Kirjoittaja Aihe: Nintendo  (Luettu 1186 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

peanut

• Ankeuttaja
Nintendo
« : Kesäkuu 15, 2007, 15:06:53 »
Täällä voisi sitten keskustella kaikesta Nintendoon liittyvästä.

Tietääkö kukaan Super Smash Bros.-pelisarjaa? Se on tappelupeli, mutta ei mikään Mortal Kombat, jonka suosio perustuu veren lentämiseen. SSB:n suosio perustuu pelaamisen hauskuuteen. Itse olen pelannut peliä lähinnä kaverilla Super Smash Bros. Meleetä (GameCube), mutta voin sanoa jo nyt, että hauskaa se on. Sarjan seuraava osa ilmestyy Wiille 30.6.2007!
Kotisivut: http://www.smashbros.com/en_us/index.html
Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Super_Smash_Bros.

(Tiedän, surkea alotusviesti. Mutta ten kuitenkin, kun yleistä Nintendo-keskustelua ei ollut muualla)

Idiootti

• Ankeuttaja
Nintendo
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2007, 12:43:15 »
Olen itsekin Nintendo-fani ja hyllystä löytyy game boy, nintendo DS, game cube, Wii ja rivi pelejä :D.

Ja pelihyllyssä on super smash bros. melee. Mainio tappelupeli varsinkin kaveriporukalla. Wii-versio menee ehkä jo rahastuksen puolelle, mutta katottaan nytten ostanko.

Mitäs olette muuten mieltä Wiistä? (Kaikki jotka ette tiedä mikä on Wii sivistäkää itseänne tuolla http://fi.wikipedia.org/wiki/Wii).
Hieno se minusta on varsinkin liiketunnistin. Kiva heilua sen kanssa kuin se olisi esim. pesäpallomaila.

Stan

• Ankeuttaja
Vs: Nintendo
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2007, 12:32:04 »
Tietääkö kukaan Super Smash Bros.-pelisarjaa?
Minä tiedän :D Kaverilla olen pelannu monia kertoja eriä SSB:tä ja ollaan me se koneellekkin hankittu. Todella hyvä peli.
Muita hyviä Nintendo pelejä mitä oon pelannu on Mario cart, joku Mario maa juttu ja joku Mario lautapeli. Lähinnä oon pelannu niitä vanhempia Nintendo pelejä (Nintendo 64 ja semmonen vanha Nintendo) ja en oikein osaa välittää mistään Game boystä yms.

enskatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Syyskuu 11, 2007, 17:40:11 »
Mä en ole tuohon super smash bros -sarjaan päässyt vielä tutustumaan, vaikka aika lailla kaikki muut mahdolliset mario-pelit onkin tullut koluttua. :) Joskus täytyy kyllä siihenkin tutustua, sen verran siitä on kehuja kuullut.

Jokatapauksessa, itseltä löytyy nes, nintendo64, wii, game boy color, game boy advance, ds lite, muutama kappale game&watcheja ja sellainen tabletop-pelikin. Pelejä löytyy arviolta semmoiset reilut kolmisenkymmentä kappaletta.

Wii on kyllä parasta ikinä. :) Vielä kun rupeaisi noita pelejä siihen kunnolla tulemaan. Erityisesti odotan, että koska tulisi eka täysin oma Zelda wiille.. Mario Kart on kanssa toinen, mitä odotan kovasti.

Idiootti

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Joulukuu 06, 2007, 11:27:32 »
Enskatar, jos gamecube tai wii löytyy niin Super smash bros. melee on pakkohankinta :D.
Niin ja jos wiin omistajia löytyy, olisi kiva saada kaverikoodeja. Tai jos löytyy Metroid Prime 3: Corruption niin friend vouchereita voisi vaihtaa kanssa^^.

Olen katsellut noita Super smash bros. brawl viedoita ja kai se nyt on pakko ostaa, kun on zero suit Samus, snake ja Wariokin mukana. Itse asiassa en jaksa odottaa. Eurooppaan vasta ensi vuoden puolella? Ei tätä odotusta kestä.

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Joulukuu 14, 2007, 16:46:47 »
Mitä te Wii:n käyttäjät olette olleet konsolista mieltä? Kuinka hyvin Virtual Console versiot toimivat? Uudesta Zeldasta kaipaisin myös kommenttia.

Meillä GameCube on ollut viime aikoina lähinnä 3,5-vuotiaan käytössä (Mario Kart on hauskaa hupia noinkin pienelle), mutta aiemmin olen pelannut Zelda-sarjaa paljonkin.
Link to the Past on peli, jota olen syvästi jäänyt kaipaamaan.

Poissa Tyyppi

• Kyseenalaistaja
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pohjanlahden merenneito <3
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #6 : Tammikuu 06, 2008, 11:17:17 »
Omistaako kukaan nintendo ds lite jarjestelmaa?Meilla on myos wii.
Olenko minä olemassa? Oletko sinä olemassa? Onko mikään olemassa?
Pitchy pitchy Live start! Love shower pitch!
Blogini simpukan.kuoressa.blogspot.com

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Helmikuu 03, 2008, 01:14:52 »
Nintendo on just paras :D meillä on kaikki pelikonsolit, aina 8-bittisestä WII:hin ^^, Isäni kun keräilee näitä :D pelejä löytyy jokaiseen lähtöön, en edes tiedä kuinka monta 64 ja 8 bittispeliä meil on :D:D

Kaikkein parhaat pelit nintendolle ovat mariot. Super Mario bros, Mario 64, Mario Galaksy... menikö kirjoitus tapa oikein ?

joo, mariot on hyviä, pidän nintendon peleistä. Vähän ärsyttää että  spyro on pleikkarille, niin että en voi sitä pelailla :( ainoa ei nintendo mikä meillä on on xbox :D
en osaa sanoa oikein mitään, nintendo on paras :D
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #8 : Maaliskuu 23, 2008, 14:34:59 »
Minulta löytyy tällä hetkellä vain yksi toimiva Nintedon keksintö, ja se on Nintendo DS. DS on siis käsikonsoli, jossa on kaksi näyttöä, joista toinen on kosketusnäyttö, sekä mikrofoni. DS.stä on julkaistu kaksi versioita, vanhempi "tavallinen" ja uudempi versio, eli Lite. Itse omistan tuon jälkimmäisen, ja se on minusta oikein kiva ja näppärä keksintö. Esim. kun olin mummin kanssa Sveitsissä, ja oltiin tulossa takaisin, niin lentokentällä oli kiva pelata OotP.ssa huispausta.

Pelejä minulla on harmittavan vähän. Finding Nemo: Escape to the BIG Blue on s-u-r-k-e-a peli, mutta piti vain ostaa joku peli, että pääsi kokeilemaan DS.ää (ostin tämän pelin samaan aikaan kuin DS.n). Super Mario 64 oli aluksi todella hyvä ja mahtava peli, mutta siihenkin kyllästyin, enkä ole jaksanut pelata pitkään aikaan. Harry Potter and the Order of the Phoenix on paras peli. Ei muuta.

Lisäksi meillä on ollut Nintendo Game Boy ja SNES. Ovathan siis meillä vieläkin, mutta eivät toimi. Wiitä olen kokeillut, ja olihan se todella hubaisa, mutta minun kukkarolleni turhan kallis.

-manta
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Idiootti

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 22, 2008, 14:22:13 »
Tulipahan mieleen, että omistaako kukaan täällä Advance Wars pelisarjan osia? Olisin ehkä ostamassa Advance Wars: Dark conflictin (tai Days of ruin Amerikassa) joten voiko joku kertoa mitä mieltä itse on pelistä ja voiko suositella? Vai ostaisinko sittenkin Dual Striken?

Niin sitten tällaista päätöntä hehkutusta:
JIIIHAAAA!!! Wiiware pelit tulivat Eurooppaan ostettavaksi Wiin Shop channelista tänään!!! W00T!!!

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #10 : Elokuu 25, 2008, 22:21:24 »
Meiltä löytyy kaikki pelikonsolit paitsi uusin ja pelejä yhteensä 30 mukaan lukien 5 Harry Potter peliä.Tykkään itse pelata ja pelaankin hp,ajopelejä ja missä saa kerätä kaikkea.Meillä myös lapset tykkäävät pelata.Nyt löytyy myös uusin ja huispauksen
mm-kisat peli.Ja tällä hetkellä tuplasti kerääntynyt pelejä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2009, 23:13:34 kirjoittanut April »
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Sagittaire

• Kalkaaos
  • Vuotislainen
  • ~My fall will be for you~
« Vastaus #11 : Lokakuu 29, 2008, 20:58:52 »
Eipä tästä taloudesta löyry kuin NES ja Nintendo DSLite ynnä kymmenkunta peliä. Lähitulevaisuudessa Wiikin löytää tiensä tänne ja tuo tullessaan hiton paljon pelejä :D
You told I had the eyes of a wolf
Search them and find the Beauty of the beast
Nuuhku -> Sagittaire

Roosa

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 28, 2009, 17:10:00 »
Meille tiensä on löytämässä DS, DSi, ja WII. DS:lle on mariokart, my horse&me, super mario, ja jotku 6 muuta. WII:lle on pari sporttipeliä, ja DSille ei tällä hetkellä kuin kolme, en muista tosin mitkä. Mulla on tommonen turkoosi DS, tykkään eniten pelata siinä mario karttia, my favorite game for it^^

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #13 : Toukokuu 28, 2009, 21:15:03 »
Meiltä löytyy ihan vaan tuo aito ja alkuperäinen, ensimmäinen Nintendo. Ei sitten muuta. Pelejä löytyy ensimmäinen Super Mario Bros, ja sitten Super Mario Bros 3 (se on ihana). Olet pelannut sitä pienestä asti, ja välillä joskus nykyäänkin. Harvemmin kyllä. En ole tutustunut paljoakaan muihin peleihin kuin Marioon, ja tykkään kovasti. Luigi, Mario, tatti ym. on niin kivoja.

(Meni vähän ohi itse Nintendosta, mutta mutta...)

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #14 : Kesäkuu 10, 2009, 19:13:43 »
Meillä on vanha kunnon Nintendo 64, ja on muuten ihana pelikone<3 Sille on aika paljo pelejäki ku se on niin pitkään ollukki. Sitte löytyy myös Game Boy Advance SP, sille pari peliä,  ja sitte on vielä Wii. Ahh, Super Smashbrosh...<3 Mahtava peli :D Wii on tosi hyvä laite, esimerkiksi tennistä on hauska pelata ku ei tartte ku kapulalla sohia ;D Ja Mario Kart, saa sillä kivalla ratilla ohjata... Nintendo 64:lle meijän paras peli on Super Mario 64. Ehdottomasti.

(Nintendo jyrää!)
Cadillac.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #15 : Huhtikuu 02, 2010, 23:56:44 »
Meiltä löytyy ihan vaan tuo aito ja alkuperäinen, ensimmäinen Nintendo. Ei sitten muuta. Pelejä löytyy ensimmäinen Super Mario Bros, ja sitten Super Mario Bros 3 (se on ihana). Olet pelannut sitä pienestä asti, ja välillä joskus nykyäänkin. Harvemmin kyllä. En ole tutustunut paljoakaan muihin peleihin kuin Marioon, ja tykkään kovasti. Luigi, Mario, tatti ym. on niin kivoja.

(Meni vähän ohi itse Nintendosta, mutta mutta...)

Löytyykö sulta siis ensimmäinen konsoli, NES vaiko peräti Game & Watch? JOs löytyy G&W, niin toimiiko? Ihan vaan mielenkiinnosta...

Itse olen vahva Nintendo-fani, ja kaikki pelikonsolit mitä talosta löytyy on kyseisen yhtiön tekemiä. Itselläni on Gameboy Color (erittäin loistava, tuntuu edelleenkin parhaalta kädessä), Gameboy Advanced SP (Toimii myöskin erinomaisesti, mutta D-Padi naksuu liikaa IMO), Ds Lite (Jolla tällä hetkellä pelaan, upea konsoli, ergonomia hyvä ja joitakin loistavia pelejä) sekä se erinomaisin eli Gamecube.

Gamecube IMO hakkaa Wiin täydellä teholla, sillä sen ohjain istuu loistavasti käteen ja hardwarekin on samaa taso Wiin kanssa. Ainoa huono puoli GC:ssä on se, että kyseiselle konsolille ei ole kovin paljoa pelejä Nintendon omaa tuotantoa lukuunottamatta, mutta nämä Nintendon pelit ovatkin jo aika huippuluokkaa. Itseltäni löytyy Zelda-sarjan Wind Waker sekä alkuperäinen Pikmin. Mikäli vähyys kummastuttaa, Ocarina Of Timen Master Quest on myyty (harmi, vaikea löytää nykyään), samoin kuin Metroid Prime sekä Viewtiful Joe 2.

Nykyään pelaan lähinnä DS:sää, sekä joskus kesäisin (tiedän että olen nörtti) jatkan ikuisuusprojektiani saada Wind Waker läpäistyä 100% (eli tehdä jokikinen asia pelissä mitä voi tehdä, mikä on tuossa pelissä paljon).

Jos jollakulla olisi mitään Cube-pelejä lahjoitettavana, ilmoittakaa mulle :)
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Gustaa

• George Washington
  • Vuotislainen
  • Me Gusta(a).
    • Paper Cuts
« Vastaus #16 : Toukokuu 15, 2010, 23:59:46 »
Ah, NES <3

Pienenä tuli pelattua vanhalla kunnon nessukalla vähän liikaakiin :D Super Mario Bros, Duck Hunt, Rygar ja Turtles kuuluivat vakiopeleihin. Lisäksi suunnilleen puolen vuoden välein piti käydä lainaamassa Mega Man 4 ja 5 sekä Super Mario Bros. 3 naapurista :D

On niin mainioita muistoja kun NESillä oli välillä aika näpertämistä että sai pelin käyntiin ._. Kasettia piti "työntää" lokeron pohjaa vasten että peli lähti käyntiin, sitten piti työntää toinen ohjain tai kasetti pitämään sitä peliä käynnissä. Jos tämä pitokasetti/ohjain irtosi, peli tilttasi. On se jännää miten vaikeaa se pelaaminen oli tuolloin 90-luvun alkupuolella. Voitte varmaan uskoa, miten melkoinen muutos se oli kun sitten hommattiin NES:in jälkeen PS ykkönen :D

Nyt on kyllä NESillä näpyttelyä taas ikävä, harmi kun se ei sovi tuohon televisioon. Pelailen NES-pelejä tietokoneella emulaattorilla, mutta siinä ei ole sitä samaa tunnetta kuin kankeilla ohjaimilla pelaamisessa :D Äsken juuri sain Mega Man 4:sen pelattua taas läpi. Olen Megamaneihin hurahtanut :D (katso allekirjoituksen linkki jookosjookos)

Poissa Koala

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #17 : Toukokuu 14, 2011, 17:55:55 »
Meiltä löytyy Nintendo DS , ja 40 - 50 peliä. Mm. Nintendogs, animal crossing, Mario bros, Cooking mama, Mario Kart yms.

Saatiin se isän parhaalta ystävältä jolulahjaksi. Pelataan sitä joskus, kun ei ole muutakaan tekemistä ja joskus ihan huvikseen.

~Koala

Poissa Kuolonsyöjätär

• Pieni Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Ylpeä Kuolonsyöjä
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #18 : Joulukuu 28, 2011, 17:58:47 »
Meillä on kotona Nintendo 3DS ja sille peli Pokémon super rumble. :'3 lisää pelei on tulossa. :'D
We stare at broken clocks, the hands don't turn anymore
The days turn into nights, empty hearts and empty places

- Bring me to horizon suicide season

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
« Vastaus #19 : Joulukuu 30, 2011, 12:37:10 »
minulla on nintendolta vain DSi ja wii, ja oln molempiin tyytyväinen!
pelejä minulla on DSi:llä Pokemon SoulSilver, NewSuperMarioBros. , Harry Potter and Half-Blooded Prince, joista kaikkiin paitsi Potteriin tyytyväinen (huono peli).
Wiille on Wii Sport+wii sport resort, newSuperMarioBros.Wii, Harry Potter and Deathly Hallows part2, Lego Harry Potter years. 1-4 & 5-7 (sain jouluna, en ole päässyt pelaamaan), Super Mario Galaxy 2, eikä kai muita...

Tykkään nintendon konsoleista perjaatteessa enemmän kuin mikrosoftin XBox360:sta ja Sonyn PS3:sta, koska wii on enemmän koko perheille ja XBox360 ja PS3 ovat enemmän... nuorille (?)     Ja siis tämän sanon VAIN sillä kokemuksella, että XBoxia ja PS olen pelannut KAVEREILLA (PS2 on kyllä meillä...), joten EN tiedä niistä sen enempää!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #20 : Joulukuu 31, 2011, 01:15:35 »
Meillä on tällä hetkellä Nintendo Wii ja PS3. Meillä oli ennenkin joku nintendo mutta en muista mikä.
Pidän tuosta wiistä paljon, se on hauska, ja kiva kun ei ole kaksi melko samanlaista konsolia, 'ohjattavuudeltaan.' You know.
Pelejä löytyy Wiille seuraavanlaisia;

-Super Mario Galaxy 1
-Super Mario Galaxy 2
-Kung Fu Banda
-Bratz kidz Slumber Party! (Pikkusiskon!)
-Chras Mind over Mutant
-Harry Potter ja Puoliverinen prinssi
-Wii sports
Sitten oli vielä joku.. mutta nyt en muista sen nimeä tähän hätään :D
Hey! You just lost The Game.

Poissa Ninjaturtle

• Oman elämänsä Watson
  • Vuotislainen
  • jedi
    • Mah Twitter
  • Pottermore: CatSkull31170
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #21 : Heinäkuu 02, 2012, 09:27:29 »
Miulla on Game Boy Color. Omistan myös Viisasten Kivi ja Salaisuuksien kammio-pelit siihen.
Everyone i know is reaching for the peak of the volcano.

Poissa Hupi

• Vuotislainen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 05, 2012, 15:57:57 »
Jep, täällä yksi Nintendo pentu lisää :D
Meiltä löytyy yksi Game&Watch, NES, SNES, Nintendo64 ja Nintendo3ds. Pelejä on semmoinen läjä, että en uskalla edes veikata paljon niitä on.
Lempipelejäkin on paljon, mutta jos nyt jotain sanon niin tietysti Mariot, Megamanit, Zeldat ym. ja parhaimpana (nyt tulee Nintendo faneilta turpaan) Nintendo3ds:lle hankitut Sonic classic collection ja Sonic colors :D. Tuo classic collection on siis ihan suora käännös vanhoista Segan Soniceista. Ja lisää Sonicia olisi tarkoitus hommata 3ds:lle, nimittäin Sonic generations ja näitä Sonicin ja Marion urheilupelejä.
Jos joku haluaa suositella jotain Nintendo3ds pelejä, niin nyt on sille hyvä aika :)

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #23 : Heinäkuu 24, 2012, 15:56:04 »
mulla on wii ja siihen wii sports ja sports resorts pelit sekä DH part 1 ja 2 pelit ja lisäksi lego harry potter years 1-4. mulla on myös ollut joskus 8 bit nes ja olen pelannut myös Snessiä.

Nykyään pelailen emulaattorilla nes, snes ja gameboy pelejä.

sitten olisi vielä kysymys. onko mahdollista päästä jotenkin nettiin wiillä ku mulla on vain nettitikku? olen lukenut jostain et jos wiin yhdistää koneeseen ni pääsis nettiin, mutta miten tämä käytännössä tapahtuu?
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Heinäkuu 24, 2012, 16:42:57 »
Hyppäsin Nintendo-kelkkaan joskus... Olisikohan ollut 2004, vaiko jo 2003. No kuitenkin, se tapahtui GameCuben kautta. Kyseiselle konsolille julkaistiin muuten ihan mahtavia pelejä, Zeldat etupäässä, joista yhä pidän valtavasti.

Sittemmin kuvaan astui Wii, jota tulee edelleen pelailtua, vaikka olenkin pelisivistykseni puolesta jämähtänyt menneisiin vuosiin ja yksittäisiin strategiapeleihin PC:lle. Fire Emblem: Radiant Dawn on hupsusta juonestaan huolimatta suosikki Wii-pelejäni strategisen hauskuutensa ansiosta ja sitten tietysti uutukainen The Legend of Zelda: Skyward Sword, jota en tosin ole vielä läpi pelannut; kaikessa hienoudessaan ja tuo peli ei täysin imaissut minua mukaansa loisteliaan ja jylhän, joskin paikoitellen turhan putkimaisen Twilight Princessin jälkeen, jonka GC-version omistan.

Pidän siis itseäni Nintendo-fanina, sillä ne konsolipelit joita pelaan ja pelikiinnostukseni ylipäätään keskittyy aika paljon Nintendon tarjontaan. Super Smash Bros. Melee/Brawl on loistavaa hupia kavereiden kanssa ja Zeldat lumoavat yhä vuosien jälkeenkin. Erityisesti The Wind Waker on aivan upea peli, helppudestaan huolimatta suosikkejani ellei jopa suosikkini. Ensimmäinen Zelda jota pelasin ja muutenkin kuin nostalgia-arvonsa takia aivan julmetun mahtava peli, suosittelen, jos Zelda ja Nintendo yhtään kiinnostavat ja kyseinen peli ei vielä tuttu ole.

Wanhempia Nintendo-pelejä, niitä päheimpiä klassikoita, on tullut niin NES-, SNES- kuin N64-ajaltakin hankittua Wiin Virtual Console -kaupasta, mm. Zelda: Majora's Mask ja Super Mario World. Itse en tosin ole Marioita liiemmin pelaillut, mutta molemmat pikkuveljeni niitä tykkäävät kovasti tahkota. Veikeitä pelejähän ne ovat. :)

sitten olisi vielä kysymys. onko mahdollista päästä jotenkin nettiin wiillä ku mulla on vain nettitikku? olen lukenut jostain et jos wiin yhdistää koneeseen ni pääsis nettiin, mutta miten tämä käytännössä tapahtuu?

En mene täysin takuuseen, mutta käsittääkseni nettitikun kanssa Wiitä ei saa suoraan nettiin.

...mutta kiertokeinoja on mahdollisesti olemassa. :)  Tosin ne vaativat vähän lisää säätämistä. Toivottavasti selitän ymmärrettävästi, tuppaan joskus vähän puputtamaan epäselvästi.

Pienen googlailun jälkeen selvisi, että yksi vaihtoehto on hankkia 3G-reititin, johon nettitikun voi kytkeä ja yhteyden voi jakaa useammalle tietokoneelle WLAN-verkon tapaan. Tällöin Wiin pitäisi hoksata avoin nettiyhteys jos asetuksista laittaa Wii Connect 24:n päälle  – ainakin olen näin käsittänyt.

Ylläoleva keino siis edellyttäisi lisähärpäkkeen hankintaa... Noista 3G-reitittimistä en osaa hirveästi mitään sanoa, mutta on olemassa sitten toinenkin keino, jossa koneen tulee olla käynnissä Wiin tijuttujen ollessa käytössä. Tämä tapahtuisi niin, että hankkisi Wiin LAN/USB-kaapelin, tunkisi verkkokaapelin siihen ja liittäisi sen koneeseen ja laittaisi nettiyhteydenetn jakamisen päälle. Jälleen kerran, minulla ei ole tästä hirveästi tietoa. Ja jälleen kerran lisähärpäke olisi kai tarpeellinen. Teoriassa voisi onnistua sekin, että laittaa tietokoneesta netin jakamisen päälle ja liittää kahdella liittimellä varustetulla USB-kaapelilla Wiin ja tietokoneen...

Nuo jokseenkin epäselvät mussutukset ovat siis googlailun ja foorumiselailujen tuloksia.

Nintendo Wi-Fi USB Connector -lisälaite on kenties toimivin vaihtoehto, mutta saatavuudesta en osaa mitään sanoa ja ihan halpa se ei ilmeisesti ole.
Mainintaa löytyy näistä linkeistä:
http://www.nintendo.fi/wii/laitteet/lisatarvikkeet/

Eli tiivistettynä; kohtuuhintaisten lisälaitehankintojen kautta ilmeisesti mahdollista, mutta kannattaa Googlesta tai jostain onkia lisätietoa. Tuolla mainitulla Nintendo Wi-Fi USB Connectorilla pitäisi ainakin onnistua, mutta sen hinta ja saatavuus taas ovat asia erikseen.
http://www.nintendo.fi/tuotetuki/internet-ja-nintendo-wi-fi-connection/yhteyden-muodostaminen/

Muokkausta:
Okei, tuo ylläoleva on periaatteessa totta, mutta juttelin tänään kaverini kanssa... Hän oli kokeillut niinkin yksinkertaista ratkaisua, kuin tunkea nettitikku Wiin takaosan USB-porttiin ja hittolainen, se oli ilmeisesti toiminut. Joten öö... Ratkaisu ei kai ole missään ohjekirjassa tms, mutta kokeilemisen arvoinen varmaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2012, 19:37:08 kirjoittanut Rantsu »
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram