Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 110655 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Siny

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #275 : Elokuu 18, 2010, 15:15:10 »
Eräällä parhaista ystävistäni ei reilu vuosi takaperin ollut yhden yhtä lävistystä, ei edes korvakorunreikiä. Nyt hänellä on molemmat korvanlehdet ylhäältä alas asti renkaita täynnä, venytykset molemmissa, sekä septum http://farm1.static.flickr.com/209/441774765_01c882ca10.jpghttp:// ja nännilävärit. Hänellä on myös kielilävistys ja aikeissa ottaa toinen pitkittäis- tai sivuttaissuunnassa sen viereen. Minulla ymmärrystä riittää pitkällekin tämän kaiken kanssa, itse aion myös seuraavana nännilävistykset. Mutta harmittaa hirmuisesti, kun meni pilaamaan kauniit (ja eksoottiset!) kasvonsa, ja siitä syytän vain sitä himputin septumia.. mikä ei nimittäin ihan pieni koru hänellä ole! Ja kaiken pahan lisäksi hänellä on nenässään myös normaalit nenälävistykset, joissa hän pitää piikkejä :< ja tatuointejakin hän on kaavaillut: aikoo ottaa hihat, eli tatuoida molemmat käsivartensa ylhäältä alas. Suurimpana tekijänä tässä kaikessa on hänen musiikkityylinsä jne. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että luultavasti hänkin joku päivä tajuaa kasvaneensa ohi tuosta vaiheesta..
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Rosá

• Ankeuttaja
« Vastaus #276 : Elokuu 19, 2010, 23:22:07 »
Itselläni ei ole lävistystä, enkä aio hankkiakkaan. Sattuvat, voivat tulehtua ja kaikkea muuta..
ömm, kipukynnys on kaikilla senverran erilainen, että riippuu iha ihmisestä paljon sattuu. Esim itsellä en edes huomannut että neula meni jo ? :'D

Yks rei'itetty hilluu täälläkin (: toisesta korvasta löytyy 13mm venytys ja huulessa lävistys mjyös. + tietenki normaalit korviksenreijät x 5, mutta enpä niissä paljoa koruja pitele.
Puolen vuoden päästä ja ripiltäpääsyn jälkeen ois tarkotus laittaa napaan + kulmaan reiät, mutta saas nyt nähä, kieliki houkuttas kovasti, ei vaan äitiä ;D
Itelle oon luvannu, että kun se 16 tulee täyteen, ni jonkinmoista kuvaa ois tarkotus hakkauttaa, hartiaan tai käteen 8)

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #277 : Elokuu 19, 2010, 23:45:23 »
Eräällä parhaista ystävistäni ei reilu vuosi takaperin ollut yhden yhtä lävistystä, ei edes korvakorunreikiä. Nyt hänellä on molemmat korvanlehdet ylhäältä alas asti renkaita täynnä, venytykset molemmissa, sekä septum http://farm1.static.flickr.com/209/441774765_01c882ca10.jpghttp:// ja nännilävärit. Hänellä on myös kielilävistys ja aikeissa ottaa toinen pitkittäis- tai sivuttaissuunnassa sen viereen. Minulla ymmärrystä riittää pitkällekin tämän kaiken kanssa, itse aion myös seuraavana nännilävistykset. Mutta harmittaa hirmuisesti, kun meni pilaamaan kauniit (ja eksoottiset!) kasvonsa, ja siitä syytän vain sitä himputin septumia.. mikä ei nimittäin ihan pieni koru hänellä ole! Ja kaiken pahan lisäksi hänellä on nenässään myös normaalit nenälävistykset, joissa hän pitää piikkejä :< ja tatuointejakin hän on kaavaillut: aikoo ottaa hihat, eli tatuoida molemmat käsivartensa ylhäältä alas. Suurimpana tekijänä tässä kaikessa on hänen musiikkityylinsä jne. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että luultavasti hänkin joku päivä tajuaa kasvaneensa ohi tuosta vaiheesta..
No sentään nuo ovat lävistyksiä, eivätkä välttämättä roiku seurana sitten loppuikää, vaikka jäljet saattaakin jäädä hyväksi aikaa. Se nyt tosiaan on jokaisen oma mielipide, pilaako joku ulkonäkönsä lävistyksillä vaiko sitten kaunistaa itseään. Ikä tietysti vaikuttaa jonkin verran, mutta kaikilla ei ole mitään kasvamista vaiheesta yli, jos se on se oma tyyli.

//muoks.

Ok, perun tuon kommenttini. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2010, 14:24:08 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Siny

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #278 : Elokuu 20, 2010, 00:00:18 »
Lainaus
No sentään nuo ovat lävistyksiä, eivätkä välttämättä roiku seurana sitten loppuikää, vaikka jäljet saattaakin jäädä hyväksi aikaa. Se nyt tosiaan on jokaisen oma mielipide, pilaako joku ulkonäkönsä lävistyksillä vaiko sitten kaunistaa itseään. Ikä tietysti vaikuttaa jonkin verran, mutta kaikilla ei ole mitään kasvamista vaiheesta yli, jos se on se oma tyyli.

Ei, ei, ei.. arvasin että mönkään menee tuo mun selitys. Mulla on aina ollut ongelmia (varsinkin asiateksteissä) itseilmaisussa! Siis tottakai jos se on oma tyyli, niin ei sitä tarvitse ruveta itsestään pakolla pois repimään. Tarkoitin vain nimenomaan oman ystäväni tapauksessa, kun sen verran hyvin uskon hänet tuntevani :) ja jos jäi epäselväksi, niin minulla ei todellakaan lävistyksiä vastaan mitään ole. Kuten jo aikaisemmissa viesteissänikin mainitsin, itsellänikin on..
There's that whole nature versus nurture question, isn't it? Was I born a cute, vindictive, little bitch or... did society make me that way? I go back and forth on that...

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
    • Let us die young or let us live forever
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #279 : Elokuu 20, 2010, 10:46:18 »
Itelle oon luvannu, että kun se 16 tulee täyteen, ni jonkinmoista kuvaa ois tarkotus hakkauttaa, hartiaan tai käteen 8)
Ota huomioon, etteivät kaikki tatuoijat tee alaikäisille kuvaa vaikka olisi vanhemmilta lupa :) Perustuu ihan siihen, että sen ikäinen kasvaa vielä ja kuva saattaa parin vuoden päästä näyttää aivan eriltä kuin oli tarkoitus.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #280 : Elokuu 20, 2010, 16:05:06 »
Ota huomioon, etteivät kaikki tatuoijat tee alaikäisille kuvaa vaikka olisi vanhemmilta lupa :) Perustuu ihan siihen, että sen ikäinen kasvaa vielä ja kuva saattaa parin vuoden päästä näyttää aivan eriltä kuin oli tarkoitus.

Niin no aika monesti se ikäraja on juuri se kuusitoista, juuri tuon takia, ettei se sitten mene pilalle. Ainakin siellä missä minä kävin ottamassa omani, niin oli rajana kuusitoista, koska sen jälkeen ei hirveenä pitäisi enää kasvaa, riippuu tietenkin vähän henkilöstä. :) Eikä minulla ainakaan ole mennyt pilalle, kun otin tatuoinnin melkeinpä heti sen jälkeen kun olin täyttänyt kuusitoista ja puolitoista vuotta se on nyt tuossa ollut.

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
« Vastaus #281 : Elokuu 20, 2010, 18:18:32 »
Lävistyksillä yleinen ikäraja on 16 (genitaaleilla 18), mutta tatuointiliikkeillä yleinen ikäraja on 18 vuotta. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ja kuten sanoin, monet eivät tee edes vanhempien luvalla alaikäiselle. Toki on paikkoja, jotka tekevät alaikäisille mutta mikään yleinen raja se ei ole.

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #282 : Elokuu 20, 2010, 23:24:48 »
Lävistyksillä yleinen ikäraja on 16 (genitaaleilla 18), mutta tatuointiliikkeillä yleinen ikäraja on 18 vuotta. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ja kuten sanoin, monet eivät tee edes vanhempien luvalla alaikäiselle. Toki on paikkoja, jotka tekevät alaikäisille mutta mikään yleinen raja se ei ole.

Nojoo tietenkin se riippuu paikasta. Ja näköjään sielläkin missä minä kävin ottamassa tatuointini, raja on siirretty kahdeksaantoista. En sitten tiedä tekevätkö he kuitenkin alaikäisille vielä huoltajan suostumuksella. Mutta ei sen tatuoinnin pitäisi pilalle mennä vaikka sen kuusitoista vuotiaana ottaakin. Tai riippuuhan se tietenkin paikastakin, mutta esim. minulla kun se on jalassa niin ihan hyvin pystyi siihen tekemään, kun ei jalat kuitenkaan enää kasva. :)

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
« Vastaus #283 : Elokuu 21, 2010, 13:34:45 »
Ei se välttämättä siitä kasvamisesta ole kiinni, vaan kropasta. 16-vuotiaan kroppa on erilainen kuin 18-vuotiaan ja joissakin paikoissa tatuointi saattaa venyä, kun massaa iän myötä tulee. Tietenkin tatuointi voi myös vanhemmalla iällä venyä vaikkapa lihomisen myötä, mutta siihen pystyy itse vaikuttaa. Teininä sille muuttumiselle ei oikein mitään mahda :)

Rosá

• Ankeuttaja
« Vastaus #284 : Elokuu 21, 2010, 22:29:29 »
Täällä ainakin tehään 16 vuotiaille, kunhan on vanhempi/huoltaja mukana, mut muuten on se 18 vissiin.. Mutta en asu pääkaupunkiseudulla, joten on varmaan siitäkin vähän kiinni.

