Kirjoittaja Aihe: Mitä sukkasi kertovat sinusta vol. 2  (Luettu 27779 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Mitä sukkasi kertovat sinusta vol. 2
« Vastaus #150 : Tammikuu 13, 2013, 14:19:10 »
Tällä hetkellä minulla on mustaharmaaraidalliset sukat, pohjistaan todella kuluneet, ja molemmat isovarpaat tulevat ulos; kantapäissä myös jättireijät. Säikähdin itsekin, kun tajusin tänään, että nämä ovat olleet jaloissani jo ennen joulua, eli olen pitänyt samoja sukkia yli 3 viikkoa... Likaisuutta lisää se, että olen hillunut koulussa ilman kenkiä - kyllä, hyppelen koulussa reikäisissä viikkojen vanhuisissa sukissa XD

muoks. tänään oli kyllä pakko laittaa jalkaan lahjaksi saamani paaaksut punaiset ruutusukat toisten päälle, pelkissä reikäsukissa varpaille tuli kylmä x) Ne on kuitenkin näiden paksumpien alla piilossa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2013, 15:25:29 kirjoittanut kiwaaa »

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #151 : Tammikuu 13, 2013, 16:41:25 »
Sukkani kertovat aika paljon siitä, kuinka kiireinen olen aamuisin. Omistan nimittäin ison kasan mustia sukkia, jotka ovat vähintäänkin lähes samanlaisia keskenään, joten voin vain napata ensimmäiset kaksi sukkaa, jotka käteen osuu. Voisihan kiiressä tietysti napata millaiset tahansa sukat, mutta siinä että kaikki ovat lähes samanlaisia huomaa, että minulle on jossain määrin tärkeää, että asuni värit toimivat yhdessä. Mustahan sopii kaiken värisiin vaatteisiin, joten siksi mustia sukkia.

Ehkä sekin kertoo jotain, että omistan paljon sukkia. Useasti iltaisin potkin sukat jalasta ja saattaa mennä useampi päivä ennen kuin kerään sukkapinon sängyn vierestä ja vien ne pyykkiin, joten tarvitsen paljon sukkia, ettei tarvitse koko ajan olla pesemässä. Tämä kertoo ehkä jokinnäköisestä laiskuudesta minussa :D
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Epona

• Vuotislainen
  • Huutaa vastatuuleen
    • Kolmekuusviis
  • Pottermore: LovePotion1*
« Vastaus #152 : Tammikuu 14, 2013, 17:24:19 »
Tällä hetkellä sukkani vahvistavat sen asian että olen kotona, flunssaisena ja kuumeisena, sillä jaloissani on pelkät ruskeat, ehkä yhtä kokoa liian isot villasukat. Normaalisti pidän kyllä villasukkia aika lailla koko ajan jalassa jostain elo-syyskuusta huhti-toukokuuhun mutta sillä erolla että siellä alla on tavalliset sukat, joko sellaiset ihan perusmittaiset tai polvisukat. Poikkeuksena tähän yöt ja tietenkin juhlat sun muut sellaiset paikat joihin villasukat eivät sovi, en ole ikinä osannut nukkua minkäänlaiset sukat jalassa ja no, korkokengät + villasukat on aika huvittava yhtälö.

Tällä hetkellä, kun talvikenkiini ei villasukkia mahdu, käytän usein joko sellaisia ihan lyhyitä nilkkasukkia tai polvisukkia, jälkimmäisiä useimmiten niinä päivinä joina olen menossa ratsastamaan jotta minun ei tarvitse koulun jälkeen etsiskellä ratsastussukkiani vaan löydän yhden parin jaloistani. Meidän koulussa on tapana käyttää kenkiä sisälläkin, joten sen puolesta ei sitten haittaa jos on muuhun vaatetukseen ihan sopimattomat ruudulliset tai villasekoitepohjilla varustetut sukat jalassa. Sitten taas jos tiedän että tulen ottamaan kengät pois jossain vaiheessa, eli on joku erityinen juttu koulussa (tai päivä jona on liikuntaa, ilmaisutaitoa tai muuta vastaavaa), koitan vetaista jalkaani sellaiset sukat jotka sopivat asuuni edes jollain tavalla. En kyllä ole millään muotoa muotitietoinen ihminen eli sen takia en voi sanoa tuota tekeväni, mutta itselläni vaan on mukavampi olo jos sukat eivät ole ihan räikeässä ristiriidassa muun vaatetukseni kanssa. (:

Sukkien vaihtovälini on yleensä korkeintaan kaksi päivää, villasukissa sitten taas ehkä viikko ja jos on niin kylmää etteivät jalat juurikaan hikoa, saattaa mennä kaksikin ennen kuin tajuan pestä ne. Jos käyn normaalisti eli kahden päivän välein suihkussa, voin kulkea ne pari päivää samoissa sukissa, mutta puhtaisiin jalkoihin en likaisia sukkia laita joten suihkun jälkeen on aina aika kaivaa puhdas sukkapari esiin. Jostain syystä puhtaista sukista tulee aina niin kivan raikas olokin että ihan jo sen takia liputan sen puolesta että mieluummin pesen sitten pyykkiä vähän useammin kuin kuljen samoissa sukissa ties miten kauan.
10.3.2012 ♥ 15.6.2012 ♥ 10.11.2012
And there forever remains that change from G to Em.  -Nightwish

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #153 : Helmikuu 13, 2013, 17:39:49 »
Tänään minulla on tapojeni vastaisesti villasukat jalassa! Ei mitkään erikoiset, tylsän harmaan väriset. Syynä on se, että kenkäni kastuivat aamulla, enkä halunnut palelluttaa jalkojani pakkasessa :3 Alla on on ruskeat sukat, joiden varressa on jännää punaista ja sinistä raidallista ruutukuviota. Niissä on pari pientä reikää ja kulumia, mutta muuten varsin ehjät. Vaikka ne ovat olleet minulla noin viikon, ovat ne yllättävän ei-likaisen oloiset. Edelĺiset sukkani olivatkin käytössä puolitoista kuukautta... Noh, ainakin villasukat hoitivat tehtävänsä.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
« Vastaus #154 : Huhtikuu 02, 2013, 14:32:45 »
Hmm. Sukat. Tällä hetkellä minulla ei sukkia ole laisinkaan, koska olen herännyt juuri ja vasta äsken. Yleensä minulla on päällä (jalassa) mustat sukat, enemmän tai vähemmän reikäiset, joita vaihdan sitten kun jaksaa (viikon välein ehkäpä). Mitä ne minusta kertovat? Sen tärkeimmän: olen laiska.
Syntyperäinen urpå

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #155 : Huhtikuu 06, 2013, 03:39:45 »
Ei yhtikäs mitään, toivottavasti.

Sukkani yleensä haisevat viemäriltä, ovat eriparia ja joskus jopa eri kokoa tahi mallia. Olen pikkaisen huono pitämään sukkia sekä tallessa, saatika sitten siedettävän puhtaana. Kesällä yleensä luovutan ja luovun sukkien käytöstä melkein kokonaan. Sukillani on tapana katoilla pitkiksikin ajoiksi, vähän sama vika kun omistajassaankin. Sukkia löytyy aina välillä mitä oudoimmista paikoista. Komeroiden päältä, parvekelautojen alta, imurista, pakastimesta ja kyllä minä jonkun sukantapaisen muistaakseni uunin takaakin poistin pölyä keräämästä. Mitään muistikuvan kaltaistakaan ei tietenkään päästäni löydy, miten sukat ovat kadonneet ja outoihin paikkoihin joutuneet. Mutta kyllä niitä pölyisiä sukkakasoja yleensä löytyy jostain sängyn alta yleensä, sinne ne toki joutuvat kun nukun yleensä sukat jalassa ja sitten unissani potkin ne jaloistani pois ja sinnehän ne sitten päätyvät, sängyn alle keräämään pölyä ja odottamaan aikaansa sekä löytäjäänsä. Oli se sitten aamulla hätäisesti heiluva käsi joka etsiii jonkunlaista jalkaterän verhoajaa tai sitten iso, paha ja äänekäs imuri joka kerää sukat viimeiselle matkalleen.

