Kirjoittaja Aihe: CSI (LV, Miami, NY)  (Luettu 9791 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Winnie the Weela

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« : Maaliskuu 12, 2003, 14:01:01 »
Toivottavasti tästä ei ollut jo topiccia. Katsoin, mutta en löytänyt.

Katsooko kukaan kyseistä sarjaa? Olen seurannut jonkin aikaa ja mielestäni se on aivan mahtava.
Sarjasta tekee kiinnostavan sen ympäristö. Siis Las Vegas. Yleensä kun on aina jotain New York tai LA juttuja..
Näyttelijät on myös hyvin valittuja. Rikosten rinnalla sarjan hahmojen elämää ollaan näytetty. Nytkin se bossi (en muista nimeä) on kovaa vauhtia kuuroutumassa.
Siinä tutkittavat rikostapaukset ovat kiinnostavia, yleensä.
Muutama viikko sitten tullut jakso, se, jossa oli oman naamansa turmellut malli ja sen sisko, oli tosi hyvä.

Mielipiteitä, kiitos!

- Winnie
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2010, 22:22:13 kirjoittanut Valeriana »

Enye

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2003, 17:03:29 »
Kyllä seuraan sarjaa, se on yksi niistä harvoista hyvistä sarjoista joita tv:stä nykyään tulee. Kaikki tutkijat ovat y^htä hyviä. Pidän Gregistä ja hänen tyhmistä tempauksistaan, kuten tässä jokun aika sitten siinä yhdessä jaksossa kun se soitteli ilmakitaraa ja oli tunkenut kumihanskan päähänsä *reps*. Grimson on sellainen ajattelija tyyppi, koskaan ei oikein tiedä mitä sen pään sisällä todella liikku, varmaan on niistä rikollisistakin välillä karmaisevaa seurata sen puuhia, luulisi siinä jo aavistavan, että jää kiinni.

Jotkut "kuvakulmat" mitä ohjelmaan on valittu, ovat erittäin mielenkiintoisia, kuten esim. nämä kaikki ruumiin sisälle menevät kuvat, jotka kertovat mitä on tapahtunut. Milloin luoti yms. on lävistänyt sen ja sen osan jne. Mielenkiintoita, on alkanut itseänikin kiinnostamaan jonkunverran tuo rikos tutkinta, tosin ei mitenkään ammatti mielessä. Mietin vain, että näillä oikeilla rikostutkijoilla täytyy varmaan olla fysiikka ja kemia aika vahvoja aineita ja minä taas inhoan niitä molempia ^^

Yönlilja

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2003, 17:50:07 »
Huom! Pieni spoilerivaara!

Grissom rulaa...
Harmi että se kuuroutuu. Minusta C.S.I ei ole C.S.I ilman Grissomia *roikkuu Grissom-haninsa jalta kiinni*.
Mutta sarja on upea. Olen harkinnut rikospaikkatutkijan uraa Myyrmanni-tapauksen jälkeen. Rikospaikkatutkijat ovat todellisia sankareita, ja mitä luonnontiedepainotteisella opiskelva ihminen mitään luonnolleen voi?
Tiedän, että ei se tietenkään ole lainkaan sama asia. Mutta itse aihe kiehtoo.
Sarja on toteutettu mielestäni erittäin hyvin. Parasta on kun saa arvailla itse sitä murhaajaa. Me tehdään aina äidin kanssa veto, kuka on mikäkin murhaaja. Voittaja saa selkähieronnan Oikeuden ja kohtuuden ajaksi.

Kuuttis

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2003, 19:02:30 »
Sarja osaa muuten olla pelottava. Muistatteko sen jakson, melko alussa, tai no... siis joka tapauksessa siitä on aikaa. Siinä oli se insestijuttu, missä sen teinityttö oli saanut isänsä kanssa lapsen, ja se isä raiskasi sen teinitytön lapsen. Se oli kammottava. Ja sitten kun siinä on ollut niitä hyönteisiä ja kaikkia...

Greg on ihanin *luvs* Ja Grissom. Hitto vie, et nyt kuuroutuisi joohan jooko? AAAA, mä en halua että Grissom kuuroutuu. Se oli kauheaa oliko nyt viime vai sitä edellisessä jaksossa kun ne oli siellä oikeudenkäynnissä, ja se tyyppi joutui toistamaan kysymyksensä kolme kertaa koska Grissom-rukka ei kuullut. v_v

-Q

Dolban

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #4 : Maaliskuu 12, 2003, 20:04:41 »
Loistava sarja kerrassaan. Oma suosikkini on Warrick, varmaankin siks kun se näyttelijä oli Alien Resurrectionissa niin cool :P. Miks se nyt on niin kamalaa jos Grissomilta lähtee kuulo? Ei se kuitenkaan sarjasta minnekkään lähde ja hyvinhän se tulee toimeen sen huuliltaluvun avulla.

Lainaus käyttäjältä: "Lilyps"
Ei mitään humpuukia tai scifiä

Nojaa, aika scifiä toi kyllä mun mielestä on. Ei toki kaikki osat mutta toiset niiden tutkimusvälineistä esim. on aika epätodennäkösesti yleisessä rikostutkimuskäytössä (mikä sekin vehje oli mikä analysoi ilmasta hajumolekyylejä ja sitten ne löysi poikien vessasta hajuveden hajua ja kaikki ilosesti selvis, huhhuh).

~Dolban

Alyssa

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2003, 21:07:28 »
C.S.I  on upea sarja. Todella nerokas ja hieno, miten ne jaksaakin keksiä niitä kaikkia rikoksia..

Paras on se tummahiuksinen nainen jonka nimeä en muista ja sitten se nuori tutkija, jonka nimeä en myöskään muista xD Aika hyvä fani olen.

Olen seurannut C.S.I:tä lähes koko ajan kun se on maikkarilta tullut, enkä aio lopettaa, niin hyvä sarja se on. Ei käy tylsäksi missään vaiheessa ja kehittää hiukan päättelykykyäkin kun yrittää arvata kuka on se oikea murhaaja (:

Kerrassaan nerokas sarja.

Iraida

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2003, 16:32:28 »
Rakastan C.S.I.:ta. (:

Kertakaikkiaan nerokkaasti tehty ja toteutettu. Roolivalinnat osui ihan nappiin, varsinkin tuon Grissomin *luv* kohdalla. Ja onhan se tutkija Greg ( ? ) loistava myös. ( Off topic: Välillä suomentaja / tekstittäjä on laittanut sen tutkijan nimeksi Greg, kerran Craig. Kumpi se on? )

Olen seurannut sarjaa siitä asti kun se Maikkarille ostettiin.
Mun omat suosikkini on ne jaksot, missä oli se sarjamurhaaja, joka loppujen lopuksi tappoi itsensä. Se oli karmivan nerokas mies.  :shock:

Lobelia

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2003, 17:42:41 »
C.S.I. on huippusarja mielestäni ehkä juuri siksi, että minua kiinnostaa yli kaiken rikospaikkatutkinta...Siitä hajulaitteesta sen verran, et sellaisia todellakin on. Veljeni vaimo on kemisti ja se tutkii hajuja. Kertoi kerran joutuneensa menemään kaatopaikalle tutkimaan hajuhaittoja. Ne imee sitä ilmaa ja vie sen labraan, jossa siitä voi erotella vaikka mitä "tuoksuja". Tämä kyseinen sukulaiseni kertoi erotelleensa kaatiksen löykästä mm. mansikan tuoksun!!!

Aika jännää...

Hailie Jade

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #8 : Maaliskuu 19, 2003, 14:45:46 »
C.S.I on aivan paras! (tänään se muuten tulee taas, jippii!) Se on hyvä sarja, sillä siinä ei ole mitään ylimääräisiä hömpötyksiä, vaan siinä todella ratkotaan rikoksia eikä esimerkiksi samalla seurata, miten kaksi labran työntekijää kuhertelevat salaa jossain  :wink:

Mii pidän siitä vaaleahiuksisesta naisesta, oliko se se Catherine? ^^
Ginnylainen: ei siinä ole mitään noloa, että pitää silmiä kiinni, en minäkään kestänyt katsoa kun ne avasivat siinä yhdessä jaksossa sen miehen pään (eikö se ollut se missä oli se pokerinpelaaja-papparainen?).

Kleio

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #9 : Maaliskuu 19, 2003, 17:39:00 »
Voi juu! C.S.I on paras sarja mitä tällä hetkellä telkkarista tulee! Silloin alkuaikoina en innostunut siitä yhtään, mutta kerran eksyin sitä silti katsomaan ja totesinkin sen ihan mahtavaksi sarjaksi ^_^ Erityisen hyvän siitä tekee, ensinnäkin se, että murhaajaa on turkasen vaikea arvata etukäteen, mikä tietenkin lisää jännitystä. Ja kuten joku jo totesikin, mielenkiintoinen paikka (Las Vegas) ja erikoiset kuvakulmat on pelkkää plussaa. Kaikkein parasta sarjassa on kuitenkin henkilöhahmot, jotka on todella kiehtovia, ja upeasti näyteltyjä! Ja tietenkin se miten uskomattoman taitavasti ne tutkimukset tehdään! Pienistäkin jutuista saadaan selville suuria juttua. Se oli ihan paras se viimeisimmäksi tullut jakso, jossa oli se oikeusjuttu sen näyttelijäpojan kanssa.. just kun oli jo ihan varma, että tästä ne ei enää selviä, niin Grissom menee ja tajuaa jotain ratkaisevaa! Jee!!  

Oi, ja mä rakastan Catherinea! Se vaan on niin täyttä rautaa! Ihan uskomaton nainen. Nick on myös ihana, sellanen lutunen ja söpö.

Yh, mutta ne jotkut ruumisjutut on kyllä tosiaan vähän iljettäviä. Ja siinä alkumusatunnaritekstijutussa (mikä se on?!) pitää joka kerta pistää silmät kiinni kun ne lyö sitä miestä jollain vasaralla (?) päähän. Iik.

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • My gift of silence
C.S.I
« Vastaus #10 : Maaliskuu 20, 2003, 17:26:15 »
Jeps. C.S.I on yksi parhaimmista sarjoista mitä tällä hetkellä tulee telkkarista. Ne jaksot on jotenki niin nerokkaita ettei aina ees pysy kärryillä siinä kuka on nyt se joka lopulta saadaan kiinni. Koska ainahan ne kuitenkin saa sen tyypin kiinni.. (oon nähny varmaan yhden jakson jossa syyllistä ei saatu kiinni, ja sekin syyllinen kuoli sitte jossain muussa jaksossa..) Oon varmaan jättäny yhen jakson välistä ku olin leirillä, mutta muuten oon kattonu kyllä kaikki. Ja aion vastedeski kattoa :)

Mutta mä pidän Grissomista ja Sarasta. Ne on jotenki vaan niin ihunia. Hih. Okei mä saatan olla jo vanhentunut teini, mutta se on vain jotenkin niin lutusta kun sen näkee kun ne tykkää toisistaan ja silleen ^_^
Joo. Onhan ne kaikki omalla tavallansa jänniä kun niistä paljastuu aina sillon tällön uusia erilaisia piirteitä mitä ei olis uskonu, että jo senki puolesta tosi fiksu sarja. Kannatetaan.
Breathe in, who knows how long this will last..

Seyana

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #11 : Maaliskuu 21, 2003, 21:31:38 »
Minua tässä sarjassa kiehtovat hahmojen epätäydellisyys. Kun nyt katsotaan vaikka Kettua, joka kyllä on paras saksalaisdekkari mitä onkaan, niin heti huomataan, että C.S.I:n hahmot ovat inhimillisiä. Ketusta tai Matlocista ei niinkään paljasteta niitä huonoja puolia. C.S.I:stä löytyy työnarkomaaniutta, rippuvuutta uhkapeleihin ja vaikka mitä. Tutkijat eivät siis ole pelkkiä tutkijoita, mutta toisaalta heidän yksityiselämänsä ei ole liian suuressa osassa.

Enemmän minua kiinnostavat motiivit kuin murhaajat. Sen murhaajan saa kyllä pääteltyä kun on lukenut tarpeeksi rikoskirjoja, mutta motiivi onkin sitten kovan työn takana, enkä ole osunut siinä kuin kerran kaksi oikeaan. Ja sitten tietenkin se murhaajien nerous. Ne niiden tavat tehdä rikoksia kiehtovat minua.
Viimekertainen jakso (se, missä ne luksustalon omistajat murhattiin) oli kyllä kieltämättä tylsä. Yleensä sarja onnistuu kuitenkin pitämään sellaista vähän karmivaakin tunnelmaa yllä. Tulee vähän Hellsing mieleen..^^;

Ihan alusta alkaen en ole sarjaa seurannut. Se sen mainos oli niin typerä, että sain sarjasta todella huonon kuvan. Mutta nyt olen valaistunut. Ei minulla mitään erikoista suosikkia hahmojen saralla ole, mutta eniten kallistun kuitenkin sen Grissomin puoleen. Mies muistuttaa kovasta FFX:n Auronia. Onhan Grissomillakin osittain surullinen kohtalo, kun mies menettää kuulonsa, joka on työn kannalta tärkeä. Tuskin tulisin herran kanssa toimeen, mutta ihailen sitä sarjassa. Grissom on sellainen hiljainen nero, josta minä pidän. toinen hyvä tyyppi on se ruumiinavaaja. "Onneksi työskentelen ainoastaan kuolleiden kanssa."

Minua kuitenkin ärsyttää se, että moni on alkanut haaveilemaan rikospaikkatutkijan urasta sarjan myötä, kuten myös vaikkapa hautaustoimistosta Mullan alla-sarjan seurauksena. Televisio ja tosielämä ovat kuitenkin kaksi eri asiaa, emmekä elä Amerikassa. Itseäni ei tuo työ pahemmin kiehdo, sillä siihen sisältyy kuitenkin niin paljon laboratoriossa työskentelyä, eikä sellainen vain sovi minulle.

Onkohan tämä nyt sitten sitä pohdiskelevaa vastaamista. *irvistää*

Astaldothoniel

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #12 : Huhtikuu 02, 2003, 22:20:06 »
C.S.I. on yksi niistä harvoista sarjoista joita seuraan  :D  Katson sitä siksi että se on mielestäni mielenkiintoinen. Vaikka tietysti sarjan tapahtumia on dramantisoitu jonkin verran todellisuuteen nähden niin siitä huolimatta on mielenkiintoista katsoa mitä rikospaikan tutkinnassa tapahtuu jne. Ja sarja tosiaan antaa myös katsauksen henkilöhahmojen omiin elämiin, muttei kuitenkaan liikaa niin että draaman puolelle mentäisiin.
Ei C.S.I. varmasti turhaan ole maikkarin katsotuin ulkomainen sarja  :D
Innolla odottelen myös sitä C.S.I. Miami sarjaa!

Poissa tuulilukko

• Vuotislainen
  • My gift of silence
C.S.I
« Vastaus #13 : Huhtikuu 03, 2003, 14:11:30 »
Spoilaa eilistä jaksoa (2.4)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Eleanír korjasi spoilauksen
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 10:13:10 kirjoittanut Eleanír »
Breathe in, who knows how long this will last..

chibi

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #14 : Huhtikuu 04, 2003, 07:28:39 »
Voi ei! Se "tutkija-kemisti-sähläri" on aivan ihana!
(nimi on jälleen hakusessa)
En osaa sarjasta kirjoittaa mitään rakentavaa palautetta,
kuin että parempaaai rikos/murha/tutkinta sarjaa ei olekaan..pidän varmaan sen takia että siinä on yhdistelty juuri niitä murha juttuja +muita päähenkilöiden yksityiselämän virittelyitä..

Mitä mieltä olette "tunnarista"?

** juu greg se oli  :lol:

Jelly

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #15 : Huhtikuu 16, 2003, 08:25:44 »
C.S.I. kuuluu ehdottomasti minunkin lempiohjelmiini siksi, että se ei juurikaan kerro niiden tutkijoiden yksityiselämästä. Kovin moni hyvä sarja, kuten esimerkiksi Teho-osasto, oli aluksi hyvä, mutta nykyäänhän vähintäänkin puolet joka jaksosta kertoo niiden lääkäreiden ja hoitajien yksityiselämästä.

Myös se, että arvoitukset ratkeavat yleensä vasta loppuvaiheessa, on hyvä puoli. Ja sarjaan jää koukkuun helposti, sillä usein juoni on sellainen, että juuri jakson lopussa paljastetaan jotain ja se jakso loppuu periaatteessa kesken, kuten pari viikkoa sitten siinä "taikurijaksossa" jossa se pidätetty olikin ko. taikurin avustaja.

Lainaus käyttäjältä: "Lord Azog"
Harmi, että Grissom meni kuuroksi.

<pilkunviilaaja> Eihän Grissom ole vieläkään kuuro, vaan kuuroutumassa. </pilkunviilaaja>

Mcgray

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #16 : Huhtikuu 24, 2003, 18:50:07 »
Minäkin pidän C.S.I:stä, ja olen katsellut sitä n. puoli vuotta, eli aikasta vähän...
Paras henkilö on ehdottomasti Sara (Jorja Fox) ja paras jakso on se, missä joku immeinen oli kidnapattu, ja Sara joutui siihen mukaan... Ja se kidnappaaja ilmestyi siinä pupun naamarissa ja sillä oli semmonen juttu jolla se sai äänen kimeäksi... Siinä oli mahtavasti näytelty sa Saran rooli, ja se oli niin kekseliäs kun jätti kaikkea johtolankoja kollegoilleen..(esim. laahusti kävellessään jne.) Itse en olisi varmaankaan vastaavassa tilanteessa keksinyt..

Verity

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #17 : Huhtikuu 25, 2003, 11:20:36 »
Joo, C.S.I. on kyllä ihan mahtava sarja. Olen nähnyt suurinpiirtein jokaisen jakson ja aina keskiviikkona pitää asemoitua sohvalle katsomaan sitä. Sarjassa tykkään erityisesti siitä, että siinä ei niin paljon keskitytä niiden tutkijoiden yksityiselämään vaan niihin rikostapauksiin. On kuitenkin hyvä, että niiden tutkijoiden elämä jonkin verran heijastuu sarjasta. Muistan hyvin sellaisen jakson, jossa tutkittiin yhden naisen kuolemaa. Se nainen oli asunut vaan aina yksin kotonaan ja tilannut kaiken puhelimitse, eikä oikeastaan ikinä käynyt missään harrasteissa tms. Sitten kun sitä tilannetta peilattiin Saran elämään, minulle tuli sellainen tunne, että tätä sarjaa katson kyllä aina. Hahmoista eniten pidän Grissomista ja Sarasta. Grissom on sellainen tiedetyyppi ja voisin hyvin kuvitella olevani ainakin jonkin verran hänen kaltaisensa. Sarasta pidän muuten vain. Vaikka kaikki hahmot ovat kyllä sellaisia, että niistä pakosta alkaa pitämään ainakin jonkin verran. Toivottavasti maikkari alkaa näyttämään sitä spinoffsarjaa Miamistakin. Siinä vaikutti olevan potentiaalia yhtä hyväksi sarjaksi.

LuMi

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2003, 17:14:48 »
Jäin tähän sarjaan koukkuun vasta vähän aikaa sitten. Kaverini pitivät minua tyhmänä kun en katsonut sitä ja passittivat katsomaan yheden jakson. (: Ja tässä sitä nyt ollaan.

Minusta ne rikokset ovat mainioita. Ja se miten tutkijat saavat syyllisen selville. Todella hyvä ohjelma. (:

Kelpie

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #19 : Huhtikuu 28, 2003, 18:27:18 »
Tällä hetkellä paras sarja mitä telkkarista vaan tulee. En ole seurannut sitä kauhean kauaa (...) jostain vuodenvaihteesta alkaen. *ei muista* Olisi kyllä tosi hyvä kiva jos vaikka eka tuontantokausi uusittaisiin. Sen voisi pistää vaikka joidenkin kauniiden ja rohkeiden tilalle:D

Mikä siinä sarjassa sitten kiehtoo? Kaikki. Ensinnäkin itse murha, murhaaja, motiivi, kuolinsyy... Ja mahtavat näyttelijät ^_^ Greg on kyllä ihan paras. Hurmaava persoona. *ihkuttaa*

Paras jakso oli varmaankin se Stalker, (miten tuo suomennetaan? Vainoaja?) se jossa se kaapeli-tv-hemmo (Niegel Crane?) vainosi Nickiä. Hyviä jaksoja on kyllä ollut paljon. Välillä vaan ne jutut on niin fiksuja että ne menee yli mun ymmärryksen...

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #20 : Heinäkuu 27, 2003, 14:57:15 »
C.S.I on tosi hyvä "poliisi-sarja" ja mikä parasta, siinä just ratkotaan niitä rikoksia, murhia jne. eikä olla vaan esim. *mennäänpä nyt kuulustelemaan tuota Danielia* *Jaha Daniel sanoi että Jon oli Hannahin kanssa silloin puistossa, sepä onkin sitten se murhaaja*
Tuo on mun mielestä ajan haaskausta että 15 minuuttia ratkotaan jotain riskosta ja siinä se koko ohjelma onkin.
C.S.I kestää tunnin ja siinä tapahtuu jotain koko ajan (otetaan mukaan rikoksen ratkomiset kuin se ulkopuolella tapahtuvat asiat :).
Ja se vaaleahiuksinen nainen (olikohan?) Catherine on hyvä. ^_^

Qia

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #21 : Elokuu 01, 2003, 22:05:54 »
Oi oi oi oi!

Min rakastan C.S.I:tä Se on ihku!
Se on hyvä koska siinä tutkitaan, ei niinkuin että haeppa se Herra Huu tänne niin vähän kuulustellaa ja tapellaan.
Siinä on niitä jänniä kohtia missä näytetään niitten tutkijoiden teorioita.
Se on vaan vähän tyhmää että kun se tulee C.S.I Miami tulee vain Subtvltä ja meillä se ei näy koska äitini mielestä sieltä tulee vaan hömppää.Mutta eikö kolmas(?) tuotantokausi lähde pyörimään syksyllä tavalliselta kanavalta (MTV3)?

Gabriel

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #22 : Elokuu 04, 2003, 12:34:14 »
Spoil

Eikös Grissomilla ole aivokasvainta? Ainakin niin olisin kuullut. Siksi kuuroutumassa. On se ihan hyvä sarja, mutta vähän, no...feikki. Tutkijat ratkaisevat rikoksia AIVAN liian nopeasti ja he kuulustelevat rikollisia. Siis C.S.I.=Crime Scene Investigator. Eli tutkivat rikospaikan, antavat poliisille tulokset ja poliisit kuulustelevat ja ratkovat rikokset. Mutta eihän sarjaa kukaan kattoisi jos siinä olisi että "No niin. Tossa sulle sormenjäljet. THE END". Mutta se silti häiritsee.

Hattara

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2003, 10:32:05 »
Amerikkalaiseksi tv-sarjaksi yllättävä hyvä. Myönnän toki pitäväni rikossarjosista, tästä erityisesti.

Koukkuun jäin jo katsottuani pilottijakson, joka esitettiin jo hyvän aikaa ennen sarjan alkua. Kaikki jaksot onkin sitten tultu katsottua (mikä on minun kohdallani erittäin harvinaista).

Tiedän toki että jaksoissa on aina sama kaava. "Päärikos" ja jokin "pikkurikos", mutta ei se minua ainakaan haittaa. Hahmot ovat sopivan persoonallisia, eikä sarja keskity pelkästään tutkijoiden omiin kiemuroihin. Kaikkea on tasapuolisesti. No, onhan se vähän hassua kun ne rikokset saadaan aina ratkaistua niin sutjakasti.

Palaisi jo tauolta, niin saisin nähdä mitä seko-labra-Greg taas keksii. Grissomin omalaatuisuuttakin on ikävä.

