Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 160477 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Downfall

• adhd-lentokala
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ThestralLeviosa26526
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #325 : Syyskuu 02, 2011, 22:14:02 »
Tein kans tuon testin ja tulokset näyttivät tällaisilta:

Puuskupuh: 71
Rohkelikko: 54
Luihuinen: 41
Korpinkynsi: 39

Okei, ei ihan odotetulla tavalla. Odotin Puuskupuhin ja Korpinkynnen olevan suhteellisen tasoissa, koska oon luonteeltani aika lailla pelkästään Puuskupuhia, mutta sitte koulussa kuitenki pärjään varsin hyvin (viimeisin keskiarvo tasan 9) ja odotin että se näkyisi jollain tavalla, mut ilmeisesti en sitten oo kovin fiksu muuten kuin koulujutuissa :-) Rohkelikkoon en ikinä olisi kuvitellutkaan pääseväni, enkä myöskään Luihuiseen, miusta ei löydy varmaankaan mitään kummankaan tuvan ominaispiirteistä, ainakaan omasta mielestäni, testi sitten näyttävästi oli eri mieltä. Mutta Puuskupuhiin kuitenkin pääsin ja sinne olisin itteni lajitellutkin :3
There is a Hell, believe me, I've seen it
There is a Heaven, let's keep it a secret

Poissa Phoéx

• Weasley
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: KnightJinx51
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #326 : Syyskuu 09, 2011, 16:42:02 »
Sain viimeks tosta testistä ykkösenä Puuhkupuhin, mikä ei oo mun tupa ollenkaan! Mun mielestä :D

Mut nyt tein kuitenkin uusiks ja tulokset oli:
66 Gryffindor
66 Hufflepuff
62 Slytherin
55 Ravenclaw

Oikeestaan oon ihan tyytyväinen tuloksiin vaikka toi Puuskupuh nyt jakaakin ton paikan ROhkelikon kaa. Silti luokittelen itteni kokonaan Rohkelikoks :) Ja Luihuista mussa tosiaan on enemmän kun Korpinkynttä ja ehkä mussa sit on vähän Puuskupuhia :D

Mut siis, ite tällä hetkellä luokittelen itteni Rohkelikkoon :) Oon muutamasta testistä saanu tulokseks Rohkelikon ja se on muutenkin sellanen tavallaan neutraali tupa. Tietenkin siellä on nää ns rohkeet, mut korpinkynnessä on fiksut, ei siis minulle. Puuskupuhissa kaikki on kilttejä, ahkeria ja lainkuulosia ja mulla menis hermot siellä tosi äkkiä, kun ei tapahtus mitään jännää :D Muutenkin vihaan puuskupuhin tupaa(Ernie MacMillan, hrr!)
Vähän aikaa sitten luokittelin itteni viä Luihuisen tupaan, mutta en oikeestaan oo ilkee tai omahyvänen/itsekäs. Vaan aikalailla päinvastoin.

Joten luulisin, että Rohkelikko on mun paikka :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2011, 17:14:02 kirjoittanut Phoéx »
"Better that I devote myself to study the other great mystery of the universe: Women."
-Emmett "Doc" Brown

Poissa Guépard

• hämykeijun lyhty
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SparksStar9049
« Vastaus #327 : Syyskuu 22, 2011, 08:16:41 »
Tuvat ovat mielestäni tärkeä osa Tylypahkaa. Kenties niiden väliset suhteet voivat olla aika ajoin melko nihkeät, mutta kuvitella nyt Tylypahka yhtenä laumana. Ilman tupia... Eii, se olisi ihan kummallista ja koko hirstoriakin muuttuisi. Sitä paitsi tupien avulla ainakin löytää varmasti ne hyvät ystävät.
Jotenkin olen aina olettanut kuuluvani rohkelikkoon. Vuotiksen testit (mitä olen tehnyt noin miljoona kertaa :DD ) ovat aina näyttäneet rohkelikkoa, enkä ole epällyt kovinkaan paljon. Jonkin aikaa sitten aloin kuitenkin pohtia tarkemmin. Olen kuitenkin melko ystävällinen persoona, enkä nyt oikeastaan tunne itseäni kovin rohkeaksi. Mutta en minä nyt mitenkään über ahkerakaan ole. Minulla on myös aivot tallella ja ne toimivat mielestäni tarpeeksi virheettömästi, vaikken sitä tykkää näyttääkkään. En myöskään tunne olevani ovela, ilkeästä puhumattakaan. Kuulunko siis kuitenkin siihen ns. ylijäämäporukkaan? Tein työllä ja tuskalla (=ajalla ja Google kääntäjällä) tuon hirvittävän pitkän testin eilen illalla ja tässä tulokset:
Hufflepuff 80%
Gryffindor 76%
Ravenclaw 56%
Slytherin 46%
Jotenkin arvelinkin jotain tämän suuntaista. Mutta silti mieltäni kalvaa, rohkelikko vai puuskupuh? Siinä on vaivaiset 4% eroa ja kaikissa muissa testeissä näyttää rohkelikkoa... Tätä sietää miettiä jonkun hyvän kaverin kanssa (siis sellaisen joka tykkää HP:sta...)
If you never try, you'll never know.

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #328 : Syyskuu 26, 2011, 21:12:41 »
Lainaus
Oisin myös tehny ton testin mutta en oikeen tajunnu sitä.
Tervetuloa joukkoon ;D En oikein usko noihin ihme testeihin, sillä joka kerta kun olen tehnyt jonkin tupa-testin niin tulos on aina ollut eri D: Tähän asti olen luullut että olen Puuskupuh mutta sitten koin jonkin oudon valaistuksen ja sitten en enää olekaan Puuskupuh D: Vuotiksessa lukee nyt että olen rohkelikko, sillä alunperin tiesin olevani siihen tupaan 'sovelias'. Pidän kaikista tuvista ja jokaisessa on omasta mielestäni jotain hienoa, mutten itse osaa päättää mihin kuulunxD Jos merkitsen tänne itseni tuvattomaksi, tulee outo ja ulkopuolinen olo kun suurimmalla osalla täällä siinä tuvan kohdalla lukee jotain. En tyydy siihen että omalla kohdallani siinä lukee vain 'Tuvaton'. Haluan kuulua johonkin mutten osaa päättää. Valinnan vaikeus.

-Ihmissusi-

Olimpas tyhmä, olisin voinut muokata entistä kommenttiani mutten jaksanut etsiä sitä D: Tyhmä minä><

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
« Vastaus #329 : Lokakuu 17, 2011, 21:48:07 »
Kun minä olin pieni ajattelin aina, että olen Rohkelikko (kuten Harry&co). Sitten kasvoin vähän ja aloin miettiä, että ei Korpinkynsikään varmaan paha olisi.

Tässä testin tulos:

Korpinkynsi 91
Puuskupuh 86
Rohkelikko 75
Luihuinen 33

En minä näköjään kauhean huonosti ole itseäni analysoinut.
Olen kyllä yllättynyt, että Puuskupuh on noinkin voimakkaana minussa. En välttämättä aina tunne itseäni mitenkään kovin ahkeraksi, vaikka tehtäväni hoidankin.
Korpinkynsi on jo lähempänä sydäntä sillä (vaikka kuulostaakin varmaan itserakkaalta) pidän itseäni suht fiksuna, olen kiinnostunut kaikesta ja kaikista sekä rakastan lukemista, opiskelua ja olen tiedonhaluinen.
Mutta silti sisimmässäni tunnen välillä pienen leijonan joka karju: "ROHKELIKKO". En vaan voi sille mitään. Minusta kuulun enemmän Rohkelikon oleskeluhuoneeseen takkatulen ääreen muhkeaan sohvaan istumaan ja lukemaan, kuin Korpinkynnen siniseen oleskeluhuoneeseen. Sitä paitsi, en varmasti edes pääsisi aina sisälle Korpinkynnen torniin, koska olen todella huono arvoituksissa.
Minä tarvitsen salasanan! :D
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Pottermore: FlameFeather59
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #330 : Lokakuu 18, 2011, 19:11:28 »
Minulla on ollut vähän ongelmia tämän tupani kanssa... En ole ahkera enkä aina niin hirveän kiltti kuin puuskupuh, en ole älykäs enkä viisas millään tavalla, kuin korpinkynsi, mutten ilkeäkään niinkuin luihuiset. Hirveän rohkeakaan en ole, mutta silti rohkelikko tuntui sopivan parhaiten. Tai siis niin minä ennen ajattelin. Nykyään tiedän, että jos on luihuinen ei automaattisesti tarkoita, että on ilkeä ja paha yms.
Testi tulos oli:

Rohkelikko: 79
Luihuinen: 59
Korpinkynsi: 50

Pottermorekin heitti minut Rohkelikkoon. Hp-fanien testi heitti minut taas Puuskupuhiksi. Korpinkynsi on näistä täysin poissa laskuista, se ei vain tunnu oikealta. Luihuinen en varmaan myöskään olisi, vaikka minulla saattaisi olla näppini kyllä jossain pimeissä asioissa.

Rohkelikko. Rohkeus ja kaikki tämmöiset. En ole erityisen rohkea, mutten pelkurikaan. Rohkelikon väreistä ja leijonasta pidän eniten.
Puuskupuh. Ainoa asia mikä tässä mättää on se ahkeruus. Minusta ei saa ahkeraa tekemälläkään! Ei sitten millään. Enkä minä ole hirveän kilttikään... Vaikeeta.
Kumminkin Rohkelikko tuntuu semmoiselta, että olisin siellä muka koska haluaisin sinne koska Harry ja muut oli siellä, mutta kun minä itseasiassa vihaan näitä kolmea!!!! Tai en suoranaisesti vihaa, mutta he eivät ole mitään lemppareita. Toisin kun Severus, Bellatrix, Draco (luihuisissa), jotka ovat lempihahmoni. Ehkä sitten tyydyn vain kohtalooni olla rohkelikko? Koska väittelen opettajille aika usein vastaan, olen riehakas, sekopää, enkä mikään ahkera! Hmm. Hyvin vaikeata...

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #331 : Lokakuu 23, 2011, 16:54:27 »
Dodiih, jaksoinhan vääntää tuon piiiiiitkän testin. Ja tulokseni siis ovat:

Gryffindor 74%
Ravenclaw 75%
Hufflepuff 82%
Slytherin 45%

Eli Puuskupuh sieltä tuli. <2 Tunnen itseni kyllä kaikkein eniten puuskuksi, vaikken niin ahkera ihminen ole kuin puuskut tunnutaan mieltävän. Enemmin näen itseni Puuskupuhiin sen vuoksi, että näen itsessäni aika lailla kaikkia tupia, jolloin Puuskupuh on minulle se oikea tupa tasapuolisena tupana. :) Puusku ja ylpeä siitä!

Olen kyllä yllättynyt noista muista luvuista loppujen lopuksi. o.O
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #332 : Lokakuu 30, 2011, 00:37:00 »
Omasta mielestäni en oikeastaan sovi mihinkään tupaan, eniten ehkä luihuiseen. :'d Mutta kun kaikissa on aina jotain, mikä ei sovi minuun ja mikä sopii, ja se jakautuu tasapuolisesti, joten en ole jaksanut asiaa siten sen paremmin ajatella. Toki olen tykännyt kuvitella, että kuuluisin rohkelikkoon tai korpinkynteen... yllätyin kun näin testin tuloksen, koska teoriani luihuiseen kuulumisesta ei pitänytkään ilmeisesti paikkaansa:

Rohkelikko: 57
Korpinkynsi: 61
Puuskupuh: 84
Luihuinen: 35

Kuuluisin siis ilmeisesti Puuhkupuhiin... o.O se sitten kaiketi ihan sopiva olisi minulle, vaikka minulta puuttuu ahkeruus aika pitkällä janalla... :--d
"Harry Potter will always be a part of me."

