Kirjoittaja Aihe: Biisin ja artistin tunnistusta.  (Luettu 94049 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Suru

• keräkurmitsa
  • Sanomaton
  • *
    • Livejournal
  • Pottermore: ChestnutLeviosa81
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Biisin ja artistin tunnistusta.
« Vastaus #400 : Syyskuu 30, 2010, 02:44:34 »
aurinko on kuin suuri mandariini / niin suuri ettei sitä syödä voi

Muistaako joku sattumalta tämän... eh, ikivihreän lastenlaulun, joka tämän tästä soi päässäni, loppuja sanoja? Laulu on esitetty jollain jo aikaa sitten edesmenneellä Titi-Nalle-videolla, muistaakseeni Pikku Kakkosesta nauhoitetulla sellaisella.
“Älä näytä tuommoiselta, Korppu", hän sanoi. "Eihän tämä ole yhtään mitään. Paljon pahempaa on tulossa!”
- Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli

Poroneiti

• Ankeuttaja
« Vastaus #401 : Lokakuu 26, 2010, 21:20:49 »
Olen tässä pari viikkoa miettinyt erästä laulua. Siinä laulaan nainen suomeksi ja säestys on kitaralla ja pianolla soitettu, laulun välissä on todella kauniita piano-osuuksia. Laulun lopussa lauletaan jotakin sormuksen pujottamisesta sormeen ja väärästä kädestä. Koitin googletella, mutta eksyin lähinnä vain hääfoorumeille... :D Tietääkö kukaan biisiä?

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #402 : Marraskuu 08, 2010, 21:48:40 »
Olen tässä pari viikkoa miettinyt erästä laulua. Siinä laulaan nainen suomeksi ja säestys on kitaralla ja pianolla soitettu...
Marita Taavitsaisella on laulu Sormus kuin myös Anssi Kelalla. Kelan kappaleen kertosäe voisi sopia. Eräässä paikassa voi kuunnella :)
Ympyrän pinta-ala neliömetreinä ?

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #403 : Marraskuu 09, 2010, 15:57:57 »
Oon varmaan vuoden metsästänyt sen kappaleen nimeä/esittäjää joka soi suomen talentissa aina kun tuomarit esiteltiin. Viululla soitettu, todella kaunis kappale jossa ei laulettu ollenkaan. Aika mahtipontinen. Olen aika hakoteillä, kun ei ole edes videota tarjota, josta sen voisi tunnistaa taustalta. Mutta elän siinä toivossa että joku ihana sattuu tietämään kyseisen kappaleen...

// Se oli se! Jei! Vuoden oon tätä metsästänyt. Valeriana, oon sulle tuhannesti kiitollinen! <3
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2010, 16:06:53 kirjoittanut jerusa »
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #404 : Marraskuu 09, 2010, 23:31:39 »
En ole varma, muistanko oikein että siinä Talentissa olisi ollut Unelmien sielunmessu (Requiem for a dream) -elokuvan musiikkia. Pahoitteluni, jos muistan aivan väärin.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #405 : Marraskuu 13, 2010, 19:09:10 »
Mulla ois hakusessa kans yks biisi, mutta sen tuntomerkit on hyvin väkäiset. Olen kuullut kappaleen pari kertaa nrj:ltä. Se on jazz-tyyppinen, nais-laulaja. Yhdessä kohtaa sanotaan bad girl tai boy ja sit se toistetaan.

Saattaa olla kaukaa haettua, mutta sopiiko Anna Abreun - Bad girl? En jazz-tyyppisyydestä tiedä. :)
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #406 : Marraskuu 14, 2010, 02:00:44 »
Mulla ois hakusessa kans yks biisi, mutta sen tuntomerkit on hyvin väkäiset. Olen kuullut kappaleen pari kertaa nrj:ltä. Se on jazz-tyyppinen, nais-laulaja. Yhdessä kohtaa sanotaan bad girl tai boy ja sit se toistetaan.
Olisiko Alexandra & Flo-Rida Bad Boys ? Se kulkee sellaisella 60-luvun soul- rytmillä tumpa tumpa tumpa :)
Yes the bad boys always catching my eye...

Poroneiti

• Ankeuttaja
« Vastaus #407 : Marraskuu 23, 2010, 20:46:07 »
Olen tässä pari viikkoa miettinyt erästä laulua. Siinä laulaan nainen suomeksi ja säestys on kitaralla ja pianolla soitettu...
Marita Taavitsaisella on laulu Sormus kuin myös Anssi Kelalla. Kelan kappaleen kertosäe voisi sopia. Eräässä paikassa voi kuunnella :)

Ei ole kumpikaan näistä, kappale on huomattavasti surumielisempi ja akustisempi... Ja laulaja oli myös aivan varmasti nainen :D

muoks. Emma Salokoskihan se, iso kiitos ja kumarrus!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2010, 15:13:25 kirjoittanut Poroneiti »

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
« Vastaus #408 : Marraskuu 23, 2010, 21:29:08 »
poroneiti: olisiko etsimäsi kappale emma salokoski ensemble - väärä valssi?
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #409 : Marraskuu 24, 2010, 00:33:41 »
Mulla on nyt yks biisi taas hukassa. Kuulin sen pitkästä aikaa viikonloppuna baarissa ja olin ihan unohtanu jo kyseisen biisin olemassaolon vaikka pienempänä tykkäsin siitä ihan kauheesti. Oisko 90-luvulta peräsin. Tiedän, että se biisi löytyy mun Hits for Kids 1-levyltä, mutta kyseinen levy on kotona Suomessa ja pääsen sen luo vasta kuukauden päästä. Laulajana on nainen ja sen ääni on vähän sellainen savuinen, you know. Biisi on myös aika keinuvainen ja vähän semmonen "paksu". En muista sanoista kauheasti, siinä muistaakseni toistettiin aika paljon "remember" sanaa alussa.. Vähän huonot tuntomerkit, mut jos joku sattuis biisin tietämään, ni oisin kovin kovin kiitollinen ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #410 : Marraskuu 24, 2010, 07:22:43 »
Famen teema?
remember my name?

siitähän meinaan kaksi versiota.

/ohi tämä etsintä minkä tähän muoksin. LÖytyi..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2010, 21:42:40 kirjoittanut Affu »
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Marsi

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #411 : Marraskuu 24, 2010, 09:55:41 »

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #412 : Marraskuu 26, 2010, 23:34:22 »

Ei ole kumpikaan näistä, kappale on huomattavasti surumielisempi ja akustisempi... Ja laulaja oli myös aivan varmasti nainen :D
muoks. Emma Salokoskihan se, iso kiitos ja kumarrus!
[/quote]

Juu, huomasin kyllä Anssin ja mahd. Emman eron ;P mutta arvelin josko joku olisi tehnyt version :)

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #413 : Tammikuu 14, 2011, 12:39:36 »
Mikä on se suomalainen metallibiisi, jonka musiikkivideossa on koira ja pappa saaristossa?
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
« Vastaus #414 : Tammikuu 14, 2011, 16:46:05 »
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #415 : Helmikuu 11, 2011, 21:43:51 »
Mikä biisi soi tässä trailerissa http://www.youtube.com/watch?v=OlhLOWTnVoQ kohdasta 1:37 lähtien? Kiitos paljon jos joku osaa auttaa :--)

// muoks. Kiitti, Raitasukka! enpä muuten tajunnut kattoa kommentteja sen kummemmin :--)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2011, 22:24:59 kirjoittanut tulppaanipenkki »
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #416 : Helmikuu 11, 2011, 22:18:50 »
Mikä biisi soi tässä trailerissa http://www.youtube.com/watch?v=OlhLOWTnVoQ kohdasta 1:37 lähtien? Kiitos paljon jos joku osaa auttaa :--)

Band of Horses - The Funeral

Itse asiassa se kerrotaan tuossa videon kommentissa, joka on saanut eniten peukkuja. ;)

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #417 : Helmikuu 11, 2011, 23:26:19 »
Mulla on ollu ny yks biisi hukassa jo pidempään ja todennäkösesti se hukassa pysyykin. Ajattelin silti kokeilla, jos joku teistä sattuisi kyseisen biisin tietämään :) En muista itse biisistä oikeastaan mitään, muuta kuin että tykkäsin siitä ihan kauheasti kersana! Se löytyi yhdeltä vanhalta C-kasetiltani, joka ilmeisesti on tullut joskus jonkun Barbien mukana. Voi tosin olla, että se on ostettu ihan erillisenä. Olen ollut hyvin nuori kun olen sen saanut, joten en voi muistaa. Ilmeisesti siinä kasetilla kuitenkin mukamas laulaa Barbie (ei mitään hajua kuka oikea esittäjä saattaisi olla) ja biisi on vähän kasarityylinen. Oikeastaan tuolla kasetilla oli yhteensä kolme biisiä, eikä mikään niistä ollut kokonainen. Ja kasetti oli pinkki ^^ Äiti joskus epähuomiossa heitti tuon kasetin roskiin, kun selvi vanhoja romuja. Tulin siitä hyvin surulliseksi :( Suuri kiitos, jos joku osaa auttaa! ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #418 : Helmikuu 12, 2011, 01:47:25 »
Sellainen Barbie- nuken kimallebändi kuin Barbie and The Rockers on/oli olemassa, kipaleista en osaa sanoa mutta ehkä nimi auttaa :)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #419 : Maaliskuu 11, 2011, 15:56:47 »
Tietääkö joku sellasta en muista mistä olen kuullut mutta siinä oli aluksi jotain vähän niinkun siipien lepatusta ja sit sellanen alkusoitto pianolla ja sitten joku nainen laulaa ja en muista sanoja. Tosi nukuttava biisi.

-Tassu

//Löysin jo sen
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2011, 16:45:48 kirjoittanut tassutöppönen »
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #420 : Maaliskuu 11, 2011, 17:59:59 »
Mitenkäs tällanen biisi:
"minä halkean"
o_o
siinä vaan hoilattiin että" minä halkean " muuta mä en tajunnut, bongailin siitä sanoja, mutta en kuullut yhtään, se oli aamunavauksessa... -.-'
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa suosanteri

• Vuotislainen
« Vastaus #421 : Maaliskuu 15, 2011, 02:07:37 »
Mitenkäs tällanen biisi:
"minä halkean"
o_o
siinä vaan hoilattiin että" minä halkean "

Olisiko Tv-resistori - Puhalla, tai halkean

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #422 : Maaliskuu 15, 2011, 07:59:49 »
Mitenkäs tällanen biisi:
"minä halkean"
o_o
siinä vaan hoilattiin että" minä halkean "

Olisiko Tv-resistori - Puhalla, tai halkean

JOo, kyllä. o__o
Kamalan ahdistava kappale, ihankuin raiskattaisiin nintendopeli sähkörumpujen kanssa o_O
Skäbädäm.
Ananas.

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
« Vastaus #423 : Maaliskuu 24, 2011, 20:50:26 »
Olen yrittänyt pähkäillä tätä jo ikuisuuden, ja tässä vaiheessa olen valmis pyytämään apua muilta. Eli levy on kateissa! En tiedä artistia, en levynnimeä saati genreä, mutta kansikuvan muistan jotenkuten: se on jonkinlainen läpileikkaus kerrostalosta, ja se on enimmäkseen harmaasävyinen. Noissa kerroksissa taisi olla joitain ihmishahmoja, muistaakseni ihan värikkäissä vaatteissa, jotkut taisivat istua sohvilla. Muistan nähneeni levynkannen Mix-nimisen lehden levyarvostelupalstalla joskus vuosien 2002-2007 aikana (siis ennen kuin lehden nimi muutettiin muotoon Miss Mix).

Vähän epätoivoinen yritys, mutta minua on jo pitkään vaivannut, että mikä levy on kyseessä. :D

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #424 : Maaliskuu 28, 2011, 01:51:27 »
Muistan, että näin pienenä tällaisen musiikkivideon usein tv:ssä. Nyt sitten mietin että mikähän biisi siinä soi...

Eli biisi on instrumentaalinen, nopeatempoinen ja hyvin yksitoikkoinen. Videossa mies ja nainen jahtaavat toista naista. Tyypit juoksevat kaupungin halki, välillä tulee hidastuksia kun joku hyppää vaikka aidan yli. Jossain vaiheessa tulee koira, joka haukkuu lujaa. Lopulta pakeneva nainen pääsee satamaan ja johonkin veneeseen, ja häntä jahdannut nainen tulee sinne myös mutta onkin tämän ystävä/rakastettu tms.. Mies joko ammuttiin tai hän jäi muuten vain rannalle.

Eli tosiaan aika pienenä muistan tämän nähneeni, eli kuvauksessa voi olla virheitä. Mutta tunnistaisiko kukaan? :D

//Sehän se on! Kiitoksia kovasti, Arende. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2011, 20:08:41 kirjoittanut Hirmu »