Poissa Peetuli

• Spoilaajia syövä
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
=0)
« Vastaus #24 : Marraskuu 02, 2003, 15:48:42 »
Siis aivan ihana sarja! *ihkuttaa* Mä rakastuin siihen, kuinka ne ratkasee niitä juttuja, kun ne näyttää KAIKEN. Siis miten esim. luodit menee haavaan ja mitä ne tekee...

mansuli

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #25 : Tammikuu 21, 2004, 17:38:42 »
Olen myös samaa mieltä kuin edellinen, sarjaan pääsee "sisään" kun näytetään aina mitä on tapahtunut, tai voinut tapahtua. Itsekkin pääsee ratkomaan juonta, ja veikkaamaan. Pidän paljon kaikista tämän tyylisistä sarjoista, mutta C.S.I Miami on mielestäni surkea. C.S.I:ssä on loistavat näyttelijät, sopivat "poliisin" / "tutkijan" rooleihin.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
C.S.I
« Vastaus #26 : Tammikuu 22, 2004, 22:19:47 »
Lainaus
Oma suosikkini on Warrick

Samoin täällä!!!! Se on ihqu! Peliriippuvainen tai ei, se on niin mahtavan seksikäs että aivot lähtee.
Grissom on ihan kiva, mutta jotenkin siitä tulee heti alkuun semmonen kuva (osittain niitten "sukelletaan kameralla ihmisen hermosolujen sisään" sceneistä) , että mikä tahansa rikos, se erottaa sen supersilmällään veritahran kilometrin päässä olevasta verenpunaisesta matosta ja toukat hoitaakin loput. Mutta kovin metka mies silti.
Sarja on, kuten joku jo sanoikin, yksi harvoista hyvistä amerikkalaisista sarjoista (toinen on ehd. Ilman Johtolankaa) mutta joskus toivoisi, että heiltä jäisi ratkaisematta joku juttu.

parempi-ananas

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #27 : Maaliskuu 14, 2004, 20:48:23 »
Erittäin viihdyttävä sarja. Aika alusta aloin katsoa, ja heti jäin koukkuun. Poliisisarjoista olen aina pitänyt, ja kun nyt vielä lisätään paaljon tiedettä ja faktaa(?) rikostutkimuksesta, ei paremmin vosi olla. Ja Grissom... Grissom on omaa laatuaan, koskaan ei tosiaankaan tiedä, mitä hänen päässään liikkuu, hän on ehdottomasti mielenkiintoisin hahmo. Ja kuten on mainittu hienot erikois efektit (kuva menee esim. veitsen terän mukana mahan läpi) ovat vaikuttavia ja luovat sarjaan taas uuden viihdyttävän puolen. C.S.I. Miamia en ole ihan periaatteesta katsonut, enkä varmaan tule katsomaankaan... Sitä paitsi nyt on suunniteilla C.S.I. New York, ja Grissomin näyttelijä on uhannut, että jos se tulee, hän ei aio enää jatkaa. Nyt sitten kavereitten kanssa ollaan mietitty (puoli)tosissaan, että lähettään tonne isoille jehuille jokin adressi tai jotain. Grissom ei saa lähteä!

Pohjantähti

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #28 : Huhtikuu 23, 2005, 01:05:34 »
Hassua, ettei tästäkään ole topikia.

Noniin, CSI:sta on jo kehittynyt melkeinpä käsite suhteellisen lyhyessä ajassa (n. viisi vuotta) ja niittänyt mainetta. Esim. Quentin Tarantinohan tulee ohjamaan nyt Jenkeissä pörivän viidennen kauden päätösjakson.

Varmaan sarja jakaa katsojia aika paljon kahtia, vaikka luulen, että naiiviutensa lisäksi siinä ei mitään über-ärsyttäviä tekijöitä ole. Sitte ovat ne Spin-offit, CSI Miamit ja New Yorkit, jotka sitten halkovat CSI:n fanikuntaa vieläkin.

Itse en ihan alusta alkaen innostunut CSI:sta, minua ärsytti, että rikospaikkatutkijoiden työnkuvaa oli niin muunneltu. Jossain vaiheessa jäin koukkuun ja nyt olen jo muutaman vuoden fanittanut. Varsinkin Greg, Nick, Brass ja Grissom saavat kärsiä fanituksestani.

Mitenkään ylellisen älykästä katsottavaahan CSI nyt ei ole, mutta kyse on kuitenkin TV-sarjasta, josta on paha tehä mitään superälykästä, varsinkin kun se on amerikkalaiselle valtavirtayleisölle suunnattua. Yleensä verrattuna jenkkisarjoihin CSI nyt kuitenkin edustaa parhaimmistoa. Ja onhan siinä aika mielenkiintoisia hahmoja jotka jopa kehittyvät, eikä se elokuvallisestikaan ole ihan kökkö... Varsinkin viime aikoina sarjassa on kokeiltu uusia temppuja (esim. viime viikolla lähetetyssä jaksossa yksi ilta kuvattiin neljän eri rikoksen ja tutkijaryhmän kautta)

Suomeenhan CSI saapuu jotakuinkin puolen vuoden viiveellä. Itse en jaksa odottaa, joten hankin jaksot saman tien itselleni heti kun ne Jenkeissä ilmestyvät, eli n. vuorokauden viiveellä. (Pohdin torstaina Amerikassa lähetettyä jaksoa, jos joku on utelias.)

Joten pannaanpas muutama kysymys:
Milloin aloit katsoa CSI ja miksi? Mitäs mieltä olet spin-offeista? Kuka on suosikkihahmosi? Yleistä mölinää hahmoista, musiikista ja juonikuvioista!

millie

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #29 : Huhtikuu 23, 2005, 11:50:05 »
Minä aloin katsoa C.S.I:tä heti kun se Suomeen tuli. Minusta sarja on aivan loistava, tosin Miami ei vedä läheskään vertoja alkuperäiselle Las Vegasille, jossa henkilöt ovat paljon kiinnostavampia. Lisäksi Miami ei tule edes kovin hyvään aikaan, joten se jää siksikin useimmiten katsomatta. Las Vegas sen sijaan on lähestulkoon pakko katsoa! Tykkään :).

Cielo Stellato

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #30 : Joulukuu 18, 2005, 01:07:55 »
c.s.i on loistava sarja. aloin myös pitää sitä lempisarjanani kun se tuli suomeen ekä c.s.i miam vedä tosiaankaan vertona c.s.i:lle. näytteliät tässä sarjassa on todella hyvät.

mutta nykyään olen huomannut että aiheet ovat enemmän olleet seksuaalisuuteen liittyvää. jokin näyttelijä on raiskattu henki hieväriin. syhmä seksi bleet ym muuta ovat vähän ihmeellisiä mutta huumoria niistä kyllä löytää että ei tarvitse hävetä silmiään päästä kun vanhempien tai isovanhempien seurassa joutuisi katsomaan :D

Marnie of Gondor

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #31 : Joulukuu 18, 2005, 01:45:38 »
Minä katson näistä sitä alkuperäistä CSI:tä - se on minusta kaikkein paras. Tai no, CSI Miamista olen katsonut vain pari jaksoa, eikä se oikein iskenyt. Kaipa sen takia että olen niin tottunut näihin Las Vegasin tyyppeihin. ^^ Nimenomaan tuo hahmokaarti CSI:ssä viehättää minua - ötökkämies, peluri, labranörtti, strippari, yksinäinen susi... jokainen on oma persoonallisuutensa joka on hyvin pidettävä.

Ja ihmissuhteista ja parituksista; minusta Sara/Grissom ei ole ollenkaan toimiva paritus vaikka sitä miten yritetäänkin pohjustaa sarjassa. Siinä ei kerta kaikkiaan ole kipinää. Hiukan vihjatussa Catherine/Warrickissa on minusta  paljon enemmän potentiaalia.

Toxicity

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #32 : Joulukuu 25, 2005, 14:26:31 »
Oi että, rakastan tätä sarjaa. Tai no, C.S.I:tä ja spin-off Miamia. Onko New York -versiosta muuten edes näytetty yhtään jaksoa Suomessa? Minä näin niitä muutaman kun viime heinäkuussa Lontoossa. Ihan OK:lta nuo näyttivät.
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat että Miami on paljon huonompi kuin alkuperäinen, sillä minun mielestäni se ei ole. Aloitin katsomaan näitä sarjoja melko yhtä aikaa, joskus viime keväänä. Minä en näe sarjoissa varsinaisesti muuta ratkaisevaa eroa kuin näyttelijät ja ympäristö. Onko se sitten sitä, että C.S.I LA on alkuperäinen, niin se on luonnollisesti vain parempi? Öö. Perusideahan on sama kaikissa näissä kolmessa.
Mutta joo, mielipiteensä tietty kaikilla.

Miksikö katson sarjaa/sarjoja? En oikein tiedä. Ne ovat kai vain sopivaa viihdettä, tai jotain. Nämä takaumat ja tällaiset mikroskoopintarkkuudella näytetyt kuvat (en osaa selittää) ovat mielenkiintoisia ja antavat sarjoille omanlaisensa tyylin.
Näyttelijöistä minulla ei ole varmaankaan varsinaista lempparia enää. SPOILER. Kun Speedle kuoli eräässä Miamin jaksoissa, en ollut uskoa silmiäni. Tuijotin vain ruutua ja attelin että ei voi olla totta. Lopun jaksoa sitten itkin. Hän oli vain niin suloinen ja symppis...no siitäkin voi olla tietty montaa mieltä.

No mutta, minä joka tapauksessa pidän molemmista sarjoista. Myönnän, että siitä aluperäisestä pikkuhiukkasen enemmän, mutta ihan vähän vain.

Silenzio

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #33 : Joulukuu 25, 2005, 21:53:13 »
C.S.I (Las Vegas) on ollut yks mun suosikkisarjoista siitä lähtien, ku sen ensimmäistä kertaa näin. :) Jokainen jakso vetää puoleensa, ja henkilöt on kiehtovia. Varsinkin Catherine, joka on ehdottomasti mun mielestä parhain henkilö ko. sarjassa.

Miamista taasen en pidä läheskään yhtä paljon kuin tosta alkuperäsestä, vaikkakaan se ei siitä loppujen lopuks kovinkaan paljon eroa. Nimenomaan Miami onkin varmaan yks syy miks en siitä pidä, Las Vegasin glamouri ku puree muhun paljon paljon paremmin ku mitkään rantahietikot. C.S.I New Yorkia en oo nähny ees vilaukselta - mut ootan sitä kuitenkin innolla, sillä MTV3 alkaa sitä ens vuonna eetteriin pamauttamaan. Niin ja suorastaan rakastan Nykkiä, joten se on kans yks syy sen odottamiseen. :)

Poissa Howler

• "Räyhääjä"
  • Vuotislainen
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #34 : Tammikuu 01, 2006, 17:15:19 »
Kumpaanko sitä nyt sitten pitäisi kirjoittaa, tähän, vai tuonne vanhaan? *hämmentynyt*

Ozzy

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #35 : Tammikuu 01, 2006, 17:21:39 »
Kerran katoin tän sarjan jakson, kun Peter Fránzen esiinty siin. Iha hyvä sarja oli, mut muhu ei oikee iske nää poliisisarjat. Alias kylläkin iskee :)

Cielo Stellato

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #36 : Tammikuu 01, 2006, 17:58:03 »
Mitääh? Onko Fránzen ollu siinä :o ? Millo se tuli..? Tietty muutama vuos sitte :D

alcor

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #37 : Tammikuu 02, 2006, 18:37:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Cielo Stellato"
Mitääh? Onko Fránzen ollu siinä :o ? Millo se tuli..? Tietty muutama vuos sitte :D

Eihän siitä ole kuin about kuukausi.. Olisiko ollut siinä marraskuun lopulla. Muistelisin että joskus silloin, kun minulla oli koeviikko marraskuun lopulla enkä itse ehtinyt katsoa jaksoa mokoman takia.

Poissa Howler

• "Räyhääjä"
  • Vuotislainen
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #38 : Tammikuu 14, 2006, 18:17:53 »
Minä pidän alkuperäisestä ja myös Miamista. New Yorkista ei vielä mielipidettä, mutta alkaa tuntua että kohta survoovat vähän liikaa CSI:tä.
Jotkut tapaukset ovat myös jääneet todella hyvin mieleen, mutta niitä on niin vaikea saada kirjoitettua niin että muutkin muistaisivat (Huomioni yleensä kiinnittyvät mitä eriskummallisimpiin asioihin ja muistan jakson niiden kautta).

Psssst, se jakso missä Fránzen esitti ruumista oli surkea ;)

mohikaani

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #39 : Tammikuu 20, 2006, 22:50:37 »
Yksinkertaisesti paras ohjelma! :D
Olen pääosin tuota LVtä katsellut, Miami ei enää niinkään kiinnosta. (siitä on tullut jotenkin niin tylsä, aina pelkkiä yökerhoja ja niukkatoppisia tyttöjä. :>)
LVstä suosikkini on kyllä ehdottomasti Catherine ja Sanders. (aah, se on niin ihana <33 ;D)

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #40 : Tammikuu 21, 2006, 14:31:56 »
Minäkin katsoin C.S.I:tä kun se tuli Suomeen ja katsoin sitä pitkän aikaa, kunnes se jäi. Ja sitten kun Miami tuli, katoin ekan jakson ja tulin heti siihen tulokseen, ettei se vedä vertoja Las Vegasille. Jotenkin tönkkö. Ja tätä New Yorkia tuskin tulen edes katsomaan.

Silloin tällöin tulee LVtä katsottua (eli silloin kun muistan). Grissom ja Warrick ovat lemppareitani. Warrickista taidan pitää eniten. Ihania kumpikin.

Minunkin piti katsoa se jakso jossa Franzén oli, ihan mielenkiinnosta, mutta unohdin koko asian. Jälkeen päin vasta muistin, mutta eipä hirveämmin haitannut.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Rattlesnake

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #41 : Tammikuu 22, 2006, 01:14:59 »
Tuleehan noita katsottua melko usein, jos ei esitysaikana ole paikalla niin faija pitää huolen, että menee ohjelma levylle.

Miami on suosikkini, siinä on se Roswellin tyyppi sitten se blondi ja Horatio, kaikki loistavia näyttelijöitä. Ohjelmien teknisyys viehättää sisällä asuvaa nörttiäni, eli tulee katsottua onko hommat tehty oikein ja kyllähän ne on.

Vegasia ja NY'tä en ole nähnyt, mutta näitä kahta ensimmäistä on tullut tiivisti seurattua alusta asti. Laatuviihdettä.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #42 : Tammikuu 22, 2006, 09:54:13 »
Onko kenelläkään tiedossa koska tätä CSI New Yorkia aletaan näyttää Suomessa?
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #43 : Tammikuu 23, 2006, 13:47:37 »
Kate: CSI NY alkaa 15.3

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #44 : Heinäkuu 24, 2006, 00:47:03 »
Minä rakastan C.S.I:ta - kaikkia niitä. Eniten olen varmaankin katsonut C.S.I Miamia, tosin C.S.I New Yorkiakin olen ihan kiitettävästi seuraillut. Alkuperäistä C.S.I Las Vegasia en ole oikeastaan katsellut muutamaa jaksoa enempää.

Minua viehättää tämäntyyppiset sarjat yleensäkin. Ilman johtolankaa, Todistettavasti syyllinen, yms. En ole niinkään kiinnostunut henkilöistä, vaan rikoksista ja niiden selvittelyistä ja toimintatavoista, jotka eivät varmaankaan tosin ole kovin todenmukaiset. Pidän kuvauksesta ja juonen lennokkuudesta, tosin hahmot ainakin Miamissa eivät ole hääppöisiä.

Silti, erittäin hyvää katseluviihdettä, jos suinkaan muistaa siirtyä telkkarin eteen kun näitä tulee.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Doni

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #45 : Heinäkuu 24, 2006, 10:39:31 »
Minä pidän C.S.I:stä. Seurasin C.S.I Miamia niin usein, kun sain ja se jäi yleeensä lomille.. Minä nimittäin pidin siitä C.S.I Miamin Hortensiosta(vai mikä nyt olikaan, mutta kuitenkin te ymmärrätte mitä tarkoitan) ja minua harmitti tidella paljon, että tämä ohjelma tuli niin myöhään.. :/ Minulla, kun oli maanantaisin kahdeksan aamu. SItten aina koulussa sai kuunnella kuinka muut puhuivat siitä jaksosta, kun itse ei saanut katsoa niin harmitti vietävästi. Tuleeko muuten C.S.I Miami nykyisin subilta? Ja jos ei C.S.I Miami niin tuleeko ylipäätään joku C.S.I ?

Nyt olen sitten ruvennut seuraamaan C.S.I New Yorkia. Kouluaikana katsoin jokikisen jakson, mutt anyt kesälomalla on jäänyt vähemmälle.. EN ole varmaan katsonut yhtäkään jaksoa nyt. Sitten, kun koulut alkavat niin tulee taas katsottua enemmän telkkaria :)

Leitha

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #46 : Heinäkuu 27, 2006, 12:48:04 »
Doni, Horatio se on! :DD

Minä ihan koukussa CSI Miami oma suosikkini niistä kolmesta. Las Vegas jos jokin on tönkkö :D Mutta se päätösjakso oli aivan mahtava! Minä olen aina pitänut Quentin Tarantinon (tai sen) materiaalista. Jummi, minä tykkään.

Milloinkohan mahtavat uudet jaksot alkaa CSI Las Vegasista ja CSI Miamista. Inhottaa kun ei tiedä, olen niin koukussa koko sarjaan.

eyrie

• Ankeuttaja
CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #47 : Heinäkuu 27, 2006, 14:19:02 »
Alkuperäistä C.S.I:ta on tullut katsottua jo melkeinpä siitä, kun se täällä Suomessa alkoi pyörimään, mutta Miami/New York/whatsoever spinoffehin en ole koskaan mieltynyt samalla tavalla. Tottakai olen sekä Miamia, että New Yorkia katsonut aina välillä, kun ei ole ollut muutakaan tekemistä.

Lainaus käyttäjältä: "Toxicity"

En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat että Miami on paljon huonompi kuin alkuperäinen, sillä minun mielestäni se ei ole. Aloitin katsomaan näitä sarjoja melko yhtä aikaa, joskus viime keväänä. Minä en näe sarjoissa varsinaisesti muuta ratkaisevaa eroa kuin näyttelijät ja ympäristö. Onko se sitten sitä, että C.S.I LA on alkuperäinen, niin se on luonnollisesti vain parempi? Öö. Perusideahan on sama kaikissa näissä kolmessa.

Minusta Las Vegasissa henkilöhahmot ja niiden ns. kemia on rakennettu paljon paremmin. Jokaisella henkilöllä on hyvin muistiinpainuva olemus, tausta ja luonne, jotka jotenkin tulevat selvästi esille joka jaksossa. Miamissa/New Yorkissa ei vain synny sitä tunnelmaa minkä Las Vegas saa aikaan. Sitä sarjaa katsoo muutenkin kuin vain siksi, että siinä ratkotaan murhia.

NsDead

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #48 : Kesäkuu 18, 2007, 16:57:39 »
Minäkin olen yllätys yllätys katsonut C.S.I:tä. Olen katsonut niin Las Vegasia, New Yorkia ja Miamia. Minusta alkuperäinen Las Vegas sekä Miami ovat parhaimmat. New Yorkissa ei ole sitä samaa tunnelmaa. Onhan sekin aivan yhtä hyvin tehty ja toteutettu, mutta silti se ei vedä vertoja Miamille tai Las Vegasille. Ne kaksi ovat aivan yhtä hyviä. Miamia olen enemmän katsonut, koska sitä on tullut nyt lähiaikoina enemmän teeveestä. Horatio on hauska tyyppi laseineen, jotka laittaa joka jaksossa päähänsä. Silti pidän eniten Boa Vistasta, jonka ex-mies oli kiusannut häntä ahkerasti ennen kuolemaansa. Las Vegasissa on tietenkin Warrick Brown, Sara Sidle ja Nick Stokes. Aivan mahtavia roolihahmoja hekin. Sarja on toteutettu mielestäni hyvin uskottavasti. Toivottavasti sarjaa jatketaan vielä pitkään. TV-sarjan lisäksi olen lukenut sarjan pohjalta tehdyn kirjan, joka oli sekin aivan mainio.

Poissa Tinde

• Vuotislainen
Vs: CSI (LV, Miami, NY)
« Vastaus #49 : Heinäkuu 08, 2007, 01:50:03 »
Minä seuraan näitä C.S.I sarjoja.Minusta C.S.I.t ovat kiinnostavia, kun ne ratkoo rikoksia tai no yleensäkkin murha/tappo juttuja.Minusta näiden sarjojen näyttelijät jotka ovat rikostutkijoita sopivat mainiostii rooleihinsa, koska heillä on jonkilaista tiukkaa asennetta tai kai se sitten johtuu siitä, että rooli vaatii tietynlaista jämäkkyyttää ym..

Suosikkini on ehkä Suomessa uusin C.S.I NY.NY paikkanakin on paljon viehättävämpi, kuin joku Las Vegas vaikka täytyy myöntää, että Miamin beachit vetävät puoleensa, mutta totuus on, että suurissa kaupungeissahan rikokset ovataina korkeammalla, koska sitä porukkaakin on niin paljon.

Itseä välillä ihmetyttää se, että miten joka jakso on aina samanlailla kaavamainen.Tapahtuu rikos, rikoslabrasta tullaan tutkimaan asiaa ja etsitään johtolankoja ja hups sitten on taas yksi rikos selvitetty.Voisi välillä kädä niin, että jokin menee pieleen.NY.ssahan on vielä kesken joku hyväksikäyttö tutkimus jonka takia NY aslkuperäis henkilöstöstä yksi joutui eroamaan, kun sarjan 2 kausi lähti käyntiin.
"There's something beautiful inside you".

NsDead

• Ankeuttaja
C.S.I
« Vastaus #50 : Heinäkuu 10, 2007, 16:45:39 »
Itseä välillä ihmetyttää se, että miten joka jakso on aina samanlailla kaavamainen.Tapahtuu rikos, rikoslabrasta tullaan tutkimaan asiaa ja etsitään johtolankoja ja hups sitten on taas yksi rikos selvitetty.Voisi välillä kädä niin, että jokin menee pieleen.

Myös minusta osa jaksoista on kaavamaisia, mutta eipä se pahemmin häiritse. Ainakin minulla on tullut eteen jo useampi jakso, joissa eteen tulee monenlaisia ongelmia. Esim. todisteet ovat varastettu tai syyllistä ei muuten vain saada kiinni.

