Kirjoittaja Aihe: Mikä elokuva sai sinut itkemään?  (Luettu 36129 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mikä elokuva sai sinut itkemään?
« Vastaus #150 : Heinäkuu 08, 2010, 14:21:08 »
hmmh, olen joskus tähän vastannut aikaisemmin, mutta mieltymykseni ovat muuttuneet, ja olen nähnyt useampia leffoja joten päivitän vähän.

Saksikäsi Edward on yhä vaan leffa jota rakastan, mutta jota katsoessa itken aina. Loppu on vain yksinkertaisesti koskettava.
  En yleensä itke piirrettyjä leffoja katsoessa, mutta  Henkien kätkemä sai minutkin kyyneliin. Juuri se melko lopussa kun...
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
  Kolmas sormusten herra, eli Kuninkaan paluu se loppu harmaissa satamissa kun hobititkin itkee, en vain pystynyt enään pidättelemään itkua, vaikka sitä olikin jatkunut jo pitkään.
  En pysty edes katsomaan nykyään tiettyjä Disneyn leffoja, kuten Bambia ja Topia ja Tessua sillä pienenä itkin silmät melkein päästäni näitä katsellessa.
  Liekehtivän pikarin lopussa kun Cedric kuolee, sekä Feeniksin killan lopussa kun Sirius kuolee sain sellaisen itkukohtauksen että hengittäminen oli vaikeaa melko pitkään. Myös Puoliverisen prinssin lopussa kun Dumbledore oli kuollut ja kaikki nostivat sauvat ilmaan itkin hiljaisia kyyneleitä, joita olin pidätellyt siitä asti kun Dumbledore putosi tornin huipulta.
  Avatar jotenkin tietyissä kohtaa oli koskettava, esim kun...

Itken erittäin usein elokuvien aikana, ja kaikki koskettaa minua. Eläydyn niin vahvasti etten voi katsoa tiettyjä elokuvia enää uudestaa.

'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Akai

• In dreams
  • Vuotislainen
  • Lumos!
    • Akai on dA
  • Pottermore: MarauderBlood107
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #151 : Heinäkuu 14, 2010, 22:44:59 »
Nyt ensimmäisenä tulee mieleen Marley & Me. Se loppu oli vain niin surullinen kun
Lisäksi TSH: Kuninkaan paluun loppu. Lopulliset hyvästit ovat vain niiiin surullinen asia. :(

En ole kuitenkaan mikään niin helposti elokuvien aikana tirautteleva henkilö, mutta nuo kaksi ovat ehdottomasti itkemisherkkyysasteikon kärkipäässä, ainakin minulla. On tullut kyllä varmasti muissakin elokuvissa tippa linssiin, esim. Pottereissakin, mutta nuo ovat mainitsemisen arvoisia. Ehkä en sitten edes ole katsonut niin surullisia leffoja.

//muoks. Tuli sitten nyt melkein heti mieleen vielä Titanic! Ja luulen että monet tietävät miksi. Tämä leffa alkaa olla jo niin surullinen, että se minua vähän ahdistaa, enkä oikein tykkää katsoa sitä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2010, 22:49:34 kirjoittanut Akai »
"Kautta Merlinin lötköimpien sepaluspöksyjen" - Ron, KV s. 251

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #152 : Heinäkuu 14, 2010, 22:59:44 »
Itken erittäin harvoin, ja yleensäkään mitkään romanttiset nyyhkydraamaromantiikka leffat eivät ole minua varten, ne pikemminkin pitkästyttävät kuin itkettävät. On kuitenkin kolme leffaa joiden aikana olen alkanut itkemään jollakin tapaa jos jätämme tästä pois ne joissa olen melkein itkenyt koska kyseinen leffa on ollut niin huono :'>

The Dark Knight - Yön Ritari: En tiennyt ennen tätä juurikaan näyttelijästä nimeltä Heath Ledger. Katsoessani tätä menetin kuitenkin sydämeni ja rakastuin Jokeriin, sen myötä myös Heath Ledgeriin. Kerrassaan mahtava leffa, Ledgerin roolisuoritus oli mykistävä. Katsottuani tuon pengoin netistä esiin kaiken jonka aiheesta löysin ja järkytyin saadessani tietää että Ledger on kuollut. Oli vähällä etten itkenyt jo kun luin sitä, mutta katsoin leffan heti uusiksi tämän muistoksi ja siinä sitten itkin ihan kunnolla, tosin osasyynä saattoi olla se että siihen aikaan meni itselläkin vähän huonosti ja koko ajan angsti päällä :'>

Brokeback Mountain: Jälleen Ledgerin leffa. Tuo oli vain jotenkin niin...koskettava. Ikävää että loppu ei ollut onnellinen kun sellaisen kerrankini olisin halunnut :<

Lainaus
Boy's don't cry ja Brokeback Mountain itkettivät aika samalla tavoin, ihmisten ennakkoluuloisuus, kielletty rakkaus ja kuolemat. Toivoin kovasti Brokeback Mountainia katsoessani, ettei kumpikaan päähenkilöistä kuolisi, mutta ehkäpä tarina sitten kaipasi sen. Maailmassa saisi olla enemmän onnellisen lopun omaavia vähemmistörakkaustarinoita. : D
Samaa mieltä^^

Saksikäsi Edward: Sympatiani ovat Edwardin puolella <2 Jotenkin onnistuin joissakin kohdissa samaistumaan häneen ja tunsin vihaa ihmisiä ja heidän ahneuttaan ja ajattelemattomuuttaan kohtaan. Johnny Depp onnistui loistavasti roolissaan.

//Haa 1000. viestini >)
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Sid

• laiskiainen
  • Vuotislainen
  • vompatti
  • Pottermore: GoldNox21584
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #153 : Heinäkuu 15, 2010, 00:06:53 »
Yleensä en itke leffoissa. Kuitenkin pari sellaista on.
Silta salaiseen maahan. Se loppu on niin surullinen, että itken joka kerta ihan kunnolla.
Alan aina miettiä miltä Jessistä tuntuu ja sitten alan poraamaan.

Lisäksi muistan itkeneeni leffassa, jossa nuori tyttö rakastui metsässä perheineen asuvaan poikaan. Poika ja tämän perhe olivat kuolemattomia, koska olivat juoneet lähteestä, jonka vesi tekee juojastaan kuolemattoman. Poika ja tämän perhe joutuivat pakenemaan, kun joku sai tietää tästä. Tyttö ei juonut lähteestä pojan ollessa maisemissa, mutta poika lupasi tulla vielä takaisin tarkistamaan, olisiko tyttö juonut. 2000-luvulla poika tuli tytön talolle ja löysi pihalta tämän haudan. En muistan leffan nimeä ja katsomisestakin on jo kauan, mutta muistan vieläkin, miten itketti. (Jos joku tunnisti leffan huonosta kuvauksesta, nimen voi heittää vaikka yksärillä, haluaisin nähdä sen uudestaan)
Afrikan sademetsissä lukuisat hienostoherrat juovat kermalikööriä.

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #154 : Heinäkuu 15, 2010, 00:27:12 »
Noniin, aika tehdä oma lista, omista valituista paloista:

Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi Toisella katselukerralla. Ensimmäisellä oli sellainen skeptinen "ei noin tapahtunut" olo koko ajan, että oli pakko vaina angst ja valittaa. Toisella kerralla sitten rennoin mielin, nin itkin

TSH-Trilogia

Rocky III tai Rocky II Isäni kanssa taisin katsoa sen jokunen vuosi sitten,
Muuten elokuvasta en kauheasti tykkännyt.

The Truman Show Ah, lempinäyttelijäni Jim Carreyn elokuva. Itkin siinä lopussa, kun
Muita en muista oikein, koska en yleensä itke elokuvissa.

Keväänhenkäys

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Heinäkuu 26, 2010, 12:19:04 »
Up - Korkeuksiin sai minut vissiin pari kyyneltä tirauttamaan. Muissa elokuvissa en ole vissiin itkenyt (en ainakaan muista),
mutta yhdessä animessa itkin monta, monta kertaa. Siinä kohtauksessa, kun päähenkilö kuoli ja yksi koskettavimmista kohtauksista oli, kun Ushio niminen tyttö ja hänen isänsä olivat retkellä, ja olivat pellolla. Ushio oli kadottanut lelurobottinsa.

" We might not be able to find that robot. We can't do anything about it. So let's buy another one, okay? "
" There's only one.. ''
'' There were lots of them at the store. ''
'' It's the one you chose and bought for me. First thing... from the Daddy. ''
'' Ushio.. Were you lonely? ''
'' Yup. ''
'' Was it fun to come on a trip with me? ''
'' Yup. ''
'' I see.. Ushio.. would it be all right if I stayed with you? I've been bad daddy for many years, but I'll do my best for you from now on. So, would it be all right if I stayed with you? ''
'' Yup. I want you to be with me.But today, I lost an important thing, so I'm sad. Daddy.. You know.. Is it all right not to hold it anymore?Sanae-san told me.. Places where I can cry.. are bathroom and in Daddy's arms. ''
'' Yeah... Yeah! ''

Ja sitku se hyppää sen isänsä sylii ja alkaa itkemään.. :---( Huh, täytyy olla tosi kivisydän jos tossa ei itke )8

Poissa Naralithien

• Mietiskelijä
  • Vuotislainen
« Vastaus #156 : Heinäkuu 26, 2010, 20:48:46 »
Moni elokuva saa itkemään, ja toisinaan sitä purskahtaa itkuun herkemmin kuin taas toiste. Muutamia takuuvarmoja kyynelkanavien avaajia ovat ainakin:

Knowing - Tieto. Ahdistava, pelottava ja ajatuksiaherättävä elokuva yllättäen koittavasta maailmanlopusta sekä onnettomuuksista, jotka muuan kummallinen pikkutyttö ennusti 50 vuotta sitten paperille riipusteltuina numerosarjoina. Loppuvaiheessa ei voinut olla itkemättä, kun

... Taustalla soi Beethovenin 7:nnen sinfonian alkuosa, erittäin voimakas, tunteita herättävä ja upea kappale. Yhteisvaikutuksena oli semmoinen kyyneltulva, että oksat pois. Leffa jäi pyörimään mieleen pitkäksi aikaa, vakka näin jälkikäteen ajateltuna ei osaa sanoa, oliko leffa hyvä vai ei. Cage teki kyllä joka tapauksessa loistavan roolisuorituksen.

The Green Mile – Vihreä maili. Stephen Kingin teokseen pohjautuva elokuva kuolemanrangaistusta odottavien vankien sekä heidän vartioidensa kokemista ihmeistä. John Coffeyn taivalta
ei kerta kaikkiaan voi seurata kuivin silmin.

Gladiator. Elokuva on niin verinen, julma ja ahdistava, että sitä ei tee mieli kovin usein katsoa, mutta kuitenkin se on yksi parhaista elokuvista, mitä olen nähnyt. Erittäin koskettava ainakin, kunnon katharsis-kokemus. Loppu kirvoittaa aina suurimmat itkut, mutta myös syyt, jotka ajavat Maximuksen gladiaattorikentille. Se, mitä hänen perheelleen tehtiin, oli ihan hirveää.

Lentävien tikarien talo. Hieman erikoinen Romeo+Julia –asetelma, jossa koko ajan paljastuu uusia ”kuka huijaa ketä”-kerroksia. Molemmat ajetaan ansaan. Loppu on vaan niin surullinen, kun kumpikin periaatteessa ymmärtää, etteivät voi saada toisiaan mutta yrittävät silti, ja

Ja sitten vielä viimeisenä aina jouluisin tuleva (lyhyt elokuva) Lumiukko, meillä on äidin ja siskon kanssa muodostunut perinteeksi katsoa se aina, ja joka kerta vollotetaan lopussa, sitä ei vaan voi estää.
ja se musiikki. Se on vaan niin järjettömän surullinen.    

Olen huomannut, että musiikki on aina iso tekijä leffakokemuksessa, ja itkenkin helpoiten silloin, jos taustalla on surullinen tai muuten vaan voimakkaasti vaikuttava musiikki. Kellään ei onneksi (toivottavasti) ole niin huonoa makua, että miksaisi vaikkapa ”tivolimusiikin” johonkin traagiseen kohtaukseen (paitsi ehkä jossain parodiassa). En tiedä kuinka kävisi, rupeaisinko sitä sitten nauramaan koomiselle musiikille vai järkyttyisinkö vaan todella pahasti… luultavasti jälkimmäinen, olen sen verta herkkä ihminen.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 2010, 21:15:26 kirjoittanut Naralithien »
"Aika on suuri opettaja, mutta valitettavasti se tappaa kaikki oppilaansa."

Poissa Kira

• Vuotislainen
    • twitter
  • Pottermore: CentaurRune18
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #157 : Heinäkuu 31, 2010, 23:26:20 »
Hyvin harvat elokuvat saavat minut itkemään, mutta yksi on kyllä ylitse muiden jonka aikana nyyhkin jopa useampaan kertaan. Tämä elokuva oli Hachiko - a dog's story. Elokuva perustuu tositapahtumiin ja kertoo isännälleen loppuun saakka uskollisesta koirasta. Tiesin jo lopun etukäteen minkä takia purskahlin kyyneliin moneen kertaan leffan aikana. Se vain on niin koskettava ja surullinen leffa, varsinkin koirien ystäville.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2010, 23:29:41 kirjoittanut Kira »

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #158 : Elokuu 01, 2010, 15:44:35 »
En nyt muistaakseni ole kovinkaan monesta elokuvasta itkenyt, mitä nyt mieleen tulee. Liikuttunut voin olla, mutta en yleensä kyyneleitä valuta.

Titanic kyllä itketti. Yllätyin itsekin kuinka pahasti itkin. Tiesin kyllä, että se on surullinen elokuva ja monet itkee sitä katsoessa, mutta silti olin ihan varma, ettei se saa minua itkemään. Pahasti kyllä erehdyin. En ole tainnut katsoa sitä kertaakaan itkemättä.

Sitten on Avatar. Siinä päästin muutaman kyyneleen, kun

Lumiukkokin on saanut muutamia kertoja itkemään. Loppu on vain niin haikea.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Syyskuu 25, 2010, 18:36:03 »
Oi voi, olen itse itkenyt lähes joka elokuvassa minkä olen nähnyt. Nykyään oikeastaan en edes voi sanoa elokuvaa tarpeeksi hyväksi, jos vähintään kyyneleet eivät tule silmiin. Elokuvassa pitää olla vähän tunnetta, sekä iloista että surullista.
Niistä elokuvista, joita katsoessani olen itkeä vollottanut litratolkulla, tulee ensimmäisenä mieleen Rautajätti ja Pokemon 1. Sitten on myös Brokeback Mountain ja Ghiblin elokuvat. Sinänsä en pidä siitä, jos on vielä elokuvankin jälkeen hirveän ahdistunut olo, mutta ainakin se laittaa ajattelemaan enemmän.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2010, 19:48:56 kirjoittanut Yolanda »

NewMoon

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Marraskuu 20, 2010, 20:46:14 »
elokuvia joissa olen itkenyt on paljon

Yksi ja se elokuva mikä saa minut aina itkemään on Titanic. Titanic on niin koskettava ja surullinen tarina ja ehkä isoin syy tähän on se että tiedän että tämä elokuva perustuu todellisuuteen, vaikkakin päähenkilöden tarina onkin keskittyä.

Saksikäsi Edward oli myös koskettava. Syy tähän oli Edwardin erinlaisuus ja elokuvan loppu kun Edward jäi taas yksin.

ja vielä yksi mainitsemisen arvoinen on Lumiukko jonka aikana kyyneleet tulee pakostakin.

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #161 : Joulukuu 12, 2010, 00:11:41 »
No tässä muutamia:
Liekehtivässä pikarissa kun Cedric kuolee
Narnian tarinoissa Velho ja leijona sekä Prinssi Kaspian: en muista kohtia, mutta molemmissa kuitenkin
Feeniksin killassa Siriuksen kuolemalle
Puoliverisessä prinssissä siitä alkaen kun Dumbledore kuolee loppuun saakka. Eniten siinä, kun kaikki nostavat sauvansa kohti taivasta...
Tuulen viemää muutamassa kohtaa, mutta en siinäkään tarkkoja kohtia muista
Monessa Disneyn elokuvassa: Lumottu, Karhuveljeni Koda....
Jos rakastat elokuvan siinä kohdassa, missä lauletaan Rakkaus on lumivalkoinen.. En tiedä mikä siinä itketti...
Meinasin ihan unohtaa: Marley&Me elokuva on kyllä itkettänyt eniten kaikista mitä olen ikinä nähnyt. Koko elokuvan loppu on niin..... :'(

Muoks. Unohdin ihan! Prinsessapäiväkirjat 2:ssa, kun Mian isoäiti ja Joseph menevät naimisiin, ja kun Mia kruunataan.

//Mulla ei kyllä tää muisti pelaa. Maija Poppasen siinä kohdassa kun Maija laulaa lapsille lintunaisesta :') Ihana kohta!!!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2011, 16:46:14 kirjoittanut Dragon »
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
« Vastaus #162 : Maaliskuu 01, 2011, 17:47:40 »
Itken tosi monessa leffassa ja nykysin minusta on tullut hirveä vollottaja kun en enää pysty räpyttelemään kyyneliä pois. Sellaisia elokuvia ovat esimerkiksi:

Narnian Tarinat: Prinssa Kaspian siinä kun
. Narian Tarinat: Kaspianin Matka Maailman Ääriin siinä kun
. Ja pitäähän toki vielä mainita Liekehtivä Pikari ja Kuoleman Varjelukset. Se ihanan Cedricin kuolema oli niin järkyttävä kun se ei olis ansainnut sitä ja sitten kun se isä vielä huutaa ja Radcliffe näyttelee tosi aidosti ja sillein. Kuoleman varjeluksissa taas Dobbyn kuolema tai pikemminkin se Harryn "Haluan haudata Dobbyn. Ilman taikoja" vai miten se meni.

Voi ei, ei olisi pitänyt muistella, nyt aloin vollottamaan. Ja muuten on tosi noloa kavereiden seurassa itkeä jos kaverikaan ei itke leffalle. Ja kun katsoin kolmatta Narniaa äitini kanssa (miten alennuin sellaiseen?) kun rupesin pillittämään ni äiti vaan nauro. Noloa.

-Tassu, jonka silmät juuri täyttyivät kyynelistä ja ei siksi nää kunnolla

//Unohdin mainita edellisessä viestissäni Narnian Tarinat:Velho Ja Leijona-elokuvan. Siinä kohtaa, kun ne saapuvat sinne Aslanin leirille ja ne kaikki eläimet ja elukat kääntyy kattomaan ja se musiikki on niin mahtipontista jne.

//Ja vielä pitää mainita yksi. Siinä Velhossa ja Leijonassa kun se Mr. Tumnus laittaa sen kruunun se Lucyn päähän.

//Huhutar muokkasi kolme viestiä yhdeksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2011, 10:36:32 kirjoittanut Huhutar »
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Miss Zora

• Front row, baby
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #163 : Maaliskuu 02, 2011, 19:57:47 »
Minä en itke lähes koskaan, missään elokuvassa millekään elokuvalle.

Poikkeuksen tekee Kuoleman varjelukset osa 1. Dobbyn kuolema oli kuvattu jotenkin ihanan koskettavasti, siinä kohtaa pari kyyneltä tuli. Itkin myös elokuvan loputtua (huom. kotona), sillä tajusin, että se oli toiseksi viimeinen potterelokuva.

Toinen on Hachiko - a dog's story. Se oli jotenkin hyvin koskettava, varsinkin kun se perustuu tositapahtumiin.
Well I'm not the kind of fool who's gonna sit and sing to you
About stars, girl

Poissa Isilme

• Vuotislainen
« Vastaus #164 : Maaliskuu 03, 2011, 13:34:39 »
En juuri koskaan itke elokuvia katsoessa (silmät voi kyyneltyä mutta enempää ei käy). Kolme leffaa kuitenkin poikkeaa tästä rajusti:

Koirani Skip, en edes pitänyt leffasta kamalasti mutta lopussa silti vain vollotin. Suloinen koira & surullinen kohtalo = liian itkettävä yhdistelmä.

Saman asian ajaa Hachiko - tarina uskollisuudesta. On ihan vakavissaan lempileffojeni joukossa ihan vain siksi, että juoni iskostui mieleeni äärettömän liikuttavana (ja kuten edellisessäkin, suloinen koira hoitaa loput). Etenkin soundtrack jäi mieleen ihanimpana ikinä, pianomusiikkifanina olin puoliksi taivaassa kuunnellessani toinen toistaan ihanampia klassisia pianomelodioita elokuvan ajan<3

Lisäksi Bridge to Terabithia (Silta salaiseen maahan). Kävin hetken mielijohteesta elokuvateatterissa katsomassa sen ystäväni kanssa ja viimeiset 15 minuuttia emme itkeneet paitsi me vaan myös puolet muusta yleisöstä. Enää leffa ei itketä (tietenkään kun juonenkäänteet tietää etukäteen), mutta tuon ensimmäisen katselukerran jälkeen olin aivan transsissa koko loppupäivän.
"It's just life, so keep dancing through."
- WICKED the musical

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
« Vastaus #165 : Huhtikuu 14, 2011, 23:27:48 »
Ennen en oikeasti itkenyt, vaikka mitä katsoin. Tulin surulliseksi, mutten itkenyt. Sitten luin Kuoleman varjelukset toisen kerran ja märisin koko kirjan suunnilleen läpi, ja siitä lähti jotenkin aavemmainen ketjureaktio.

Itkin katsoessani Leijonakuninkaan, Mufasan kuolema on ihan hirveän surullinen ja olen aina rakastanut sitä leffaa. Tähän mennessä parempaa lapsille suunnattua leffaa ei oo kyllä koskaan tehty.
Itkin myös Kuoleman varjelusten ensimmäisessä osassa, Dobbyn kuolema oli tehty mielettömän hyvin. Niin kauniisti ja jotenkin, kuten sen kuvittelinkin, ainakin päällisin puolin. Suretti kyllä myös Harryn lähtö Likusteritieltä, mutta olin liian katkera Dudleyn hyvästien ignooraamisesta, etten märissyt. :'D
Puoliverisen prinssin ja Feeniksen Killan aikana olen itkenyt, koska FK'ssa kuolee Sirius ja PP'ssä Dumbledore. Pidin kummastakin valtavasti ja sitten tietysti vollotin niitä katsoessani tuossa joku aika sitten.
Brokeback Mountain. Leffa oli välillä todella suloinen, välillä hermostutti ja lopussa itkin. Sen loppu oli mielettömän surullinen ja itkin sitä seuraavanakin päivänä. Kaveritkin on todenneet, ettei Brokeback Mountainia voi katsoa itkemättä lopussa.
Tulikärpästen hauta oli koskettavin leffa koskaan. Se oli mielettömän hyvä, kuvasi sodan julmuutta, mutta myös perheen tärkeyttä ja mitä tekee rakkaidensa vuoksi. Se alku oli kuitenkin hyvin surullinen, koska se oli periaatteessa lopun loppu (selitys ♥) ja elokuvan varsinainen loppu oli niin kamalan surullinen, että huhhuh. Rakastuin kyseiseen leffaan, mutta ei sitä voi katsoa pillittämättä, se on ihan mielettömän koskettava. Paitsi jos vihaa animea. :--D

Tuntuu oudolta, millainen leffaitkupilli minusta on tullut verrattuna entiseen. En ole oma itseni tai jotain. .__.

I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
« Vastaus #166 : Toukokuu 08, 2011, 16:18:32 »
todella vaikea sanoa vain muutama. itken oikeasti melkein kaikissa elokuvissa, mikä ei sinänsä haittaa, paitsi silloin kun muut huomauttelevat :D ei sille nyt mitään mahta jos on astetta tunteellisempi tapaus.

Big Fish. Myönnän, ettei se ole edes kovin surullinen elokuva, mutta olin oikea elävä vesiputous siinä lopussa
itkin ihan mielettömästi.
Silta salaiseen maahan on edelleen paha. kyseisen elokuvan olen nähnyt useita kertoja, joka kerta se itkettää.
Perus Titanic. Sama juttu kuin edellisessä - aina kyyneleet valuvat.

Muita koskettavia leffoja/sarjoja ovat mm. Clannad+After Story, Brokeback Mountain, Leijonakuningas, Kuoropojat, Forrest Gump, Mr.Nobody, Slummien miljonääri, Up - Kohti korkeuksia, Sademies, Poika raidallisessa pyjamassa, Moulin Rouge, Sovitus... näitä siis löytyy.

Hetukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Heinäkuu 06, 2011, 23:54:46 »
Harry Potter- elokuvat nostavat aina tunteet pintaan, surullisin kohtaus tähän asti on varmaan ollut Siriuksen kuolema. Tai sitten Dumbledoren. Olen valmistautunut henkisesti siihen, että tulen itkemään Kuoleman Varjelusten part kakkosen aikana silmät päästäni, Fredin kuolemat sun muut olivat jo tarpeeksi kamalaa luettavaa.

Marley & minä kosketti myös valtavasti, johtuen tietysti siitä että oma rakas lemmikki tulee mieleen. En kauheasti ole itkeskellyt muita elokuvia katsoessani, mutta sarjoja katsoessani olen parkunut monet kerrat, varsinkin Greyn anatomia on jotain totaallisen surullista.

Poissa velhokarkki

• Yksi Weasleyn serkuista
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosMoon200
« Vastaus #168 : Elokuu 01, 2011, 06:30:51 »
Mä en yleensä itke leffojen aikana, enkä laske tähän mukaan niitä elokuvia, joissa olen itkenyt kaksi kyyneltä.

Marley & Me itken joka kerta. Tiedän millaista on menettää oma rakas lemmikki, joten pystyn samaistumaan tunteisiin ja tilanteisiin.
The Notebook Loppu oli niin koskettava, kun tuli tajuttua koko elokuva.
Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset osa 2 Tässä olen itkenyt eniten. En tiennyt, että osaan itkeä yli 2 tuntia putkeen, mutta niin siinä kävi.
"Miksi kukaan muka tahtoo juhlia kuolinpäiväänsä?" ihmetteli Ron, joka teki taikajuomien kotiläksyjä ja oli pahalla päällä. "Kuulostaa kuolettavan masentavalta, jos saan sanoa."

Poissa Whatsername

• nuottiavaimen säilyttäjä
  • Vuotislainen
  • Just look up to the stars and believe who you are.
  • Pottermore: HexLeviosa139
« Vastaus #169 : Elokuu 24, 2011, 22:16:29 »
Minähän nyt itken melkeen jokaisessa leffassa :D Listaan tähän nyt ne,jotka lähinnä sai oikeen vesiputoukset aikaan:

SISÄLTÄÄ SPOILEREITA KYSEISISTÄ LEFFOISTA,LUE OMALLA VASTUULLA! :)

Harry Potter ja Liekehtivä Pikari Vihaan Robert Pattinsonia,mutta Cedricin kuolema nostaa usein kyyneleet silmiin,myös se kohta,missä Harryn vanhemmat ilmestyy Voldin sauvasta herkistyttää.

Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi Dumbledoren kuolema sai oikein kunnon vesiputoukset aikaan,katsoin leffat ennen kun luin kirjat,ja mulle tuli aika kovana järkytyksenä se,että Dumbledore kuoli. Olin jotenkin aina kuvitellut,että Dumbbis on niin mahtava ja valtava,että kukaan ei voi sitä tappaa. Siinä tuli todellakin sellanen olo,että Harryn on nyt yksin tehtävä tämä hirnyrkki-tehtävä.

Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset part 2 Ykkösosassa taisin parit kyyneleet Dobbyn kuolemalle tirauttaa (ihme,etten sen pahemmin itkenyt),mutta kakkoselokuvassa itkin Kalkaroksen muistoista asti melkeen aivan loppuun asti. Olen luultavasti itkenyt tässä leffassa eniten,kun milloinkaan ennen.

Titanic Siinä,kun Rose sanoo "Look Jack,there's a boat!" ja Jack onkin jo poissa,on aina todella liikuttava kohta. Myös siinä,kun Rose menee sinne pelastusveneeseen ja Jack jää sinne laivaan,ja se musiikki alkaa soida,tirautan myös parit kyyneleet. Ai niin,ja siinä lopussa kun se vanhempi Rose sanoo "I don't even have a picture of him" tai miten se nyt menikään,alkaa helposti kyyneleet virrata. Ottaen huomioon,että monet sanoo,että itkevät oikeen kunnolla Titanicissa,voin kuitenkin sanoa,että esim. Moulin Rouge ja DH part 2 saivat herkistymään paljon enemmän.

Inception Siinä kun se päähenkilö (en muista nimeä,on viimesimmästä katselukerrasta jo hetken aikaa) palaa kotiin sinne lasten luokse,itkin oikeen kunnolla.

Moulin Rouge Tässä leffassa itkin todella paljon,niin puolivälissä kun lopussakin. Sitten kun leffa viimeinkin loppu,oli mun silmät ihan punaset ja turvoksissa :D

Taru Sormusten Herrasta:Sormuksen Ritarit Tässäkään en ihan mielettömästi itkenyt,mutta siinä lopussa kun Frodo on lähdössä ja Sam juoksee sen perään ja sanoo "i made a promise,master Frodo. A promise!" tai jotain tuohon suuntaan,olin taas vedet silmissä :D

Taru Sormusten Herrasta:Kaksi Tornia No tässäkin sitten aloin siinä loppupuolella itkemään sen Samin "puheen" aikana. Se oli jotenkin vaan niin kaunis,että huomaamattani rupesin pyyhimään kyyneleitä pois kasvoilta :)

Taru Sormusten Herrasta:Kuninkaan Paluu Tässä taisin itkeä eniten siinä kohtaa kun Sam ja Frodo tuhosivat sen sormuksen,ja sitten tulee se "At the End of All Things" kohta,nyyh :'( Sitten myös kun Frodo lähti,ja sanoi hyvästit niille muille hobiteille.

Toy Story 3 Tiedän,on varmaan aika outoa. Katottiin tätä oikeen kaveriporukalla ja sitten lopuks alkoi oikeen kunnolla itkettämään,tuli sellanen tunne että lapsuus oli siinä. Kyllä siinä sitten kavereilla oli nauramista ja ihmettelemistä kun itkin oikeen vuolaasti :D Onneksi sitten toinenkin kaveri herkisty hieman,niin ei tarvinnut ihan yksin nyyhkiä :D

Siinä ne varmaankin suurinpiirtein oli. Kuten jo sanoin,itken lähes kaikessa,mm. TV-sarja nimeltä The O.C on saanut vedet silmiin monta kertaa,plus sitten lukuisat muut leffat... Olen ihan pienestä pitäen itkenyt elokuvia katsellessa,esim. joskus Heinähattu ja Vilttitossu alkoi itkettämään tosi paljon. :D
Siriusly,that's riddikulus!

Poissa Nebulae

• Kuuhullu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #170 : Elokuu 25, 2011, 23:27:16 »
Myönnetään: olen itkevää sorttia. Hyvin monessa elokuvassa, kirjassa tai telkkarisarjassa on kohtauksia joissa itken. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Aina nämä kohtaukset ovat jotenkin surullisia. En muista milloin olisin itkenyt jossain onnellisessa kohtauksessa.
Mutta vaikka itkenkin herkästi en ole mielestäni mitenkään herkkä ihminen. Itkettävät kohtaukset eivät jää kummittelemaan mieleeni päiväkausiksi. Kyse on vain senhetkisestä voimakkaasta tunnereaktiosta. Traumoja en ole saanut mistään itkemästäni jutusta. :P Saman elokuvankin kohdalla se riippuu ihan sen hetkisestä tunnetilasta miten voimakkaasti eläytyy. Joskus oikein ärsyttää kun katsoo jotain elokuvaa sellaisella tuulella että ei saa kunnon itkua aikaiseksi... ;)

Takuuvarmat itkettäjät:

Titanic: Kaikki tietävät miksi. Niin traaginen.... Loistava elokuva, sanoi kuka mitä tahansa.
Brokeback Mountain: Jackin ja Ennisin rakkaustarina on niin kaunis että en voi olla tirauttamatta kyyneliä siinä lopussa kun Ennis kuulee Jackin kuolleen. Täyttä päätä itken viimeistään siinä vaiheessa kun Ennis löytää Jackin vanhan paidan ja sanoo "Jack, I swear...."
Sormuksen ritarit: Loppukohtaus jossa Frodo ja Sam ovat veneessä. Heidän ystävyytensä vain on niin kaunis.
Kaksi tornia: Haldirin kuollessa ja Gandalfin ja Rohirrimin tullessa auttamaan Helmin syvänteellä. Voi olla muitakin kohtia mutta nyt ei muistu mieleen.
Kuninkaan paluu: Monen monta kohtausta jotka itkettävät. Kaikista kaunein ja surullisin on loppu kun Frodo lähtee länteen haltioiden kanssa. Jo pelkkä sen kohtauksen muisteleminen tuo kyyneleet silmiin... Myös se kohta missä Pippin löytää Merrin taistelukentältä on todella koskettava.
Top Gun: Kyllä vain. Tompan tähdittämä toimintapläjäys jossa Goosen kuolema saa minut aina itkemään. (Sen sijaan kyseisen pätkän pakollinen romantiikka-osuus saa aikaan lähinnä oksennusreaktion.)

Kaikista rankimmin olen ikinä elokuvaa katsoessa itkenyt kun näin Björkin tähdittämän Dancer in the Dark. (Jopa äitinikin itki sitä katsoessaan, enkä ole hänen nähnyt ikinä itkevän muualla kuin vaarini hautajaisissa. Se kertonee aika lailla elokuvan traagisuudesta.) Jos on hirveän herkkä ihminen niin en suosittele kyseistä elokuvaa, sen verran raju katselukokemus se oli.

Tulikärpästen hautaa en ole vielä nähnyt, joten saa nähdä viekö se voiton tuosta Dancer in the Darkista....

Animesta puhuttaessa Hopeanuolen loppu itkettää myös aina. Muutenkin sarjassa on monia surullisia kohtia.

On monia muitakin leffoja jotka saavat minussa aikaan vahvan tunnereaktion joka sitten purkautuu itkuna mutta tähän hätään ei tule oikeastaan muita mieleen kuin nuo listaamani.
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
-Albus Dumbledore

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
« Vastaus #171 : Syyskuu 25, 2011, 14:30:52 »
Varoitus! Tästä voi tulla pitkä ja vetinen kirjoitus. Ja jos joku ei ole katsonut näitä listaamiani elokuvia, kannattaa hypätä kirjoittamani analysoinnit yli.

Minähän olen kaikkien herkkisten äiti: itken lähes jokaisessa vähääkään surullisemmassa elokuvassa. Eikä elokuvan tarvitse välttämättä olla edes surullinen, vaan onnelliset loput, hienot kohtaukset ja musiikki... saatan vuodattaa kyyneleen ihan minkä asian vuoksi tahansa.
Kuitenkin mullakin on oma "lista" elokuvista, jotka totta tosiaan pistää itkettämään joka ikinen kerta *lähtee kirjahyllylle hakemaan elokuvat viereen analysoitaviksi*

Sisältää spoilausta!

Titanic
Tarvitseeko tätä edes selitellä? Heti, kun paatti törmää siihen jäävuoreen, alkaa minun vollotus. Paniikki laivalla, Jack-parka vangittuna sinne alakannelle, Rose etsimässä... Tähän elokuvaan on tungettu kaikki itkettävät asiat viimeisen 1,5 tunnin sisälle. Jackin ja Rosen rakkaustarina saa itkemään silkan kauneutensa vuoksi.

Moulin Rouge!
Satinen ja Christianin tarina on kyllä sydäntäriipivä. Voi sitä tuskaa, kun Satine kuolee ja Christian jää yksin... :( Aivan kauhea elokuva. Aiheuttaa niin monenlaisia tuntemuksia, että pää räjähtää.

The Piano
Oikeastaan näitä kolmea ensimmäistä on hankala laittaa mihinkään järjestykseen. Riippuu täysin päivästä, mitä pidän ehdottomana itkuleffojen ykkösenä. Rakastan tätä elokuvaa, Adaa, pianoa.. Ja ymmärrän täysin, mitä se piano hänelle merkitsee.

Ylpeys ja ennakkoluulo (2005)
Se lopun kohtaus siellä pellolla. Kiitos siitä.

Revolutionary road
Leonardo DiCaprio & Kate Winslet -yhdistelmä vain toimii. Ikävä kyllä en saa mielestäni Jack&Rose-tarinaa ja ajattelen tämän ikäänkuin "jatkoksi" sille, mikä alkoi Titanicissa. Enkä tykkää tästä ajatuksesta yhtään. Niin sairaan surullinen elokuva, en ole pystynyt katsoa tätä kuin kerran. Tuli niin ahdistava/kamala olo :D

P.S. I Love You
Itken koko elokuvan ajan. Kaikki, jotka tämän ovat katsoneet ja ovat vähänkään taipuvaisia herkistelyyn tietävät miksi. :'D

Tyttö ja Helmikorvakoru
Tästä tulee ihan oma elämä mieleen, tietyistä syistä.

Oopperan kummitus
Minusta Christinen olisi kyllä pitänyt valita kummitus. Koen niin hirveää empatiaa kummitusta kohtaan, se tuska! Eiiiii!

Amélie
Onnellisuuden multihuipentuma. Aivan ihana tarina. Rakastan tätä!

Slummien miljonääri
"Mitä tarvitaan kadonneen rakkauden löytämiseen?
A.Rahaa
B. Älyä
C. Onnea
D. Kohtalo"

ja sitten tietysti Taru Sormusten Herrasta-trilogia, joka on kuvattu niin hienoissa maisemissa, höystetty upealla musiikilla ja jonka tarina vain yksinkertaisesti on hieno, sekä Harry Pottereista elokuvat 4-7. Niitä tuskin tarvitsee selittää mitenkään teille, rakkaat HP-fanit ;)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2012, 15:48:25 kirjoittanut aivokas »
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Denahi

• Vuotislainen
« Vastaus #172 : Lokakuu 25, 2011, 10:11:30 »
Titanic: Elokuvan lopussa laivan uppoaminen ja kaikki ne matkustajat, jotka hukkuivat aiheuttivat kyyneleitä.

Tulikärpästen hauta: Alusta loppuun hyvin surullinen kuvaus siitä, minkälaista kahden orvoksi jäävän lapsen elämä voi olla toisen maailmansodan lopulla. Vielä pitkään elokuvan katsomisen jälkeenkin oli apea olo.

Unelmien sielunmessu: Elokuva erilaisista riippuvuuksista kärsivistä henkilöistä, joiden asiat ajautuvat elokuvan edetessä yhä huonommiksi. Päähenkilön yritykset pitää kiinni niistä harvoista elämässä vielä hyvin olevista asioista ja kuitenkin lopulta kaiken merkityksellisen menettäminen olivat koskettavia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 25, 2011, 10:18:11 kirjoittanut Denahi »

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #173 : Marraskuu 10, 2011, 07:13:39 »
Enpä liiemmin elokuvia katsoessa itke... Joskus kirjoja lukiessa, jos samaistun päähenkilöön kovin paljon niin sitten.

On kuitenkin yksi elokuva, jota en vieläkään pysty katsomaan neutraalisti! Ensimmäisen kerran sitä katsoessani itkin lopussa kuin vesiputous, olin kolmetoista (ja ehkä vähän turhan nuori), sitemmin olen tajunnut, ettei loppu ole oikeastaan niin surullinen, mutta siltikin silmät tahtovat kostua. Kyseessä on siis Bram Stokerin Dracula, jota tähdittävät Winona Ryder ja Gary Oldman. En muista enää, enkö vain tiennyt ensimmäistä kertaa katsoessani, että miten Dracula-tarinat päättyvät, vai olinko vaan niin shokissa siitä, että vampyyri saattaisi olla jotenkin samaistuttava, pidettävä hahmo. Lapsena pelkäsin hirveästi vampyyreja, tämä ikään kuin aloitti uuden aikakauden :D

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #174 : Huhtikuu 12, 2012, 22:03:31 »
Olen tosi herkkä itkemään elokuvien suhteen, joten itken lähes kaikille kohtauksille, joissa joku kuolee tai muuten vaan halvautuu pahasti.

Tuntuu, että olisin kirjoittanut tämän jo liian monesti tänne Vuotikseen, mutta itken aina, jokaikinen kerta, kun katson Kuoleman varjelukset part 2. Sitä ei yksinkertaisesti pysty katsomaan itkemättä, nykyään itken jo alussa Dobbyn haudalle... "Tässä lepää Dobby, vapaa kotitonttu". Noi sanat saa mut vuotamaan lukuisia kyyneliä, en oikeastaan edes tiedä, miten nuo vaivaiset viisi sanaa, viisi sanaa, saavat mut vuodattamaan sellaisen vesiputouksen. En nyt tarkoita, ettenkö itkisi muissa kohdissa, mutta elokuvan alku saa tunteeni purkautumaan täydellisesti. Varsinkin, kun alku on yhdistetty yhteen ihanimmista soundtrackeista mitä olen koskaan kuullut, Lily's Themeen.

Mainitsen vielä, että myös HP-leffat 4-8 saavat mut aina edes jossain kohtaa kyyneliin. Kyllä, silloinkin vaikka olisin katsonut elokuvan ties kuinka monta kertaa, mutta niin se vain on. ♥
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?