Velhomaailma ja sen ihmeet > Harry Potterin maailma

Huonoin mahdollinen loppu koko kirjasarjalle?

(1/31) > >>

Bridget:
En löytänyt täältä vielä tällaista topicia, joten ajattelinpa pistää sen pystyyn.

Tarkoituksena on siis pohtia mikä olisi teidän mielestänne huonoin/suurimman pettymyksen aiheuttava loppuratkaisu Pottereille. Miksi? Voiko erittäin huono loppu tavallaan pilata koko kirjasarjan?

Kaikista hirveintä minun mielestäni olisi, jos aivan seitsemännen kirjan viimeisellä sivulla Harry heräisi rämisevään herätyskelloon ja tajuaisi KAIKEN olleen unta. Hän olisikin tavallinen junttijästi, joka asuu kerrostalossa ja lähtisi poikamiesboxistaan töihin. *puistatus*

Jos tuota ylempää ei lasketa (tahdon vakaasti uskoa että Rowling ei ole tullut edes ajatelleeksi mitään tuollaista), niin voisi käydä myös näin:
Harry tappaa Voldemortin nopeasti ja helposti rakkauden avulla, menee naimisiin Hermionen kanssa (eikä se haittaa Ronia yhtään), he saavat paljon lapsia, Sirius, Dumbledore ja Harryn vanhemmat heräävät eloon, kaikki on superhyper onnellisesti ja he jatkavat elämäänsä velhomaailmassa niin kuin mitään pahaa ei olisi ikinä tapahtunutkaan. Se vain mitätöisi totaalisesti kaiken tapahtuneen, eikä kirjoja luultavasti hirveästi tekisi mieli enää edes lukea.

Mutta nyt on teidän vuoronne. Olkaatten hyvät.

[Aurorihuomautus]
HUOM! Muistakaa PERUSTELLA kantanne. Miksi juuri kyseinen loppu olisi huonoin mahdollinen vaihtoehto? Mikä siinä kiikastaa, mikä vaikutus sillä olisi mahdollisesti tuleviin lukukokemuksiin, koko HP-sarjan kannalta, mielikuvien jne? Perustelemattomat viestit lentävät roskiin, ja jos keskustelu ei pysy rodissa ja itsenäisenä keskustelu, voi topic kadota bittiavaruuteen tai kokea yhdistämisen toiseen topiciin. Kokeillaan nyt kuitenkin aluksi näin. Keskustelun iloa! -Tanis
[/Aurorihuomautus]

//Huhutar siivosi ja komppaa Tanista

Fixx:

--- Lainaus käyttäjältä: Neverlandwitch - Maaliskuu 14, 2007, 20:45:58 ---Ei ole pelkoa siitä että kuolleet heräisivät henkiin, Row on kaatanut kyseisen väitteen. Eli niin ei AINAKAAN voi tapahtua, eikä kyllä saakkaan. Kamala loppu olisi sellainen, jossa Harry selviäisi, menisi Ginnyn kanssa naimisiin, muuttaisi rantamökkiin ja hankkisi tusinan kersoja.
--- Lainaus päättyy ---

Muuten noin, mutta ei saa unohtaa kultaistanoutajaa ja identtisiä urheiluasuja ;) Joo ja tosiaan onneksi Row on kieltänyt ton kuolleiden ylösnousemuksen. Olisi hirveetä jos kirjasarja päättyisi siihen että Voldemort on tuhottu ja Sirre ja Dumppis nousee haudastaan juhlimaan sitä ilonpäivää. Ja viimeinen lause olisi "Ja kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti, arpi." Mikäli se vika sana nyt on se arpi. ;)

Ginger:
Harry naimisiin Hermionen kanssa? Sehän kuulostaa täydelliseltä lopetukselta!
Jos puhutaan parituksellisista näkökulmista, niin kyllä minun selkäpiitäni karmisi tuo Ron/Hermione & Harry/Ginny laukkaavat yhdessä auringon laskuun. Silloin joku kirja päätyisi kyllä polttoroviolle. (=Lue, minun henkilökohtainen mielipiteeni on se, että R/Hr & H/G ovat yksinkertaisesti ilmaistuna kaunokirjallisuuden pahinta ydinjätettä, joka pitäisi haudata syvimmän kallion uumeniin, räjäyttää seuraavan kolmenkymmenen vuoden päästä, sulloa tuhkat kymmeniin eri kapseleihin ja lähettää ne seuraavalla pikalennolla galaksin kaukaisimpiin kolkkiin. Toki minun kanssani saa eri mieltä olla, mutta minun päätäni ei kukaan käännä.)

Itseasiassa minä olen alkanut vakavissani uskoa, että Sirius palaa vielä takaisin tai hänen kohtalostaan kerrotaan lisää. Pakkohan on, koska Row on asiasta vaiennut. Kamalaa asiasta tekisi se, jos kaikki kävisi kuin *puff* vain eikä kukaan reagoisi asiaan sen suuremmin, jo Siriuksen vähättely HBPssä oli minun mielestäni mitä suurin loukkaus.
Minä en kestäisi sitä, jos viimeinen kirja etenisi kaavalla "häät-hirnyrkit-grandelopputaistelu" eli siis kirja olisi 5/6 pelkkää hirnyrkistä toiseen siirtyilemistä. Toivottavasti, toivottavasti Row pitää oman JUONELLISEN tasonsa, kuka niitä parituksia enää tarvitsee? Koska minun sydämeni ei kestäisi sitä, jos seiskakirjakin pursuilisi sitä ällöttävää fluffia mitä HBP oli täynnä...
Lopputuloksesta en oikein osaa sanoa. Jos Harryn voitosta tehdään looginen, ettei se tunnu juuri sellaiselta *kukkia, kauriita, lentäviä maahisia*-touhulta ja Voldemort kaatuu kuolleena maahan, niin kyllä se sitten toimisi. Mutta ei helppoa loppua kiitos. Ja kyllä minä sitä mieltä olen, että hyvän pitäisi voittaa ihan periaatteen vuoksi.

Että näin...

Sahara:
Aika kamalaa olisi myös, että Harry löytää hirnyrkit ja tuhoaa ne. Sitten hän lähtee viimeisen palan perään, eli itse Voldemortin luo. Ne kohtaavat jossain kauheassa paikassa ja kaikki loppuu juuri, kun ne alkavat kaksintaistelemaan. Eli jättää kaiken auki, miten siinä käy. Minä ainakin alkaisi kiljua suoraan huutoa. No, ehken ihan.

--- Lainaus käyttäjältä: Bridget - Maaliskuu 14, 2007, 18:06:51 ---Kaikista hirveintä minun mielestäni olisi, jos aivan seitsemännen kirjan viimeisellä sivulla Harry heräisi rämisevään herätyskelloon ja tajuaisi KAIKEN olleen unta. Hän olisikin tavallinen junttijästi, joka asuu kerrostalossa ja lähtisi poikamiesboxistaan töihin. *puistatus*

--- Lainaus päättyy ---

Todellakin, tuokin olisi niin kamala lopetus. Tai se olisi vielä 11-vuotias poika, jonka huone on Dursleyden portaiden alla komerossa. Sitten Harry herää ja tajuaa kaiken taikamaailman olleen unta. Ja viimeinen lause olisi "Eikä hänellä ollut edes arpea."
Nyt se loppuisi sanaan arpi. Ei, ei näin.

Reta:
Harryn kuolema olisi yksi surkeimmista lopetuksista kirjalle. Mitä järkeä lukea kirjasarja, joka loppuu siihen että päähenkilö kuolee? Tulisi aivan tyhjä olo, kaikki Harryn elämässä (tai ei siis ihan kaikki) olisi ollut turhaa. Hän tappaisi ehkä Voldemortin, ja kirja loppuisi jotenkin näin: "Viimeinen, mitä hän tunsi, oli järjetön kipu hänen arvessaan."

Mutta toisaalta, olisi aika tylsää, jos kirja vain loppuisi siihen että Voldemort kuolee ja pari Harryn tuttua siinä samalla, asiat rempataan kuntoon ja Harry menee jonkun tyttelin kanssa naimisiin. Se olisi liian todennäköistä. Rowlinghan tunnetaan siitä, että hän osaa yllättää. Jospa käykin jotenkin niin, että Harry ei tapakkaan Voldemortia, vaan Voldemortille käy jotenkin muuten huonosti. Jospa paikalle tuleekin ankeuttajia, jotka on saatu ylipuhuttua "hyvien" puolelle (laitoin heittomerkit siksi, että periaatteessa hyvääja pahaa puolta ei ole. Molemmat puolet ajattelevat itsensä olevan oikealla asiassa, heillä on vain erinlaiset ajatukset ja pitävät vääränä toisen puolen ajatuksia) Ankeuttajat saavat Voldemortin satimeen ja joku antaa hänelle suukon ja hänestäkin tulee ankeuttaja. Tosin, tuokin loppu kuulostaa huonolta... Antaa Rowlingin itse päättää, eihän kukaan muu voi siihen vaikuttaa.

Tosin sellainen loppu, jossa Harry saa jonkun tainnutustai'an osakseen ja herää Pyhässä Mungossa ja saa kuulla, miten vaikka Ron meni tappamaan Voldemortin Harryn puolesta, olisi aivan kamala loppu! Harry on vain makoisasta lokoillut sairaassa kun muut hoitavat työt. Se osoittaa jotain kirjailijastakin. Hän ei ole siis tarpeeksi kekseliäs kehittääkseen kunnollista loppua, vaan antaa Harryn menettää tajunnan ja kertoo kaikki tapahtumat menneessää aikamuodossa. (se on muuten paljon helpompaa kuin pysyä kokoajan reaaliajassa, on kokemusta) Enkä myöskään haluaisi sitä, että Harry menee sitten naimisiin jonkun tytön kanssa kirjan lopussa, sillä kuka nykypäivänä enää menee 17-vuotiaana naimisiin? Sehän yleensä venyy yli 25:een. Eikä tällä hetkellä näköpiiriini osu ketään sopivaa morsianehdokasta Harrylle. EI Ginny, EI Hermione, EIKÄ Chokaan (vaikka heidän yhteenpalaminen on hyvin epätodennäköistä)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta