Kirjoittaja Aihe: Mikä elokuva sai sinut itkemään?  (Luettu 36126 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
Vs: Mikä elokuva sai sinut itkemään?
« Vastaus #125 : Marraskuu 03, 2009, 17:42:39 »
No, itken titanicissa AINA. Mutta itken helposti myös muissakin elokuvissa. Oikeastaan melkein mikä vain leffa voi saada minulle tipan linssiin, se ei ole vaikeaa. Melkein aina kun katson jotain elokuvaa, itken jossain kohdassa ainakin melkein:)

Mutta titanic. sehän perustuu tositapahtumiin, se tekee siitä vielä kamalamman. Sitten lopun "I'll never let go"-kohta ja kun rose sanoo nimekseen dawson..:( ihana elokuva:)
Tahdonvoimaa!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #126 : Marraskuu 03, 2009, 18:42:12 »
Itken pääsääntöisesti harvoin elokuvissa, en ole kovinkaan tunteellinen, vaikka joku on ehkä mahdollisesti saanut minusta sellaisen kuvan. Elokuvan pitää siis olla todella koskettava, että alan itkemään siinä. No, sellainen oli tämä Puoliverinen Prinssi. Lopussa, kun tuli se kohtaus, missä kaikki nostivat sauvansa ylös, niin alkoi tosissaan itkettämään, kun taustalla soi vielä niin kaunista musiikkia. Ihmettelin kyllä samalla, miten Yates on saanut mitään tällaista aikaan, vaikka suurin osa koskettavuudesta taisi kyllä olla siinä musiikissa. Jotenkin, oli vain niin hyvä kikka laittaa kamera kuvaamaan ylhäältä sitä kokonaisuutta. Siinähän oli myös se Pottereissa usein mainittu teema: rakkaus voittaa kuoleman. Se näkyy siitä, kun se pimeän piirto (eli merkki, minkä kuolonsyöjät lähettävät, kun joku on kuollut) häipyi sauvojen kautta virtaavan rakkauden ja surun avulla. Difficult to explain. :D Samaten ihanihan loppu oli myös koskettava, siinäkin itkin vähäsen. Jos vetelee oikeista naruista, niin minut kyllä saa itkemään, mutta se on aika vaikeaa. :D

Sitten on taas niitä naurunkyyneliä, joita on esiintynyt mm. Black Adderissa ja Fawlty Towerissa, mutta se ei ole varsinaisesti itkemistä, joten jätän sen huomiotta. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #127 : Marraskuu 14, 2009, 13:20:47 »
Minä en itke juurikaan leffoissa, mutta onhan niitä tietty pari, jotka koskettavat siinä määrin, että saatan kyyneleen tai pari tirauttaa.

Thelma & Louise on yksi näistä leffoista. Siinä lopussa tulee aina väkisinkin itkettyä. Siksi yleensä vältän kys. leffan katselemista seurassa.
Surullinen loppu, joo, mutta on siinä jotain muutakin.

Moulin Rouge on myös tällainen leffa. Kaikki sen nähneet varmaan käsittävät, missä kohtaa ja miksi se tuppaa itkettämään.

Finding Neverland pistää sekin itkettämään siinä loppupuolella.

Titanic ei niin hirveästi itketä muuten, mutta se kohta, jossa ne alemman luokan matkustajat ovat lukittuina sinne alas itkettää jossain määrin - johtuen suurelta osin siitä, että sukulaiseni kuoli Titanicissa. Leffahan on eri asia kuin tositapahtumat, mutta kyllä siinä silti on niin paljon yhtymäkohtia todellisuuteen. Se sukulaiseni tarina surettaa muutenkin, niin tuo leffa vielä enemmän lisää sitä.

Leffat, joissa itken, ovat poikkeuksetta lempielokuviani. Jos leffa on huono, ei se itketä, vaikka tapahtumat olisivat kuinka surullisia.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #128 : Marraskuu 14, 2009, 13:33:42 »
The Lion King Mufasan kuolema oli vain jotain niin sielullisesti sietämätöntä. Olen nähnyt elokuvan kymmeniä kertoja ja pikkulapsesta asti itkenyt aina Simban kanssa tämän isän kuolemaa.

Titanic Yllätys, yllätys. Titanicissa vain ei voi olla itkemättä. En ole koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä, jotka voivat olla itkemättä tällaisissa leffoissa. Olen liian tunteellinen. Eniten minua itketti se kohta, jossa Rose lähtee ja Jack jää kuolemaan, ja kun Rose löytää hänet vedestä jäätyneenä.

Panttivangit En ole edes sataprosenttisen varma, oliko elokuvan nimi Panttivangit. Joka tapauksessa se tuli tässä hiljattain telkkarista. Eniten minua itketti, kun Mars ampui kaksi veljestä. Se oli vain niin surullista, etenkin nuoremman veljen osalta, koska tämä oli vahingossa sotkeutunut koko juttuun vain luottamalla sokeasti isoveljeensä.

Onhan niitä miljoonia lisää, mutten nyt jaksa muistaa mitään tiettyä. :p

Huutomerkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #129 : Joulukuu 03, 2009, 21:43:48 »
No minä nyt itken vähän kaikelle sopivalla mielialalla. Oikeastaan se, mitä pidän liikuttavana, ei ole kiinni itse elokuvasta vaan täysin siitä, millä fiiliksillä itse olen. Viimeksi kyynelehdin ainakin Spirit-animaation kohdalle, jossa se tamma on vähällä kuolla, ja HP: Puoliverisen prinssin lopulle, jossa tylypahkalaiset nostaa samaan aikaan taikasauvansa Dumbledoren muistolle. : D Jotenkin se oli musta vaan niin liikkis kohta.

Titanicia en ole (onneksi) nähnyt, se varmaan sais mut itkemään kuin vesiputous riippumatta lähtömielialasta.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #130 : Joulukuu 04, 2009, 17:21:10 »
Minä melkein aloin itkeä (no okei, aloin itkeä...) katsellessani elokuvaa Saksikäsi Edvard. Se on niin koskettava. Enpä kerro enenpää, saatte itse katsoa!
Sama täällä... Saksikäsi Edwardissa aloin totaalisesti pillittämään siinä kohtaa, kun Johnny Depp lähti juoksemaan pakoon. Kyseinen leffa on minulle maailman surullisin, ja tästä johtuen en voi käsittää miksi kaikki pillittävät Titanicissa? Mieleni teki nauraa, kun Rose puhui kohmeisilla huulillaan kuolleelle.
Sitten olen myös itkenyt elokuvan Blow lopussa. Rupesin ajattelemaan vain sen miehen tuskaa, kun oma lapsi ei enää luottanut häneen. Oli pakko pillitää.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #131 : Tammikuu 06, 2010, 03:05:40 »
Äideistä parhain.

Jotenkin tuollaiset koskettavat elokuvat ovat minulle aina olleet se herkkä kohta. Vahvasti empatiaa kun koen, niin minulle oli yksinkertaisesti liikaa, kun tämä päähenkilöpoika (en muista nimeä), joutui lähtemään takaisin Suomeen. Hänen ja Ruotsin äitinsä ero oli vain hyvin surullista seurattavaa, ja huomasin itkeväni ehkä enemmän kuin minkään muun elokuvan aikana :D Uskallankohan enää katsoa uudelleen? Elokuva oli muutenkin hyvin tehty ja muissakin kohdissa erittäin koskettava.

Sinänsä on ihan mukavaa huomata, että elokuva voi herättää noin voimakkaita tunteita, mutta tokihan se riippuu myös mielentilasta, millaisella tuulella leffaa katsoo. Muitakin elokuvia taitaa olla, joissa kyynel tai kaksi on vierähtänyt, esimerkiksi Leijonakuningas (kun Mufasa kuolee), Moulin Rouge (nyt taas Satinen kuollessa) ja HP ja Puoliverinen Prinssi (Dumbledoren kuolema tuntui elokuvateatterissa pahalta, mutta DVD:ltä katsottaessa se ei enää niin paljoa koskettanut. TV-sarjoista Rimakauhua ja Rakkautta on aina nostanut pari kyyneltä pintaan Rachelin kuollessa.
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #132 : Tammikuu 23, 2010, 12:10:54 »
Minä en ole muistaakseni koskaan itkenyt mitään elokuvaa katsellessani. En kuitenkaan väitä, ettei olisi olemassa yhtään elokuvaa, joka ei olisi saanut minua hiljentymään ja ajattelemaan asioita, itkuun asti vain en ole päässyt.

Näyttelijöillä tehdyt elokuvat eivät niin liikuta minua, mutta piirroselokuvat yms. kylläkin. Esimerkiksi Titanic oli ehkä ensimmäisellä kerralla jokseenkin koskettava, mutta sen jälkeen huvittava :) Samaten esimerkiksi koulussa katsomamme Äideistä parhain sai minut vain hymyilemään, muutaman muun kyynelehtimään.

Palatakseni asiaan, Mulan oli kauniin koskettava elokuva. Sen tarina oli koskettava, etten paremmasta tiedän. Tie El Doradoon -elokuvassa puolestaan loppu aina Friends never say goodbye -kappaleesta asti: vaikka ystävysten tiet ovat eroamassa, toisista välittäminen voittaa silti.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2010, 12:17:59 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #133 : Tammikuu 23, 2010, 20:03:40 »
Minä olen itkenyt lähes kaikissa täällä jo mainituissa elokuvissa. Yhtä itkuvarmaa elokuvaa en kuitenkaan täältä huomannut. Notebook. Tavallaan onnellinen ja tavallaan surullinen ja aivan loistava. En mitenkään pysty pitämään kyyneliäni kurissa. Ensimmäisen kerran kun näin kyseisen elokuvan, itkin vain ihan lopussa. Nykyään silmäni vuotavat viimeiset kymmenen minuuttia, koska tiedän, mitä tulee tapahtumaan.

Niin ja Slummien miljonääri sai myös itkemään. Se oli niin karmiva, että kun pari viimein sai toisensa, kesti kauan ennen kuin sain itseni rauhoitettua. Elokuva ei todellakaan ole saanut palkintojaan turhaan.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Rasta

• Ennustaja-akka
  • Vuotislainen
  • Got a smile on my face, but I'm recking the place
« Vastaus #134 : Helmikuu 18, 2010, 17:47:46 »
Puoliverisessä prinsissä kun Dumbedore kuoli ja Feeniksen killassa kun Sirius kuoli.
Mutta enemmän kuin kumassakaan näissä, itkin Marley & Me lopussa, kun
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Ja kuka ei olisi itkenyt Titaniccia katsoessa??
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2010, 17:56:23 kirjoittanut Rasta »
Myy, miten sinä pääsit sisään?? -Muumipeikko
Ovesta, tollo! -Pikku Myy
Ovesta??! -Muumipeikko

hemuli

• Ankeuttaja
« Vastaus #135 : Helmikuu 18, 2010, 20:22:26 »
Tapanani hieman sivusta aiheen vastailla, mutta avaan nyt suuni (eikun sormeni?) kuitenkin :
Avatar oli ihana (kuten isoveljeni hieno varaisesti esitti, että innostun aina kaikesta brand newstä, mutta avatar on oikeesti ihana)
Se ei saanut minua itkemään, mutta herätti kaikkia muita tunteita. Se oli niin kaunis ja tunnetta jonka koin voisi kuvailla vaikka sellaisilla että kun astuu raittiiseen ulkoilmaan tunkkaisesta talosta ja vetää oikein kunnolla ilmaa keuhkoihin. Sellainen täysi olo se oli. Aistikas, jotain sellaista hienoa sanaa käyttäisin.
Pysyäkseni aiheessa; olisin itkenyt jos jompi kumpi "pää henkilöistä" olisi kuollut. Parissa kohtaa olin varma että niin käy, mutta onneksi ei käynyt <3

hemuli

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #136 : Huhtikuu 01, 2010, 22:30:01 »
Ehdottomasti Braveheart! Katselin sen juuri eilen ja mitenkä mikään elokuva edes osaa olla niin surullinen? Onko edes laillista tehdä noin surullista elokuvaa? Se oli kyllä aika raaka, mutta tosi hyvä. Tosin en suosittele heikkohermoisille. Ja en kyllä katso tuota julkisesti kenenkään kanssa, ei kukaan tahdo katsella minun pillittämistä!

Yleensä itken lähes kaikissa elokuvissa, niin onnellisissa kuin onnettomissa kohdissa. Vähän tunneherkkä juu..

*Suetus kiittää*
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Miukeli

• Blaubeere
  • Vuotislainen
  • Du schreibst Hilfe mit deinem Blut
« Vastaus #137 : Huhtikuu 01, 2010, 23:59:13 »
Voi näit on vaikka kuinka monta. Mä itken ihan kauheen herkästi, joka ainaki leffateattereis on inhottavaa siellä muiden seassa nyyhkyttää. Mut eniten itkettävii, jois oon saanu suunnilleen hysteriakohtauksen ovat:
Titanic tietenki. Ekan kerran jälkeen oon alkanu itkee jo ennen puolta välii, ku tiiän miten niille kaikille tulee käymään
Jane Austenin jalanjäljillä. Vaik kukaan ei kuollukaan, se oli tajuttoman surullista, kuinka siinä lopulta sitten kävikään.
Brokeback Mountain. Ku ekaa kertaa katoin, vei multa ainaki tunnin rauhottua ja kas saada unenpäästä kiinni.
Taru Sormusten Herrasta. Ekassa Boromirin kuoleman ja vikassa Harmaat satamat, joskus Haldirin kuolemaki saa kyyneleet putoilee.
Tohtori Zivogo, Van Helsing ja Aleksanteri on myös sellasii, joskaan ei yhtä suurta kyynelryöppyä onneks tuu.

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
« Vastaus #138 : Huhtikuu 05, 2010, 15:23:01 »
Titanic oli tosi surullinen, melkein itkin, varsinkin lopussa, kun tuli se Celine Dionin biisi. Saksikäsi Edward oli toinen, tosin se kanssa suututti, kun Edward ymmärrettiin aina väärin. ;< Eläinelokuvien surulliset kohdat koskettavat myös ja pikakelaan aina koriskenttien koiratähden surullisen kohdan.
I can see you

Poissa lakritsitahna

• Stalkkaa hakkeria
  • Vuotislainen
« Vastaus #139 : Huhtikuu 05, 2010, 19:24:49 »
The Hours. Masentunut leffa, en yleensä katso tällaisia elokuvia. Itkin kun

Masennuskohtauksista huolimatta, pidin kyllä tosi paljon. Loppu oli lohduttava kaikkien niiden masentavien kohtien jälkeen.
En tykkää lakritsitahnasta >.<

Poissa magico

• Vuotislainen
  • Mischief Managed.
  • Pottermore: JinxFrog184
« Vastaus #140 : Huhtikuu 11, 2010, 13:21:42 »
Minä alkoin itkemään Marley ja minä elokuvassa koska se oli melko surullinen lopussa. Surulliseksi tulin eilen kun kävin katsomassa Liisa ihmemaassa elokuvan koska loppu kohtaus oli surullinen. Joo ja mää aloin itkemään myös Uusikuussa, hehheh
Ja sitten tietenkin kun Dobby kuoli :'(( Ja lisäksi vielä jostain syystä meinasin alkaa itkemään Sucker Punchissa.....
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2011, 14:36:55 kirjoittanut magico »
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #141 : Huhtikuu 11, 2010, 19:36:13 »
Australia.
Olen jopa kerran ihan tosissani yrittänyt olla itkemättä kun katsoin sitä, mutta ei onnistunut. Aivan mahtava elokuva. Jos joku haluaa pahasti turvonneet silmät, niin suosittelen ehdottomasti. Kun vuokrasin elokuvan, en odottanut, että se olisi niin hyvä, mutta siinä kävi sitten niin, että se oli pakko hankkia itselle.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #142 : Huhtikuu 11, 2010, 20:26:05 »
No ei mikään ole saanut itkemään...tosin semmoiseen olotilaan on pari elokuvaa saanut että tuijotan ruutua ihan normaalisti mutta ajattelen juuri tapahtunutta surullista kohtaa mutta jatkanut leffaa...Puoliverinen sai sen
aikaan siitä asti kun Dumbledore sanoi Dracolle: "Vuosia sitten tunsin pojan, joka teki vain vääriä valintoja. Anna minun auttaa!" Siitä asti Tähtitornin pihamaalle ja haikeaa oli loppuun asti, mutta ei leffateatterissa vaan kotona.
Ja no ei ole leffa mutta Rexin pari jaksoa on saanut minut surulliseksi, esim. erään omistajan kuoltua.

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #143 : Toukokuu 01, 2010, 20:30:45 »
Harvemmin sitä jaksaa edes keskittyä leffaan niin hyvin, että pääsisi myötäelämään tapahtumissa kyyneliin asti. Mutta joskus leffa ja olosuhteet sattuvat kohdalleen. Saksikäsi Edward on yksi haikeimpia leffoja ikinä. Sen lopussa tulee tirauteltua melkein joka kerta kun sen katson. A.I. - Tekoäly on sydäntä särkevä, siitä huolimatta, että se on minusta aivan liian pitkä loppupäästään. Siinä itkukohtia tulee useampi. Tuntevia robotteja on kyllä käsitelty monessakin paikkaa, mutta minusta maailmaan mahtuu useampikin tarina ihmisten suuruudenhulluuden seurauksista (sillä minusta on sulaa suuruudenhulluutta pyrkiä luomaan ihmisenkaltainen robotti.) Tämä elokuva ei edes ole sävyltään niin puuduttavan jeesusteleva kuin monet lajitoverinsa. Boy's don't cry -totta kai. Taas yksi onneton tarina seksuaalivähemmistöistä.

Lainaus käyttäjältä: Blackie
Henkien kätkemä. En muista enää tarkalleen, mikä itkettää, mutta jotenkin se liittyy Hakuun.
Minä näin Henkien kätkemän vasta jotain pari kuukautta sitten, enkä osannut lainkaan odottaa sitä vollauskohtausta, jonka sain yhdessä kohtaa. Tosin jostain syystä minunkin muistikuvani ovat hämäriä, vaikka elokuvan katsomisesta on niin vähän aikaa.
Henkien kätkemä oli kyllä melkoisen avartava kokemus. Ja niin hienon näköinen, että herkemmässä mielentilassa olisin varmaan itkenyt jo sille...

Nyt saatte nauraa: Minä olen ihan oikeasti itkenyt katsoessani Toy Storya. Ja hassuinta on se, että tämä tapahtui viime vuonna, ja olen katsonut tuota leffaa aika tiuhasti suunnilleen sen ilmestymisestä lähtien. Olen aina tykännyt siitä ja pitänyt sitä hauskana, mutta yhtäkkiä vaan jotenkin heräsin ja tajusin, että se on myös todella surullinen. Aina kun yritän selittää tarkalleen miksi, sekoan sanoihini. //edit 14.7.10 Toy Story 3 nähty rapakon takana ja minä tyttö kyllä pyyhin kyyneliä vaivihkaa kun en kunnolla vollata kehdannut.
/edit päättyy

Niin, ja onhan minulla vielä yksi aivotnarikkaanvollausleffa: Pokemon 1. Leffahan on oikeastaan aika surkea, jos sitä alkaa ajatella. Jos olisin nähnyt sen vaikka viiden viimeisen vuoden sisällä ensimmäisen kerran, minulta olisi luultavasti loppunut huumorintajukin kesken jo ennen puoliväliä ja yksinkertaisesti vain inhoaisin koko elokuvaa. Mutta ei sitä oikein osaa ajatella, jos sen on käynyt tyyliin 7-vuotiaana katsomassa eokuvateatterissa, jossa lähes täysi salillinen muitakin penskoja itkee ja nauraa yhtä aikaa. Testasimme tätä pienellä kaveriporukalla (ikähaarukkaa 16-19) vastikään, ja ne meistä, jotka olivat tämän tuotoksen aikoinaan leffateatterissa käyneet katsomassa, vollottivat pokemonien kanssa kilpaa. Ja ne loput tyypit, joille elokuvalla siis ei ollut näin painavaa nostalgia-arvoa, katsoivat hiukkasen vinoon :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2010, 02:11:11 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #144 : Kesäkuu 06, 2010, 17:23:48 »
En hirveästi itke leffoissa mutta useesti on meinannut tulla tippa linssiin..

Itse melkein itkin Puoliverisessä Prinssissä lopussa kun kaikki nostivat sauvat ilmaan kun dumbledore kuoli.
Olen myöskin melkein itkenyt kun katsoin Remember Me:n siinä päähenkilö kuoli 9/11 terrori-iskussa(eli siis WTC kaksoistornien tuhossa). Ja se oli surullista koska hänen veljensä oli tehnyt itsemurhan ja nyt hänen ala-asteikäinen pikkusiskonsa jäi vaille veljiä...

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #145 : Kesäkuu 06, 2010, 21:41:39 »
Katsoimme koulussa Gilbert Grapen   ja itkin. Melkein. Ihana elokuva, Leonardo esittää koskettavan kauniisti *blackout* Arnie? taisi olla. :3
Mutta sitten kun tuli esille että Arnie on kehitys vammainen, keksivät jätkät uuden naurun aiheen - "HEI OIKEEST MIKÄ SEEPEEE! LOL KATO KU SE SÖNKKÄÄ! VÄHÄX SE HIRNUU :d:d LOOOLL!! "

Oikeesti! Leonardo esitti todella taitavasti kehitysvammaista, vaikka ns. normaali onkin.
Olisin itkenyt, jollen olisi kihissyt kiukusta niin pahasti että silmät vuoti.
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #146 : Kesäkuu 28, 2010, 02:41:11 »
Ensin otan esiin, että itkin Putous - sarjassa. Sitä ihmettelin syvästi itsekkin. Jonkun sketsihahmon takia jota ei ole kuin hiukan ehkä nähty, niin itku tuli. Raisa Reikänaamasta. Uskon kylläkin, että syynä oli myös taustalla soiva Coldplayn The Scientist. Asiaan:

Taru Sormusten Herrasta Siinä alkaa väkisin itkemään Harmaissa Satamissa, kun hobititkin itkee.
Ei keksi, mitä mitä? Ei keksi. Tuli mieleen vain yksi peli, Metal Gear Solid 4, siinä itkin lopussa niin paljon että päätä särki.

Loppuun lisään etten yleensä itke elokuvissa, todella harvoin.

EDIT: SIIS EI OLE TOTTA! :" Nauroin lopussa niin paljon että päätä särki" Pitäiskö oikeasti mennä nukkumaan? Nyt korjasin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2010, 02:46:03 kirjoittanut Marja Tyrni »

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #147 : Kesäkuu 29, 2010, 01:23:03 »
Olen todella herkkä, joten melko moni elokuva on saanut minut itkemään tai tuntemaan oloni surulliseksi.

Titanic - No johan kaikki sitä ovat sanoneetkin - se loppu, kun Jack ei herää. Ja sitten se, kun Rose muutti sukunimensä Dawsoniksi - Rose DeWitt Bukater kuoli Titanicin mukana.
Moulin Rouge - Ainoa musikaali, josta olen koskaan pitänyt. Muistan, kun tämä tuli joskus myöhään illalla TV:stä ja olin silloin siskoni luona. Sisko oli jo nukkumassa, kun minä vielä katsoin elokuvaa. Itkin aivan kamalasti siinä lopussa ja oli kova työ pitää äänet kurissa.
Taru Sormusten Herrasta - Sormuksen ritarit - Kun Gandalf Harmaa kuolee. Vaikka tietää, että Gandalf tulee vielä takaisin, niin silti tuli kamala itku. Boromirin kuolema. Vaikka en voinut sietää häntä, niin silti kyynelkanavat aukesivat, kun hän teki kaikkensa suojellakseen Merriä ja Pippiniä. Ja sitten kun Frodo lähtee ja sitten kun hän pelastaa Samin hukkumalta. Olivat jotenkin niin koskettavia kohtauksia.
Taru Sormusten Herrasta - Kuninkaan paluu - Itkin aivan hirveästi läpi elokuvan. Se kun Frodo hylkää Samin on jotenkin niin... kamala kohtaus(hyvin tehty kuitenkin). Itkin sekä surusta että raivosta. Eowyn surmaa noitakuninkaan isänsä silmien edessä ennen tämän kuolemaa. Vaikka Theoden oli välillä vähän pässi, niin silti hänen kuolemansa kosketti. Ja sitten se loppu alkaen Aragornin "For Frodo!"-huudosta päättyen Harmaisiin Satamiin. Eniten ehkä itkin, kun kaikki kumarsivat hobiteille. Se oli sen elokuvan ehkä koskettavimpia hetkiä.
Hevoskuiskaaja - itkin tälle todella paljon. Ensin alussa onnettomuudelle. Myöhemmin, milloin ikinä kuvattiinkaan hevosen ja tytön tuskaa. Ja sitten lopussa, kun kaikki vihdoin on hyvin - on todella koskettava.
Harry Potter ja Liekehtivä pikari - Lopussa, kun Lily ja James ilmestyvät Harryn vierelle ja puhuvat hänelle. Se oli jotenkin niin koskettava hetki. Sitten itkin, kun Harry itki Cedricin kuolemalle eikä meinannut lähteä Cedricin luota.
Harry Potter ja Puoliverinen prinssi - Itkin, kun Hermione itki Ronin takia ja Harry yritti lohduttaa häntä. "You're my best friend"-kommentti etenkin oli jotenkin niin liikuttava. Sitten tietenkin Dumbledoren kuolema ja kun kaikki kohottavat taikasauvansa kohti taivasta kunnioituksen merkiksi.
House of flying draggers - Loppu. Mitä muuta tässä enää voi sanoa?

Näitä olisi varmasti lisääkin, mutta ei tule tällä hetkellä mieleen.

Nyt pitääkin lisätä sitten Avatar. Jos jossakin asiassa James Cameron loistaa, niin dramaattisisten kohtauksien teossa. Kotipuun kaatuminen. Siinä itkin ensimmäisen kerran ja vaan niin pirun paljon. Kaikki ne hidastukset, musiikki ja kuvaus kuvasivat menetystä, tuskaa ja kuolemaa vaan niin kauniisti ja perinpohjin, että itkun estäminen kävi mahdottomaksi. Toisen kerran itku tuli sitten varsinaisen sodan aikana, kun tuli taas tuo sama yhdistelmä kehiin. Hemmetin ihmiset.
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Marja Tyrni

• Ankeuttaja
« Vastaus #148 : Kesäkuu 29, 2010, 01:32:37 »
Mirandel, Eowyn oli Théodenin lapsenlapsin, pikkusiskon lapsi siis.

Poissa lullaby

• Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornMagic6297
« Vastaus #149 : Heinäkuu 06, 2010, 16:49:34 »
Olen sen verran herkkis, että kyyneleet silmissä-efekti on taattu lähestulkoon jokaisen katsomani elokuvan kohdalla.

The Elephant Man on kyllä ehdottomasti yksi järkyttävimmistä ja koskettavimmista elokuvista minkä olen ikinä nähnyt. Tuo totisesti esiin ihmisten ennakkoluuloisuuden ja julmuuden. Tarina sijoittuu 1800-luvun Lontooseen ja elokuva on mustavalkoinen, mikä luo oman karun tunnelmansa. Elokuvan on ohjannut David Lynch ja pääosissa ovat mm. Anthony Hopkins ja John Hurt, kaikki erittäin taitavia tehtävissään. : ) Suosittelen tätä elokuvaa kaikille, en viitsisi liikoja paljastaa juonesta!

Koiramme kuoli muutama vuosi sitten ja olen muutenkin eläinrakas ihminen, joten Marley & Me kosketti syvältä. Saadessani leffan ensi kertaa käsiini, ajatukseni olivat lähinnä luokkaa "taas joku amerikkalainen komedia, ja vieläpä Owen Wilson pääosissa, eipä kiinnosta". Katsoin kuitenkin elokuvan ja pidin siitä kovasti, vaikka kyllähän se perusamerikkalainen teennäisyys välillä paistoi läpi. Owen Wilson ja Jennifer Aniston olivat yllättävän luontevia rooleissaan, ja tarina oli mukaansatempaava. Loppu oli kaikkein ikävin, kun koira jouduttiin lopettamaan. Tuli omaa koiraa ikävä. :' (

The Machinist on upean synkkä elokuva ja juoneltaan monimutkainen, jumituin pohtimaan tätä elokuvaa moneksi päiväksi sen katsomisen jälkeen. Christian Bale oli hyvä roolissaan ja kuvasi hienosti hahmonsa rappeutumista ja masentavan harmaata elämää. Elokuva siis tosissaan on todella vaikeaselkoinen ja erikoinen, mutta pidin siitä silti kovasti. Tykästyin päähenkilöön jo heti alussa, ja kaikille hänen kokemilleen vastenkäymisille tuli itkettyä.

Boy's don't cry ja Brokeback Mountain itkettivät aika samalla tavoin, ihmisten ennakkoluuloisuus, kielletty rakkaus ja kuolemat. Toivoin kovasti Brokeback Mountainia katsoessani, ettei kumpikaan päähenkilöistä kuolisi, mutta ehkäpä tarina sitten kaipasi sen. Maailmassa saisi olla enemmän onnellisen lopun omaavia vähemmistörakkaustarinoita. : D

Gran Torino itketti ja kosketti, jotenkin sulan aina ihan totaalisesti vanhoille, karskeille mieshenkilöille, jotka jonkun nuorukaisen seuran avituksena pehmenevät ja paljastavat hieman herkkää puoltaan. Loppu oli aivan kamala, mutta tietyllä tavalla upean mahtipontinen.