Kirjoittaja Aihe: Juhannuksen viettosi  (Luettu 4177 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Juhannuksen viettosi
« Vastaus #25 : Kesäkuu 27, 2007, 21:23:41 »
Oletteko ihan varmoja, että haluatte kuulla, tai no tässä tapauksessa kai enemminkin lukea? En jaksa selittää kaikkia sukulaissuhteitani, koska ne ei ehkä ole kamalan oleellisia, mutta on kuitenkin kivempi käyttää nimiä, kun kirjoittaa "yks tyyppi" ja "sit toinen tyyppi", jotenka... no, täältä pesee.

Juhannus oli aikamoisen hulvaton. Luultavasti selitän omiani ja kaikki tapahtumat menee enemmän tai vähemmän sekaisin, mutta mitäs sen on väliä.

Torstai - Matkalla metsikköön
Torstaipa alkoi aikaisella heräämisellä. Sitten suihkuun ja kamalalla tohinalla alkoon ja purilaisia etsimään. Kattia tarttui mukaan ja sitten vauhdilla kotiin. Viimeiset pakkaukset, miljoona puhelinsoittoa miehelle, joka mutin lukitsi itsensä pihalle ja joutui kiipeämään sisään toisessa kerroksessa sijaitsevasta saunan ikkunasta. Mahtoi olla hieno näky. ^^' No sittenpä saapuivat vanhemmatkin, hotkittiin siskon kanssa pizzaa ja odoteltiin miestä saapuvaksi. Oli jäänyt S markettiin suustaan kiinni, tavattuaan siellä exänsä Hennan. No sittenpä pakattiin auto ja lähdettiin matkaan. Ihmisillä oli mennä hermot, kun vedettiin mutsin kanssa "hetki lyötä" Arin tahtiin. Leevi kanilla oli omat bileet kopissaan ja huoltoasemalla käydessä huomasin jaloissani mukavat raidat. Ostettiin jäätelöt ja iskän piti tietysti informoida kaikille, että paikalla olivat poliisit. Matka jatkui ja naureskelin kun korvaani kantautui classista musiikkia miehen nappikuulokkeista. Pästiin joskus perille ja jäin malttamattomana odottelemaan serkkuni saapumista. Miehet aloittelivat jo juomista, kun me maisteltiin päiväkahveja ja limonaadia kera maxin tuomin hillomunkein. Serkku vanhempineen saapui ja pienen tovin jälkeen lähdimme kävelemään kohti Tiinan 40-vuotis kestejä. Lähteminen tietenkin venyi hiukan, sillä pitihän mukaan ottaa vähän evästä ja sitoa kengännauhoja sun muita perusjuttuja. Minun juomiseni alkoi, kun serkku tyrkkäsi käteeni lonkero pullon ja sillä mentiin. Perillä maisteltiin Janitan kanssa boolia, joka oli kieltämättä aika veikeän makuista ja aika tehotontakin kai. Sisällä puhuttiin perunoista. Vedin siinä sivussa evääksi otettuja smirnoffeja. Paikalla oli jos jonkinmoista sukua. Pikkuserkkuja ja isän serkkuja ja ties keitä. Majamäestäkin saapui jossakin vaiheessa jotakin väkeä. Äiti ja Norppa alkoi jossakin vaiheessa väsyä ja koska uskoin, ettei minusta olisi valvomaan kuitenkaan yhtä myöhään kuin muusta väestä, päätin lähteä suosiolla nukkumaan. (Vaikka loppujenlopuksi siinä taisi käydä niin, ettei meitä yhtäkkiä perillä enää nukuttanut laisinkaan...) Uskaltaudin siskon skootterin kyytiin koska en jaksanut kävellä. Onneksi oli sentään kypärä, koska se mäki tuntui kamalan pelottavalta. Murtauduttiin mökkiin siskon kanssa ja äippä ja Max tulivat kohta perässä, haettiin petivaatteet ja vetäydyin miehen kanssa vaunuun. Jos oikein muistan niin taidettiin mennä nukkumaan kun aurinko nousi, että ilmeisesti olisi kuitenkin jaksanut istuksia hereillä pitempäänkin.

Perjantai - Juomisen juhlaa
Perjantaina heräiltiin kai joskus puolilta päivin. Sen verran muistan, että Emppua (serkun mies) ja Jessicaa (toinen serkku) odoteltiin malttamattomasti. 2 niiden oli määrä tulla, mutta kuten tavallista, meidän suvussa tuo aika on ollut aika venyvä käsite. Sitten ne vihdoin saapui. Eipä ne ehtineet kauaksi istahtaa, kun alkaa kuulumaan "ee oo":ta, se on se paikallinen kutsu huuto ja Jessica kysyy saako siihen vastata ja aloittaa huutamisen hänkin. Kohta kuuluu vastaus ja eikös se Timokin istuksi kohta siellä terassilla. Kävin jossakin vaiheessa saunassa pesasemassa tukan ja kun olin valmis Emppu pitikin jo jonkinlaista "toive konserttia". Kävin vaunussa tankkaamassa ja liityin joukkoon iloiseen. Vedettiin Janitan kanssa mansikkajuomaa. Iskä esitteli mun sille tekemää paitaa ja äiti hokasasi jossakin vaiheessa, että se oli juoksennellu koko aika pelkissä postin sukissa. Sanoi, että hän ei ainakaan niitä pese.  Jossakin vaiheessa miehet päättivät mennä  joukolla saunaan. Isäkin eksyi sinne shortsit jalassa. Huuto oli melkoinen, kuten ajatella saattaa. Timo käväisi uimassakin ja juominen jatkui. Jossakin vaiheessa siirryttiin tontti eteenpäin, isäni enon ja tämän avovaimon(?) talolle ja pistettiin karaoket pystyyn. En nyt tiedä tuliko koko hommasta oikein mitään, mutta hauskaa taisi olla, juoma maistui ja laulu soi. Minutkin sitten yllytettiin mukaan ja kai minä lauloin jonkun minulle täysin vieraan kappaleen enemmän tai vähemmän huonoin tuloksin. Jami ja Timo saapuivat paikalle, jolloin talon emäntä hermostui ja käski miesten häipyä omalle puolelleen. Siihen loppui karaoket. Emppu ja Jessica lähti viemään vehkeitä pois ja ilmeisesti erehtyi Emppu maistelemaan Eikan keitoksiakin varoituksista huolimatta. Kukaan ei taida tarkalleen ottaen tietää mitä se sisältää, mutta huhujen mukaan ainakin vanhoja särkylääkkeitä ja homeista leipää. Soppa näyttää jo valmiiksi oksennukselta. Siirryttiin Janitankin kanssa takaisin omalle tontille, kun Max soitti ja sanoi, että siellä on grilli kuumana. Syötiin vähän siinä välissä ja tehtiin pingispöydästä serkun kanssa baaritiski ja leikittiin tiskijukkia. Musiikki soi ja meno oli kova. Paras musiikki, paras meno. Ehkä ei näytetty kaikista fiksuimmilta, mutta onko sen niin väliä. Ei tarvinnut montaa kertaa miettiä mitä soitetaan, sillä Mika oli illan sana. <3 :D En edes muista missä vaiheessa mentiin nukkumaan tai mitä sen illan/yön aikana oikein tapahtuikaan. Myöhään taisi mennä kuitenkin.