Dobby

• Ankeuttaja
« Vastaus #333 : Joulukuu 09, 2011, 09:18:22 »
En tehnyt sitä testiä, koska se oli englanniksi, ja oon surkea enkussa!
 En tiedä mihin tupaan kuuluisin. En ainakaan Puuskupuhiin, en ole rehti ja ahkera! Enkä myöskään Korpinkynteen, sillä en ole mikään viisas. Ja Rohkelikosta en tiedä, en ole kauhean rohkea. Ja Luihuinen, ei todellakaan! Joten en tiedä... Ehkä sitten Rohkelikko!
 Musta tuvat on hyvä idea. On huispausjoukkueet, luokat, oleskeluhuoneet (vai mitä ne nyt oli?) yms.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #334 : Joulukuu 13, 2011, 12:10:53 »
Hei Dobby, jos sinua kiinnostaa testin tekeminen, mutta englanti vain kyrsii, niin voit käyttää apunasi suomentamiani kysymyksiä. Ne löytyvät aiemmin kirjoitettujen viestien joukosta sivulta kymmenen. Etsi sieltä vain minun viestini ja klikkaa spoiler-merkkiä niin kysymykset tulevat näkyviin.

Koita olla testiä tehdessäsi ennakkoluuloton ja rehellinen itsellesi, saatat yllättyä tuloksista,
vaikka tietenkin oma mielipide aina ratkaisee sen mihin tupaan lopulta kuuluu. Päätyihän Harrykin Rohkelikkoon, vaikka hattu havaitsikin hänessä edellytykset Luihuiseen. Itse asiassa ihmiset ovat usein juuri sitä mitä kuvittelevat olevansa tai pyrkivät olemaan, joten ajattelkaa itseänne fiksuina, niin pian sellaisia olette!
Hämmentää.

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #335 : Joulukuu 13, 2011, 14:24:22 »
Njääh. Minäkin testin äkkiä tuossa tein, ja tuosta tuloksesta en nyt ole aivan varma.. Tosin saatoin tulkita osan kysymyksistä väärin...... :>

Mutta tulokset siis olivat:

Rohkelikko: 79%
Korpinkynsi: 69%
Puuskupuh: 78%
Luihuinen: 59%

Kaikki aiemmat testit ovat minut aina Luihuiseen heittäneet, ja siksi miellänkin sen tuvakseni. Eli hieman ihmettelen näitä tuloksia.. Nojaa. Mitähän tälläisilläkin testeillä on väliä. Ei minulle ainakaan juuri mitään. Eli vaikka testi muuta väittää, on tupani edelleen Luihuinen. Tai ainakin se tuntuu sopivimmalta... Mistäs sen tietää, jos se olisikin joku muu, mutta siihen asti, että joku tulee minulle todistamaan, miksi kuuluisin jonnekkin muualle olen ihan aito luihuinen :D
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa miwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #336 : Joulukuu 25, 2011, 15:29:38 »
Olen muuten huomannut (ajan kuluksi teidän tuloksia lukiessa), että mikäli tossa testissä on eniten tullut prosentteja Luihuisesta tai Puuskupuhista, on silloin tullut vähiten siitä toisesta (eli jos on eniten Luihuinen, on vähiten Puuskupuh ja toistepäi.) Ei toki kaikissa tuloksissa ollut noin, mut pointti on se, että Luihuinen ja Puuskupuh näyttävät olevan sellasia ääripäitä ja toisiinsa verraten tosi erilaisia :D Itsekin sain vähiten prosentteja Puuskupuhista ja eniten Luihuisesta.

Tää oli vähän off-topic <3
I'm not asleep, I'm up for the fight, into the magic.
bellafruits -> miwaaa

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #337 : Joulukuu 25, 2011, 16:52:11 »
Testien mukaan olisin Puuskupuhissa, minne tunnenkin kuuluvani. En nyt ehkä ole niin ahkera aina, mutta olen rehellinen ja muutenkin Puuskupuhmainen. En oikein sopisi mihinkään muuhun tupaan. En ole yhtään rohkea, en erityisen hyvä koulussa, enkä vain tunne kuuluvani luihuiseenkaan.

Pisteeni:

Rohkelikko: 51
Korpinkynsi: 55
Luihuinen 60
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #338 : Tammikuu 01, 2012, 16:13:17 »

Luihuinen on mielestäni tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ole hyvien puolella. Itse olen, tai ainakin haluan, olla hyvien puolella, joten Luihuinen tippuu pois vaihtoehdoista heti. Muuten ei ole väliä, en osaa valita, koen itsessäni olevan kaikkia muita piirteitä.

Erittäin hyvin sanottu Kirja. En halua sanoa tätä siksi, että kirjassa ns. pahikset tulevat Luihuisesta ja hyvikset Rohkelikosta, mutta minusta Luihuinen ei saisi asukastaan, sillä en (ainakaan itse) näe itsessäni Luihuisen piirteitä. En ole ovela, en halua ajatella itseäni muiden eteen. Ainoastaan ehkä se hienoinen viisaus voisi minusta löytyäkkin.

Kun taas Rohkelikko on ihannetupani (ei siksi että Harry ja muutkin kirjan keskeiset hahmot tulevat sieltä), sillä arvostan yli kaiken rohkeutta ja sen sellaista. Elikkä haluaisin kuulua rohkelikkoon. Harmi vaan, että toden näköisesti en siihen kuuluisi, sillä pelkään monia asioita, ja välillä nössökin olen :) Kyllä jossain syvällä kuoren alla, saattaisi lajitteluhattu minussa rohkeuttakin nähdä. Jos siis on rohkeutta mm. puolustaa aina hamaan loppuun ystäviään ja olla oma itsensä. Unelmani olisivat kyllä Rohkelikon tuvassa.

Korpinkynsi voisin taas olla, sillä olen kyllä melko viisas (tämä ei ole itserakkautta! Ja saahan sitäkin olla c;). En pelkästään koulussa vaan myös yritän aina ratkoa kaikki pulmat kylmällä järjellä ja tarkistan jonkun asian internetistä viimeisenä vaihtoehtona.
Ensimmäinen vaihtoehto: Ajattele
Toinen: Jos olet ehdottoman varma ettet tiedä, katso kirjasta.
Kolmas: Jos ei sieltäkään löytynyt, katso Internetistä.
Ja sitä rataa... Korpinkynsi olisi myös aika mieleinen tupa minulle.

En todellakaan pidä Puuskupuhia nössöjen tupana, vaan kunnioitan rehtiyttä, ystävällisyyttä ja ahkeruutta. Näitä elementtejä minusta ei kuitenkaan löydy, joten ei.. En minä olisi puuskupuh. En ole rehti (ehkä joskus?) enkä ahkera (laiskottaa :D). Ainoastaan ystävällinen saattaisin olla lähes aina. Riippuu kyllä henkilöstä... Kjiäh, Kjiäh  cx

Taidan päätyä Korpinkynteen ihan suosiolla. Ei olisi ollenkaan hassumpaa :)  Sitten vielä vähän mielipiteitäni...

Minusta tuvat ovat todella tärkeitä Tylypahkassa. Koko koulu olisi ihan mullin mallin jos tupia ei olisi ja lisäksi tuvat saadaan käyttäytymään paremmin tupapokaalin toivossa.. (jos muutamia tuttavia ei lasketa...) en minä enempää keksi..

// muoks

Kävinpähän tuon testinkin tekemässä, ja tulokset kyllä yllättivät...

Luihuinen - 71
Rohkelikko - 70
Korpinkynsi - 70
Puuskupuh - 67

Ihmetys :oo Mutta ainahan voin sanoa lajitteluhatulle "Ei Luihuiseen", jos en sinne tahdo, kuten tämä meidän Harrymme teki :)

-annipsi-
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2012, 17:17:13 kirjoittanut annips »

Poissa Lee

• Pitäjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #339 : Tammikuu 02, 2012, 15:24:25 »
Olen mielestäni jotain Rohkelikon ja Luihuisen väliltä, mutta lähes kaikkien testejen mukaan olen Luihuinen.

Luihuinen: noo tää on hyvä tupa, koska mun mielestä olen aika nokkela ja ovela, kaikki keinot on kyllä tarpeen. Ja tykkään koetella rajoja, niin kuin Salazar Luihuinen. Kuulostaa tosi salaperäseltö ja kivalta että Luihuisen oleskeluhuoneeseen mennään seinän läpi ja että se on veden alla, niin kun salaisuuksien kammiokin kuulostaa.

Rohkelikko: Oon mielestän aika rohkee, tilanteissa kuin ilmaisemaan asioita. En jää hetkeksikään miettimään pitäisikö jotain tehdä, vaan teen. Ja tykkään toiminnasta ja pelottavista jutuist. Kiva lisäys että Rohkelikon tupa on kodikas.

Korpinkynsi: Tästä tuvasta en oo ikinä ymmärtäny mitään. Joo tänne ehkä vähiten kuulun.

Puuskupuh: Nössöille. En oo kovin rehti, luotettava kylläkin, enkävälttämättä missään koulu asioissa kovin ahkerakoon. Jooei.

Poissa pippin

• go leafs go!!<3
  • Vuotislainen
  • Pilkku on kaikkien kaveri...
« Vastaus #340 : Tammikuu 02, 2012, 16:54:57 »
Lähetin tämän jo kerran, mutta en nähnyt sitä missään, joten kokeilen nyt uudelleen:

Aika vaikea juttu tämä tupa-asia, koska epäilen vahvasti löytyykö keltään pelkästään yhden tuvan piirteitä ja nämä piirteethän myös muuttuvat iän myötä.
Itselläni ainakin on ollut suuret ongelmat tuvan valinnassa. Kirjoja ensimmäistä kertaa lukiessani olin korpinkynsi. Sitten siirryin puuskupuhiksi, jona elin melkein koko seuraavan vuoden. Nyt vähän aikaa sitten muutin takaisin Korpinkynteen.
Testien tuloksetkin ovat pomppineet näiden kahden tuvan välillä. Tein tämän tupatestin joskus viime kesänä ja tulokseksi tuli puuskupuh vain muutaman pisten erolla korpinkynteen. Nyt tein testin uudestaan ja tässä tulokset:

Rohkelikko: 51
Korpinkynsi: 81
Puuskupuh: 73
Luihuinen: 57

Nyt Korpinkynsi oli selvästi Puuskupuhia edellä. Onkohan minusta tullut vähän inhottavampi viime aikoina, en tiedä. Ja yllätyksenä Luihuinen sijoittui Rohkelikon edelle. En pidä itseäni millään tasolla rohkeana, mutta vielä vähemmän luihuna. Ehkä kunnianhimo ja itsekkyys sitten minut tällä tavalla lajitteli.

Minua on ihmetyttänyt se, miten monet vuotislaiset ovat itsensä luihuiseksi julistaneet. En ole saanut potteristeista mitenkään erityisen ilkeää kuvaa, joten tämä vähän kummastuttaa. Mutta jos kerran ihmiset itseään luihuisena pitävät, mitä minä olen sitä tuomitsemaan. Ja eihän kyseisen tuvan ominaisuus ole vain tämä ilkeys, yms. vaan siihen kuuluu myös paljon muuta. Toivottavasti ei mennyt liikaa off-topiciksi.

Tylypahka ei olisi mielestäni Tylypahka ilman tupiaan.
Tuvat ja niiden välinen kilpailu (pisteet siis) auttavat varmasti kurinpidossa sekä innostavat opiskelemaan ja yrittämään parhaansa, mutta niin kuin toiset ovatkin sanoneet, sitä on myös vain omanlaistensa ihmisten kanssa, eikä tutustu muihin; on vaikeampi ystävystyä toisen tuvan asukkaisiin.
Olen silti enemmän tupien kannalla kuin niitä vastaan.
En osaa tämän syvällisemmin asiaa pohtia, mutta ehkä tuosta jotain selvisi.
..se elää, se tallustelee...
...se miettii, se pohdiskelee...
....se lukee, se naurahtelee...
...minähän se...

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #341 : Tammikuu 02, 2012, 21:50:01 »
Olisiko joku niiiiiin mukava, ja laittaisi tuon testin suomeksi. Kiiiiiitos :)
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa pippin

• go leafs go!!<3
  • Vuotislainen
  • Pilkku on kaikkien kaveri...
« Vastaus #342 : Tammikuu 03, 2012, 09:02:44 »
Olisiko joku niiiiiin mukava, ja laittaisi tuon testin suomeksi. Kiiiiiitos :)

Tarkoitatko, että joku kirjoittaisi ne kysymykset suomeksi vai?
Voisin suomennella, (en tiedä jaksanko koko testiä) jos seiskaluokkalaisen englannintaito kelpaa ^^
vai tarkoitatko, että joku tekisi tuon testin kokonaan suomeksi? Siihen ei kyllä varmaan kukaan pysty, mutta et kyllä varmaan sitä tarkoittanutkaan.
Voisi auttaa muitakin, jos kysymykset löytyisivät täältä suomeksi, vai mitä sanotte? (vai löytyykö jo, en alkanut selailemaan koko topicia)
Tulipas tästä kunnon taustatietojen haku:D ja vähän off-topic myös, mutta niin kuin sanoin, tämä voisi auttaa kaikkia. *kunnon pyhimys*
..se elää, se tallustelee...
...se miettii, se pohdiskelee...
....se lukee, se naurahtelee...
...minähän se...

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #343 : Tammikuu 03, 2012, 11:15:51 »
Voisi auttaa muitakin, jos kysymykset löytyisivät täältä suomeksi, vai mitä sanotte? (vai löytyykö jo, en alkanut selailemaan koko topicia)

Sivulta kymmenen löytyy narri:n viestistä spoilerin takaa nämä kaikki kysymyset suomennettuina :))
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Puhpallura

• Sonic Screwdiver
  • Vuotislainen
    • kirja/valokuvaus-blogini
  • Pottermore: ThornOwl10828
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #344 : Tammikuu 03, 2012, 14:23:12 »
Olen aluksi ajatellut kuuluvani Rohkelikkoon, enkä muita vaihtoehtoja koskaan miettinytkään, luultavasti siksi, että suurin osa sarjan tärkeimmistä hahmoista kuuluu ko. tupaan. Myöhemmin olen kuitenkin alkanut ajattelemaan Korpinkynsi, tiedon ja ymmärryksen etsiminen kuuluu minulle, olen aina innokas oppimaan uutta ja varsinainen lukutoukka olenkin :3 Puuskupuhiakin löytyy paljon, ystävyys ja aitous ovat minulle tärkeitä. Toisinsanoen minulle kävisi kaikki muut tuvat, paitsi Luihuinen, joka johtuu luultavasti myös kirjoista, jossa on suuria ennakkoluuloja Luihuisia vastaan. En kuitenkaan ajattele sielläkään kaikkien olevan "pahoja", sillä myös oveluus ja kunnianhimo on luihuisille tärkeitä.

Korpinkynsi: 88
Puuskupuh: 84
Rohkelikko: 70
Luihuinen: 41
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2012, 17:45:29 kirjoittanut Puhpallura »
we are all stories in the end
just make it a good one

Poissa Lapland

• Vuotislainen
« Vastaus #345 : Tammikuu 05, 2012, 15:48:38 »
Ajattelin alunperinkin kuuluvani luihusiin.
Puuskupuheihin voisin kuulua vain sen takia, koska olen luotettava, mutta en todellakaan ole ahkera yms.
Kyllä on pakko myöntää, että haluan olla usein se johtaja, enkä pidä siitä, että toiset pomottelee.
Rohkelikkoihinkin voisin kuulua.
Korpinkynsi ei ole minun tupani. ;)

Luihunen: 73
Rohkelikko: 70
Puuskupuh: 56
Korpinkynsi: 52
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2012, 20:42:26 kirjoittanut Lapland »

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
« Vastaus #346 : Maaliskuu 10, 2012, 18:27:11 »
Korpinkynsi 97
Puuskupuh 88
Rohkelikko 72
Luihuinen 56

Tässä nuo testin tulokset ^^  Toista kertaa tein kyseisen testin tämän vuoden sisällä, mutta en sillä ensimmäisellä kerralla kirjoittanut tuloksia mihinkään. Eli siis korpinkynsi olen ja korpinkynneksi itseni miellän.

Mielestäni tuvat ovat yksi keskeisimmistä asioista Tylypahkassa. Ne määräävät käytännössä kaverit, oppituntien mukavuuden ja jopa mielipiteet.

Yllättävän suuret prosentit minulla kaikkiin tupiin... Olisin kuvitellut ehkä Luihuisen hieman matalammaksi, joskin osaan kyllä halutessani olla aika luihu. :)
Myöskään puuskupuhin en olisi uskonut itsestäni paistavan noin selkeästi, vaikka rehellinen ja luotettava saatan ollakin. Myös ahkeruuteen ja ystävällisyyteen syyllistyn usein.
Rohkelikoksi kuvittelin itseni lukiessani ensimmäistä kertaa Pottereita. Johtuen tietenkin siitä, ettö Rohkelikko on kaikkein näkyvin tupa kirjoissa. Olen rohkea ja muuta, mutten tarpeeksi.
Ja sitten Korpinkysi. Hmm, tähän ei ainakaan vaikuta lukuintoni ja 9.9 keskiarvoni... tai tapani ajatella...  Äsh, en minä tiedä. Korpinkynsi kuitenkin olen, ja korpinkyntenä pysyn ;D
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa gem

• Vuotislainen
« Vastaus #347 : Maaliskuu 10, 2012, 20:34:43 »
Korpinkynsi 89
Puuskupuh 79
Luihuinen 56
Rohkelikko 45

Olen mielestäni aina ollut Korpinkynsi, kirjoihin uppoutuva pohdiskelija, joka rakastaa uuden oppimista ja yrittää innostuessaan ahtaa päähänsä kaiken mahdollisen tiedon :-). Olisin veikannut Puuskupuhia viimeiseksi, sillä se on minusta aina tuntunut sosiaalisten, ahkerien ja ennenkaikkea rauhallisten ihmisten tuvalta, kun itse olen yksikseni viihtyvä, patalaiska ja räjähdysherkkä.. Luihuinen tuli kuitenkin ennen Rohkelikkoa niin kuin olin etukäteen aavistellutkin.

Poissa Kalmankoira

• Se hullu potteristi
  • Vuotislainen
  • Luihuinen - se aito oikea!
  • Pottermore: SkyMarayder11983
« Vastaus #348 : Maaliskuu 12, 2012, 20:00:29 »
Luihuinen.

Aitous. Ensinnäkin, pidän ihmisistä jotka tosiaan ovat aitoja, ja inhoan ihmisiä jotka esittävät olevansa jotain muuta kuin eivät ole. Se on ärsyttävää.
Oveluus. Jos pyytäisin ystäviäni kuvailemaan minua yhdellä sanalla, se olisi ovela. Olen tosiaankin aika hyvä sellaisissa hommissa, mihin tarvitaan oveluutta.

Rohkelikkko? Ei. En ole erityisen rohkea.
Korpinkynsi. Ei. En ole 'terävä'.
Puuskupuh. En edes sano.
Snape, Snape, Severus Snape.
Shiguro -> Kalmankoira

Poissa Animaaki

• Vuotislainen
  • Pottermore: StarRiver9930
« Vastaus #349 : Maaliskuu 15, 2012, 16:40:35 »
Korpinkynsi!
Varmaan se sopivin tupa minulle. Olen aika fiksu(vaikka itse sanonkin...) ja testitulokset sanovat että olen Korpinkynsi(Vaikka ne häviääkin bitti avaruuteen).
Menestyn hyvin koulussa, olen yksi luokkani parhaimmista. Muistikin on ihan kohtalainen. Pidin itseäni aiemmin Puuskupuhina, mutta en ilmeisesti ole sellainen ahkera, rehti ja reipas...=) Mutta ihana tupa tämä Korpinkynsi...

Testitulokset:
Korpinkynsi: 70%
Puuskupuh: 61%
Luihuinen: 58%
Rohkelikko: 52%
Sitä kutsutaan mielikuvitukseksi, ei humpuukiksi.