Kirjoittaja Aihe: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset  (Luettu 110653 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • BANG
Vs: Tatuoinnit/lävistykset/hammaskorut ja muut koristukset
« Vastaus #200 : Helmikuu 20, 2009, 15:28:11 »
Tää saattaa kuulostaa melkosen aloittelija kysymykseltä, vaikka oonki perehtyny asiaan (ja en omista itse yhtään lävistystä), mutta miten huulikoru nyt periaatteessa tehdään? Oon kuullu/lukenu/nähny juttuja, mutta tähän mennessä kaikki melko sekavaa ja haluaisin varmuuden sillä haaveissa olisi huulikorun/-korujen hankinta =)

Valistakaa minua ihmiset;o

Pst; Smileynkin teosta olisi kiva saada informaatiota.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #201 : Helmikuu 20, 2009, 16:35:08 »
Huulikoru tehdään niin, että lävistäjä ottaa "reikäpihdeillä" kiinni huulesta ja tunkee neulan sitten läpi siitä. Sitten laitetaan koru kiinni ja valmista tuli. Näin lyhyesti. Ensin purskutellaan suuvettä ja puhdistetaan iho ulkopuolelta, piirretään merkki mihin koru tulee jne, mutta eipä siinä sen ihmeempiä :)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #202 : Helmikuu 21, 2009, 13:17:09 »
Huulikoru tehdään niin, että lävistäjä ottaa "reikäpihdeillä" kiinni huulesta ja tunkee neulan sitten läpi siitä. Sitten laitetaan koru kiinni ja valmista tuli. Näin lyhyesti. Ensin purskutellaan suuvettä ja puhdistetaan iho ulkopuolelta, piirretään merkki mihin koru tulee jne, mutta eipä siinä sen ihmeempiä :)

Oi kiitoksia. Tätä epäilinkin oikeaksi tavaksi:>>
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #203 : Helmikuu 21, 2009, 13:41:27 »
Minulla ei ole mitään. Ei korvakoruja eikä muutakaan. Eikä kukaan onneksi tule kysymään, että miksei minulla semmoisia ole, mutta minulla olisi kyllä siihen syy; Pienenä pelkäsin ottaa korua, nyt olisin valmiinakin ottamaan, mutten halua olla samanlainen kuin kaikki muut. Kaikilla on korvakorut! Okei, melkein kaikilla. En halua olla kuin muut. Siksi ei korvakoruja minulle.

Mutta, se ei kiellä minua ottamasta minkäänlaista muuta korua. Haluan ottaa jonnekkin naamaani lävärin, todennäköisesti vasempaan kulmaan. Ja sitten olen aina halunnut tatuoinnin. Tämä lähti jo ennenkuin isosiskoni otti selkäänsä yhden. Sims kakkosessa pistän aina hahmoni täyteen tatuointeja, olen siimeisen kymmenen vuoden aikana suunnitellut itselleni monenmoisia tatuointeja. Into lopahti jossain vaiheessa, mutta sitten toinenkin isosiskoni otti tatuoinnin ja siitä lähtien olen jatkanut tatuoinneista haaveilemista. Ja sen aion joskus tulevaisuudessa hankkiakkin itselleni, kaiketi käteen jonkinlaisen muratin tai jotain.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #204 : Helmikuu 21, 2009, 22:15:10 »

Oi kiitoksia. Tätä epäilinkin oikeaksi tavaksi:>>
Juu, noinhan se menee. :) Tosin itse en mitään suuvesiä purskutellut, vaan tuo kohta desinfioitiin ainoastaan ulkopuolelta.
Nuo pihdit muuten tuntuvat (ainakin omalla kohdallani) enemmän kuin itse lävistäminen. Huulessa se ei kyllä tehnyt kokonaisuudessakaan kipeää, mutta tuon industrialin kanssa ne pihdit siepaisivat aika kovaa...

Kävin siis juu runsas kk sitten ottamassa industrialin vasempaan korvaani. :) Olisin ottanut rookin samalla, mutta päätin jättää sen kokonaan ottamatta, kun on hieman riskialtis lävistys.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

kasiolove

• Ankeuttaja
« Vastaus #205 : Helmikuu 22, 2009, 13:50:29 »
Nuo pihdit muuten tuntuvat (ainakin omalla kohdallani) enemmän kuin itse lävistäminen.

Aivan totta! Minulle kun laitettiin napakorua niin lävistäjä puristi pihdeillä niin lujaa että iho lähti ja sattui ihan kivasti.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #206 : Helmikuu 22, 2009, 19:57:36 »
Nuo pihdit muuten tuntuvat (ainakin omalla kohdallani) enemmän kuin itse lävistäminen.

Aivan totta! Minulle kun laitettiin napakorua niin lävistäjä puristi pihdeillä niin lujaa että iho lähti ja sattui ihan kivasti.
Huh, kuulostaa aika inhottavalta tuo... Minulla sattui tuon industrialin kohdalla nuo pihdit niin, että ihan tosissaan meinasi lähteä taju, vaikka kipukynnykseni on yleensä korkea. Saattoi johtua siitä, etten ollut syönyt sinä päivänä ja oli muutenkin heikko olo, mutta kumminkin...
Aika mielenkiintoista, että joillakin tuon industrialin kohdalla ei tullut verta paljoa mitään, mutta taas tosilla (kuten minulla) tuli aika rankasti...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #207 : Toukokuu 04, 2009, 21:26:15 »
Veikkaisin että suurimmalla osalla täällä on korvareiät (itselläni ei, eh), joten kysyn: kuinka kauan korvareikien parantumisessa menee suunnilleen jos otetaan huomioon että ei ui sinä aikana, eikä muutenkaan 'altista' millekkään, ja puhdistaa tarpeeksi usein? Ja saako silloin uida, kun ne reiät ovat vielä 'tuoreahkot'? Kaverini väittivät että voi ja ei se yhtään satu, ja tätä en kyllä usko, kun kyse on uima-altaan vedestä Kreikassa (ja lämpöasteitakin semmoset 25-30).

/ kiitoksia Suvituuli, tämä info riittää minulle aivan hienosti(: elikkäs pitää odotella korväreikien hankkimista enää sellaiset (eh) 3-4 viikkoa. en nimittäin uskalla mennä uimaan (periaatteessa) avohaavojen kanssa:/
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 16:50:26 kirjoittanut puolipro »

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #208 : Toukokuu 05, 2009, 07:37:38 »
Juu.. Olisihn se hieno tuossa kulmassa, silmäkulmassa tai sitten vaikkapa.... No jaa. Ei muualla. Mutta vanhemmt ovat jo nyt kieltäneet ottamasta mitään tälläistä ^^,
*neulakammo iski*
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2010, 23:32:19 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Musta Koira

• Veni, vidi, vici.
  • Vuotislainen
  • libertiini
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #209 : Toukokuu 05, 2009, 13:47:25 »
Kävin siis juu runsas kk sitten ottamassa industrialin vasempaan korvaani. :)

Ooo, olen tosi kauan unelmoinut industrialista ja jahkaillut, kannattaako ottaa sellainen vai ei. Voisitko kertoa, miten se sinulla on lähtenyt paranemaan? Voisin nimittäin kuvitella, ettei se ihan hetkessä käy. Onko se siis kovin arka vai pystyykö sitä käsittelemään ihan hyvin?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2009, 16:40:10 kirjoittanut Musta Koira »
-Non unde possim sed unde volo-

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #210 : Toukokuu 05, 2009, 14:51:44 »
Kävin siis juu runsas kk sitten ottamassa industrialin vasempaan korvaani. :)

Ooo, olen tosi kauan unelmoinut indutrialista ja jahkaillut, kannattaako ottaa sellainen vai ei. Voisitko kertoa, miten se sinulla on lähtenyt paranemaan? Voisin nimittäin kuvitella, ettei se ihan hetkessä käy. Onko se siis kovin arka vai pystyykö sitä käsittelemään ihan hyvin?
Se on aivan ihana lävistys, kerrassaan. :)
Paraneminen on tosiaan ollut ainakin omalla kohdallani kovin hidasta; ei ole vieläkään aivan kunnolla parantunut, vaikka nyt näyttää varsin hyvältä. Minulla tuli noihin lävistyskohtiin kovasti rupea, mikä ei järin nätiltä näyttänyt, mutta nyt ovat nekin vähentyneet kovasti. Veikkaan tosin, että tuo pääsi yhdessä välissä tulehtumaan hieman, joten varmaan sekin on vaikuttanut, mutta ei tuo tosiaan niitä nopeimpia ole paranemaan - minulla taitaa mennä se puolisen vuotta, ennen kuin se on kunnolla parantunut (eli siis joskus kesällä).
Arka tuo oli pitkään, siis koskettelu sattui, ei se muuten ihan rauhassa ollessa ole aristanut. Välillä sitä hieman särki, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
En ole vielä mennyt sille mitään tekemään, vaikka olenkin ostanut pari uutta korua siihen. Annan nyt parantua ensin kunnolla, ja katson sitten, josko vaihtaisin. Menee varmaan hetki, kun tuohon ensimmäistä kertaa korun vaihdan...

Olen tässä hieman haaveillut nenälävistyksestä, mutta enpä taida mennä ottamaan, kun en vielä tiedä, kuinka tarkat rajoitukset mahdollisessa tulevassa ammatissani on kasvoissa olevien lävistysten suhteen - veikkaan nimittäin, ettei bussikuskilla saa hirveästi lävistyksiä olla, tuo huulikoru varmaan vielä menee, mutta en tosiaankaan tiedä kuin ehkä vasta joskus syksyllä, jos/kun koulutuksen aloitan...
Vaikka minua sapettaakin tuollaiset esteettiset rajoitukset, en jaksa todellakaan ruveta sitten joskus tulevaisuudessa tappelemaan työnantajan kanssa niistä, kun eipä se itseä paljoakaan hyödytä.

Tatuoinnin menen varmaankin kesän aikana ottamaan. Ajattelin ottaa korvan taakse pienen tatuoinnin, kun ei budjetti taida riittää tuohon isompaan, kun pitäisi autoonkin säästää rahaa. :/

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #211 : Toukokuu 05, 2009, 16:05:50 »
Veikkaisin että suurimmalla osalla täällä on korvareiät (itselläni ei, eh), joten kysyn: kuinka kauan korvareikien parantumisessa menee suunnilleen jos otetaan huomioon että ei ui sinä aikana, eikä muutenkaan 'altista' millekkään, ja puhdistaa tarpeeksi usein? Ja saako silloin uida, kun ne reiät ovat vielä 'tuoreahkot'? Kaverini väittivät että voi ja ei se yhtään satu, ja tätä en kyllä usko, kun kyse on uima-altaan vedestä Kreikassa (ja lämpöasteitakin semmoset 25-30).
Muistaakseni minellä nämä parani kuudessa viikossa, mutta on niitä neljänkin viikon paranemisaikoja. Vähän vaihtelee, mutta tuota luokkaa. Riippuu siitäkin, missä käy reiät hankkimassa (minä ainakin ymmärsin tämän, että ihan noista perusrei'istä on kyse), minellä esim. kiellettiin pyörittelemästä koruja ja melkein uskoinkin.
Uimisesta en niin varma ole, uimahallien vesiin uskaltaisin silti mennä ihan kepeästi. Kreikan vesien puhtaudesta en niin menisi takuuseen, siihen saa ottaa kantaa joku muu fiksumpi. Ja ainahan näitä voi kysellä kultasepänliikkeistä ja muualta, missä reikiä voi hankkia. Kyllä luulisi heidän tietävän.

//Ehkä tuohon pyörittämiskieltoon liittyy jotenkin sekin, millaiset ne harjoituskorut on? Oli miten oli, hyvin molemmat paranivat, vaikkei niitä pyöritellytkään :> (paitsi oikeaa vähän.. ^^)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 22:47:53 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #212 : Toukokuu 05, 2009, 22:07:53 »
...minellä esim. kiellettiin pyörittelemästä koruja ja melkein uskoinkin...

Minä sain rustokorua korvaan laittaessa sellaisen ihme paperin, siinä sanottiin, että pitää pyöritellä, muttä kädet pitää pestä ennemmin. Aika yllättävä juttu. Eh, läheskään aina kädet eivät olleet puhtaat.... Mutta nyt tuo reikä onkin jo ummessa, koska se ei parantunut kunnolla vaan tulehtui aina uudestaan, kun se oli parantunut. Mutta aijon pistää sen uudelleen kyllä jossain välissä. >:D Vaikka isä onkin erimieltä.
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #213 : Toukokuu 05, 2009, 22:31:30 »
Luulisi nyt, oli liike mikä tahansa, että jokainen ammattilainen tietäisi, miten niitä täytyy käsitellä ja hoitaa, ja antaisivat samalaiset ohjeet.
Itse asiassa lävistysten suhteen ohjeistukset vaihtelevat yllättävän paljonkin liikkeittäin. Olen ottanut parissa eri paikassa lävistyksiä, ja molemmista sain osittain eriävät ohjeet. Niitä on kyllä eri tapoja, miten lävistyksiä hoidetaan, välttämättä kummatkaan ohjeet eivät varsinaisesti ole väärät, vaikka erilaiset ohjeet saisikin. Yleensä kumminkin sen verran (lävistysliikkeissä siis) ammattitaitoista porukkaa on, että ne ohjeet ovat ihan pätevät.

Lävistykset ovat turhia ja monessa tapauksessa myös tyhmän ja naurettavan näköisiä. Tatuoinnit ovat yleensä ihan hienoja. Hammaskorut ovat lävistyksiäkin hölmömpiä ja siksi suosittelenkin, ettette ikinä hanki sellaisia.
Kenties pikkumaista, mutta olkoon... Haluaisin nimittäin kovasti tietää, mitkä perustelut sinulla on tuolle viimeiselle lauseelle, ettet suosittele hankkimaan hammaskorua tms. Sekö, että ne joidenkin mielestä voivat olla hölmön näköisiä? Turhia?
Jokaisen katsojan silmässä, miltä jokin asia näyttää, eikä minusta kenenkään pitäisi jättää ottamatta lävistystä yms. sen vuoksi, että jonkun mielestä se voi olla ruma tai naurettava.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #214 : Toukokuu 06, 2009, 07:45:27 »
Aivan. No Siis. Pisti ajattelemaan kun meikäläiseltä revittiin hammas(juuh.. siitä läväreihin...) että tuleekos lävistystä tehtäessä jonkinlainen puudutus, vai ne pihditkö niinkuin puuduttavat? mitähäh?
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #215 : Toukokuu 06, 2009, 14:30:24 »
Aivan. No Siis. Pisti ajattelemaan kun meikäläiseltä revittiin hammas(juuh.. siitä läväreihin...) että tuleekos lävistystä tehtäessä jonkinlainen puudutus, vai ne pihditkö niinkuin puuduttavat? mitähäh?

En ainakaan ole kuullut että puudutuksia laitettaisiin, ainakaan peruslävistyksissä. Erikoisemmista en sitten mene sanomaan mitään. Mutta joo niillä pihdeillä puristetaan aika kovaa, mutta ei sekään nyt varsinaisesti puuduta. Riippuu tietenkin minne lävistyksen ottaa, mutta asiansa osaava lävistäjä osaa tehdä reiän sen verran vikkelästi ja sujuvasti, ettei kipua ehdi pahemmin tajuta. Tämä tietysti riippuu täysin jokaisen omasta kipukynnyksestä ja voisin veikata, että esim. nännikorujen laitto sattuu enemmän kuin huulikorun. Mutta siis vastaus on että ei puuduteta :)
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Nianore

• Punaposki
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #216 : Toukokuu 06, 2009, 14:35:11 »
Lainaus käyttäjältä: Affu
Ei, minkäänsortin puudutusta ei laiteta verenvuotoriskin vuoksi :) Pihdit, njaa. Venytä ihoa ja pistä neula läpi, älä venytä ihoa ja pistä neula läpi. Kumpi sattuu kovempaa? Joillakin myös pihtien puristus sattuu enemmän kuin itse lävistysneula, joten siinä mielessä puuduttamisesta voidaan puhua. Mutta kokonaisuudessaan se kipu ei ole ykkösjuttu, ei kannata siitä murehtia. Kerran se vain kirpasee (:

//Oh, olinpas hidas.
And I find it kind of funny, I find it kind of sad
rosafani -> Nianore

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #217 : Toukokuu 06, 2009, 16:25:48 »
Venytä ihoa ja pistä neula läpi, älä venytä ihoa ja pistä neula läpi. Kumpi sattuu kovempaa? Joillakin myös pihtien puristus sattuu enemmän kuin itse lävistysneula, joten siinä mielessä puuduttamisesta voidaan puhua. Mutta kokonaisuudessaan se kipu ei ole ykkösjuttu, ei kannata siitä murehtia. Kerran se vain kirpasee (:
Ainakin industrialin kohdalla ne pihdit sattuivat tuhannesti enemmän kuin se ruston läpi pistäminen. Ei sitä lävistysneulaa oikeastaan tuntenut erikseen, ne pihdit tekivät melko häijyä. Toisaalta taas sitten ottaessani huuleen lävistystä ne pihdit eivät juurikaan sattuneet ja neulakin kirpaisi vain hieman. Riippuu niin paljon paikasta.
Ei tosiaan kannata siitä kivusta olla huolissaan, koska se kestää vain sen hetken ja on kyllä lopputuloksen arvoista. :)

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #218 : Toukokuu 08, 2009, 23:14:49 »
Kiitus kiitus, En ole ottmassa lävistystä, (jollen joskus aikojen päästä sitten ^^)

Ja myö limpit pelekäämme kauhiasti kipua... Se on karmeata, miksi ihmisen pitää tuntea kipua. Ja puuduteta ei siksi, että veri vuotaisi? hähH?

/anteeksi limpin tyhmyyteni.. aivot ovat ihan sokerin peitossa - tää tuli discosta!(ja shäääki siinä mulkoilet! Hushhh! häiphyh! whih!)
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #219 : Toukokuu 08, 2009, 23:30:45 »
Se on karmeata, miksi ihmisen pitää tuntea kipua.
Tulee vähän offia enkä tiedä edes, kuinka tosissasi tuon kirjoitit, muttamutta. Pakko päästä pätemään.
Mii näki kerran 4Dssä ohjelman lapsista, jotka eivät tunteneet kipua. Ei erityisen miellyttävää heille, tökkivät itseänsä sitten silmään ja loukkasivat muulla tapaa, kun eivät kerta tunteneet mitään. Kipu varoittaa vaarasta :>
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #220 : Toukokuu 09, 2009, 08:55:42 »
Kiitus kiitus, En ole ottmassa lävistystä, (jollen joskus aikojen päästä sitten ^^)

Ja myö limpit pelekäämme kauhiasti kipua... Se on karmeata, miksi ihmisen pitää tuntea kipua. Ja puuduteta ei siksi, että veri vuotaisi? hähH?

/anteeksi limpin tyhmyyteni.. aivot ovat ihan sokerin peitossa - tää tuli discosta!(ja shäääki siinä mulkoilet! Hushhh! häiphyh! whih!)
//ahaa, siis lävärit ovat vaarallisia? xDDD ei sentään, en enää jatka tätä karkkihuuruss kirjoittelua =D
Skäbädäm.
Ananas.

Daee

• Ankeuttaja
« Vastaus #221 : Toukokuu 13, 2009, 17:45:11 »
Tämä tietysti riippuu täysin jokaisen omasta kipukynnyksestä ja voisin veikata, että esim. nännikorujen laitto sattuu enemmän kuin huulikorun. Mutta siis vastaus on että ei puuduteta :)

Todellakin näin. Nännikorujen tuskat kokeneena voin kertoa, että huulikorun kipu ei ole mitään siihen verrattuna. Itsellänikin suhteellisen iso kipukynnys ja nännikorun ottaessani olin suorastaan helvetillisissä tuskissa. Riippuu kyllä oikesti juurikin kipukynnyksestä hyvin paljon ja jos pienikin pelko neuloja kohtaan niin tiukkaa tekee. Lävistyksiä laitettaessa ei tosiaan tuota puudutusta käytetä, mutta minulle tuli yllätyksenä tatuointia ottaessani että joissain tatuointiliikkeissä puudutusta käytetään herkimpiin paikkoihin. En tiedä olenko jotenkin tyhmä vai onko tämä jotenkin harvinaista?

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #222 : Toukokuu 14, 2009, 10:27:43 »
Lävistyksiä laitettaessa ei tosiaan tuota puudutusta käytetä, mutta minulle tuli yllätyksenä tatuointia ottaessani että joissain tatuointiliikkeissä puudutusta käytetään herkimpiin paikkoihin. En tiedä olenko jotenkin tyhmä vai onko tämä jotenkin harvinaista?
Millainen puudutus? Ihan siis puudutuspiikki annetaan, vaiko vain sellaista rasvaa (vai mitälie) laitetaan? Kyllä tuo piikittäminen on harvinaista, koska moiseen vaaditaan tatuoijalta esim. sairaanhoitajan koulutus, jota ei luonnollisestikaan kovin monella ole. Itse olen kuullut yhdestä tatuoijasta, joka laittaa haluttaessa piikillä puudutuksen, koska tällä sattumoisin on juuri sairaanhoitajan koulutus.
Tuota puuduttavaa voidettahan taasen saa ihan apteekista ja sitä voi itsekin laittaa, vaikkei sen teho taida kovin vahva olla, mutta lähinnä psykologinen vaikutus sillä kaiketi on.
Harvinaista siis, että puudutuspiikin saa tatuoitaessa, mutta kyllä Suomessa jossain on siihenkin mahdollisuus. :)

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
« Vastaus #223 : Toukokuu 19, 2009, 20:31:59 »
No niin, no niin... nyt sitten innostuin kunnolla ajatuksesta ottaa lävistys.

Mahdollisesti jopa vielä tällä viikolla hankin nännilävistyksen. Jos onnistun keräämään rohkeuteni! Toinen mitä mietin on laittaa lävistys korvaan... joko ihan peruslävistykset korvalehtiin (jollaiset on jo joskus aiemmin ollutkin, mutta jotka ovat umpeutuneet vuosia sitten) tai sitten tuohon rustoon. Mutta nännilävistys kyllä houkuttelee eniten. Ehkä vingun korvalehtiin lävistykset sitten vaikka koulunlopun kunniaksi vanhemmilta vaikka hyvien yo-tulosten johdosta, sillä budjetti ei anna periksi turhaa rahankulutusta, mutta tuota nännilävistystä nyt en ehkä kuitenkaan kehtaa ruveta keneltäkään vinkumaan, sillä voi hyvinkin olla, etteivät olisi ihan samaa mieltä kanssani sen tarpeellisuudesta.

Olen aika pitkään silloin tällöin pyöritellyt mielessäni ajatusta tuosta nännilävistyksestä, mutta toistaiseksi en ole uskaltanut käydä lävistyttämässä itseäni. Nyt kuitenkin olen jokseenkin rohkaistunut ja ihan tosissani tämän kanssa. Nyt pitää vaan uskaltautua tosissaan sinne lävistysliikkeeseenkin asti... siihen rohkaistuminen voi vielä kestää hetken, mutta eiköhän se parin kuukauden sisään tule hankittua ellei jotain radikaalia tapahdu.

Olen vain niin innoissani. Tykkään lävistyksistä kamalasti, mutta en halua lävistää naamaani kovin paljon tai muutenkaan sillä tavalla liian näkyvästi. Siksi korvat ja nänni ovat jees, samoin olisi esim. napalävistys, jos siitä sattuisin enemmän pitämään, mutta kun en pidä niin en pidä.
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Aranda

• Piipo
  • Vuotislainen
  • Heath Ledger's the Joker <3
« Vastaus #224 : Toukokuu 20, 2009, 16:53:41 »
Itse aion toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni lähiaikoina - ottaa tatuoinnin. Olen suunnitellut jo pitkään itselleni 20-vuotislahjaksi pientä lohikäärme-kuvioista tatuointia tuonne selän puolelle lapaluun viereen. Lohikäärme siksi, koska se on kiinalainen horoskooppimerkkini.

Lainaan tuota omaa tekstiä hieman kauempaa, sillä tänään tämä tyttönen kävi hakattamassa yläselkäänsä extemporeena! Viime yönä sain päähäni, että hitto vieköön minä teetätän sen tatuoinnin - nyt tai ei koskaan, kun kerran kuvakin on jo ollut valmiina ja rahaakin löytyi sattumalta kätköstä. Kipeää otti, mutta hengissä selvisin ja tyytyväisenä vieläpä. Eikä siinä kestänytkään kuin vähän alle vuosi tuosta ensimmäisestä viestistä. :)
Madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little… push.
I believe… whatever doesn’t kill you simply makes you… stranger.