Lauantai - juominen ei koskaan lopu
Lauantaina heräiltiin taas puoliltapäivin. Juominen alkoi kaiketi taas heti aamusta. Isukilla ja sedällä riitti taas juttua. Naisväellä alkoi tulla nälkäkin, mutta miehille ruoan laitto oli erityisen haastavaa ja vaikeaa hommaa. Pojat olivat saaneet rottishovilta valituksia, kun olivat niin kovasti pöristelleet ja pojathan oli sitten löytäneet jostakin kyltin, että "koirien ulkoiluttaminen kielletty". Sitä ne sitten näytteli koiraväelle ohi ajellessaan kansainvälisten sormimerkkien kera. Porukkaa kerääntyi mukavasti illan mittaan ja Emppu soitteli taas kitaraa ja lauloi. Katseltiin Janitan kanssa kun kasa lapsia hyppi, pomppi, roikkui ja juoksenteli pitkin pihaa, kuin mymmelin lapset ikään. Porukka väheni taas, mutta me jaksettiin painaa. Pistettiin taas disco pystyyn, johon Jessica, Emppu ja Maxkin pääsivät tällä kertaa osallisiksi. (Ei muuten mitään muistikuvaa missä oma mies edellisiltana oli :D) Tanssittiin kuin Michael Jackson ikään, tai ainakin yritys oli kova ja aamulla oli selkä enemmän tai vähemmän hyvässä kuosissa. Leikittiin Janitan kanssa vähän paparatsejakin ja otettiin todistusaineistoa, kun Max ja Emppu vetivät homoeroottisesti Village Peoplen tahtiin. :D Porukka väheni taas ja lopulta minä, Janita, Max ja Noora istuttiin siinä nuotiolla, Noorakin kävi välistä yrittämässä nukkumista, mutta eihän siitä mitään tullut. Axu kävi Sirun kanssa kääntymässä. Kuulu kaukaa kun ne jäi rottishovin nurkille pöristelemään ihan tahalteen. Sanoivat, että Timo oli matkalla tänne päin ja Max innostui taas huutelemaan sen kanssa. Viive näytti olevan pari minuuttia. Mä yritin saada miestä hiljaseks, kerta kaikki muut yritti nukkua, mutta ei se malttanut. Se on kai se miehinen vaisto, että lajitoverin kutsuhuutoon on vastattava. Kohta tuli hiljasta. (Seuraavana aamuna selvisi, että Timo oli ajanut ojaan ja röhnöttänyt siellä sitten niin, että pää oli ojassa ja jalat tiellä. Puukengät hukuksissa ja pyörä solmussa.)
Mun piti moneen kertaan mennä nukkumaan, mutta aina sitä jotenkin jäi siihen nuotiolle. Käväsin vessassa ja kun palasin Max ja Janita seisoo siellä hartaan näkösinä kädetristissä ja pitää jonkinlaista muistotilaisuutta. Mullekin selviää, että nuotiossa palava halko onkin: R.I.P. Aci Marcus Suoranta. (Tai ainakin sen jalat :D) Jätettiin Marcus palamaan rauhassa ja kömmittiin nukkumaan taas siinä joskus neljän aikoihin.

Sunnuntai - Paluumatka
Sunnuntaina oltiinkin jo aika ryytyneitä ja valmiita palaamaan "sivistyksen" pariin. Heräsin taas suhteellisen myöhään. Äiti ilmoittaa Ville Valon käyneen ja mä olen ihan hämilläni, että misi mua ei ole herätetty? Perttiä kun ei kovin usein näe. Ja kun Teemuakaan ei jostain syystä päästetty juhlimaan jussia laisinkaan, vaikka ei se ole jussi eikä mikään, jos ei Teemu ole mukana. Päivä meni maatessa, limua juodessa ja sipsejä syödessä. Ketään ei enää laulattanut. Pakattiin kamppeet ja Jessica lupasi antaa kyydin espooseen. Hypättiin sitten autoon, minä, Max, Janita, Jessica ja Emppu. Jessica ajeli reittiä, jota en tuntenut. Mentiin mm. läpi läyliäisten, vihdin ja nurmijärven ja lopulta päästiin perille. Kiitettiin kyydistä ja hypättiin Maxin kanssa seuraavaan autoon ja ajettiin niille. Yksi kissa oli karannu, pennut juoksenteli ympäri taloa ja mammakissa rääkyi kuin viimeistä päivää. Ruokittiin ne ja sitten itsemme karjalanpiirakoilla ja munavoilla, jälkkäriksi vähän jäätelöä ja sitten pehkuihin. Voi että, uni maittoikin.

