Kirjoittaja Aihe: Mitä asiaa et osaa ollenkaan, vaikka kuinka yrittäisit? (vol. 2)  (Luettu 14024 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

hillah

• Ankeuttaja
Vs: Mitä asiaa et osaa ollenkaan, vaikka kuinka yrittäisit? (vol. 2)
« Vastaus #25 : Heinäkuu 06, 2007, 11:19:01 »
En osaa katsoa kieroon. Olen yrittänyt sitä usein ja paljon. Esim. valokuvaus kurssilla miedän piti kattoa yhtä kuvaa kieroon ja istuin jonkun puolituntia katsoen sormeani joka oli silmieni edessä. Silmät meni ihan kuiviksi, mutten silti katsonut kieroon. Opettajamme eivät sitä uskoneet mutta en ikinä osaa sitä.

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Heinäkuu 06, 2007, 13:36:41 »
Näitähän riittää :)

En osaa sylkeä, enkä ole kovin yrittänytkään. Mitä se auttaa?
Kärrynpyörääkään en osaa, olen noin pari kertaa kuukaudessa yrittänyt.
En osaa naksauttaa sormia, tai saan jonkinlaisen, mutta huonon äänen väärillä sormilla.
En osaa viheltää. Olen yrittänyt, paljonkin, mutta huonolla tuloksella ^^
En osaa syödä karkkia ja suklaata, mutta en ole paljoa yrittänytkään. Pahaa!
~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
« Vastaus #27 : Heinäkuu 08, 2007, 00:06:21 »
En osaa viheltää, enkä naksauttaa sormia. Lisäksi olen tavattoman huono askartelussa. Kuvaamataidon opettaja panee aina välillä luokan tekemään sellaisia paperiaskartelutöitä, joissa esim. paperiosista pitää liimata kokoon talo. Itse en pärjää ollenkaan, nimittäin kun olen liimannut kokoon kaksi paperinpalaa, sormeni liimautuvat niihin kiinni, ja kun irrotan sormeni, myös paperinpalat irrottautuvat toisistaan. Tämä toistuu monta kertaa.
Syntyperäinen urpå

Poissa Pau

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #28 : Heinäkuu 08, 2007, 18:13:53 »
Itse kuulun myös tähän porukkaan, joka on aivan surkea käsitöissä. Olin ala-asteen viisi ensimmäistä vuotta koulussa, jossa ei kudottu tai virkattu kuin vasta kuudennella luokalla. Kuudennelle luokalle vaihdoin koulua, ja käsitöissä oli silloin tarkoituksena kutoa lapaset tai sukat. Minä en ollut koskaan ennen edes koskenut kutomispuikkoihin. Minä sitten kudoin järkyttävän rumaa aloittelijan kaulahuivia, kun muut tekivät lapasia. Seitsemännellä luokalla kaikki saivat itse päättää mitä kutovat. Muut kutoivat taas lapasia tai sukkia, ja minä säärystimiä. Ehh, en vain osaa.
Seiskaluokan jälkeen en ole koskenutkaan kutomispuikkoihin. Hrrr.

Minulla oli aina myös ongelmia ompelukoneen käytön kanssa. Langat menivät aina jotenkin solmuun ja kone ei toiminut. En myöskään osannut ommella suoraan vaan jälki oli aina aaltoilevaa. Käsityöt eivät todellakaan ole lajini.:/

En myöskään osaa naksuttaa sormia, se ei kuitenkaan ole mikään kamala asia. :'D niistä ei vaan kuulu ääntä. Joskus kuuluu, mutta sekin on todella vaimea. Hmh. Ehkä niveleni ovat jostain syystä epänaksuvat. Tämä on kyllä sellainen taito, jota en edes aio opetella, ettei siitä tule tapaa.

Olen myös surkea viheltämään. Nuorempana osasin viheltää kohtalaisesti, mutta se taito jotenkin katosi. Olen kyllä yrittänyt harjoitella viheltämistä melko paljon, sillä haluaisin todella osata, mutta tuloksetta. En tiedä, kai taktiikassani on jotain vikaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2008, 13:36:35 kirjoittanut yhyy »
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 09, 2007, 16:32:26 »
Minä en osaa viheltää, vaikka olen sitä pienestä pitäen yrittänyt. Jotenkin vaan suusta ei silloin tule muuta, kuin pihinää.
Onnetonta :/

Kielipäätä ei minulla ole kovinkaan paljoa, joten englannin kanssa on todellista tahtojen taistoa, että ymmärtäisin kaiken, mitä koulussa on tarkoitus. Vaikka kuinka luen ja kuuntelen ja harjoittelen, niin ei se vaan luonnistu. Sain kuitenkin viime todistuksessa numerolla nostettua, mutta tuskin se siitä enää nousee.
"A goal without a plan is just a wish."

sinet

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 09, 2007, 16:46:59 »
Niin kuin mm. Kath ja Tinde: en osaa tehdä purkkapalloa. Viheltäminenkin tuottaa ongelmia, mutta joskus olen jonkinlaisen äänen saanut aikaan.

Toinen asia jossa olen huono, on käsityö. En vain osaa sitä, en käsityötä enkä puukäsityötäkään. Harmillista, molemmat kun ovat ihan hyödyllisiä taitoja osata.
Hei näin minäkin luulin! Olen vihannut käsitöitä ala-asteelta lähtien, kun en osannut ollenkaan. Lapaset eivät tainneet koskaan tulla valmiiksi ja kaulaliina näytti enemmän makkaralta kuin suorakaiteelta. MUTTA nyt! Päätin vihdoinkin väsätä itse tupakaulaliinan mummini avustuksella ja johan sujuu. Veikkaan, että koulu ja opettaja on aiheuttanut jonkinlaisen asennevamman, minkä takia en silloin aikoinaan osannut kutoa sitten mitään.

Poissa Damatris

• seonnut
  • Vuotislainen
  • Vain nerot hallitsevat kaaoksen!
« Vastaus #31 : Syyskuu 18, 2007, 18:36:51 »
Minäkään en osaa tehdä kärrynpyörää enkä myöskään takaperin kuperkeikkaa. etuperin se sujuu vaivattomasti, mutta... Toiseksi minä en osaa laulaa. Sävelkorvaa kyllä löytyy ja osaan sanoa jos laulan väärin, mutta mutta. Ja vaikka laulaisin oikealta korkeudelta se kuullostaa (oikeasti ja valehtelematta) hirvittävältä. Minulla vain ei ole lauluääntä ;( Huono juttu kun tykkään laulaa... Yksin, silloin kun ei ole muita kuuntelemassa. Viimeksi kun minulla oli laulukoe (joskus vuonna nakki jälkeen papusodan) sain numeroksi 7- siinä missä kaikki muut saivat 9-10...
Sing me a song of seas and sun, chant me a spell of ice and fire

heinzu

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Syyskuu 21, 2007, 19:02:31 »

Haa olen aina luullut, että KAIKKI osaavat viheltää! Ihmettelin siis pienenä, kun en osannut. Olin jo luopunut toivosta, mutta noin 15-vuotiaana sen opin, en muista miten. Ensin se oli kyllä vain yksi ja sama pieni ääni, mutta nykyään osaan jo viheltää laulujakin. Vieläki se on kyllä niin hento, ettei sillä voi koiraa kutsua ku ei se kuule sitä:) Mutta jos se tässä vielä kehittyis. Ainoo huono puoli on, että viheltely ei ole kovin hyvä tapa. Että oli oikeestaan parempi ku en osannu sitä. Mutta sillon tosin aina hyräilin, ja en tiiä oliko sekään niin hienoa:)

Minäkään en osaa kärrynpyörää. Se on ärsyttävää, kun siskot vieressä tekee täydellisiä kärrynpyöriä ja iteltä ei onnistu vaikka kuin yrittää. On niitä kyllä monia muitaki asioita, joita en osaa mutta ei jaksa alkaa kirjottaan pitkää luetteloa, ku itekki pian masentuis:) Heh.

Mutta neulomisesta/virkkaamisesta olen sitä mieltä, että se on enemmänkin asenteesta ja harrastuneisuudesta kiinni osaako neuloa vai ei. Muistan itsekin olleeni aika toivoton tapaus ala-asteella molemmissa, mutta olin päättänyt että käsityö oli lempiaineeni joten sinnillä mentiin eteempäin:) Ja kyllä se käsiala parantuu koko ajan, kun vaan neuloo. Joillakin se hyvä käsiala kyllä näyttää tulevan luonnostaan, toisille ei, mutta oon varma että sen voi harjottelulla korjata (jos kiinnostaa tarpeeksi).

Marionett

• Ankeuttaja
« Vastaus #33 : Syyskuu 21, 2007, 19:27:48 »
En osaa olla stressaamatta. Siis ihan oikeasti, ja tarkoitan nyt juuri koulusta aiheutuvaa stressiä. Jos en kokeessa tunne osaavani asiaa täydellisesti, jännitän ainakin sen päivän ja sitten kokeen palautuspäivän. Pelkään numeroiden laskua, itken joskus iltaisin jos olen unohtanut lukea jotain sanoja ja pänttään niitä illalla vaikka tunnin että opin. Kouluun lähden pyörällä aina puoli tuntia ennen koulun alkua, ja olen kymmenen minuuttia liian aikaisin perillä. Jos teen pari mokaa jossain testissä, joka ei edes vaikuta numeroon, tai mokaan pistoissa, voin harmitella monta päivää, varsinkin jos se vika on siinä, että olen ymmärtänyt tehtävät väärin. Opettajille en uskalla sanoa pahemmin vastaan, pelkään olevani itse väärässä. Luojan kiitos tämä ei kuitenkaan ole ihan jokapäiväistä. Paineet vähän korkealla.

Toinen on sitten etuperin haarakuperkeikka ja venyvyys. Koska jalat eivät taivu kuin ehkä 90 asteen kulmaan, on loogisesti ajatellen melkein mahdotonta päästä sieltä haara-asennosta ylös. Varsinkin silloin tämä harmittaa, kun olen muuten hyvä, ja opettajat sanovat sirkuksessa sellaisella "ottakaa mallia"-äänellä, että nyt katsotaan miten tämä tässä tekee. Ja sitten menen sellaisen surkean kyhäelmän, ja opettajat vain toivovat ettei kukaan ottanut mallia. En siis ihan oikeasti myöskään muuten veny, vaikka olen tänä vuonna nähnyt jo kaksi unta, joissa venyin melki yliluonnollisesti. Ja treenaan sirkusta kolmesti viikossa, sitten koululiikka kolmesti viikossa ja vielä tanssi kahesti, muttei se venyttely vaan riitä.

Viheltäminen ei toimi, ei ollenkaan. Tai siis saan pienen äänen, mutta se nyt on suunnilleen sama kun hengästyneenä alkaa vinkua ääni. Vislaus vielä pahempi.

Kaikkein epäkäytännöllisintä on kyllä kielet. Osaan oikeasti enkkua hyvin, mutta en vaan osaa sanoa ääneen. Pelkään epäonnistuvani ja sanovani väärin, vaikka pään sisällä tulee usein jopa ajateltua enkuksi. Tätä ei siis tapahdu pelkästään koulussa, ei johdu koulustressistä. Mutta olen ottanut tavoitteekseni rohkaistua, olen muutenkin ujo, viimeistään ensi kesään mennessä, kun aion kielikurssillekin lähteä.

Flamich

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Syyskuu 24, 2007, 08:10:20 »
Käsityöt. Olen niissä niin täydellisen tumpelo. Kahden opettajan suusta olen kuullut olevani toivottomin oppilas, mitä heillä on koskaan ollut ja toinen ei edes uskonut, että olin tehnyt erään työn tosissani, niin huono se oli. No jaa, eipä tämä taidottomuus minua haittaa, jostain kumman syystä vihaan käsitöitä. (Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä kässäluokan kanssa, minulla on traumoja. :D)

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #35 : Syyskuu 26, 2007, 20:48:00 »
Ei ole vidlaia ainoa, joka ei osaa tehdä takaperunkuperkeikkaa. Minäkin olen varma, että katkaisen niskani! Siinä mennään niin kamalasti kaksinkerroin... Ja opettajat aina ala-asteella vääntämässä, että hyvä, kohta menee ympäri, ota vähän enemmän vauhtia... Loppujen lopuksi kiepsahdan jotenkin olkapään yli ja lopputuloksena olen sivuttain -.-" Asiaa helpottaakin paljon se, että liki kaikki muut osasivat takaperinkuperkeikan. Kiva siinä sitten katsoa, kun muut menevät ympäri tuosta vain, ja minä jumitan siihen kohtaan, kun pitäisi heittää jalat pään yli. Käsiäkin pitäisi taivuttaa johonkin ihme-asentoon, ja niillä jotenkin työntää o.o" Älä luulekkaan!

Maan pinnallakaan mä en suostu pysymään. Älkää nyt ajatelko, että mä oikeasti leijun ilmassa! Ajatukset ne tässä vain lentää... Se on oikeasti mahdotonta mulle -.-" Ehkä puoli minuuttia voin jopa pysyäkkin ihan maan pinnalla, mutta sitten mä jo ajattelenkin jotain muuta. Vaikeeta pitää ajatuksia kasassa kirjoittaessa. Oikeasti, koko ajan tulee ajateltua jotain ihan omaa ja outoa. Voivoi.

---ehkäpä mä muistan myöhemmin, mitä muuta mä en osaa, en sitten millään. Tällä hetkellä ei muuta tule mieleen..---

Vislaamistakos se oli? Ei toimi. Tyypit tunkee sormia suuhunsa ja siitä pitäisi tulla kova ja korkea ääni, mutta ei. Mä ängen vaikka koko käden, ja tulos on silti ihan sama: ääntä ei kuulu. Mä en tajua, miten ne sen tekee, siis ne, jokka osaa. Ehkä joku viisas osaas neuvoa? Viheltää mä sentäs osaan ^^ Mutta vaikka mä kuinka olen yrittänyt harjootella ja opetella sun muuta, niin ei kun ei. Siitä mitään ääntä tule...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 26, 2007, 20:53:30 kirjoittanut Suvituuli »
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Kay

• Ikuisesti lapsi
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #36 : Syyskuu 26, 2007, 22:05:43 »
Joo, näitä riittää:D

En osaa olla stressaamatta. Siis ihan oikeasti, ja tarkoitan nyt juuri koulusta aiheutuvaa stressiä. Jos en kokeessa tunne osaavani asiaa täydellisesti, jännitän ainakin sen päivän ja sitten kokeen palautuspäivän. Pelkään numeroiden laskua, itken joskus iltaisin jos olen unohtanut lukea jotain sanoja ja pänttään niitä illalla vaikka tunnin että opin.
Ihan sama juttu. Otan kamalaa stressiä koulusta, aloitan kokeisiin lukemiseen yleensä hyvin aikaisin ja minua pidetään aivan hulluna. Jos jokin pikkujuttu menee pieleen, saan kamalan paniikin!

Sitten nämä kuperkeikat.Voi huoh. En osaa tehdä niitä takaperin, mutta ei se etuperinkään onnistu! Pelkään, että katkaisen niskani tai jotain. Kuitenkaan en sitä osaa, enkä nyt koulussa hirveästi harjoittele, kun kaikki katsoo. Eikä ole mikään paras itsetunto, joten se jää siihen. Nuorempana kyllä osasin etuperin, mutta nykyään..

Viheltäminen. Miten ne tekee sen? Tämäkin onnistui ennen! Minulla tulee ulos suusta vain jonkinlainen epämääräinen pihinä eikä sitä vihellykseksi voi kutsua, ei sitten mitenkään.

Muita juttuja: purkkapallo, jotkut käsityöt, joskus matikka..

Luojan kiitos on myös asioita mitä osaan tehdä!:D
Just remember in the winter far beneath the bitter snows. Lies the seed that with the sun's love in the spring becomes the Rose.
LOMALLA

kikeeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Kesäkuu 13, 2008, 19:25:09 »
En osaa ollenkaa rumpujen soittoa(beat-komppiakaan). Ja kaikki muut rytmitajua vaativat jutut tuntuvat lähes mahdottomilta.   Olen harjoitellut beat-komppia ilmassa neljävuotta, enkä vieläkään osaa! Ja toinen on saksaaminen käsillä(eli etu- ja keskisormi pareiksi  ja toiseksi pariksi nimetön ja pikkurilli, ja sitten ns. leikkaat niillä [eli yhteen ja auki]).

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Kesäkuu 14, 2008, 00:15:53 »
Minäkään en osaa napsutella sormia ollenkaan, vaikka olenkin jo pitkään yrittänyt harjoitella :< Minulla on kai jotenkin erityisen taipuisat sormet, mutta mitään ääniä niistä ei saa aikaiseksi.

En myöskään osaa viheltää (laulamisesta puhumattakaan). Enää en ole pitkään aikaan edes yrittänyt, sillä en ymmärrä ollenkaan, miten se edes tapahtuu :o Olisi hienoa osata.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Cassiopeia

• Giliathin isosisko
  • Vuotislainen
  • Hei, täällä taas!
« Vastaus #39 : Kesäkuu 14, 2008, 13:04:06 »
Joo, eli mitä en osaa. Asioitahan riittää, mutta piirtäminen on semmonen juttu, joka ei suju. Tikku-ukot ehkä just ja just. Tosin hassuu sinänsä, että vaikka lukiossa en yhtään tykänny siitä opesta (en tosin ollu ainut), ja se varmaan kuuli kun puhuin siitä, mutta sain silti ysin, vaikka se kai aiko aluksi antaa kasin (ainakin sano niin), joten se kai sotki sen numeron. Mutta eipä haitannu ;)

Siten en oo ikinä oppinut takaperin kuperkeikkaa tai ylipäänsä telinevoimistelua, se ei vaan jostain syystä suju, samoin on luistelun laita. Koulussa mm. ne tunnit oli aina aika kamalia...

Kolmanneks voisin vielä mainita käsityöt, joissa samoin kuin piirustuksissa tulee näkyviin taiteilijan oma näkemys. Jos pitää tehdä jotain vähänkin monimutkasta, niin heti on sormi suussa ja miulla ei riitä pinna siihen. Sama koskee kitaran soittoa. miun sormet ei vaan riitä siihen hommaan ;)

Ai, ja täytyy vielä tunnustaa, että en saa millään ikinä aikaseksi pää edellä hyppyä veteen. Se ei vaan onnistu ja aina tulee jonkin sortin mahaplätsky :)
Maailmassa ei ole mikään mukavampaa kuin viihtyminen, eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli-

Minun mielestäni on hyvin vähän sellaista, mikä on turhaa. Ehkä puuron syöminen ja itsensä peseminen. -Muumipeikko-

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #40 : Kesäkuu 14, 2008, 13:40:15 »
Poistelin tästä topicista turhia listauksia. Muistakaahan kirjoittaa viesteihinne vähän muutakin, kuin pelkän listan siitä, mitä ette osaa. :> .

Mitä asiaa/kouluainetta tms et oikeasti osaa/ymmärrä, vaikka kuinka yrittäisit? Kertokaa myös tarkemmin, miten olette yrittäneet oppia tms, ja ihmisten reaktioita tähän osaamattomuuteen. Muutenkin yleistä keskustelua aiheesta, joohan?

Muistetaan sitten että ei vaan listata, että mitä ei mitenkään opi tms. vaan voi vaikka kertoa, että mitä on tehnyt oppiakseen asian. Turhat listausviestit ei tod. näköisesti kiinnosta ketään ja löytääkin hyvin nopeasti roskakorin ihmeellisyydet.

Elikkäs muistetaanpas nuo asiat.:>
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Heliodora

• haihattelija
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #41 : Kesäkuu 14, 2008, 17:09:31 »
Huokaus. Näitä on paljon.

Ensinnäkin, kädentaidot on meikäläisellä täysin hukassa. Käsityö oli jokaviikkoinen piinani koulussa. Väänsin itku kurkussa hikisin käsin lapasia, villasukkia ja säärystimiä, ja kaikista tuli epämääräisen näköisiä möykkyjä. Virkkaaminen oli erityinen inhotus, vedin aina langan liian kireälle enkä ikinä saanut tungettua koukkua uudestaan siitä läpi. Ihan oikeasti yritin kaikkeni mutta silmä ja käsi eivät vain pelaa yhteen vaadittavalla tavalla. Ompelukoneella ompelu oli hauskaa siihen asti kun ekan kerran surrautin väärin ja lankaa piti nyhtää pois tuntikaupalla. Sen jälkeen pelkäsin joka kerta ompelukoneella ollessani että vedän väärin. En tiedä miksi minusta on tullut tälläinen poropeukalo, kun äiti harrastaisikon käsitöitä jos olisi enemmän aikaa, siskolla menee kässässä hyvin ja velikin on parempi kuin minä siinä.

Ihanaa, ei enää koskaan käsitöitä. Jes. Jes. Jeeheheee...

Sitten, laulaminen. Kuulostan ihan joltain mieheltä joka yrittää laulaa kuin nainen. Ush.

Kärrynpyörä on myös minulle suuri mysteeri. Liikunnanopet ovat minullekkin selittäneet että laita ne jalat vain ylös näin ja sitten pyörähdä ympäri. Ei minua mikään pelota siinä, mutta jostain syystä tömähdän aina väärin alas. Ihan tyhmää, kun joskus on niin iloinen, että voisi vetää kärrynpyöriä, mutta ei osaa.

No, ehkä parempi lopettaa tähän tämä valitusviesti. Kevensi kyllä sydäntä. :)
for every lie I unlearn I learn something new
I sing sometimes for the war that I fight
'cause every tool is a weapon - if you hold it right.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #42 : Kesäkuu 15, 2008, 17:28:40 »
Äh, minä kirjoitan uuden viestin. Ei tuota edellistä jaksa alkaa sörkkimään, ja eihän sitä hyvällä tuurilla sitten kukaan huomaisikaan. Onhan se jo pelottavasti piiloutunut tokalle sivulle!

Eli, lisää epäosattavia taitoja löytynyt!
Osaan napsuttaa sormiani, mutten keskisormella (tiedättehän, peukku ja keskari vastakkain ja sitten pitäisi napsauttaa? Ei toimi). Ääni on hyvin hyvin heikko ja lähinnä yhtä vahva, kuin jos tekisin saman etusormella ja peukalolla. Sen sijaan saan äänen kuulumaan, kun laitan nimettömän ja peukalon yhteen. Eli, en siis osaa napsautella sormia kuten yleensä muut sen tekevät.

Kuinka moni tunnustaa pitävänsä kynästä kiinni niin, että puristaa kynää 'pinsettiotteessa' etusormella ja peukalolla, ja kynä nojaa sitten keskariin? (Tuossa havaintokuva, koska en usko selityksieni ymmärrettävyyteen) Njäh, minäpä en pidä kynästä noin. Minulla ei ole hajuakaan miksi, mutta pidän kynästä kiinni siten, että kynä nojaakin nimettömään. (ja keskari siirtyy etusormen viereen, jos joku tahtoo tietää) Saan kynästä kyllä tuolla yleisemmälläkin tapaa kiinni, mutta kirjoittaa tahi piirtää en enää osaa.

En osaa kirjoittaa tekstauksella oikealle kallistuvaa tekstiä. Voi se ehkä onnistuakkin, mutta suurella suurella yrityksellä. Sitten jostain syystä kaunolla kirjoittaessa teksti kallistuukin oikealle ö.Ö"

Laulaminen. Oolalaa, osaan minä kyllä laulaa, jos siksi sitä rääyntää tahtoo kutsua. Jos tarkemmin ilmaisisi, nuotilleen laulaminen on mahdotonta. Aina menee nuotin vierestä ja vielä siististi. Kjäh.

En myöskään osaa istua hiljaa paikoillani. Vaihdan asentoa, näprään jotakin, katselen ympärilleni, naputan sormillani tai jalallani...
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #43 : Kesäkuu 15, 2008, 18:36:37 »

Kaiken kaikkiaan on lukuisia juttuja, mitä en osaa tehdä, ja listaisin niitä vielä tuomiopäivänäkin, jos kaikki kirjoittaisin. Tässä kuitenkin ne, jotka ensimmäisenä tulevat mieleen.

En ole vieläkään oppinut viheltämään. Kaikki tuntuvat osaavan sen ja tunnen itseni miltei tyhmäksi välillä sen vuoksi. Koko perheeni ja muutamat kamut ovat yrittäneet opettaa sitä minulle, mutta huonoin tuloksin. Jos jotain suustani lentää niin ei ainakaan ääni. Sylki korkeintaan. Enää en kehtaa edes yrittää kuin ylhäisessä yksinäisyydessäni. Siitä ei vain tule mitään. Todella monista tyypeistä tämä tuntuu hassulta, ja olenkin saanut kuulla naurua monelta taholta. Tekniikkani ei ole alkuunkaan hallussa.

Sitten en edelleenkään osaa ajaa pyörällä ilman käsiä. En usko enää sanontaan: harjoitus tekee mestarin, koska olen ollut niin monta kertaa ojan pohjalla harjoitellessani, että voin sanoa, ettei siitä tule kohdallani yhtään mitään. Enää siitä ei ole niin hirveästi haittaa. Viele ala-asteella, kun poljettiin kotiin, moni esitteli taitojaan sillä saralla ja voitte kuvitella, että meikäläisellä pysyi kädet ohjaustangossa. Olen onnistunut melko lahjakkaasti salaamaan tämän, joten kuittailua ei juuri ole tullut.

Polkka. En voi sanoin kuvailla, kuinka kauhea tanssi. Osaan askeleet päässäni, mutta jalkani eivät vain suostu tekemään niitä. Rakastan tanssiharrastustani ja toistaiseksi ei ole yhtäkään toista sellaista tanssia, mikä ei vain yksinkertaisesti uppoa. Polkka on juuri sellainen. Jos joskus oikein ihmeen kaupalla onnistun tanssimaan sitä minuutin, niin jo on pää sekaisin. Karmeaa pyörimistä ja pomppimista. Sekä liian nopeaa minulle. Valmentajakin on jo luovuttanut suhteeni. Yhtä tyhjän kanssa harjoitella. Paritkin kärsivät.

Pursottaminen. Siis pursottimen käyttö ei luonnistu. En tajua, mikä siinäkin nyt voi olla niin vaikeaa, mutta en saa edes täytekakkuun kermaa. Olin viime kesän töissä leipomossa ja sen käyttö oli jokapäiväistä. Ja takasi sotkua. Onneksi muut työntekijät huomasivat ja siirryin erittäin huojentuneena pakkaushommiin. En ole hirveästi viitsinyt pursottamista harjoitella, koska olen hyvin laiska siivoamaan, ja se tietäisi vain sotkua. Ja sitä, että ruoka-aineita menisi hukkaan. Tämän suhteen olen jo luovuttanut.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi. Ainiin en minäkään osaa kärrynpyörää, takaperin kuperkeikan onneksi. Mutta meidän liikunnanopettajamme ei ole pakottanut meitä kertaakaan harjoittelemaankaan sitä. Luojan kiitos.

Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RainWolf2
« Vastaus #44 : Kesäkuu 15, 2008, 21:37:28 »
Njäh, minäpä en pidä kynästä noin. Minulla ei ole hajuakaan miksi, mutta pidän kynästä kiinni siten, että kynä nojaakin nimettömään. (ja keskari siirtyy etusormen viereen, jos joku tahtoo tietää) Saan kynästä kyllä tuolla yleisemmälläkin tapaa kiinni, mutta kirjoittaa tahi piirtää en enää osaa.
Oho, huomasin juuri että minäkin pidän kynästä kiinni noin!

En saa vasemman jalkani varpaita erilleen. En sitten millään. Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta se ei vain luonnistu.

On monia asioita, joita en osaa, mutta harvat ovat sellaisia, että tiedän, etten voisi niitä oppia. Harjoitus tekee mestarin, ainakin useimmiten. Jos jotakin uutta ilmaantuu, lisään sen kyllä.
practice random acts of kindness

Poissa Kerberos

• Ylimääräinen pää
  • Vuotislainen
  • Life sucs and then you die.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #45 : Kesäkuu 16, 2008, 16:31:03 »
Laulaminen. En osaa sitä sitten ollenkaan, ja se harmittaa minua, olisi tavattoman kivaa osata laulaa. Minulla on monia muitakin heikkouksia, esimerkkinä nyt vaikka se kärrynpyörä, mutta se laulaminen... Sitä vaan kokoajan tekee mieli laulaa ja 'laulankin', jos päässäni soi joku biisi, mutta harmittaa vaan, kun on huono lauluääni ja mitään hienoja 'tekniikoitakaan' en tiedä (ja vaikka tietäisinkin, niin varmaan silti menisi nuotin vierestä).
 Myös koulussa on muutamia aineita, jotka ei vaan suju (esim. matikka, kemia, ruotsi...) mutta liikunnassa voisin oikeasti sanoa olevani huono. Johtunee huonosta kunnostani, mutta se on vähän noloa, kun esimerkiksi juostessa jään aina jälkeen ja hengästyn jo erittäin pienestä rasitteesta. Tosin minusta tuntuu, että asia paranisi jos vain jaksaisi kuntoilla/ harrastaa liikuntaa useammin.
Loma on sitä, ettei ole mitään tekemistä, ja siihen on aikaa koko päivä.

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #46 : Kesäkuu 16, 2008, 16:54:42 »
En pysty keksimään yhtä ainutta asiaa, jota en osaisi ollenkaan jos todella yrittäisin oppia sen. Toki on joukoittain asioita, joita en osaa ja jotka olisi kiva osata, kuten piirtäminen, laulaminen, käden taidot, lista on käytännössä loputon. Kyvyttömyyteni näissä aiheissa johtuu kuitenkin siitä, etten ole halunnut nähdä vaivaa oppiakseni niitä.

On mielestäni virhe ajatella: "En osaa tätä asiaa, enkä opi vaikka miten koettaisin." Oikeampi ajattelumalli on suunnilleen näin: "En osaa tätä asiaa, joten minun on yritettävä kovemmin."
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #47 : Kesäkuu 16, 2008, 17:29:05 »
En opi millään matikassa uusia asioita. Tunnin aikana saatan jotenkuten sisäistää asian, mutta kun tunti loppuu, kaikki katoaa. Tämän takia minua ei kiinnosta mikään mikä liittyy vähänkin matematiikkaan ja kierrän kaiken laskemisen kaukaa. En kyllä ole kovin matemaattisesti lahjakkaasta perheestä, etten ihmettele, mutta olisi hyvä edes vähän osata jotakin.
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #48 : Kesäkuu 19, 2008, 18:03:58 »
Noo... len ihan keskiverto ihminen, ja pystyn tekemään paljon normaaleja asioita(ja vähän epänormaalempiakin) mutta en minäkään kaikkeen pysty. Kukaan ei pysty. Oasan viheltää, naksauttaa sormieni niveliä, kutoa jne.

Mutta aurajarrutus luistimilla. Ei, en osaa! Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta ei. Muutama vuosi sitten osasin, mutta enää ei mitään. Puoliaura on helpompi. En vain osaa kokoauraa, pelkään koko ajan että kaadun tai jotain, enkä enää halua edes yrittää.  Ihan kamalaa...

En osaa/pysty kunnolla luisteluhiihtämään. Sukset on huonot, ja se taito ei vain luonnistu. En ole koskaan osannut, en osaa nytkään.

En osaa käyttää LimeWireä :) Heh, mutta en vain osaa. En ole opetellut, enkä haluakaan osata. Trampalla en osaa tehdä volttia, enkä täydellistä volttia edes liikkatunneilla patjalle trampetilta. Tennistäkään en osaa pelata, koska en ole koskaan opetellut. Ja kun on lanka neulansilmässä, en osaa tehdä langanpäähän solmua kiertämällä sitä narua neulan ympäri ja vetämällä narunpäähän. EN osaa, ei voi mitään.

Mutta jokainen osaa jotakin, se täytyy muistaa :) Jokainen teistä on huippu jossakin, mitättömässä tai epämitättömässä. Ei se ole niin kamalaa jos ei osaa viheltää, vaikka opettelisi. Osaat jonkun munu asian paremmin kuin kaverisi :)

No, muoksin jos lisää keksin.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Chockladcream

• Ankeuttaja
« Vastaus #49 : Kesäkuu 19, 2008, 19:15:49 »
En osaa pätkän vertaa matikkaa. Ei siis minkäänlaista laskupäätä.

Jo ala-asteella huomasin, etten ollut etevä matikassa, hyvä kun osasin plus- ja miinuslaskut sekä kerto- ja jakolaskut laskee ilman sormia, vieläkin lasken niitten avulla. Mutta ylä-asteella se todellinen stoppi tuli. Asiat alkoi jo 7lk mutkistua niin paljon, että piti pyytää aina ennen koetta tukiopetusta. Jopa siihen turvauduttiin, että juteltiin matikanopen kanssa ja piti tehdä tuplasti enemmän läksyjä, mitä opettaja antoi tunnin päätteeksi. Mutta eipä siitä ollut tehoa. Pääsin kuitenkin läpi matikasta kirkkaasti, mutta todellinen testi kohtaa lukiossa, koska siellä matikan opiskelu on vaikeampaa ja nopeampaa.

Mutta en mä nyt siitä niinkään välitä, jos en osaa matikkaa. Ei musta kuitenkaan mitään matemaatikkoa tule, toivottavasti. Äitikin aina sanoo, että ei tarvitse osata matikkaa, kunhan pärjää elämässä.

-chock-