Kirjoittaja Aihe: Kaunein rakkauslaulu (vol.2)  (Luettu 23219 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

kasiolove

• Ankeuttaja
Vs: Kaunein rakkauslaulu (vol.2)
« Vastaus #50 : Joulukuu 27, 2008, 23:03:36 »
Tällä hetkellä minun sydäntäni lähinnä on Amy Winehouse - Will you still love me tomorrow.
Jotenkin sopii niin hyvin tähän tämänhetkiseen elämäntilanteeseen ja muutenkin mielestäni todella kauniit sanat, jossa piilee jotenkin niin paljon sellaisia kysymyksiä, jotain tulee aina mietittyä. Ja Amyn tulkinta on mielestäni myös todella kaunis.

Myös The Rolling Stones - Angie on todella uskomattoman upea kappale, sanat varsinkin todella hienot.

Eppu Normaali - Kaikki häipyy, on vain nyt on myös hyvin koskettava kappale, ainakin minun mielestäni. Kaunis ja paljon ajatuksia herättävä kappale.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • BANG
« Vastaus #51 : Joulukuu 31, 2008, 12:11:09 »
Muokkailempas kun enää ei ihan kaikki pidä paikkaansa:f

Joku tuossa äsken mainitsikin Bleakin Any given dayn, aivan ihana kappale.
Lainaus
Sanat eivät riitä kertomaan kappaleen kauneutta, vaan se pitää kuulla itse.
Aivan näin. Muutkin perustelut pätevät ^

Sitten on tietenkin Bleak ft. Ana Johnsson (äh en osaa kirjoittaa tuota sukunimeä;x) - Fate. Sanat ovat jotain niin hyvää että aijjaijjai. Caleb laulaa kuin sulaa hunajaa vaan ja tulkitsee tunteita upeasti pelkällä äänelläänkin. Ihania elementtejä kuuluu kappaleesta, kaikkia erikoisefektejä ja voi että. Ana ja Caleb tukevat äänillään upeasti toisiaan. Voi voi voi kun en keksi mitään älykästä selitystä tähän:><3

Simple plan - Save you. Ymmärtääkseni ei ole ihan rakkauslaulu vaan liittyy jotenkin Simple planin jäsenten läheisten syöpään tai jotenkin. Kuitenkin jos tämän tulkitsee rakkauslauluna niin oikein ihana. Tämä laulu alkaa oikein ihanasti, laulu eteenkin ja kun niin yksinkertainen että<3

Tätä tarvitse varmaan perustellakkaan; Celine Dion - My heart will go on. Sitten myös Heart - Alone (se kylläkin romanttisempi Celine Dionin versiona).
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2009, 13:16:02 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #52 : Tammikuu 02, 2009, 10:51:12 »
Something - The Beatles

George Harrisonin Beatles-standardi, joka todistaa miehen parhaimmillaan olleen säveltäjänä täysin samalla tasolla kuin rockdiivakaksikko Lennon/McCartney. Aliarvostetun muusikon hienoeleinen kitarointi ja kaunis laulutulkinta vetoavat tunteisiin. Myös McCartneyn bassottelu ja Ringon rumpalointi ovat erinomaista kuultavaa. Mainittu ketjussa aiemminkin ja syystä!

Mulla on viharakkaussuhde tähän lauluun! Joskus laulu ottaa päähän ja rankasti hennon kitaroinnin ja herkän laulun takia, mutta toisinaan se on kuin enkelkuoro syömässä myrkkysieniä alasti pakkassäässä, eli erittäin ihanaa kuunneltavaa. George aliarvostettu? No jaa, en ehkä sanoisi noin, George vain sattui jäämään vähän Johnin ja Paulin taakse. Ja Ringon rumpalointi, noh, ainahan se on ilo korvalle!

Beatlesilla on myös muita rakkauslauluja, jotka ovat erittäin mahtavia ja todella hyviä, mikä ei sinänsä ole yllätys kun suurin osa kyseisen poppoon jodlauksista käsitteli rakkautta. Olen jostain jännästä syystä aivan rakastunut You've Got To Hide Your Love Awayhin Johnin aivan erittäin ihanan komppauksen takia! Ah, ah ja ah! Pidän myös todella paljon While My Guitar Gently Weepsistä, joka on lempparigeorgeni. Nääh, en nyt jaksa ruveta tähän almost jokaista Beatlesin laulua perusteluineen näpyttelemään, sillä Beatlesilta jos joltain löytyy hienoja rakkauslauluja. Joskus niitä jaksaa kuunnella aina ja aina ja aina uudestaan, mutta toisinaan johnpaul on suorastaan kuvottavaa kuultavaa. She Loves Youn kaltaiset rakkauspoppihömpät ovat erittäin hilpeää kuunneltavaa, mutta ei niitä kovin kauniiksi voi sanoa. Tai no, voihan. Kauneus on kuuntelijan korvassa!

The Arkin rakkauslaulut ovat vertaansa vailla! Varmaan lemppari lempirakkauslauluni löytyvätkin The Arkin tuotannosta, kuten All I Want Is You ja kaikki muut. Abbalta taasen löytyy sitten sellaisia vähän sellaisia hassuja rakkauspopiskahömpsää, jota ei kyllä kovin kauniiksi kauniiksi voi tituleerata.

Elikkäs pysyn siinä vanhassa kannassani, että Love Of My Life on se kaikista kaunein rakkauslaulu... Vaikka pidänkin The Arkin All I Want Is Yousta enemmän. Brokeback Mountainin soundtrackilta löytynee muuten tosi kauniita lauluja, instrumentaalisina meinaan.

Rakastan myös Queenin You're My Best Friendiä. Rakkautta, rakkautta, rakkautta!

Ja minä inhoan sitä Titanicin uilutusta, hyh.
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #53 : Helmikuu 02, 2009, 13:11:33 »
Aivan ehdottomasti Celine Dionin My Heart Will Go On!!!
Se vain on jotenkin niin kaunis ja surullinen ja epätoivoinen. Kuulin kappaleen ensimmäisen kerran koulun diskossa ja vasta paljon myöhemmin sain tietää sen olevan Titanicista, jonka sitten katsoinkin jossain vaiheessa. Nykyisin se tulee mieleeni joka kerta kun kuulen sävelenkin tuosta kappaleesta.

On sitä sitten monia monia kauniita ja ihania rakkauslauluja, mutta veisi tunteja luetella ne kaikki :).
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #54 : Helmikuu 02, 2009, 14:06:43 »
Rakkauslauluja on paljon.Finlandersin-oikeesti;"tahdon oikeesti olla sinun,enkä vain leikisti rakastaa.."Paljon muistoja,ihku kappale.Anna Erikson-Juliet ja Joonatan,Eurooppa 3.Pidän paljon suomalaisista rakkauslauluista,mutta kyl ulkomainenki menee,kuten Celine Dion,Bon Jovi..
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
« Vastaus #55 : Helmikuu 03, 2009, 16:49:36 »
Celine Dion - My Heart Will Go On
Tämä on taidettu mainita täällä jo monen monituista kertaa, mutta kyllä se pitää silti listalle laittaa. Laulu on todella kaunis ja surullinen, hyvä etteikyynelet nuose silmiiin kun kuuntelee. Laulun sanat ovat ihanat ja melodia solvuu ihanasti eteenpäin..

Hoobastank - The Reason
Tätä en ole huomannut mainittaneen (kirjoitetaankohan edes noin?) mitä ihmettelen syvästi.
Laulu on niin ihana, että sitä voi kuunnella vaikka tunnin putkeen (olen kokeillut :)). Sanat on täydellisen ihanat ja vähän surullisetkin. Sävel on tarttuva ja sanat aika helppo oppia..
I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new
And the reason is you

Näitä on paljon muitakin ihania, mutta ei oikein tule mieleen tällä hetkellä..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #56 : Helmikuu 04, 2009, 22:38:47 »
Mun lempparirakkauslauluni taitaa olla tätä nykyä Vienna Tengin Eric's song. Mä valkkasin sen, koska se on Vienna Tengin lauluista (niistä mun tuntemistani) ehkä kaikista rakkauslaulumaisin, mutta lauluna mä tykkään siitä yhtä paljon kuin monista muistakin kyseisen artistin lauluista. Hänellä on niin kaunis ääni ja laulut ovat niin rauhallisia ja tyylikkään yksinkertaisia, että muhun uppoaa aivan täysillä. En ole vielä viitsinyt läheskään kaikkien kohdalla tutkia sanoituksia (kun en kaikista saa selvää pelkästään korvakuulolla) kun niitä on niin kiva ihan vain kuunnella ymmärtämättä kaikkea.   

Mutta tykkään mä toki monista muistakin rakkauslauluista. Varmaan kaikki mun kuuntelemat musikantit ovat tehneet ainakin yhden rakkausaiheisen laulun (ja vielä useammat monta) :)
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Wend

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Helmikuu 28, 2009, 13:18:39 »
niin kuin nyt, vielä silloin
kun päivät toistavat itseään
kun luet lehden ääneen
kun pensaat ikkunan alta kuolee
rakastan sinua

smg - vierailla kallioilla

Pidän eniten suomenkielisistä rakkauslauluista, en ole ihan varma, miksi. Kai se tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta kuunnella sanoja omalla äidinkielellään. Mun sydämessä on kyllä paikka myös muunkielisille rakkauslauluille, totta kai. Sellainen klisee kuin Bon Jovin Always on mulle kamalan rakas, varsinkin alkuperäisenä versiona - kuuntelen sitä juuri nyt - ja Savage Gardenin Truly madly deeply. Ja monet, monet muut.

Harmittaa vain se, että tietyistä rakkausbiiseistä tulee niin selkeästi mieleen joku entinen seurustelukumppani. Kun niitä voisi periaatteessa omistaa jo jollekin muulle. En tiedä. Muistoja nekin, hyviä muistoja.

Olen yliherkkä romantikko ja melkein itken aina kun kuuntelen rakkauslauluja. I want nothing more that to sit outside heaven's door and listen to you breathing.

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #58 : Maaliskuu 08, 2009, 09:54:41 »
Ihanaa lukea näitä, kun kaikki biisit ovat niin... no rakkauslauluja. <3

Minä tahdon sanoa myös yhden, joka koskettaa niin syvältä aina, kun sitä kuuntelee. Rakstan tätä. <3

Negative - Touchless
Tämä on tällainen kaipaus ja ikävöinti kappale, ei mikään onnellinen tässä ja nyt. Mä en ole koskaan osannut kuunnella sellaisia onnellisia lauluja, tässä on sitä särmää, kun tietää, että kaikki särkyy. Mutta ikävähän on kauneinta kaikista, eikö niin?
Pidän tässä eniten siitä koruttomuudesta, suorasta pyynnöstä Hold me, kiss me, love me, don't ever leave me
Tämä kappale on jotain mitä ei voi sanoin kuvailla, tämä on rakkauslaulu. <3

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #59 : Maaliskuu 08, 2009, 10:03:25 »
Näitä on niin monia :) Parhaimmistoon kuuluvat ehdottomasti Gunnareiden Don't Cry, November Rain ja Since I don't have you. Aerosmithin I don't wanna miss a thing on myöskin aivan huippu, kuten myös Sebastian Bachin By  your side.

Listani on aivan loputtoman pitkä :D Ehkä minun pitäisi tehdä rakkauslauluille oma playlist Last.fm:ssä niin tämä olisi helpompaa :) Tuossa yllä mainitsemassa "listassa" ei siis ole edes raapaisua niistä kauneimmista rakkauslauluista, jotka tiedän. Liian vaikeaksi menee valita paras tai luetteloida kaikki :D Lauluja tulisi päälle sata, eikä niistä parasta osaisi valita hullukaan :>
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #60 : Toukokuu 06, 2009, 20:41:46 »
Minulla biisimieltymykset vaihtuvat kaikin puolin tiuhaan tahtiin, milloin kenenkin henkilön mukaan, tai muistojen siivillä.
Tärkeintä on se, että tunnistan kappaleesta itseni, ja harvoin se onnistuu kovinkaan iloisista tekeleistä.
Moniin kappaleisiin liittyy muistoja, Cat Stevensin Wild world on merkittävä, koska esitin sen itse viime vuoden kevätjuhlassa, jossa todellakin näin viimeistä kertaa monia ja sanoin paljon hyvästejä.

Now that I've lost everything to you
You say you want to start something new
And it's breaking my heart you're leaving
Baby I'm grieving

Slipknotin Snuff on toinen tämän hetkinen suosikki. Sehän ei välttämättä ole kaikkien mielestä rakkauslaulu, koska se on aika katkera ja menetyksenmakuinen. Minuun se uppoaa lähinnä sen takia, että nykyinen "ihastukseni" soitti sen minulle, ja parin ikävän tapahtumasarjan jälkeen hän myös tulee siitä mieleen. Kuitenkin on kamala ikävä, ja välitän niin paljon, että tämä pistää suolaveden valumaan. Ja niitä muistoja...

Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence,
and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage
for what resembles rage again...

So if you love me, let me go.
And run away before I know.
My heart is just too dark to care.
I can't destroy what isn't there.
Deliver me into my Fate
If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you
My smile was taken long ago
If I can change I hope I never know

Kahvinakki

• Ankeuttaja
« Vastaus #61 : Heinäkuu 05, 2009, 01:25:06 »
Kauneimmat rakkauslaulut. Ensin täytyy määritellä mikä on kaunista. Kaunista on tässä tapauksessa se mikä on aitoa ja tehty tunteella.
Olen varma, että kauneimmat rakkauslaulut syntyvät kynttilän valossa talvisena myrskyisenä yönä, kun kaipaa oman rakkaan lämpöä kaikkein eniten. :)

Jos aloitan listaukseni vaikka siitä mikä on ollut suosikkini jo kauan.
Sia - Breathe Me

Be my friend
Hold me, wrap me up
Unfold me

Ei ole toista näin aitoa kappaletta. Epätoivon kuulee laulajan äänestä ja sen miten haavoittunut hän on. Ei tämä ehkä mikään rakkauden ylistys ole, mutta jotain elämää suurempaa tässä piilee. Jotain millä luokittelen tämän rakkauslauluksi.

Toinen, mikä iski sydämmeeni kuin veitsi joulukinkkuun.
Snow Patrol - Chasing cars

Those three words
are said too much.
They're not enough.

Nuo lauseet sukeltavat rakkauslaulujen syvimpään ytimeen. Tämä kappale puolestaan on nuoruuden, rakkauden ja elämän ylistystä. Mutta se ei ole silti mitään Disney- romantiikkaa.

Kolmas, tältä erää viimeinen kaunis rakkauslaulu.
Coldplay - Gravity

Baby, it's been a long time coming
Such a long long time
And I can't stop running

Tätä kappaletta kuunnellessa tulee sellainen olo, että tätä rakkauden on oltava. Se koskettaa kaikkia ja kestää ikuisesti.

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #62 : Heinäkuu 16, 2010, 14:15:30 »
MUSE-Neutron star collision (love is forever)

Aivan ihanat sanat. Enpä osaa muuta sanoa.

My love, will be forever
And we'll die, we'll die together
And lie, I will never
Cause our love, will be forever
~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #63 : Heinäkuu 16, 2010, 22:51:53 »
Tämä on paha! En todellakaan tiedä. Ensinnäkään en tiedä, mikä luokitellaan rakkauslauluksi ja toiseksi, en pidä monistakaan rakkauslauluista. Ehdoton EI My Heart Will Go Onille, se on vähän... kulunut. Vaikka onhan sitä joskus tullut pimputeltua pianolla ja kieltämättä se ihme huilu siellä taustalla on ihana, mutta ehdoton ei silti. Lisäksi en pidä The Beatlesin suurimmasta osasta sellaisia kunnon lässynlässyn rakkausbiiseistä, vaikka muuten bändi on varsin kelpo. Eikä niissä lässybiiseissäkään mitään vikaa ole. En vain tahdo puhua niistä, kun kyseessä on Kaunein rakkauslaulu. Minusta sen on oltava jotain äärimmäisen aitoa!

Kaikkein kauneinta rakkauslaulua en osaa nimetä, koska en ole kuunnellut kaikkea maailman musiikkia, mmutta vahvasti kärkisijoilla on Queenin You Take My Breath Away. Se on sellainen vähän ernu, ehkä vähän lässynlässyn, mutta jotenkin niin aito! Siitä lähtien, kun kuulin sen ensimmäistä kertaa, ajattelin sen olevan hyvin erityinen rakkauslaulu, hyvin herkkä ja surullinen, toivoton. Ei mikään upea_fiilis_rakastan_sinua_4evah!<3, vaan no... rakkauden toinen puoli.

Pitää sanoa, että myös Love Of My Life on ihana. Mutta liian... jotain ollakseen yhtä hyvä, kun You Take My Breath Away, joka on itse asiassa aika karu siihen verattuna.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #64 : Heinäkuu 21, 2010, 22:44:01 »
Tajusin hetki sitten löytäneeni ehkä kauneimman rakkauslaulun. En ole ikinä koskaan oikein tykännyt liian iloisista rakkausbiiseistä sillä niistä ei välity tunnetta yhtä hyvin kuin surullisista, ja vaikka suurin osa biiseistä kertookin rakkaudesta, erityisen kauniita biisejä on tosi hankala löytää. Tänään, kävellessäni kotiin viileässä tuulessa ylläni jokseenkin punainen taivas kuuntelin Sonata Arctican Draw Me:tä. Silloin oivalsin että sen sanat ovat vain yksinkertaisesti ainutlaatuiset ja sen rakkaustarina on niin surullinen, että minua alkoi väkisinkin itkettää, biisin kauneuden ansiosta. Lopetusraidaksi biisi on täydellinen. Etenkin sanat ovat tehneet minuun vaikutuksen:

blessed with an eye to see things as they are, will you draw me?
up there on the wall, looking down to us all, you never saw me
i found a pen, and i outlined a life
you've never cried, i think i saw a tear in your eye

your eyes tell the tale, i will not ask again
now i see what you've lost, nothing is quite the same
by the love of my heart, cut my drawing in half
for i think i'm like you... should you draw me...

...someone save me

Sonatalta löytyy ihan mielin määrin noita elämää suurempia rakkaustarinoita esim Juliet, mutta minusta ne kappaleet ovat enemmänkin upeita kuin kauniita, sillä ne ovat liian monimutkaisia osoittaakseen sitä samaa kauneutta jota Draw Me:ssä on. Siksi se on suosikkini.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #65 : Elokuu 11, 2010, 14:52:16 »
Nyt mulla on uusi vanha suosikki. En tiedä, onko kukaan muu täällä nähnyt sellaista kiinalaista kauhukomediaa kuin Aavesoturi (Sien nui yau wan, 1987). Se tuli televisiosta joskus yli kymmenen (viisitoista?) vuotta sitten ja tässä jokin aika sitten vanhempieni luona käydessäni tulimme katsoneeksi sen videolta nostalgiamielellä. Tehosteista on tietysti aika jättänyt, mutta visuaalisesti elokuva on edelleen todella näyttävä ja tarina on hauska ja jännittävä. Vai voiko kukaan muka vastustaa tuhatvuotista puudemonia, räppäävää taolaispappi-soturia tai verojenkerääjän ja kummituksen romanssia? Koska elokuvassa on paljon musiikkia, myös tuolle romanssille on oma laulunsa, youtube-kommenttien perusteella nimeltään 黎明不要來 (Let the Dawn Never Come). Mä en ymmärrä laulusta sanaakaan (elokuvassa oli kyllä tekstitykset, mutta enhän mä niitä enää muista), mutta se on aivan jumalaisen kaunis kaikin puolin. En uskalla suoralinkittää sitä tänne Vuotiksen sääntöjen takia, mutta jos laittaa youtubessa hakusanoiksi A Chinese Ghost Story Theme, niin se tulee toisena listassa (ei siis leffan main theme), se sinisävyinen.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #66 : Elokuu 14, 2010, 10:23:21 »
Paras rakkauslaulu on ehdottomasti Somewhere in Time.
En lainaa sanoja, koska en osannut päättää, mikä sanoissa toisi niin hyvin esiin kappaleen syvimmän olemuksen, kun parasta on melodia. Mutta sen kuuleminen ekan kerran oli kuin pitkän eksymisen jälkeen jonkin nostalgisen löytämistä. Melodia on ihanan viipyilevä, vähän kuin aikaan pysähtynyt ja maailmasta irrallinen. Voi olla osittain liian dramaattinen perusrockihmisille, mutta ehkä se juuri tekee siitä niin henkilökohtaisen.

Kappaleen innoittamana katsoin myös elokuvan (Somewhere in Time), joka on 80-lukulainen historiallinen scifiromanssi. Ja täytyy sanoa, että säveltäjä ei olisi voinut täydellisempää kappaletta elokuvalle luoda.

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #67 : Syyskuu 29, 2010, 16:21:30 »
Romanttisena ihmisenä pidän paljon erilaisista rakkauslauluista. Yleensä parhaiten iskevät enemmän tai vähemmän raskaampien bändien slovarit (Rammstein, Metallica, Buller for my Valentine, Slipknot). En tiedä, jotenkin ne vain ovat erilaisia kuin ne lässynlässyn teini-ihkutuskappaleet. (Hauskintahan on, että en juuri noita biisejä mainitse, sillä suosikkini ovat jo mainittu topicin aiemmilla sivuilla. :'D) Olen huomannut, että useimmiten pidän miesartistejen/bändien biiseistä, jostain syystä. :)
Rakkauslauluissa mielestäni on tärkeää melodia ja sanat. Jos melodia herättää tunteita, katson poikkeuksetta myös sanat. Niin se homma vaan menee. Monet biisit, joista pidän, ovat sellaisia joista tulee olo: "Tämähän on niin kuin omasta elämästäni!"
Tässä nyt kuitenkin joitakin suosikkejani, en todellakaan listannut kaikkia! :'D

Secondhand Serenade- Your call
I was born to tell you I love you
And I am torn to do what I have to, to make you mine
Stay with me tonight

Kaunis kappale. Pidän laulajan äänestä ja melodiasta. Varsinkin akustinen versio iskee. Suosittelen erittäin lämpimästi!

Jippu- Kii
Sanat ovat kauniit, ja silloin kun ihastuin tähän kappaleeseen, ne olivat kuin suoraa omasta elämästäni. Pidän myös Jipun äänestä tässä biisissä.

Herra Ylppö & Ihmiset- Hylättyjen valtakunta

Lifehouse- Everything
'Cause you're all I want
you're all I need
You're everything, everything

Tämä on epävirallisesti poikaystäväni ja minun biisi. :) Pidän sanoista ja melodiasta.

Michael Whalen- I Have Loved You For a Thousand Lifetimes
Kuuntelimme tätä Prahassa repeatilla ja nukahdimme kaveriporukan kanssa samaan sänkyyn (tai siis olimme yhdistäneet kaksi sänkyä). Aamulla heräsi ja näki kaveripojan ensimmäisenä vieressä (kieltämättä oli semmoinen wtf -hetki aluksi)... :) Nyt olen sitten kuunnellut tuota, ja kappale on todella kaunis.<3
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Sinnu

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Lokakuu 09, 2010, 03:37:47 »
Perjantaiyö, hieman hömppä olo ja Spotify aiheuttivat pakonomaisen tarpeen kirjoittaa tähän ketjuun. Rakkaus on vaan niin kaunis aihe, että rakastan kuunnella rakkaudesta kertovia veisuja, joskus tekee mieli kuunnella tosi siirappista matskua, kun taas joskus menee vähän kevyempi settikin.

Ehdoton rakkauslaulujen kuningas on Eppujen Joka Päivä Ja Joka Ikinen Yö, joka tässä topikissakin on mainittu jo ainakin kertaalleen. Mielestäni kyseinen kappale on sanoja ja melodiaa myöten niin täydellinen rakkauslaulu, että jos on oikeasti rakastunut johonkin niin melkein sattuu kun sitä kuuntelee. :--(
"Vaikka vuoksesi myrkkyä joisin, voisin karhuja kengittää" exactly.

Barry Louis Polisarin All I Want Is You on siitä Axen (?) mainoksesta tuttu biisi. Jäi soimaan päähän inhoittavasti, joten tutustuin paremmin ja nykyisin kuuntelen tätä melkein koko ajan hymy korvissa. Siis paremmalle tuulelle ei tässä voi tulla, ihana pirteä rakkauslaulu! Allekirjoituksessaniki on tuo pätkä sanoista, jotka voitte lukea täältä. Onhan noi ehkä vähän kliseiset (tai ehkä vähän enemmänkin :-D) mutta hei, kliseet toimii!

Elton Johnin Can You Feel the Love Tonight on myöskin mulle tosi tärkeä biisi ja katson sen kuuluvan ihan näihin rakkauslauluklassikoihin. Olen pienestä pitäen katsonut Leijonakuningasta paljon, joten kappale on ihan lapsuudesta asti tutuksi tullut. Töissä eräissä häissä ollessani oli tilattu soittamana pianisti, joka soitti erilaisia rakkauslauluja. Mukana oli myös mieslaulaja, joka sitten pianon säestyksellä laueleskeli näitä kappaleita. Parhaiten mieleen jäi juuri tämä Can you feel the love tonight, oli muuten niin käsittämättömän kauniin kuuloista, että meinas tällä tarjoilijalla tulla tippa linssiin sitä kuunnellessani. Omiin häihin haluan aivan varmasti myös tuollaisen kokoonpanon soittamaan tätä biisiä! Ihana, ihana, ihana.

Neon 2 - Kemiaa! Kaikkihan tän tietää, on myöskin sellainen hyväntuulen rakkauslaulu. Sanat osuu harvinaisen oikeeseen.

Siinä täytyy olla rakkautta
siinä täytyy olla unelmii
mannapuuroa ja mansikkaa
juuri oikeenlaista kemiaa
sen täytyy joskus satuttaa
sen täytyy voida naurattaa
ei siitä muuten mitään tuliskaan
ilman oikeenlaista kemiaa

Sitten on näitä mitä on mainittu useammankin kerran, enkä viitsi niistä nyt alkaa sepittää samaa mitä on jo sanottu: Bon Jovin Always, Celine Dionin My Heart Will Go On, Elton Johnin Your Song, Beatlesin biisit...

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
« Vastaus #69 : Lokakuu 14, 2010, 22:06:45 »
Tajusin hetki sitten löytäneeni ehkä kauneimman rakkauslaulun. En ole ikinä koskaan oikein tykännyt liian iloisista rakkausbiiseistä sillä niistä ei välity tunnetta yhtä hyvin kuin surullisista, ja vaikka suurin osa biiseistä kertookin rakkaudesta, erityisen kauniita biisejä on tosi hankala löytää. Tänään, kävellessäni kotiin viileässä tuulessa ylläni jokseenkin punainen taivas kuuntelin Sonata Arctican Draw Me:tä. Silloin oivalsin että sen sanat ovat vain yksinkertaisesti ainutlaatuiset ja sen rakkaustarina on niin surullinen, että minua alkoi väkisinkin itkettää, biisin kauneuden ansiosta. Lopetusraidaksi biisi on täydellinen. Etenkin sanat ovat tehneet minuun vaikutuksen:

blessed with an eye to see things as they are, will you draw me?
up there on the wall, looking down to us all, you never saw me
i found a pen, and i outlined a life
you've never cried, i think i saw a tear in your eye

your eyes tell the tale, i will not ask again
now i see what you've lost, nothing is quite the same
by the love of my heart, cut my drawing in half
for i think i'm like you... should you draw me...

...someone save me

Sonatalta löytyy ihan mielin määrin noita elämää suurempia rakkaustarinoita esim Juliet, mutta minusta ne kappaleet ovat enemmänkin upeita kuin kauniita, sillä ne ovat liian monimutkaisia osoittaakseen sitä samaa kauneutta jota Draw Me:ssä on. Siksi se on suosikkini.

Olin juuri kirjoittamassa samaa, mutta sitten huomasin viestisi. Samoilla linjoilla olen :)

Toinen on ehdottomasti White Pearl, Black Oceans SOnatalta. Itse tarinasta voisi hyvinkin tehdä elokuvan mielestäni. Koko tarina on minulle erittäin henkilökohtainen ja kaunis... Pidän juuri surullisemmista tarinoista, ja tämä ei tuo poikkeusta. Koko build-up kasautuu lopussa ja siinä on joskus tullut kyynel silmään. Päähenkilö on hyvin traaginen hahmo, elää koko elämän yksinäisyydessä, rakastuu ja kuolee huomenna yksinäisyydessään kaikkien vihaamana...

Sanat ovat myös nannaa:

She had found the sails for the following night.
The town, for her, was getting way too small.
She promised to be mine forever, for that one night ...

Moments, passion, small defeats.
Concealed emotions found in me.
"You gave life to a brand new me ..."

Tässä kohtaa vielä tunnelma on iloinen, mutta kohta rakkaus loppuu tytön kuollessa aaltoihin. Kun syrjitty mies sitten tulee takaisin majakalleen, hän on menett'änyt kaiken, ja tuon yhden yön ja yhden rakkauden tähden tappaa itsensä:

10,000 steps down, round and round,
one night on the town and I'm hell bound.
Black oceans beneath, come and swallow me!
All on board the White Pearl have died,
coastal reef come claim my life!

My little tower, seal my fate,
help me pay back - end their hate.
One direction; down, down, down ...
pitch black night for my old town,
black oceans beneath shall now swallow me.

<3
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #70 : Lokakuu 24, 2010, 17:58:08 »
Pink Floydin wish you were here on mielestäni kyllä aika hyvä ehdokas kauneimmaksi rakkauslauluksi. Kappaleessa on haikea tunnelma ja kauniit lyriikat, jotka antavat ajattelemisen aihetta ainakin minulle.

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.
Who knows which is which and who is who

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Lokakuu 25, 2010, 23:08:36 »
Snow Patrol - Chasing cars

Those three words
are said too much.
They're not enough.

Nuo lauseet sukeltavat rakkauslaulujen syvimpään ytimeen. Tämä kappale puolestaan on nuoruuden, rakkauden ja elämän ylistystä. Mutta se ei ole silti mitään Disney- romantiikkaa.
Tämä on kyllä kaunis, ja juuri kyseiset rivit kiteyttävät aika hyvin sen, mitä minäkin saan tästä laulusta irti. Sanat ja tunteet ovat täysin eri asia. Melodisesti rauhallinen ja kuulostaakin kauniilta.

Olen sitä mieltä, että on olemassa hyviä lauluja, jotka ovat rakkauslauluja, ja sitten on olemassa hyviä rakkauslauluja. Eedelliset ovat jostain syystä hyväntuntuisia kipaleita, mutta jälkimmäisissä on oikeasti hyvät, jotenkin tuoreet ja osuvat sanoitukset. Henkilökohtaisesti minulle vaikkapa Rasmuksen Liquid on hyvä laulu, mutta ei erityisen hyvä rakkauslaulu.

Tämänhetkinen suosikkirakkauslauni taitaa olla se Jarkko Martikaisen Valssi tanssitaidommille. Tässä on kappale, jossa ei taida olla yhtään turhaa riviä. Oikeastaanhan tämä kertonee aviolitosta tai muusta elämänpituisesta parisuhteesta, ei niinkään siitä ihanasta alkuhuumasta. Ylämäet ja alamäet mennään yhteistuumin, omaan tiimiin luottaen. Jospa se oikeassakin elämässä toimisi näin vähän useammin. Parisuhde on kahden kauppa, joskus se on kovaa, mutta ulkopuolisten sanomiset eivät paljoa paina kun yhteistä taivalta kuljetaan.

Lisäksi myös Chris Isaakin Wicked Game on hieno. Tunteet vastaan järki. "Liian hyvää ollakseen totta" -fiilis. Nyt ei ollakaan ihan täysin luottavaisia siihen, että tämä on sitä Rakkautta, Joka Voittaa Kaiken.
"What a wicked game you play/To make me feel this way/What a wicked thing to do/To let me dream of you"

Ja sitten. Lita Ford & Ozzy Osborne - If I Close My Eyes Forever. Että ei se rakkaus olekaan niin itsestäänselvä asia. Ja jos täysin menettää luottamuksen, sitä ei voi lakaista maton alle ja unohtaa, vaikka kuinka haluaisi. Tai niin minä sen ymmärrän, mutta tästä biisistä liikkuu eri tulkintoja. Joidenin mielestä kuolemavertaukset voi ottaa paljon konkreettisemminkin, esimerkiksi. Tässä laulussa on kyllä ihanaa monitulkintaisuutta ja tykkään ilmaisuistakin paljon. Ja melodiakin vetää pisteet kotiin, se on todella kaunis. Lita Fordin ja Ozzy Osbornen äänet tekevät minusta muuten todella oikeutta toisilleen. Vau.