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #285 : Elokuu 22, 2010, 11:47:28 »
En usko että tuossa ikärajassa on kyse pelkästään siitä, että kroppa mahdollisesti muuttuu tai kasvaa, vaan siitä onko 16-vuotias tarpeeksi kypsä päättämään tatuoinnin ottamisesta. Mieli saattaa muuttua parin vuoden päästä kun muotivillitys menee ohi ja se otettu kuva alkaakin näyttää typerältä. Aika monet ovat kuitenkin sanoneet että heitä kaduttaa nuorena hetken mielijohteesta otettu tatuiointi. Minusta se 18-vuoden ikäraja on ihan hyvä, joillekin sen soisi olevan ehkä enemmänkin, mutta täysi-ikäinen ihminen saa tietysti itse päättää oman kroppansa koristelusta. Hyvin tehty ja hyvin suunniteltu tatuionti voi kuitenkin olla todella upea taideteos, mutta jos omaa lähipiiriä katson, niin suurin osa nuorena otetuista tatuinneista on sellaisia "vitsit mä haluan tatuioinnin kun ne on niin siistejä, mä haluun hei tollasen ihqun kukkasen/kissan/ampiaisen eiku mä valkkaan sittenki jonkun kivan kuvan siitä luettelosta"

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
« Vastaus #286 : Elokuu 22, 2010, 13:26:53 »
En jaksa selata koko keskustelua ja selvittää mistä puhutte, joten kerron man mielipiteeni otsikon asiasta. :)))

Mulla ei oo mitään lävistyksiä, tatuointeja ym. Oon niinkin pahis että mulla on korvikset. En tykkää tatuoinneista enkä lävistyksistä. Ne ovat turhia. Siinä minun selvä ja suora mielipiteeni.
-Nemi ♥

Mustesydän

• Ankeuttaja
« Vastaus #287 : Elokuu 22, 2010, 14:13:05 »
Se kyllä riippuu vähän ihmisestä, että tuleeko sitä massaa enää 16 vuoden jälkeen vai ei, että kyllä jotkut voisivat jo ihan hyvin ottaa siinäkin iässä tatuoinnin, eikä se menisi pilalle. Ja jos vaikka aikuisena käy salilla tai muuten vaan haluaa lisää lihaksia, niin voihan se tatuointi siinäkin venyä. Tietenkin siihenkin voi itse vaikuttaa. Ja tottakai jos 16 vuotiaana meinaa tatuointia hankkia niin kannattaa harkita tarkkaan mihin sen ottaa ja miettiä että kasvaako itse vielä.

En usko että tuossa ikärajassa on kyse pelkästään siitä, että kroppa mahdollisesti muuttuu tai kasvaa, vaan siitä onko 16-vuotias tarpeeksi kypsä päättämään tatuoinnin ottamisesta. Mieli saattaa muuttua parin vuoden päästä kun muotivillitys menee ohi ja se otettu kuva alkaakin näyttää typerältä. Aika monet ovat kuitenkin sanoneet että heitä kaduttaa nuorena hetken mielijohteesta otettu tatuiointi. Minusta se 18-vuoden ikäraja on ihan hyvä, joillekin sen soisi olevan ehkä enemmänkin, mutta täysi-ikäinen ihminen saa tietysti itse päättää oman kroppansa koristelusta. Hyvin tehty ja hyvin suunniteltu tatuionti voi kuitenkin olla todella upea taideteos, mutta jos omaa lähipiiriä katson, niin suurin osa nuorena otetuista tatuinneista on sellaisia "vitsit mä haluan tatuioinnin kun ne on niin siistejä, mä haluun hei tollasen ihqun kukkasen/kissan/ampiaisen eiku mä valkkaan sittenki jonkun kivan kuvan siitä luettelosta"

Toisaalta, kyllä 16 -vuotiaskin voi olla ihan kypsä päättämään siitä tatuoinnista. Ja ihan yhtä hyvin monet yli kaksikymppiset ottavat tatuointeja hetken mielijohteesta ja katuvat niitä myöhemmin. Minun mielestä se on jokaisen omalla vastuulla päättää onko valmis ottamaan sen tatuoinnin.
Ja en ole oikeastaan koskaan tajunnut tuota 18 vuotta, mikä tuntuu aina olevan rajana kaikessa. Tai siis kun, kyllä monet 17 vuotiaat ovat ihan yhtä kypsiä kuin 18 vuotiaanakin, mutta silti aina sanotaan että 18 vuotiaana onkin sitten jo aikuinen. Tai siis tottakai se raja täytyy johonkin laittaa, mutta ei sitä siltikään voi yleistää, että ihmiset ovat 18 vuotiaana aikuisia ja tietävät silloin varmasti mikä on parhaaksi itselle. Jotkut ovat aiemmin, jotkut myöhemmin. En nyt tietenkään ihan joillekkin 14 vuotiaille rupeaisi tatuointia tekemään, mutta kyllä 16 vuotiaan pitäisi jo osata itse päättää asioistaan.