Poissa Hamish

• Vuotislainen
  • Pottermore: DustSand65
« Vastaus #51 : Heinäkuu 11, 2007, 15:08:46 »
Jes, toi "original" C.S.I., elikkäs LV on tosi pitkään ollu mun suosikki. Ne hahmot, jokainen, viehättää omalla tavallaan, mutta jos paras pitäis sanoa, nii kyllä se taitaa olla tuo Greg. Vähiten pidän Sarasta. Nojoo. Muistan, kun joskus miljardi vuotta sitten katsoin Ilman johtolankaa-sarjaa, ja selitin siitä mun siskolle jotain. No sisko ehdotti että kattoisin C.S.I:tä ku se on parempi. Katsoin yhden jakson ja jäin heti koukkuun. En ole ihan 100% varma mistä tk:sta aloin seuraa, mut uskon, että se oli kolmannen loppu puolella, ja sitten uusintoja subtv:n puolelta kattonu kanssa. Onhan mulla ekan kauden 12 jaksoa dvd:llä, mut ärsyttää ku siinä ei ole koko ekaa kautta;o.
CSI: Miami on myös ihan hyvä. Joskus subtv:ltä aloin sitä kattoa, ja nauhoitin silloin ku sitä tuli myöhään maikkarilla sunnuntaisin. Miami on silleen vähän ärsyttävä, ku musta se on jotenkin sekavampi ku LV. En nimittäin aina tajua mistä ne tutkijat aina repäsee jotain juttuja. Ja Horatiolla on joku ongelma niiden sen aurinkolasien kanssa, ku se tykkää niitä koko ajan naamaan tyrkätä ja melkein heti ottaa pois :D. Nauran Hoon ja sen lasien on/off-suhteelle. Kerran muuten mun nicki jossain (on varmaan vieläkin) oli Calleigh, mikähän on yhden tutkijamamman nimi. Jeejee. Katoin eilen yhden jakson subilta (taas sieltä :D), mut ärsytti ku settu tietenkin olee se jakson mistä en tykänny:(. Johtuen siitä, että Tim Speedle kuoli siinä jaksossa</3. No katoin sen kuitenkin. Oon miettiny, että voisin siitä ostaa ekan kauden dvd:llä, ku niitä jaksoja jaksaa sentää vielä katella;>.
Sitten on se suurin kompastuskivi, CSI:NY. Voi lolleropollero! En niistä henkilähahmoista saanu mitään tolkkua, enkä edes jaksanu yhtä jaksoa kunnolla kattoa, ku se oli vaan jotenkin nii.. No ei tarpeeksi iskevä ainakaan. Gary Sinisen olen nähny kahdessa leffassa ton Nykin jälkeen, tossa Forrest Gumpissa ja Vihreässä mailissa. Ihan jees se niissä oli, mut tossa Nykissä se nyt ei niin hyvä ollukaan;o. Kaiken lisäksi valaistuskin on aika suuressa arvossa näissä. LV:ssä hohtaa kaikki ne kasino-valot, mitkä on kivoja lisää väriä, Miamissa se aurinko pitää ympärisön mukavan näköisenä, mut Nykissä.. ei mitään. Kauheen sininen ja tylsä ;(. Niinhän sitä lehdessäkin sanottiin, että "CSI: NY, sinisempi tulevaisuus".

Cata

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Heinäkuu 12, 2007, 01:26:07 »
Ensimmäinen CSI ja Miami ovat suosikkiohjelmiani, mutta New Yorkista en ole pahemmin perustanut. En oikein  osaa tarkkaan sanoa, johtuuko se näyttelijöistä vai mistä, mutta uusin CSI ei kolahda sillä tavalla kun muut. Itse asiassa ainoa NY:n jakso, josta olen pitänyt on se missä Miamin Caruso vierailee.

Eniten tässä sarjassa kiehtoo arvaamattomat lopputulokset. Harvemmin murhaaja on se, jota alussa on epäilty ja murhaaja onkin joku jota ei ole aiemmin edes epäilty. Tosin aika järkyttävää ajatella, että sarjassa tapahtuvat murhat perustuvat tositapahtumiin.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #53 : Elokuu 02, 2007, 14:46:51 »
Alkuperäistä CSI:tä olen ehkä pari jaksoa katsonut, mutta Miami on aivan mahtava! Sitä tulee katsottua aikalailla aina kun televisiosta tulee. NY taas, no enpä taida sanoa mitään muuta kuin sen että saa hirveän vaikutelman että Macille yritetään ujuttaa hirveästi samanlaisia 'dramaattisia' repliikkejä kuin mitä Horatiolle miamissa.

Mutta siis Miami on aiiivan mahtava. Varsinkin Horatio ja just nuo melodramaattiset repliikit ja hiteiksi tulleet aurinkolasit :D Miamin porukkakin on mielestäni paljon rennompaa kuin muissa ja maisemat on hienompia. Ja hahmoistakin tykkään enemmän (RYANIA EI OLISI SAANUT EROTTAA NO WAY!)  + tietenkin musiikit ja erikoistehosteet on aika paljon vaikuttavampia kuin muissa, mikä on sinänsä ihan hienoa.

Jossain haastattelussa muuten sanottiin että kaikki CSI:t kuvataan Las Vegasissa, paitsi jotkut ulkoilmakohtaukset. Vähän hassua sillä minusta niissä kaikissa on omanlaisensa tunnelma ja muutenkin.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

maarjuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Elokuu 05, 2007, 11:07:28 »
CSI miami on kaikista paras noista CSI:tä en tullut katsottua kovinkaan paljon ja ny ei ole jotenkin niin hyvä.Sarja jotenkin vain on niin ihana. Katson tällä hetkellä niitä uusintoja miamista jota viikolla tulee..ja sitten tietenkin lauantaisin niitä uusia jaksoja vai onko ne?

onkelmalapsi

• Ankeuttaja
« Vastaus #55 : Elokuu 08, 2007, 22:04:35 »
naarjuli, kyllä. Lauantaisin tulee uusia jaksoja. ^^

Itse pidän kaikista CSI:sta. Mutta miami on lemppari. Nimittäin David Caruso ( Horatio Caine (?)) on niiiiiiiiiiiin ihana. Onhan hänellä ikää, mutta hän on niin mahtava niitten lasiensa kanssa. *sanoo jotain, lasit päähän ja lause loppun. ;D* Miamista pidän myös Jonathan Togo ( Ryan Wolfe) :sta. :P

Teretulemast

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Elokuu 14, 2007, 17:36:35 »
C.S.I Maijami on ihan paras. Ne tyypit säheltää siä ja saa sit ne murhaajat(?) kiinni

Ravenheart

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Elokuu 26, 2007, 11:58:15 »
Pidän eniten originaalista C.S.I.stä, Crissomia parempaa tutkijaa ei ole vielä löytynyt mistään ja lisäksi pidän siitä tiimistä myös eniten. Toiseksi paras on C.S.I NY, se on samantyylinen originaalin kanssa ja ne henkilöt ovat hyviä. Lisäksi pidän New Yorkin miljööstä, se on jotenki tyly ja kova, vaikka näyttää aluksi joltain muulta.
Sen sijaan C.S.I Miami on täysin turha. Inhoan Horatiota yli kaiken, sen on just sellainen ärsyttävän täydellinen ja tuntuu hirveän ylimieliseltä. Lisäksi kaikki ne Miamissa tapahtuvat rikokset liittyvät tavalla tai toisella enemmän tai vähemmän rikkaiden tyyppien välienselvittelyyn ja sen mukaisesti kaikki paikat yleensä käsittelevät rikkaiden asuinpaikkoja tms. Noista kaikista Miami on selvästi elitistisin, minun mielipiteeni siis. Siksi en sitä katsele.

keijon

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Syyskuu 20, 2007, 00:52:11 »
Kaikki ovat hyviä! New Yorkissa mukana on enemmän henkilökohtaisia tunteita. Miamia komistaa ylisävytetty väriloisto ja hyvin ruskettuneet latino(henkilöt). Las Vegas on eniten sitä itseään: raakaa ja hidasta puurtamista tuloksien esille saamiseksi.

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #59 : Syyskuu 21, 2007, 21:46:26 »
C.S.I NY <3 Erityisesti Carmine Giovinazzo! <3 Pidän siitä tummasta tunnelmasta, Miamin upeista taloista ja rannoista siitä väri skaalasta. Horatio on jus paras. Mä rakastan sitä Horation "Mä saan sut vielä kiinni." tyylistä.Mä en niinkään siitä Las Vegisia ole seurannu mut seki on varmaan ihan hyvä. Tulee tällä hetkellä liian myöhään kun on aikaset aamut kouluun ja joutuu menee aikasin nukkuu... :( Meni vähä offiksi.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #60 : Heinäkuu 03, 2008, 00:38:34 »
Osaako joku muuten kertoa onko Lady Heather esiintynyt aiemmilla tuokkareilla vai onko hänet tuotu myöhemmin vain mukaan Gilin menneisyydestä? Tarkoitan nyt noilla aiemmilla ennen tätä ja viime tuokkaria. Monesko nyt edes on menossa? Seitsemäs?

Kitiara

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Heinäkuu 03, 2008, 15:54:29 »
Osaako joku muuten kertoa onko Lady Heather esiintynyt aiemmilla tuokkareilla vai onko hänet tuotu myöhemmin vain mukaan Gilin menneisyydestä? Tarkoitan nyt noilla aiemmilla ennen tätä ja viime tuokkaria. Monesko nyt edes on menossa? Seitsemäs?

Lady Heather on esiintynyt aiemminkin sarjassa ainakin yhden jakson verran. Jakso esitettiin viime talvena uusintaputkessa, olisikohan ollut 5.tuotantokautta. En muista tarkkoja yksityiskohtia, mutta tuolloin hänen tyttärensä Zoe oli jakson uhrina. Ruumis löytyi alasti, nälkiinnytettynä aavikolta ja paljastui että hän oli joutunut jonkinlaisen uusnatsin vangiksi ja koe-eläimeksi. Tuolloin lady Heather mm. makasi tyttärensä oletetun murhaajan kanssa saadakseen tämän dna:ta talteen ja syyllisen paljastuttua kaappasi ja pieksi tämän. Lopulta syyllinen jäikin kiinni, mutta liian myöhään Zoea tai muita vankina olleita ajatellen.

Näihin tapahtumiin viitattiinkin tämän viikon jaksossa. Sen sijaan viittaukset Grissomin ja lady Heatherin väliseen suhteeseen tulivat minulle yllätyksenä, sillä mielestäni sarjassa ei tuolloinkaan suoraan viitattu mihinkään tiettyä vetovoimaa kummempaan. Lady Heather kuvattiin tuolloinkin lähinnä äärimmäisen älykkäänä, sensuellina ja voimakastahtoisena naisena jolla synkkasi tutkinnan puitteissa Grissomin kanssa, ei sen enempää.

Nyt meneillään oleva kausi on ymmärtääkseni seitsemäs, jenkeissä näyttävät jo kahdeksatta. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #62 : Heinäkuu 09, 2008, 18:29:02 »
Ok, kiitos. Itse olen vähän pihalla joistain asioista. Kaikkea ei voi muistaa.. :D

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #63 : Heinäkuu 10, 2008, 23:41:37 »
Jestas että osasi CSI LV jäädä jännään paikkaan! Oli muuten ehkä lempijaksoni ikinä, jos Tarantinon ohjaamaa jaksoa ei oteta huomioon. Jotenkin ne rikkinäiset nuket ja pienoismallit ja häiriintynyt nainen kiehtovat minua (...en ole niin sairas kuin miltä kuulostan).

Kävisikö nyt jopa niin onnellisesti, että CSI NY jatkuu LV:n tilalla vai tuleeko tilalle joku kaamea kökkösarja, kuten yleensä? Tietääkö joku? Olen laiska googlettamaan nyt.
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #64 : Heinäkuu 11, 2008, 00:18:32 »
CSI NY näyttäis jatkuvan. Blääh. Tylsää.

Jäi kyllä todella jännään kohtaan tuo. En edes tajunnu, että se jäi tauolle, aattelin vaan, että se jatkuu ens viikolla... Äh. Milloinkohan se jatkuu taas...?

Primula

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Elokuu 14, 2008, 16:23:26 »
CSI Miami on ehdoton lempparini.
Olen katsonut sen ensimmäisestä tuotanto kaudesta nykyiseen.
Pidän siitä että se on erinlainen kuin tavallinen tai NY.
David Carusosta tuli heti lempi näyttelijä vaikkei hän kaikkien mielestä ole hyvä mutta se kuinka hän näyttelee Horatio Caine hahmoa on hieno suoritus.

Muistakin CSI versioista pidän.
Aloin vasta fanittamaan NY:tä ja sieltä pidän Dannystä ja Macistä.
Oli pakko saada tunnari koska se on tajuttoman hyvä joten se nyt soi monesti Mp3 soittimessa.

Olen huomannut sen että Miami ajaa siisteimillä autoilla kuin muut CSI:t taas kun NY:llä on paremmat tarvikkeet.

En ole kunnolla seurannut CSI:tä mutta onneksi niitä tulee subtv:ltä uusintana. :)

Poissa Desdemona

• A Gay Superhero
  • Vuotislainen
  • ♥♣♦♠
« Vastaus #66 : Elokuu 16, 2008, 17:05:26 »
Aito ja alkuperäinen C.S.I. on paras. Siinä on paras tutkijaryhmä ja tietty Crissom. Alkuperäisessä on myös yllättävimmät ja omaperäisimmät jutut, esim. miniatyyrimurhaaja.
Miami on inhokki, sillä Horatio on kertakaikkiaan naurettava. Aina kun näkee tv:stä pätkän Miamia, tekee mieli kiskoa Horation päästä ne prkleen aurinkolasit ja talloa ne maahan. Ja Miamiin on hankittu ylisöpöt näyttelijät, aivan kuin sellaisia ne tutkijat oikeasti olisivat. Ja ne uhritkin ovat jotain 20-vuotiaita tanssityttöjä, jotka löydetään puolialastomina. Miami on tekosyy esittää vähäpukeisia tyttöjä tv:ssä.

Poissa Partiotyt

• Jääsafiiri
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #67 : Joulukuu 10, 2008, 22:05:22 »
 C.S.I. on todella mielenkintoinen sarja, ainakin minusta. Toki jotkut jaksot ovat kaavamaisia ja nyt maikkari ja sub näyttää sekasin uusintana perus C.S.I.:ta ja Miamia, joten perässä pysyminen on aika haastavaa. New Yorkista pidän kuitenkin eniten, sen hahmot vaan tuntuu parhailta. Perus on toisena, Gregille, Warrenille ja Nickille nauran aina. Jotenkin niiden huumori ja sanattomat jutut on niin hauskoja. Kuitenkin rikokset vaihtelee eikä syyllistä tajua välttämättä kovin helposti.
 NY:n loppumisesta on vasta pari kuukautta (kai) ja nyt alkaa jo pätkiä, ketä hahmoja siinä olikaan. Stellasta kuitenkin pidän Macista myös. Ei siinä yleensä ketään inhokkejakaan ole, nyt en vaan muista muita. Perus C.S.I.:ssa pidän eniten Grissomista ja Catherinesta, Henry(kö) on välillä ärsyttävä, mutta niin sen varmaan on tarkoituskin.
 Katson uusintoja siis siksi, että vasta puolisen vuotta ole sarjaa seurannut, ennen en ole jaksanut enkä muistanut, mutta nyt olen koukussa. Huonoon aikaan ne tulee, mutta sitten pitää tallentaa levylle ja katsoa myöhemmin.
 Eli siis kiinnostava ja koukuttava sarja, ei ehkä kerro, millaista rikospaikkatutkijan työ oikeasti on, mutta viihdyttävää katsottavaa.
Atra esterní ono thelduin / Mor’ranr lífa unin hjarta onr / Un du evarínya ono varda

Cyria

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Helmikuu 09, 2009, 16:30:55 »
Rakastan ehdottomasti tätä sarjaa!!!
Ihanat näyttelijät, hienot maisemat (varsinkin Miamissa) ja kiehtovat tapaukset.
En tiedä mikä minua vetää puoleensa murhatutkimussarjoissa, mutta katson niitä koko ajan.
Parhaat henkilöt kyllä ovat ne pääjehut, eli LV:ssä Grissom, NY:ssä Mac Taylor ja Miamissa Horatio Caine.
Joskus kyllä huomaa, miten nyt vasta LV:ssä yritetään taas houkutella katsojien kiinnostusta "erikoisjaksoilla", jotka sitten
ovat sellaisia kauhujuttuja, ja eräässä hämärässä jaksossa yksi tutkijoista (oli varmaan Henry) oli tehnyt oman murhapelin,
mitä tutkijat sitten pelasivat sen tunnin. Se oli outoa...

Miniatyyrimurhaaja on suurinpiirtein ainoa jakso, jonka muistan täysin. Tai siis jaksot, sillä niitähän pitkitettiin aika
kauan.

Miami on lempparini, sillä ne maisemat ja jopa ihmiset on sellaisia piristävän oransseja. Siihen on varmaan muokattu kontrasteja
tai jotain, sillä eihän se voi olla nyt niin oranssi. Horatio on ihana, mutta joskus sen tyhmät aurinkolasikohtaukset häiritsevät, sillä
onhan se nyt aika naurettavaa...

Mut Horatio on söpö sen sen " I will catch you" asenteensa kanssa!