Kirjoittaja Aihe: Mitä sukkasi kertovat sinusta vol. 2  (Luettu 27762 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Mitä sukkasi kertovat sinusta vol. 2
« Vastaus #125 : Maaliskuu 25, 2012, 14:53:26 »
Tänään minulla on valkoiset nilkkasukat, pohjistaan hyvin likaiset. Molemmissa kantapäissä on reiät, ja vasen isovarvas tulee ulos, joten nämä ovat mulle aika tavalliset sukat. Käyttöäkin kertynyt jo varmaan yli viikon... Pitänee varmaan joskus ostaa uusia sukkia, nämäkin rupeavat jo olemaan ehjimmästä päästä :D

Poissa Misswatson

• Vuotislainen
  • Pottermore: SpellDream10578
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #126 : Toukokuu 13, 2012, 11:10:03 »
Höm, minun sukkani ovat useimmiten ihan tavalliset nilkkasukat - mustat tai valkoiset. On minulla joitain kuviollisiakin sukkia, kuten raitaa tai pilkkuja, mutta yleensä ne ovat vain yksiväriset. Talvella ehkä villasukat.

Sukkani kertovat minusta ehkä sen, että olen melko siisti ja pikkutarkka ihminen, joten sukkien pitää sopia vaatteisiin. Ja vihaan sitä, kun jollekin sukalle ei löydy paria/pesukone on nielaissut sen, joten kun ne ovat kaikki melkein samanlaisia, sellaiselta välttyy todennäköisemmin. Lisäksi olen mukavuudenhaluinen, eli sukkien täytyy olla mukavat.
Always.

Poissa Jane Eyre

• British Hippie who never lived in Great Britain
  • Vuotislainen
  • Maybe someday I'll find the place for me to live.
  • Pottermore: OwlSparks24145
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #127 : Toukokuu 13, 2012, 15:02:24 »
Erää kaverini mukaan sukkieni eriparittomuus aiheuttaisi maailmanlopun. Minulla on siis AINA eriparisukat, yleensä nilkkapituiset. Mä luulen et mun sukat kertoo sitä etten halua olla massaa. Usein sukistani löytyy väriä, joka kertoo positiivisuudestani. Vaikka muuten olisi täysin mustat vaatteet, sukkani kerovat oikeasti melialastani. On kuitenkin ollut päiviä, jolloin sukat(kin) ovat olleet mustat. Silloin kaikki ei ollut hyvin koska 1) sukat olivat samaa paria 2) ne olivat MUSTAT. Sukken väri kertoo mielialani.Nyt jalassa on villasukat, koska istun jäätelökioskilla (töissä) ja viimeksi varpaani jäätyivät täällä :D
You put your arms around me and I'm home.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #128 : Toukokuu 17, 2012, 19:45:36 »
Mulla on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana lähes aina eriparisukat jalassa. Keskimäärin ehkä 10 kertaa vuodessa (vahingossa) parilliset sukat sattuu tuleen jalkaan :D Joskus toki kun pitää olla jossain vähän siistimmät vaatteet muuten, saatan etsiä esim mustat sukat (joissa kyllä aika usein on joku kuvio varressa -eripariset tietysti, mutta ne eivät niin pahasti näy) molempiin jalkoihin tai edes lähes samansävyiset noin muuten. Kesällä käytän tosi harvoin sukkia, viihdyn paljon paremmin ilman sukkia. Talvisin kotona (ja koulussa) pidän paljon villasukkia, jotka kyllä ovat yleensä samaa paria. Sukissa tärkeintä on, että varret ovat samanpituiset, muuten niitä tuntuu hölmöltä pitää jalassa. Dobby-päivänä sitten laitan toiseen jalkaa nilkkasukat ja toiseen polvisukat, joissa on paljon väriä ja jotain kuvioita :>

Eriparisten sukkien käyttö alkoi joskus siittä, että hermostuin/kyllästyin aina aamulla etsimään parillisia sukkia sukkalaatikosta. Siihen kuluu vain turhaa aikaa ja vaivaa aamuisin jolloin on muutenkin kiire. Lisäksi sukkia tosi harvoin kukaan ylipäätään näkee mun sukkia kun koulussa / töissä / kaupassa käydessä on kengät jalassa. Parittomien sukkien käyttö kertoo meikäläisen osalta ehkä osin laiskuudesta ja osin leppoisasta elämäntyylistä :) Lisäksi se kertoo sen, että en ole kauhean tarkka enkä jaksa välittää moisesta yksityiskohdasta kun ketään ei ees oikeasti kiinnosta, että millaiset sukat mulla on :D Tykkään myös kun toisessa sukassa on esim kissa ja toisessa jänis, jolloin voin ajatella kissan metsästävän jänistä :P Jotain pientä omaa kivaa tylsiin päiviin :D

Se, että käytän pääsääntöisesti parittomia sukkia aiheuttaa myös sen, että ei tartte turhaan heittää ehjiä sukkia roskiin. Jos yhteen sukkaan tulee reikä, ei kahta tarvitse heittää pois kun toinen on vielä ihan käyttökelpoinen :)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #129 : Kesäkuu 03, 2012, 16:29:04 »
Tulipas taas huomattua kun tämä ketju osui silmiin, että onpas taas ollut samat sukat pitkään :D Jaloissani on nilkkasukat, jotka jalkoihin ne laittaessani noin pari viikkoa sitten olivat varmaankin vielä valkoiset. Ne ovat kuitenkin sentään ehjät :D Yleisen viihtyvuuden vuoksi voisin kuitenkin tänään vaihtaa uudet sukat jalkaan.

Poissa Stairway

• käärmehammas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: StoneShadow3592
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #130 : Kesäkuu 15, 2012, 15:15:01 »
Nyt minulla on mustat sukat jalassa. Mitä sukkani kertovat minusta, siihen en osaa vastata, koska yleensä valitsen kaapista ne sukat mitkä sattuvat tulemaan vastaan. Ehkä sitä että olen laiska, hajamielinen ja jotain.
Hyvin harvoin minulla on samaa paria olevat sukat jalassa, koska joko olen laiska tai olen hukannut toisen parin. Myös sukkiini tulee todella usein reikiä, käytänkin sitten reikäisiä sukkia. Siinävaiheessa heitän sukan roskiin, kun jalka ei oikeasti enää pysy siellä sukan sisällä (eli joko kantapäässä tai varpaissa on liian iso reikä), yleensä tästäkin syystä minulla ei niitä parillisia sukkia ole.
Käytän myös hurjan pitkään samoja sukkia, joskus saattaa parikin viikkoa pyöriä jalassa samat sukat, jos ne ovat suht puhtaat sekä ehjät.
Olen myös hyvä hävittämään sukkia, kun elokuussa muutin kämppääni omistin varmaan kolmetkymmenet sukat, nyt niistä on jäljellä enää ehkä hyvällä säkällä kymmenen. En ole tainnut itse edes koskaan ostaa sukkia, aina olen pihistänyt mummilta tai joku on niitä minulle ostanut.

Niin ja minä pidän aina sukat jalassa miinustettuna tietysti peseytymiset, saunomiset ja uimiset. Kesälläkin, en lähde minnekkään jos minulla ei ole sukkia. En vain osaa.
TÄTTÄDÄDÄÄ, TÄTTÄDÄDÄÄ!!!
All that glitters is gold.

maasu -> Stairway

Poissa Beyond

• Pseudoenkeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #131 : Heinäkuu 25, 2012, 23:40:47 »
Tällä hetkellä minulla ei ole sukkia laisinkaan. Pidän sukkia todella harvoin jaloissani sisätiloissa, mikä on ironista siinä mielessä, että kaappini suorastaan pursuaa erivärisiä sukkia. On paha sanoa, minkä värisiä pareja omistan eniten, sillä jokainen sateenkaaren väri kyllä löytyy etsittäessä. :P Tällä hetkellä olen mieltynyt turkoosiin ja siniseen väriin, joten totta kai se näkyy ostamieni sukkien värimaailmassa.

Omistan muutamat polvisukat. Olen pitkään surrut lila-mustaraidallisten yksilöiden perään. Koska käytän polven minihameita, ovat polvisukat otollinen tapa siveellistää mekon pituutta. Erityisen ylpeä olen mustista äitini kutomista villasukista, jotka ulottuvat reippaasti polven yläpuolelle. Talvipakkasilla ne olivat varsin mukavat.

Sukkani kertovat minusta... Noh, kaiketi vain sen, että olen todella vaikeasti määriteltävä persoona. :D
M + M² = ♥

Poissa Dewie

• Vuotislainen
  • Pottermore: HazelNight86
« Vastaus #132 : Heinäkuu 27, 2012, 15:15:43 »
Minulla on vain mustia sukkia (okei, yksi pari valkoisia sukkia, olen hurja...). Ne ovat normaaleja nilkkapituisia plus sitten muutamat lyhyemmät, en tiedä miksi niitä sukkia kutsutaan. Tosin nyt, kun siivosin vaatekaappiani, löyisn myös kahdet harmaat ja yhdet violetit polvisukat. Niitä käytän satunnaisesti.

Olen äärettömän tarkka siitä, että sukilla on pari. Ärsyttää suunnattomasti, kun pesukoneesta löytyykin pariton sukka, jonka pari on joko jäänyt koppaan tai joku on syönyt sen. Vietän aina pienen tovin etsimässä sukille parin. Koska sukat ovat mustia, tunnistus tapahtuu resorien, pituuden ja materiaalin perusteella.

Haluan sukkien sulautuvat vaatetukseeni (päälläni olevat housuni ja/tai kenkäni ovat yleensä mustia), siksi ne ovat aina mustia. Väriä löytyy kuitenkin sukkahousu-kopasta, jossa on harmaata, sinapinkeltaista, sinistä ja luumunpunaista :) Talvella, ja muunakin ajankohtana, villasukat on MUST. Niitä on ihan järkyttävä kasa tuolla kaapissani ja kaikissa sateenkaaren väreissä. Ne ovat hiukan pidempiä, yksi pari on jopa puoleenväliin säärtä asti :D mummoni kutoo sukkia koko perheelleni ja olen aina valmis vastaanottamaan sukkia, jos hän on niitä kutonut. Niitä ei voi olla liikaa!

Unisukkina käytän vuosia sitten ystävältäni synttärilahjaksi saamiani sini-vihertävänkeltaisia sukkia. Ne eivät ole pörrösukat, mutta selkeästi paksumpaa lankaa kuin normaalit sukat. Ne ovat juuri sopivat, eivät liian kylmät eivätkä liian kuumat :)

Mitä sukkani sitten kertovat? Ehkäpä sen, että vaikutan tavalliselta, mutta osaan tarvittaessa yllättää ;)
Olen esihistoriallinen käärme joka ulvoo ja murisee! -Pikku Myy-

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Heinäkuu 28, 2012, 00:42:37 »
Tällä hetkellä minulla on jalassa lempisukkani; harmaat Viivi ja Wagner-sukat. Olen näihin hyvin kiintynyt, sain ne aikoinaan kaverilta lahjaksi enkä varmaan koskaan raaski heittää näitä pois :3 Sukat ovat erittäin reikäiset, molemmat isovarpaat ja kantapäät tulevat ulos, ja jalkapohjissa on monta reikää ja kulumaa. Lisäksi ne ovat hyvin likaiset ja koppuraiset, sillä ne ovat olleet yli kaksi viikkoa putkeen käytössä muun muassa töissä, ja haju leijailee lattialta asti, yäk XD

Itse kuulun myös niihin, joiden mielestä on mahdotonta kesälläkään lähteä mihinkään ilman sukkia. Kenkien käyttäminen ilman tuntuisi vain kovin oudolta o_O

Poissa Tuhkametsä

• Sokerisulkakynä
  • Vuotislainen
  • Joskus sitä vaan tahtois vajota maan alle...
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #134 : Heinäkuu 31, 2012, 17:21:23 »
Tällä hetkellä minulla on jalassa ... Ei sukkia. 0-0 En juurikaan nauti sukkien käyttämisestä, mutta jos minut pakotetaan laittamaan sellaiset, on kaapissani vaihtoehtoja maan ja taivaan väliltä. Suurin osa sukistani on valkoisia tai mustia, joissa on jokin iloinen kuvio. Nilkkasukat, varvassukat ja polvisukat löytyvät aina kaapin pohjalta. Saatan käyttää eriparisukkia usein huomaamattanikin, kun olen niin laiska etten tarkistaakkaan jaksa. Sukkakorini on kovin sekaisin, sieltä kun löytyy kaikkea ylimääräistä (Haarukka?!)... Sukkani ovat kuten minäkin: aina hieman sekaisin. Niissä on myös reikiä, mutta äidille ei kerrota etten joudu heittämään niitä pois, onhan niilläkin oikeus roikkua minun jaloissani, ei ole niiden vika se repeytyminen, vaan minun!

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #135 : Elokuu 03, 2012, 09:27:39 »
Juuri nyt minulla ei ole sukkia jalassa, mutta silloin kun on, ovat ne mustat tai harmaat. Kyllä, minulla on vain kaksi paria sukkia, mutta kun en jaksa ostaa lisää... En muutenkaan käytä sukkia kovin usein, joten en edes tarvitse niitä. Jos nyt lisää ostaisinkin, en ostaisi värikkäitä, sillä ne eivät yksinkertaisesti sopisi tummaan pukeutumistyyliini.
Vaikka sukkani ja vaatteeni ovatkin mustia, ei se tarkoita sitä, että olisin jotenkin masentunut tai surullinen. Ei todellakaan, useimmiten olen iloinen ja hauska, vaikka sukkani muuta kertovatkin :D
Koska minulla tosiaan on vain kaksi sukkaparia, en keksi enempää puhuttavaa sukista, joten siirryn muihin aiheisiin -->
The end
The songwriter's dead

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #136 : Elokuu 24, 2012, 14:45:12 »
Tänään sitten tuli reiät viimeisiin ehjiin sukkiini, vieläpä samanaikaisesti, isovarpaiden kohdalle reiät x) Nämäkin tosin olivat jo melko kuluneet. Kyseessä on tavalliset mustat sukat, jotka vieläpä ovat olleet jaloissani vasta kaksi päivää. No, uusien sukkien ostoon, sitten kun jaksaa...

Poissa Meriadoc

• Vuotislainen
  • Pottermore: SickleFlame23606
« Vastaus #137 : Elokuu 25, 2012, 12:18:50 »
Kylläpä on mielenkiintoista joskus pohtia näinkin merkityksetöntä asiaa oikein antaumuksella!
Minulle sukissa tärkeintä on se, että ne sopivat käyttötarkoitukseen. Talvella minulla täytyy olla lämpimät sukat, koska ääreisverenkiertoni on surkea ja varpaat jäätyvät sisälläkin. Toisaalta ne eivät saa olla liian paksut, koska silloin ne eivät mahdu kenkiini. Nilkkasukkia käytän vain kesällä ja silloinkin melko harvoin, koska minusta on mukava, kun nilkatkin ovat lämpimät.
Entäs väri sitten? Suurin osa sukistani on mustia, lisäksi löytyy harmaita, kahdet punaiset, valkoisia hiihtosukkia sekä kaikenvärisiä nilkkasukkia. Inhoan sukkien ostamista, ne kun ovat niin kalliitakin, ja kun ostan, kiinnitän huomiota laatuun enkä väriin. On kuitenkin mukava toisinaan laittaa muun vaatetuksen kanssa sävy sävyyn olevat sukat. Kuvioita sukistani ei juuri löydy, vain yhdet raidalliset.
Sukkani kertovat luonteestani oikeastaan aika paljonkin. Olen rauhallinen, tasainen ja säntillinen luonne, joten sukkanikin toki ovat sellaisia. Toisinaan osaan kuitenkin olla räiskyväkin persoona, joten siksi punaisia sukkia. Vaatteissani käytännöllisyys on aina etusijalla, niin myös sukissa. Olen järki-, en tunneihminen. Rikkinäisiä sukkia en pidä, vaan jätän ne lojumaan sukkalaatikkoon. Sen verran onneton olen käytännön taidoissa, etten saa niitä koskaan korjattua vaan heitän roskiin vuosien päästä. Ehkä tämä kertoo siitä, etten koskaan saa selvitettyä asioitani ja paikattua riitoja ynnä muita.
Ronald Weasley
Fun, spontaneous, and loyal wins your heart. Completely lacking in pretention, you seek the guy that others might overlook but who will be totally dedicated to you alone...and will make you laugh along the way.

Poissa Neiti Kuutamo

• Vuotislainen
  • Pottermore: SwordVine3373
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #138 : Syyskuu 09, 2012, 10:01:27 »
Minun sukkani. Mun sukat on yleensä "normaaleja" eli iha perussukkia, aika värittömii mut on mulla värikkäitäki, ja käytän niit joskus väripilkkuna muuten tylsään asustukseen. Ei ne musta mitää kerro, en tajuu mitä olin selittäny tähä viestiin ennen ku muokkasin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2013, 10:19:40 kirjoittanut Neiti Kuutamo »

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #139 : Lokakuu 07, 2012, 17:32:37 »
Viimeiset kolmisen viikkoa (olenpas puhtaushullu) minulla on ollut jalassa ainoat pinkit sukkani. Sain ne lahjaksi kaveriltani vuosia sitten, ja ne ovat erittäin reikäiset (molempien kantapäissä, pohjassa ja pottuvarpaissa isot reiät ja kulumat), ja myös tällä hetkellä todella likaiset. Pidän näistä sukista silti kovasti, vaikkakin kaverinikin vieressä sanoo että olisi aika vaihtaa ne xD.

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #140 : Lokakuu 19, 2012, 10:32:26 »
Sukat kertovat minusta sen, että olen tylsä ja käytännöllinen niiden suhteen. Arkikäytössä on lähinnä mustia ja harmaita sukkia. Sukat saan ostettua ihan K-kaupasta muiden ostosten lomassa. Merkki on Pirkka. Tosin ne ovat kestäviä ja mukavia perus-sukkia. Viime aikoina Pirkka-sukkia on löytynyt myös vaaleanpunaisina, joten kahdet sellaisetkin löytyy, ikään kuin tuomassa sukkatylsyyteen pientä ärhäkkyyttä.

Nykyään sukkavarastosta löytyy pinkkiä, sydänkuviollisia, raidallisia, mustia joissa pitää olla bling-blingiä, pöllökuvioisia. Jaa en siis ole enää sukkatylsä.

Ja sukat vaihdetaan joka päivä. Nih.

Poissa Feenikslintu

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #141 : Marraskuu 01, 2012, 18:38:54 »
Yleensä käytän ihan perus yks värisiä sukkia mutta nyttenki on leopardikuvioiset. Oon nii rakas tunu nilkkasukkiin mutta nyt ''talvella'' ei oikeen voi käyttää pelkästään niin mulla onn sitte villasukat niin sukkien päällä melkein koko ajan. Ja kaikkihan varmaa älys.com

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
« Vastaus #142 : Marraskuu 01, 2012, 18:51:10 »
Minä en osaa käyttää nilkkasukkia, se on inhottavaa kun laitan kengät jalkaan ja sitten kengän reunus hiertää suoraan jalkaan eikä sukkaan. Omistan yhdet nilkkasukat, jotka äiti toi Espanjasta. Niissä on Ressu kuva ja siksi ne onkin tallessa, mutta käytän niitä yleensä  vain silloin, kun en ole menossa ulos. Yleensä sukkani on mustia/tummia ja niissä on joku pieni kuvio, joista tunnistan ne pariksi. Jos sukissa ei ole minkäänlaista kuviota, niin en millään löydä pareja. Kuviosta kanssa erotan omat sukkani muiden sukista. Yleensä pyrin  pitämään okeita sukkapareja, mutta esim. kiireellisinä aamuina kun paria ei vain löydy, voin laittaa parittomat sukat jalkaani. Inhottavaa siinä on sitten se, että eriparisukat menee kanssa pyykkiin ja parit menee sillon helpommin hukkaan. Sukkani likaantuu päivän aikana tosi helposti, koska teen fyysistä seisomatyötä, niin vapaa-ajalla kotonani olen  mieluummin ilman sukkia, niin että jalkapohjat saavat hengittää.
Villasukkia en ole ennen kauheasti pitänyt, mutta viime vuonna sain niin ihanat siskon tekemät villasukat, että pidin niitä jatkuvasti jalassa. Valitettavasti vain kuukauden sisällä hukkasin ne (luulen että ne jäivät erääseen hotelliin). Nyt viime keväänä kudoin ensimmäistä kertaa villasukat ja ne kuvastavat minua eritoten siinä, että en noudata kunnolla ohjeita (sillä aikamoiset vänkkyrät niistä tuli, käyttökelpoiset kumminkin). Vaikka näin muuten pukeudun aikalailla mustiin, niin kutomissani vaatteissa (kuten lapasissa, sääryrtimissä, kynsikkäissä ja kaulahuiveissa) tykkään käyttää värejä. Villasukissani onkin valkoista, turkoosia, vihreäää ja vaaleansinistä.