Ja Killerin Fire on jotenkin myös uponnut minuun - se ei kuulosta rakkauslaulusta, ja tuskin ihan pysyykään määritelmän siirappisessa merkityksessä. Sanaa 'love' ei mainita kertaakaan. Ilmiselvästi laulun henkilöiden suhde on vähän tulenarka, mutta silti otetaan riskejä.
"I should be sleeping instead of dreaming/I should be keeping myself from/Counting on the rain to fall before the thunder comes/Counting on the rain to fall before the lightning strikes/I'm playing with fire and tempting the storm"

//muokka: Kuuntelin tässä taas Jesus Christ Superstarin pitkästä aikaa ja havahduin taas siihen, että I Don't Know How to Love Him on aika kaunis sävellys, hyvä sanoitus eikä Yvonne Ellimanin äänikään paha ole. Kappaleessahan Maria Magdaleena siis laulaa siitä, kuinka hämmentävää on todella rakastua mieheen ja kuinka vaikeaa se on tunnustaa. Kokemus on uusi ja pelottava, ja tässä tulee esiin epävarmuus ja kuinka se väkisinkin muuttaa tutut ja turvalliset asiat vähän toiseksi.
"I never thought I'd come to this, what's it all about? Yet, if he said he loved me I'd be lost, I'd be frightened. I couldn't cope, just couldn't cope. I'd turn my head, I'd back away, I wouldn't want to know. He scares me so."
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2010, 23:14:29 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Fywshi

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Joulukuu 25, 2010, 22:40:30 »
Sonata Arctica - Misery

Todella, todella kaunis laulu. Sanat ovat ehkä osalti hyvin surulliset, mutta kertosäe on jotenkin, sanoin kuvaamattoman kaunis, sellainen rakastava lupaus.

If you fall I'll catch, if you love I'll love,
and so it goes my dear, don't be scared, you'll be safe.
This I swear, if you only love me

Zen café - Todella kaunis

Kaunis, ehkä yksi kauneimpia lauluja minkä voi toiselle omistaa. Sanat ovat imartelevia, mutta ajatus siitä, että joku tarkoittaa niitä puhtaasti sydämmellään tekee biisistä erityisen hienon. Pyörtyisin, jos tulevaisuudessa poikaystävä laulaisi tämän minulle.

Hammerfall - Dreams come true

Kertoo kauniisti tunteista ja ajatuksista, jotka syntyvät kun rakastuu.

Poissa kattimäli

• Keudalainen :)))))
  • Vuotislainen
  • oot_huono :DDDD
« Vastaus #73 : Helmikuu 04, 2011, 12:35:24 »
Mielestäni kaunein rakkauslaulu on Musen love is forever. Sen melodia on todella ihana ja tarttuva. Paras. Kertosäkeessäkin sanotaan että jos kuollaan niin kuollaan yhdessä. Se sopii niin hyvin Twilightiin että.
    Samalla sen aikana voi haaveilla omasta ihastuksestaan. Että hän olisi yhtä ihana kuin Edward Cullen. Ja yhtä jännittävä ja lempeä tyyppi. Ja komea.
  Mutta sellaisia ei valitettavasti ole, siis täydellisiä kundeja. Ei todellakaan.
Tai oikeastaan miten sen kukakin nyt ottaa. Kuitenkin, love is forever sopii hyvin silloin kun kaipaa jotain romanttista elämään.
Mind the cap between track and the platform

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #74 : Helmikuu 06, 2011, 15:54:49 »
Muse - I Belong To You

Tämä on mielestäni ihanin rakkauslaulu. Vaikka sanoista tuleekin mieleen Twilight-elokuvat (joita henkilökohtaisesti inhoan), sanat ovat silti kauniit. Keskikohdan ranskankielinen kohta on ihanan romanttinen, ja Matthew Bellamyn ääni on vastustamaton. Tästä tulee ihan rakastunut olo.

I can't find the words to say,
They're overdue,
I've travelled half the world to say,
I belong to you

The Strokes - I'll Try Anything Once

En tiedä, voiko tätä kutsua varsinaiseksi 'rakkauslauluksi', mutta minulle se ainakin on yhdenlainen rakkauslaulu. Sanoitukset eivät ole mitenkään erikoiset, minusta ne ovat ihan perus kauniit sanat. Laulun tunnelma ja taustamusiikki tuovat kuitenkin lauluun jotenkin rakastuneen tunnelman, ja Julianin ääni edesauttaa asiaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2011, 15:35:23 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det