Kirjoittaja Aihe: The Sims 2  (Luettu 8801 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

pölypunkki

• Ankeuttaja
Vs: The Sims 2
« Vastaus #150 : Kesäkuu 14, 2009, 17:24:37 »
Minä alan pikku hiljaa jo kyrpiintymään huolella; en saa koodiluukkua avatuksi.... selvennykseksi: painan oikeita nappuloita oikealla tavalla mutta ei, se luukku ei vaan aukea. Kellään samanlaista ongelmaa tai kenties pientä neuvoa ongelman korjaamiseksi?

Eipä siinä mitään, olen vihdoinkin oppinut pelaamaan ilman ainaista rahakoodin käyttöä mutta moveobjectsia kaipaan ja haluaisin vihdoinkin boolproppia päästä kokeilemaan kun vanhassa koneessa sekoitti aika paljon ;D
Niin minun tuuriani että uudessa koneessa ei sitten koodiluukku aukea... voisiko johtua siitä että kyseessä on läppäri?

Tykkäilen kyllä pelata, lapsuudenintoni simsiin syttyi uudestaan näin lomalla :D ensimmäiset ladattunikin sain vasta äskettäin toimimaan ja whoou ne kyllä piristää peliä huomattavasti. Englanniksi pelailen sillä mielestäni tekstit ovat enkuksi parempia kuin suomennokset:)

Poissa Villa Viola

• Salarakas Mäyrä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Rakkaus on kärsivällinen!
  • Pottermore: WingHowl90
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Kesäkuu 14, 2009, 20:44:30 »
Minä alan pikku hiljaa jo kyrpiintymään huolella; en saa koodiluukkua avatuksi.... selvennykseksi: painan oikeita nappuloita oikealla tavalla mutta ei, se luukku ei vaan aukea. Kellään samanlaista ongelmaa tai kenties pientä neuvoa ongelman korjaamiseksi?

Minäkään en saa koodiluukkua auki, vaikka mitä tekisin. Se toimii kyllä siskoni läppärillä, mutta ei minun koneellani. Ota ja tiedä...

Minulla on ollut Sims 2 noin vuoden. Sims innostus yleensä pukkaa aina silloin, kun on pidempi loma. Pelaan monta tuntia putkeen, aloitan ihan aamusta ja pelaamista pitkälle iltaan. Nyt en ole vähään aikaan pelannut, kun koneeseeni menee hermot. Peli jumittuu koko ajan, joten pelaamisesta ei tule mitään. En edes tiedä, miksi se tekee niin.

Minulla ei ole mitään lisäosia, koska uskottelen itselleni, että pelkkä Sims 2 riittää. Ei sen aina niin viimeisen päälle tarvitse olla. (Oikeasti minulla ei ole lisäosia sen takia, että voin käyttää rahani johonkin tarpeellisempaankin...)

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #152 : Kesäkuu 14, 2009, 23:59:26 »
Ja jos nyt joskus saisin pelin auki, haluaisin myös muistutuksen, mitä näppäimiä pitää paina saadakseen koodiluukun auki? En koskaan muista, ja koodit ovat peleissäni elintärkeitä.

Pliis, helppiä.
(minellä peli kaatui usein siihen, kun yritin avata perheen :/ muttei siitä sen enempää)
Koodiluukun saa auki painamalla näppäimiä Ctrl, shift (aka millä yleensä tehdään isot kirjaimet) sekä C.
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Dreik

• Fanpire
  • Vuotislainen
  • UuhLaLaahLaLaaLaLaahLaLaahLaLaa!!!
« Vastaus #153 : Kesäkuu 20, 2009, 18:32:23 »
forcetwins -koodi saa aikaan kaksosten syntymisen, jos sitä käyttää raskausaikana :D
Lukekaa Hömppätarinaa, se kasvattaa oven narinaa... ;)

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #154 : Kesäkuu 20, 2009, 18:42:52 »
Ja jos nyt joskus saisin pelin auki, haluaisin myös muistutuksen, mitä näppäimiä pitää paina saadakseen koodiluukun auki? En koskaan muista, ja koodit ovat peleissäni elintärkeitä.

Pliis, helppiä.
Caps Lockin alla olevaa ylöspäin osoittavaa nuolta, Ctrl, ja C:tä. :) Kaikkia kolmea yhtäaikaa.

//Tää taitaapi olla mun sadas viestini :D
  // Ja turha sellainen :D En huomannu et tonne oli jo aiemmin vastattu. :P
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2009, 18:52:58 kirjoittanut Livingstone »

Poissa Maria Musta

• Musta
  • Vuotislainen
  • Toujours pur.
« Vastaus #155 : Kesäkuu 22, 2009, 18:28:18 »

Muistelen että jollakulla olisi ollut sama onkelma ja korjaantui kun painoi lisäksi sitä "windowsikkunanappia"... eli ctrl+shift+c+win
Maria Mufasa -> Maria Musta

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #156 : Kesäkuu 22, 2009, 23:33:59 »
forcetwins -koodi saa aikaan kaksosten syntymisen, jos sitä käyttää raskausaikana :D

okeei, kiitti tiedosta!

Forcetwins täytyy minun tietääkseni tehdä siinä vaiheessa kun synnyttävä ilmoittaa parkumalla että nyt on vauva tulossa. Siinä vaiheessa pause päälle ja koodi kehiin.

Poissa Sleepwalker

• Kumiankka
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LightAsh27705
« Vastaus #157 : Kesäkuu 23, 2009, 13:56:48 »

okeei, kiitti tiedosta!

Forcetwins täytyy minun tietääkseni tehdä siinä vaiheessa kun synnyttävä ilmoittaa parkumalla että nyt on vauva tulossa. Siinä vaiheessa pause päälle ja koodi kehiin.

Minulla toimii jos sen laittaa raskausaikana, riippumatta siitä missä vaiheessa raskautta.
Respect the funk.

pölypunkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Heinäkuu 01, 2009, 18:04:17 »
Kirjoitin tähän topiciin aiemmin siitä, kuinka läppärilläni pelatessa koodiluukku ei millään aukea, ja jollakulla toisella oli se sama ongelma.
Jos ongelmaan on jo kerrottu täällä ratkaisu, olen hyyyyvin pahoillani sen uudelleenkertomisesta, mutta en ehdi tässä kiireessä lukaisemaan uusia viestejä läpi, mutta haluaisin silti kertoa muille ongelman kanssa painiville että nou hätä, siihen on keinonsa 8D !

Kun painaa ihan normaalisti (ei pelatessa) esimerkiksi työpöydällä CTRL + SHIFT+ C (elikkäs tämä normaali koodiluukun avaus) tulee hp:n koneessa hp health check, mahdollisesti muissa koneissa jotain muuta. Sitten kun tämä tässä on avautunut, jätä se siihen, ja avaa tuolta vasemman alakulman käynnistä-valikko, etsi juuri avaamasi ohjelma ja paina hiiren oikealla näppäimellä. Tämän tehtyäsi puolestaan valitse ominaisuudet, joka vie sinut ikkunaan jossa jossain kohtaa pitäisi luke tuo control shift c -juttu pikanäppäimenä. Otat sen vaan pois päältä ja voilá ! :) toivottavasti auttoi

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
« Vastaus #159 : Joulukuu 06, 2009, 14:26:14 »
Onko teillä simssin kanssa semmoista ongelmaa, että kun olette pelanneet ehkäpä n. 20-30 min, tietokone vain sammuu. Siis kirjaimellisesti sammuu, mulla menee ihan pimeäksi.
Jos teillä on käynyt samoin, ja olette saaneet sen jotenkin korjattua, kertokaapa minulle, nimittäin en ole pystynyt pelaamaan, kun kone temppuilee.

Se saattaa toki myös olla koneesta kiinnni, mutta ajattelin ottaa selvää ensin josko pelissä voisi olla jotain vikaa.
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #160 : Tammikuu 27, 2010, 19:48:15 »
Näin tekniikkanyypiönä on vähän paha mennä sanomaan, mutta voisin maalaisjärjellä ajatella ettei koneessa muisti riitä. Varsinkin vanhemmat koneet kun tuntuvat harrastavan tuota sammuilua kevyempienkin ohjelmien kanssa saadessaan liikaa infoa käsitelläkseen. Ja toki lisäosia (hmm, ehkä myös ladattavia juttusia?) ollessa runsahasti, on koneella enemmän juttua pyöritettävänä.

On jännä se, että vaikka omistan kolmosen, pelaan yhä kakkosta koska tykkään siitä enemmän. En oikein tiedä miksi, mutta ehkä syy on se, että olen löytänyt kakkoseen niin paljon enemmän kivoja ladattavia ja näin. Osaan tehdä sillä kivemmannäköisiä simejä ja hienompia asuntoja, mutta tämähän lienee vain taitamattomuutta ja harjoittelun puutetta. Porukoiden kannettavalla pelaan kuitenkin kolmosta, koska se ei suostu pyörittämään kakkosta kunnolla. Kolmonen toimii sillä kuitenkin loistavasti, jee.

- Moondancer, kuutamossa loikkiva

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #161 : Syyskuu 07, 2010, 19:16:15 »
-- Muoksittu --
Alempana koodi jolla voi hyödyttää Sims 2'sen pelaamista, mutta koodin käyttämisessä on riski, että pelisi menee ihan tukkoon. Se, joka tätä kokeilee, kokeilee omalla vastuulla kuten Marygold alempana sanoikaan.
-- Muoksittu --
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2011, 17:24:19 kirjoittanut Betaé »

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #162 : Syyskuu 08, 2010, 13:39:59 »
^

Haluaisin tuosta edellämainitusta koodista vain muistuttaa, että sillä voi myös saada pelinsä hyvinhyvin sekaisin, nimimerkki kokemusta löytyy. Koodin käyttämisen jälkeen esimerkiksi jouduin kerran asentamaan pelin uudestaan, koska simini eivät enää osanneetkaan nousta tuoleista seisomaan, vaan liikkuivat kaikkialle istuma-asennoissa leijuen.... Ja ihan ylipäänsä olen saanut pelini jumiin sillä aikoinaan monen monta kertaa, eli suosittelen itse kutakin kokeilemaan omalla vastuullaan.

Omat suosikkikoodini (ja ainoat, joita nykyään käytän) ovat toki rahakoodi sekä stretch skeleton -koodi, jolla simien pituutta voi muuttaa, harmi vain että se pitää tehdä joka pelikerran alussa uudelleen. Juuri tuon kyseisen koodin olemassaolon vuoksi olenkin ihmetellyt sitä, miksi kolmoseen ei tullut mahdollisuutta muuttaa simien pituutta, kun se kerran käytännössä on mahdollista jo kakkosessa. Siis toki kovin radikaalit muutokset kakkosen koodilla vaikuttavat esimerkiksi niin, että simit halailevat ja pussailevat vähän väärille korkeuksille, mutta näin vain jos nyt suorastaan kääpiökokoon menee hahmonsa muokkaamaan... 
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Emubird

• Fyysisesti paikalla, henkisesti muualla
  • Vuotislainen
  • Always the tone of surprise!
  • Pottermore: ScarletCentaur10898
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #163 : Tammikuu 15, 2011, 16:11:18 »
Mä pelaan The sims kakkosta! Se on yksi parhaista koskaan tehdyistä tietokonepeleistä! Tykkään tehä taloja ja suurperheitä. Nyttenkin mulla on mummi ja pappa, joilla on kymmenen lasta ja 22 lastenlasta. Ja pelaan kaikilla mun naapuruston perheillä vuorotellen, jotta ei tulisi sitä, että jotkut ovat syntyneet samoihin aikoihin ja toinen on mummo ja toinen vieläkin lapsi.

Käytän Harry Potter aiheista sanastoa pelatessani. Minun naapuruston nimi on Tylyaho, ja siellä on Thestraltie, Cornelius Toffen kuja ja Koukkujalanpolku ainakin. Ja tossa äsken mainitsemassani perheessä mummi ja pappa ovat Severus ja Minerva McGonagall. Ja muissa perheissä on mm. Fred ja George ja Narcissa, Bellatrix ja Andromeda, joita olen yrittänyt tehdä  mahd. näköiset.  

Koodeista käytän pelatessani Maxmotivesia, Forcetwinsiä ja rahakoodeja, mutta en näitäkään aina, koska silloin tulee tylsää... Maxmotivesiakin käytän ainoastaan, jos ne simit on kuolemassa tai sinnepäin menossa...

Lisäosia mulla on Lemmikkielämä, Kauppa auki, Yliopisto, Yöelämä, Perhepakkaus ja Kartano ja puutarha. Eikä meijän kannettavalle enempää mahtuiskaan. Noista meijän lisäosista paras on varmaan Yöelämä tai yliopsto, koska käyn yliopiston melkein jokaisella simillä ja käytän eniten yöelämän mukana tulleita tavaroita ja ne autot on niin käteviä...

Silloin, kun on peliputki päällä saatan pelata simssiä koko päivän (8h) vain vessatauoilla ja pienillä ruokatauoilla. Yleensä kuitenkin pelaan n. 1-2 tuntia päivässä. Joskus innostus lopahtaa ja tulee pitkä tauko pelaamiseen, mutta pelihimo syttyy yleensä, kun on seuraava loma koulusta.
I have seen your heart, and it is mine
Blogini: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
« Vastaus #164 : Lokakuu 26, 2011, 13:35:26 »
Minulla on kaikki The sims2 lisäosat ja olen älytön fani^^ Pelaamiseni aina menee sillä tavalla että käytän vain koodeja enkä huolehdi simien tarpeista vaan käytän kaikkia koodeja. Inhoan tarpeiden huolehtimisesta ja töissä käymistä. Yliopistossakin käytin koodeja ja raivasin koko asuntolan oman simini käyttöön koodeilla :''D Juu hulvaton peli.

Hei, voisiko joku kertoa kuin lapselle että miten simistä saa ihmissuden? Pitää ystävystyä sen johtajasuden kanssa mutta mistä sen löytää? On siitä tässä topicissa mainittu pari sanaa mutta voisiko joku selittää kuin lapselle?
Nyt ymmärsin miten simistä voi tehdä ihmissuden, mutta ongelmana on se ettei se lauman johtaja tahdo olla ystäväni. Se murisee kaikille toimilleni eikä selvästikkään tyksi minua ): Mikä neuvoksi? Lauman muut jäsenet kyllä tykkää simistäni ja käy simini talossa uutteraan leikkimässä ja peuhaamassa. Mutta miten saan sen laumanjohtajan suosion? Kertokaa kiltit ):

Lainaus
Onko teillä simssin kanssa semmoista ongelmaa, että kun olette pelanneet ehkäpä n. 20-30 min, tietokone vain sammuu. Siis kirjaimellisesti sammuu, mulla menee ihan pimeäksi.
Minulla on kaikki lisäosat kannettavalla eikä minulle ole tällaista tapahtunut. Joskus hieman lagaa mutta kyllä se siitä.

-Ihmissusi-

Tuosta moveobjects on/off-koodista sen verran että kaverini käytti sitä todella paljon, sitten se peli vain lakkasi toimimasta. Se koodi on liiaksi käytettynä haitallinen. Kaverini isä on tietokoneinsinööri ja hänen mukaansa se pelin vaurioituminen johtui joistakin koodeista, eli siitä moceobjects-koodista. Kaverini hankki Sims3:n eikä ole käyttänyt sitä koodia enää kertaakaan, toimii hyvin. Tunnen myös muutaman muunkin pelaajan joiden peli on sekoillut sen koodin takia. Älkää käyttäkö sitä liikaa.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2011, 19:55:18 kirjoittanut Ihmissusi »

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
« Vastaus #165 : Marraskuu 30, 2011, 15:17:09 »
Täällä taas! Ja mistä aloitan keskustelemaan - no Simsseistä! :P Eniveis, onko joku pelannut tätä The Sims - Medieval -peliä, joka on jo jonkin aikaa ollut saatavilla ainakin PC:lle? Itse pelaan vain Sims 2:sta, koska A) vanha kone oli niin hidas että pyöritti tuskin sitäkään ja b) Sims 3:n ukot on ihan muovisen näköisiä. Että siinä mielessä se Medieval kiinnostaa, koska siinähän ne hahmot on kakkosen tapaisia ja ainakin takakannen perusteella vaikuttaa enemmän kuin mielenkiintoiselta kyseinen peli. :)

Tosiaan, vanha koneeni sanoi poks ja sitä myöten myös Sims 2. Uudelle koneelle en ole vielä asettanut, poikaystävä pistää hieman kampoihin tämän asian kanssa. Jossain vaiheessa, salaa ja piilossa toiselta. ^^' Omistan peruspelin lisäksi Yöelämän, Vuodenajat, Kauppa auki sekä Kaupunkikämppä -lisäosat. Nyt ajattelin, että ajan koneelle vain Yöelämän ja Kaupunkikämpän. Kauppa auki -lisäosaan kyllästyin aika nopeasti eikä tuo vuodenajatkaan loppujen lopuksi kovinkaan mielenkiintoinen pitkän päälle ole. En tiedä, mikä siinä tökkii - varmaan se vuodenaikojen vaihtelu! ^^'''
Pakko on paras muusa.

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #166 : Helmikuu 13, 2012, 20:20:34 »
Sain pelin kauan sitte (oisko ollu 2007 helmikuussa synttärilahjaks?). Innostus lähti ku pelasin sitä serkuilla. Ensin sain siis peruspelin ja samas pakkaukses lemmikkiälämää. Sitten mä vaan vähitellen keräsin lisää ja lisää lisäosia. Lopulta mä huomasin et peli oli hidastunu ihan hirveesti, ku mulla oli niitä lisäosia. Elikkä en ryhdy niitä kaikkia tässä luettelemaan, mut multa puuttuu enää juhlien kamasetti.

Jäin peliin heti koukkuun ja saatoin viikonloppuisin pelata 6 tuntia ja muutenkin heti kun tulin koulusta niin tein eka läksyt ja sitte menin pelaamaan ja hups kuinka aika kuluukaan kello on 20:00 kun huomaan lopettavani. Nyt aika ei onneksi riitä moiseen pelausmäärään. Mullakin on välillä semmosia pelikausia, et saatan pelata ehk kaks viikkoo edellämainitul tyylil ja kolme kuukaut väljemmin. Mut simssin parissa aika viilettää oikeesti huomaamatonta vauhtia.

Koodeista käytän suunnilleen kaikkia boolProp testingcheatsEnabled truesta motherlodeen. Oon joskus alottanu LC:tä mut en mä sitä kooditonta elämää jaksa kauheen kauan katella, ku kaikki aika menee simien tarpeiden täyttöön.

Mun monimutkasin ja pisimmälle edenny perhe on yks Eerola. Pariskunnalla on kolme lasta ja (yks on vahingossa adoptoitu) yhellä niistä on 8 lasta ja toisella 3 (mut sen jol on kolme, ni sen mies synnytti avaruusolio kaksoset, et perjaattees 5 lasta). Se nainen jol on 8 lasta ni sen miehen äidillä on 10 lasta. Ja koska se äiti (jol on 10 lasta) on avaruusolion kaa naimisissa ja niil on yhteisii lapsii ni kaikki avaruusoliot siinä naapurustossa kuuluu siihen sukuun. Joo aika sekavaa, mut sen tajuis sit ku näkis sen sukupuun.

Oon luonu joskus Harryn, Lilyn ja Jamesin (ja sen niiden kissan, mut en tienny nimee ni se oli tyyliin Nöpö) mut poistin ne. Potter-aiheisia nimiä käytän kuitenkin usein, mut en pyri tekeen
niist mitenkää Potter-hahmoja muistuttavia (ainakaan hirveesti).

Komosen ja siihen lisäosat Maailman matkaaja, Luksuslukaali ja se lemmikki juttu (en nyt muista tarkkaa nimeä) ja Medievalinkin omistan, joten sitä voi kuvitella kuinka hidas se kone/ne pelit on.