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #288 : Elokuu 22, 2010, 15:24:24 »
Minä taas väitän, että nuorena otettu tatuointi, jolla on kuitenkin oma tarinansa on ihan yhtä rakas vielä 50 vuotta myöhemminkin (jollei ole joku Anssi <3 tmv.). Mutta mielijohteesta otetut, eivät ne kestä. Tiedän erään, 15-vuotiaan, joka otti tähden puoli vuotta sitten. Tahtoo sen pois jo nyt. Ja se on ranteessa. En siis onnittele häntä, huono valinta. Omat tatuointini saattavat vain näyttää siisteiltä ja olla "ihanaa teinin erilaisuutta", mutta molemmilla on tarinansa, enkä usko kyllästyväni, kuten kaverini uskoo.

Ja sitten läväreihin. Ne ovat ihania ^^ Itse tahtoisin huuleen keskelle Haltiamielen mainitseman piikin, mutta siitä voi olla haittaa töitä hakiessa (vaikkei nykymaailmassa enää pitäisi olla niin on. Kuiturastojen ansiostakin minut tuomittiin vähän kaikeksi kivaksi..). Joten se läväri tulee vasta kun on pysyvä ammatti :) Mutta industrial tässä lähiaikoina hankinnassa, kunhan pääsisin tuonne tutulle läväri- ja tatskapaikalle.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2010, 15:28:19 kirjoittanut Toujors pur »
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #289 : Elokuu 22, 2010, 16:00:55 »
Minulla ei ole koskaan ollut haaveena hankkia mitään lävistyksiä tai tatuointeja. No, eivät ne välttämättä pukeutumistyyliini hirveästi sopisikaan ja uskon että olen sellainen ihminen joka kyllästyy tuijottelemaan sitä yhtä ja samaa tatuointia vuodesta toiseen. Minulla ei ole mitään tatuointeja vastaan ja aika usein minulla onkin ollut sellaisia "kertakäyttötatuointeja", jotka lähtevät kulumalla/pesussa pois. Korvakorut ovat ainoat mitä jossain vaiheessa voin harkita, mutta tällä hetkellä niistäkään ei mitään iloa olisi kun eivät hiusten alta näkyisi mihinkään. Ja minä tykkään pitää hiuksia korvien päällä...

Yksi huono puoli, jonka näen tatuoinneissa on se, etteivät ne välttämättä näytä hyviltä (varsinkaan isommat tatuoinnit) sitten kun on vanha ja ryppyinen. Lävistykset eivät sinänsä taida olla mikään ongelma, ainakaan sellaiset ei-venytys korut, sillä ne useimmiten umpeutuvat jos niitä ei käytä. Tiedän että vanhempani kyllä antaisivat minun hankkia jonkun lävistyksen, mutta ehkä lupa on myönnetty siksi että he tietävät etten halua sellaista ^^ Korvakorut hankin (omalla rahalla >.<) sitten kun keksin hiuksilleni jonkun tavan pitää niitä niin että korvikset näkyvät. Vaikken itse lävistyksiä haluakaan, kyllä ne minusta muilla ihmisillä ihan nättejä ovat. Yksi suosikeistani on sellainen... ketju nenästä korvaan (tai muu vastaava). Ja sitten myös huulikorut, varsinkin sellaiset piikit ovat hienoja. Jos joskus keksin pukeutua sellaiseen tyyliin mihin nuo sopivat niin ehkä sitten, jonain päivänä, minunkin naamastani tuollaisia löytyy...
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Vammasipuli

