Harry Potter > Hagridin mökki

Rohkelikko, Luihuinen, Puuskupuh vaiko Korpinkynsi?

(1/87) > >>

Pailu:
Eli, mihin näistä tuvista tunnet kuuluvasi ja miksi? Mitä mieltä olet tuvista? Ovatko mielestäsi tuvat tarpeellisia Tylypahkassa, vai voisivatko oppilaat opiskella ilman niitä?
Saa myös kertoa jotain muita mielipiteitä tuvista ja niiden toiminnasta. :)

//Huom. Muistakaa perustella mielipiteenne. Pelkät testitulokset lentävät bittiavaruuteen. -Huhutar

Rohkelikko

Ehkä kuulut Rohkelikkoon, jos
sydämmes urhoollinen on,
on sinulla ritarin uskallus
ja olet kumman peloton.

Luihuinen

Tai voihan olla että Luihuisesta
sä löydät ystävät aidot.
Ovelat velhot ei keinoja kaihda,
ovat tarpeen kaikki taidot.

Korpinkynsi

Kenties viisas Korpinkynsi
on koti sun alttiin mielen.
Siellä älykkäät ja terävät oppii
yhdessä taikuuden kielen.

Puuskupuh

Ehkä on luontosi rehti Puuskupuh,
sinuun aina voi luottaa,
ei malttisi petä ja aherrus sulle
vain silkkaa iloa tuottaa.

//Elikkä tässä on omia mietteitäni...(muokattuna, sillä viimeksi tuli vähän kiire.. :D)

Luihuinen, se olen minä ja siihen tupaan myös kuulun. Oveluus on yksi iso osa luonnettani. Aitous on myös yksi asia, jota ihmisessä arvostan. Sitä löytyy minulta myös.
En ole käytökseltäni/luonteeltani aina niin fiksu, mutta en tarkoita että jokaista katselisin mulkoilevasti ja arvostelevasti. He saavat minun puolestani olla mitä ovat, enempää en siihen puutu.
Joskus osaan olla erityisenkin ärsyttävä, tai ilkeä, mutta usein mietin tekoseni uudestaan, vaikka anteeksi en pyydä kovin hyvin koskaan.
Tupa, jossa ovat ovelat velhot, tulevat tarpeen kaikki keinot

Rohkelikko, ei ei ei kuitenkaan. :) Mitään ihmeellisiä pelkoja minulla ei ole (jos ei oteta mukaan hämähäkkejä). Osaan kyllä olla rehti ja kiva tyyppi, mutta loppujen lopuksi... ei Rohkelikko minua varten ole.
Ja vaikka koenkin kuuluviani Luihuiseen, en tarkoita, että haluaisin olla koko ajan sotajalalla Rohkelikkojen kanssa.

Puuskupuh, ääh... Rehti olen kyllä ja luotettava joskus, mutta siihen jääkin sitten ne Puuskupuhiin kuulumiset. En ole ahkera tai muutenkaan hirveän tunnollinen. En tarkoita, että sen kummemmin pitäisin sitä "nössöjen" tupana, mutta tuvan piirteet ovat kaukana minusta. Tuskin siellä tuntisin oloani kovinkaan kotoisaksi.

Korpinkynsi, ei. En ole fiksu, joten sen voin unohtaa samantien. Kyllä joitain perusjuttuja tiedän, mutta kun aletaan pohtimaan jotain isoja ja vaikeita asioita, minusta ei ole seuraa siihen jutusteluun.  Joten, tuskin siellä tuntisin oloani kovinkaan kotoisaksi.

Muutenkin tuvat ovat mielestäni hyvä juttu, sillä kyllähän oppilaat nyt jotenkin tarvitsee lajitella. Tuvat ovat sopiva sille asialle.
Mutta niin kuin monet ovat sanoneet, tosielämässä se voisi olla hiukan typerää. Lajitella nyt oppilaat luonteensa perusteella, sillä eiväthän he sille mitään voi. Ihmisten pitäisi tutustua erilaisiin henkilöihin.

//Tein myös tuon testin, eli:

Rohkelikko - 66 %
Puuskupuh - 54%
Korpinkynsi - 67%
Luihuinen - 89%

//Kaivattuun testiin pääset tästä. -Huhutar

//Huhutar siivosi
//Huhutar nakkoi roskiin viestejä, jotka olivat perustelemattomia tai niissä oli vain pelkkä testitulos.

Audra Dancer:
Tuvat ovat mielestäni hyvä asia, samoin tupavärit ja logot. Kyllä siinä melkoinen epäjärjestys olisi jos ei olisi tupia. Tuvat ovat erittäin tarpeellisia. Kyllä oppilaat pitäisi lajitella jotenkin ilman tupiakin, joten tuvat ovat järkevä systeemi tehdä se. Minä itse tunnen kuuluvani Luihuiseen, en sovi mihinkään muuhun tupaan. Kyllä, luonteenikin puolesta (kyllä te tiedätte että olen vähän tällainen)... Olen vahvasti Luihuisten kannalla muutenkin. Rohkelikkoa minusta ei saisi, vaikkei minulla mitään fobiaa olekaan. Puuskupuhia minusta ei saisi tekemälläkään. En ole rehti enkä edes ahkera... Korpinkynteen mahdollisesti voisin kuuluakin, olen minä kohtalaisen älykäs (uskokaa pois. Ehkä sitä ei huomaa...). Mutta kyllä minä ajattelen omaa etuani, ovelaksikin luokittelisin itseni. No jaa, Luihuinen olen.

*hiljaista murinaa*

~Moondancer (se hullu luihuinen)

kirja:
Tuvat ovat tarpeellisia, sillä saadaan vähän kilpailuakin aikaan :)

Minä taas missään nimessä en haluaisi Luihuiseen. Kaikki muut kelpaavat. Rohkelikkoon tavallaan haluaisin, mutta luonteeni veisivät minut Korpinkynteen ja Puskupuhiin. (viisaus ja rehtiys) Kaikki muut, paitsi Luihuinen.

Luihuinen on mielestäni tarkoitettu ihmisille, jotka eivät ole hyvien puolella. Itse olen, tai ainakin haluan, olla hyvien puolella, joten Luihuinen tippuu pois vaihtoehdoista heti. Muuten ei ole väliä, en osaa valita, koen itsessäni olevan kaikkia muita piirteitä.
~kirja

Daniel:
Avatarini vastaa puolestani. No eikä, kyllä minä itsekin kirjoitan. Kuulun siis mielestäni luihuiseen. Joka taitaa muuten olla melko yleistä.

Puuskupuhiin minua ei saisi ängettyä mitenkään, kriteerit eivät kuvaa minua ollenkaan! Korpinkynsi taas ehkä soveltuisi vähän, mutta ehkä terävä ja älykäs eivät ole aivan minua, vaikka läheltä liippaavatkin. Luihuiseen voisi jotenkin samaistua. En tarkoita että olisin kopio Draco Malfoysta ja mulkoilisin jokaista vastaantulijaa, vaan niinkuin tuossa tekstissäkin sanotaan, "ovelat velhot ei keinoja kaihda". Rohkelikkoon voisin myös mielestäni kuulua siinä mielessä, että en oikeastaan pelkää paljon mitään... Mutta sitten toisaalta, jos pitäisi valita, sairastuuko kaverini vakavaan tautiin vai sairastunko itse, niin en todellakaan uhrautuisi.

Niin ja kuten ylempänä sanoinkin, melko suuri osa HP-faneista tuntuu olevan Luihuisia. Ei edes tarvitse miettiä miksi... Suurinosa ihmisistä tietenkin aina kieroilee ja ajattelee omaa etuaan, vaikka yrittäisi kuinka väittää että uhraisi itsensä jopa vihollisensa puolesta. Niin se vain on, ihminen ajattelee omaa parastaan.

Mutta joo, kyllä nuo tuvat kannattavat, ihan sopusoinnunkin vuoksi. Oikeissakin kouluissa pitäisi olla sellaiset (ei ehkä nimetty tylypahkan tupien mukaan välttämättä...)! Miettikää nyt, jos luihuisen ja rohkelikon luonteen tunkee samaan tilaan... Molemmat ovat toisen edustaman tavan vastakohtia, joten yhteistyö menisi vähän päin mäntyjä. Varmasti on poikkeuksia, mutta silti. Kyllä nuo tuvat kannattavat :D

//muoks. Minäkin laitan sitten testitulokseni tänne :D

Luihuinen: 89%
Korpinkynsi: 72%
Rohkelikko: 67%
Puuskupuh: 41%

Founa:
Pitkien pohdintojen ja tupatestien jälkeen olen julistanut itseni Puuskupuhiksi. En tunne itseäni mitenkään erikoisen ahkeraksi, mutta tarkemmin ajateltuna, jos minun on pakko tehdä jotain, niin kyllä sen teen, enkä laista tehtävistäni. Ystävällinen koitan myös olla kaikille, tosin se ei taida aina onnistua.. Mutta eiväthän kaikki Puuskupuhitkaan voi olla kaikille ystävällisiä, onhan Zacharias Smith myös Puuskupuh, mutta Feeniksin killassa ei ainakaan näyttäytynyt mitenkään hirmuisen ystävällisenä ja oli oikeastaan aika.. nenäkäs?

Näiden hirveän luotettavien ja totuuteen perustuvien testien mukaan minussa on seuraavaksi eniten Rohkelikkoa ja Korpinkynttä. En tunne itseäni myöskään hirveän rohkeaksi tai viisaaksi, mutta en kylläkään mitenkään nokkelaksi tai itseni etusijalle pistäväksi, kuten Luihuiset. Tarkemmin sanottuna en siis täytä oikein minkään tuvan kriteerejä, mutta lähimmäksi pääsen Puuskupuhia.

Tuvat ovat mielestäni mielenkiintoinen lisä kirjoihin, eli sinänsä ihan hyvä asia. Mutta kuten olen jo monesti sanonut, kirjoissa ei tarvitsisi ehkä yleistää niin paljon näissä tupiin liittyvissä asioissa. Feeniksin killassa ja Puoliverisessä prinssissä on jo edistytty tässä asiassa, esimerkkeinä Zacharias Smith (kaikki Puuskupuhit eivät olekaan pelkkiä hölmöjä pulleroita), Luna Lovekiva (kaikki Korpinkynnet eivät olekaan nenäkkäitä nirppanokkia), Cormac McLaggen (kaikki Rohkelikot eivät olekaan mahtavia, epäitsekkäät motiivit omaavia ja täydellisiä persoonia, sekä Harryn ylimpiä ystäviä).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta