Kirjoittaja Aihe: Viisasten kivi -peli  (Luettu 32247 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mew

• Ankeuttaja
Viisasten kivi -peli
« : Helmikuu 04, 2007, 21:05:08 »
Kaikista muista Harry Potter-peleistä olen jo huomannut keskusteluita täällä, mutta en Viisasten kivestä.
Mitä mieltä olette pelistä? Liian helppo vai liian vaikea?
Keskustellan täällä!

Omasta mielestäni peli on liian helppo. Haasteet ovat lyhyitä eikä grafiikkakaan ole hyvää. Pelissä ei myöskään voi vaellella kunnolla ympäri koulua, vaan peli etenee jämtisti asiasta toiseen.

Olen pelin aivan loppuvaiheessa. Nyt hävetää, mutta en ole vieläkään päässyt sitä Orave ja peili-kohtausta läpi. Harry vain pyörtyy aina, kun olen saannut Oraven kuntopalkista noin puolet pois :(

//HUOM! Tämä keskustelu on tarkoitettu nimenomaan keskusteluun Harry Potter ja viisasten kivi -pelistä (tietokone & konsolit). Jos tarvitset apua tai vinkkejä johonkin vaikeaa kohtaan, suuntaan pelivinkkitopikkiin! Keskustelun iloa:) -C'anossa

//Kaikki pelialustat keskustelun alla -MP
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2009, 11:26:29 kirjoittanut C'anossa »

Poissa Kira

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Viisasten kivi-peli(PC)
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2007, 20:15:06 »
On kyllä syntisen helppo peli, jota tehdessä fanit on aliarvioitu liiankin ronskisti. Itselläni ei enää tätä peliä ole, sillä myin sen kirpputorilla ja aika nopeasti se uuden onnellisen omistajan löysikin.
Monta kertaa tuo on kuitenkin läpi pelattu, (lukemattomia kertoja, että olen jopa kyllästynyt koko peliin) ja ennätykseni on pelin läpi saaminen yhdessä päivässä. Huispaus ja muu luudalla lentely on pelissä toteutettu puolestaan vähän liiankin hankalasti, jämähdin aina niihin huispauksiin joksikin aikaa puhumattakaan siitä viimeisestä Voldemortin kohtaamisesta. Sen peilin kanssa sai temppuilla todella pitkään ja lopulta turhautumiseen asti. -.-
Eniten pelissä pidin siitä kirjastossa seikkailusta ja Voron karkuun juoksemisesta. :D

Gluubori

• Ankeuttaja
Vs: Viisasten kivi-peli (PC + muut)
« Vastaus #2 : Kesäkuu 27, 2007, 11:15:58 »
Jep tuo peli oli kyllä helmi kun ilmestyi ja sitä tuli pelattua TODELLA paljon mutta jäi jalkoihin kun Salaisuuksien kammio ilmestyi. Pelin hyvät puolet olivat luudalla lentely ja erityisesti hiippailu siellä kirjastossa ja peikkoa pakoon juoksu ja kerrankin suomenkielinen ääninäyttely oli parempaa kuin englanninkielinen. Huonoja puolia oli loitsujen vähyys ja pelialue oli ärsyttävän pieni. Musiikki oli myös aika hyvä niinkuin Potter peleissä yleensä on.
Tällähetkellä peli kerää pölyä hyllyssä mutta ehkä vielä joskus....

Astarak

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2007, 13:36:47 »
Oli hyvä peli ja sai kyllä iloa irti. En ole itse koskaan tuota peliä omistanut, mutta serkulta aina joskus lainaksi sain. Voisi vain sanoa, että huispaus oli vähän tönkkö, mutta ainakin se oli mukana peleissä. Sillä Salaisuuksien kammion jälkeen koko huispausta ei ole peleissä ollut. Suoranainen pettymys sinänsä. vaikka sille tehtiinkin ihan oma oliks se nyt "huispaus kautta aikain" vai mikä se peli oli.
Silti huispaus kuuluu näihin. Hyvä peli tuo VK, nykyään ehkä tylsä.

Maldiva

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 17, 2007, 17:37:06 »
Olen pelannut pelin demoa, ja minusta se on oikein kiehtova, tosin en pääse kuin siihen asti kun Harry on luovuttanut ne timanttihommelit (vai oliko ne jotain karkkeja?) Fredille ja Georgelle ja sitten peli tyssää kortin oton jälkeen. En tiedä kuuluuko niin tapahtua, vai olenko tehnyt jotain väärin. Tietokonepelit ovat muutenkin lähellä sydäntä - erityisesti seikkailut. Nyt haluaisinkin tämän omaksi, mutta sen löytäminen taitaa olla aika vaikeaa. Mistään en ole löytänyt tähän mennessä, kirpputorit ja muutamat isommat kaupatkin on tullut kierrettyä.

Poissa Mewwu

• Saippuakupla
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Heinäkuu 17, 2007, 17:59:57 »
Olen pelannut pelin demoa, ja minusta se on oikein kiehtova, tosin en pääse kuin siihen asti kun Harry on luovuttanut ne timanttihommelit (vai oliko ne jotain karkkeja?) Fredille ja Georgelle ja sitten peli tyssää kortin oton jälkeen. En tiedä kuuluuko niin tapahtua, vai olenko tehnyt jotain väärin. Tietokonepelit ovat muutenkin lähellä sydäntä - erityisesti seikkailut. Nyt haluaisinkin tämän omaksi, mutta sen löytäminen taitaa olla aika vaikeaa. Mistään en ole löytänyt tähän mennessä, kirpputorit ja muutamat isommat kaupatkin on tullut kierrettyä.

juu, löytäminen taitaa tulla hyvinkin vaikeaksi, vanha pelihän tuo jo on.
Eipä kai auta sinun muu kuin jatkaa kirpputoreilta etsiskelyä, sillä sieltä sen todennäköisimmin löytää, jos löytää.
Kannattaa myös kysellä vaikkapa huuto.netistä, jos siellä jollakulla sattuisi olemaan myytävänä.
I'll come back you. I promise.

Sihaya

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Tammikuu 22, 2008, 20:39:10 »
Itse alottelen uudelleen tota Viisasten kivi peliä, rakastan huispausta, varsinkin jos saan puuskupuhin loppuotteluun ja se on yöllä!! Se on aivan ihanaa, mut se tulee ehk kerran 20 pelin aikana tai jtn niin sitte siin menee kauheesti aikaa.. Tykkään kans hiippailla voron ohi viemään norbertti :) Ainut vika on, tai se tulee aivan törkeen hyvin esille, ku oon pelannu FK:taa et Viisasten Kivi on niin älyttömän rajottunu, ei pysty tekee muutku ne, mitä on ennalta määrätty :/ Tietty se sillon oli mahti, kun se tuli ;P

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2008, 14:51:49 »
Suosikki Potter-pelini PC:lle, jonka omistan (salaisuuksien kammio on paras, mitä olen kaverilla vuosia sitten pelannut). Olen pelannut läpi ainakin 20 kertaa ja joka kerta etsinyt uusia bugeja ja salaiasuuskia harrysuperjumpilla : D Tylypahkan katolla on mahtava kävellä ja löysin kerran haarniskan, johon voi tehdä rajattomasti kumoitusta. Olen löytänyt kaikki velhokortitkin kerran, muistaakseni...

Tykkään kahdessa ensimmäisessä Potter-pelissä siitä, miten niissä on panostettu velhokortteihin. Muissa ne löytää tolkuttoman helposti. Tylypahka on sopivan pieni, eikä mitään jättimöhkäle niin kuin feeniksin killassa, ja peli on täynnä hyvää surkuhupaisaa läppää, kun kaikki on toteutettu surkeasti. Huispaus on viisasten kivesäs myhös parasta ;)

Playsataion-versio... on järkyttävä. Mutta salaisuuksien kammion PS-versio on melko legendaarinen ainakin minun kaveripiirissäni ("Hei Harry! Minä olen Kolin Kriivi :'D). Pelissä ei ole mitään järkeä ja velhokortteja ei vain löydy, minulta jää aian 3 puuttumaan >_<.

Gluubori

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Helmikuu 09, 2008, 17:50:55 »
Tuolla koodeja. Ja sitten vielä niille jotka ihmettelevät että mikä näppäin on tuo ~ . Sitä ei ole suomalaisissa näppäimistössä tuollaisenaan vaan se on ykkösen vasemmalla puolella oleva näppäin.

Poissa maisamiisa

• TYM-
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Helmikuu 13, 2008, 16:14:29 »
Gluboori rakkaani, kerro mihin ne koodit pitää kirjoittaa!! joohan? *katselee toiveikkaana näyttöään* haluu tiätää!!

se peli on aika huono, ainakin nyt kun olen palannut FK:ta. mutta vaikeampi tuo on ehkä vähän, ainakin minun pienelle päälleni ;) se peikko-kohta on kiva, se mis pitää juosta sitä karkuun. inhoon sitä kirjastokohtaa, en oo koskaan päässy läpi. ja se Kalkaroskohta on NIIN pelottava, se mis on verinen paroni. peli hävitti kaikki tallennukset, joten nyt olen siinä Kalkaroksen kohdalla. olen iha kauhuissani aina :D mut pistän siskon pelaamaan läpi niin ei tarvii kuolla kauhusta :D
'cause baby you weren't the first or the last or the worst, SHAKE IT

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
Vs: Viisasten kivi-peli ps2
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2008, 06:48:58 »
 Juuh olen kyllä pelannut sitä myös pc lainasin ystävältäni ^^ pääsin siihen oravea vastaan mutta siihen se sitten tyssäsi .....sitten joku vuosi taakseppäin löysin pelin joltain netti sivulta jos tilasin sen mitään aikailematta ^^ siis pskakkoselle....pelissän on suhkot hyvä grafiikka mutta kaipasin siihen sitä suomen kieltä mikä oli välillä suorastaan pelottavaa tuossa tietokone versiossa
dataa kotona ja koulussa

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Toukokuu 11, 2008, 18:42:57 »
harrysuperjump kirjoitetaan näppäimistöllä peli tilassa. Se pitää kirjoittaa todella nopeasti eikä virheitä saa tulla. En käsitä miten siinä voi olla vaikeuksia, minulla toimii aina. Pelin elinikä harrysuperjumpin jälkeen on loputon, löytää aina uusia salareita :) Sousikkini ovat linnan katto, oikotie suoraan kasvihuoneille ja haarniska, johon voi tehdä rajoittamattomasti kumoitusta.

Nostaa hattua EA:lle rahastuksesta? o_O

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 15, 2008, 17:49:48 »
Harry Potter ja viisasten kivi on just paras. Silloin, kun meidän peli vielä toimi, niin saatoin viettää melkein koko päivän sen kimpussa. Oon pari kertaa päässyt pelin kokonaan läpi, ja mielestäni peli on ihan ookoo. Ei mitenkään liian helppo ollut ainekaan kaksi vuotta sitten, vaan juuri sopivan haastava. Hankkeissani on Harry Potter PC - peli boxi, jossa on kaikki: Viisasten kivi, Salaisuuksien kammio, Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari. <3 En malta odottaa, että saan sen käsiini. ;)

Sims

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Kesäkuu 12, 2008, 18:39:15 »
Itse ostin pelin 2,95 € Homeenter Filmclubista

Samoin, oli pakko ku oli noin halpa. :D
Olin kyllä vähän pettynyt pelin loputtua, kun koulussa ei voinut enää seikkailla ja etsiä velhokotteja ym. Pelissä ei oikein ollut edes tilaisuutta kuljeksia vapaasti. Lisäksi ärsyttää alun ja lopun "tarinat" ja hahmojen puheet, kun niitä ei voinut ohittaa (vai voiko? En ainakaan tiedä kuinka). Peli oli myös turhan helppo. Huispaus oli positiivinen yllätys, kun luutaa sai ohjata itse, toisin kuin salaisuuksien kammiossa. Tulispa puoliveriseen prinssiin kunnolla huispaamista, kun sitä on ollut niin vähän edellisissä peleissä.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Kesäkuu 15, 2008, 23:53:49 »
No voi...kakku. Äiti on menny heittään uusimman lehden roskiin. 8D Mun pitäis varmaan olla surullinen, mut ei kyl jotenkin oo sellanen fiilis. Meillä on kyl toi peli, mutta se ei toimi. ;( Tottakai säilytän sen. Hiano koriste. :) Ennen se toimi, mut ku veli naarmutti sen niin pahasti (en syytä sua oi armas veljeni). Jöö...no pitää mennä kyylimään sitä jostakin. Puolenkuun Peleistä saa alle 40 eurolla sellatteen paketin, missä on ne kaikki neljä ekaa peliä. Nam...pitäis varmaan tilata. ^^

tuppi

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Heinäkuu 10, 2008, 17:55:17 »
Tää on vähän tyhmä kysymys,mut kumpiko Viisasten kivi peli on parempi ps2 vai pc??

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Heinäkuu 10, 2008, 22:06:16 »
Tää on vähän tyhmä kysymys,mut kumpiko Viisasten kivi peli on parempi ps2 vai pc??

mun mieles PS2-versio on parempi, mut kyl sitä PC-versiotakin pelaa.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Smelli

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Elokuu 22, 2008, 21:34:28 »
Tietääkö kukaan saisiko jostain Vantaan lähettyviltä kyseistä peliä. Olen yrittänyt etsiä, (toisin sanoen kolunnut joka ikisen kaupan läpi) mutta en löydä mistään.

Boogey

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Lokakuu 19, 2008, 21:52:49 »
En nyt keskustelu läpi jaksanut lukea, mutta onko kukaan käyttänyt pelin aikana koodeja? Velejni rupesi selittämään niistä ja mielenkiinnolla kokeilin. Koodejahan ei oikeastaan tarvi, koska pelin pääsee niin helposti läpi, mutta tässä sellaisille jotka haluavat kokeilla:

HARRYNORMALJUMP
= Harry hyppää tavallista korkeamman ja pidämmälle menevän hypyn.

HARRYSUPERJUMP
= Harry hyppää AIVAN valtavan loikan, jolla pääsee niin Tylypahkan katolle, kuin erilaisiin paikkoihin hakemaan puolet helpommin velhokortteja. : DD

HARRYFULLENERGY /-POWER
= Energia tulee täyteen.

Tobias

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Helmikuu 06, 2009, 13:40:35 »
Mulla on joku HP VK peli PS1. Liekö sama, josta täällä jo puhutaan siitä en oo varma. Mut jos se on liian helppo, nii sit se on sama peli. Mun mielestä pelin hankalin juttu on ku luudalla lennetää, nii ylöspäin ohjaimella on ylös ja toisin päin ku oon tottunu ylös on alas ja alas on ylös. J a luulenpa et on niin vanha peli, että ei saa xboxille. Oon nahny ainoostaan jonkuu pelin PC ja PS2 ton mun pelin lisäks. Mut sain ton pelin Venäjält et se voi olla, joku ihan outo peli.

Jaaha, saakohan tosta mitää selvää. :?

pottis

• Ankeuttaja
Vs: Viisasten kivi -peli
« Vastaus #20 : Heinäkuu 02, 2009, 13:12:36 »
Kaikki väittää tota peilikohtaa vaikeeksi... Pääsin sen ite läpi näiden perusteella todella nopeasti n.30min ja ei se ollut vaikea. Ku tajuaa mitä pitää tehdä niin kyllä se siitä. :) Tuolla se on pölyytymässä ja tallennukset poistettu muistikortilta uusien tieltä. Ehkä joskus pelaan vielä, tuskin. Harmillinen isku tapahtu sillon sinä päivänä ku ostin, ja pääsin jo aika pitkälle, johonkin liemien valmistusaineiden keruu kohtaan tai pitemmälle ja peli tilttasi. Koska siinä ei ole automaattista tallennusta, piti alottaa alusta. :D

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Heinäkuu 26, 2009, 17:59:10 »
Vieläkin haluaisin niin kovasti tämän pelin PS1:lle.PS2 versio mulla on.Olisko jollain vinkkejä mistä tämän löytäisi PS1:lle nimenomaan.En oo itse löytänyt Tiltin pelikaupasta enkä Game Spotista(en tiedä oikeen ton jälkimmäisen nimestä,itiksessä kumpikin silti on).Nettikaupatkin käy(pitää olla luotettava).Uskolliset vuotislaiset,auttakaa!

Huuto.net tai eBay perhaps?

Onks ne luotettavia?Kokemuksia,tietoa?Ja muuten tilasin juuri Huuto.netistä.Kauanko se toimitus kestää,jos se tuote sijaitsee Kuopiossa ja se tulee Helsinkiin?Tietoa,arvauksia,kokemuksia?Erittäin mahtavaa,jos kaikki menee nappiin ja saan haaveilemani ja kauan pois myymäni pelin.Hyvät muistot.Tiiän,et peli on helppo ja lyhyt.Mä vaan pidän siitä enemmän kuin PS2 versiosta,tunnelma,oppitunnit(mukavan simppelit nappulan painamistehtävät).Grafiikkakaan ei oo mitään hyvää.Silti en kadu yhtään.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 26, 2009, 20:38:23 »
Minulla on kotona peli PC:lle, ja peliä ei voi pelata pitemmälle sen jälkeen, kun on juossut jättiläistä karkuun, kun koneen näyttö menee pimeäksi, eikä mitään tapahdu tai ei tule mitään videota. Kerran löysin pelin uutena Play Station 2:lle K-Citymarketista, mutta samalla olisi pitänyt ostaa Salaisuuksien Kammio -peli, koska se oli samassa paketissa, ja kotona on jo se.

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #23 : Heinäkuu 28, 2009, 14:05:27 »
Mulla on viisasten kivi ps1 ja ps2. Peli (ps1) on ihan kiva, mutta nyt on alkanut kyllästyttää, sillä se on pelattu jo aika monta kertaa läpi.
Peli on melko helppo, grafiikka on mitä sattuu. Pelatessa ärsyttää vähän se, kun Harry hyppää itsestään juostessaan jonkun reunan yli. Loitsiminen on tosi helppoa, käytetään vain yhtä nappia, mikä myös sattuu hieman häiritsemään. Tylypahka ei ole kovin laaja, vaikka muutama salakäytävä löytyy. Huispauksessa on melko hankalaa osua niihin renkaisiin. Voldemortin (ja Oraven) kanssa taisteleminen oli aika vaikeaa ennen kuin sai selville, mitä kuului tehdä. Loitsujen oppiminen ja taikajuomien keittäminen käy nappuloita näpyttämällä tietyssä järjestyksessä.

Mulla on myös salaisuuksien kammio ps1 ja ps2.   Oikeastaan melko samantapainen peli kuin viisasten kivi.
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Heinäkuu 30, 2009, 19:28:47 »
Eilen tuli postissa tää VK-ps1 peli.Pelin grafiikka on huonoa(kuten odotinkin).Pelissä opittavia loitsuja ei käytetä kuin pari kertaa,paitsi Kumoitusta(Flipendo).Suomenkieliset äänet on aika kamalia(paitsi Hermionen ja McGarmiwan ja ehkä Kalkaroksen).Oppitunnit on kivoja,helppoja perusnapinpainallus juttuja.Lisäksi Tylypahkassa(ps1) ei oo liikkuvia portaita.Kaikesta huolimatta,peli on koukuttava ja kiva.3 luutaa

Jul

• Ankeuttaja
« Vastaus #25 : Heinäkuu 30, 2009, 19:56:25 »
Juu, mullakin löytyy kaikki HP -pelit playstationille. Tuossa noin viikko sitten innostuin taas hakkaamaan Viisasten Kiveä ja kuinka ollakkaan: peli tilttasi liemutuntien alkuun. Kylläpä harmitti sillä todella odotin "viimeistä koitosta" ja shakkilautaa yms.

Tietäisikö kukaan mistä voisi ladata HP: VK pelin PC:lle? Ilmaiseksi siis? :) Uskon että saisin sen torrentilla helpostikin, mutta epäröin sillä uskon että on suuri todennäköisyys että saan kaupan päälle pari virusta taikka vakoiluohjelmaa... 

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 30, 2009, 20:05:57 »
Juu, mullakin löytyy kaikki HP -pelit playstationille. Tuossa noin viikko sitten innostuin taas hakkaamaan Viisasten Kiveä ja kuinka ollakkaan: peli tilttasi liemutuntien alkuun. Kylläpä harmitti sillä todella odotin "viimeistä koitosta" ja shakkilautaa yms.

Tietäisikö kukaan mistä voisi ladata HP: VK pelin PC:lle? Ilmaiseksi siis? :) Uskon että saisin sen torrentilla helpostikin, mutta epäröin sillä uskon että on suuri todennäköisyys että saan kaupan päälle pari virusta taikka vakoiluohjelmaa... 

Vaikka eihän Playstationilla ole kuin VK ja SK,vai mitä?

Jul

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Heinäkuu 30, 2009, 21:25:14 »
Lainaus
Vaikka eihän Playstationilla ole kuin VK ja SK,vai mitä?

Niin siis kakkosesta ja ykkösestä puhuin.

Lainaus
Mitä tulee tuohon latailuun niin ei. Kaupasta löytyy alle kympillä. Mutta tuskin tarvitset uutta peliä, koita asentaan uudelleen tai aloita peli alusta.

Miksei? :D Ja voin kertoa, että tuo levyni on todella naarmuuntunut, eikä uudelleen aloittaminenkaan onnistu sillä se stoppaa aina samaan kohtaan. Tarkemmin ajatellen oli yllätys että pääsin edes niinkin pitkälle kuin liemitunteihin asti. :)

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Elokuu 07, 2009, 13:13:18 »
Ostin Viisasten Kivi -pelin eilen Play Station 2:lle, mutta samassa täytyi ostaa se Salaisuuksien Kammio -peli, mutta ne olivat aika halpoja. Pelistä olen pelannut nyt jotakin 19%, ja se on ollut hyvä, tähän asti.

Se onkin hyvä.Parempi kaikin puolin kuin PS1 versio(vaikka toisin aluks väitinkin).Parempi grafiikka,musiikki(sitä on harvakseltaan PS1 versiossa),enkunkielinen(ne suomenkieliset äänet on kauheita).Pelattavuus on parempi ps1:lla:kivemmat tehtävät ja se on rennompi ja loppuhuipennukseen on panostettu,viisasten kivi-esteet(niitä on enemmän PS1:llä,siis tosi hyvä).Silti PS2 versio on parempi mun mielestä.:)

lankarulla

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Elokuu 27, 2009, 21:58:09 »
Itse ostin tuon kyseisen pelin tässä vähän aikaa sitten PC:lle. Ihan tuurilla kyllä löysin kaupasta, mutta samalla piti sitten myös ostaa SK, AV ja LP. Tosin eipä tuo mitään, ei minulla niitä vielä tietsikalla ole.
Peli aiheuttaa minulle vähän ristiriitaisia tuntemuksia, välillä saa oikein makeat naurut, mutta välillä idea kyllä oikeasti toimii. Tosin ensin erehdyin asentamaan pelin suomeksi, ja puhe oli vielä karmivampaa kuin LP:ssä... Sain siitä traumat.
Mutta itse peli oli kyllä ihan kiva. Loitsujen opettelu oli tosi hauskaa ja loitsimissysteemikin oli ihan kiva. Tosin Fred ja George aiheuttivat jo miltei päänsärkyä. Aina se sama puhe ja ilmestyivät ties mistä. Ikimuistoisin on se, kun joskus ilmestyivät maan alta...
Huispaus oli ihan kammottavaa ykkösessä. Siepin perässä oli kamalan vaikea pysyä.
Peikko-kohtauksesta sain kyllä mehevät naurut. Se muistutti ihan Aku Ankka-pelin takaa-ajokohtauksia.
Ja lopputaistelu oli kyllä vaikea. Piti yrittää ainakin kakskyt kertaa ennenkuin onnistui. Ja kun aina piti katsoa se sama pätkä uudestaan ja uudestaan...

pimboli

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Syyskuu 02, 2009, 08:50:05 »
En kyllä  nyt tiedä laitanko kysymykseni oikeaan paikkaan, mutta kysyn kuitenkin =)
Onko missään Harry Potter pelissä ollu että Harry menee sinne irvetaan ja siellä keräilee kärryllä rahaa? Muistelisin joskus pelanneeni tuollaista, muuta ei
aavistustakaan mikä peli olisi ollut kyseessä.... Jos sellaista peliä nyt onkaan, jospa olenkin nähnyt unta....
Muistelisin että se olisi ollut viisastenkivessä, mutta ostin tuon ps1 version eikä sitä ainakaan siinä alussa ollut....
Mutta jos joku osaisi auttaa niin olisi kiva =) ei tarvitsisi pähkäillä enää asiaa =)

Conva

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Syyskuu 02, 2009, 14:53:10 »
Ihan oikein muistat :) Muistaakseni irvetakohtaus on suunilleen puolessa välissä peliä, kun lähdetään Hagridin kanssa Viistokujalle. En nyt muista minkä tehtävän jälkeen tämä tuli kun on viime pelikerrasta jo vähän aikaa, mutta suunilleen siinä puolessa välissä tosiaan :)

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Lokakuu 19, 2009, 19:27:29 »
Siis kyseessähän on aika vanha peli ja grafiikat on parantuneet huomattavasti nytkun ollaan jo peleissäkin päästy kuudenteen osaan asti, mutta kyllä tuosta pelistä on iloa ollut.
Se oli liian helppo, eikä vapaata liikkumista tosin ollut oikeastaan ollenkaan eikä peli oikein seurannut kirjoja tai elokuvia jossain tehtävissä (mutta ei sekään haittaa).
Useampaan otteeseen tämän pelin olen joskus nuorempana pelennut läpi, ja nykyisin se on kateissa. HARMI! Olisi ollut mukavaa pelata vaihteeksi taas tuo peli läpi. Omistin siis playstation 1 version.
Ja peli oli kyllä liian lyhyt, itse pidän pitkistä peleistä, joissa on jonkin verran haastetta tuossa pelissä sitä ei oikein löytynyt parhaillaan sen on päivässä pelannut läpi, mutta silloinkun havittelee 100% läpipääsyä sai pikkuisen seikkaillakkin esimerkiksi etsiessä salaovia, joiden takaa saattoi löytää suklaasammakkokortteja tai jotain muuta. Ja huispauskin oli varsin mukavaa pelissä, vaikka siinä pieniä puutteita olikin. Ja kun joku taisi olla Narnia joka kysyit että eikö kukaan ole pelannut pleikkari versiota, niin kyllä minä olen! Itseasiassa Pottereita en ole muilla konsoleilla tainnutkaan pelata kuin pleikkarilla. Paitsi joskus taisin kokeilla salaisuuksien kammiota tietokoneella. :-------)

EDIT: Huomasin kierrellessäni pelikaupppoja, että ainakin Anttilan Top Tenin hyllyille on ilmestynyt pelipaukkauksia, joissa on samassa HP Viisasten kivi ja Salaisuuksien kammio (PS2), joten olihan se pakko ostaa. Mitä nyt tutkailin ohjekirjaa ja jo takakantta, niin huomasin, että playstation 2 versio taitaa erota jonkin verran tuosta Playstation 1 versiosta. Ja ensinnäkin peli on englannin kielinen.
Mutta lisää kommenttia tuosta Viisasten kivi-pelistä pleikkari kakkosella tulee lisää kunhan ehdin pelata. (:
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 24, 2009, 17:47:24 kirjoittanut Odoshi »

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #33 : Heinäkuu 30, 2012, 19:03:18 »
Onpas jäänyt tämä topic hiljaiseksi... mutta niin, minä sain tämän pelin jostakin kirpputorilta, ja onhan se aika kökkö. :P Grafiikka on nyt mitä on, enkä ole läpäissyt sitä viimeistä taistelua Oraven kanssa. Mutta huispaus oli ihan hauskaa vaikka sen siepin nappaamisessa saikin temppuilla kauan ja muu pyöriminen tylypahkassa.

Te kaikki muut sanotte, että peli on tosi helppo, mutta minusta ainakin se Voroa karkuun juokseminen oli lähinnä pelottavaa... Aina kun se ilmestyi jostain nurkan takaa, meinasin saada sydärin :/ Ja riesu, hui kamala, kun se aina aiheutti minulle tuskaa :'D
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.