Kirjoittaja Aihe: Potter legot  (Luettu 13953 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
Potter legot
« : Heinäkuu 12, 2007, 16:11:58 »
Onko teillä paljon Harry Potter legoja?
Minulla on yksi: hautausmaa.
Viisasten kivessä oli potter-paikkoja paljon ja Potter-henkilöt olivat ihan kelpotyyppejä.
Mutta liekehtivän pikarin jälkeen tuli vain neljä legojuttua.
jos on paljon legoja niistä voi tehdä potter-maailman.
Kertokaa kokemuksia legoista, hinnoista, leikkimisestä, legojuttujen tasosta jne.
Uudet legoaiheet on tullu tähän mennessä aina leffojen jälkeen. tuleekohan nytkin?
Minä pidän legoilla leikkimisestä eikä se ole niin lapsellista kuin luulisi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2007, 17:57:41 kirjoittanut Domie »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Devitra

• Ankeuttaja
Vs: Potter Legot
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2007, 09:42:11 »
Juu, minulla on parit pakkaukset:

1. Iso tylypahkan linna(Viisasten kivi), hahmoina Dumbledore, Kalkaros, Harry, Ron, Hermione, Riesu ja Hagrid
2. Peikko vessassa(Viisasten kivi) hahmoina Harry
3. Joku kemistipakkaus, mukana Hermione

Lisää olen joululahjaksi toivonut mutten saa, murh.
Onhan niillä kiva leikkiä, ei mitenkään lapsellista, ja mielestäni Tylypahkan linna oli vaikea rakentaa, mutta siinä tuli IHAN HIRVEÄSTI legoja. Ainoa ongelma on, että pikkuveljeni(5 ja 4v.) Hajottivat kaikki rakennelmani, hukkasivat suurimmat osat paloista ja kadottivat linnan teko-ohjeen. Mur.
Niillä legoilla on keltanen iho hassu pää ja irrotettavat hiukset. Siinä se hauska jo on. Kalkaroksen pää ohtaa pimeässä(jee) ja Dumbledorella on mahtava parta. :P Hermyllä vähän sottaset hiukset.

morgaine

• Ankeuttaja
Vs: Potter legot
« Vastaus #2 : Heinäkuu 29, 2007, 22:33:11 »
Itselläni on 3-vuotias lapsi, joka on totaalisen Potter-hullu. Tosin en ymmärrä, mitä tuon ikäinen asiasta ymmärtää, mutta katsoo Peikko vessassa kohtausta ja auto lentää & puu hakkaa autoa -kohtauksia ;) . Myös Ronin äidin lähettämä räyhääjä jäi mieleen.

Olemme koittaneet löytää legoja kaupasta, mutta ei vain löydy. Vinkkejä mistä hakea ja mitä voi löytää. Br-lelusta löytyi Ford Anglia ja Harry & Ron -autosarja (ei siis lego).

Ocelot: oletko valmis myymään vintillä olevia legoja?

Tosin lapsi leikkii pääasiassa dumboilla, mutta ei kuitenkaan syy pieniäkään paloja, ja tuntuu olevan tosi taitava (ikäisekseen) rakentelemaan.

Leung

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2007, 19:49:09 »
Itselläni ei ole ollenkaan Potter-legoja eikä mitään muitakaan, itseasiassa koskaan kunnolla ollutkaan. Joskus vähän pienempänä halusin kovasti Harry Potter legoja, mutten saanut. Yhyy. Tähän topiciin oli kuitenkin ihan pakko tulla kysymään että minkäslainen Riesu on legoissa? :D

Kira

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 05, 2007, 01:08:28 »
Liikaa. En tosin jaksaisi laskea niitä, mutta kai ne joskus pitää kaivaa laatikosta esiin ja tutkailla niitäkin. Mitä todennäköisemmin pelkästään 1-3 kirjoista/leffoista krääsää on tullut, sillä sen jälkeen en ole raaskinut rahojani käyttää niihin.
Legoiästä ei voi koskaan kasvaa yli, rakentelen välillä niillä vieläkin.

Emelie

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 13, 2007, 18:45:00 »
Minullakin on, tosin vain 2-3 semmosta legopakettia...Hagridin mökki, sitten joku luokkahuone, jossa tuli Ron mukana ja sellainen tosi pieni pakkaus, jossa tuli "kottikärryjen"(se oli kai joku huispaus-juttu) mukana Harry ja Hermione...

Namira

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2007, 15:37:59 »
Itselläni oli ennen läjä Potter-legoja, mutta eräänä harmaana päivänä päätin luopua kaikista ja lähetin ne tätini mukaan Espanjaan serkuilleni. Niitähän oli vaikka mitä ja vaikka kuinka paljon, en valitettavasti vain osaa nimetä paketteja. Ikävää että legot loppujen lopuksi kaikki sekoittuivat keskenään, joten esimerkiksi suuren linnan oikeaoppinen kokoaminenkin on hankalaa. Mukava aina Espanjassa serkkulassa seurata, kun leikkeihin tarttuu mukaan toisinaan Harryn pää tai koulukaapu. Ahkerassa käytössä ne olivatkin (ja ovat edelleenkin, vain toisessa omistuksessa).

Hintatasosta en oikein osaa sanoa mitään, mutta eivät kai esimerkiksi ne aivan pienimmät paketit voi miljoonia maksaa?

Dart

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Lokakuu 30, 2007, 19:49:53 »
Ah, leegot, nuo kasvavan lapsen (pojan) ainoat todelliset ystävät!

Joskus tosiaan minulla oli niitä kasapäin, mutta sitten heivattiin varastolle, enkä sen jälkeen ole niihin kajonnut. Muistaakseni itselläni oli Salaisuuksien kammiosta huispauspakkaus.

Pitää myöntää, että kaipaan niiden parissa puuhastelua, ja harmittaa tämä ikääntyminen, jolloin tärkeätä ovat enää tietokone ja... öh... tietokone.

Eipä tuossa nyt paljoa kerrottavaa ollut.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Marraskuu 23, 2007, 19:51:34 »
Lainaus
Onko teillä paljon Harry Potter legoja?

On minulla kaksi erilaista, ne tosin ovat molemmat hukkuneet jonnekkin, mutta siitä ei sitten puhuta ^^

Toisessa on Harry ja Draco lentämässä luudilla ensimmäisenä kouluvuonna, kun Malfoy nappasi Nevillen muistipallon. Tää on itseasiassa tosi tylsä. Siinä ei ollut mitään jännää koottavaa :D

Toisessa taasen taitaapi olla Lucius, Dobby ja Harry(?). En muista tarkasti. Sitten siinä on sellainen pieni nurkkaus, missä on kaksi salalokeroa, joissa toisessa on kirja ja toisessa ei ainakaan muistaakseni mitään.

Minua kiinnostaisi erityisesti saada tuo Poimittaislinjan bussi ja Tylypahkan linna. Haastelliset tehdä, ja sitäpaitsi legoihin saa hyvin purettua stressiä :D Toisaalta taas nuo kyseiset mitä en omista, ovat mielestäni törkeän kalliita, mutta kai ne ovat sitten hintansa väärtejä? Enpä tiedä pistäisinkö tuon papan ostamaan toisen niistä :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Maaliskuu 27, 2008, 08:43:37 »
Mulla oli vielä joku aika sitten vaivalla väsätty kokonainen Tylypahka tuolla ylä-aulassa... Sille oli hommattu oikein pöytäkin. Ensimmäinen Tylis-legoni oli lajitteluhattusysteemi, toinen oli joku Lucius+Dobby+sukka-härdelli ja kolmas oli se perus ykkösen Tylis. Ainiin ja unohdin sen Pörrön lattialuukun, apua, meillä on niitä kyllä todella paljon. Kolmoselokuvasta meillä on Remukan (en osaa käyttää sanaa "Lupin") työhuone ja Siriuksen torni. Aww mun lempparit. Muita isompia legosarjoja en nyt muista, paitsi hautausmaan. Meillä oli myös kaikenlaisia pienempiä hommeleita, kuten Draco joka nyhtää Hiinokalta sulkia ja sen sellaista. Loppujen lopuksi niitä oli todella paljon, mutta sitten ne pakattiin pahvilaatikkoon ja kellariin. Yhyy, kaipaan niitä. Mä ja Minna leikittiin niillä monta, monta hauskaa leikkiä. Meillä oli muuten niin paljon Roneja, että saimme väsättyä niistä Percyt, kaksoset ja muut Weasleyt.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 04, 2009, 16:10:51 »
Lainaus
Mutta onko olemassa Feeniksin kilta - leekoja? En ole löytänyt.

Äsken tuossa seikkaillessani Legon en ainakaan itse valmistajan sivuilta löytänyt. Tosin noitahan saattaa olla tuolla, mutta en kaikilla taidollanikaan niitä löytänyt. Wikipedia taasen kertoo, että valmistettu on Tylypahkan linna, mutten usko sen poikkeavan turhankaan suuresti aikaisempien vuosien linnoista.
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Huhtikuu 12, 2009, 19:13:34 »
Meillä on neljännestä elokuvasta se toinen koetus (tai se on oikeastaan nuorimman siskoni). Siihen kuuluvat vain Ron, Harry, Hermione, Krum ja pitkän punaisen tukan omistava vedenväen heppu, jota pikkusiskoni kutsuvat Herra Harmaaksi. Niiden lisäksi jotain merenalais-juttuja (kasveja, mustekala yms.) Ja Krumin hainpää :)

Repeän aina *reps* Harrylle, Ronille ja Hermionelle, jotka ovat kaksikasvoisia... Mielestäni ne legot eivät paljoa "aitoja" Pottereita muistuta, mutta on silti hauskaa yhdistellä osia jo olemassa olevien kanssa ja tehdä "neiti Harry Potter" ja joitain ihan random koululaisia. Siskoni ovat kai myös yrittäneet rakentaa Tylypahkaa, meidän legoilla aika värikästä, mutta en muista saivatko valmiiksi.

Toki legojen tekijät tahtovat säästää, mutta olisi silti kivaa jos legoihin sisältyisivät kaikki kohtauksessa olleet tärkeät henkilöt (niin kuin tuossa meillä olevassa voisi olla mukana vielä Delacourit, Diggory ja Cho). Noita yksittäisiä hahmoja voisi myös myydä erikseen. Se on kyllä harmittavaa ettei legoja ole myynnissä muulloin kuin elokuvien ilmestymisaikaan (sillä silloin rahat tulee käytettyä elokuvissa käymiseen). No, voihan sitä aina joululahjaksi toivoa (juu, pikkusiskot tahtovat Mp3:n ja Barella legoja... :)

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #12 : Huhtikuu 12, 2009, 21:55:42 »
Hih, minulla on Potter-leegoja! Minulta löytyy Hagridin mökki, Pomittaislinja ja salakäytävä Hunajaherttuaan. Kun vaan olisis e Hunajaherttuakin... Niillä on leikitty vaikka mitä, on jopa niiden päälle kaatunut kokista.  Ne olivat hyllylläni esillä vaikka kuinka kauan, mutta pistin ne sitten laatikkoon, kun en jaksanut aina pyyhkiä pölyjä.

Poissa Storithiana

• käärmenainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Huhtikuu 16, 2009, 17:55:02 »
Joskus ekalla-tokalla luokalla, kun Potterfanitukseni alkoi, minulla oli Potter-legoja. Ne ovat vieläkin tallella, jossain pikkuveljeni muiden legojen seassa lelulaatikossa. Minulla oli joku Viistokuja-juttu jossa oli vissiin lemmikkikauppa, Rohkelikkojen oleskeluhuone, joku missä oli Harry, Dobby ja Lucius Malfoy, taisi olla taikajuomien luokka ja sitten Salaisuuksien Kammiosta se kohta, kun Harry ja Ron ovat siellä Hämäkäkin luona.
You're asking me will my love grow
I don't know, I don't know

Ficcifoorumi - foorumi ficeille ja yleiselle keskustelulle

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #14 : Marraskuu 08, 2009, 19:16:53 »
Kas kummaa, minullakin on yksi tuollainen Potter-lego kyhäelmä. Olisikohan Azkabanin vankiin liittyvä, jos en nyt paljon menisi valehtelemaan. Mukana ovat Harry, Kalkaros ja yksi ankeuttaja.

Tällä legosetillä en ole leikkinyt eli en ole sitä aina kokoamiskerran jälkeen purkanut. Yhden kerran kun sen ohjeiden kassa tuskissani kokosin, siitä lähtien se on ollut hyllyssäni koristeena.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:40:05 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #15 : Marraskuu 25, 2009, 18:08:46 »
Itselläni ei ole koskaan Potter -legoja ollut, vaikka niitä olen kovasti etsinyt. Kaverillani kuitenkin on ainakin todella iso Tylypahkan linna, ja siinä mukana todella monta hahmoa. Niitä hahmoja on varmaan ostettu erikseen, minun käsityksen mukaan niitä ei niin paljon tule... Sitten hänellä on myös Huispaus-setti, siitä en ole nähnyt kuin lentävän Harryn ja lentävän Malfoyn.

Heh, kiitti neuvosta, Vammasipuli, en olekaan ajatellut etsiä Huuto.netistä mitään. :D Epäilen kyllä saanko ostaa enää niitä. Liian vanha niillä leikkimiseen tuskin olen, mutta niiden ostaminen tässä iässä... :D
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #16 : Heinäkuu 01, 2010, 20:32:48 »
Nyt näitä legoja on vissiin tulossa uusia tämän vuoden puolella kauppoihin. En oo varma tuleeko Suomeen, mutta luulisin näitä varmaan tulee myyntiin, koska nyt on tullut myyntiiin tämä Lego Harry Potter 1-4 years -peli. Myyntiin olis tulossa ainakin Kotikolo Bellatrixin kera, Hagridin mökki, huispausharjoitukset ja Lucius-Dobby kohtaus.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Skales

• Kävelevä matematiikankirja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: GoldKnight21785
« Vastaus #17 : Elokuu 22, 2012, 15:47:35 »
Mulla on:

Kaksintaistelukerho (2002)
Hämäkäk kielletyssä metsässä (2002)
Iskunkiertokuja (2003)
Harry ja kelmien kartta (2004)
Tylypahkan linna (2004)
Dobbyn vapautus (2010)
Huispausottelu (2010)
Hagridin mökki (2010)
Kotikolo (2010)
Tylypahkan pikajuna (2010)
Tylypahkan linna (2010)
Kielletty metsä (2011)
Poimittaislinja (2011)
Tylypahka (2011)
Luihuisen ja Korpinkynnen risteytys ja ylpeä siitä

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2012, 11:35:24 »
Minulla oli kerran nelosluokan puolivälissä LP:stä tokan koetuksen kohtaus (Järvi), hahmoina muistaakseni Harry, Ron ja Hermione. Mutta äiti suutuspäissään heitti rakennelmani lattialle johon oli parisen tuntia uponnut (pieniä paloja kun oli...). Legopaloja oli löytynyt vielä puolen vuoden päästäkin, sillä niitä oli lennellyt minne sattuu, mutta heitin ne roskiin, koska olin heittänyt koko höskän menemään, koska minulla ei enää ollut sen kohtauksen luomiseksi tallella ohjetta, mihin mikin pala menisi, joten nekin rahat menivät silloin muinoin hukkaan... =(
Minua on monesti harmittanut tämä äidin käytös, eikä hän ole pyytänyt vieläkään anteeksi ja olen ettinyt lisää HP -legoja, joita ainakin Anttilasta löytää, muttei ole ollut varaa ostaa mitään niistä...
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini