Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoiset naapurit  (Luettu 12470 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Gretel

• Ankeuttaja
Vs: Mielenkiintoiset naapurit
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2009, 16:22:15 »
Ah, naapurit.
Minulla ei kotinaapureina ketään kovin kummallisia ole, mutta isäni naapurissa asuu eräs hyvinkin viehättävä persoona.
Hän on seitsemänkymmentävuotias vanha mies, nimeltä Aimo.
Aimo on tomera vanhus, eläkkeestä ei nimittäin ole tietoakaan, hänellä on kotonaan parturiliike, ja asiakkaita riittää. Aimo on nuoruudessaan ollut ennenkuulumaton ilmestys siinä pienessä kyläpahasessa, hän on nimittäin lähistön ainoa julkihomo.
Aimon elämä on tapahtumarikasta. Hän nousee joka aamu kello kuusi, leikkaa nurmikon jos sattuu olemaan kesä, ja tekee lumityöt talvella. Hänellä on omat vaatteensa lumenkolaukseen, ruohonleikkuuseen ja saunan lämmitykseen.Aimo lämmittää puusaunansa keskiviikkoisin ja lauantaisin, ja poistuu kotoaan ainoastaan perjantaisin, silloin hän käy kaupassa ja tekemässä raviveikkauksen.
Aimo ei polta sähkölamppuja muuta kuin äärimmäisen hädän uhatessa, eikä myöskään käytä vessapaperia.

Päivät pitkät hän istuu ikkunassa ja tarkkailee naapureitaan ja ohikulkevia autoja, todellakin tarkkailee:
"Tuokin ajoi tuosta jo toisen kerran tänään, mikä sitäkin vaivaa?"
Asiakkailta hän kuuntelee aina uudet juorut, joita hän mieluusti levittää.
Tyylikkäät vaatteet, mukaanlukien esimerkiksi ainakin kymmenen erilaista Hawaijipaitaa, pistävät pokanpitämisen koetukselle aina tavatessamme. Kaiken kaikkeaan Aimo on erittäin hupaisa ihminen, ja aina isää nähdessä kysyn Aimon uusimmat tempaukset ensin. :)

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2009, 19:12:09 »
Juu,no meillä ei asu kuin 1 naapuri naapurissa.Ja sekin on riittävästi.Pari vuotta sitten naapuristamme muuttivat mukavat naapurit pois ja tilalle tulivat aikamiesisä n50v ja tytär n11v.80v mummo käy siivoomassa joka viikko asuntoa ja imuroidessa jyskyttää seiniin.Mies polttaa pahanhajuista tupakkaa yö kaudet parvekkeella ja savut tulevat suoraan sisään.Pikkuinen koira räksyttää 24h/7 sekä ulvoo yksinäisyyttään!Menee hermot!!Että näin meillä.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #27 : Huhtikuu 19, 2009, 23:18:14 »
Asun kerrostalossa, olen aina asunut kerrostalossa. Nyt vuosien varrella on siis tullut tutuksi monenlaistakin naapuria, ja jotkut heistä ovat jääneet minulle erityisesti mieleen :D Vaikka omakotitalossa omassa rauhassa olisi hauskaa asua, ei varmasti elämäni olisi yhtä lystikästä ilman omalaatuisia naapureitamme. Äitinikin tapasi sanoa kun minä olin pieni, että "täällä on ilmaiset elokuvat" koska naapureiden toilailut saattoivat jossain tilanteessa jopa vastata keskivertohyvän elokuvan näkemistä. Taidanpa tähän nyt sitten itse listata pari hauskaa naapuriani (joita on hauska stalkata, muuten.)

Ennen kouluikää asuin eräässä kolmikerroksisessa kerrostalossa aivan erään pienen ostoskeskuksen vieressä. Talossamme ei asunut kuin noin 12 eri perhettä, mutta joukkoon mahtui myös värikkäitäkin persoonia :) Parhaiten ehkä mieleeni ovat jääneet kaksi eri perhettä, ja ensimmäiset asuivat aivan talon alimmassa kerroksessa, ja heillä oli aina tapana kiipeillä parvekkeelta ulos ja takaisin kun he eivät jaksaneet etuovea käyttää. Tämä siis oli mahdollista siksi, koska parveke oli maan tasalla. Oli aina välillä kovin eriskummallista katsoa, kun naapuri nosti jalkaa yli aidan ja joskus jopa kuvittelin, että tuossahan oli pari murtovarasta ryöstöretkellä. Tämä parvekehyppelehtijäperhe ei kuitenkaan ollut ainut lysti tuossa talossa, sillä siellä asui eräs hieman hassumpikin tyyppi. Olin niin pieni tuossa talossa asuessani, etten enää edes muista kuka hän on, mutta äiti ja isä aina muistuttavat tästä :D Kakkoskerroksessa nimittäin kuulemma asui ukko, joka tarvitsi pikaista hoitoa. Tämä kuulemma näki pieniä vihreitä miehiä ja piti leipäveistä maton alla. Kuulimme usein tuon ukkelin talosta pauketta ja äitini epäili, että tämä rakenteli itselleen eristyskopperoa :( En kyllä koskaan saanut tietää, rakenteliko se sitä oikeasti, mutta muistan, että jossain välissä tälle iskettiin oveen erotusmääräys, sillä moinen koputtelu häiritsi naapureita. Ukko sitten muutti pois, mutta saan yhä kuunnella äidin suusta näitä jänniä tarinoita.

Tämän kolmikerroksisen talon jälkeen asuimme parissa eri talossa, joissa naapurit olivat niin normaaleja, etten muista näistä oikein mitään. Joka talosta kuitenkin löytyi ainakin yksi koputtelija, joka poraili reikiä seiniin viiden aikaan aamuyöstä, jonka vuoksi äiti otti käyttöön uuden perustelun: ukko rakensi eristyskopperoa valittavalle vaimolleen. Tietääkseni jokaisesta talosta jossa olemme tuon talon jälkeen asunut on löytynyt tuollainen eristyskopin rakentaja, ja sellainen löytyy nyt täältä nykyisestä talostamme :> Nykyisen talon naapurimme ovat kuitenkin niitä kiinnostavimpia heppuja, ja varsinkin pariskunta, joka muutti entiseen asuntoomme vaikuttaa kovin kiinnostavalta. Nämä pitävät aina ikkunassaan verhoja, ja joskus niitä ei sitten ole ollenkaan. Verhot eivät kuitenkaan ole mitään tavallisia, vaan sellaisia ihmeellisiä rakennusmiesten verhoja (eli ne näyttävät aivan muovisilta.) Verhot myös vaihtuvat kovin tiuhaan tahtiin, joten usein mietityttää, että millaisiakohan verhokauppiaita sinne onkaan muuttanut :)

