.
Uusi single, Speed of Sound on ollut kovassa kuuntelussa. Vaikka se onkin ihan perus-Coldplaytä, antaa se odottaa jotain hienoa sitten kesäkuulta. (kieltäydyn kuuntelemasta muita biisejä, jotta levy säilyisi (toivottavasti) loistavana yllätyksenä)

Jännityksen hetkiä koin jokin aika sitten, kun sähköpostiin alkoi tippumaan informaatiota tulevasta (ja tämän hetkisestä?) Euroopan-kiertueesta, mutta jälleen kerran jouduin pettymään. Toki jaksan edelleen toivoa, että tämän ihanaisen orkesterin tulen joskus livenä näkemään.

Ps. Chris on ihku!

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #20 : Toukokuu 15, 2005, 12:35:38 »
Lainaus käyttäjältä: "ginerva"
Jännityksen hetkiä koin jokin aika sitten, kun sähköpostiin alkoi tippumaan informaatiota tulevasta (ja tämän hetkisestä?) Euroopan-kiertueesta, mutta jälleen kerran jouduin pettymään.

Onko sinulla tietoa, tuleeko Codplay ollenkaan Pohjoismaihin? Olen nimittäin kysellyt tätä joka paikasta ja lukenut Coldplayn virallisia sivuja, mutta missään ei ole mitään tietoa... Olisi vain niin mahtavaa nähdä Coldplay livenä, vaikka Ruotsissa tai jossain.

carolina

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #21 : Toukokuu 15, 2005, 12:58:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Crazy Rosie"

Onko sinulla tietoa, tuleeko Codplay ollenkaan Pohjoismaihin? Olen nimittäin kysellyt tätä joka paikasta ja lukenut Coldplayn virallisia sivuja, mutta missään ei ole mitään tietoa... Olisi vain niin mahtavaa nähdä Coldplay livenä, vaikka Ruotsissa tai jossain.

Tietojeni mukaan mihinkään pohjoismaahan bändi ei ainakaan tällä kiertueella eksy. Toivoin esim. Tukholmaa, mutta ei niin ei. :(

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #22 : Toukokuu 15, 2005, 13:09:10 »
Lainaus käyttäjältä: "ginerva"
Tietojeni mukaan mihinkään pohjoismaahan bändi ei ainakaan tällä kiertueella eksy. Toivoin esim. Tukholmaa, mutta ei niin ei. :(

Voi ei. :( Olisin niin kovasti odottanut Coldplayn näkeväni, ja olisin myös olettanut, että uuden albumin myötä Codplay tulisi edes joihinkin Pohjoismaihin. Onhan Coldplay ennenkin ollut Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa. Noh, Suomi jäi silloinkin väliin, mutta Ruotsiin vielä olisi ollut mahdollisuus päästä...

Jesminder

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #23 : Kesäkuu 16, 2005, 21:28:39 »
En edes muista miten olen Coldplayn löytänyt, mutta onneksi löysin.

Omistan Coldplayn kaksi ekaa levyä, ja X&Y -levyltä olen kuullut muutaman kappaleen. Vaikuttavat ihan hyviltä, tyyli on tosin melko samanlainen kuin aiemmillakin levyillä, ehkä vähän liiankin.
  Kovin pitkään Coldplayta ei minun(kaan) mielestäni jaksa                kuunnella putkeen, varsinkin A Rush of Blood to the Head alkaa aina vähän ajan päästä kuulostamaan vähän kuivalta ;p.                                                                                                                                                                                                    

Kuitenkin Coldplayta kuunnellessa ihmettelee, miten ne osaavat tehdä noin kaunista musiikkia. Monissa kappaleissa on sellainen tietty "kohta", joka tuo kylmät väreet pintaan, ja on ihan pakko laittaa cd-soitin täysille, jotta varmasti kuulee kunnolla ;).
 Parhaimpia kappaleita ovat ehdottomasti Shiver (se alku on tajuttoman ihana ^^)ja Parachutes, sekä uudelta levyltä Fix You.

carolina

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #24 : Kesäkuu 23, 2005, 23:39:43 »
1.7 klo 01:10 - 02:15 Nelosella Coldplay-dokkari Coldplay - X:stä Y:hyn.

Lainaus

Englantilainen Coldplay on kenties tämän hetken kuumin nimi popmaailmassa. Coldplay - X:stä Y:hyn luo pikaisen silmäyksen yhtyeen tarinaan. Ohjelmassa yhtyeen jäsenet pohtivat uraansa ja musiikkiaan debyyttialbumistaan "Parachutes" vastajulkaistuun "X&Y" -albumiin. Ohjelman tekohetkellä Coldplayn "X&Y" -albumi oli listaykkösenä 23 maassa yli 5 miljoonalla myydyllä kappaleella.

telkku.com / mesta.net

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #25 : Kesäkuu 24, 2005, 00:06:19 »
Kiitos linkistä. Lehdessä luki vain aivan eri tiedot. No voihan lehti olla väärässä. :P

Oona

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #26 : Heinäkuu 05, 2005, 16:55:50 »
Oih, Coldplay on yksi miun lemppareistani. Omistan kaksi uusinta levyä ja DVD:n. Viimeksimainittu on mielestäni kuvattu ihan hirveällä tavalla, mutta musiikki on ihanaa. :) Chris Martinin ääni on ihana, omaperäinen ja yksikään kappale ei muistuta toista. Miun lemppareita on ehkä Speed of sound, Scientist (oon soitellut tätä paljon pianolla) ja pari muuta.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #27 : Heinäkuu 05, 2005, 20:09:18 »
Ai siis Live 2003 DVD:n omistat? Miten se muka on niin hirveällä tavalla kuvattu? Minusta se on kuvattu ihan normaalisti, paitsi joitan biisejähän saa tarkoituksella katsoa lavan takaa... hmm.

Oona

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #28 : Heinäkuu 06, 2005, 12:46:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Crazy Rosie"
Ai siis Live 2003 DVD:n omistat? Miten se muka on niin hirveällä tavalla kuvattu? Minusta se on kuvattu ihan normaalisti, paitsi joitan biisejähän saa tarkoituksella katsoa lavan takaa... hmm.

Niin, miun mielipidehän se vain oli. Mutta miusta se on kauhean epäselvä eikä siinä pääse sen konsertin tunnelmaan. Rauhaton ja ne valot on hirveät.

Crazy Rosie

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #29 : Heinäkuu 06, 2005, 12:56:10 »
Hmm, voihan se olla, että se vähän epäselvä on. ;) En ole vaan aikaisemmin kiinnittänyt huomiota.

Nipsutin

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #30 : Heinäkuu 12, 2005, 20:36:25 »
Hankin tässä jokin aika sitten näiden Coldplay-herrojen uusimman levyn X&Y. (enkä siis ollut kuunnellut Coldplayta aiemmin) Ensimmäisellä kuuntelukerralla levy tuntui liian raskaalta mun korville, mutta kun olin kuunnellut sen muutamaan kertaan läpi aloin pitää siitä paljonkin. :b Lempikappaleeni levyllä ovat Fix You, Talk, X&Y, Speed of Sound, Low ja the Hardest Part.

RG

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #31 : Marraskuu 09, 2005, 19:31:21 »
aloin jo ihmetellä että missä täällä on Coldplayn palsta ja että jos ei oo niin teen sen kyllä itse ja pikasesti , mutta onneksi löysin! :)
minä myös siis tykkään ja fanitan Coldplayta niin paljon kuin vaan voi, paras bändi ikinä ja ehdottomasti!!
olen vaan sellaisia surullisia huhuja kuullut että Coldplay hajoaa :((
jos X&Y levyn suosio on liian korkea ja kyllä pelkään että hajonta voi tapahtua, koska Coldplay on taas ylittänyt rajan uudella levyllään niin kuin viime levyllä A Rush Of Blood To The Head , mutta pitää vaan toivoa parasta ettei niin kävisi! <3

RG

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #32 : Marraskuu 09, 2005, 19:33:33 »
Mä aion myös hannkia ton DVD:n :) ja olen netistä tilaamassa Coldplayn ekaa levyä ja sitten onkin kaikki levyt ja pitää vielä tuo DVD hannkia ;)

September

• Ankeuttaja
Re: Coldplay
« Vastaus #33 : Maaliskuu 09, 2006, 19:58:59 »
Itse suorastaan rakastan Coldplayta yhtyeenä ja musiikkina. Omistan X&Y-levyn, mutta ne muutkin on kyllä hankinnassa. :)

Ensimmäinen kappale minkä Coldplaylta kuulin oli Speed of Sound, ja heti kolahti.

Jotkut ihmiset sanovat että Coldplay on tylsä yhtye joka tekee samanlaista musiikkia joka levylle. Tuskin on ainoa bändi, jos nyt vaikka Green Dayn musiikki näin esimerkkinä, onhan sekin kovin saman tyylistä lähes joka levyllä. Ja miten niin Coldplay joku U2:n pikkuveli!? Mrrh..

En koskaan ole Coldplayn keikalla ollut, mutta tiedän että nauttisin siitä ja paljon. Mitä nyt televisiosta olen katsonut keikkoja, Martin soittaa pianoa aika.. rajusti xD ja se on niin hienoa katseltavaa.

Olen ollut fani ehkä noin puolisen vuotta mutta silti voin sanoa että, Coldplay on lempibändini. Lyriikat on niin kauniita, ja se kaikki kokonaisuus. Musiikki on rauhallista, ja siinä vaan on jotain tunnetta mukana ja sitä jaksaa kuunnella. Minä(kin) kuuntelen Coldplayta joka päivä ja koskaan en kyllästy. Nytkin parasta aikaa soi Coldplayn How you see the world.
Coldplay on varmasti maailman parhaimpia bändejä, ja en varmasti ole ainoa joka on sitä mieltä.

Tulisivatpa ne pian keikalle Suomeen, tosin hehän taitavat olla tauolla parasta aikaa ja aloittavat sitten uuden materiaalin tekemisen.

Luin muuten jostain, että seuraava Coldplayn video olisi X&Y:n The Hardest Part.

Coccinelle

• Ankeuttaja
Coldplay
« Vastaus #34 : Maaliskuu 19, 2006, 12:25:41 »
Yksi lempibändeistäni. Ehdottomasti.

Sain joululahjaksi sen X&Y-cd:n ja pidän paljon. Kaikki ne biisit ovat aivan ihania, mikä on todella ihmeellistä, koska mikään muu cd ei ole koskaan mielestäni ollut kokonaan hyvä. Siis, kaikki albumin biisit.

Erityisesti kun on oikein iloisella ja leppoisella tuulella, ja tekee mieli vain haaveilla, tuota on ihana kuunnella. ^________^ Chrisillä on kiva ääni. On. n.n

Mun lempibiisejä tuolta levyltä on etenkin White shadows ja Swallowed in the sea mutta kuten jo sanoin, pidän niistä kaikista.  n___n

Vanhaa tuotantoa en ole kuullut kuin pari kappaletta, joten en osaa siitä sanoa sen enempää. :>

Poissa Founa

• Vuotislainen
Vs: Coldplay
« Vastaus #35 : Kesäkuu 20, 2007, 18:40:18 »
Myös minun yksi lempibändeistäni, vaikka kunnolla tutustuinkin vasta vähän aikaa sitten. Esimerkiksi The Scientististä olen pitänyt niiiiin kauan, mutta en ollut vaivautunut tutustumaan bändiin oikeastaan sen paremmin (olen monesti pitänyt jonkun bändin/artistin yhdestä tai kahdesta kappaleesta ja kun olen innoissani kuunnellut lisää samaa musaa, olen joutunut pettymään), ennen kuin kuulin lisää hyviä kappaleita.

Coldplayssa pidän siitä, että se todellakin herättää tunteita pintaan. En voi oikeastaan pitää mistään bändistä, joka ei herätä tunteita tai ajatuksia musiikillaan. Joskus kuunnellessani Coldplayta tuntuu siltä, kun vaipuisin jonkinlaiseen transsiin. :D En ole oikein tietoinen ympärillä olevasta maailmasta. Kaikkien Coldplayn kappaleiden aikana ei kyllä tapahdu tällaista. Joskus tulen haikealle mielelle tai alan muistella menneitä. Surullisena kuuntelen yleensä Coldplayta, koska silloin pystyn eläytymään parhaiten siihen. Joskus piristyn vähän, joskus tulen entistä surullisemmaksi. Toisinaan taas tulen hirveän iloiseksi oikeastaan ilman mitään syytä. Kokeilkaapa vaikka kävellä kesälomalla jossain peräkorven kaukaisimmalla nurkalla, aurinkoisella säällä, (oikeastaan tietämättä kunnolla edes missä olet) ja kuunnella Coldplayta. Sitä voi siis kuunnella oli sitten millä tuulella tahansa, paitsi tietysti jos on vihainen tai muuten vaan meno päällä.

Omistan kaksi levyä, Parachutesin ja X&Y :n ja olen yrittänyt etsiä myös A Rush of Blood to the Headia, mutta en ole täältä sitä vielä onnistunut löytämään. Lempikappaleita on monia, kuten Don't Panic, Shiver, Sparks, Yellow, Spies, The Hardest Part, Warning Sign ja The Scientist.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2008, 16:40:37 kirjoittanut Founa »
i am my own life, own harm

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #36 : Tammikuu 19, 2008, 12:21:51 »
Joskus kuunnellessani Coldplayta, tuntuu siltä, kun vaipuisin jonkinlaiseen transsiin. :D

Hyvin sanottu! Itselläni on vähän sama, että Coldplayta kuunnellessa muu jää toisarvoiseksi, kun keskityn kappaleiden sanomaan ja siihen ihanaan fiilikseen, minkä ne aiheuttavat. Mutta Coldplay on kyllä sellainen mielialabändi, eli jos itse olet aivan väärällä tuulella, ei heidän musiikkinsa kuulosta miltään. Minulle Coldplay kuulostaa parhaalta silloin, kun omat asiani ovat varsin hyvin, kun olen rauhallisin mielin ja ehkä odotan jotain. Se herättää jotain haikeutta, ja aivan kuten Founa tuossa edellä sanoi, myös minä saatan alkaa muistelemaan jotain menneittä, taikka sitten kuvittelemaan jotain ihan muuta, haaveilija kun olen. Tällä hetkellä minulla on meneillään tällainen Coldplaykausi, eli tykkään hurjasti siitä mitä kuulen. Soittimessa eniten pyörivät raidat taitavat olla Amsterdam, Careful Where You Stand, Fix You sekä the Scientist. Niissä kaikissa on ajatuksia herättävät sanoitukset, ja melodialtaan ne kolahtavat minuun eniten. Paras aika kuunnella näitä herroja on illalla ennen nukahtamista, kun on muuten hiljaista. Silloin voi keskittyä oikeasti siihen mitä kuulee, koska itse en ainakaan saa mitään irti jos kuuntelen Coldplaytä hirveässä hälinässä, sanat peittyy kokonaan hälyn alle. (Tämä sama pätee muuten Sufjan Stevensiin, joka myös on sellaista rauhallista musiikkia). Vaikka Coldplay siis välillä unohtuukin, on se aina yhtä mukavaa löytää uudelleen.
Humor me.

herby

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Helmikuu 23, 2008, 19:38:14 »
Yksi parhaimpia bändejä. Musiikki on jotenkin erilaista. Siinä on sellainen tunne. Ei sitä pysty mitenkään kuvailemaan. Varsinkin kun olen surullinen, Coldplay kolahtaa hyvin.

Sain jouluna Rush of blood to the head-levyn. Nyt sitä on kulutettu oikein urakalla. Omistan myös aikaisemmin hankitun X&Y. Rush of blood to the head - levyn lempparini on ehdottomasti Clocks ja X&Y:n Fix You.

Coldplayn löysin ihan sattumalta Youtubessa videoita katsellessani. Olin kyllä aikaisemmin kuullut joitain biisejä, mutta en ollut kiinnostunut. Ostin melkein samantien X&Y:n, joka on yksi parhaimmista levyistä ikinä.

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #38 : Kesäkuu 24, 2008, 13:55:16 »
Joo. Vilena ilmaisi asian kivasti, voisi kai sanoa että mulla on nyt meneillään jonkinlainen Coldplay-kausi (eikä mikään muu Winampista löytyvä musiikki nyt oikein kunnolla toimi). Olen tykännyt bändistä aika kauan jossain määrin, mutta se oli aika pintapuolista, sellaista mitä-nyt-kuulee-radiosta. Jossain vaiheessa keväällä päätin kuitenkin että nyt mun on kuultava muutakin kuin ne tunnetuimmat kappaleet ja varsinkin Rushista tykkään nykyään kovasti. X&Y on vieläkin jäänyt vähän vieraaksi kun en ole sitä ehtinyt juuri kuunnella, mutta eiköhän sillekin löydy vielä aikaa. Erityiset kappalesuosikkini ovat Politik ja Warning Sign.

Mutta piti tulla kyselemään, että mitä mieltä ihmiset ovat uudesta albumista Viva La Vida or Death And All His Friends? Itse olen sitä nyt suunnilleen viikon verran kuunnellut aika paljon ja täytyy kyllä sanoa että muutos ei ole ainakaan huonoon suuntaan ollut. Jotenkin tämän levyn kohdalla ei ole vaivannut sellainen mitäänsanomattomuuden tunne mikä aiemmilla levyillä välillä tulee. Kaikki biisit ovat jossain määrin tarttuneet päähän ja levy on aika piristävää kuunneltavaa. Suosikiksi levyltä on noussut Viva la vida, joka imo saattaa olla jopa Coldplayn paras kappale. Muissakin on kyllä puolensa, Strawberry Swing, Life in Technicolor ja Lost! saavat hyvälle tuulelle ja Death And All His Friends on vallan ihana.

Ehkä olisi taas hetki pistää silmät kiinni ja laittaa levy pyörimään :)
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Jensen Ackles :D
« Vastaus #39 : Syyskuu 09, 2008, 18:24:37 »
Löysin nyt topicin, uskokaa tai älkää olisin jo tullut aikaisemmin tänne :) Kerron nyt koko Historiani yhtyettä kohtaan...

Olen fanittanut nyt Coldplayta n.4-5 vuotta. Toinen bändi Linkin Parkin ohella jota olen kuunnellut ala-aste iästä asti tähän päivään. Löysin yhtyeen toisen siskoni kautta, ja nämä kappaleet Shiver, The Scientist ja Clocks aloittivat fanitukseni. Kuuntelin näitä kolmea vuoden jolloin joukkoon liittyivät Fix You ja Speed Of Sound. Mutta mutta... En oikeasti kuunnellut muita kappaleita, ainoastaan näitä viittä. En tiedä miksi, en lainannut levyjä taikka ostanut niitä. Laitan tämän lapsuuden piikkiin, mutta kuuntelin näitä aina kun pääsin koneelle.
Kuuntelin ja kuuntelin noita kappaleita vuoteen 2007 asti. Raahauduin kirjaston yläkertaan (portaat ovat kauheat) ja löysin Fix You levyn. Kyseisenä vuonna olin kuunnellut kappaleita netissä, mutta sain päähäni hankkkia nyt levyt. Aloitin lainaamalla kaikki Coldplayn albumit ja etsin todella paljon tietoja Chris Martinista ja Guy Barrymanista, Jon Bucklandista ja  Will Championista. Myönnän, en osaa/muista aina kaikkia jäseniä, mutta nyt vaivaiduin jopa kirjoittamaan heidän nimet (en nyt ole varma menivätkö kaikki kirjaimet kohdalleen.)
Tänä vuonna ilmestyi ihana Viva La Vida Or Death And All His Friend levy. Odotin levyä todella paljon, ja ajattelin ostaa sen, mutta mutta. Syntymäpäiväni olivat Heinäkuussa, ja toinen (se samainen joka minut tutustutti yhtyeeseen) lupasi ostaa sen synttäri lahjaksi. Päätin odottaa, ja kuuntelin kappaleita muita kautta. Sisko ei ostanutkaan lahjaa, ja itselläni ei rahat riittäneet :(  En omista siis mitään levyä (suuri vääryys) :(

Pidän yhtyeestä parista syystä, ensimmäinen on yksinkertaisesti kappaleet ja erityisesti niitten sanat. Osuvat kohdalleen ja ajatuskin lähtee paikasta ja ajasta pois päin. Tänäänkin eräässä kirjakaupassa soittivat Viva La Vida levyä, joten jäin hoipertelemaan ympäri liikettä... Mahtoivat katsoa, kauppa oli erittäin pieni... 
Toinen syy on se, että yhtye on brittiläinen :D  Vaikka Linkin Park on myös lempi bändini, on jotenkin britti laulu kiehtovamman kuuloista...
Ja viimeiseksi tulee jäsenet. Yle teema näytti elokuussa Coldplayn BBC-keikan "suorana". Nauhalle meni ja on tullut erittäin tutuksi. Chiris Martinin hyppimen/riehuminen/soittaminen/laulaminen lavalla on... sanotaanpa vaikka jännittävää. Ei ole tylsä laulaja, joka vain seisoskelee mikkinsä takana (mikit on muuten ihanasti koristelu.) Kitaristi Jon Buckland, soittaa ihanasti kitaraa ja on söpö (pakko myöntää,ainut josta välitän ulkonäön takia enemmän) Rumpali Will, rytmit kohdallaan ja Viva La Vidassa kun soittaa niitä toisia rumpuja (hienosti tiiän välineiden nimet) niin ihmettelee miksei yksin lähtenyt kiertämään maailmalle. Basisti Guy Barrymanista ei nyt enempää, soittaa mukavasti eri soittimia (muuten Coldplayn hyvä ominaisuus, soittavat eri soittimia itse)

Lisäilen jos jotain tulee mieleen...

//Haa, nyt on se Coldplayn EP omana X&Y on koneella :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2009, 18:56:02 kirjoittanut Giliath »
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #40 : Lokakuu 09, 2008, 18:24:28 »
Ensimmäistä kertaa tutustuin Coldplayhin varmaankin joskus hieman ennen X&Y-levyn ilmestymistä, kun kuulin Talk:in pariin otteeseen radiosta. Me myös lauleskelimme The Scientistiä musiikintunneilla. Silloin kyseisen tyyppinen musiikki ei kuitenkaan minuun iskenyt, ehkä se oli se hienoinen psykedeelisyys tai jokin, mikä ei ihan 14-vuotiaan minäni tajuntaan saakka ulottunut, tiedä sitten...

No, joka tapauksessa luokittelin Coldplayn hyvin pitkään lähinnä myöhemmän 2000-luvun variaatioksi perinteisestä poikabändistä, enkä vaivautunut perehtymään asiaan sen tarkemmin, ennen kuin kaksi vuotta sitten jouduin uudestaan tekemisiin Talk-biisin kanssa tällä kertaa erään hienon amv-videon taustalla. Ja se jysähti kyllä suoraan minun sydämeeni, sanoitukset ja se tunnelma ja miten se sopikaan senhetkiseen elämäntilanteeseeni ja ajatusmaailmaani ja kaikkea - vieläkin pidän sitä hienoimpana kappaleena, jonka bändi on koskaan tehnyt. Huokaus. No, X&Y pääsi hyvin nopeasti hyllyyni ja paljonhan sitä on kulutettu, toinen suosikkini siltä levyltä on ehdottomasti Square One.

Nykyään omistan bändin kaikki levyt ja tuleehan niitä paljon kuunneltua. Hiukan on tyyli minusta matkan varrella, Viva La Vidan sisältö eroaa aika ratkaisevasti ensimmäisten levyjen äänimaailmasta, mutta hieno levyhän sekin omalla tavallaan on. Kiva, etteivät ole siihen yhteen ja samaan jämähtäneet ja uskaltavat mennä eteenpäin siitäkin huolimatta, että ihan kaikki eivät tykkää. En minä haluaisikaan kuunnella neljää levyllistä samojen biisien kopioita :)

No, ensimmäisistä levyistä... A Rush of Blood to The Head vaati jonkin verran totuttelua, ennen kuin siitä aloin tykkäilemään, ja yhä edelleen se on bändin levyistä se, joka vähiten minuun iskee. Politik on hieno kappale mutta jotenkin ahdistava, muut levyn kappaleet eivät ole olleet erityisen mieleenpainuvia ehkä Clocksia lukuunottamatta. Siitäkin aloin tykkäillä kunnolla vasta viime taitoluistelun MM-kisoissa kun Brian Joubert pyörähteli jäällä sen tahtiin x) Parachutesilta joka tapauksessa löytyy enemmän minulle mieleistä tavaraa. X&Y on noin yleisesti ottaen onnistunut levy, ainoa mistä en pidä on se lopun piiloraita. Viva La Vida... no, täytyy sanoa, että se on levynä jotenkin kokonaisempi kuin aikaisemmat. Biisit sopivat paremmin toisiinsa, mikä toisaalta vähän vaikeuttaa muiden kuin radiosoittokappaleiden mieleenpainumista. Violet Hill on ehdoton suosikkini, muitakin hyviä kyllä on.

Mutta Talk, se vain on ja pysyy minun suosikkinani, jotenkin se ei vain kulu loppuun ja sopii elämäntilanteeseen kuin elämäntilanteeseen.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #41 : Joulukuu 06, 2008, 22:55:22 »
Mulla on Coldplay-kausi vieläkin, se varmaan kestää seuraavat kaksi vuotta :D Ostin hiljattain Prospekt's March -ep:n ja sitä on kuunneltu tässä. Uusista biiseistä tykkään kovasti kaikista, mutta oikeasti en kykene ymmärtämään Lovers in Japania. Henk.koht. Viva la Vidan kappaleista se on niitä vähiten iskeviä ja Prospekt's Marchin remiksaus ei kuulosta juuri yhtään erilaiselta.

En tosiaankaan osaa päättää ep:ltä suosikkejani. Life in Technicolor II on ihana, vaikka niin on ykkönenkin. Rainy Dayn alku on ihan hassu. Glass of Water, mmh. Ja Prospekt's Marchista tulee mieleen vanhempi tuotanto. Ja ainakin kappaleet ovat hyvin laulettavia. Now My Feet Won't Touch the Ground on jäänyt vähän paitsioon kun se on piilotettu sinne Loversin jälkeen vähän huonoon paikkaan, mutta ehkä "huomaan" senkin sitten jossain vaiheessa. Siitä kyllä tulee jossain määrin mieleen sekä Death Will Never Conquer että 'Til Kingdom Come.

Mielipiteitä Prospekt's Marchista?
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Poissa Cedrella

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Joulukuu 20, 2008, 00:29:08 »
Vuosien ajan olen jo kuunnellut Coldplayta, joka ehdottomasti on noussut lempibändieni joukkoon. Välillä on kylläkin ollut ajanjaksoja, jolloin kuunteleminen on jäänyt hyvin vähäiseksi, mutta ajoittainen suurkuluttaminen luultavasti korvaa tämän erheen. Bändissä on yksinkertaisesti jotakin niin nerokasta, että sitä on melkeinpä vaikea käsittää. Kuuntelen usein nukkumaan mennessäni Coldplayta iPodiltani, ja silloin fiilis useimmiten on niinkin liikuttunut, että tuntee olevansa lähes räjähtämispisteessä.

Lainaus
No, ensimmäisistä levyistä... A Rush of Blood to The Head vaati jonkin verran totuttelua, ennen kuin siitä aloin tykkäilemään, ja yhä edelleen se on bändin levyistä se, joka vähiten minuun iskee.

Minuun tämä levy sen sijaan on iskenyt oikein kovasti, vaikka jokin aika sitten minunkin mielestäni se oli levyistä "heikoin". Erityisesti nimikkobiisi A Rush of Blood to The Head on jäänyt mieleen, melkeinpä lempibiisini tältä bändiltä. Warning Signia olen myös kuluttanut ahkerasti, vaikka se onkin jokseenkin yksinkertainen biisi - kertosäe pomppaa siinä nimittäin kerrassaan ihanasti esiin.

Lempilevyäni en osaa mennä sanomaan, mutta luultavasti se on juuri edellä mainittu tai X&Y. X&Y:n biiseistä minulle läheisimpiä ovat Square One, Low tai Talk. Viva La Vida on kyllä myös hyvä kokonaisuus, mutta sillä levyllä ei juuri ole niitä tajunnanräjäyttäviä biisejä, vaikkakin esimerkiksi Cemeteries of London on hieno. Näin siis tämän hetkisen fiiliksen mukaan, kohta varmaan Viva La Vida on yhtäkkiä mielestäni levyistä parhain. ;)

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Joulukuu 30, 2008, 21:02:20 »
Coldplay. Ehdottomasti lempibändini. Tutustuin bändiin jo heti Parachutesin ilmestyttyä, kun äitini osti sen. Siitä lähtien olen vuodesta toiseen kuunnellut sitä uskollisesti =)
Bändin ensimmäinen levy on hieno kokonaisuus, mutta hieman unelias.  A Rush of Blood to the Head  karistelee uneliaisuuden pois ja jatkaa hienosti. Siltä löytyy monta mahtavaa biisiä, kuten Politik, The Scientist ja In My Place.
X&Y ei mielestäni pystynyt samaan kuin aiemmat levyt, ja se onkin bändin huonoin levy. Toki sieltäkin löytyy hyviä biisejä kuten What If ja Swallowed in the Sea =)
Viva la Vida kiri kuitenkin ilmestyessään lempilevykseni. Se on aivan uutta Coldplaytä, jotain aivan uudesta ulottuvuudesta, jotain mahtavaa. Kaikki biisit ovat suorastaan ruhtinaallisia. Etenkin Viva la Vida, Lost! ja Cemeteries of London tekivät vaikutuksen. Coldplay on löytänyt uuden, mahtavan maailman :-----D
Eikä Coldplay-rakkauttani suinkaan vähennä Chris Martin, tuo miehistä ihanin =====) (siriuksen jälkeen, tietysti)

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #44 : Helmikuu 16, 2009, 17:04:48 »
Pidän todella paljon Coldplaysta. Olen kuunnellut pitkään heidän musiikkiaan mutta sain vasta tänä jouluna heidän levynsä. Rakastan heidän biisejään koska niitä voi kuunnella missä vain ja milloin vain koska ne sopivat mihin tahansa mielentilaan. Harmi etten ole päässyt näkemään heitä livenä sillä he ovat kuulemma loistavia livenä. Lemppari biisejäni on: Yellow ja Cemetries of London<3

-metsän menninkäinen-
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Sinadra

• salaisuudenhaltija
  • Vuotislainen
  • Chris
« Vastaus #45 : Heinäkuu 25, 2009, 01:26:11 »
"Löysin" Coldplayn vasta pari vuotta sitten. Olin kuunnellut sitä ennen paljon heviä ja raskasta rokkia, joten Coldplay iski rauhallisuudellaan ja erityisesti sanoituksilla, joihin oli helppo samaistua.
Aluksi kuuntelin vain ja pelkästään tutumpia kappaleita (kuten what if ja yellow) melkein kyllästymiseen asti. Sanat iskivät suoraan sydämeen ja ne toivat lohtua rakkaussuruihin. :) Myöhemmin kumminkin uskaltauduin kuuntelemaan muitakin ja nykyään suosikkejani ovat mm. Green eyes ja Warning sign.
Tällä hetkellä lempilevyni on A Rush of Blood to the Head, koska siinä on niin paljon tuttuja kappaleita. Viva la vida ei ole vielä oikein iskenyt minuun sillä voimalla, mitä aikaisemmat levyt ovat tehneet, tämä voi tosin johtua myöskin siitä, että en ole kuunnellut sitä tarpeeksi. ;)

Olisi mahtavaa päästä Coldplayn keikalle joskus! Katsoin telkkarista joskus BBC:n jotain(?) keikkaa ja Chris oli aivan mahtava pomppiessaan lavalla! Hymyilin koko loppupäivän.<3 :)

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #46 : Elokuu 09, 2009, 22:27:17 »
Ooh, Coldplay!

Minun täytyy sanoa, että en tosiaankaan muista, että miten löysin tämän bändin. Muistan vain, kun aloin luukuttamaan Viva la Vida -levyä. Eli uusimmasta levystä se tosiaan lähti. En voi sanoa olevani mikään tr00-fani, jossain vaiheessa en jaksanut yhtään edes kuunnella Coldplayta, mutta on vaan niin ihanan rentouttavaa ja hyvää musiikkia, että tästä ei voi olla pitämättä.

Olisi tosiaan tosi mahtavaa päästä keikalle, niin mahtava livebändi tämä varmaan on.

Coldplay on tosiaan mahtava bändi ja olisi kiva ostaa vielä se Parachutes (eikun miten se kirjotetaan) -levy.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #47 : Syyskuu 06, 2009, 00:52:52 »
Minä todellakin tykkään Coldplayn musiikista, ja aika monista lauluista saan kylmiä väreitä (ja tässähän tapauksessa se on hyvä asia). Koneella minulla on X&Y sekä Viva La Vida. Strawberry Swing on siis jotain niin mahtavaa, ja oletteko nähneet sen videon? Se on taidetta!

Olen innostunut Coldplaysta vasta hiljattain, kun päätin vihdoin lainata ystävältäni nämä edellä mainitut levyt. Harvinaista on se, että nyt minulla ja siskollani on yhteinen bändi jota kuuntelemme. Ja se on aika kummaa, sillä Hanna suurin piirtein vihaa lempibändejä, ja minä nyt en kauheasti perusta hänen kuuntelemastaan musiikista.

YouTubessa törmäsin sellaiseen kommenttiin että lapselliset videot (esimerkkeinä Talk, Life In Technicolor, sekä Strawberry Swing) "pilaavat" mahtavat laulut. Minusta se on erittäin typerää.

Ja sitten vaan odotellaan että he tulevat Suomeen.

Pahoittelen sekavaa ja hieman tyhjää ja turhaa viestiä...

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #48 : Helmikuu 11, 2011, 19:15:27 »
Rakastuin tuossa viime keväänä. Siis Coldplayhin.

Coldplayn musiikki on jotain erilaista. Sitä on tosi hankala kuvailla. Vaikka kappaleet ovat osaksi hyvinkin yksinkertaisia, ne kuulostavat silti niin hienoilta; esimerkkinä vaikkapa Swallowed in the Sea, jossa on erittäin simppeli melodia, mutta joka ainakin minulla saa helposti aikaan kylmiä väreitä. Chris Martinilla on ihana ääni. :)

Levyhyllystäni löytyvät Parachutes, A Rush of Blood to the Head, Viva La Vida or Death and All His Friends sekä Prospekt's March. X&Y:n puutteen yritän korjata mahdollisimman pian. En osaa sanoa, mistä albumista pidän eniten, sillä mieliala vaikuttaa niin paljon siihen, mitä kuuntelen. Pitkän koulupäivän jälkeen puolikuolleena bussissa soi masentelumusiikkina A Rush of Blood to the Head (siis kappale), kun taas aurinkoisena kesäpäivänä luukutan Strawberry Swingiä ja muuta vastaavaa. Oletteko muuten ladanneet Coldplayn sivuilta ilmaisen LeftRightLeftRightLeft-livealbumin? Minä latasin, ja on kyllä ihan mahtava. Fix You ja se valtava laulava yleisö - jotain niin hienon kuuloista.

Ei voi muuta sanoa kuin että pakko päästä joskus keikalle. <3

//Every Teardrop Is A Waterfall. <3

// Ja ainiin! Chris Martinin falsetti. ♥
Näinpä. <3

//Ja hei, vähän päälle kuukausi Mylo Xylotoon... Ou jea. :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2011, 09:15:46 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #49 : Kesäkuu 19, 2011, 16:49:10 »
Vaikken ole kovinkaan kauaa ko. bändiä kuunnellut, tykkään siitä silti.

Sain viime jouluna lahjaksi Viva La Vida or Death and All His Friends -levyn, ja yhden kuuntelukerran jälkeen se jäi hyllyyn pölyyntymään. Heidän musiikkinsa ja laulunsa kuulostivat tylsiltä ja yksitoikkoisilta, eikä se oikein iskenyt.
Muutama päivä sitten otin levyn pois hyllystä ja kuuntelin sen monta kertaa läpi peräkkäin. Ihastuin välittömästi suurimpaan osaan biiseistä, ja tajusin, ettei heidän musiikissaan ole mitään tylsää. Se on mielenkiintoista ja omalaatuista. Chrishin ääni on jotain todella kaunista.

Lempibiiseihin lukeutuu Viva La Vida, Violet Hill, Trouble sekä Clocks.
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #50 : Heinäkuu 06, 2011, 11:49:53 »
YouTubessa törmäsin sellaiseen kommenttiin että lapselliset videot (esimerkkeinä Talk, Life In Technicolor, sekä Strawberry Swing) "pilaavat" mahtavat laulut. Minusta se on erittäin typerää.

Strawberry swingin video on jotain niin ihanaa ♥ ja itse kappale myöskin, tosin nykyään suurin osa coldplayn kappaleista saa itkemään, niihin liittyy niin paljon muistoja. Kuten The Scientist, juurikin Strawberry Swing ja Clocks.

Coldplaysta on tullut ehdottomasti yksi lempibändeistäni Musen, Pink Floydin, Lykke Lin ja Queenin lisäksi. (: Kun vain pääsisi vielä joskus näkemään bändin livenä!

// Ja Every teardrop is a waterfall! Ihana kappale, tosin vielä enemmän pidän singlen toisesta kappaleesta, Major Minuksesta ♥
Who knows which is which and who is who

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
« Vastaus #51 : Elokuu 21, 2011, 17:37:30 »
Olen tässä nyt sellaiset puolitoista vuotta aktiivisesti Coldplayta kuunnellut, ja voisin melkein väittää sitä yhdeksi lempibändikseni. :) Muistan kuitenkin, että joskus vielä ollessani ala-asteella vihasin kyseistä bändiä ja heidän musiikkian. :D En oikeastaan edes tiedä mistä se johtui. Jotenkin olin vain päättänyt, että en tykkää Coldplaysta. x) Siihen aikaan Fix You oli juuri ilmestynyt singlenä, ja sen musiikkivideo pyöri koko ajan musiikkikanavilla. En voinut sietää biisiä, enkä musiikkivideota. Nykyään se on yksi lempikappaleistani sekä Coldplaylta että muutenkin. :D Niin ne mielipiteet muuttuvat...

Omistan kaikki neljä albumia sekä Prospekt's March EP:n. Nykyään tulee ehkä eniten kuunneltua uusinta albumia, vaikka ennen pidin siitä kaikista vähiten. Se oli jollain tapaa niin erilainen edellisiin albumeihin verrattuna, että vaati aikaa sulatteluun. ;) Mutta bändin seuraavan albumin nimi ja julkaisupäivä paljastettiin juuri äskettäin; Mylo Xyloto, 24.10.2011. Eli pari kuukautta pitää vielä jaksaa odotella. Odotan mielenkiinnolla millaista musiikkia albumi tulee sisältämään. Ensimmäinen single albumilta on siis tämä Every Teardrop Is A Watefall, ja jos muut kappaleet ovat samaa tyyliä niin varmasti tykkään. ^^

Kuten muutamat muutkin ovat täällä sanoneet, Coldplayta ei kuitenkaan jaksa ihan aina kuunnella, vaikka hyvä onkin. :D Monta kertaa on tullut ajateltua miten tylsältä heidän musiikkinsa oikeastaan kuulostaa. Eli kuuntelu vaatii tietyn mielentilan. Joskus tuntuu, että ei millään jaksa kiinnostaa Coldplayn musiikki, kun välillä se taas on ainoaa musiikkia jota jaksaa kuunnella. ;)

Juu, mutta uutta albumia odotellessa.... n_n

// Ja ainiin! Chris Martinin falsetti. ♥
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Lorainne

• glottaaliklusiili
  • Hämykeiju
  • Pottermore: MoonMist
« Vastaus #52 : Marraskuu 02, 2011, 21:01:11 »
Mylo Xyloto!

Maanantaina 24.10. ryntäsin suoraan koulusta Anttilan levyosastolle (jossa uutuudet olivat hyvin hämäävästi kassan vieressä, ja MX oli vielä hämäävämmin alimman rivin reunimmaisena, mistä en tietenkään sitä huomannut, vaan jouduin kysymään kassasedältä). Ja siinä se oli: albumillinen uutta Coldplayta. En malttanut odottaa, vaan revin muovit levyn päältä jo istuessani eräässä kahvilassa teekupposen äärellä - ja se kansitaide! Siisti idea tuo käännettävä kansivihkonen. :D Kotona sitten laitoin levyn soimaan ja silmät kiinni. Mitä ihanuutta.

Vaikka Coldplay on muuttunut paljon niistä Parachutesin ja Rush of Bloodin kitarapop-ajoista, niin eipä muutos minusta ole mitenkään huonoon suuntaan. Coldplay kun osaa muuttua ja uudistaa soundiaan, mutta pysyä silti omana itsenään ja tunnistettavana.

Every Teardrop Is A Waterfall ja Paradise tuli kuultua jo moneen kertaan kesän ja alkusyksyn aikana, mutta oli ihanaa saada ne viimein itselleen levyllä. Tykkään kaikista albumin kappaleista, mutta erityisesti Charlie Brownista ja Up In Flamesista. Viimeksi mainittu tuntui parilla ensi kuulemalla vain tylsästi junnaavan paikallaan, mutta sitten tajusin, miten hienosti se kasvaa loppua kohden, ja olen nyt alkanut pitää siitä tosissani. Suhtauduin aluksi vähän epäilevästi Rihannan kanssa tehtyyn Princess of Chinaan, mutta biisihän on loistava! Kuten jo sanottua, kaikki albumin kappaleet ovat hyviä; ainoa, joka ei oikein vielä aukene, on Don't Let It Break Your Heart, mutta kyllä sitäkin kuuntelee. Ehkä sekin alkaa ajan myötä kuulostaa paremmalta.

Ihmettelin vähän kaikkia niitä "välibiisejä", eli niitä ikään kuin introja, jotka ovatkin oma kappaleensa. Mutta eivätpä ne juuri häiritse kuitenkaan, ja kun levyä kuuntelee järjestyksessä, ne ovat hienoja siirtymiä kappaleesta toiseen.

Rakastan. <3

//Muokka 11/2012

Coldplay Live 2012 leffateatterissa viikkosen sitten. Ah ihanuutta. <3 Täytyy ehkä lisätä DVD joulupukin listaan, ihan vaikka sitten stadionkeikoilla käytettävien valorannehihnojen vuoksi - aika mahtaisa näky, kun 20 000 eri väristä valoa sytytetään katsomoon. Biisit olivat sitä aika perussettiä (paljon Mylo Xylotoa, luonnollisesti, plus esimerkiksi Viva La Vida, Fix You, In My Place ja sitä rataa), mutta enpä minä ainakaan niihin kovin helposti kyllästy. Coldplayn lavaenergia on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. Leffakatsomo olisi kieltämättä saanut olla vähän energisempi; yksinäni taisin siellä hiljaa mukana loilotella.

Kaveri viereisessä penkissä: "Odotan vaan sitä hetkeä, kun alan itkeä..."

//Sain sen joululahjaksi, voi ihanuus. Iskälle on aina ollut suuri mysteeri, miksi Coldplay on niin suosittu, mutta tuon DVD:n myötä alkaa näyttää vähän siltä, että mysteeri voisi hiljalleen selvitä... ;)

ps. Yksinpuhelu on hauskaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2012, 13:06:42 kirjoittanut Lorainne »
Using the "are we", are we?

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #53 : Heinäkuu 30, 2015, 08:57:03 »
Rupesin "selvittämään musiikkimakuani" ehkä kuukausi sitten, ja Coldplayta aloin kuunnella ensimmäisenä. Tykkäsin tosi paljon, ja ehdin jo opetella monen kappaleen sanat melkein ulkoa. Nyt oon kuitenkin kuunnellut muilta bändeiltä ehkä vähän raskaampaa rockia, eikä tällä hetkellä ne Coldplayn rauhalliset ja imelät balladit kiinnosta juuri yhtään :-D
(Vaikka eihän kaikki Coldplayn kappaleet olekaan sellaisia.) Mutta varmasti vielä joskus tekee mieli kuunnella Coldplayta!

Oon tykännyt ainakin The Scientistista, Violet Hillistä, Hurts Like Heavenista ja Clocksista. Oikeastaan olisi hankalampi sanoa, mistä en ole tykännyt :-D
"They're taking the hobbits to Isengard!"