Kirjoittaja Aihe: The Pursuit of Happyness  (Luettu 694 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Carola

• Tiikerinkultainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • journal
  • Tupa: Korpinkynsi
The Pursuit of Happyness
« : Helmikuu 06, 2007, 00:11:53 »
Tama elokuva tulee Suomessa ensi-iltaan 9.2. eli aivan kohtapuoliin, joten pitaahan sille oma topicci tehda.

Ohjaajana toimii Gabriele Muccino (The Last Kiss, Remember Me, My Love) ja paaosissa naemme Will Smithin ja hanen poikansa Jaden Smith. Elokuva perustuu loyhasti tositapahtumiin, ja kertoo Cristophen Gardnerin elamasta. Tapahtumat sijoittuvat San Fransiscoon. Chris on afrikkalaisamerikkalainen kauppias, (homm, vaikeaa keksia suomenkielisia termeja, anteeksi oikein paljon) joka yrittaa pitaa leivan poydassa. Se on kuitenkin kovin hankalaa, silla kovin moni laakari ei kiinnostu hanen kaupittelemastaan vempeleesta, jolla mitataan luiden tiheytta. Elokuva kertoo Chrisin vaikeuksista turvata elanto ja samalla toimia hyvana isana pojalleen. Kauhean paljon ei tassa voi kertoa, ettei elokuvanautinto keneltakaan pilautuisi, mutta sen verran voi sanoa, etta kyseessa on vakavahenkisempi elokuva, kuin Will Smithin aikaisemmat nayttelijantyot.

Nain elokuvaa odotellessa, luuletteko, etta Will Smith pystyy tekemaan ns. vakavampia roolisuorituksia, vai onko han ikuisesti sama koomikko? Miten suhtaudutte siihen, etta han nayttelee yhdessa poikansa kanssa? Aiotteko kayda katsomassa?

Itse katsoin elokuvan tuossa tammikuussa, ja taytyy sanoa, etta oli paras nakemani leffa pitkaan aikaan. Suosittelen katsomista kaikille. (mainostan? minako? ehen.) Ja ensi-illan jalkeen kaikenmoinen keskustelu on tietenkin helpompaa.
Quid times?
Snape is a steamy pile of buffalo pucky
Rip off the Wings of a dragonfly

Poissa Tunturipöllö

• Tuplanolla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • That last hand... nearly killed me.
Re: The Pursuit of Happyness
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2007, 19:26:35 »
Odottelen jonkin verran. Ohjaaja on melko tuntematon, vain The Last Kissista olen jotain kuullut kun elokuvan amerikkalaisversiosta lueskelin. Traileri nosti ennakko-odotuksia, pari aika hienoa kohtausta vaikuttaisi olevan tulossa.

Will Smith on aliarvostettu näyttelijä. Tuskin kovin moni edes tietää hänen olleen muutama vuosi sitten ehdolla oscar-palkintoon elokuvasta Ali. Trailerin ja ennakkoklippien perusteella on jälleen hyvä roolityö tulossa.
Shaken, not stirred.

Jenacia

• Ankeuttaja
Vs: The Pursuit of Happyness
« Vastaus #2 : Helmikuu 21, 2007, 10:17:17 »
Minä olin katosimassa kyseisen elokuvan ystävänpäivänä ja todellakin yllätyin tuosta kyseisestä roolisuorituksesta. Will Smith ei pelleillyt kuten kaikissa muissa elokuvissaan, vaan onnistui mielestäni todella välittämään tunnetiloja katsomoon.
Onhan jokaisessa elokuvassa ainakin joku juonenkäänne, minkä tulee arvaamaan, mutta tässä kävinkin niin, että kun elämää kuvattiin niin todentuntuisesti, kaikkien vastoinkäymisten kanssa, en minä itse olisi ainakaan olisi ollut aivan varma onnellisesta lopusta.
Lopuksi vielä, Jaden Smith hurmasi todentotta.