Ostan sukkia kyllä aikas hemmetin usein. Tässä suurpiirteisesti laskettuna olen viimeisen parin vuoden aikana ostanut viitisenkymmentä paria sukkia. Tällä hetkellä neljän parin olemassaolo ja lokaatio on varmistettu. Pitäs varmaan järjestää tääl kämpäs joku uus juomapeli, löydä sukka ja saat virvokkeen. Pitäs ostaa aika paljon virvokkeita, että se peli kestäisi varttia kauempaa :D
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #156 : Toukokuu 14, 2013, 16:58:32 »
Kevään kunniaksi minulla on valkoiset nilkkasukat, jotka sointuvat hyvin lyhytvartisten Conversejen kanssa. Pohjistaan ne ovat tosin hyyyvin likaiset reilun viikon käytöstä ja kantapäissä on jättireiät, ja kulumia ja reikiä on muuallakin, mutta eihän niitä ulospäin näe XD Pitäisi kai ostaa lisää tällaisia, muuten pidän näitä loputtomiin!

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • All right
« Vastaus #157 : Elokuu 14, 2013, 18:21:49 »
Hyytävä ilma tänään! Jalkoihini päättyikin jo näin aikaisin punaiset villasukat :3
Syntyperäinen urpå

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #158 : Elokuu 14, 2013, 18:23:28 »
Syksy tekee jo näköjään tuloaan, ja koulun alun kunniaksi minulla on ollut jaloissa nyt viikon ehkei ihan puhtaat, mutta täysin ehjät mustat perussukat :)

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #159 : Elokuu 17, 2013, 08:15:48 »
Näin syksyn tienoilla lämpimät ja mukavat villasukat tekevät comebackin jalkoihini. Kesäisin koitan välttää jokaista eteen tulevaa sukkaa, sillä luonnonlapsen tapaan rakastan kulkea paljain varpain niin sisällä kuin ulkonakin. Mutta nyt ilmojen viileyttä ei jalassani ole sijaa yhdellekään paljaallee varpaalle. Villasukat jalassa, suureen neuleeseen kääriytyneenä ja suuri teekuppi kädessä on ehdottomasti paras tapa viettää tunnelmallista syysiltaa.
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #160 : Marraskuu 04, 2013, 21:44:19 »
Viime aikoina minulla on ollut käytössä pinkit villasukat. Yleensä harvemmin sellaisia jalkaan laitan, mutta viime aikojen hyytävät kelit ovat antaneet siihen aihetta. Alla on tavis mustat sukat, joista en edes muista milloin laitoin ne, mutta laittaessani ne olivat ehjät, ja nyt niissä on jo monta kulumaa ja reikää, eli varmaan pari kuukautta ollut... Villasukat kuitenkin pitää ne piilossa xd

Poissa Katspicious

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #161 : Marraskuu 06, 2013, 18:17:27 »
Rakastan sukkia. Ihan oikeasti. Jos olen sukkaostoksilla, niin valitsen aina kivoimman väriset ja/tai kuviolliset. Vielä parempi on, kun ne tilaa ihan netistä ja niissä on vaikka lempi-idolin kuva.

Kotona jalkoihini päätyy (kesäisinkin) lämpöiset sukat joissa on vuorta, villaa ja ties mitä härpäkettä.

Lempisukkani ovat "normaaleista" sukista sellaiset vaaleanpunaiset, joissa on tummansiniharmaita(o.o) pilkkuja. Ne on vaan niin kivan väriset. Lämpöisemmistä sukista lempparini ovat viime viikonloppuna mummilta saamani uudet villasukat, jotka ovat siis tälläkin hetkellä jalassa. Niissä on sini-pinkki-viher-raita joka toistuu ja ne on ihan ylihienot!

Olen itse yksi sellaisista, jotka eivät pistä pahakseen vaikka saisikin joululahjaksi pelkkiä sukkia!

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #162 : Marraskuu 14, 2013, 12:42:33 »
No voi perhana kun nuo villasukat kului puhki, nyt niistä ei ole enää hyötyä :3 pitää toivoa jouluksi uusia ja tyytyä nyt vasta tänään vaihdettuihin todella reikäisiin raitasukkiin. Pitää muutenkin toivoa sukkia, koska ehjiä ei taida löytyä yhtään.

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
« Vastaus #163 : Marraskuu 20, 2013, 14:56:37 »
Rakastan sukkia!! Se on ihana tunne, kun ostaa uudet sukat ja laittaa ne ensikertaa jalkaan, ne ovat siin pehmeät ja sileät, kuin pilven laittaisi jalkaan. ( XD ) Mä en koskaan anna mun sukkien mennä rikki, ja koitan muutenkin pitää niitä mahdollisimman puhtaana, enkä kävellä esimerkiksi ulkona pelkissä sukissa.

Sukkalaatikkoni on vähän räjähtänyt, joudun lainailla aika usein äitiltä tai siskolta sukkia ja toisinpäin. Ehkä suurin osa on kuitenkin tylsiä mustia tai valkoisia:( Kaikkein lempisukkani ovat valko-turkoosiraidalliset sukat, koska ne vaan on niin pehmeät ja ihanat. Tosin liian isot, ja aiheuttaa joskus hiertymiä:( Äiti ja mummi kutoo ihan hullusti villasukkia, joten mulla on varmaan yli 30 paria niitä. Lempparit on ehkä.. ää, vaikee kysymys. Jotkut jotka ei ole liian isot mun pikku jalkaan, ehkä sitten semmoset perus liilat, jotka äiti joskus teki.

Nyt mulla on jalassa sellaset hempeen vaaleenpunaiset sukat. Nää on nilkkasukat ja kastuivat aamulla kun satoi ja tietenkin laitoin converset enkä tajunnut laittaa mun ihania punasia hai:ta :( Onneks on jo nyt kuivat.

Voiskin mennä laittamaan villasukat jalkaan! :3
If you play your cards right
you can change the world

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #164 : Marraskuu 25, 2013, 14:42:33 »
Hamstraan aina sukkia joka paikasta, aina varsinkin, jos ne on söpöjä!
Inhoon sitä, kun sukassa on reikä, tai jos kaksi melkein samanlaista/väristä tulee pesusta, eikä sitä oikeaa löydy mistään. Eeeeiiiiii.

Tällä hetkellä jalassa Marimekon sinivalkoraidalliset pitkävartiset sukat. Eikä, nääkin on kohta pohjasta puhki, en tykkää yhtään. Nääsukat on muuten yllättävän pehmeet, vaikka aika vanhat (-ja väsyneet)
onkin.

Kaikki villa- ja pörrösukat on ihania,  ja mulla niitä onkin aika paljon. No, niitä on vaan aika paljon kertynyt, kun mummo neuloi, ja äiti neuloo niitä edelleen : )

Mun sukat aina katoilee mystisesti, ja niitä löytyy sitten milloin mistäkin; sohvan alta, sängyn alta, tietokonepöydän alta, ja ihan yleisesti joka paikasta...

Poissa Ooka

• Siivet kantapäissä -liitelijä
  • Vuotislainen
  • Pilvilinnan kuningas
    • Tuliaavikko
« Vastaus #165 : Tammikuu 13, 2014, 03:11:31 »
Minun sukkani ovat _aina_ parittomia. Mitä se kertoo? Että olen laiska enkä jaksa parittaa niitä. Että en jaksa edes välttämättä pistää niitä aina pyykkiin vaan löydän sitten pyykkipäivänä sukkia joka puolelta. Töissä pitäisi käyttää mustia sukkia, mutta olen kadottanut kaikki mustat sukat... ja yllättävän paljon nilkkasukkiakin omistan vaikka ne tuntuvat varsinkin talvella melko turhilta. Tuntuu että parin kuukauden välein joudun ostamaan uusia sukkia kun niitä katoaa...
Ehkä pitäisi olla hieman järjestelmällisempi ja alkaa parittaa niitä sukkia ennen ja jälkeen pesun? Tiedä häntä.
Do the impossible, see the invisible.
ROW ROW FIGHT DA POWER!
Touch the untouchable, break the unbreakable.
ROW ROW FIGHT DA POWER!

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #166 : Helmikuu 11, 2014, 20:00:47 »
  Jee, sukkia!

Itse olen käyttänyt ehkä noin puolisen vuotta eriparisukkia, puhtaasti Dobbyn innoittamana, vaikkakin osa meidän luokalta käyttää eriparisukkia eri syistä (mitä ne sitten ikinä ovatkaan...) mutta minusta Dobbyn ajattelutapa on hauska: "Kaupassa on sattunut virhe - Harry Potter on saanut kaksi samanlaista!" (Liekehtivä pikari) jotenkin noin se kai meni.

Mitä se sitten minusta kertookaan, sitä en tiedä.

Mutta tällä hetkellä minun jaloissani komeilevat mustien vaatteideni rinnalla keltaisia ja vihreitä sekä mustia ja harmaita raitoja edustavat sukat.

Säilytän sukkiani irralleen, ettei aina tule samoja pareja, ja joskus käyn vohkimassa pari sukkaa äitimme pyykkikoneen hävittämien sukkien korista.

Muuta en sitten osaa sanoa.
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Esterix

• Metsän vastaus
  • Sanomaton
  • *
« Vastaus #167 : Helmikuu 16, 2014, 23:16:47 »
Mun sukat kertoo musta lähinnä sen että en tykkää palella.
Olen samoilla linjoilla Tahmatassun kanssa siitä, että tykkään lämmöstä. Ja käytän lähes koko ajan sisällä villasukkia normisukkien tai sukkahousujen päällä.

Muuten kyllä vähentynyt normisukkien käyttö sitä mukaa kun olen alkanut pitää yhä enemmän hameita ja sukkahousuja. Ja itseasiassa olenkin aikamoinen sukkahousuaddikti. Niitä omistan varmaan jo enemmän kuin sukkia, sillä niitä saa kaikissa ihanissa väreissä ja kuvioilla ja muuta! Piristävät päivää kummasti, kun on värikkäät sukkahousut menossa, vaikka muuten pukeutuisikin melko tummaan :)
Dixi et animam levavi | Still too sexy - Narf | Elämä on lahja - käytä se hyvin

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #168 : Maaliskuu 08, 2014, 00:54:59 »
Mun sukat kertoo musta lähinnä sen että en tykkää palella.
Olen samoilla linjoilla Tahmatassun kanssa siitä, että tykkään lämmöstä. Ja käytän lähes koko ajan sisällä villasukkia normisukkien tai sukkahousujen päällä.

Muuten kyllä vähentynyt normisukkien käyttö sitä mukaa kun olen alkanut pitää yhä enemmän hameita ja sukkahousuja. Ja itseasiassa olenkin aikamoinen sukkahousuaddikti. Niitä omistan varmaan jo enemmän kuin sukkia, sillä niitä saa kaikissa ihanissa väreissä ja kuvioilla ja muuta! Piristävät päivää kummasti, kun on värikkäät sukkahousut menossa, vaikka muuten pukeutuisikin melko tummaan :)

Itse en taas jotenkin vain viihdy villasukissa, niitä vain on pakko käyttää jos on hirveän kylmä, mutta nyt säät ovat olleet kivat.

Tällä hetkellä minulla on jaloissa harmaat hyvin reikäiset sukat, olleet kohta varmaan kaksi viikkoa. Aika neutraalit nämä kai asukokonaisuuden kannalta ovat, mutta saattavat lemahtaa xD

Poissa Jaguaari

• Hullun hatuntekijän oikea käsi ja kätyri
  • Vuotislainen
  • Pottermore: BatSilver23704
« Vastaus #169 : Maaliskuu 16, 2014, 19:02:12 »
Itse pidän lähes aina pehmoisia villasukkia, jotka oikeastaan kertovat minusta aika paljon; rakastan lämpöä ja mukavuuta, mitään muuta en sukilta toivokaan. Yleensä ne ovat väriltään aika neutraalit, koska en pidä räikeistä väreistä. Olen aika maanläheinen ihminen.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #170 : Elokuu 08, 2014, 22:18:50 »
Itse pidän lähes aina pehmoisia villasukkia, jotka oikeastaan kertovat minusta aika paljon; rakastan lämpöä ja mukavuuta, mitään muuta en sukilta toivokaan.
Sama täällä, mutta minun sukkien pitää olla iloisenväriset. :D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #171 : Elokuu 12, 2014, 14:33:48 »
Sukkani kertovat minusta vain sitä, että jos minulla on niitä jalassa niin silloin on myös kengät.
Ja silloinkin on sukat vain siitä syystä että suurinta osaa kengistä ei ole tällaisiin neliskanttisiin lättäjalkoihin tai varsinkaan niillä kävelemiseen suunnattu.

Sukkia lojuu myös pitkin lattioita, mikä varmaan kertoo sen ettei minulla ole varaa palkata palvelijaa.