Kirjoittaja Aihe: Mikä on noloin tilanteesi?  (Luettu 12088 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Mikä on noloin tilanteesi?
« : Kesäkuu 06, 2007, 09:24:03 »
Noloimmat tapauksesi? Oletko kaatunut ja pilannut koulun esityksen? Oletko syönyt väärältä lautaselta? Vai oletko halannut jotain tuntematonta ulkona, koska luulit tuntevasi hänet? Miksi juuri se oli noloin tilanteesi? Milloin se tapahtui?

Joskus aikoja sitten, olin kai kolmannella vuosiluokalla, siis koulussa, saksan kielen tunnilla, opettaja kysyi kysymyksen joltain, ja vastasin siihen, koska luulin, että se on minulle. Saksankielisissä nimissämme oli nimittäin vain yksi kirjain eroa :) Se nolotti. Olin kuitenkin luokkamme paras saksassa, ja vastasin erään toisen kysymykseen^^ En muista paljoa noloja tilanteitani, mutta tämä jää mieleen varmaan ikuisesti. Vastasin väärään kysymykseen.

Vastaus tosin oli oikea...

~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Lansu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mikä on noloin tilanteesi?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2007, 21:12:12 »
Ehheh :--DD. Niitä on vaikka muille jakaa. Entenkin tää viitos luokka on täynnä niitä. Mikäs nyt tulisi äkkiseltää mielee..

No nää kaikki kerrat ku kaveri kiusaa ihastuksestani :'''>. Mitä nyt penaaleita ja kumeja on löytynyt sen pulpetista yms. Ja kaikki siis kaverin ansiosta :'> (Ashtyn täällä) Jajaa.. en minäkään kyllä mitään erikoista nyt muista, kirjoitan sitten kun muistan, ja jos muistan :D.

jannal

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2007, 21:32:39 »
Noloja tilanteita mulle on tullut aika paljon vastaan.. ekana tulee mieleen viime vappu, kun pidin bileet autotallissamme.
Siellä sitten oli paljon porukkaa, ja pelasimme räsypokkaa.
Sitten illan mittaan minulla oli enää kalsarit jalassa, ja istuin lattialla erään luokkalaiseni pojan vieressä, ja hänellä ei ollut paitaa.
Ja sitten kukas muu kuin rakas mammani pörhältää sisään. z]

Poissa Neverlandwitch

• Vuotislainen
  • Vihreä Luihuinen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2007, 07:23:06 »
Me pelattiin riparilla räsypokkaa ISOSEN kanssa:D Joo, oli se kivaa. Lauantaina pelattiin ruottalaista juomapeliä, arvatkaa vaan ketä ne juotti...

Vai että noloin juttu... Hmm, ainakin kerran minun housuistani hajosi töissä kaksi ylintä nappia. Onneksi asun lähellä, sain nopeaa käytyä vaihtamassa housut ilman että kukaan huomasi:D 'Kaveri' meinasi vahingossa ottaa ruolakan jonossa edessä olleen pojan tarjottimen mukaansa:D Poika huusi 'kaverilleni', että toisi edes näkkärin takaisin. 'Kaveri' palautti sen nolona:>
Yhtälailla säälittävä olen niinkuin muutkin, Yksinäinen jos et tuu, ja jos sä sitten tuutkin. Olen sulle kohtelias mutta vain sen verran, että saan sut sänkyyni tämän yhden kerran.

Poissa Tibby

• kotitonttu
  • Vuotislainen
  • Can I have a look at Uranus too, Lavender?
    • LiveJournalini
« Vastaus #4 : Kesäkuu 08, 2007, 15:34:42 »
Näitä kyllä löytyy. Tässä nyt muutama tapahtuma. :)

Voisi aloittaa vaikka neljänneltä luokalta. Olin ollut äitini ja mummini kanssa laivalla ja eksyimme kauppaan jossa oli ihania peruukkeja. Halusin välttämättä ostaa peruukin joka oli täynnä ruskeita pitkiä pikkulettejä. Tullessani laivalta takaisin ajattelin että laitan peruukin kouluun. No, tietenkin laitoin peruukin sitten päähäni (omat hiukseni olivat keskipitkät blondit, joten eron kyllä huomasi :D ) ja ajattelin kuinka kaikki kehuisivat hienoa peruukkiani ja olisivat kateellisia. Sattui sitten käymään vielä niin, että myöhästyin bussista ja tulisin myöhästymään koulusta. Muistan kuinka juoksin sitten nopeasti luokkamme ovelle ja koputin. Opettajani tuli avaamaan ja oli hetken hiljaa ja tokaisi "hienot hiukset". Ei siinä vielä mitään, mutta kun opettajani siirtyi ja muu luokka näki minut, seurasi hetken hiljaisuus ja lopulta kaikki nauroivat. Siinä sitten tajusin miten tyhmältä näytän ja selittelin jotain, että "mun pitää pitää tätä, koska sovin mun kaverin kaa...". Asiasta huomauteltiin vielä monta vuotta.

Toinen nolo tilanne tapahtui vuotta myöhemmin viidennellä luokalla. Silloin kävin eläintilalla hoitamassa vapaaehtoisesti eläimiä (mm. possuja, lehmiä, lampaita jne.) ja vaihtamassa niiden heiniä, lapioimassa jätöksiä pois jne. Kerran hoitokerran jälkeen menin mummilleni yöksi ja siitä sitten aamulla suoraan kouluun. En ollut tajunnut ottaa mitään vaihtovaatteita joten menin samoilla vaatteilla millä olin eläintilalla ollut. Ensimmäisellä tunnilla oli käsitöitä ja aloin ihmetellä että joku nyt haisee aika pahasti täällä. Välitunnilla sitten tajusin että se haju lähti vaatteistani. Olin aivan paniikissa ja ajattelin, että jos en liikkuisi tunneilla kauheasti, haju ei leviäisi. Kuitenkin seuraavalla tunnilla kaikki haistoivat hajun ja kaikki ikkunat piti avata luokasta. Loppupäivästä kaverini lainasi minulle onneksi liikkavaatteitaan ja sain olla niillä loppupäivän. Olin silloin aivan itkun partaalla, mutta nyt osaan jo nauraa asialle. :)

Ja vielä yksi tapahtui kahdeksannella luokalla. Oli talvi ja oikein kunnon räntä keli, ja koulumme aulan matot olivat ihan märkinä. Kesken päivää sitten siivoojat ottivat matot pois jotta ne saisivat kuivumaan ja ovien eteen jäi sitten vain liukas kivilattia. Yhdellä välitunnilla lähdin sitten kavereideni kanssa kauppaan, kunnes tajusin juuri päästyämme koulusta ulos, että yksi kavereistani oli jäänyt ostamaan limua limukoneesta, ja unohdimme odottaa häntä. Juoksin sitten nopeasti sisälle ja kerkesin huutaa todella lujaa ystävääni kunnes liukastuin ja lensin suoraan selälleni, koska olin liukastunut mattojen puutteen takia. Kaiken kukkuraksi aula oli täynnä ihmisiä (silloin niin pelättyjä isoja lukiolaisia ja ysejä :) ) ja varmasti jokainen oli kääntynyt katsomaan kun huusin kaveriani ja lopulta nähnyt kun vedin lipat. Siinä sitten taas koko aula repesi nauramaan.

Jokaisella kerralla kun jotain noloa tapahtuu, tuntuu että erittäin suuri ihmisjoukku on näkemässä sen. :D
"There's no need to call me sir, Professor"

Ashtyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2007, 22:53:28 »
No nää kaikki kerrat ku kaveri kiusaa ihastuksestani :'''>. Mitä nyt penaaleita ja kumeja on löytynyt sen pulpetista yms. Ja kaikki siis kaverin ansiosta :'> (Ashtyn täällä) Jajaa.. en minäkään kyllä mitään erikoista nyt muista, kirjoitan sitten kun muistan, ja jos muistan :D.
Keh. Otan kunnian vastaan. No noloa oli kun Lansu oli laittanut ihastukseni pulpettiin lapun "****** tykkää susta". Arvatkaas kehtasinko mennä luokkaan, kun istuin vielä ks. henkilön edessä :D Noloa. Toinen nolo oli joulujuhlassa kun meinasin keppieni kanssa kaatu rappusissa..

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2007, 13:33:49 »
Mulle kyllä sattuu, ja joskus mää oon ollut oikein nolojen tilanteiden kuningatar. Nyt kun aloin miettimään niin sellaiset pikkunolot asiat unohtuu aika äkkiä kumminkin, mutta päivittelen aina kun muistuu mieleen jotain. ;>

Nolointa asiaa en viitsi edes kertoa ainakaan vielä, se oli niin kamalaa. Mutta voisin ainakin sanoa, että nolasin itseni täydellisesti yhdelle Helsingin kaupungin orkesterin konserttimestareista. :< On myös muitakin hirveitä juttuja käyny, joihin liittyy mm. päihtyneet kaverit ja epätoivoiset yritykset saada niitä vessaan. :'>

Mulla on onneksi se, että en hirveästi häpeä omille noloille tilanteille, osaan ottaa ne jo huumorilla, alan vain hihittää yksikseni. Tai vain silleen "oho, hups". :'> Ei sitä enää osaa hävetä jotain, että kaupassa kokeilee vaatteita ja pistää vahingossa paidan nurinpäin kun lähtee pois. Ihmiset vain katsoo, mutta en mää enää osaa välittää. :> Mutta jos kerron teille tällaisia pienempiä mokia. ;>

Ensimmäiseksi tuli mieleen, kun yhdeksännellä luokalla kysyin luokanvalvojaltamme "Milloin valitaan valvojaoppilaat?", kun kyse oli luottamusoppilaista. Onneksi opettaja kuitenkin ymmärsi asian, vasta kylläkin kun kaverini ehti korjata sen hänelle. :>

Olimme kerran menossa yhteen nuorisokahvilaan ja siellä oli turvatarkastus ennen kun päästiin sisään. Rakkaat ystäväni olivat aiemmin tunkeneet laukkuuni roskia ja banaanin kuoria. Lisäksi laukussani oli rikkinäinen mp3-soitin, jota luultiin pommiksi. Siinä tilanteessa ei naurattanut kovin. Miksihän diileriksi ne minua luuli. :'>

Kahdeksannella luokalla, erittäin kömpelönä kompastuin kuvaamataidon luokan piirtoheittimen johtoon ja kaaduin kovalla pamauksella opettajan pöydän taakse. Luokkaan tuli aivan hiljaista ja pysyttelin vähän aikaa opettajan pöydän takana kippurassa. Sitten nostin pääni hieman kurkatakseni vähän pöydän takaa ja koko kuviksen ryhmä räjähtää nauruun. :'> Olin yläasteella erittäin tunnettu kömpelyydestäni.

Sitten tietenkin sitten salaiset tekstiviestit, mitkä ovat sattuneet menemään väärään numeroon. Onneksi ei kenellekään hirveän tärkeälle ihmiselle mennyt. :>

Olin luvannut polttaa eräälle koulumme tytölle Mozartin Requiemin lauluharjoittelua varten. Ensinnäkin minulla meni kauan, että sain eka toimitettua sen hänelle ja hän toi levyn takaisin ja sanoi että "tää tais olla väärä". Olin pistänyt sisälle aivan väärän levyn, jossa ensimmäisenä pärähti soimaan Hopeanuoli-tunnarin heviversio. //myöhemmin tajusin vielä, että tämä tyttö on lestadiolainen. :DD

Mutta onneksi mää en osaa enää hävetä hirveän hyvin ja unohdan nuo tilanteet tosi äkkiä. :>

//lisäystä.

Olin kuolla tänään koulun kahviossa! Istuskelimme kaverini kanssa koulumme kahviossa ja jutustelimme mukavia. Kaverini kysyy minulta, satunko tietämään, että "onko tuo takanamme istuva poika nimeltään x. Ja mää katsoin poikaa ja totesin, että ei se ole. Kaverini kysyi sitten, että kuka tämä poika nimeltä x on. Ja minä kääntyilen kahviossa ympäri ja totean, että hän ei ole paikalla. Alan siis kuvailla poikaa. Kerroin ensin, mistä paikkakunnalta hän on kotoisin, sen jälkeen kuvailin hänen kaikki hiustyylinsä, mitä hänellä on koko lukioaikana ollut, arvostelin ne vielä! "Joo, mun mielestä ne oli ihan älyttömän kivat" "nykyään sillä on semmoiset vaalet, mutta mää tykkäsin enemmän niistä mustista" jne. Kun olin vähän aikaa innossa selitellyt ja kaverini alkoi vähän hämmentyä, huomasin, että poika jota olin kuvaillut tosiaan istui kaverini takana viistoon oikealle erittäin lähellä ja oli varmasti kuullut kaiken. Poika ei ollut voinut välttyä cocktail-kutsu ilmiöltä, sillä olimme puhuneet hänestä koko nimellä. Hävettää. ^^
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2008, 17:17:43 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 13, 2007, 10:20:32 »
Yksi erittäin paha tilanne sattui pari viikkoa sitten isoveljeni lakkiaisissa. Kylään tuli juuri isäni serkun perhe, jotka olivat lestaadiolaisia, eli rauhanyhdistysläisiä. Heillä on ainakin 11 lasta, joista vanhin täyttää tänä vuonna 13. Näin perheen äidin, jonka maha jälleen pömpötti siihen malliin että uusi lapsi on perheeseen tulossa. Minä olin keittiössä kavereideni kanssa (äiti oli palkannut miedät tiskaamaan ja hoitamaan muutenkin kestimisen) ja päivittelin hiljaiseen ääneen että "taas tuo Elina on raskaanaa, hyvänen aika, niillähän on jo lapsia vaikka muille jakaa". Silloin keittiöön tuli yksi vähän paksumpi nainen, joka tuijotti minua hyvin kummallisesti kun pyysi lisää kahvia. Nainen varmaan luuli, että olin tarkoittanut häntä. En viitsinyt korjata tilannetta, mutta menin vähäksi aikaa omaan huoneeseeni siinä toivossa, että nainen unohtaisi asian.
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Poissa Amethyst

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Kesäkuu 13, 2007, 10:46:20 »
Minä nolaan itseni päivittäin ystävieni kanssa ja monet asiat nolottavat vieläkin. Tässä pari, mitkä nyt sattuvat mieleen;

Olin kerran kaverini kanssa kiertelemässä kauppoja keskustassa. Kaverillani ei ollut tarpeeksi rahaa johonkin juttuun, mitä hän halusi ostaa, joten hän pyysi minulta kymmentä euroa lainaksi. Pitkin hampain suostuin, ja minulle jäi itselleni vain pari euroa. Myöhemmin menimme sitten Seppälään ja iskin silmäni pariin juttuun siellä, jotka halusin aivan ehdottomasti saada. Olin ihan turvallisin mielin, olihan minulla vielä se yli kymmenen euroa rahaa jäljellä ja menin tavaroiden kanssa kassalle. Kun tuli minun vuoroni ja se kassatyyppi kertoi summan, kaivoin lompakkoni esiin. Katsoin lompakkooni hetken aikaa ja luulen, että silmäni suurenivat lautasen kokoisiksi. Sieltä löytyi pari hassua kolikkoa, joilla ei kyllä mitään maksettaisi. Minä olin antanut sen kymmenen euroa ystävälleni. Hetken aikaa minä vain seisoin siinä ja tuijotin lompakkoani. En osannut yksinkertaisesti tehdä mitään. Minä olin paniikissa. Se kassatyyppi kysyi jotain suuntaan: "No, aiotko maksaa?", tai jotain. Minä nostin hitaasti katseeni ylös ja aloin katsoa häntä. Kai minä siinä jotain aloin sopertamaan tyyliin: "Ööh... tota... noin..." Luojan kiitos, minun ystäväni oli edelleen siinä. Hän sanoi vain ihan rauhallisesti: "Joo, toi ei taidakaan ottaa noita tavaroita" Minä palautin tavarat paikoilleen ja lähdin kaupasta nolona, todella nolona.

Toinen tapaus, ei yhtä nolo, mutta tälle kyllä aina voi nauraa. Kerran olimme koulussa sellaista, että pomputimme aina yhtä ihmistä ilmassa käsiemme varassa. Yksi entisen luokkani lukuisista pikkuisista ja hintelistä pojista oli vuorossa. Hän oli pomppinut jo vähän aikaa, kun yhtäkkiä suunnilleen minun kohdallani jotkut päästivätkin irti. Poika lensi ilmaan ja oli jo tulossa alas, mutta ehei, enhän minä olisi hänen antanut tippua maahan, kun olimme sopineet, että ketään ei tiputeta. Minä loikkasin - siis loikkasin - hänen alleen ja otin hänet vastaan käsivarsilleni. Tunsin oloni joksikin Prinssi Uljaaksi, joka pelastaa kauniin prinsessan, sattui vain tällä kertaa olemaan niin päin, että pelastettava oli miespuolinen ja pelastaja naispuolinen. Kaikki, jotka olivat lähettyvillä, repesivät nauramaan. Se oli oikeasti melko noloa, sillä tästä alkoivat tietysti tyypilliset "Uu, vähänX ootte hyvä pari, ihQuuu" -puheet.

Yksi omani vielä. Kerran isoveljeni ja hänen kaverinsa kulkivat ohitseni, kun olin tietokoneella. Jäin sitten vähän katsomaan sitä isoveljeni kaveria, koska näin hänen leuassaan jotain tummaa. No pakkohan minun oli sitten mennä huomauttaman hänelle siitä. Mitäköhän, arviolta vuosi, tai puoli vuotta sen jälkeen isoveljeni tuli vaan luokseni ja kysyi: "Arvaa, mikä on yksi noloimpia asioita, mitä sinä olet tämän vuoden aikana tehnyt?" Olin sitten ihan ihmeissäni, ja kysyin vain "No?". Vastaukseksi sain kuulla, kuinka olin mennyt sanomaan isoveljeni kaverille, että hänen leuassaan on jotain tummaa, kun se oli hänen parransänkensä. Kyllä vähän nolotti.

Sitten vielä pakko sanoa yksi juttu, mitä yksi kaverini on tehnyt. Kerran, kun yksi toinen kaverini (tummaihoinen, tai jotain sinne päin) oli lähtenyt Egyptiin ilmoittamatta siitä mitenkään, tämä ensimmäinen kaverini oli vähän ihmeissään ja odotti jo, milloin hän palaisi. Kouluumme oli tänä samana vuonna tullut uusi oppilas, joka oli tummaihoinen. Yhtenä koulupäivänä sitten kaverini näki tämän uuden oppilaan takaapäin ja luuli häntä Egyptistä palanneeksi kaverikseni. Hän alkoi huutaa täysiä kaverini nimeä, joksi siis tyttöä luuli, juoksi takaapäin tämän luokse ja halasi häntä. Sitten hän huomasikin, että oli tullut väärän ihmisen luokse ja lähti nolona pois paikalta.

Poissa pöllö

• <3 pulu
  • Vuotislainen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2007, 15:55:44 »
Haa. Minä olen jotenkin tottunut näihin kömpelyyksiin koulun keskellä ja moniin muihinkin pieniin juttuihin, että en ole edes ajatellut kuinka noloja ne ovat saattaneet olla. Se on hyvä jos osaa nauraa itselleen jo siinä tilanteessa. Nyt vain rupesin miettimään miltä olen joidenkin luokkalaisten ym. silmissä näyttänyt...

Kerran ala-asteella härnäsin kaveriani ihan tahallaan. Se oli pientä leikkimielistä tökkimistä ja tiesin ettei kaverini suuttuisi. Noh, ahtaassa luokkatilassa pulpettien välissä kaverini ei enää pystynyt olemaan tyynenä vaan tökkäisi leikkimielisesti takaisin. Kaverini oli paljon isompi kuin minä eikä ollut ajatellut että en ollut ollut valmiina. Näimpä sitten lensin komeassa kaaressa keskelle luokan lattiaa ja kaikki kääntyivät katsomaan. Opettaja vähän hermostui meille ja meinasi jättää puhutteluun siitä kuinka kavereiden kesken ei saa tapella, mutta kun siinä aikamme sopersimme hänkin ymmärsi tilanteen ja kaikki saivat kunnon naurut.

Ylä-asteella hyppelimme iloisesti välitunnille. Luokka josta tulimme sijaitsi yläkerrassa ja matkalla oli liukkaat tiiliset portaat. Koska tunnit olivat juuri loppuneet, portaat kuhisivat ihmisiä ja etenkin opettajia. Pidin jalassani villasukkia ja siinäpä sitten liukastuin portaissa ja laskin loppumatkan portaita pitkin pyllymäkeä. Oppilaat nauroivat, opettajat katsoivat huolestuneina ja järkyttyneinä, kaverini yrittivät vaivoin pidätellä nauruaan ja minä itse yritin purra hammasta ja vakuutella ettei mihinkään käynyt, vaikka häntäluu oli kipeä kuin mikä.

Vielä on pakko kertoa yksi ihana kömmähdys. Harrastan muodostelmaluistelua ja keväällä oli jokavuotinen perinteinen kevätnäytös. Mahtavat värivalot kiertelivät jäällä ja musiikki soi lujalla. Kaukalon päissä oli verhot joiden takaa luistelijoita sitten tuli ja meni. Oli meidän joukkueen vuoro ja kaikki alkoi mallikkaasti. Sitten yhdessä kohtalokkaassa hetkessä kompastuin ja liu'uin komeasti päässä sijaitsevan verhon ali. Verho jäi villisti heilumaan ja itse kiersin verhon tullen vähän ihmeissäni takaisin jäälle tajuamatta oikein itsekään mikä valkoinen oli pään yli pyörinyt. Onni oli etten törmännyt verhon edessä olevaan koristepenkkiin...
syön sun pään.

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Kesäkuu 17, 2007, 16:53:05 »
=D Onneksi et siihen penkkiin törmännyt, se olisi ollut _niin paha_ homma.

Juu, minullekin sattuu joskus noloja tilanteita, oikeastana hyvinkin noloja omasta mielestäni. Joskus tulee niin kiusallinen olo, että on pakko häipyä paikalta vähin äänin.. Puoliakaan noloista tilanteista en oiekastaan voi kertoa, koska ne menettävät kaiken noloutensa ja hauskuutensa (kai joku muukin nauraa näille =D?) kirjoitettaessa... Aloitetaanpa.

Viime vuonna koulussa ukovälitunnilla, kun kello soi kaikki lähtivät tietenkin kamalalla kiireellä takaisin sisään, etteivät jäisi ryysiksen keskelle. Pääsimme kaverin kanssa kunnialla sisään ja kun olin sanomassa portaissa tätä hänelle, astuin epähuomiossa huti portaasta, kompastuin ja sylkäisin edellä kävelevää yhdeksäsluokkalaista poikaa. Poika kääntyi katsomaan minua vihaisesti enkä tajunnut edes pyytää anteeksi vaan repesin... nauruni on hyvin tyttömäisät hihitystä ja sain pojalta ja hänen kavereiltaan (jotka vihasivat minua jo ennestään) kuulla ärsyttävää hihitysät ja sietää tuijotusta koko loppu vuoden. Onneksi lähtivät ysit luokioon. Näin on käynyt oikeastaan kahdetsi, toisella kerralla vain repäsin pärskähtävästi iekä se edellä kävellyt huomannut... onneksi.

Auts, tämä tuli mieleen äsken :/. Älkää nyt pahastuko, että kerron kaksi... Ala-asteen viidennellä luokalla sain suuren kunnian juontaa kevätjuhlaa.. Se juonto vain ei oikein mennyt kunnolla. Kenraaliharjoituksissa, joissa oli päiväkotilaisia, minua alkoi nielastuttamaan ja pääti ntyöntää mikrofonia kauemmas ja nielaista, mutta onnistuinkin työntämään sen kiinni nieluuni (aivot jäässä) ja se nielaus kuului ihan hirveän kovaa kaikista kaijuttimista XD! Ne päiväkotilaiset räkätti siellä... ja minä olin ihan nolona.
Itse juhlassa, jossa olivat tietenkin vanhempani, mikrofonista loppuivat patterit (se oli langaton), mutta kaveri onneksi pelatsi tilanteen lainaamalla omaansa. Tämän jälkeen, kun olin jo valmiiksi sekaisin, oli meidän oman esiintymisemme aika ja minun olisi kuulunut kävellä verhojen takaa sinne muiden seuraksi, mutta epähuomiossa kävelin verhon edestä ja sain ison naurunremakan yleisöstä ja muilta luokkalaisilta .___. . En enää ikinä juonna MITÄÄN JUHLIA.

Sitten on näitä ärsyttäviä juttuja, tyyliin pissikset päättävät liimaata selkääni linja-auton penkistä revityn mainoslappusen ja huomaan sen vasta kun olen kävellyt Kamppia ympäri :/.

Poissa miki

• Vuotislainen
« Vastaus #11 : Heinäkuu 30, 2007, 01:00:32 »
Minäkin olen oikea nolojen tilanteiden mestri. Liiankin tuttuja tilanteita ovat ne, kun satun sanomaan jotain hieman liian kovaäänisesti jonkun tietyn henkilön ollessa kuuloetäisyydellä. Joitakin juttuja en edes viitsi kertoa, mutta tämä yksi ainakin nolotti tosi paljon ja sattui juuri sovivasti viime viikolla.

Olin äitin ja siskoni kanssa Savonlinnassa eräässä museossa, jossa oli esillä oopperaesityksissä käytettyjä pukuja ja lavasteita. Siellähän oli toki kyltit joissa kiellettiin valokuvaus, mutta koska en nähnyt vartijoita missään ja ne kaikki vahanuket pukujensa sanssa olivat niin hienoja, niin olihan minun pakko vähän napsia kuvia. Menin sitten erään nuken luokse kamera kädessä ottamaan kasvokuvaa nukesta. Luulin että äiti oli takanani ja selitin koko ajan jotain sellaista kun "Vähän tällä on hienot silmät, pakko saada kuva niistä. Tää näyttää ihan aidolta..." Aikani selitettyäni ja kuvia räpsittyäni henkilö selkäni takana rykäisi ja kun käännyin, huomasin että olin koko ajan puhunut museon vartijalle! Hän yritti kovasti pitää ilmeensä vakavana, kun huomautti minulle että kuvien ottaminen oli kiellettyä. Mutisin siinä jotain epämääräistä etten tiennyt ja pistin kameran äkkiä laukkuun. Äiti ja sisko pidättelivät naurua - he olivat varmaan seuranneet koko sen ajan kun olin selittänyt omiani. Ei varmaan tarvitse sanoa, että minua nolotti?

Ja vielä toinen paha. Englannissa minulle sattui nimittäin sellainen juttu, jolloin olisin halunnut vajota kokonaan maan alle. Olimme vesipuistossa ja päätimme laskea sellaisesta jyrkästä vesiliukumäestä, jonka putki oli todella kapea. Sitten liukumäestä ulostullessa iskin pääni putken reunaan ja kaiken lisäksi tulin niin vauhdilla vesialtaaseen, että bikinin yläosani valahti sillätavalla *krhm* paljastaen vähän liikaa. Pään iskemisen jäljiltä näin vain tähtiä, enkä oikein tajunnut mistään mitään joten lähdin vain kävelemään eteenpäin päätäni pidellen. Kävelin ehkä 20 metriä, mutta onneksi kaverini huomauttivat sitten minulle bikineistäni, enkä ehtinyt hoiperrella kovin pitkään ympäriinsä paljastelemassa itseäni. Nolotti kuitenkin tosi paljon kun en ollut tajunnut ja kaiken lisäksi siellä oli muutamia nuoria jätkiä katsomassa....

Muitakin on tapahtunut ja paljon, mutta onneksi olen jo unohtanut niistä suurimman osan. En yleensä viitsi ajatella noloja tapahtumiani, koska haluan unohtaa ne mahdollisimman pian. Useimmiten nolot tilanteet ovat kyllä onneksi aika koomisia jälkeenpäin muisteltuina :D
We can leave this world, leave it all behind,
we can steal this car if your folks don't mind,
we can live forever if you've got the time.

Hellsing

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Heinäkuu 31, 2007, 16:40:12 »
Näin ensimmäisenä ja noloimpana tulee mieleen eräs kerta Kuvataidekoulun tunnin jälkeen. Kuviksen silloiset tilat olivat aika vanhat, joten vanha oli vessojen lukkomekanismi jota en silloin viellä hallinnut. Tunnin jälkeen minulle sitten tuli kamala vessahätä ja ajattelin ettei kukaan enää sinne vessaan tule kun oli jo niin myöhä. Toimitin luottavaisin mielin asiani ja kun olin vetämässä housuja taas ylös, vasi joku minua hieman vanhempi poika oven aikeissa tulla vessaan. Reaktioni on varmasti helppo arvata, ja se kuinka paljo tilanne minua nolostutti. Taisivat tosin molemmat osapuolet säikähtää yhtä paljon, poikaa kun ei sen koommin näkynyt ;)

Toinen hyvin nolo tapaus sattui muutamia vuosia sitten Lohjan kaupungintalon vieressä. Olen pienestä pitäen ollut kova laululintu, joka omaa vaarallisen hyvän mielikuvituksen. Minulla oli sitten eräs silloin mielestäni hyvä kappale jäännyt soimaan päähän, ja aloin siinä lauleskella kun ihmisiä ei näkynyt. Valitettavasti mielikuvitukseni tempaisi minut tässä vaiheessa mukaansa, ja havahduin vasta kun eräs ohi kulkeni vanhempi pariskunta mulkoili minua äkäisesti. Tajusin vasta siinä vaiheessa laulaneeni hyvinkin kovaan ääneen ja tanssineeni siinä melkein keskellä pyörätietä.  Kyllä punastutti.
Vastaavanlainen tapaus sattui myös kun olin viennyt pyykit talojemme kuivaushuoneelle.

Kaalikeitto

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Elokuu 01, 2007, 05:30:25 »
Koulussa, ruokalassa minulla oli kuulokkeet korvilla, ne jäi kiinni pöydän kulmaan kompastuin ja eräs poika sai keitot päälensä... se hävetti aika pahasti, minunkin päälleni kaatui vähän keittoa joten sain lainaksi keittäjätädin paidan.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2007, 15:48:13 kirjoittanut Aistiharha »

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Elokuu 01, 2007, 12:19:11 »
Viime viikolla Salossa oli joku lasten kirpputori jos oikein ymmärsin. No olimme laittaneet automme sitten kyseiselle parkkipaikalle parkkiin, emmekä tienneet, että tässä alkaisi kolmelta kirppis. No ihmiset olivat kilttejä ja päästivät meidät läpi.... Mutta sitten siihen tuli joku aika vanha järjestyksenvalvoja meille huutamaan.... :D Mies oli vähän...ööö Virkaintoinen... :D Tämä nolotti mutta myös nauratti....

Pullasormi

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Elokuu 02, 2007, 15:05:19 »
Onhan näitä jotain sattunut...

Ensimmäisenä tulee mieleen kuudennenluokan kevätjuhla. Juhla sujui ihan hyvin, samoin todistusten jako lukuun ottamatta loppua, jolloin kaikki vuorollaan halasivat opettajaa. Kun minä, aika ensimmäisinä jononssa, menin halaamaan, onnistuin tallaamaan koko painollani opettajan varpaille. Kun sitten olin halannut, huomasin oikein hienon kengänjäljen open toisessa valkoisessa korkkarissa. Teki mieli mennä putsaamaan se, mutta en sentään mennyt...

Toisena tulee mieleen, kun pari vuotta sitten olin näytelmäkerhossa ja me olimme satuhahmoina jollain tenava-messuilla. Liikuimme lähes koko ajan kahdestaan siellä erään kaverini kanssa. Jossain vaiheessa kuitenkin kadotin hänet. Vaeltelin ympäri rakennusta, kunnes näin muita näytelmäkerhomme tyyppejä, jotka olivat menossa katsomaan nukketeatteria. Päätin liittyä heidän seuraansa.
Esityksen jälkeen huomasin kadonneen kaverini ja aloin taas liikkua hänen kanssaan. Kun kerroin että olin ollut nukketeatterissa, kaverinikin sanoi haluavansa nähdä sen. Olin lukenut mainoksesta, että se tulisi uudelleen klo 14. Klo 14 sitten näytin kaverilleni salin missä olin ollut esitystä katsomassa. Kun avasin oven, huomasin, että siellä ei enää ollutkaan nukketeatteria, vaan joku oli pitämässä puhetta lavalla. Lähes kaikki katsomassa kääntyivät katsomaan ovelle, missä minä Nukkumattina ja kaverini Punahilkkana seistiin hämillämme ovelle. Lähdettiin sitten äkkiä pakoon, tajuamatta edes pyytää anteeksi. Kun näin taas mainoksen, katsoin tarkemmin ja huomasin, että klo 14 esitys pidettiin toisessa, isommassa salissa.

On varmaan muitakin, mutta ei nyt tule mieleen...

Keira Woodbag

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Elokuu 04, 2007, 18:11:27 »
Muistuu mieleeni eräs nolo sattumus, joka tapahtui 5. luokalla. Harjoittelimme joulunäytelmään ja olin käytävällä odottamassa omaa vuoroani. Eräs kavereistani oli kanssani siinä. Yhtäkkiä hän vetäisi housuni alas ja alkoi nauramaan. Minua ei juurikaan naurattanut, sillä minulta oli puoliksi tippunut myös pikkarit, ja takanani sattui olemaan poika, joka oli luokallani. Menin sitten itkua tuhertamaan ulos ja rehtori tuli pian sanomaan, että pitäisi jatkaa harjoittelemista. Hän ei tiedä tästä vieläkään mitään.. :D

Rippikoulussa menin uimaan erään kaverini kanssa. Olimme sillä hetkellä vedessä kaksistaan ja päätimme kiivetä erään lautan päälle ja hypätä siitä, ennen kuin pojat tulisivat ja valtaisivat lautan. Olin juuri kiipeämässä lautalle, kun pojat juoksivat veteen. Kaverini siinä sitten rykäisi, että uikkarini on aika alhaalla. Onneksi pojat olivat vielä aika rannassa, sillä uikkarini yläosa oli juuttunut lautan alaosaan ja toinen rintani näkyi. Laitoin uimapukuni kunnolla ja nolona kiipesin lautalle ja hyppäsin siitä äkkiä pois. En tiedä näkikö kukaan muu, kuin kaverini. Toivottavasti ei...

Olin ehkä 4. luokalla ja oli englanninkoe menossa. Meitä oli enää neljä tekemässä sitä koetta. Oli ihan hiljaista. Varoittamatta minulta pääsi pieru. Sellainen oikein kuuluva. Lehahdin ihan punaiseksi ja hyssyttelin eräälle luokkalaiselleni, joka kääntyi katsomaan minua. Mutta ihan turhaan minä hyssyttelin. Kaikki, jotka siinä tilassa olivat, kuulivat sen. Ja kaikenlisäksi kauhea haju leijaili luokkaan..

Ja muistuupa mieleeni vielä yksi mukava sattumus :D Tämä tapahtui siis yläasteella. Eräs miesopettaja oli luvannut päästää meidät luokkaan hakemaan reppujamme erään tapahtuman jälkeen. Häntä ei sitten kuulunutkaan ja minä pelastavana enkelinä menin opettajanhuoneen eteen ja koputin. Eräs toinen miesopettaja tuli siihen ja käskin hänen kysyä, oliko saakelin (opettajan nimi, jota en kuitenkaan nyt paljasta) siellä. Sitten tajusin mitä olin sanonut ja kävelin rivakkaa vauhtia pois. Näin vilaukselta sen opettajan tulevan ulos ja kysyvän, että kuka oli kysynyt saakelin (opettajan nimi). Kaverini oli sitten jälkeenpäin kertonut opettajan reaktiosta. Onneksi hän on huumorimiehiä, ja otti tilanteen huumorilla.

Näille tapahtumille nauran kavereideni kanssa aina välillä. Nyt ne naurattavat, mutta silloin kun ne tapahtuivat, oli nauru kaukana.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Elokuu 09, 2007, 00:27:03 »
En tiedä, onko tämä niin noloa, kun se kuitenkin tapahtui vain kavereiden kesken. No, tänä kesänä olin kesävaihdossa Italiassa. Ensin leirillä, sitten perheessä. Leirillä oli sitten muita nuoria ympäri maailmaa. Käytiin sitten yhdellä veneajelulla. Ajelun aikana oli tarkoituksena syödä lounas. Venellä oli kuitenkin sen verran porukkaa, että joidenkin(kuten minun ja muutaman muun) täytyi yrittää syödä ihan korkeimmalla kannella. Se lasagne ei ollut kovinkaan hyvää ja muutenkin oli lähes täysin mahdotonta syödä, kun tuuli niin hirveästi ja vene meni kovalla vauhdilla eteenpäin. Oli sitten niin kuuma, että kaikki oltiin siinä uikkarit päällä ottamassa aurinkoa. Uikkarini oli kuitenkin todella avoin ja sain koko ajan vahtia, etteivät rinnat pullahda esiin. Ärsyttävää. No, kun kukaan ei tykännyt lasagnesta niin paljon, yksi meksikolainen poika tarjoutui viemään sitten ruoat ja lautaset takaisin alas. Tapahtui sitten niin, että juuri kun poika oli noussut, kävi hirveä tuulenvirtaus ja lasagnet lensivät suoraan minun päälleni ja suoraan rintojen väliin. Kyllä kaikki vähän repesivät siinä ja sain minäkin... X'DDD Ehkä lähinnä se poika oli nolona, mutta nauroi kyllä katketakseen. Onneksi ei kuitenkaan hiuksiin pudonnut. Olisi ollut vaikeampi putsata sen reissun aikana.

Joskus ala-asteella oltiin kavereiden kanssa. Mentiin meille uimaan ja sitten muutama poika vaati päästä mukaan. Isä oli kuitenkin sanonut, että ei enempää kuin ne kolme kaveria. No, pojat eivät sitten alkuun uineet. Ei heillä uikkareitakaan ollut. Lopulta pojat sitten tulivat uimaan boksereillaan. XDD Sittenpä isä tuli ja löysi altaasta seitsemän iloista 12-vuotiasta. Äiti ja isä eivät kauheasti pitäneet.

Yhtenä päivänä olin käynyt Hesassa manga-ostoksilla. Olin ostanut 5 Fruits Basket- pokkaria. Sitten menin Forumin Vero Modaan, jossa kirjat alkoivat hälyttää. Myyjä oli sitten niin mukava ja kiltti, että levitti kaikki pokkarit isolle vaatepöydälle selittäen: "Varmaan ei ole kunnolla ottanut tuota viivakoodia, ja anteeksi kauheasti, kun tuo hälyttäjä on niin herkkä.. plaaplaaplaa..." Ihmiset kyllä hieman katsoivat ja minä olin ihan naama punaisena siinä ovensuussa.

Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

kikeeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Elokuu 09, 2007, 07:44:36 »
Olen itse tämmöinen tyttö joka ei satu saamaan noloja tilanteita! mutta kerropa luokkani noloimmat tilanteet.

Ensiksi viime vuonna (kuudennella)tytöt olivat päättäneet alkaa meikkaamaan oikein kunnolla poikia varten. Tämä meni sitten siihen että joka välitunti korjattiin ja meikattiin meikkejä pilin edessä. Opettajatar kummiskin hermostui tähän ja yllätti peilin edessä parven tyttöjä  takanaan ja sanoi:
-Vain rumien pitää meikata. Tytöt ja pojat samalta heidän läheltään naulakoilla nauroivat kovaa... Minä ja minun pahaat kaverii kävelimme opettajamme nokan edestä tarkotuksena puhua lujaa.. Melkei huusmme portaikossa takanaan tulleelle opettajalle että hyvä teit sen ja muuta vastaavaa!

Sitten on vielä toinen kun nämä samaiset tytöt menivät tuon opettajan takia ryhminä vessaan meikkaamaan. He änkesivät yhteen koulun vessaa (pieniä) jopa 5-6 henkilöä meikkaamaan, ja kurkisteliva myös poikien vessoihin.. Kun opettajamme sai tietää tästä hän otti sen luokan edessä yhteiseksi puhuttavaksi ja asloitti sen näin:
-Mitä tarkoittaa jos wc:n ovessa on sininen sydän ja mitä tarkoittaa jos wc:n ovessa on punainen sydän? Ja kuinka monta ihmistä menee wc:seen kerrallaan?
Tyttöjä nolotti ja ja muita nauratti, myös rakasta opeamme.

saraji

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Elokuu 17, 2007, 19:24:05 »
Eilen, kun tulin koulusta, niin siinä sitten lähdin viemään koiraa ulos. Ulkona oli kuitenkin aikas kuuma, joten vaihdoin vaatteet sellaiseen valkoseen riepuun, sellainen todella kaunis hyvin yksinkertainen mekko. Siellä ulkona sitten huomasin laittaneeni mekkoni väärinpäin, niin että se sisäpuoli oli ulkona. Asun aika syrjäses mestas, joten katsottuani ympärille totesin sitten ettei kukaan näkisi jos äkkiä laittaisin sen oikeinpäin. Siinä sitten räpelsin koiran hihnasta pidellen mekkoni pois ja sitten oikein päin takaisin, ja olin oikein ylpeä nopeasta suorituksestani. Käännyin ympäri ja huomasin sitten erään miehen istuvan talonsa kuistilla kahvikupponen kädessä selvästi järkyttyneen näköisenä. Eli ei sitten muuta kuin koira syliin ja salama vauhtia takaisin kotiin .:D

sooda

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Elokuu 17, 2007, 20:17:16 »
Minä olen syylistynyt vanhalle mummulle rähjäämiseen. No joo, se juttu meni näin:

Olin pyöräilemässä yhen kaverini kanssa ja kaverini ärsytti minua ihan sikana uudella sillä pyörän kellon äänellä. Yhessä vaiheessa kaverini pyöräili takanani ja kuulin sen kellon äänen takaani. Minä tietysti aloin ehkä hieman vihaisen kuuloisena sitten rähjäämään että vitsin tyhmä eiks sul muuta tekemistä oo ku ärsyttää mua. Takaani tulikin ehkä sellainen +70 mummeli, jolla oli tietysti samanlainen kellonääni kuin kaverillani. Mummeli ajoi ohitseni katsoen minuu selvästi miettien että pitäisi noille nykyajan nuorille opettaa käytöstapoja. Arvatkaa olenko saanut tästä kuulla.....

Poissa Saphire Tulenpunainen

• Kliseitä rakastava
  • Hirnyrkki
  • UGH!
« Vastaus #21 : Elokuu 24, 2007, 19:24:02 »
Hehheh, niitä on varmasti paaaljon, mutta en vain muista. ^^; No, muoksinpas kun muistan.

No, hyvänä esimerkkinä tämä tapaus. Olin varmaankin viiden vuoden ikäinen, kun kaverini (nykyään entinen, luojan kiitos!) äiti toi kaverini tarhaan. No, tumin siinä sitten ja sanoinkin ajatukseni ääneen kaverilleni äitinsä ollessa paikalla:"Maria, sun äiti on aika ruman näkönen." Ja hänen äitinsä järkyttyi melkolailla! ^^; *repeää katkeaa naurusta, häpeää* Oli se kyllä melkoisen tökerösti päästetty viisivuotiaan suusta, mutta olinpahan ainakin rehellinen... Nykyään se kyllä hävettää, ja naurattaa. Onneksi en enää tähän perheeseen ole yhteydessä. ^^;

Nimimerkki suorasanainen tytteliini S-joelta. ^^;
"Minä annan kaiken ja enemmän tuli polttaa uskon mihinkään, mitä sitten jos sielun menettää. Mutta on vaan pakko roikkuu perässä."  I want stay Together Forever.

Melie

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Elokuu 24, 2007, 19:53:21 »
Ar. Oli aivan kamalan noloa, kun olin joskus neljännellä tai viidennellä tulossa koulusta. Huomasin että kaverini käveli vähän matkaa jäljessäni. Jonkin ajan päästä kuulin askelia takaani, ja ajattelin että kaverini yrittää hiipiä taakseni ja säikäyttää minut. Halusin kuitenkin säikäyttää kaverin ensin, joten käännyin yht'äkkiä ja huusin kovaan ääneen pöö. No, eihän se sitten ollutkaan kaverini vaan luokkalaiseni pojan pikkuveli. Sopersin jotain, että luulin häntä erääksi toiseksi ja juoksin kikattavan kaverini luokse. Se poika katsoo minua vieläkin oudosti koulussa. ;D

Kommando

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Lokakuu 26, 2007, 20:57:46 »
Äyvvh, minä en oikeastaan pidä yhtään koko sanasta (nolosta siis), sillä periaatteisiini kuuluu olla häpeämättä mitään tekemääni. Mutta no, työnnän kuitenkin nokkani tänne.

Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, pahin mokani taisi olla lähettää kaverilleni tarkoitettu tekstiviesti silloiselle ihastukselleni. Kuulostaa laimealta, juu, mutta kun kyseessä oli järjetön kahden viestin pituinen ihkutus juuri siitä henkilöstä, jolle viesti sitten päätyi.

Sisältö oli viestin alkupäässä normi-ihkutusta tyyliin "voi vitsi vähän se yks on I-H-A-N-A, se on niiiiin sulonen!!11 <3". Siitä olisin voinut selvitä traumoitta. Mutta sitten sepostinkin jotain siitä, että epäilin tyypin olevan minusta kiinnostunut, koska hän katsoi minua niin pitkään ja lässynlää. Vaaleanpunaisia haaveita, tyttöjen juttuja. Pitkän viestin kirjoitettuani mietin ohimennen, että mitähän tapahtuisi jos lähettäisin viestin vahingossa kyseiselle pojalle. Ja enkö sitten mennyt ja lähettänyt! Se ei edes ollut sormien lipsahdus vaan silkkaa hajamielisyyttä, sillä vaikka kaverini ja pojan nimessä on sama alkukirjain, pojan nimen hakemiseen puhelinluettelosta tarvitaan useampia painalluksia.

Mitään muuta en suostukaan häpeämään. Tuota ajatellessa on vain pakko läntätä käsi taas kerran otsaan ja kirota, että miten minä saatoinkaan olla niin typerä... :'D

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #24 : Lokakuu 26, 2007, 22:10:13 »
Tuossa olin salibändy harkoissa. Oltiin laittamassa harjoituksen vuoksi laitoja pystyyn ja sitten minä katson, että tuollahan on meidän liikkaope. Vähän aikaa katsoin, että onko se hän ja tulin siihen tulokseen, että on. En muistanut mitä seuraavana päivänä oli liikassa, joten menin ihan pokkana sitten kysymään häneltä.
Minä: "Mitä meil on huomen?" Seuraavana päivänä olisivat myös olleet harkat.
Hän: "Minä en tiedä kuka teille yleensä pitää.."
Minä: "Niin siis liikuntapainotteine.. Hups!" Silloin just tajusin, että tämä mieshän olikin miedän valmentaja. Siinä sitten sönkötin erehdyksestä, enkä uskaltanut katsoa valmentajaa silmiin enää tänään, enkä varmaan enää ikinä.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Vieläkö juonituttaa? Juonittelupelit Facebookissa