Kirjoittaja Aihe: Kaunein rakkauslaulu (vol.2)  (Luettu 23264 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nick Polderful

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Kaunein rakkauslaulu (vol.2)
« : Maaliskuu 13, 2007, 14:35:26 »
Vanhan topicin paisuttua turhan pitkäksi, on uuden topicin aika. Vanha löytyy täältä.

Mikä on mielestänne kaunein rakkautta käsittelevä laulu jonka tiedätte? Miksi? Ovatko sanoitukset niin hyvät, vai musiikki? Ja mikä loppujen lopuksi tekee rakkauslaulusta jotenkin erityisen, ei mitään "ai lav juu"-hömppää?

Minulla on oikeastaan kaksi ehdokasta. Ensimmäinen on Paul Simonin Love, joka on hyvin yksinkertainen ja rauhallinen kappale, jossa on loistavat sanat. Ne jotenkin tiivistävät koko rakkauden olemuksen.

Toinen hyvä on Kate Bushin The Saxophone Song. Se on loistava sekä musiikillisesti että sanoituksiltaan. Jotenkin se vielä kuvastaa tämänhetkistä omaa rakastumistani. Joten ehkä se on sen takia tällä hetkellä omassa top kympissäni. ;)

Sitten kun vielä muistetaan perustelut, joiksi pelkät sanat eivät riitä, niin saadaan keskustelu käyntiin ja viestit pysyvämmiksi.

Keskustelun iloa kaikille.

Aurorit
Älä johdata minua kiusaukseen,
löydän tien itsekin.

Drucella

• Ankeuttaja
Vs: Kaunein rakkauslaulu (vol.2)
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2007, 16:22:30 »
Hmm... ehkä minusta ainakin yksi niistä kauneimmista rakkauslauluista on Mokoma - Kuu saa valtansa auringolta. Siinä on kiva melodia, mutta (minulle ainakin) piristeenä pari jykevää karjaisua, mutta ennenkaikkea laulun sanat ja niiden tarkoitus on ihanaa. Otteita siitä:

...luulin pärjääväni yksin, vaan tiennyt en
sinut tarvitsen

Kuu saa valonsa auringolta
ja vaikka näyttääkin hohtavalta
ei valoaan se yksin jaa
Saa vallan auringolta
auringolta, jolta
kuu vain lainaa valoaan...

Tajusin vasta pari kertaa tuota kipaletta kuuneltuani, että tuo kuu on laulaja, ja aurinko on toinen henkilö, eikä laulaja voi olla ilman toista. Niinkuin kuu ja aurinko. Älyttyäni sen ajatuksen, pillahdin itkuun. Aivan ihana biisi. Yrittäkää ymmärtää.

//edit: Oi, aivan! Silmäteräkin on yksi ihana Mokoman kappale, joka tähän topicciin käy! Hyvä kun mainitsit, Catoplebas. Käsi kädestä irtaantuu...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2007, 16:33:56 kirjoittanut Drucella »

Poissa Thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: RainWolf2
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 22, 2007, 22:03:25 »
Beatlesin Oh! Darling.

Siinä on sellainen realistinen tunnelma, sanat on yksinkertaiset, mutta se epätoivoinen tunnelma joka biisistä välittyy on niin uskomattoman realistinen (ehkä vaan minulle), että se jotenkin korvaa kaiken puuttuvan, joskaan minun mielestäni puutteita ei ole.
practice random acts of kindness

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2007, 18:08:47 »
Mä rakastan Celine Dionin My heart will go on biisiä. Siitä tulee aina mieleen Titanic ja Titanicista Jack ja Rose ja heistä rakkaus... Siinä kappaleessa on tunnelmaa. Yleensä en erityisemmin pidä mistään tunnelmamusasta, mut tää kolahtaa ja lujaa. Hempeetä.

Ja sitten tällä hetkellä mä pidän suomalaisista biiseistä näistä:

Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan
Pitkin polkuu poloista rinnallasi tarpomaan
Elinkautistani seurassasi päivästä päivään lusimaan
Aamuteesi kanssas jakamaan?

Popeda-Tahdotko mut tosiaan
Ei tää kai vissiin mikään varsinainen rakkauslaulu oo, mut silti pidän sitä sellasena. Jos noihin vastais kyllä niin olis se rakkautta.

Maailma on kaunis vaikka tiedä en
Tiedätkö sinä mitä tarvitsen
Tunnen olevani lähelläsi vaikka kaukana oisinkin
Sen sinulle kertoisin, jos oisit minun ehkä voisinkin

Joka päivä ja jokaikinen yö sinua ajattelen
Joka päivä ja jokaikinen yö jonka sydämeni lyö

Eppu Normaali-Joka päivä ja jokaikinen yö
Tän mä jo lasken rakkauslauluks. Ihana.
Jotenkin sanomakin on aikas koskettava. Ns. mahdotonta rakkautta. Vähän saman tapainen kun toi My heart will go on. Mutta vähän eri tyylillä toteutettuna ja suomeksi. Ikuisena ja toivottomana romantikkona kaikki tällänen kiehtoo minua jotenkin oudosti. Nämä biisit on jotenkin niinkun oman pään sisäisiä eikä mitään imeliä rakkaudentunnustuksia, joita en voi sietää.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Zut

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2007, 22:05:48 »
Mietin juuri tätä asiaa tässä eräänä päivänä. Pitkän harkinnan tulos oli:

Sielun veljet - Rakkaudesta

Tein tämän laulun lyriikoista runoarvostelun lukion ensimmäisellä luokalla runokansiotani varten, ja silloin sanoituksen merkitystä mietiskellessäni tajusin, miten kaunis kappale tämä onkaan.

Hetkemme kauneimmat liian kauniita
sanojen viekkaudelle
rakkaus on rauhaa ja vapautta
sanoja raiskattuja

On kotini linnaakin komeampi
sydämesi
on kotisi lämmin ja lohdullinen
sydämeni

Vaikka siinä puhutaankin vain ja ainoastaan silkasta rakkaudesta, se ei kuulosta lainkaan kornilta tai kliseiseltä. Kyllä vanhempi Alanko osaa tämän sanoittamisen jalon taidon.

Kel

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2007, 00:38:41 »
Hmm, minulla on parikin vaihtoehtoa.

Finley Quaye & William Orbit - Dice
En nyt tiedä lasketaanko tätä ihan rakkauslauluksi, mutta minusta se on ja se riittää. Todella kaunis kappale ja kun alkaa mietimään todella sanoja niin tulee hyvä mieli. Bongasin tämän O.c:sta ja siinäkin se soi ihanassa kohdassa, joten sekin on osasyy miksi pidän tästä. Siitä tulee aina mieleen se tietty kohtaus.

Elton John - Your Song
Tarviiko tätä edes perustella. Kauniit sanat ja ihana pianonsäestys. Jokainen tyttö olisi onnensa kukkuloillaan, jos kuulisi, että hänelle on omistettu laulu. Näin kaunis varsinkin. Tämä oli myös Moulin Rouge elokuvassa. Harmi vain, että Elton on homo. =)

Kelllyy

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2007, 10:56:52 »
Aurorihuomautus:

Kyllähän se tuolla ensimmäisessä viestissä sanotaan, mutta silti muistutus: ei pelkkää listausta, kiitos. Myöskään biisin sanat tai "no kun se vaan on niin ihana" -tyyliset lausahdukset eivät riitä perusteluiksi. Tämä siksi, että tässäkin topicissa olisi jotain järkeä, ja koska vuotiksessa ei harrasteta galluppeja. Onhan se nyt teistäkin mukavampi lukea viestejä, joissa on muutakin kuin se biisi, eikö?

Perustelemattomat viestit kokivat äkkikuoleman.

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2007, 23:41:33 »
Skorppareiden Still Loving You. Oli jäänyt biisi ihan unohduksiin mutta kun Ari päätti sen Idolsissa laulaa niin tuli taas mieleen ja onhan se ihan mahtava slovari. Vaikka sanoituksetkin ovat hyvät niin sen hienouden biisiin tuo se tunnelma joka tulee biisiä kuunnellessa.
Shaken, not stirred.

Poissa Pomeroy

• Siriuksen jalkavaimo
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Huhtikuu 21, 2007, 16:02:59 »
Joo, näitä rakkauslauluja on ihan hirveästi enkä ole oikein niistä innostunut paitsi inspiraation puutteessa :D Elttonit ja Elvikset ei jostain syystä minuun iske. H.I.M:ä kuuntelen, kyllä, mutta minusta yksi bändin kappaleista on niin kaunis, koskettava ja sellainen.. siinä on kaikkea. Katkeruutta ja kaipuuta. En ossaa selittää. Mutta se on maailman kaunein laulu minusta. Melkein tirskahti kun kuulin sen ensimmäisen kerran.

H.I.M - Gone with the sin
\\\\\\\"Suurin aarre on ymmärrys rajaton\\\\\\\"

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Huhtikuu 23, 2007, 17:22:10 »
Minä pystyn oikeastaan nimeämään kolme maailman kauneinta rakkauslaulua, joita kuuntelen kohtuullisen paljon ja jotka omistavat ihanat sanat. Olen juuri tällaisten nyyhkyballadien ystävä, mutta nimenomaan Rock-balladien. Niissä on aina jotenkin enemmän sanomaa kuin muiden genrejen rakkauslauissa.

Dingo - Sinä ja minä

On toivo kuin hyvä henki, se virtaa vaan,
se airottoman veneen saa liikkumaan.
Vene kohtaa aution saaren jota tuulet tuudittaa:
näin sinä ja minä taasen kohdataan.

Uskomattoman kaunis kappale sekä säveleltään että sanoiltaan. Aikamoinen klassikkokipale, mutta kuitenkin melkoisen "ajaton". Tämän soidessa haluaa aina laulaa mukana.

Naked - Touch

Tämä herätti minussa yhteen väliin erittäin vahvoja tunteita. Kauniit lyriikat, todella kauniit oikeastaan. Laulajan ääni sopii tähän lauluun kuin nenä naamaan, koska se on samalla karhea ja herkkä.

Tehosekoitin - Hetken tie on kevyt

Ikuisuus, yksi huokaus vain
yksi yö kuin koko elämä
tuoksussasi kevään tuhannet

Todella tunnelmallinen kappale. Sanat ovat uskomattomat, ne saavat aina haikealle mielelle. Rakastan myös laulajan ääntä, mutta paras on kuitenkin laulun surullinen sävel, joka ei kuitenkaan masenna, vaan pikemminkin antaa uutta voimaa.

Sitten on toki vielä lauluja, jotka minä käsitän rakkaulauluiksi, mutta ei välttämättä kukaan muu. Niitä en siis tähän ihan selvyyden vuoksi laita.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2007, 15:35:16 kirjoittanut Raatotanssi »

Sheath

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 23, 2007, 21:38:17 »
Strapping Young Lad - Love?

Kaverille kun sitä yritin tyrkyttää, hän ei halunnut millään tätä kuulla. Kyllähän nimestä voisi päätellä että nyt tämä on joku kamala radiohitti.

Munkin mielestä Kuu saa valtansa auringolta on hyvä biisi.

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 01, 2007, 21:56:39 »
Kaikista kaunein rakkauslaulu on Juha Tapio - Ohikiitävää, vaikka yleensä en kyllä tällaista musiikkia kuuntele, vaan kuuntelen vähän sellaista rankempaa ennemminkin. Mutta tämä iski ja syvälle. Kuulin ensimmäisen kerran kun seurasin Idolssia ja Kristiina Braskhan se esitti tämän biisun, ja tässä oli kaikki kohdallaan: sanat aivan upeat ja melodiakin ihan loistava. Itku kyllä pääsi, kyllä Kristiina sen niin upeasti esitti. Tää on semmoinen pehmeä kipale, sopii hyvin semmosiin nyyhkyiltoihin. :')

Sanat kertoo juuri siitä kun jää kaipamaan jotakuta, ja katuu sitä että ei paljastanut toiselle mitä tunsi:

"Enkä milloinkaan
tullut kertomaan
salaa iltaisin, meistä haaveilin
Siitä kuinka jäät, mun syliin kiihkeään
kun aamu hämärtää

Joskus vieläkin, talviaamuisin
mietin missä meet,
onko vastanneet
vuodet unelmiis,
Minkäläinen tie, sulle annettiin ? "

Toisiksi ihanin on Mokoman Kuu saa valtansa auringolta, sen täällä jo ilmiantoikin joku. Tää biisu ei oo liian ällöromanttinen, vaan semmonen mitä jaksaa kuunnella aina ja aina uudestaan. :)

konttaaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2007, 15:21:32 »
Juice Leskinen - Viidestoista yö
Jotenkin vain kaunis, eikä silti mikään ällöttävän siirappinen.
Sun kanssas katson maailmaa
ja samaa unta nään
ja kun aamu on, en tiedä missä herään

muokk. Tiedän kyllä hyvin, että laulu kertoo viinasta, ja sen voi kuunnella monella tavalla:D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2007, 15:44:56 kirjoittanut konttaaja »

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #13 : Toukokuu 02, 2007, 15:30:56 »

Heh heh, biisi saa vallan uusia merkityksiä, kun tietää Juicen laulavan alkoholista eikä suinkaan rakkaastaan. Vaan eipä tuo mitään, hieno biisi.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Toukokuu 02, 2007, 16:20:21 »
Taisin kirjoittaa joskus vanhaan topiciin, mutta täytynee lisätä listaani pari "uutta" biisiä.

Clannad - I Will Find You
En ole aivan varma, onko esittäjä tosiaan Clannad. Ainakin soittolistassani biisi kulkee tämän esittäjän mukana. Joka tapauksessa ko. kappale taisi olla Viimeinen Mohikaani -elokuvasta. I Will Find You ei kenties ole musiikiltaan ja lyriikoiltaan monipuolisin kappale maailmassa, mutta siinä on kauneutta ja harmoniaa, jota minä rakastan. Erityisesti minä pidän kohdista, jossa lauletaan ilmeisesti mohikaani- ja cherokee-intiaanien kielillä. En tietenkään tiedä, mitä sanat siinä tarkoittavat, mutta ne kuulostavat kauniilta (minä muutenkin olen kiinnostunut Amerikan alkuperäisistä kansoista).

No matter where you go
I will find you
If it takes a long long time
No matter where you go
I will find you
If it takes a thousand years

Bon Jovi - Always
Tämä on varmaankin Bon Jovin ainoa kappale, josta pidän. Se on koskettava ja yhtäaikaa sekä hiukan surullinen että myös toiveikas. En osaa oikein selittää sitä. Teidän pitäisi itse kuunnella se ymmärtääksenne, mitä tarkoitan.

And I will love you, baby - Always
And I'll be there forever and a day - Always
I'll be there till the stars don't shine
Till the heavens burst and
The words don't rhyme
And I know when I die, you'll be on my mind
And I'll love you - Always
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Samia

• kettu
  • Reservi
  • *
« Vastaus #15 : Toukokuu 02, 2007, 17:05:39 »
Heh heh, biisi saa vallan uusia merkityksiä, kun tietää Juicen laulavan alkoholista eikä suinkaan rakkaastaan. Vaan eipä tuo mitään, hieno biisi.
Pakko kommentoida tähän se, että huvittuneen reaktion saa aikaan myös se, kuinka monet kehuvat Zen Cafén Kaljapulloballadia Todella kaunista kaikkien aikojen kauneimmaksi suomalaiseksi (rakkaus!)lauluksi. Mikäs siinä, kyllä minäkin siitä pidän (vaikken niin paljoa kuin monista muista Zenkkareista), mutta kun tietää että se on kirjoitettu kaljapullolle, niin merkityksiä saa tosiaan runsaasti lisää :D

Asiasta sen verran, että koska suunnilleen kaikki suosikkilauluni ovat aina atm suosikkeja, eli vaihtelevat päivästä (/sekunnista) toiseen, niin huomenna mieleeni tulee luultavasti aivan toisia biisejä. Kauniin rakkauslaulusta tekee erityisesti tunnelma, joka tietysti koostuu musiikillisesta kokonaisuudesta ja lyriikoista. Esimerkkejä imo kauniista rakkauslauluista ovat mm. CMX:n Aura ja Pelasta maailma ja Zen Cafén Älä mee. Aitous ja karuus iskevät myös tässä genressä. Tänään suosikkini on kuitenkin Zen Cafén Huonot päiväsi. Rakastan biisin rytmejä ja sanat ovat taas kerran kauneutta. Mutta kuten sanottua, kauniita rakkauslauluja on paljon muitakin. Miljoonittain, ja kieltäydyn valitsemasta kauneinta.
"Always be specific when you lie." (rule #7)

Catoblepas

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Toukokuu 03, 2007, 23:13:59 »
Samaa mieltä olen siinä että pieni ärjynä ei tee ollenkaan pahaa rakkauslaululle. Mokoman Kuu Saa Valtansa Auringolta on toki upea biisi, mutta Mokomalta pidän enemmän kappaleesta Silmäterä.

Jos vain tahdot, tähän viereesi istumaan jään
Jos vain pyydät, en tiedä mitään sen tärkeämpää
Valvon sinua kuin silmäterää.

Suburban Triben kappale nimeltä Silent Rain. Ei ole varsinaisesti rakkauslaulu, mutta siinä on sitä toivoa ja ponnistelua ylös epätoivon valtaamasta mielestä. Ja ärjynää. Tutustumisen arvoinen.

Bon Jovin klassikot Always, Bed Of Roses ja Santa Fe iskevät toki myös. Onkohan porukka kuullut sellaisesta kuin Sara? Jokatapauksessa, Saran biisi Pyyhit Vuodet Kasvoiltasi on sekoitus CMX:n kiemuroita ja Maj Karman asennetta. Suosittelen tutustumaan ja kuuntelemaan herkässä mielentilassa stereoista teekuppi kourassa ja niissä omissa ajatuksissaan. Ahh.

Oma henk.koht suosikkini herkempien biisien kohdalla on tällä hetkellä Sonata Arctican tuore single Paid In Full. Sanat ovat jotain aivan ihanaa ja melodia miellyttävän haaveileva ja tarttuva. Jos tätä upeaa sonaattia ette ole onnistuneet kuulemaan, kehotan, ei vaan PAKOTAN levykauppaan jokaisen nilviäisen. :p

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #17 : Toukokuu 12, 2007, 15:00:36 »
Heti ensimmäisenä minulle tulee mieleen Bon Jovin Always, joka todellakin on maailmankaikkeuden kaunein rakkauslaulu.

Well, there ain't no luck
In these loaded dice
But baby if you give me just one more try
We can pack up our old dreams
And our old lives
We'll find a place where the sun still shines

Lainasin tähän mielestäni kauneimman kohdan kappaleesta. En voi koskaan itkemättä kuunnella Alwaysia, sillä kappale on erittäin koskettava, vaikka ei minun rakkauselämälläni ole mitään tekemistä kappaleen kanssa (mikä rakkauselämä nyt minulla olisi?). Jo pelkät sanat ovat kauniit, mutta Jonin ääni tekee kappaleesta mahtavan. Surumielisyys, ja sen seasta pilkahtava toivo saavat aikaan kauniin yhdistelmän.
Varmasti jollekin, jolle sanat ovat henkilökohtaiset, kappaleella on vielä suurempi vaikutus, mutta on sillä minullekin.

Myös Alice Cooperin Poison on omalla tavallaan erittäin kaunis. Monet ovat sitä mieltä, ettei se ole kunnon rakkauslaulu, mutta mikä sitten sen määrittää? Se ei ole perus-balladi, mutta voimakas ilmaisu ja Alicen karhea, myrkkyä tihkuva ääni ovat aivan omaa luokkaansa.
Koko kappale on täyttä myrkkyä nimestä lähtien, mutta eikö rakkauskin ole?

I want to love you but I better not touch (Don't touch)
I want to hold you but my senses tell me to stop
I want to kiss you but I want it too much (Too much)
I want to taste you but your lips are venomous poison
You're poison running through my veins
You're poison, I don't want to break these chains

Rakkaus on ehdottomasti yleisin kappaleiden aihe, mutta mikä sitten tosiaan tekee varsinaisen rakkauslaulun?
Joko tietty kappale leimataan rakkauslauluksi, mutta kuitenkin jokaisella on oma käsitys rakkauslauluista, ja mitkä niistä ovat kauniita ja mitkä eivät.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2007, 15:03:52 kirjoittanut Giladra »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Toukokuu 19, 2007, 21:12:13 »
Mun isäni sanoisi, että Led Zeppelinin Starway to heaven, mutta mä en.

Legendaarinen The Beatlesin "All you need is love" tietenkin on yksi niistä. Toinen on Laura Pausinin Come se non fosse stato mai amore. Kolmas ehdoton on Cole Nat Kingin L-O-V-E. Jotain niin romanttista.

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #19 : Toukokuu 24, 2007, 10:12:43 »
Rakkauslauluja, onhan noita.

Minä olen niitä kyynikkoja, joiden mielestä rakkauslaulujen tulisi olla täynnä tuskaa ja angstia. Tai jotain sinne päin. Pienempänä muksuna olin ihan hulluna Toni Braxtonin Unbreak my heart-kappaleeseen ja tulihan sitä Dionin My heart will go on:iakin kuunneltua. Braxton menettelee edelleen, mutta Dionin suhteen minun mittani on aika täynnä. Juu, onhan se nätti biisi, mutta jotenkin sellainen fiilis, että se on hurjan yliarvostettu.

Mutta onhan niitä rakkauslauluja, jotka about vetävät rinnan auki ja iskevät suoraan sydämeen. Hyvänä esimerkkinä voisi mainita HIMin Bury Me Deep Inside Your Heart -kappaleen. Se todella koskettaa, jos sen vain antaa. En tiedät, pystyvätkö itse lyriikat siihen, mutta Ville Valon esittämänä... Kylmät väreet kulkevat pitkin selkää.
Close my eyes
Hold me tight
And bury me deep inside your heart
All I ever wanted was you, my love
You're all I ever wanted it's you, my love

Minulle henkilökohtaisesti sydäntä lähellä on HIMin Isaac-cover Wicked Game. Itse miellän sen kertovan yllättävästä rakastumisesta, rakkauden menettämisestä ja siitä, miten järki ja tunteet tappelevat. En tiedä, onko se kaunein rakkauslaulu, mutta ainakin minun suosikkini.
No, and I never dreamed that I'd love somebody like you
I'll never dream that I lose somebody like you, no
No, I wanna fall in love
(This world is only gonna break your heart)
No, I wanna fall in love
(This world is only gonna break your heart)
..with you

Mutta onhan noita, muita kauniita tietysti euroviisuvoittaja Molitva, Adamsin I do it for you ja niin edes päin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2007, 10:18:37 kirjoittanut Ginger »
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Miléna

• Ryppykuu
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: LumosQuest8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Kesäkuu 05, 2007, 20:31:35 »
Mielestäni kaunein rakkauslaulu on Dana Gloverin (?) It Is You (I Have Loved), jos oikein muistan niin kyseinen kappale on ollut ainakin elokuvassa Shrek (voin kyllä olla nyt täysin hakosessa…) Se on jotenkin niin täydellinen <3

There is something that I see
In the way you look at me
There’s a smile, there’s a truth
In your eyes

Myös Oopperan kummituksen All I Ask Of You ja Moulin Rougen Come What May ovat rakkauslaululistani kärkipäässä, samoin kuin Elton Johnin Can You Feel The Love Tonight, joka toisaalta ei ehkä ole täysin vain kappaleen itsensä ansiota vaan Leijonakuninkaan ja kaikkien ihanien muistojen, joita kyseiseen elokuvaan liittyy.
Voima on massa kerrottuna kiihtyvyydellä (F = ma)

niimp

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Kesäkuu 16, 2007, 18:44:41 »
Vain yhden rakkauslaulun määrittäminen on kamala tehtävä. Romantikko kun olen, niin niitä tulee mieleen monia.

Dionin My heart will go on ja Bon Jovin Always onkin jo mainittu. Titanicin tunnari soi kun tanssin ensimmäisen kerran hitaita ala-asteella, joten se on tällänen kullattu muisto. Ja se tuo mieleen leffan, jossa on ikuinen rakkaus. Siinä on tavoteltavaa, että vois vielä vanhana mummonakin rakastaa samaa ihmistä kuin nyt. Alwaysin sanat jysähtää heti sydämeen, kun sitä biisiä kuuntelee.

Santanan biisi You are my kind on tosi koskettava ja ihana latinokappale. Rakastan sitä musiikkia ja kun siihen lisää ne sanat niin oon ihan myyty. Merkitystä lisää se, että sen soitti mulle ihminen, josta mä tiedän, että se on ajatellu niitä sanoja.

Poissa Beatrice

• rakastaja.
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Kesäkuu 23, 2007, 22:19:38 »
Epätavallinen, outo ja paras;  Mötley Crüe:n You're all I need.

Erottuu joukosta, koska lyriikat eivät ole sitä tavallista "rakastan sinua, enkä voi elää ilman sinua"-lässytystä. Rakkaudensa tähden mies (uskoisin henkilön olevan mies) tappaa naisen.
Lainaus
Sometimes love's better off dead

Ehkä Mötley Crüe ei ajatellut kappaleen olevat niitä nätimpiä lauluja, mutta rakkauslauluksi se on tehty.

You're all I need, make you only mine
I loved you So I set you free
I had to take your life
You're all I need, you're all I need
You're all I need and I loved you so
So I put you to sleep
Itkin, itkin, itkin. Ei saa sanoivat ne, jotka eivät tiedä mitä on, kun suru käy taloksi.

quicksilver

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Heinäkuu 15, 2007, 02:33:39 »
Rakastan rakkauslauluja yli kaiken. Mielessäni on useampia erittäin hyviä ja ihania kappaleita, mutta tämä on ehdottomasti lähimpänä sydäntä.

Queen - Love Of My Life

Love of my life you've hurt me
You've broken my heart and now you leave me
Love of my life can't you see
Bring it back bring it back
Don't take it away from me
Because you don't know
What it means to me
...
You will remember
When this is blown over
And everything's all by the way
When I grow older
I will be there at your side to remind you
How I still love you
I still love you

Freddie Mercury oli aivan uskomattoman upea pianon parina. Tässä kappaleessa hän kuulostaa jotenkin niin..aidolta. Haavoittuvaiselta. Biisi on kaunis ja tuo veden silmille. Brian Mayn harpun soitto on juuri sopiva lisä. Love Of My Life on yksi niistä monista Queenin biiseistä, jotka elää ikuisesti fanien sydämissä. <3

hantza

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 18, 2007, 18:06:44 »
Some people wanna fill the world with silly love songs.. Well what's wrong with that? Ei niin mitaan! Rrrrakastan rakkauslauluja ja olenkin kruunannut seka moulin rougen etta Disneyn suurimmiksi rakkauden julistajiksi. Olen taysin visuaalinen ihminen eli jos lauluun on liitetty kuva, saan siita enemman irti, siksi valinnat. ALADDIN: a whole new world.. ah, se on rakkautta :) Menken antaa savelille syvemman tarkoituksen, se on vain niin kaunista.. Sydan ihan sarkyy, kun kuuntelee hanen savellyksiaan.