Kirjoittaja Aihe: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?  (Luettu 160956 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?
« Vastaus #200 : Helmikuu 15, 2010, 16:10:34 »
Ja jos joku tietää, niin olisi mukava kuulla miten noita e:n äännemerkkejä oikein tehdään? Minä en nimittäin tiedä ja siksi listalla on ikäviä oikeinkirjoitusvirheitä.

Ë tehdään yksinkertaisesti niin, että painat ¨-näppäintä ensin ja sitten e-kirjainta. Í tehdään painamalla ensin ´-näppäintä ja sitten i-kirjainta. Helppoa. :)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #201 : Helmikuu 15, 2010, 16:37:04 »
Hei, minut on laitettu väärään listaan! Viime viestissäni olen todennut tupatestin sijoittaneen minut Luihuiseen, mutta oikeaa tupaani en paljastanut, sillä en ollut varma (2007 :D). Nykyään kuulun kyllä ylpeästi Korpinkynteen. Suosikkini on vaihdellut aikojen myötä, mutta loppujen lopuksi päädyn pohdinnoissani aina korppuihin. En usko olevani tarpeeksi rohkea ollakseni rohkelikko tai tarpeeksi ahkera ja kärsivällinen puuskupuhiksi. Jäljelle jäävät Luihuinen ja Korpinkynsi, joista kallistun jälkimmäiseen. Toivoisin ja luulisin pääseväni Korpinkynteen. Luihuispotentiaaliakin löytyisi koskien tietynlaista kunnianhimoa ja itserakkautta, mutta tahdon olla mieluummin korppari ja hillitä "synkemmän" puoleni :D

Poissa Nathaniel

• melkoinen kelmi
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • neitihaamu
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #202 : Helmikuu 15, 2010, 19:11:10 »
Haha. Ensin mietin pääni puhki miksei minua ole listalla, vaikka ilmeisesti olen tähän topiciin kirjoittanut. Sitten löysin itseni rohkelikkolistan kärkestä.. Ei voi olla totta.. :D Saalistin vanhaa viestiäni ja löysin sen. Ilmeisesti 2007 vuoden minä olisi rohkelikko. Aivan hämmennyin, koska juuri jossain toisessa topicissa olen väitellyt luihuisen puolesta rohkelikkoa vastaan juuri hiljattain. Mitäkähän nämä tuvat edes kertovat ihmisesta, kun mieli tuntuu vaihtuvan matkan varrella. Toisaalta edellisessä viestissäni perustelin myös luihuisen valintaa. Minulle ei kyllä tuossa listauksessa ole niin paljon väliä, mihin itseni olen valinnut, mutta nykyään olen ilmielävä luihuinen.

Tuo listausidea oli muuten tosi hauska! :)
If I'cant hear your heart beat, you are too far away

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #203 : Helmikuu 16, 2010, 13:06:44 »
Innostuin tupa-aiheesta vähän vielä lisää ja laadin pienimuotoisen tupatestin:

Ohjeet:
Selatkaa läpi ominaisuuslistat. Valitkaa sitten listalta kaikki (kirjoittakaa vaikka paperille) itseänne kuvaavat ominaisuudet jokaisen tuvan osalta erikseen ja laskekaa ne. Sitten tarkistakaa vielä - jälleen kaikki tuvat erikseen - mitä luonteenpiirteitä kukin tupa ei arvosta ja onko niiden joukossa mahdollisesti itseenne sopivia piirteitä. Jos on, kerro saamasi luvut kahdella ja vähennä tulokset tupien aiemmin saamista pistemääristä. Vertaile tuloksia. Suurin lukema kertoo mihin tupaan olisi eniten edellytyksiä.

Tyypillisiä ominaisuuksia:

Korpinkynsi:
älykkyys, luovuus, ylpeys, ylimielisyys, harkitsevuus, tiedonhaluisuus, lahjakkuus, nerous*, oppivaisuus, itsevarmuus, itsekuri, mietiskely, väittelyn halu, nopeaälyisyys, näppäryys, nokkeluus, keskittymiskyky, mielikuvitus, kyseenalaistava, syvällisyys.

*Tässä neroudella tarkoitetaan poikkeuksellista osaamista ja lahjakkuuden osoitusta jollakin elämänalalla.

Luihuinen:
vallan halu, kunnianhimo, oveluus, ylimielisyys, ahneus, itsekeskeisyys, määrätietoisuus, intohimoisuus, aatteellisuus, nokkeluus, terävyys, epäileväisyys, suvaitsemattomuus, kaunaisuus, ennakoivuus, herkkä vaistoisuus, kekseliäisyys, teeskentely, nautinnon tavoittelu, omistushaluisuus, vaaran viehätys, huomion hakuisuus.

Puuskupuh:
luotettavuus, ahkeruus, yritteliäisyys, periksiantamattomuus, ymmärtäväisyys, suvaitsevaisuus, oikeudenmukaisuus, diplomaattisuus, avuliaisuus, vastuuntuntoisuus, tunnollisuus, ystävällisyys, yhteistyökyky, kärsivällisyys, lojaalius, avoimuus, aitous, rehellisyys, reiluus, tarmokkuus.

Rohkelikko:
rohkeus, ritarillisuus, pelottomuus, uskollisuus, johtajuus, kokeilunhalu, uteliaisuus, jalous, ajattelemattomuus, oikeudenmukaisuus, luotettavuus, lojaalius, uhrautuvaisuus, tahdonvoima, toiminnallisuus, itsepäisyys, kilpailuhenkisyys, intohimoisuus, päättäväisyys, kunniantunto.

Ei toivottavat ominaisuudet:
Tämä on tärkeä, sillä esimerkiksi äly kelpaa varmasti joka tupaan, vaikka korpinkynsi sitä erityisesti hamuaakin, mutta jos hyvin älykkäällä henkilöllä on piirteitä jotka eivät korpinkynnelle mitenkään sovi, hän loitontuu korpinkynnestä ja lähenee jotakin toista tupaa jolle piirteet erityisesti käyvät. (Näitä oli hankala miettiä) Valitse siis jälleen itseäsi kuvaavat ominaisuudet, kerro kahdella ja vähennä edellisestä luvusta.

Korpinkynsi:
lahjattomuus, hidas älyisyys/oppisuus, äkkipikaisuus, suvaitsemattomuus.

Luihuinen:
uhrautuvaisuus, suvaitsevaisuus, luottavaisuus, tavoitteettomuus.

Puuskupuh:
saamattomuus, periksiantavuus, ylimielisyys, epärehellisyys, vilpillisyys, välinpitämättömyys.

Rohkelikko:
pelkuruus, välinpitämättömyys, toimettomuus, epäluotettavuus.

Kuuluakseen johonkin tupaan, ei tarvitse omata kaikkia niitä ominaisuuksia jotka tässä on kullekin tuvalle lueteltu tyypillisiksi. Uskaltaisin väittää että jokainen löytää itsestään pieninä pitoisuuksina kaikkia edellä mainittuja luonteenpiirteitä. Ehkä sen vuoksi on vaikea hahmottaa mikä on se omin paikka, varsinkin jos ominaisuus pitoisuuksissa ei ole suuria eroja tai jos tuntuu että ne vaihtelevat ajoittain rajustikin. Eli olet jotenkin muotoillakseni joko ailahteleva tai epävarma luonne tai et muuten ole varma mitä tahdot tai millainen oikeastaan olet tai kuinka lopulta käyttäytyisit tietyissä tilanteissa. Eli kokemus puuttuu ja itsetutkiskelu on jäänyt vähemmälle. Uskotellakin voi itselleen kaikenlaista. On hankala erottaa toisistaan sitä mitä on ja mitä haluaisi olla. Ja kysymyshän kuuluu, onko noilla kahdella mitään eroa? Sitä paitsi, mikä kaikki on suvaitsemattomuutta, mikä määritellään älykkyydeksi ja niin edelleen.

Aiëdail ja Nathaniel, muutin tupanne.
Já kiitós Presto. Olipa yksinkërtaista.
Hämmentää.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #204 : Helmikuu 17, 2010, 21:37:25 »
narri, koen suurta vääryyttä. En koe tällä hetkellä olevani rohkelikko yhtään millään muotoa :D Heivaisitko minut kiltisti vaikkapa Korppareitten sakkiin?

En muista, mitä olen tuonne aiemmin kirjoitellut, mutta koen olevani vähän ei-mitään tupaa. Rohkelikon tai puuskupuhin piirteitä minusta löytyy hyvin vähän, joten olen jonkinlainen välimaastoutuma Luihuisesta ja Korpparista :D En ole selvästi kumpaakaan: toisaalta en ole niin ilkeämielinen (toivottavasti) kuin luihuiset usein, mutta enpä ole erityisen nerokaan. Ennemmin vain omaan hyvän muistin.
Uskoisin kuitenkin omaavani ihan himpun verran enemmän korpparin piirteitä, joten olen sitten nykyisin yksi Korpinkynnen tupalaisista :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #205 : Helmikuu 19, 2010, 17:23:12 »
Hmm. Innostuimpa minäkin sitten tekemään viimein tuon testin ja tulos meni aika tasan kolmen eri tuvan välillä:
Rohkelikko 74
Korpinkynsi 77
Puuskupuh 54
Luihuinen 78

Vaikka tämä oli näinkin tasaista, en ole juuri yllättynyt :) Minussa on monia puolia ja ominaisuuksia.
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #206 : Helmikuu 20, 2010, 13:09:11 »
Minäkin olen tähän vastannut jo aiemmin mutta nyt täytyy päivittellä ja tehdä nuo testit, katsotaan mikä tulee vastaukseksi..

*Hetken kuluttua*

Elikkäs tulokseksi tuli:
Luihuinen 55%
Rohkelikko: 53%
Puuskupuh: 53%
Korpinkynsi 42%

Että kai minä sitten olenkin Luihuinen :D
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #207 : Helmikuu 24, 2010, 12:27:46 »
Vielä noista tupien eroista. Minusta niitä voisi myös havainnollistaa ja kuvata vaikka tällaisen yleistävän pikku kertomuksen avulla:

Korpinkynsi, luihuinen, puuskupuh ja rohkelikko keskustelevat. Luihuinen tuo seurueelle pian vakaumuksensa ja mielipiteensä julki, joka on kyllä perusteltu, mutta ei välttämättä tukeudu minkäänlaiseen moraaliin tai saattaa muulla tavoin olla vahingollinen tahoille, joilla ei ole henkilökohtaista merkitystä puhujalle.
Rohkelikko ei pidä tästä.
Puuskupuh huomauttaa tahdikkaasti erinäisistä epäkohdista; korpinkynsi nyökkää ja ilmoittaa aiheen mielenkiintoiseksi.
Luihuinen ei taivu vaan pitää kantansa ja perustelee hieman kyseenalaisesti vielä lisää, jolloin Rohkelikko provosoituu, peräänkuuluttaa oikeudenmukaisuutta ja pilkkaa luihuista kunniantunnon puutteesta.
Syntyy ilmiriita, jossa rohkelikko ja luihuinen asettuvat vastakkain. Korpinkynsi vetäytyy sivummalle ja jää tarkkailemaan tilannetta. Puuskupuh asettuu kahdentulen väliin ja ryhtyy tunnustelemaan sopuratkaisua. Puuskupuhille on tärkeää että päätös on reilu kummallekin osapuolelle ja mahdollistaa yhteistyön, mutta ei kiistelyn aiheen mahdollisen ulkopuolisiin kohdistuvan oikeudenmukaisuuden kustannuksella. Korpinkynttä kiinnostaa riidanaihe, mutta myös tilanne ja siihen ajautuneiden ihmisten käytös ja mielenliikkeet. Näitä hän havainnoi muokaten ja muovaten käsitystään.
Pian puuskupuh osoittautuu piilevästi puoltavan rohkelikon kannan perusajatusta. Se taas romuttaa luihuisen aatteen idean ja huomattuaan tämän luihuinen vetoaa korpinkynteen. Korpinkynsi sanoo harkitun mielipiteensä, mutta siitä puuttuu ehdottomuus ja selvä kanta. Tilanne kiristyy ja laukeaa vasta kun puuskupuh onnistuu löytämään pari porsaanreikää kinasta korpinkynnen lausumaa hyväksi käyttämällä ja saa osapuolet toistaiseksi rauhoittumaan ja myöntämään puutteiden ja ongelmien olemassa olon, mikäli asiaa ajatellaan puuskupuhin tavoin. He kuitenkin uskovat kantojensa aukottomuuteen ja hiovat ajatuksia mielessään ollakseen valmiina kun jälleen ottavat yhteen.
Siihen asti toimitaan puuskupuhin linjalla.

Tunnistitko itsesi!

Tämä on kärjistetty esimerkki ja itse kukin voi mielessään vetää kursoria nelikentässä ja katsoa mihin suuntaan se omalta kohdalta eniten puoltaa, vai jääkö keskelle. Oma käytökseni ainakin vaihtelee tilanteesta ja aiheesta riippuen, mutta kai sitä voisi jonkinmoisen keskiarvon vetää siitä, mikä on itselle se tavanomaisin toimintamalli. Mutta saattaahan sitä olla puhdasverinen risteytys kaikista neljästä.
Esimerkki muuten pohjautuu vain minun käsitykseeni tupien ääripäistä käytöksineen, joten voipi olla ettei vastaa ihan yleistä kuvaa tuvista.

Vääryys korjattu Suvituuli! :) Olet korpinkynnessä.  
Hämmentää.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #208 : Helmikuu 24, 2010, 12:40:14 »
Voisitko laittaa Sardiinimiehen Luihuisen kohdalle, kiitos.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #209 : Helmikuu 27, 2010, 15:33:45 »
Minnekäs ihmeeseen mun viesti on täältä oikein hävinny. o_o''
Jaa, no kirjoitellaan uusiksi sithen.

Tein tuon testin ja eniten prosentteja saivat Luihuinen ja Korpinkynsi. Aika odotettuakin, koska ne ovat vuorotelleet kaikkien testien, joita olen tehnyt, tuloksissa. Kolmanneksi tuossa pitkässä englanninkielisessä testissä tuli Rohkelikko, viimeiseksi Puuskupuh.
Ja, mielestäni testit ovat olleet melkoisen oikeassa.

Luihuinen
Ilmeisesti minua parhaiten kuvaava tupanen. No joo, kieltämättä olen itsepäinen, turhamainen ja ilkeä kun sille päälle satun. Minulla on vahvat mielipiteet ja päätä on turha kääntää jos päätän jotakin. Ja jos haluan jotakin, pidän huolen että myös saan sen. Pidän ystävyyssuhteita vahvassa asemassa, enkä vain teennäisinä. Ne merkitsevät oikeasti, eivätkä ystävät ympärilläni ole vain niitä joiden kanssa puhua paskaa. Tutustun mielelläni ihmisiin, mutta olen melko arvioiva ja lähes aina muodostan jonkinlaisia stereotypioita. Yleensä ajattelen positiivisesti, mutta en ihmisistä.
Pidän tiukasti egostani ja "maineestani", ja ihmiset jotka hyppivät silmille, ovat teennäisiä, idiootteja, stressaavat, luulevat itsestään liikoja ja ovatkin muutenkin silmissäni einiinkivoja, ärsyttävät minua pirusti.

Osaan olla reilu jos tahdon. Olen hyvä porukan johtaja, jos sellaista tarvitaan, mutta ryhmähenki on kuitenkin tärkeämpää kuin voitto.

Korpinkynsi
En voi väittää, ettenkö kokisi itseäni melko fiksusksi tapaukseksi. Olen hyvä ratkomaan kaikenlaisia asioita ja olen melko nopeaälyinenkin. Vaikka pärjäänkin koulussa hyvin, se ei perustu siihen että pitäisin opiskelusta. Päin vastoin, kouluun raahautuminen on tuskaa enkä jaksa kuluttaa opiskeluun aikaa vapaa-ajallani. Luulen, että hyvä muisti on auttanut hyvissä numeroissa todella paljon. Olen kuitenkin fiksu ja järkevä vain silloin kun tarvitaan. Useinmiten annan ajatuksenjuoksun ja tunteiden ja fiilisten voittaa ja toimin niiden halun mukaan.
Ja jotain semmosta. Joo.

Että listaaja laitella mein joko Luihuiseen tai Korpinkynteen. :---)

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #210 : Helmikuu 27, 2010, 18:22:26 »
Tunnistitko itsesi!

Tämä on kärjistetty esimerkki ja itse kukin voi mielessään vetää kursoria nelikentässä ja katsoa mihin suuntaan se omalta kohdalta eniten puoltaa, vai jääkö keskelle. Oma käytökseni ainakin vaihtelee tilanteesta ja aiheesta riippuen, mutta kai sitä voisi jonkinmoisen keskiarvon vetää siitä, mikä on itselle se tavanomaisin toimintamalli. Mutta saattaahan sitä olla puhdasverinen risteytys kaikista neljästä.
Esimerkki muuten pohjautuu vain minun käsitykseeni tupien ääripäistä käytöksineen, joten voipi olla ettei vastaa ihan yleistä kuvaa tuvista.

Juurikin hieno esimerkki ^^. Ja tämän mukaan (kuten sen testinkin) olen muuten Luihuisessa. Minä olen juuri tuo joka vaan pysyy kannassaan.. Voivoi :)
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #211 : Maaliskuu 20, 2010, 22:25:46 »
 Miellän tuvakseni Puuskupuhin. En välttämättä ole maailman puuskuin, mutta en ole rohkea, en erityisen viisas enkä ovelakaan. Ja ehkä voisin kuvitella olevani sellainen puuskumaisen lojaali, ystävällinen, ahkera ja mukava? :) Joskus kuvittelin olevani rohkelikko, mutta tajusin että en tosiaankaan kuulu sinne kaiken maailman Harryjen sun muiden keskelle. Harmi että juuri meistä Puuskupuheista kirjoissa taidettiin kertoa kaikkein vähiten. Ja listallakin meitä oli kaikkein vähiten. :(

Tupien taiston kanssa yllätyin, kun olimme melkein johdolla. Ei me koskaan voiteta mitään rohkelikon elefantteja, korpinkynnen virtahepoja, ei edes luihuisen krokotiilejä (omat tunnuseläimeni tuville). YLPEÄSTI PUUSKUPUH. Lets go, lehmät! Lets go, lehmät.

Poissa Lauren

• Vuotislainen
  • Well hello there!
« Vastaus #212 : Maaliskuu 28, 2010, 23:13:58 »
Olisin Rohkelikossa, koska rakastan jännittävää, tapahtumarikasta elämää. Teen kaiken oikeastaan juuri niin kuin itse haluan enkä todellakaan anna muiden kävellä ylitsen. Sosiaaliset suhteet ovat minulle tärkeitä, ja arvostan kaikkien kohtelemista reilusti ja tasapuolisesti, mikä myöskin sopii tuvan periaatteisiin.

Korpinkynteen voisin myös sopia hyvin, sillä olen (ainakin omasta mielestäni) todella fiksu, hyvä koulussa ja kiinnostunut jatkuvasti kaikesta uudesta.

Puuskupuhiin en sopisi, koska olen yksinkertaisesti laiska tekemään töitä koulun eteen, mikä taas on yksi tuvan tärkeistä ominaisuuksista.

Luihuinen ei olisi minua varten, koska en siedä muita arvostelevia ja (todella) itsekkäitä ihmisiä.

Tupatestin tulokset:   

Rohkelikko   94 %   
Korpinkynsi   92 %   
Puuskupuh   58 %   
Luihuinen      55 %   

narrin testin tulokset:

Korpinkynsi   19 p.
Rohkelikko   16 p.
Luihuinen      14 p.
Puuskupuh   12 p.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 04:08:29 kirjoittanut Lauren »
Singing In The Rain Shower

Poissa Gemmssy

• parveilia
  • Vuotislainen
  • Glisee, ei klisee
    • Kaunotar ja hirviö
  • Pottermore: FeatherRain8203
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #213 : Huhtikuu 07, 2010, 22:41:26 »
Minäkin tein sen tesitin  ja sen perusteella olen puuskupuh (Puuskupuh 72, Rohleikko 66, Luihuinen 62, Korpinkynsi 61) mutta itse en ole sitä mieltä...

Voisin tietenkin olla Puuskupuhkin... olen kiltti, en oikeastaan koskaan katteelinen, avulias... toisaalta toooooosi laiska.... Olen myös luotettava... ehkä en vain halua olla puuskupuh? Mutta tiedän kyllä muistuttavani puuskupuhia  toisikisi eniten... Ja niinkuin kohta mainitsen, olen myös  väkivaltainen, joka vähentää pisteitä Puuskupuhilta...

Eniten muistutan Rohkelikkoa... olen hullu uhkarohkea sekopää, jonka saa tekemään mitä vaan ja joka oikeasti uhrautuisi toisten puolesta... kunhan vain pääsisisn tilanteessa ensi hämm,ennyksestä yli... Olen myös väkivaltainen, mutten tiedä kuuluuko se tänne vai Luihuiseen, mutta laitan molempiin... En ha

Korpinkynsi en ole, vaikka kauikista eniten haluaisin... Vaikka kouluarvosanani ovatkin lähes kaikki kymppejä, en silti ole mitenkään viisas... arvosanat sitäpaitsi nousivat vasta tänä vuonna ja laskevat varmasti pian taas...  lukuhäiriö ei oikein sovellu Korpinkynteläisille vaikka lukemisesta pidänkin :)

Luihuinen taas en ole. En halua olla tekopyhä, mutta mielestäni olen aika kiltti... vaikka selän takana puhuinkin parista luokan inhotuksesta pahaa ja kuuntelen muiden purkauksia ja valituksia jopa parhaista ystävistäni, mutta en koskaan sano sitä päin naamaa... Olen myös väkivaltainen, mutten tiedä kuuluuko se tänne vai Rohkelikkoon, mutta laitan molempiin... Valehdella osaan tosin mielestäni hyvin, eli hieman ovelakin taidan ollaa...

Eli järjestyksessä:
Rohkelikko
Puuskupuh
Luihuinen
Korpinkynsi

Ja järjestys jossa haluaisin:
Korpinkynsi
Rohkelikko (jaettu sia)
Luihuinen (jaettu sia)
Puuskupuh

Tuvat ovat mielestäni tarpeelissi ensinmnäkin kirjan juonen kannalta, ne synnyttävät eripuraa ja kilpailua. Oikeasti nuo ovta huonoja puolia, tai ehkä kilpailu hyvä panostuksessa (tupamestaruudet), mutta olisi se hyvä oppilaat jotenkin lavitella, eikä aivan randomisti... olisi se ollut hieman inhottavaa jos Harry ja Malfoy nukkuisivat sattumalta samassa huoneessa koska heillä olisi vaikka sam,ankokoinen kengännumero, taib he menisivät aakosjärjestyksessä hyvin....
Siskoni uskoo, että pilvien keskellä mekin osaamme lentää. Jos taivalla ei lennä, sieltä putoaa, ja jos putoaa, niin kuolee. Mutta emmehän me voi kuolla, ensin meidän pitää elää vanhoiksi. Siksi me osaamme lentää pilvien keskellä.

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #214 : Toukokuu 24, 2010, 16:43:22 »
Haluaisin ainakin ajatella olevani Rohkelikko.
Monet meidän luokkalaiset pojat jotka luulevat tuntevansa minut ja tietävänsä millainen olen, ovat huudelleet talvella perääni kun kuljen Rohkelikko kaulaliinassa, etten muka olisi sopiva Rohkelikkoon, koska olen vähän hiljaisempi, pelkään kovia ääniä, pimeää, ahtaita paikkoja, jne.
Mutta eikös rohkeutta ole monenlaista? Rohkeutta olla oma itsensä ja puolustaa omia mielipiteitään ja asioita jotka ovat sinulle rakkaita esimerkiksi.
Kyllä minä omasta mielestäni sopisin Rohkelikkoon, vaikka HP-fanien testi väittääkin että olisin Korpinkynsi :)
Pidän myös Rohkelikon väreistä, ne ovat ihanan lämpimät ja punainen on muutenkin suosikkivärini ollut jo pitkän aikaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2010, 16:46:51 kirjoittanut Ryövärintytär »
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

tuulimari

• Ankeuttaja
« Vastaus #215 : Toukokuu 29, 2010, 13:09:59 »
Minusta on väärin, ja se ärsyttää, kuinka jotkut kannattavat rohkelikkoa vain siksi, että Harry oli siinä, tai että siitä kerrottin eniten kirjoissa. Se on väärä syy kuulua rohkelikkoon. Jos Harry olisikin ollut Puuskupuh, niin tietysti me kaikki olisimme henkeen ja vereen Puuskupuheja... Tiedän, että on niitä, jotka kuuluvat Rohkelikkoon oikeista syistä ja aidosti, mutta minua ärsyttää se, kuinka jotktu kuuluvat siihen aivan väärien syiden takia. Itse kuulun Korpinkynteen, saan tulokseksi aina Korpinkynnen testeissä, paitsi sitten Rohkelikko tulee aina joskus.

Linssi

• Ankeuttaja
« Vastaus #216 : Kesäkuu 14, 2010, 13:27:26 »
Rohkelikko: 76%
Korpinkynsi: 67%
Puuskupuh: 78%
Luihuinen: 52%

Lähes sama tulos Puuskupuhilla ja Rohkelikolla.
Olen aina pitänyt Puuskupuhia itselleni mahdollisena tupana, vaikka pienenpänä en sitä olisi halunnut itselleni myöntää, onhan Puuskupuhista ja Puuskupuhilaisista kerrottu kirjoissa kaikkein vähiten. Olen rehti, tunnollinen ja kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen. Vaikka sovin Puuskupuhiin en missään tapauksessa ole tyhmä, päinvastoin. On hiukan surullista, että Puuskupuheja pidetään tyhmänä porukkana. Mielestäni ihmiset Puuskupuhissa ovat siellä kokonaisuuden vuoksi, ei tyhmyyden. Silti uskon kuuluvani todellisuudessa Rohkelikkoon, sillä minun malttini todellakin pettää ja olen ikävän usein patalaiska ihminen. Mm. perheeni on minulle todella rakas ja tekisin heidän eteensä lähes mitä vain. Myönnän olevani pelkuri joidenkin asioiden suhteen, mutta ylensä olen aina valmis ottamaan ns. haasteen vastaan. Korpinkynnen ja Luihuisen voin ohittaa ilman suurempia pohdintoja, niihin tupiin minä en vain kuulu.

Eli olen jonkinlainen Puuskupuhin ja Rohkelikon yhdistelmä, mutta kun voin vain toiseen kuulua, uskon oikean tuvan minulle olevan Rohkelikko.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2010, 16:55:22 kirjoittanut Linssi »

Poissa Ellipsi

• Vuotislainen
« Vastaus #217 : Kesäkuu 23, 2010, 19:18:34 »
Haluaisin olla rohkelikko, mutta olen varma että luihuisiin joutuisin... mutta en haluaisi olla luihuinen, vaan rohkelikko o/
En osaa tarpeeksi englantia että tuota testiä alkaisin vääntämään, mutta silti uskon silti olevani luihuinen.

Poissa Sami

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #218 : Kesäkuu 23, 2010, 20:10:19 »
Minäkin olen melko varma siitä, että joutuisin luihuiseen. Puuskupuh ja korpinkynsi ei juurikaan jaksa kiinnostaa minua. Ainoastaan luihuinen ja rohkelikko kiinnostaa minua. Näistä kahdesta tuvasta joutuisin todennäköisimmin luihuiseen, sillä mielestäni minulla on samanlaisia luonteenpiirteitä kuin luihuisilla.

Minäkään en viitsinyt ruveta tekemään tuota testiä, koska englannin kielen taitoni ei todellakaan ole parhaimmasta päästä. Sanakirjan avulla olisin saattanut onnistua tekemään testin, mutta siinä näytti olevan sen verran paljon kysymyksiä, etten viitsinyt ruveta vääntämään sitä läpi sanakirjan avulla.

Elaine

• Ankeuttaja
« Vastaus #219 : Kesäkuu 24, 2010, 18:21:29 »
Lähes sama tulos Puuskupuhilla ja Rohkelikolla.
Olen aina pitänyt Puuskupuhia itselleni mahdollisena tupana, vaikka pienenpänä en sitä olisi halunnut itselleni myöntää, onhan Puuskupuhista ja Puuskupuhilaisista kerrottu kirjoissa kaikkein vähiten. Olen rehti, tunnollinen ja kaikkien kanssa toimeen tuleva ihminen. Vaikka sovin Puuskupuhiin en missään tapauksessa ole tyhmä, päinvastoin. On hiukan surullista, että Puuskupuheja pidetään tyhmänä porukkana. Mielestäni ihmiset Puuskupuhissa ovat siellä kokonaisuuden vuoksi, ei tyhmyyden. Silti uskon kuuluvani todellisuudessa Rohkelikkoon, sillä minun malttini todellakin pettää ja olen ikävän usein patalaiska ihminen. Mm. perheeni on minulle todella rakas ja tekisin heidän eteensä lähes mitä vain. Myönnän olevani pelkuri joidenkin asioiden suhteen, mutta ylensä olen aina valmis ottamaan ns. haasteen vastaan. Korpinkynnen ja Luihuisen voin ohittaa ilman suurempia pohdintoja, niihin tupiin minä en vain kuulu.
Samaa mieltä, minäkin ennen vähän kammoksuin puuskupuheja, koska kirjoista oli vähän saanut käsityksen, että puuskupuh oli semmoinen "jämätupa", johon joudutaan, jos ei sovi muihin tupiin... ja näinhän se ei ole. Nykyään en onneksi enää ajattele niin, puuskupuhit ovat rehtiä ja ahkeraa kansaa!

Itse olen aivan varma, että joutuisin luihuisiin. En kyllä mitenkään sinne haluaisi joutua, mutta näin se vaan luultavasti olisi. Jos en joutuisi luihuisiin, niin luultavasti minut laitettaisiin rohkelikkoon. Tai en oikeastaan osaa sanoa, minussa on vähän jokaista tupaa, lukuunottamatta korpinkynttä. En luultavasti kyllä olisi tarpeeksi ahkera puuskupuhiin, ja en ole varma olisinko tarpeeksi rohkea rohkelikkoon.  Tosin kyllä kirjoissa rohkelikoissakin on muutama vähän heikompi lenkki ollut.. Ennen olisin ehkä ollut ilmiselvä luihuinen, mutta nyt olen kiltimmäksi tullut joten se ei ole enää niin selvä juttu. Vaikea sanoa. Luultavasti kävisi samoin kuin Harrylla, että hattu miettisi pistäisikö luihuisiin vai rohkelikkoon, ja jos hän minunkin mielipidettä kuuntelisi niin tuonne rohkelikkoon toki menisin.

essya

• Ankeuttaja
« Vastaus #220 : Kesäkuu 28, 2010, 04:38:06 »
En ole oikein ikinä osannut vastata tähän kysymykseen. Tunnen kuuluvani niin moneen tupaan, mutten kuitenkaan mihinkään. Joten alanpas tässä nyt tämän välityksellä pohdiskelemaan, ja samalla toivon, että päädyn johonkin lopputulokseen. Ihan vain mielenrauhan saamiseksi :|

Rohkelikko: En ole ikinä ollut mikään erityisen rohkea, paitsi pakon edessä, ja silloin kun en ole ollut oma itseni eli toisin sanoen olen joskus tyhmänrohkea.
Toisaalta sitten kaipaan paljon jännitystä elämääni. En yksinkertaisesti osaa pysyä paikoillani, vaan hetken oltua aloillani haluan jo tänne ja tuonne suuntaan.

Luihuinen: Oveluus on aina sopinut yhdeksi luonteenpiirteekseni ja osaan olla välillä hyvinkin itsekäs, ja siitä on myös tultu elämäni aikana huomauttelemaan minulle moneltakin taholta.
Toisaalta sitten en kuitenkaan halua kenellekään pahaa, ja pyrin auttamaan aina apua tarvitsevia ja pyytäviä niin hyvin kuin vain pystyn.

Puuskupuh: Suurin paheeni on uskoakseni laiskuus. Joten puuskupuhiin liitettävään ahkeruuteen minä en ainakaan itteni mielestä pysty samaistumaan.
Toisaalta taas sitten olen usein hyvin kiltti, mukautuvainen ja teen yleensä parhaani ja enemmänkin jos sitä minulta pyydetään.

Korpinkynsi: Olen aina ihaillut tietyllä tavalla viisautta ja fiksuutta, ja olen aina ahminut itseeni paljon tietoa erilaisista maailman menoon liittyvistä ajatuksista, ja sen ulkopuoleltakin. Minua on monesti myöskin kuvattu fiksuksi, yhden jopa hyvin arvostamani ihmisen taholta, siskoni taholta.
Jotenkin uskon kuitenkin että minunlaistani fiksuutta ei kuitenkaan liitetä korpinkynsiin. En ole ikinä ollut mikään keskivertoa parempi ihminen koulussa tai muutenkaan oppimaan uusia asioita.

Tuota vertailua lueskeltuani, uskon, että minulle on hyvin vaikea löytää tupaa johon kuuluisin parhaiten. Siltikin esiin pistää tuolta jotenkin Luihuinen ja Korpinkynsi, joten uskon että kuuluisin jompaan kumpaan noista. Lajitteluhattu saakoon päättää lopullisen tuomion, jos tahtoo. ;)
Ehkä vähiten uskon kuuluvani kuitenkin Puuskupuhiin.

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #221 : Kesäkuu 28, 2010, 23:12:10 »
Olisin luultavimmin Korpinkynsi ripauksella Rohkelikkoa ja Puuskupuhia, mutta en luihuinen. Korpinkynsi olen, koska rakastan kirjoja ja lukemista. Koulussakin pärjäsin lukuaineissa hyvin. Jonkinlaista muutakin kuin kirjaviisautta havaittavissa. (Ainakin jotkut väittää niin, itse uskon sen vain sillon kun itsetunto on ylhäällä eikä matele jossain pohjamudissa.) Olen utelias ja tiedonjanoinen. Pohdiskelen usein mitä erilaisempia asioita ja teorioin. En myöskään välttämättä tyydy niihin valmiiksi mietittyihin ratkaisuihin. Saatan kyseenalaistaa niitä ja miettiä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Voisi nuo kaksi viimeisintä virkettä varmaan muotoilla niinkin, että käytän omia aivojani. Korpinkynsi tuntuu muutenkin siltä omimmalta tuvalta.

Jotain Rohkelikkomaistakin minussa on. Olen joissain asioissa hyvinkin rohkea. Toisaalta olen kuitenkin sen verran arka ja ujo, että tuskin kuuluisin Rohkelikkoihin. Puuskupuh taas voisin olla kiltteyteni takia. Ajoittain saatan olla jopa ylikiltti. Rehellinenkin olen ja ahkera tarpeen mukaan. Tosin myös laiska, jos se on mahdollista. :D Luihuinen sen sijaan en missään nimessä olisi. Ovela? Enpä usko olevani. Kaikki keinot sallittuja? Ei kuulu tapoihin. Ja tuo suvaitsemattomuus ja rasismi (muita kuin puhdasverisiä velhoja kohtaan) kuulostaa myös hyvin vieraalta.

En oikein tiedä mitä mieltä olen tuosta tupiin jakamisesta. Toisaalta se on huono ja toisaalta hyvä. Se aiheuttaa eripuraa oppilaiden kesken. Jotenkin tuntuu turhalta luonteen perusteella jaottelemiselta. Hyvinä puolina sitten se, että se lisää kilpailua, jota voi pitää hyvänä ja huonona asiana. Jos se pysyy järkevissä rajoissa se on kivaa leikkimielistä kisailua. Jos se taas menee liiallisuuksiin tulee juuri sitä eripuraa ja tappelua tupien kesken. Ja on varmaan oppilaiden itsensä kannalta mukavaa, että saavat olla samanhenkisten kanssa samassa tuvassa, nukkua samoissa makuuhuoneissa, ruokailla samassa pöydässä, käydä yhdessä tunneilla jne. Potter ja kumppanit tuskin olisivat riemastuneet yhteisestä makuuhuoneesta Malfoyn kanssa.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #222 : Heinäkuu 11, 2010, 14:19:23 »
Niin, olen itse pohtinut monesti, mihin tupaan kuuluisin.

Ensin voisin karsia pois Rohkelikon. Ei, olen oikeastaan aika pelkuri. Pelkään monia asioita kuten itseni satuttamista, sääntöjen rikkomista ja monia muita, joita Rohkelikot tekevät harva se päivä ( tai ainakin Harry. )
Pidän silti seikkailuista ja kaipaankin seikkailuja, mutta minua ei ole luotu Rohkelikkoon. Tunnen sen.

No, en kovin usko, että kuuluisin Luihuiseenkaan. En ole mielestäni kovinkaan ovela, ja tahdon tuottaa enemmän hyvää kuin pahaa.
En pidä pilkkanani toisten mielestä huonoja ihmisiä enkä ole mielestäni kovin itsekäskään. Ilkeä kyllä joskus olen, mutta kukaan ei varmasti ole enkeli, joka on aina kiltti.

Uskon, että Lajitteluhattu saattaisi heittää minut Puuskupuhiin, koska arvostan ahkeruutta ja luotettavuutta.
En kuitenkaan tunen itseäni vähän enemmän toheloksi kuin muut, koska olen oikeastaan aikas hyvä koulussa.
Kuitenkin uskon, että minusssa virtaa Puuskupuhin hyvää verta.

Uskon vakaasti, että Lajitteluhattu heittäisi minut Korpinkynteen.
Sukuni on aika viisasta porukkaa ja niin minäkin. Tiedän monien mielestä vähän liikaakin ja rakastan lukemista.
Arvostan paljon viisautta ja älykkyyttä ja en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät välitä koulusta ja saavat lukuaineista kutosia. Pelkään sääntöjen rikkomista, mutta joskus niitäkin tulee rikottua.
Monet nimittävät minua jopa hikariksi, mutta en pane sitä pahakseni.

Uskon siis, että olen sekoitus Puuskupuhia ja Korpinkynttä. ( ja ripaus muita ) Ehkäpä  Korpinkynsi 60% , Puuskuspuh 20%, Rohkelikko 15% ja Luihuinen 15%.

lankarulla

• Ankeuttaja
« Vastaus #223 : Elokuu 05, 2010, 16:58:32 »
Minä olen...
Rohkelikko 65%
Korpinkynsi 67%
Puuskupuh 57%
Luihuinen 70%

Meni mun mielestä aikalailla oikein. Luihuinen koen olevani sillä olen hyvin kunnianhimoinen. Paha en ole, mutta en toisaalta ajattelekaan kaikkien Luihuisten olevan pahoja. He ehkä lähtevät kunnianhimon takia helpoiten sille tielle.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #224 : Elokuu 05, 2010, 17:08:41 »
En osaa englantia hyvin, joku kiltti voisi autella tuossa testissä. Ehkä joku voisi (jos jaksaa) suomentaa kysymyksetkin.

Mutta siis, monesti olen tehnyt testejä, ja niiden mukaan olen Korpinkynsi. Juu, ehkä minussa on jonkin verran älyäkin, luen paljon ja todistus on jees, mutta en kyllä usko olevani Korpinkynnen tasoa. Ja oleskeluhuoneeseen pääsisin vain kun joku muukin menisi. Niinpä pohtisin, että kuuluisin Puuskupuhiin, sillä olen aika avulias, mutta vähän laiska. En kuuluisi Rohkelikkoon (Pelkuri olen) ja Luihuinen on minulle liian ilkeä. Eli Puuskupuh tai Korpinkynsi, Puuskupuh enemmän.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"