• Järjen riemuvoitto
  • Vuotislainen
« Vastaus #290 : Elokuu 22, 2010, 17:07:40 »
Minä taas väitän, että nuorena otettu tatuointi, jolla on kuitenkin oma tarinansa on ihan yhtä rakas vielä 50 vuotta myöhemminkin (jollei ole joku Anssi <3 tmv.).
Joo, samaa mieltä olen tässäkin, mutta en silti lähtisi alaikäiselle kuvaa tekemään. Tuosta massajutusta sen verta vielä, että se oli se syy jonka itse sain kuulla kun asiaa ammattilaisilta kyselin. Itselläni siis tatuoijan/lävistäjän ura haaveena ja kaveri jo onkin harjoittelina eräässä liikkeessä, joten ihan sitä käytin tässä tietolähteenäni :) Toki myös se kypsyys ja nuoren ihmisen tahon-sellasen-koska-se-on-cool -asenne on omiaan nostamaan ikärajaa, sitä en kiellä laisinkaan. Kyllä minäkin olen saanut kuulla kahdesta suht isosta kuvastani, että tulen kyllästymään noihin ja rakkaus näihin bändeihin ei tule kestämään ja hulahuu, että oletkin tyhmä lapsi mutta pyörittelin ideoita päässäni sen verta kauan, että tiedän varmaksi etten tule näihin kyllästymään ja kuvien aiheet ja taustat ovat minulle niin tärkeitä, ettei tosikaan. Hetken mielijohteesta ja artistin kuvakatalogista otettuja kuvia en siis ymmärrä minkään ikäisenä. Olit sitten kuinka vanha ja kypsä, niin ei.

Mutta jokaisen nahka on oma ja jos vaikka tahtoo ensimmäisen luokan ihastuksensa lärvin tatuoida selkäänsä, ei se minun elämääni haittaa millään lailla :P

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #291 : Elokuu 22, 2010, 17:34:32 »
Jos joskus keksin pukeutua sellaiseen tyyliin mihin nuo sopivat niin ehkä sitten, jonain päivänä, minunkin naamastani tuollaisia löytyy...
Minen ole ajatellut oikein koskaan, että joihinkin tyyleihin ei sopisi lävistykset... Siis joo, varmastikaan keski-ikäiseen bisneslookiin ei sovi kilo rautaa naamaan, mutta näin niin kuin nuoremmalla - kaikennäköisellä sakilla on tullut nähtyä lävistyksiä, enkä kenenkään tyyliä vastaan ole kokenut niiden sotivan, kun en oikein osaa rinnastaa niitä niin... No joo, riippuu kaiketi ihmisestäkin tuo. Kumminkin itse otin lävistykseni ihan ajattelematta sitä muuta tyyliäni, kun.. ei niillä oikein ole minusta mitään väliä. :D
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #292 : Elokuu 22, 2010, 17:48:37 »
Olen toki samaa mieltä siitä että ihmiset aikuistuvat eri tahtia ja joku 15-vuotias voi olla kypsempi kuin joku 23-vuotias, mutta kun se raja tosiaan johonkin pitää vetää. Alle 18-vuotiaat ovat kuitenkin vanhempiensa vastuulla, sanoivat ne lapset siitä mitä tahansa tai kuvittelivatpa he olevansa kuinka aikuisia tahansa. Tatuoija/lävistäjä joutuu pahaan välikäteen jos se alaikäisen vanhempi tuleekin valittamaan että mitä sinä olet meidän kultamussukalle tehnyt kun sillä on joku kamala kuva/koru tuossa ja jäkätijäkäti.

Omista asioista voi päättää sitten ihan rauhassa koko loppu elämänsä ajan ja hankkia niitä tatuointeja tai lävistyksiä tai mitä ikinä niin paljon kuin sielu sietää. Mielestäni on kyllä ihan oikein jos se 16-vuotias ei nyt sitten samalla sekunnilla saakaan sitä hinkumaansa tatuiointia syystä tai toisesta. Jos ei ole valmis odottamaan sitä paria vuotta että saa itse päättää, niin voiko olettaa että se kiinnostus siihen kuvaan kestää yhtään enempää kuin sen hetken villityksen ajan ja ensi viikolla halutaankin sitten taas jo jotain muuta. Jos taas se kuva tuntuu vielä sen parin vuoden päästäkin hyvältä, niin ehkä se sitten on sitä. En ymmärrä mikä ihmeen hinku on saada kaikki-heti-mulle-nyt. Tiettyihin asioihin vaaditaan tiettyä ikää. Ette te autokorttiakaan saa yhtään alle 18-vuotiaina, vaikka kuinka haluaisitte tai vaikka olisitte kuinka kypsiä tai aikuismaisia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2010, 17:52:57 kirjoittanut Nemorosa »

Poissa Sid

• laiskiainen
  • Vuotislainen
  • vompatti
  • Pottermore: GoldNox21584
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #293 : Elokuu 22, 2010, 18:33:41 »
Jos joskus keksin pukeutua sellaiseen tyyliin mihin nuo sopivat niin ehkä sitten, jonain päivänä, minunkin naamastani tuollaisia löytyy...
Minen ole ajatellut oikein koskaan, että joihinkin tyyleihin ei sopisi lävistykset... Siis joo, varmastikaan keski-ikäiseen bisneslookiin ei sovi kilo rautaa naamaan, mutta näin niin kuin nuoremmalla - kaikennäköisellä sakilla on tullut nähtyä lävistyksiä, enkä kenenkään tyyliä vastaan ole kokenut niiden sotivan, kun en oikein osaa rinnastaa niitä niin... No joo, riippuu kaiketi ihmisestäkin tuo. Kumminkin itse otin lävistykseni ihan ajattelematta sitä muuta tyyliäni, kun.. ei niillä oikein ole minusta mitään väliä. :D
Yleensä lolitaan ei sovi lävistykset, koska tyylin tarkoitus on näyttää nukkemaiselta ja söpöltä. Jotkut onnistuvat nekin yhdistämään hyvin, mutta hyvin harva:D. Riippuen tietenkin läväristä, mutta minusta se eivät sovi söpöihin ja romanttisiin tyyleihin. Ehkä joku madonna voisi sopia…
Itse pidän kantajilleen sopivista läväreistä. Yleensä en pidä kulmakoruista, mutta kaverillani on sellainen ja se sopii hänelle=me likes.
Itse haluaisin snakebitesit ja enemmän korvaläväreitä, mutta vanhempani eivät ole läväreiden ystäviä. Keksin kuitenkin kiertää tämän ongelman, että se he eivät halua minun lävistävän naamani ennen kuin olen 18. Ostin Aprillista nimittäin feikkikoruja. Niitä pidän usein huulessani, joskaan en aivan joka päivä. Itse asiassa ne ovat erittäin kätevät, koska ne tosiaan saa nyppäisemällä pois ja tyyliä voi vaihtaa joka päivä. Minusta ne eivät nimittäin sovi nörttilasieni kanssa ja tykkään laseistani. Tietenkin jos minulla olisi oikeat reiät, voisin vaihtaa koruja, koska nyt ne on tasan ne hopeiset tai mustat renkaat.
Korvakoruista taas, haluaisin pienen venytyksen toiseen korvaan ja toiseen industrialin. Myös pari perusläväriä molempiin lisää ja tykkäisin. Nyt siis on noi peruskorvikset ja niiden yläpuolella yhdet.
Afrikan sademetsissä lukuisat hienostoherrat juovat kermalikööriä.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #294 : Elokuu 24, 2010, 09:53:58 »
Minä otin ensimmäisen tatuointini 16-vuotiaana isäni suostumuksella paikallisessa tatuointiliikkeessä. Nyt olen 18 ja kuvia on tullut useampia, ja ainakaan toistaiseksi en ole hetkeäkään katunut yhtäkään tatuoinneistani. Oikeastaan pidän niistä vain päivä päivältä enemmän ja suunnittelen koko ajan mitä kävisin ottamassa ihooni seuraavaksi. : )

Mikään yleinen alaikäraja tuo 16 vuotta ei tosiaankaan siis ole, mutta tuolla suosimassani liikkeessä tatuoija käsittääkseni tekee melkeinpä minkä ikäiselle tahansa tatuoinnin, kunhan vaan huoltajan suostumus löytyy. Yläasteella eräs rinnakkaisluokkani tyttö kävi joskus 13-14-vuotiaana ottamassa ensimmäisen tatuointinsa... Kieltämättä tuollainen toiminta pistää hieman epäilyttämään, mutta tatuointini ovat aina olleet erittäin onnistuneita ja palvelu hyvää, joten en näe syytä ainakaan toistaiseksi vaihtaa liikettä.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #295 : Elokuu 24, 2010, 20:44:12 »
Yleensä lolitaan ei sovi lävistykset, koska tyylin tarkoitus on näyttää nukkemaiselta ja söpöltä. Jotkut onnistuvat nekin yhdistämään hyvin, mutta hyvin harva:D. Riippuen tietenkin läväristä, mutta minusta se eivät sovi söpöihin ja romanttisiin tyyleihin. Ehkä joku madonna voisi sopia…
No minä nyt en tiennyt/muistanut kirjoittaneen tyyliä, joten en ihan heti osannut ajatella lolitaa, mutta kyllä minusta söpöihinkin tyyleihin lävistykset sopivat - huulikoru ja nenänsivu ovat minusta sellaisia, jotka eivät paljoa tyyliä katso, sillä saahan niihin tosi nättejä kivellisiä koruja tms.

Poissa Joku

• Vuotislainen
  • Pottermore: MarauderIce16727
« Vastaus #296 : Elokuu 27, 2010, 02:57:26 »
Itse olen lävistysten ja tatuointien kannattaja, niin kauan kuin ne pysyvät hyvän maun rajoissa. Toki, en ole sanomassa ettei kukaan saisi laittaa naamaansa täyteen rautaa, se vain ei miellytä minun esteettistä silmääni. :)

Itse hankin 18-vuotiaana kulmakorun, josta pidin hyvin paljon, mutta sen kanssa kävi vahinko. Puolivuotta se koru ehti kulmassa koristaa. Ensin siinä oli rengas, mutta sitä kiinni pitämässä ollut pallo joutui hukkaan, joten jouduin vaihtamaan siihen korun. Vara-koruna minulla oli vain kaverin vanha huulikoru (puhdistettu ja desinfioitu, tottakai), joka oli kulmaan liian paksu. Parin päivän päästä sain sopivan kokoisen korun, mutta vahinko oli jo tapahtunut: reikä oli venynyt ja alkanut kasvaa ulos. Lopulta otin korun pois, kun ihoa oli enää pari milliä jäljellä. Muistoksi jäi vain kaunis arpi. :) Joskus kyllä olen harkinnut ottavani kulmiksen takaisin, pidin siitä sen verran ja nyt osaan olla toistamatta virhettäni! Myös huuli-/nenä-/kielikorua on tullut harkittua. Eikä muuten tuntunut missään se kulmakorun laittaminen! Pieni nipistys vain kun koru laitettiin paikoilleen, neulan pistoa en edes huomannut, joten sitä ottaessa ei kenenkään ainakaan tarvitse kipua pelätä.

Tatuoinnit taas. Lokakuussa tulee ensimmäinen kuva ihoon. :D Onhan sitä tässä jo kohta kolme vuotta suunniteltu. Ja kyllä, olen hyvin onnellinen, etteivät vanhempani antaneet minulle lupaa ottaa tatuointia alaikäisenä. Tulen kiittämään heitä siitä aina. Olihan noita hyviäkin ideoita teini-ikäisenä, joita voisi vieläkin ajatella toteuttavansa, mutta osa taas... Ei, katuisin niin kovasti, jos minulla olisi nytkin jonkun anime-hahmon nimi ihossa. Nyt olen tarpeeksi viisastunut ja tiedän, että hyvin harva fanitus tulee kestämään ikuisesti, ja olenkin vakaasti sitä mieltä, että mitään fanittamaani juttua en ota tatuoinniksi. Ei hahmojen nimiä, ei bändien logoja, ei lempinäyttelijän naamaa. Ei ainakaan ennen kuin fanitus on muuttunut niin isoksi, että sitä on kestänyt lähemmäs kymmenen vuotta. Silloin se jo merkitsee jotain muutakin, kuin ohimenevää tykkäämistä. Ja tatuoinnin täytyy merkitä jotain, siinäkin olen järkkymätön. Ei mitään tribaalia jonnekin alaselkään, vain koska se on nyt siistiä ja tyylikästä. En ole koskaan sopeutunut valtavirran vietäväksi, enkä tee niin nytkään. Kun otan tatuoinnin, otan sen koska se merkitsee jotain. Elämänkatsomusta, asenteita, muisto tärkeistä ihmisistä, mitä tahansa. Mutta ei vain sitä, että se on nyt "cool".

Poissa Marsi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #297 : Lokakuu 08, 2010, 18:10:44 »
Täältä löytyy huulilävistys (alahuulessa keskellä) ja tatuointi. Tatuoinnin hommaamisest on kohta 2kk, lävistys tuli hankittua viikko sen jälkeen kun täytin 18, eli 14.2.2009 :) Koruja on myös jonkun verran jo hankittu.
Tatuointi on muistotatuointi ihanimmalle koiralleni <3 Siinä on koiran tassut ja teksti "Remember and live forever" - eräästä biisistä. Levy, jolla biisi on, ilmestyi vajaa pari kuukautta koirani menetyksen jälkeen, ja heti tuli mieleen, että nuo sanat sopisivat mahtavasti muistotatuointiin. Kaksi vuotta sitä haaveilua kesti, kunnes sen toteutin :)
Paljon tatuointi-ideoita on jo lisää... :D

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #298 : Lokakuu 08, 2010, 22:16:09 »
Itse en perusta mistään tatuoinneista tai lävistyksistä, korvakorutkin ovat jo irvokkaat makuuni. Ihminen on ihan tarpeeksi kaunis ilman jotain piikkejä lihassa. Varsinkin naamaan tulevat korut rumentavat olemusta aivan järkyttävän paljon, ja yleensä olen näitä ihmisiä kohtaan myös hieman epäluuloinen. Tatuoinnitkin yleensä ovat vain hetken mielijohteen juttuja, jotkut nyt ovat ihan ok kuten vaikkapa LotR-tiimin sormustatska, mutta yleensä nekin vaan rumentavat ihmistä.

Yleensäkin en ymmärrä nykyajan kauneusihanteita. EIkö ihminen muka voi olla kaunis ilman mitään härpäkkeitä ja kauheita meikkejä?
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #299 : Lokakuu 08, 2010, 23:06:25 »
Yleensäkin en ymmärrä nykyajan kauneusihanteita. EIkö ihminen muka voi olla kaunis ilman mitään härpäkkeitä ja kauheita meikkejä?
Toki voi, mutta ihminen voi myös olla kaunis härpäkkeineen ja meikkeineen. Ylipäätään tämä kauneus on aika subjektiivista :D Mutta miksi juuri nykyajan kauneusihanteet? Ihmisethän ovat silponeet ruumiitaan koruja varten ja maalailleet kehojaan iät ajat...

Itselläni ei ole lävistyksiä, tatuointeja tai muitakaan erityisempiä vartalonkoristuksia ihan tavallisia korvareikiä lukuunottamatta, ja niitäkin siis vain yksi per korva. Otin korvakoruni ala-asteen loppupuolella, mutta kuitenkin vielä siinä iässä, jossa korvikset oli "pakko" saada, kun muilla alkoi olla jo kahta reikää yhdessä korvassa, ja minulla ei yhtään. Jossain vaiheessa pidin tulehtumisten takia korvakorujani pois kuukausia, ja välillä laitoin päiväksi. Reikäni eivät kuitenkaan osoittaneet mitään umpeutumisen merkkejä, ja tulehduskin johtui väärästä käsittelystä. Otin koruni kultasepänliikkeessä ampumalla ja noudatin sen hepun antamia hoito-ohjeita, ja jälkiviisaana kehotankin muita suosimaan neulaa ja oikeaa lävistäjää. En ole katunut reikien ottamista, vaikken yhdessä vaiheessa koruja pitänytkään piiiiitkään aikaan, enkä nykyäänkään omista kovin suurta määrää aktiivisessa käytössä olevia.
En ole suunnitellut ruumiinosieni rei'ittämistä tämän enempää, ihon pysyvästä kuvittamisesta puhumattakaan, joskin olen miettinyt, millaisen tatuoinnin voisin ottaa. Minulla ei ole erityistä halua hankkia musteläikkiä, mutten pidä ajatusta tulevaisuudessa mahdottomana, mikäli sellainen mieliteko ilmaantuu. Uskoisin kuitenkin, että tatuointini olisi pitkän harkinnan tulos ja jotenkin henkilökohtaisella tasolla merkityksellinen, esimerkiksi lainaus jostakin kirjasta, ei mikään satunnainen tribaali.

Omien koristeideni vähyydestä huolimatta en suhtaudu lävistettyihin/tatuoituihin ihmisiin mitenkään sen erikoisemmin kuin kehen tahansa muuhunkaan - toki tatuoinnit saattavat kertoa henkilön aatemaailmasta paljon, mutta itse musteen laittaminen ihoon ei. Omaa silmääni ei miellytä ylettömän rei'itetty naamavärkki, mutta makunsa kullakin, ja kantajalleen sopivat korut ovat parhaimmillaan ihastuttava, viimeinen silaus. Täytyy tosin myöntää, että itse saattaisin suhtautua esimerkiksi seurustelukumppanin rei'itysaikeisiin eri tavalla ihan henkilökohtaisen makuni vuoksi - ei sinänsä, ettei sellaisiakin läväreitä löytyisi, joista pidän.
En kyllä ymmärrä sitä, että vanhemmat lävistävät vauvan tai pikkulapsen korvat - mitäs sitten tehdään, kun isompana lapsi itse ei haluakaan omituisia läpiä päähänsä? Kehonmuokkauksesta pitäisi ihmisen saada päättää itse, mutta toki ymmärrän, että joissakin ammateissa lävistykset eivät ole suositeltavia hygienian kannalta. Mitä ikäkysymykseen tulee, olen kyllä samaa mieltä siitä, että harkintakyky riippuu enemmän yksilöstä kuin ikävuosista, mutta suhtaudun kuitenkin epäilyksellä siihen, että 15-v tietäisi varmasti, millaista kuvaa haluaa esitellä näkyvällä paikalla koko loppuelämänsä. Ja kuten Toju sanoikin, harkinnalla ja mielijohteella on ero. Komppaan kuitenkin:
Omista asioista voi päättää sitten ihan rauhassa koko loppu elämänsä ajan ja hankkia niitä tatuointeja tai lävistyksiä tai mitä ikinä niin paljon kuin sielu sietää. Mielestäni on kyllä ihan oikein jos se 16-vuotias ei nyt sitten samalla sekunnilla saakaan sitä hinkumaansa tatuiointia syystä tai toisesta. Jos ei ole valmis odottamaan sitä paria vuotta että saa itse päättää, niin voiko olettaa että se kiinnostus siihen kuvaan kestää yhtään enempää kuin sen hetken villityksen ajan ja ensi viikolla halutaankin sitten taas jo jotain muuta. Jos taas se kuva tuntuu vielä sen parin vuoden päästäkin hyvältä, niin ehkä se sitten on sitä.