Juhannusjuhlan jälkeen:
Timon puukenkä on kuulemma löytynyt sieltä ojasta ja Eikka on vienyt sisarensa, elikkäs meidän rakkaan mummimme maaseudule. (setä sitä ilmeisesti yritti saada jo juhannukseksi mukaan, mutta ei ollut lähtenyt.) Siellä juhlat siis ilmeisestikin jatkuvat yhä railakkaasti. ^^ Äitillä soi Empun ansiosta päässänsä koko ajan Apulannan - Syöpä ja Noora ei pysty kuuntelemaan enää Eppujen baarikärpästä, koska Emppu veti sen kuulemma huomattavasti paremmin. (Hännän pitää ehkä tehä coveri siitä kipaleesta ;D)
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Slysann

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Kesäkuu 28, 2007, 13:32:12 »
Jep.
Olin poikaystäväni ja hänen isoveljensä, sekä parin kaverini ja isoveljen kavereiden kanssa mökillä. Ei siis vanhempia, jes! Oli siis tietenkin tämä isoveli jo 19, mutta kuitenkin.

Lähdimme mökille torstai-iltana.

Tprstaina kun saavuimme perille keskiyön aikoihin, päätimme mennä suoraan nukkumaan ja juhlia perjantaina kunnolla.

Perjantaina, sekä lauantaia, tehtiin kaikenlaista mukavaa ja ryypättiin vähän, mutta hyvässä seurassa. ;) Ei tarvinnut pelätä että jotain tosi hirmuista tapahtuu, lukuunottamatta sitä että yksi tippui järveen. Onneksi saatiin se sitten vaivalla sieltä ylös ehjinnahoin.

Sunnuntai-iltana oli bäck ja hiukan rapulassa, mutta hyvä oli fiilis!

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Kesäkuu 21, 2008, 01:17:28 »
Tämä juhannus ei paljon viimevuodesta poikennut, paitsi, että ruokittiin siilejä. Niitä ruokitaan kyllä koko kesä ja syksylläkin :) Syötin jopa yhtä siiliä kädestä.  Heräsin ihmeen aikaisin aamulla serranon perhettä katsomaan, sitten datasin ja kekkuloittin. Käytiin katsomassa juhannussalon pystytys ja saunottiin j pikkusiskon kanssa heitettiin sitten saunavihdat katolle.  Juu, syötiin nakkia ja lihaa. Pelasin simssiä ja nyt vain istun koneella ja kuuntelen -koivusia.
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Kesäkuu 21, 2008, 01:34:37 »
Zöpd. Lienee päivän sana. Juhannussauna oli tänäkin vuonna se tavallinen perinne. Se oli jo alkuillasta, joten nyt loppuillasta, tai no aamuyöhänhän tämä hurahti, alkaa olla aikaa jo koneiluun. Isäntä oli unohtanut tuoda vasta ja siitäkös metelin nostin, eihän se juhannussauna ole juhannussauna ensinkään ilman vastaa. No, ehkäpä sitten huomenna, tai pitäisikö sanoa tänään, ottaisin saunan uudemman kerran (sapatin kunniaksi) ja käyttäisin vaikka sitä vastaakin. Uimassa kuitenkin piti käydä, vaikka vesi oli aika kylmää.

Saunan jälkeen mentiin sitten kodan puolelle. Terttu ja Tanelikin olivat meidän kanssa siellä paistamassa lättyjä ja juomassa iltakahveja. Lähettelin siinä kaverilleni parikymmentä viestiä joissa sovimme tulevia suunnitelmia vähän ja siinä oli sitten sukulaisten kesken juttelua ja tällaista. Sitten tulivat Vuokko ja Tuomas jotka käväisivät äkkiä meillä. Tai no joo, kävipä Tuomas saunassakin ja taisivat isännän kanssa muutamat kaljat hörpätä. Sitten ne lähtivät jonnekin mökille juhlimaan. Isäntäki lähti kylän yhteiseen juhannusjuhlaan ja kokkoa kyttimään, minä menin koneelle ja tässä vieläkin terrorisoin Vuotista. Äiti meni nukkumaan, sillä on huomenna vissiin aikainenkin herätys. Tai no onhan kyllä isännälläkin, mutta se ei jaksanut välittää siitä juhlimaan lähtiessään. Kellokin alkaa jo lähennellä puolta kahta. Taidan silti jäädä koneelle vielä hetkeksi ja etsiä jotain rakentavaa hommaa. Ei ollut kummoiset pirskeet, mutta oli silti ihan yllättävän mukavaa. Vuokon ja Tuomaksen lähdön jälkeen palailtiin kodalle takaisin ja paisteltiin siellä makkaraa ja syötiin ja juotiin ja juteltiin lisää. Joskus on ihan mukava vaihtaa ajatuksia sukulaisten kanssa, varsinkin kun muut juttelevat hyypät tapaavat harveta vuosi vuodelta.

Hjyvää juhannushtah.

~Moondancer (vitha)

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Kesäkuu 21, 2008, 13:21:06 »
Vietän juhannuksen perheen kesken grillaamalla ja ulkoilemalla. Huomenna hyvä ystäväni tulee kylään.
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Kesäkuu 21, 2008, 15:47:42 »
Auuuuuuuw taisi mennä vaihteeksi juhannus taas hieman överiksi, mutta sen mukaan mitä pystyy muistamaan niin hauskaa oli silti. Eli toisinsanottuna tuttujen ja hieman vähemmän tuttujen ihmisten kanssa ei-niin-selvässä mielentilassa temmeltämistä yön läpi, välillä tosin sadetta pidellen jossain katoksissa.

Tänään jatkuu vielä juhannuksen vietto sitten perheen kanssa, grillaillaan kotona ja pidetään yhdessä hauskaa. :)

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #31 : Kesäkuu 29, 2008, 16:45:04 »
Juhannushan kyllä jo meni, mutta joo. Hyvää juhannusta silti. :D
Vanhemmillani on perinne, että he menevät joka juhannus mökille ja viettävät sen siellä sukulaisten kanssa. Pienempänä olin tässä mukana, mutta tänä jussina en viitsinyt lähtä.

Ensin oli aikomus mennä viettämään juhannus Vuokattiin parhaimpien frendien seuraan, mutta minä idiootti kuvittelin että täällä kotikunnassa olisi ollut jotenkin hauskempaa. No, niin ei käynyt, ku lössit meni yhelle kaverille juomaan ja kun mulla ei massia ollut nii en viitsiny mukaan lähtä. Dataillessa ja angstatessa meni siis tämäkin juhannus.
Ja kahvia juodessa, tietenki.

Ens jussia odotellen :P
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #32 : Kesäkuu 30, 2008, 02:00:40 »
Perinteinen kaupunkijuhannus vietettiin, istuin kotona ja biletin syömällä mikropopparia. JEE JEE.

Ensi juhannuksena menee sitten mukavammin kun päästään serkkujen mökille Lappeenrantaan. Käydään sitten varmaan saunomassakin ja laitetaan kokko palamaan. : )
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Kesäkuu 30, 2008, 22:09:53 »
Täytyy myöntää, että itselläni oli hauskin Juhannus tähän mennessä.

Poikaystäväni on palomies ja kaverini poikaystävä on myös palomies. Molemmilla heistä sattui olemaan päivystys Juhannuksena joten vietimme kaverini kanssa Juhannuksen paloasemalla. Grillailtiin, katsottiin telkkaria sekä kaverini kanssa juotiin jonkin verran. Keksittiin kaikkee tyhmää (ja hyödyllistä) mitä paloasemalla voi tehdä.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #34 : Kesäkuu 30, 2008, 22:53:36 »
Olemme joka vuosi viettäneet juhannuksen mökillä eikä tämäkään vuosi tehnyt poikkeusta. Täysin perinteinen juhannus oli, poltimme kokkoa, söimme hyvää ruokaa ja nautimme makkaraa. Ja tietysti juhannussaunassa tuli käytyä. Järjestys oli tämä; ensin söimme, sitten kävimme saunassa, sitten nautimme makkaraa ja sitten poltimme kokkoa kolmeen asti yöllä, jonka jälkeen menimme nukkumaan. Uimassa en varsinaisesti käynyt, sillä vesi oli todella viileää, mutta kastautumassa kuitenkin, ja peräti kolme kertaa saunasta.

Ihan kiva juhannus oli, ei tosin mikään erityinen.
Terve kaikille!

Poissa Meew

• Valkea susityttö
  • Vuotislainen
  • Kelmit for ever
« Vastaus #35 : Heinäkuu 20, 2008, 14:31:07 »
Tämä viesti tulee nyt myöhään, mutta eipä se taida haitata ^^

Yleensä minulla on ollut tapana viettää juhannusta perheen kanssa. Pienenä me poltimme kokkoa joka juhannuksena, mutta vanhempiene erottua ei ole enää kokkoa rakennettu... (tyhmää, minä niin pidän juhannuskokoista!!)
Tänä kesänä menin isäni ja hänen naisystävän Pian kanssa mökille juhannukseksi. Siellä oli kivaa, vaikkei ikäistäni seuraa ollut lähitienoillakaan. Pidän hyvin paljon mökkielämästä, muttemme viipyneet siellä kuin kolme yötä. Oli silti kivaa <3

Minusta juhannuksen viettoon kuuluu mökille meno ja kokon polttaminen. Valitettavasti en ole saanut viettää juhannusta noin moneen vuoteen.. Noh, nyt menee jo offiksi. Eiköhän tämä selittely riitä (:
Tam ja Fahr, Sirius ja James. << heitä minä kadehdin, koska heillä on ystävä mitä ilman ei voi elää, heillä on ystävä kenen puolesta kuolisi. Heillä on ystävä kenestä välittää, ketä pitää omana veljenään. Sellaista rakkautta, sanatonta viestintää ei näe joka päivä. Kiitos. <3

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #36 : Elokuu 23, 2009, 12:22:23 »
Hoo, hirveä väli edelliseen kirjoitukseen :/

Minä vietän juhannukseni yleensä serkkujeni mökillä. Siis serkkujeni vanhempien, enoni ja hänen vaimonsa mökillä. :)
Olen siellä aina äitini kanssa. Siellä me grillaamme ja teemme joskus kokon, uimme ja aikuiset ovat kännissä. Silti se on hauskaa.
Käymme aina heidän tuttujensa luona, jossa minä olen vähän pihalla. En tunne puoliakaan, ja hymyilen kaikille, jotka katsovat. x)
Heidän mökkinsä on siis saaressa ja toisten mökit ovat myös saaressa. Eli veneellä ajelua ympäri yön.

Joskus vietän juhannuksen isäni kanssa. Isäni luona en ole kyllä viettänyt juhannusta moneen vuoteen, mikä on surullista. :(
Iskän kanssa menemme sitten piskuiselle mökillemme tai olemme iskän luona :) Kyllä se ihan kivaa on.

Olisipa juhannus :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #37 : Marraskuu 11, 2009, 22:44:30 »
Tämän vuoden juhannus on jo menneen kesän helteitä, mutta eipä anneta sen menoa haitata.

Juhannusta ollaan vietetty jo useamman vuoden ajan lähimmäisten sukulaisten (meidän perhe ja äidin siskot perheineen) kanssa meillä. Ohjelmassa on ollut niin lipunnostoa, pelien kuten tikanheitto, mölkky ja kroketti, pelaamista, saunomista, grillaamista (makkaraa, sieniä, lihaa, vartaita... eli kaikkea mitä jaksetaan syödä) ja tietenkin kokon polttamista.

Juhannukseen kuuluvat myös muita perinteitä. Pihallemme haemme koivuja - ilman niitä olo olisi kuin jouluna ilman joulukuusta. Samaten keräämme lupiineja ja laittelemme niitä koristeiksi.

Ensi vuoden juhannusta siis odotellen, silloin kun tuo kahdeksantoista vuotta on ihan virallisestikin täyttynyt... :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 16:35:26 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.