Mutta tästä talosta. Minun naapurissani asuu perhe, jonka lapsilla on pakkomielle paukutella patteria. Se on joskus todella rasittavaa, koska moinen paukutus kuuluu asunnosta asuntoon, mutta patterin paukuttelun lisäksi asunnossa asuu melko hajamielistä väkeä. Eräänä iltana naapurin nainen tuli pimputtamaan ovikelloa ja kyselemään emännän avainta, sillä kuulemma juhlien aikana perheen poika oli lukittautunut vessaan ja sammuttanut valot, eikä sen vuoksi löytänyt vessasta ulos. Hämmästelimme hieman tapausta, mutta annoimme sitten sen emännän avaimen ja toivottiin vain, että poika pääsee vessasta ulos. Kyllähän se sieltä sitten pääsi, mutta naapurikummallisuudet eivät siihen loppuneet. Meistä kai pari kerrosta ylempänä asuu perhe, joka pitää etuoveaan auki. Nämä ovat uskonnoltaan luultavasti jotakin hindulaisia tms, koska heillä on tapana soittaa aina silloin tällöin radiosta erittäin kovaäänistä jollotusta, josta tulee mieleen meditointi tai jooga. Erittäin kovaääniseksi luokittelisin sitten tässä tapauksessa sellaisen, että se kuuluu kellarikerrokseen asti ja näin :) Eniten tässä perheessä kuitenkin hämää tuo oven pitäminen auki, sillä huoneistosta kantautuvat tätä kautta rappukäytävään varsin vahvat suitsukkeiden tuoksut. Eihän siinä mitään pahaa ole, jos uskontoaan harjoittaa, mutta jos yritetään manata pahoja henkiä pois ovea auki pitämällä, minusta se menee jo erikoisen naapurin puolelle.

Meidän naapuritalossamme asuu myös kovin kiintoisaa väkeä. Yksi näistä on alakerran "datisperhe", johon kuuluu yksi teini-ikäinen poika, pari lasta ja vanhemmat. Näiden parveke on maan tasalla, ja lähes aina ikkunasta katsellessani näen, että perheen poika pelaa tietokoneella, joka on sijoitettu olohuoneeseen. Kyseinen tyyppi viettää tietokoneella päivästään jopa enemmän aikaa kuin minä, sillä lähes aina kun pään ikkunasta ulos pistää, näkee saman näyn. Perheen isä myös vaikuttaa kovin kiinnostavalta, sillä tällä on tapana järjestää juhlia poikkeuksellisen usein. Datiksen ollessa koneella tämä ukko raahaa taloon mieskavereitaan yhtä usein kuin nainen vaihtaa vaatteita, ja kyseisillä ukoilla on tapana hyppelehtiä pelkät pyyhkeet päällä parvekkeella ja juoda olutta. Huvittavuus tässä on kuitenkin se, että parveke tosiaan on maan tasalla ja sinnehän voisi kuka vain mennä vilkuttelemaan koska vain. Mielenkiintoinen perhehän se siinä :)

Tässä talossa asuu myös mummo, jota kutsumme siskon kanssa "Pimennoksi." Pimento siksi, että tämä kyseinen nainen käyttää aina todella Pimentomaisia pinkkejä vaatteita ja tämän ikkunassa roikkuvat söpöt pitsiverhot. Pimennolla on myös tapana stalkata poikkeuksellisen usein, ja ahdistavuus onkin siinä, että tämän ikkuna on lähes omaa ikkunaani vastapäätä, ja siellä se Pimento sitten kyyläileekin :D

Noh, tällaista täällä. Naapurit ovat kerrostaloelämän suola.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Huhtikuu 26, 2009, 22:09:39 »
Minä asun omakotitalossa, ja naapureita löytyy monia. Tuossa toisella puolella asuu pariskunta, ei kummempia, aika hiljiasta porukkaa. Iältään kai neljä -viisikymppisiä. Juttelevat joskus jos on postia samaan aikaan hakemassa.
Toisella puolella sitten on mukava vanha pariskunta, kaverini isovanhemmat. Takapihalla on sininen leikkimökki ja pihalla vaahtera. Pihojemme välissä on punkkipuska, korkea sellainen. Yhdessä kohtaa on reikä, ja sitä kautta tutustuinkin tuohon kaveriini. Leikimme aina siellä pihalla.
Aukion toisella puolella, vastapäätä siis, asuu hauskanniminen papparainen, jolla minun tietääkseni vaimokin on, mutta ei ole näkynyt moneen vuoteen. Aika hiljainen papparainen, ei mitenkään erityisen mielenkiintoinen. Sen kyllä sanon että on kyllä ärsyttäviä lapsenlapsia, onneksi ei usein vieraile!
Papparaisen vieressä asustaa perhe, jossa isä, äiti ja kaksi pientä lasta. Toinen lapsista on samanniminen kuin meidän koiramme, ja koiramme siis on vanhempi, joten sinänsä aika huvittavaa. Minä en jostain syystä pidä näistä naapureista, aina kyyläävät jos huoneessani on verhot ylhäällä. Niiden lasten mummo on varsinainen kyylääjä, ja vierailee siellä todella usein. Joskus olen joutunut äidin käskystä lainaamaan sokeria tms. enkä kauhean mielelläni ole sitä tehnyt.
Sitten löytyy perhe jossa on kolme lasta, kaksostytöt ja poika, joka taitaa asua jo omassa kodissa. En ole koskaan oikein jutellut heidän kanssaan, mutta aina välillä perheen äiti pystyttää "Varokaa siilejä" kyltin postilaatikkonsa veireen, ja se on minusta hienoa, että silleistä välitetään. On ollut kyllä mukavaa seurata kaksosten kasvua, monesti ovat lihoneet, laihtuneet hiuksiaan värjänneet ym. Heillä on myös kissa, jonka nimeä en ikinä ole tiennyt.
Tiellämme asuu myös monia joita en tunne yhtään. Yhteen taloon muutti viime kesänä joitain, mutta en ole oikein päässyt perille keitä. Kaihtimet aina kiinni. Yhdessä talossa asuu tietääkseni joku parikymppinen mies, mutta en ole yhtään varma.
Ja sitten, ystäväiseni Mimmi on naapurini myös. Heillä on iso keltainen puutalo, ja joskus sellainen hieno iso valkoinen portti etupihalla. Vaikka Mimmi on asunut siinä aina, tutustuin häneen vasta ekaa luokkaa edeltävänä kesänä!
Sitten on yksi perhe, jossa on kerran vanhemmat eronnut, on äitipuolia ja velipuolia, en kyllä oikein tiedä tarkkaan. On niillä hauska koira, joka aina haukkuu kun menee ohi.
On vielä yksi naapuri josta tiedän jotain, nimittäin meidänkin tieltä löytyy sellainen papparainen, joka juo. Monesti ohi mennessään kyseinen papparainen on sanonut jotain todella täyspäistä, ja siinä sitten on vaan nyökytelty että joo-o. Joskus papparaisella oli paha ryyppäysputki päällä, että edellä mainittujen naapureiden piti ottaa papparaisen koira hoitoon, ettei se ihan nääntynyt. Kyllä papparaisella joskus vaimo oli, en tiedä onko enää. Taitaa olla lapsenlapsiakin. Outo kaveri.

En nyt tiedä onko ne niin mielenkiintoisia sittenkään.

Poissa Cilla

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Huhtikuu 30, 2009, 22:02:21 »
Asun kerrostalossa ja meidän alakerrassamme asuu aika outo vanha mies vaimonsa kanssa. On hänellä hyviäkin puolia, kuten tervehtiminen aina, kun satutaan rapussa tai pihassa näkemään ja roskien kerääminen pihasta ja vielä kadultakin pihan ulkopuolelta.
Ne epämiellyttävät puolet sitten, no ensinnäkin uteliaisuus muiden asioihin. Juuri tätä en voi sietää kerrostaloasumisessa, jos rapussa puhuu jotain, niin silloinhan siitä tietävät kaikki asian kuulemaan sattuneet naapurit. Uteliaisuus tällä naapurilla ilmenee myös roskalaatikoiden penkomisena. Mies liikkuu useasti päivän aikaan pihalla ja menee roskalaatikoille tutkimaan pussien sisältöjä. Sanoipa kerran löytäneensä kirppikselle aivan hyvät lastenkengät yhdestä pussista. Mielestäni on todella vastenmielistä ajatellakin, että joku menee avaamaan muiden viemiä roskapusseja.
Samainen mies pelkää yli kaiken labradorinnoutajaamme. Aina kun kuljen koiran kanssa ja tämä mies tulee samaan aikaan vaikka alaovella vastaan, niin hän kääntyykin "yllättäen" pois tai pyytää minua pitämään koiran hyvin lähellä itseäni ja mielellään odottamaan hieman kauempana, jotta hän pääsee ohitsemme. En muuten ihmettelisi, mutta koiramme ollessa aivan pieni, mies silitti sitä. Ehkäpä pentuvaiheen villiys säikäytti. :D

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #30 : Kesäkuu 07, 2009, 21:44:51 »
Ensin mietin, että kaikki minun naapurini ovat hirveän tavallisia (ja mukavia), mutta tulikin mieleen pari, jotka minulla (meillä?) oli, kun asuin vielä vanhempien luona. Toinen on oikeasti kesäasukki ja häntä kutsutaan selän takana Uudisraivaajaksi, koska hän osti tontin, poltti sillä olevan autiotalon pois ja asustaa siellä sitten kesäisin asuntovaunussa. Siellä loimottaa melkein aina nuotio ja iltaisin kuuluu radio. Hän asuu meistä tosiaan parin pellon päässä, mutta radio kuuluu hyvin. :D

Toinen naapureista on sellainen, että hän on AINA paljain jaloin. Aina. Kesät ja talvet. En ole vielä koskaan nähnyt häntä kengät tai sukat jalassa. Joskus paukkupakkasilla aamusella tuli vastaan, kun hän oli hakemassa postia. Liukasteli sieltä paljain jaloin ja ilman mitään talvivaatteita, vaikka itse olin jäätymässä suurin piirtein hengiltä. Mutta toisaalta, hän onkin ollut tuollainen vuosikaudet, niin varmaan siinä karaistuu.
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Tawnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Kesäkuu 07, 2009, 22:17:21 »
Meillä on ihan ok naapurit.

Asutaan omakotitalossa, ja vasemmalla puolella meistä asuu vanhempi pariskunta jossa mies on jo eläkkeellä, täti käypi töissä. No, tämä vanhempi herra olisi kai edelleenkin innokas työntekijä, sillä hän viime kesänä korjasi niiden taloa, puoli seitsemältä alkoi vasaran paukutus ja voin kertoa että siinä sai itkeä kun ei saanut nukuttua, koska huoneeni on sen seinustan puolella, mikä on ko. naapureiden taloon päin. Lisäksi sieltä kuuluu ennen yhdeksää muun muassa ruohonleikkurin pörinää ja kaikenlaista muuta sellaista, että minun nukkumiseni on ainakin kiitettävästi evätty!
Mutta hienoja lumiukkoja setä tekee talvella!

Öö sitten vastapäätä hiekkatien toisella puolella on ala-asteikäisiä kauhukakaroita jotka hakkaa rumpuja pihalla yhdeltä yöllä (kyllä, vanhemmat ei aano mitään), ja sitten talon tyttö joka on kai neljännellä, kiusaa aina pikkuveljeään ja sitten kuuluu hirveää kiljumista ja itkemistä sieltä päin. Ne on ärsyttäviä.

Oikealla puolella asuu nuorempi pariskunta jolla on kaksi koiraa, ja joille on tulossa vauva. Ne on mukavia, mutta joskus vuosi sitten se nainen oli kännissä ja kun se kysyi että miten vanha olen ja vastasin että 14, niin sitten se sanoi:
"Jaa että nelejätoista?! Miten teillä nykyajan nuorilla on noin isot tissit jo noin nuorina??" Sitten katsoin siinä tissejäni ja sitä naista vuoronperään että no juu. Mutta ihan mukavaa porukkaa nekin on! Kunhan se vauva vaan syntyy, niin varmaan menee isoveljeltä unet sillä veikan huone sijaitsee sen talon seinustan vieressä.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #32 : Kesäkuu 07, 2009, 23:16:30 »
Minä asustelen omakotitalossa aika rauhallisella paikalla, eikä naapurit ole ihan metrin pihan ja pensasaidan takana kykkimässä. Minulla on myös hivenen laaja käsitys naapureista, heivät tässä tapauksessa ole vain niitä saman piharajan omaavia -muuten naapureita ei olisi kuin yksi ja sekin oma isoveli.. :D
Mutta kuitenkin, nämä naapurit. Me kaikki tulemme oikein hyvin juttuun (no, äitini nyt tulee juttuun kaikkien kanssa), tervehditään jne. Näin taustatietoina vain.

Herra ja rouva
Oikein mukava pariskunta, töissä käyvät mutta lapset jo aikuisia ja maailmalle lähteneitä. Mitään mielenkiintoista heissähän ei sinällään ole, paitsi siivousinnostus. He putsaavat sekä oman talonsa että pihansa harvinaisen usein ja aikaisin. Leikkasipa herra ruohikkoakin yhtenä päivänä, vaikka se ei kauaa ollut lumesta vapaana ollut. He haravoivat, leikkaavat kasveja, istuttavat, ihan kaikkea, hyvin ahkerasti. Ovat paljon ulkona ja usein kahdestaan kitkemässä milloin mitäkin. Ihan kuin he oikein etsimällä etsivät jotain tekemistä. Kun oma piha on puhtaana, eivät he suinkaan lepää. He ovat rakentaneet läheiseen ojaan tuntemattomasta syystä portaat, ja herra pitää huolta tiestäkin. Hän se on tainnut vetää keskiviivankin tuohon olemattomaan pätkään asfalttia, joka on vähän yli auton levyinen.
Lisäksi nämä ilmaantuvat terassille heti, kun menee ulos tekemään jotain veljeni lasten kanssa. Aka tykkäävät kyylätä, mutta se nyt ei niin outoa ole -eivät ole ainoita.
Siis, kuka tahtoo lakaista yleiseltä tieltä hiekat? :D
Ylläolevat naapurini xD

Mumma
Yksi melkein-rajanaapuri. Oikein mukava, joskin pohjattoman utelias. Sääli, että elää yksin, hän on sentäs jo aika vanha. Tykkää udella asioita vähän jokaisesta, ja on hyvin perillä yhden naapurin elämästä. Varmaan paremmin kuin ne itse.. :D Muiden naapurien tontille hän ei näe, joten ei paljoa meistä muista tiedä. Kyselee sitten eri juhlissa etc. Olen kuulemma pienenä tullut takaisin sieltä itkien ja kertonut äitille, etten tykkää kun mumma niin kyselee, enkä minä tiedä vastauksia :/ Hän tykkää myös toimittaa asioita eteenpäin.

Herra ja rouva taasen
Tai ainakin se rouva, joka nytten on lähtenyt jonnekkin. Hän katsoi aina maahan, kun menimme ohi autolla. Se oli aika outoa :P Heillä ei myöskään ollut koskaan joulukoristeita, kaipa hän sitten kuului johonkin uskontoon, joka nämä kielsi.

Ja sitten oma äiti
En hänen naapurinsa ole, mutta taatusti on kiehtova naapuri muiden silmissä. Hän kyylää mieluusti tuolla vähän matkan päässä olevalla tiellä kävelijöitä/pyöräilijöitä/autoilijoita, ihan kiikarien kanssa :D Tosin se tie ei vie muuta kuin halleille, ja äitille on tärkeää, ettei kukaan poikkaise kunnan viheralueeksi määrittämän alueen läpi. Jos niin erehtyy tekemään, äiti menee viivana paikalle (usein saunapuita hakemaan) ja valistaa virheentekijöitä saarnallaan tiestä, joka on poikki, pussikadusta ja viheralueesta. Hih.

Pelkään koko ajan, että nuo ovat liian loukkaavia tai tunnistettavia, mutta tuommoisia he ovat.. :D Täällä on mielenkiintoista ja hauskaa elää ^^ Ei olisi niin kivaa, jos ei olisi tuommoisia naapureita. Ja ehdottomasti aplodit heille kaikille, niillekkin joisten kertonut, kun vilkuttavat aina kun ohi menee. En tiedä, kuinka yleistä se on, mutta silti :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2009, 23:29:15 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Marraskuu 12, 2009, 20:28:55 »
Meillä on oikein mielenkiintoisia naapureita. :) Asumme rivitalossa. Meidän vieressämme asuu pariskunta, joka juo suunnilleen joka kolmas päivä. He ovat ihan mukavia ja humalassa kun ovat, niin kertovat, kuinka heidän autonsa renkaat on vaihdettu viimein, tai kuinka he saivat uuden taulun. Niitä kuunnellessa sitten aina rupeaa naurattamaan, mutta ei sitä tule kuin myötäiltyä ja hymyiltyä.

Seuraavalla rivillä meidän kohdalla asuu sitten vanhemmanpuoleinen nainen. Hän tulee koputtelemaan meidän ikkunoihin ja puhumaan verhoistaan. Hän myös sanoo, kuinka Lola-koirani on "ooikein kääynis" :D Tuo ikkunoihin koputtelu ei ole kovin yleistä, mutta hyvin häiritsevää.

Asuu meidän naapurissa myös mukaviakin ihmisiä. Eräällä mukavalla naisella on samanlainen huumorintaju, kuin minulla ja äidilläni. Hänkään ei aina jaksaisi muiden naapuriemme mölyä ja höpinöitä.

Ja onhan meillä yksikin mies, joka sanoi Lolalle "Se, se, kuikuli!" Tarkoitus oli varmaan sanoa Tse, tse. :''D

Ihan hauskaahan on aina kuunnella heidän juttujaan. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #34 : Marraskuu 12, 2009, 22:22:48 »
Meiän lähellä, ei naapurissa, asuu Outo-Outi ( olemme kaverin kanssa antaneet sille nimen )
se aina vaan kävelee jossain ja sit se pysähtyy 10 minuutiks heilutteleen käsiä jatkaa näin eteempäin.
ja sit joskus se vaan seisaa jossain kädet levällään ja katsoo taivaalle.

enymmärräää.
I don't care what you think. lol

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Marraskuu 13, 2009, 09:38:40 »
Mulla on ihan kivoja naapureita. En nyt erityisemmin oo tutustunut kun muutamaan lähes ikäiseeni. Asun siis kerrostalossa. Monella naapurillani on, miten sen nyt sanoisi, taipumusta eläimiin. Yhdellä on oma hevonen, talossamme asuu ainakin neljä koiraa ja yksi koira on tosi usein hoidossa naapurillamme, meillä on kissa ja epäilen, että seinänaapurillamme on kaksi kissaa, ja jossain kerroksessa asuu yksi kissa. Sitten ne koirat; yksi mäyräkoira, yksi nöffi ja kaksi shitzua. Ja sitten se yks hoitokoira on malta. Että siinä naapureistani. X))))))))

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #36 : Joulukuu 24, 2009, 18:15:41 »
Meillä ei sinänsä ole outoja naapureita. Paitsi että meidän tässä rapussa (asun kerrostalossa, vierekkäin useampia rappu) ja kerroksessa jossa me asumme, asumme oikeastaan vain me. Vastapäätä olevat (joka rapussa on siis vain kaksi asuntoa) asuvat kuulema talvet Espanjassa ja kesät kesämökillään. Enpä ole heitä kertaakaan nähnyt näiden muutaman vuoden aikana. Mikäköhän järki heidän pitää sitä asuntoa..? Lisäksi yläkerrassamme on perhe, jossa on ymmärtääkseni kaksi teini-ikäistä tyttöä, vanhempi ja nuorempi, nuorempi on minun ikäiseni. No, ei heissä ole kummallista, mitä nyt joskus minun huoneeni yläpuolella olevasta huoneesta kuuluu jänniä ja outoja ääniä harva se päivä. He myös soittavat pianoa usein ja kuuntelevat useastikin kovalla musiikkia (Antti Tuiskua ja PMMP:tä). Monesti on nukahtaminen ollut vaikeaa heidän vuokseen.. Tuossa perheessä myös tunnutaan riitelevän viikoittain, keittiössä, jolloin kuulemme omaan keittiöömme aikasta selvästi heidän riitelynsä kiitos ihanien putkien.
Muissa rapuissa ei ole sinänsä kummallisia tai outoja naapureita, yksi pikkupoika (kolmosella ymmärtääkseni) nyt on kuulema aika leija ja muutenkin kauhea esittäjä. Väittää olevansa kaikkea muuta kuin on. Ja hänen äitinsä on kyllä aika omituinen ilmestys, en osaa sanoa tarkkaan mutta välillä tuntuu ettei hän paljoa kiinnittäisi huomiota missä poikansa hengaa. Näen nimittäin tätä poikaa sitten siellä sun täällä, asemalla ja jonkin matkan päässä olevalla ostarilla. x)
Pihapiirimme on myös täynnä pikkupentuja (ei, koulun ja usean tarhan läheisyys ei varmaankaan vaikuta tähän), joten näiden juttelua on aika hauska kuunnella. Ja pikkupennuilla siis tarkoitan todellakin alle kouluikäisiä.

Ei minulla muuten ole sen erilaisempia naapureita kuin muillakaan. Tosin Satan on kertonut omista naapureistaan vaikka mitä.. x)
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Hobi

• Vuotislainen
« Vastaus #37 : Joulukuu 25, 2009, 20:09:53 »
Itse asun tiellä, josta raajautuu kaksi kujaa. Itse asun tiellä, joka on ihan kujan raajautumiskohdassa, mutta kuitenkin tiellä (kun kaikki mitkä menee näin - on tietä, mutta kaikki mitkä mene l on kujaa, plääh, kyllä te tiedätte, mutta eräs tuttavani ei tiennyt miten se menee..)

Mulla ei ole mielenkiintosia naapureita. Kivoja kaikki.

Mutta kerrompa nyt kuitenkin.

Yhteen naapuriperheeseen kuuluu äiti, isä, 2-vuotias tyttö (vai oliko se 3..) ja koira. Vanhemmat on tosi mukavia ja koira ylisöpö. Tosin se vauva oli vauvana ihan mieletön rasite (lue: me oltiin rasittavia), kun sen vaunut oli ihan meidän trampoliini vieressä. Aina kun se oli päiväunilla, eikä me tiedetty sitä, trampoliinin narina herätti sen ja se alko parkumaan ihan mielettömästi. Sit sen vanhemmat tuli aina mulkoilemaan, mutta mehän oltiin jo aina livistetty pois.. Onneksi se ei enää nuku päiväunia ulkona rattaissa :D

Toinen naapuriperhe: Mies, sen vaimo ja 2 aikuista poikaa. Mies on ihan mukava. Se välittää lapsista (kun kiljuin erään riidan jälkeen takapihalla: "Mun pikkusormi murtu!") se otti siitä hirveän hepulin ja ryntäsi auttamaan. Toinen poika on muuttanut jo pois, mutta se nuorempi hilluu kaikki yöt bilettämässä, sitten se tulee yöllä kavereineen ihan humalassa ja ne aloittavat tappelun. Tosi mielenkiintoista, siihen kun herää jotenkin vaan aina. Naista en ole nähnyt kovinkaan usein, nyhjää varmaan sisällä.

Kolmas naapuriperhe: Kivoja nekin. Vanhemmat, kaksi lasta, tyttö ja poika. Tyttö on isosiskoni kanssa samanikäinen ja poika vuoden nuorempi isoveljeäni. Niillä on ihana kissa, jolla on pojan nimi vaikka se on muistaakseni tyttö. Mies huusi aina meille (minä, kaksoissiskoni ja paras kaverini) "Mitä pojat?" ja me huudettiin aina närkästyneenä: "Ei me olla poikia!" Leikin sen tytön kanssa pienempänä.

Neljäs naapuriperhe: Virolainen nainen, sen mies, ja niiden kolme lasta. Virolainen nainen on äitini kaveri, sen mies on äitini lapsuudenystävä. Leikin niiden kahden tytön kanssa kun olin pienempi (toinen tytöistä samanikäinen kuin isosiskoni ja toinen vähän nuorempi). Niiden poika on samanikäinen kuin isoveljeni. Kun olin pienempi, hengailin aina niiden takapihalla.

Viides naapuriperhe: Siellä asuu mies jota en kovinkaan usein nää. Sillä on naisystävä ja naisystävällä on kaksi lasta, tyttö ja poika. Kerran se mies pimpotti meidän ovikelloa ihan humalassa ja kysyi että voimmeko me leikkiä lasten kanssa. Aina välillä ku ne lapset tuli, me leikittiin niiden kanssa.

Kuudes naapuriperhe: Vanhemmat, tyttö ja varmaankin poika. Vanhemmat on ihan kivoja, ainakin se mies.. Naista en ole kovinkaan monesti tavannut. Tyttö on ollut siskoni kaveri, se on sitä vuoden vanhempi. Niillä on varmaankin poika, ainakin sen luona luuhaa aina 2 poikaa.

Seitsämäs naapuriperhe: En tunne. Niillä on pariskunta ja 2 lasta (poikaa). Ihan tavallisia ihmisiä.

Kahdeksan naapuriperhe: IHAN PARAS. Parhaan kaverini perhe. Perheeseen kuuluu äiti, isä ja bestikseni (+ kaksi gerbiiliä). Niillä on tosi hieno talo joka on täynnä lasilintuja.

Eräs rinnakkaisluokkalainen poika (joka oli ennen luokallani) sanoi että olemme naapureita, mutta en nyt kuitenkaan ota sitä laskuus, koska nytkin otin aika laajan käsitteen naapurustostani (ainiin, naapuriyhdeksässä asuu vanha mummo jolla on kaunis piha). Jos ottaisin myös pojan laskuun, ottaisin myös entisen opettajani.

I was the lycky one
Reading letters, not writing them
Taking pictures of anyone
I know

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #38 : Tammikuu 09, 2010, 00:11:16 »
Pakko kai vähän avautua omistakin naapureista :) Oikeastaan ainoat, joista jotain kerrottavaa on, ovat seinänaapurini (asun siis kerrostalossa).

Huoneistossa asuu isä, äiti ja poika (n. 11v) ja tästä porukasta äiti vaikuttaa tavalliselta ihmiseltä, poika hivenen ärsyttävältä ja isä suorastaan kummalliselta. Miehen olemme nimenneet "Tä-mieheksi", hän kun tapaa tervehtiä ohikulkijoita sanalla "Tä". Jotain ongelmia hänellä myös luultavasti on, sen tarkemmin spekuloimatta, mutta toisinaan (useimmiten pienessä humalassa) alkaa naapurissa show. Tä-mies on tunnettu mm. musiikin soittamisesta aivan järjettömän lujalla (kuuluu tosiaan kaauas) ja todella oudoista tempauksistaan (vainoharhaisista huuteluista, itsekseen jutteluista ja robotilla käytävällä leikkimisestä). Yön pimeinä tunteina, ja joskus päivälläkin, herra vetäytyy autoonsa kuuntelemaan musiikkia (volyymeja taaskaan säästelemättä). Autossa hän saattaa istua hyvinkin monta tuntia.
Ilmeisesti hän ei käy missään töissä, vaan aika menee vaihtelevissa paikoissa juomiseen (auto, rappukäytävä, bussipysäkki, kaupunki).

Välillä tulee mieleen, että mitenhän "Tä-rouva" kestää miestään, mutta makunsa kullakin. Täytyy sanoa, että paljon hupia on tämän perheen seuraamisesta kertynyt :D
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Kahvikissa

• Vuotislainen
« Vastaus #39 : Tammikuu 13, 2010, 14:45:57 »
Naapurissamme asuu eräs todella rasittava mies.
Äijä istuu kesäisin pihakeinussaan ja kyylää. Siis ihan oikeasti kyylää. Sillä on kädet ristissä ison kaljamahan päällä ja se tuijottaa suoraan meidän takapihallemme. Kiva sitten tehdä jotain pihalla kun tuntee katseen porautuvan niskaan. Ja eihän tällä ihastuttavalla persoonalla ole tietenkään paitaa päällä.
Ja se huutelee. Todella rasittava tyyppi. Äijä luulee olevansa parempi kuin muut.
Kerran kävin myymässä keksejä (joskus ala-asteella) ja huomasin myös miten hyvin hän huolehtii hammashygieniastaan: rivi keltaisia hampaita näkyi irvokkaasti huulten välistä kun se hymyili.
(Reilua kutsua miestä siksi. Mutta kyllä se ansaitsee tuon nimityksen.)

Sitten on eräät naapurit joilla on aina sälekaihtimet kiinni. Todella (siis todella) harvoin ne ovat auki. Herää vain kysymys että miksi näin?

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #40 : Helmikuu 14, 2010, 20:16:39 »
Asun kerrostalossa, joten siellähän naapureita piisaa. Tosin aika harva heistä ovat mielenkiintoisia, mutta kerron siis heistä harvoista.

Samassa kerroksessa kanssamme on kaksi asuntoa. Kumpikin heistä ovat jollain tapaa outoja, mutta oudompi on kyllä noin 70-vuotias rouvashenkilö, joka valittaa. Ja valittaa. Ja vieläkin kehtaa valittaa. Hän tuli kuukausi sitten valehtelematta joka päivä soittamaan ovikelloamme ja valittamaan miten lämmitystä ei voi säätää desimaaliluvuissa tai miten hänen kaapinovensa on aina aamulla auki, vaikka se nukkumaan mennessä on ollut kiinni tms. älytöntä. Kerran hän rohkeni jopa häiritä sunnuntai-iltaamme sellaisella asialla, että hänen iltaansa häiritsee lentokoneet, jotka hänen mukaan lentää suoraan hänen asuntonsa yläpuolelta. :D Silloin voi vain nauraa, miten joku voi olla niin valittaja. Ja kaiken huipuksi hän oli selkeästi ottanut kohteekseen meidät, sillä joka kerta hän soitti aina vain meidän ovikelloamme. Hermothan siinä meni.

Toinen naapurimme on epäilemättä vielä vanhempi ja vainoharhaisempi, sillä kun kerran olin virpomassa kerrostalossamme ja soitin hänen ovikelloaan, kuului lukuisien lukkojen avausten ääni (ainakin viisi kolahdusta) ennen kuin ovi avautui, ja silloinkaan hän ei näyttäytynyt kunnolla, vaan vain näytti kädellään ettei virpominen käy ja meni sitten takaisin asuntoonsa laittamaan kaikki lukot kiinni. Hän ei ikinä näyttäydy saatika poistu asunnostaan ja siksi meillä olikin kerran huoli, ettei hän enää eläisi. Onneksi hän eli kuitenkin ja elää vieläkin, ihme kyllä, sillä on ilmeisesti todella vanha.

Erään naapurin koira on omituinen. Se ei ikinä hauku, kun sen tapaa, vaan käyttäytyy aivan normaalisti, paitsi illalla/yöllä. Kun olin kerran tulossa Peter Pan -näytelmästä (itse asiassa toissapäivänä), hän alkoi iltalenkillään minut nähdessään haukkua kuin hullu. Omistaja yritti rauhoitella sitä, mutta ei onnistunut. Päin vastoin: se tuli vain entistä hullummaksi ja alkoi vetää hullun katse silmissään minua kohti. Minä tietysti pelästyin ja juoksin sisään kerrostalooni. Aamulla se oli taas kuin mitään ei olisi tapahtunut: tyyni kuin mikä. Mielenkiintoinen koira. o__O

Entisestä talostamme on myös yksi outo naapuri, mutta enemmänkin hän oli ärsyttävä. Hän halusi aivan tahallaan kiusata koko naapurustoa mitä tyhmimmillä syillä. Ja tämähän ei ollut samanlaista ärsyttämistä kuin mitä naapuri, josta kerroin ylimpänä, teki, vaan tämä oli jo vakavampaa. Hän vei muun muuassa oikeuteen jutun, jossa parkkipaikkojen viivat eivät kuulemma olleet suorassa ja että asukkaiden pitäisi maksaa niiden siirrättäminen. Hän oli aivan hullu, kyllähän hän itsekin siinä asui, joten hän itsekin olisi joutunut maksamaan. Muttei se häntä haitannut, kunhan vain aiheutti mahdollisimman paljon kiusaa. Ja sitä hän tekikin. Onneksi emme asu enää samassa taloyhtiössä hänen kanssaan. Virpomisestakin hän antoi jonkun ihme Omega 3 -rantapallon, jonka tarkoitusta en ole ikinä tajunnut. o__O

Mutta vaikka kuinka mielenkiintoisia/ärsyttäviä naapurimme olisivatkin, he voisivat ihan hyvin kirjoittaa tähän topiciin samalla tavalla meistä, sillä me olemme varmasti meluisin perhe koko kerrostalossa. :D Tälläkin hetkellä pianoa soitetaan (lue: taotaan) täysillä.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #41 : Helmikuu 14, 2010, 21:10:48 »
Asun pikkukaupungissa, mutta silti meillä riittää naapureita. Toiset mielenkiintoisia, toiset eivät.

Muutaman rapun päässä minusta asuu vanhahko kissamummo, jolla on kaksi kissaa. Hän on lapsuudestani asti ulkoillut näiden kissojen kanssa ja me olemme ihan hyviä tuttuja, vaihdamme kuulumisia (eh... lähinnä kissojen kuulumisia) ja muutenkin tervehdimme toisiamme. Kissatkin tunnistavat minut ja tulevat joskus ulkona ollessaan jalkoihin kiehnäämään. Pienenä toin usein hänen kissojaan sisälle jos ne pyysivät ja sain kerran vastalahjaksi muutaman kauniin kaulakorun ja korvikset.

Kun oli vielä lapsi, alakerrassani asui keski-ikäinen juoppo, (nimi muutettu) Korpela. Kyseinen Korpelo joi koko ajan, pullosäkillisiä lojui käytävällä saakka, hän huusi ties mitä kännipäissään. Naapurin lapset juoksivat häntä aina kirkuen pakoon ja huusivat: "Korpelo tulee!"
Nuoret pojat heittelivät aina häntä lumipalloilla ja lähtivät naureskellen pakoon hänen jäädessä huutamaan näiden perään. Muistan aina ne tilanteet joissa me kaikki kuulimme, kuinka Korpelo hoippui käytävälle ja huusi täyttä kurkkua "Arska, en saa henkee!" Arska (tämäkin nimi muutettu) oli meidän ystävämme ja soitti sitten aina ystävällisesti Korpelolle ambulanssin keskellä yötä.
Korpelo muutti jossain vaiheessa pois (joutui luultavasti jonnekin kuntoutukseen tai sairaalaan) ja on jo kuollut.

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #42 : Helmikuu 28, 2010, 11:47:18 »
Käytiin eilen mummun luona kylässä. Heikäläisellä näytti olevan naapurina jonkin sortin siivousmaanikkoja, oli meinaan semmoista luuttuamista ja pölynimurointia se koko ilta. Mummu sanoikin, että ne pesevät ikkunatkin joka ilta.

Itsehän en tunne omia naapureitani, paitsi joten kuten sen, joka tuli valittamaan minulle ja ystävistölleni kun juttelimme rapussa. Olimme menossa koulun joulukirkkoon ja odottelimme yhtä kavereistani joka oli vielä kämpässäin. Odoteltiin siinä ehkä viisi minuuttia, niitä näitä jutellen, ja sitten naapurin täti tuli valittamaan ettei rappu ole mikään juttelupaikka. Vähän ihmeellistä, sillä olimme siinä tosiaan jonkun viisi minuuttia, eikä kellokaan ollut vielä kymmentä, jolloin pitäisi olla turpa rullalla. Ja yksi naapuri yskii keuhkojaan pihalle ja huudattaa joskus iskelmämusiikkia yöllä. Ei minulla sen ihmeellisempää porukkaa asu täällä.

- Moondancer, nukkemiäs

Merlina

• Ankeuttaja
« Vastaus #43 : Maaliskuu 07, 2010, 16:46:14 »
 Ai niin, unohdin silloin mainita: en ole oikea marsumimmi vaan yks sen kaveri joka päätti varastaa tunnukset!

Asun kanssa kerrostalossa. Meillä on kolme omituista naapuria.
Meitä vastapäätä asuu omituinen mummo. Sitä ei koskaan näe viikolla, vaikka valot ovat päällä. Joskus silhuettikin näkyy aavemaisesti lipuvan pimeissä illoissa. Pelottavaa... Sunnuntaisin se lähtee aina kahdeksan aikoihin aamulla ajelemaan autollaa kaupunkia. Ja palaa yhdeksän aikoihin illalla. Outoa, pelottavaa. Kerran kun mie ja kaverini vakoilimme sen postiluukusta, huomattiin rouvasen kotona haisevan ihan kauhealta.
 Yksi alakerrassa asuva mummeli (murmeli) muuttui ihan oudoksi kun hänen miehensä kuoli. Ennen hän oli ihan perusmummoa, nyt hän huutaa kaikesta ja koko ajan. Tiedän hänen vihaavan juoppoutta ja tupakkaa, mutta kerran hississä hänellä oli kauppakassit täynnä kaljaa ja sätkä suussa. Omituinen mummo. Mummeli rupesi huutamaan siitäkin...
 Ja sitten on se rouva, joka erosi viime kesänä. Kaikki neljä lasta jäivät asumaan sen rouveliinin luokse. Nyt kun nuorinkin kasvoi ulos hiekkaleikki-iästä, ei ketään näy enää ulkona. Ainoa jonka olen tänä talvena nähnyt on se kaikista vanhin. Se käveli jonkun tytön kanssa ikkunan ohi. Tuskin huomaisi vaikka koko perhe kuolla kupsahtaisi. Joskus nelivuotiaana muuten leikin yhden niistä lapsista kanssa. Nyt en ole sanonut yli vuoteen sanaakaan.
 Tiedän myös naapurin nuoren neidin pitävän minua hyvin omituisena kun soitin aina ennen vahingossa hänen ovikelloaan pyytäessäni kerrosta alempana asuvaa uutta naapuria ulos.
 Miksi kaikki kummajaiset ovat naisia? :P
- Oona
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2010, 20:39:46 kirjoittanut Marsumimmi »

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #44 : Maaliskuu 09, 2010, 08:50:41 »
No, entisessä rivitalossa oli hauskoja naapureita! Siellä asuin 8 vuotta ja näinä suurempina vuosilukuina asun nyt täällä mahtavassa paikassa.
Alan karata aiheen ulkopuolelle...no tässä ei ole kuitenkaan yhdellä tavalla hirveen kivaa asua ku tuolta toiselta puolelta kuuluu MELKEIN AINA portaissa pomppimista/juoksemista....no on täällä kivoja naapureita ja eräs tuossa vieressä omakoti talossa asuvalla pariskunnalla on ihana saksanpaimenkoira!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2010, 19:36:15 kirjoittanut Nomoni »

Poissa liiketerapia

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #45 : Syyskuu 11, 2010, 11:52:31 »
Nauran teidän naapureidenne kustannuksella. :D

Täällä asuu yksi kaveri, joka kulkee autollaan kaikki autoa pidemmät matkat ja hänellä on naisia joka sormelle, vaikka hän ei ole erityisen komea tai mitään. Hän on ainakin kerran ollut naimisissa ja petti vaimoaan koko suhteen ajan. Olen nähnyt hänet päivällä pihallaan osoittamassa rakkauttaan pelkät kalsarit päällä naiselleen, jolla oli yllä rintaliivit + farkut.
Eräs rouva, joka pelkää jollain lailla ihmisiä. Asunut monta vuotta täällä ja tervehtinyt minua arasti kerran, kun kävelin ihan hänen ohitseen. Sama muiden naapurien suhteen tai suurinta osaa heistä ei ole tervehtinyt koskaan.
Sitten on eräs mies, jolla on terrieri, pieni, mutta mielenvikainen. Tai koira on nyt kuollut, mutta se jäbä ulkoilutti sitä 24/7. Osuit niiden tielle ihan milloin tahansa, siellä ne kaksi olivat. Ja silloin oli pakko lähteä taakse päin, koska se räksyttävä rakki olisi hyökännyt kimppuun.

Me varmaan ollaan myös ihan jänniä naapurien silmissä. :D
Asutaan omakotitalossa, niin meillä ei ole seinänaapureita, mutta varmasti täältä kulkeutuu lähimmille naapureille kaikenlaisia ääniä...

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #46 : Syyskuu 11, 2010, 21:37:36 »
Täällä on kyllä yhdet niin mielenkiintoiset naapurit, että... mistäs sitä oikein aloittaisi. :D

Sellainen perhe on kyseessä, missä on äiti, isä ja kolme lasta. 2 niistä on jo aikuisia poikia ja 1 tyttö, joka on ehkä joku 4-5-vuotias. He ovat varmaan yksia kummallisimpia ihmisiä ketä olen ikinä nähnyt. Heillä on jotain 3-4 kissaa (en ole ihan varma lukumäärästä...) ja niitä sitten perheen isä huutelee nimiltä keskellä yötä, johon olen herännyt vaikka kuinka monta kertaa, kun on ikkuna ollut auki. Aina kun ajamme autolla heidän talonsa ohi ja joku heistä sattuu olemaan siinä pihalla ja äitini heiluttaa, niin he vaan toljottavat suu pyöreinä. :D:D
Olen nähnyt perheen hieman lihavahkon isän kiipeilevän läheisen puiston kiipeilytelinessä hyvin innoissaan lastensa katsellessa suut auki. He huutelevat toisilleen pihan eri puolilta hyvin kovaan ääneen tyyliin tämmöstä: "SAUNA ON NY LÄMMIN, MEE SINNE ENNEN MUA!", "SILAKAT ON NYT PAISTETTUNA, MENEHÄ SYÖMÄÄ"... :D He myöskin polttavat muovia (ja puutakin) takassaan, ainakin hajusta päätellen, ja savu täyttää koko kadun. Rasittavaa, kun se haju tulee sisällekkin...

Muut naapurimme ovat vaan jotain hiljaisia vanhuksia, lukuunottamatta tätä mainiota päivän-piristäjä-perhettä. Hehee.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa last hero

• Naaperkuutiainen
  • Vuotislainen
  • Love only matters
  • Pottermore: MidnightHowl38
« Vastaus #47 : Lokakuu 01, 2010, 22:40:15 »
Mielenkiintoiset naapurit todellakin!

Tässä viikko pari sitten pappani, joka asuu naapurissa, lanaili ja tasoitteli tietä kaivurilla. Sitten, yhteinen naapurimme tulee autolla tietä alas ja n. 50 metrin päässä alkaa painamaan auton torvea, että pappani väistäisi koneellaan ja naapuri pääsisi täyttä vauhtia ohi. Vähän se kai joutui hidastamaan, en ole ihan varma, kun en nähnyt tilannetta. Hetken päästä pappa lopettaa ja menee sisään, jolloin tämä naapuri lähtee omasta pihastaan vartavasten takaisin, jotta voi _rivuutella juuri lanatulla tienpätkällä. Voi luoja. En oikein tajua näitä naapurivihoja. :D

Myös toinen juttu tapahtui tämän tööttäilijänaapurin kanssa. Viime talvena isäni aurasi koneella meidän tietä, jonka varrelle naapuri oli jostain syystä jättänyt vanhan auton romun, jolla kukaan ei koko talvena ajanut. Muutaman viikon aurailujen jälkeen auton viereen ilmestyy kyltti, jossa lukee "vain kusipää auraa auton eteen." ??? Selevä. Kyse ei ole ollenkaan nuoresta miehestä, vaan ehkä lähemmäs 50-vuotias kolmen lapsen isä. Morjesta vaan, en oikein tiedä miten häneen tulisi suhtautua. :D
"But why's she got to go to the library?"
"Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library."

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #48 : Lokakuu 02, 2010, 10:40:27 »
Outoja naapureita täälläkin kerrostalossa!

Ruohonkorsitutkijat:
Melkein aina kun olen kaverini kanssa pihalla kuuntelemassa musiikkia keinuissa, pihallani kykkivät pikkuvauva ja hänen äitinsä. He istuvat molemmat varmaan puolituntia samassa kohdassa ruohikkoa sanaakaan sanomatta. Isä istuu ruohikon viereisellä hiekkalaatikolla ja syö banaania. Tämä toistuu joka ikinen päivä!

Ylimielisyyden huippu:
Talossamme asui myös outo mies. Hän teki asunnossaan remonttia ilman vuokraemännän lupaa 3 vuotta ja väitti että hänellä on siihen oikeus. Hän käytti pesutupaamme ilman varausta milloin huvitti ja sanoi että säännöt ovat heikompia varten. Hän potkaisi ilman syytä koiraani Tassua. Äiti teki siitä hänelle ilmoituksen. Mies suuttui ja lähti pois koko talosta.
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Lokakuu 02, 2010, 17:14:46 »
Hullulumipallosyndroomapihaansaylisuojelevavanhahaulikkomies

Asun kerrostalossa. Viereisessä naapuripihassa asuu kaverini ja ollaan leikitty monta kertaa siellä sen pihassa talvisin. Eräänä lumisena ja pimeänä talvi-iltana leikimme lumisotaa siellä pihalla. Yhtäkkiä meidän viereemme käveli sellainen vanha ja kurttuinen mies ties mitä toppavaatteita yllään. Yhtäkkiä se alkoi huutamaan jotain tyyliin ''HÄIPYKÄÄ TÄÄLTÄ S*****AN PENIKAT! SEURAAVAN KERRAN KUN NÄEN TEIDÄT MULLA ON REVOLVERI VALMIINA!!! ODOTAN INNOLLA SEURAAVAA NÄKEMISTÄ!!!!!!!!!!!!!!'' - ainakin jotain revolverista ja meidän tappamisesta ja siitä ilosta mikä kertyy, kun hän saa ampua meidät. Sen jälkeen näimme hänen kiertävän sitä pihaa ja tosiaan jotain pullottavaa takkinsa alla. Emme tehneet tästä kovinkaan suurta ilmoitusta. Myöhemmin saimme tietää, että pihassa oli ollut tarkalleen meidän näköiset pojat jotka rikkoivat sen miehen ikkunan.

Lyhytpissanhajuinenepäkohteliasjahiljainennainen

Kerrostalomme kahdennessa kerroksessa asuu lyhyt nainen, hivenen hullu (kai), joka haisee pissalle. Näin kerrataan mitä vahinkoa minulle on sattunut: nainen potkaisi minua, kun olin viisi vuotias, nainen ei varoittanut, että käteni oli hissin oven välissä ja näin käsi jäi kovaa pamahtavan hissinoven väliin, nainen ei kiitä jos häntä auttaa, nainen tönäisi minua kahdeksanvuotiaana, nainen yritti ottaa minulta koulukirjani ja lompakkoni. :)