Kirjoittaja Aihe: Within Temptation  (Luettu 6066 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Viksus

• Ankeuttaja
Within Temptation
« : Maaliskuu 04, 2007, 20:21:01 »
En ainakaan löytänyt täältä vielä tällaista aihetta :)
Eli siis tänne voi laittaa kaikkea, mitä säännöt sallivat, Within Temptationistä.
Itse pidän aivan valtavasti tästä bändistä. He tekevät jotenkin niin hyviä biisejä. Sharonin ääni on mielestäni kaunis, vaikkakin melkoisen korkea. Kokonaisuudessaan tämä bändi on mielestäni aivan loistava <3
Suosikki kappaleeni heiltä on Stand my ground tai The howling (bändin erääseen peliin tekemä kappale).
Mutta, jatkakaapa te tästä sitten ;)

Yomi

• Ankeuttaja
Vs: Within Temptation
« Vastaus #1 : Maaliskuu 04, 2007, 22:33:53 »
Itse Within Temptationin piiseistä oon kuullu vaan Somewheren. Siihenkin tutustuin, koska kys. piisi oli Youtubessa yhen AMV'n musiikkina. Musiikkimakuuni kuuluu pääasiassa j-rockia/j-poppia ja Somewhere on AINUT ei-japanilainen piisi, joka on päässyt listoilleni. Siis aika hyvä =)

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • not your girl
    • Imaginary
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2007, 21:08:27 »
Jaahas. Within Temptationiin tutustuin suunnilleen niihin aikoihin kun Stand My Ground soi YleX:n tehobiisinä. Kuuntelin siinä että mitä ihmettä, kerrankin musiikkia, joka kuulostaa hyvältä :) Jonkin aikaa siitä sain kuin sainkin The Silent Forcen itselleni. Hyvä levy, vaikka ehkä pienoinen pettymys. Alku on aivan mahtava, mutta loppua kohden biisit alkavat vähän latistua. Aquariuksen ja It's The Fearin vielä kuuntelee, mutta eivät ne yllä See Who I Amin tai varsinkaan Jillianin tasolle. Itse tuppaan kärsimään noiden hitaampien kauniiden kappaleiden kanssa, sillä miten kauniita tahansa, ne vain tahtovat usein käydä tylsiksi. Memoriesia vielä kuuli radiosta jatkuvasti, joten ainakin jossain vaiheessa inhosin koko kappaletta. En tiedä nyt, en ole aikoihin kuunnellut.

Silent Forcen alku on kuitenkin aivan mielettömän upea, olen aika mahtipontisen juhlava sielu, joten nautin esim. Intron kuorosta ja orkesterista suunnattomasti. Myöskin johtamisen harjoittelu on hauskaa ;)

Sitten kaverini osti WT:n edellisen albumin, Mother Earthin. Minun mielestäni se on vielä parempi levy kuin The Silent Force, joka ajoittain oli ehkä vähän kaupallisen oloinen tai jotakin. Siinäkin ne kovimmat raidat ovat heti alussa, mutta kun loppupäässä on Restlessin kaltainen helmi, niin ei voi valittaa.

Uutta levyä odotan myöskin mielenkiinnolla. What Have You Donen perusteella en uskalla sanoa vielä mitään, mutta bändi on itse sanonut tulevan levyn olevan monipuolisempi kuin SF, ja toivon että monipuolisuutta löytyy nimenomaan hyvään suuntaan.

WT on kuitenkin pienestä kritiikistäkin huolimatta yksi lempibändini, eikä varmaan vähiten Sharonin äänen takia. Kärsin itse vakavasta oireyhtymästä, joka mm. pakottaa laulamaan lähes aina musiikin mukana, ja koska olen myöskin saanut korkean äänen, nautin saadessani silloin tällöin käyttää sitä ihan oikeasta oktaavista (Wishiä voi tietysti myös laulaa, mutta tekniikkavaihtelu virkistää). Joidenkin mielestä Sharon laulaa liiankin korkealta, mutta em. syystä väitän vastaan. Muut laulaa liian matalalta ^^
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Maaliskuu 06, 2007, 12:49:49 »
Olen aikalailla samaa mieltä kuin Steelsheen tuossa ylhäällä, että Silent Force levyllä on mahtavat alkubiisit, mutta lopussa olevat eivät sitten enää olekaan niin mahtavia.
Minulle kävi myös noin, että kuulin ensin SF:n ja sitten myöhemmin Mother Earth levyn. En oikein osaa sanoa kummasta pidän enemmän, kun molemmat ovat niin hyviä. Mother Earthiltä löytyy kyllä useampia loistokappaleita kuin Silent Forcelta.
Mitä taas niihin kauniisiin ja hitaisiin biiseihin tulee, tykkään niistä henk.koht. ehkä vielä nopeita enemmän. Esim.Memoriesin "tarina" on jotenkin koskettava. Varsinkin sen musiikkivideo on koskettava, kun siinä sellainen vanha nainen (joka taloon astuttuaan muuttuu Sharoniksi) menee entiseen taloonsa muistelemaan kaikkea siellä tapahtuutta.
Uutta levyä minäkin odotan innolla. Vaikuttaisi siltä, että tulossa on taas erittäin hyvä yksilö. Itse tykkään What have you donesta. Se kuulostaa vähän erilaiselta kuin muut WT:n biisit, mutta positiivisella tavalla.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2007, 01:08:17 »
Vaikka tykkäänkin näin yleisesti ottaen vähän monimutkaisemmasta musiikista, kyllä Within Temptation muhun iskee. Jos bändi on tästä "yksinkertaisemmasta" päästä, sen musiikissa täytyy olla jotain tosi loistavaa, että minä innostun ja täytyy kyllä sanoa, että WT on onnistunut loistavasti minun vakuuttamisessani. Oon aivan samaa mieltä tuosta Silent Forcen latistumisesta loppua kohden, aivan liikaa balladeja lopussa, vaikka toki kauniita ovat (varsinkin Somewhere, siihen ei oo tullu kyllästyttyä niin kuin Memoriesiin). Itse en ole saanut ostettua rahoitusongelmien takia Mother Earthia, mutta olen kuullut monia sen kappaleita ja Ice Queen, Restless ja Mother Earth kyllä iskevät. Vanhassa materiaalissa vain häiritsee tämä örinä, joka mielestäni ei sovi siihen Sharonin äänen rinnalle enkä muutenkaan välitä örisemisen kuuntelusta. What have you done on mielestäni todella hyvä, koukuttava kappale. Vaikka tämä saattaa etäisesti tuoda mieleen Evanescencin (jota en btw voi sietää pääasiassa Amy Leen takia, liian angstisen kuuloista), ei se haittaa. Olen aivan rakastunut Keith Caputon 'What have you done'-hokemaan siinä kertosäkeen alussa. Toivottavasti musiikki ei ole liian hittipitoista uudella levyllä. Vähän jännittää. Saan sen luultavasti julkaisupäivänä, koska ennakkotilasin. Haluaisin kovasti nähdä bändin livenä, mutta ennen kesää järjestettäville keikoille täytyy sanoa byebye, koska vain muutama päivä sen jälkeen on luvassa Sonata Arctican keikka ja WT:n keikka on kaiken lisäksi keskellä viikkoa. :/ Muutama ystäväni innostui WT:stä nimen omaan heidän provinssirockin keikallaan ja kehuivat bändiä aivan älyttömästi live-esiintymisen osalta. Ja ite en (tietenkään) siellä ollut silloin. Mutta toivottavasti tulevat kesällä taas Suomen festareille, Ruisrockiin ainakin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2007, 01:16:15 kirjoittanut summershine »
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2007, 09:55:03 »
Itse olen nähnyt WT:n livenä kerran Live -05 konsertissa, Helsingissä :) He ovat minustakin todella hyviä live-esiintyjiä. Meno on hyvä ja bändi esiintyy mielenkiintoisesti.
Toinen asiani oli se, että bändin The Heart Of Everything levyhän ilmestyi tuossa hetki sitten, eli olisi kiva kuulla, mitä ihmiset ovat siitä tykänneet ;) Itse pidän kovadsti siitä. Kokonaisuutena levy on todella hyvä ja melkeinpä  kaikki biisit ovat hyviä. Suosikkini ovat What have you done, The Howling ja The Heart of everything. Varsinkin The Howling jotenkin iskee minuun. Albumi on mielestäni hieman erilainen kuin WT:n aikaisemmat levyt, mutta hyvällä tavalla.

Poissa summershine

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 15, 2007, 17:35:56 »
Ihana, ihana, ihana. Aivan loistava. Vaikka musiikkityyli hiukan muuttunut raskaampaan, ei se haittaa mua ollenkaan. Itse asiassa se on oikein positiivista. Lisäksi tällä uudella albumilla ei ole huomattavissa samanlaista latistumista loppua kohden kuin esimerkiksi edellisellä levyllä. ;) Sitten noihin kappaleisiin. Ensimmäinen eli the Howling on mielestäni levyn muihin kappaleisiin verrattuna hieman keskinkertainen samoin kuin What Have You Done, jonka olinkin kuullut jo monta kertaa aikaisemmin. Ovat ehkä levyn heikointa antia the Crossin ohella, mutta eivät missään tapauksessa huonoja! Itse pidän erityisesti kappaleista Our Solemn Hour (varmaankin kaikkein paras =)), the Heart of Everything, Hand of Sorrow (tämän kappaleen alusta tulee mieleen Nightwish... O_O Mutta ei huono juttu, ei lainkaan. ;)) ja Forgiven. Positiivinen yllätys on myös tämä seitsenminuuttinen the Truth Beneath the Rose, joka osoittaa että yhtye osaa tehdä muutakin kuin hittimusaa. Balladit ovat kauniita, mutta niihin on myös saatu mukaan tietynlaista mahtipontisuutta ja minä tykkään. Kaikki on tehty askelta paremmin tällä levyllä kuin edellisellä ja erityisesti pidän siitä, että levyllä esitellään myös matalaäänisempi Sharon ja laulutavat ovat erilaisia eikä koko ajan vain sitä korkeaa laulantaa. Monipuolisempi levy.
"En sano: älkää itkekö, sillä kaikki kyyneleet eivät ole pahasta" <3

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2007, 21:23:47 »
Ääh, miten minä onnistuin missaamaan uuden levyn ilmestymisen?

No, eipä se mitään. Luultavasti pääsen levyostoksille viimeistään parin viikon päästä jakson vaihteen ansiosta. Ja YouTube on tietysti ystäväni, ja mitä olen sitä kautta uusia biisejä kuunnellut, niin aivan loistavaltahan levy kuulostaa. Ei malta odottaa :)
Kaikkia kappaleita en tietenkään ole kuullut, mutta esim. juuri tuo Our Solemn Hour oli aivan minun musiikkityyliäni. Ehkäpä arvostelen levyn tarkemmin sitten kun olen sitä kunnolla kuunnellut, mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa.

Vaikka edellisessä viestissäni ihkutinkin Sharonin korkeaa laulantaa, minustakin tuo laulutapojen monipuolistuminen on muutosta parempaan päin. Taisihan se itsekin jossain sanoa että oli tajunnut laulaneensa SF:n vain "läpi". Vaikkapa tuo nimibiisin laulanta on oikein mukavalla tavalla erilaista.

Mutta, kerron mielipiteistäni lisää siinä vaiheessa kun osaan itsekin laulaa mukana ;)
"If people don't know what you're doing, they don't know what you're doing wrong."

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Maaliskuu 17, 2007, 21:25:06 »
Sattuiko kukaan muu kuin minä kattomaan lauantaina (17.3.) kun WT oli Huumassa ? minä tosiaan katsoin ja esitys oli ihan hyvä, vaikkeivät he tietenkään vetäneet kuin vain yhden biisin (What have you done) :) Oli vain hieman outoa, kun esityksen väliin oli tungettu pieniä pätkiä siitä musiikkivideosta  O_o Mutta eipä se oikeastaan kamalasti häirinnyt.
Minustakin oli ihan mukavaa kuulla WT:n uudella levyllä vaihteeksi matalaäänistäkin Sharonia ja muutenkin hieman erilaisempaa tuotantoa bändiltä ;)

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Maaliskuu 25, 2007, 16:17:44 »
Täälläpäs on tullut hiljaista ;) Siis tännehän saa laittaa niin positiivista kuin negatiivistakin kommenttia bändistä. No, kaipa se sitten pitää tulkita niin että ihmiset vain ovat kuuntelemassa bändin upeaa uutta levyä eivätkä siksi ole täällä höpisemässä.
Sitten ihan asiaakin:
Olisiko kellään mitään tietoa siitä, että milloin Within Temptation esiintyisi livenä täällä Suomessa ? Olisi näet ihanaa päästä taas näkemään heidän soittamistaan. Ovat näet todella hyviä vetämään livenä ;)
Sitten toinen mistä tahtoisin kuula mielipiteitä on se, että mikä sinusta on Within Temptationin paras biisi ? Omat suosikkini olen tainutkin jo täällä sanoa ;)
Entäpä mikä on paras musiikkivideo bändiltä mielestänne ? Minusta paras on Mother Earth tai Running Up That Hill. Mother Earth on kaunis ja Running up that hill on jotenkin muuten vain iskevä :)

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #10 : Maaliskuu 25, 2007, 21:08:39 »
Minä olen edelleenkin odottamassa sen levyn saamista. Enää viikon verran, luojan kiitos ^^

Huhtikuun 23. ja 24. näkyvät Suomeen olevan tulossa, Helsingin kulttuuritalolle sekä Tampereen Pakkahuoneelle. Ja heinäkuussa Vaasaan. (linkki)

WT:n paras biisi... Tämä on niin vaikea kysymys, aina. Restless on todellinen helmi, kuten jo olen maininnutkin. Mother Earth ja Ice Queen ovat molemmat hienoja, kun tällainen mahtipontisuusfriikki olen. SF:ltä suosikki on varmastikin Jillian. Ah, ihana.

En ihan osaa tuohon musiikkivideokohtaan vastata kun niin vähän yleensäkin musavideoita näen; Silent Forcen videoista en mitenkään kamalan innostunut ole. Running up that hill on kyllä aika tyylikäs. Minun pitää mennä Youtubettamaan enemmän ^^

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Maaliskuu 28, 2007, 22:31:27 »
Kiitos vastauksesta tuohon keikka kysymykseen Steelsheen :) ja kiitos tuosta linkistä. Olin aivan unohtanut kyseisen kohdan noilla WT:n sivuilla ( kun saan sähköpostiini aina kaikenlaisia sivuilla tapahtuneita päivityksiä ja muita uutisia eli viimekerrasta on aikaa kun noilla sivuilla kävin ) ;D

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #12 : Huhtikuu 04, 2007, 11:49:49 »
Minullakin on viimein levy ja muutaman päivän tutustumisen jälkeen ajattelin tulla esittämään mielipiteeni. Vieläkään en tunne kaikkia kappaleita ihan niin hyvin, että voisin antaa mitään lopullista tuomiota, ja makuhan muuttuu aina, mutta tällä hetkellä tykkään, vahva kokonaisuus on.

HoE (voi mikä lyhenne ^^) ei kyllä niinkään latistu loppuun, itselläni vain tuntuu aina loppuvan puhti, kun aina aloitan kuuntelun alusta. Eiköhän niistä loppupään kappaleistakin löydy vielä kuuntelemalla lisää.

Lempikappaletta on kauhean vaikea nimetä. The Howling, The Heart of Everything, Hand of Sorrow, Our Solemn Hour. Päinvastoin kuin summershine, minä pidän ainakin tällä hetkellä The Crossia yllättävänkin hyvänä vetona. Minuun kai iskevät omituiset äänitehosteet ^^. Tuolla aikaisemmin epäilin suhtautumistani What Have You Doneen, mutta levyltä kuultuna se on alkanut itse asiassa parantua (pidempi versio, totta kai...). Huomasin myös osittain yllätyksekseni pitäväni Forgivenista. (Pitäväni on tosin vähän väärä sana, mutta jaksavani jopa kuunnella. Pitää vain varoa radion kuuntelua jos jostain syystä heittävät sen singlelle jossain vaiheessa.)

Kappaleet joita en tässä ole maininnut, ovat minulle vielä vähän mysteerejä. Frozenin syrjinnän olen aiheuttanut itse, mitäs kuuntelin siinä ympärillä olevia raitoja etukäteen, vieraampi kappale siellä välissä jää jotenkin altavastaajaksi. En sano, että nämä muut olisivat jotenkin huonompia, mutta en kai ole tutustunut niihin vielä riittävästi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2007, 11:56:55 kirjoittanut Steelsheen »

Poissa franzi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #13 : Huhtikuu 21, 2007, 13:50:12 »
Minäkin pidän kovasti tästä kyseistä bändistä. Tutustuin joskus aikoja sitten radion avulla, kun Stand My Ground ja nämä tällaiset soivat radiossa. Itselläni ei ole kuin Heart of Everything -cd, mutta ehkä joskus saan hankittua ne vanhemmatkin cd:t. Olen joka tapauksessa kuullut paljon biisejä WT:lta.

En oikeastaan tiedä, mihin tässä bändissä ihastuin. Aiemmin olin kuunnellut lähinnä rauhallisempaa musiikkia kuten Didoa ja yleensäkin perustylsää poppia, mitä radiossa aina soitetaan. Ehkä se oli sitten Sharonin superkaunis ääni ja vähän vauhdikkaampi ja tunteita herättävämpi musiikki (siis verrattuna aikaisempaan musiikkimakuuni, köhöm). Joka tapauksessa, innostuin bändistä valtavasti ja aloin etsiskelemään heidän biisejään ja kuuntelemaan niitä. Lempibiisejä oli aluksi juuri nämä radiohitit, Stand My Ground, Memories, Angels. Nykyään on aika hankala enää sanoa lempparia. En inhoa täysin mitään kappaletta, paitsi niitä muutamaa kuulemaani, missä on örinää. Mutta eihän minun niitä tarvitse kuunnellakaan. Suurimpia suosikeitani ovat Jillian, jota aluksi inhosin, mutta tykästyin sitten, sekä Restless, joka on todella kaunis ja ihanan pitkä kappale. Itse olen myös muutaman rauhallisemman kappaleiden ystävä - Somewhere ja Pale ovat kummatkin ihania biisejä. It's the Fear and Icequeen ovat myös mainiota kipaleita, joskin olen kuunnellut niitä sen verran että suurin into on jo mennyt.

Sitten uudelta cd:ltä, jonka muuten sain vasta viime viikonloppuna... siellä ei ole yhtään minun suosikkikappalettani, muttei yhtään inhokkianikaan. Levy on mielestäni tosi tasainen biisien laadun kannalta. What Have You Done on ehkä semmoinen, minkä skippaan joskus, koska sitä saa kuunnella radiostakin niin paljon. Rauhallisemmista kappaleista lopun Forgiven on ihana, mutta All I Need on ehkä jo vähän liikaa. Tai siis, se on sen verran rauhallinen, että enpä siihenkään ole erityisen rakastunut. Mutta toisaalta, minulla on niin päin, että mitä enemmän kuuntelen jotain hiukan hidastempoisempaa kappaletta, sitä enemmän alan siitä tykkäämään. Joten pitää vain yrittää kuunnella. Frozen on oikeastaan aika hyvä biisi, mutta siinä voi olla todellakin vaarana se ilmiö, mikä minulla on ollut mm. Stand My Groundin kanssa - sitä on kuunnellut liikaa ja kyllästynyt täysin.

Levyn ensimmäistä biisiä, the Howlingia en myöskään varsinaisesti palvo, mutta onhan se kiva biisi. The Heart of Everything on oikein mainio veto, pidän siinä Sharonin erilaisesta, matalammasta laulusta. Aluksi se oli hiukan karmivan kuuloista juuri sen erilaisuutensa takia, mutta sitten kun sitä vähän enemmän kuunteli, niin oikein hyvähyvähyvä. Hand of Sorrow on jäänyt minulle ehkä hiukan pimentoon, aina kun olen tätä biisiä kuunnellut niin olen innostunut värkkäämään jotain muuta samaan aikaan ja sitten on jäänyt kuuntelu vähän vähemmälle. Mutta okei kappale, kyllä joo. The Cross on minusta yksi parhaimmista biiseistä levyllä, heti ensimmäisellä kuuntelulla se erottui. Ehkäpä juuri noiden jo aiemmin mainittujen outojen äänitehosteiden takia :D Final Destination on ihan ok, muttei mikään erikoinen. Ja the Truth Beneath the Rose on mukavan pitkä ja tuo vain lisää monipuolisuutta jo ennestää monipuoliselle cd:lle. Ai niin, Our Solemn Hour... nyt riitelen teidän muiden kommentteja vastaan, kun sanon, että se ei ainakaan vielä kuulu suosikkien joukkoon. Sekin on ok, keskivertobiisi, muttei mielestäni mitenkään erikoisen hyvä. Joka tapauksessa, kaikki biisit ovat melkein samantasoisia, erot ovat hyvin pienet...

WT:n sanoituksista, nyt yleisesti ottaen, en voi sanoa erityisemmin rakastavani. Tai siis, parempiakin lyriikoita on olemassa, mutta kyllä ne voittavat monen muun bändin sanoitukset. Joissakin biiseissä on selkeä tarina ja näin (kuten Memoriesissa), mutta en pidä siitä, että samat sanat toistuvat monessa kappaleessa. Se näyttää olevan kuitenkin heidän tyylinsä, ja eipä siinä mitään, Sharonin laulanta korvaa mainiosti keskitasoiset sanoitukset :D

Ja näistä musiikkivideoista... en ole varmaan nähnyt kaikkia, mutta itse en pidä Icequeenin videosta, enkä niin hirveästi Running Up That Hillin videosta (mikä voi kyllä johtua siitä, että katsoin sen huonolaatuisena versiona Youtubessa). Memoriesissa on ihana video, se on ehdottomasti suosikkini :) Jopa näillä minun olemattomilla tulkintakyvyilläni voi päätellä, mikä on videon (sekä biisin) idea. Ja niin, tottakai Mother Earth on tosi kaunis video. Miten minä olen unohtanut mainita koko biisin ja videon? No, ihana kappale, ihana video joka tapauksessa. Minua vain häiritsee (yleensäkin kun Sharon laulaa) se, että hän heiluttaa niitä käsiään jatkuvasti. Se on levotonta katseltavaa, mutta se on hänen tyylinsä, ilmeisesti.

Joka tapauksessa, Within Temptation on varmaan lempibändini ja hankala sitä on siltä paikalta pudottaa.

(ensimmäinen viestini piiitkään aikaan, whoa)

Viksus

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Huhtikuu 29, 2007, 20:43:07 »
Eihän tätä bändiä ja heidän levyjään voi kuin vain ihastella <3 Olen tässä kuunellut aika paljonkin mm.WT:n uusinta levyä ja The Silent Force CD:tä ja olen joka kerta vain pitänyt enemmän ja enemmän. Mitä sanoituksiin tulee, niin minä kuulun niihin ihmisiin ketkä pitävät niistä :) Niissä vain on jotain. Onhan se toki ihan totta että on niitä parempiakin sanoituksia olemassa, mutta minun täytyy sanoa että WT:n sanoitukset vain jotenkin iskevät minuun :) Minä en ole kyllästynyt vielä yhteenkään WT:n biisiin, mutta se varmaan johtuu siitä etten kuuntele kuitenkaan kokoaikaa vain tätä ihanaa bändiä vaan välillä soi muukin :D
Mitä mieltä täällä muut ovat bändin biisien sanoituksista ?

Poissa Steelsheen

• Narsissisti
  • Vuotislainen
  • not your girl
    • Imaginary
« Vastaus #15 : Toukokuu 09, 2007, 21:08:59 »
Hmmh, ihan sellaista keskitasoa minusta WT:n lyriikat. Ei niissä nyt sinänsä mitään haukkumista ole, mutta tuntuu, että joissakin kohdissa on menty vähän aidan matalammasta kohdasta. Juuri joku 'sacrifice' ja sen tyyliset sanat taitavat esiintyä lyriikoissaan aika usein. Itseä tuollaiset eivät kuitenkaan välttämättä haittaa, koska kuuntelen yleensä aina enemmän musiikkia ja laulua kuin pohdin lyriikoita syvällisesti, sanoitukset ovat aina olleet minulle vähän sivuseikka musiikissa. Kyllä Sharonia kuuntelee vähän kehnommillakin lyriikoilla :D Ja toki joukossa on myös biisejä, joissa on ihan fiksutkin sanat.

Olen 'vähän' myöhäisherännäinen, mutta olen vasta nyt ryhtynyt kuuntelemaan Running Up That Hilliä, ja voi että kun se on hieno kappale. Pidän Kate Bushista (vaikka ei ihan ykkösartistini), ja hänelle kaikki kunnia biisin kirjoittamisesta, mutta ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä että WT:n sovitus ja toteutus hakkaa alkuperäisen kuusi-nolla.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #16 : Toukokuu 11, 2007, 14:36:07 »
Aivan mahtava porukka. Ihastuin heti Sharonin ääneen. Hän laulaa niin korkealta, että se kuulosta enkelin laululta tai joltain muulta vastaavalta. Olen kuunnellut Within Temptationia Slient Forcen ilmestymisen jälkeen, vaikka olenkin sitten pitänyt enemmän heidän vanhoista kappaleistaan. Suosikkilevyni on ylivoimaisesti Mother Earth, josta löytyvät lempikappaleeni, jotka ovat Our Farewell, Ice Queen ja Running Up That Hill. Silent Forcesta pidin kappaleista Somewhere, Pale ja Memories. Noin yleisesti pidän enemmän Withinin hitaista kappaleista. Ne ovat vain niin kauniita.

Tästä uusimmasta hitistä What Have You Done en siltikään pidä. Eivätkä muutkaan HoE:n kappaleet ole tehneet sen suurempaa vaikutusta. En ole kylläkään kuullut kaikkia ihan vielä. Olen kuitenkin melko varma, että suosikkini tulevat olemaan vanhan Withinin kappaleita.

Musiikkivideoista en ole nähnyt kuin katkelmia Angelsista, ja Stand my Groundin. Siksipä minulla on nyt selain päällä ja yritän vähän etsiskellä.
:)

//Muoks. Memoriesin musiikkivideo on ylivoimaisesti paras. Siinä on vain niin paljon tunnelmaa. Ja sivuhuomiona vielä: Ei ole ikinä Sharon näyttänyt minun silmiini mitenkään erikoiselta fyysisesti, siis eihän hän mielestäni ruma ole ollut tietenkään, mutta tuossa Memories-videossa hän oli todella kaunis siinä valkoisessa mekossa ja paksut hiukset hänen kasvojensa kehyksinä siellä huoneessa, jonka lattialla oli paljon kuivuneita lehtiä. ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2007, 18:55:52 kirjoittanut House Indoril Returns »

Poissa Lilo

• Vuotislainen
Lilo : Within Temptation
« Vastaus #17 : Kesäkuu 27, 2007, 23:49:48 »
Ensikosketukseni Within Temptationiin oli Aquarius, jonka kuuleminen johti ihastumiseen alkuvuodesta 2007.

Hommasin kuunneltavakseni lisää musiikkia, ja pidin kovasti. Konsertit Suomessa houkuttelivat, mutta koska keikkakaveria ei löytynyt, enkä uskaltanut yksin, jouduin jättää väliin. (Nyt kaduttaa, sillä ei niitä Suomen keikkoja kovin usein ole.) Ostin The Silent Forcen, koska tunsin siltä levyltä eniten kappaleita. Se oli kannattava hankinta - rakastuin. Myöhemmin sain syntymäpäivälahjaksi myös The Heart Of Everythingin. (Se pahviläpyskäkotelo on ikävä, pelkään että kulmat menevät huonoiksi käytössä. 8<)

Pidän naislaulusta, herkkyydestä ja myös raskaammasta puolesta. Sharonin laulu on todella kaunista. Myös lyriikat ovat oikein hienoja, pidän niistä. The Silent Force on lempilevyni, se on ihan mahtava! Lempikappaleita ovat Stand My Ground, See Who I Am, Never-ending Story, Aquarius sekä Jillian. The Heart Of Everything ei oikein iskenyt. Toki kaikki kappaleet ovat oikein hyviä, mutta ei sellaisia, kuin The Silent Forcella.

*tahtoo Rockperryyn katsomaan Within Temptationia, Hardcore Superstaria ja Sonata Arcticaa!*

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #18 : Heinäkuu 16, 2007, 00:59:31 »
Mielestäni Within temptation on todella kaunista musiikkia, äitinikin tykkää. Ensimmäinen kappale, jonka kuulin oli radioissa paljon soitettu Stand my ground. Kun myöhemmin kuulin biisit Memories ja Angels, oli pakko käydä ostamassa The silent force. Innostuin kun näin levyhyllyssä myös levyn Mother Earth, joka oli myös pakko ostaa. Molemmissa levyissä melkein kaikki biisit ovat hyviä, jopa Mother Earthissä ne Enter- ja The dance -live-esiintymiset, vaikken örinästä muuten tykkää. Sharonilla on erittäin kaunis ääni. Uusimmasta levystä en osaa vielä sanoa, kun en ole kokonaan kuullut. Kuitenkin maikkarin  storessa (http://download.mtv3.fi) lyhyitä pätkiä eri biiseistä kuunneltuani tein levyn hankintapäätöksen. Youtubessa on muuten musavideoita.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Thestrals soul

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Heinäkuu 24, 2007, 20:42:32 »
Itsellä on nuo Silent force ja The heart of everything. Olen yrittänyt metsästää tuota Mother Earth- levyä kaupoista, mutta ei taida enään löytyä näiltä lakeuksilta.:D
Kun kuulin Our solemn hourin, niin se iski heti ja samaan kastiin menevät myöskin The heart of everything ja The truth beneath the rose. Uusin levy on täysin nappi ostos kyllä.

Awafansu

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Heinäkuu 30, 2007, 19:08:06 »
Omistan The Heart Of Everythingin ja The Silent Forcen ja ne ovat todella hyviä. Rakastan Sharonin ääntä, hän laulaa niin kauniisti. Lempparibiisini ovat Stand My Ground, Somewhere, It's The Fear, Frozen, Angels, Jillian, Our Solemn Hour ja Memories.

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #21 : Syyskuu 12, 2007, 19:10:30 »
Lainasin kirjastosta tuon The Heart of Everythingin. Hyvää kamaa. Paras uusi bändi minulle sitten Iced Earthin. Tähän mennessä suosikkeja ovat Our Solemn Our ja Hand of Sorrow. Pitää kierrellä levykauppoja entistä ahkerammin. Levy iski heti, mikä on aika harvinaista, kun kuuntelen bändiä ensi kertaa.
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Syyskuu 12, 2007, 19:32:22 »
WITHIN TEMPTATION! Hihhiii! Rakastan! <3 Lempibiisini on ehkä Angels... En osaa päättää. Levyjä mulla ei ole, mutta kaikki biisit on tietsikalla. Tykkään siitä miten korkeelta Sharon laulaa! <3
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2007, 19:37:54 kirjoittanut Vampyyrityttö »

Poissa Pöpi Profeetta

• Ennustelija
  • Vuotislainen
  • I see you...
« Vastaus #23 : Syyskuu 19, 2007, 18:08:43 »
Tänään lähti divarista mukaan Mother Earth seitsemällä ekulla. Olisi ollut myös tuo Silent Force ollut, mutta 9 euroa. En ole oikein ehtinyt kuunnella.

Edit: Tyhmä mielipide poistettu. Kiva levyhän tuo, pari keskitasoista, pari huonoa ja aika monta ihan hyvää.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2008, 18:29:45 kirjoittanut Pöpi Profeetta »
"That is not dead which can eternal lie
And with strange aeons even death may die"

H. P. Lovecraft

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #24 : Tammikuu 09, 2008, 03:35:08 »
Kuuntelen Within Temptationia aika harvoin, mutta se on minulle todella,todella rakas bändi. Tai ennemminkin suurin osa niistä biiseistä on minulle kovin rakkaita. WT on minulle aina ollut sellaista "masentelu musiikkia", kun on synkkä olotila niin sitten vaan kuuntelemaan WT:nia.

Ensimmäinen kappale minkä kuulin oli varmaan Stand My Ground, se on ihan hyvä kappale muttei missään nimessä kuulu lemppareihini, ja se ei aiheuttanut mitään salama rakastumista kyseisestä bändiä kohta. Sitten kuulin Angels ja sen jälkeen Memories ja olin kyllä myyty. Memories on edelleen yksi WT:n parhaimmista biiseistä, siihen liittyy aivan mielettömästi muistoja niiltä ajoilta kuin se tuli. Se on jäänyt kovin tärkeäksi, siinä on ihanat lyriikat. "Darling you know I love you till the end of time"
Angels on myös todella kaunis kappale, muita lemppareitani on vanhemmasta tuotannosta  Our Farewell, joka on muuten mielestäni yksi maailman kauneimmista kappaleista. Sitä kun kuuntelen niin se ravistelee ihan sisintä myöden, ihana.

I feel so lost when you are not by my side
But there's nothing but silence now

Toinen suosikkini on Bittersweet, se taisi olla ihan ensimmäisiä kappaleita mitä kuuntelin. Siinä on myös todella hyvät ja kauniit sanat Muutenkin ihastuttava, vaikka todella surullinen, mutta se on myös yksi kauneimmista kappaleista mitä olen koskaan kuullut. Sitten Somewhere kuuluu myös lemppareihini, myös hyvin kaunis kappale, ei ihan kärkipäässä listassani mutta hyvä kuitenkin.

Uusista ehdoton suosikkini on What have you Done- siinä on asennetta:) Nuo "vanha lempparini" ovat tuollaista herkistely musaa, mutta tässä on asennetta. Frozen on ihan kohtalainen ja tämä All I need- mitä radiossa soitetaan on myös yksi ehdottmista suosikeistani.

Tässä hypetyksestä kävikin varmaan selväksi että yksi lempi bändeistäni vaikka tulee harvoin kuunneltua.
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”