Poissa vellamo

• Puolihahmo
  • Vuotislainen
« Vastaus #143 : Marraskuu 01, 2012, 20:42:43 »
Mitähän ne mahtaisivat kertoa? Ainakin sen, että jalkani palelevat helposti, käytän nimittäin villasukkia (itsetehtyjä tai äidin tekemiä (parhautta!)) kesät talvet. Käytän tosi usein polvisukkia, koska ne on lämipimämmät kuin tavalliset nilkkasukat. Polvisukissa suosin raitoja. Nilkkasukkia käytän lähinnä kesällä tennareissa (parhaimmat nilkkasukkani on HelloKitty-kuvioiset). Tänään minulla on mieheni (jonka jalka on n. 6 numeroa isompi kuin minun) sukat, koska polvisukkia ei ole puhtaana, nilkkasukat on liian kylmät syksyllä ja loput sukat ovat mystisesti kadonneet. Suurin osa sukistani on tummasävyisiä, koska kuvittelen vaikuttavani niin hieman asiallisemmalta työympäristössä. Asiallisuus tosin karisee, kun vedän villasukat kuitenkin tavan sukkien päälle... Eli tiivistettynä, jos näette jossain tyypin, joka hiihtelee villasukissa ympäri vuoden se saatan olla minä :)
Huomenta maailma.

Poissa Quema de Cascada

• Omituinen höpöttäjäylisieni
  • Vuotislainen
    • Operaatio Merikotka
« Vastaus #144 : Marraskuu 24, 2012, 00:14:20 »
Pidän yleensä parittomia sukkia, koska parillisia ei ikinä tahdo mistään löytyä. Nyt minulla tosin on parilliset sukat jalassa. o.o Ei minua sen kummemmin haittaa se, että ovatko tai eivätkö sukat ola samanlaiset. Sukat ne kuitenkin ovat. Sukkien värillä tai millään muullakaan ei ole minulle niin väliä, mutta siitä olen tarkka, etteivät sukat vahingossakaan ole pitkävartiset. Sukkieni pitää olla varrettomat, siitä asiasta en pääse yli enkä ympäri. Ja minulla on myös omituinen pakkomielle siihen, että oikean jalan sukka oikeaan jalkaan ja vasemman jalan sukka sitten vasempaan jalkaan. Ei kannata edes kysyämiten minä erotan oikean jalan sukan vasemman jalan sukasta. Minä vain erotan ne toisistaan ja sillä hyvä. Niin ja villasukkia en pidä koskaan, en edes silloin kun on niin kylmä että varpaat tippuvat pois.
Omituinen höpöttäjäylisieni iskee taas.

Poissa kiwaaa

• Vuotislainen
« Vastaus #145 : Joulukuu 08, 2012, 21:52:08 »
Tämä on kyllä mun ehdoton lempitopicci Vuotiksessa, niin originelli XD Haha. Sukkani ovat perin erilaisia; on raidallisia ja kuviollisiakin, suurin osa tosin mustia, harmaita ja valkosia. Ylivoimaisesti suurin osa on hyvinkin kuluneita ja reikäisiä. Villasukista en oikein tykkäile, mutta polvisukkia fanitan ja niitä minulta löytyy kahdet, jotka tosin ovat erittäin reikäisiä - tosin väliäkö sillä XD Sukkia vaihdan harvoin; samat "tuoksuvat" mustapohjaiset sukat muhivat jaloissa jopa ylikin pari viikkoa. Pienempänä käytin lempisukkiani jopa yli kuukauden putkeen o_o

Tämänhetkiset sukkani ovat mustat normipituiset sukat, joissa on vihreät neliömäiset kuviot varsissa. Pohjat on täynnä kulumia, ja molempien isovarpaiden alla on reiät ja kantapäissä _isot reiät_. Nämä sukat ovat olleet minulla "vasta" 9 päivää, ja kelpaa näillä vielä kauemminkin tallustella - vaikka kaverinikin vieressä kauhistelee niiden reikiä ja hajua XD Kengäthän kuitenkin jalassa suurimman osan ajasta pysyy...

Poissa serpensortia

• Aamu-usva
  • Vuotislainen
  • Have a cup of tea.
« Vastaus #146 : Joulukuu 08, 2012, 22:52:19 »
Tällä hetkellä jalastani löytyy viininpunaiset, raidalliset villasukat, jotka mimma(=isoäitini) kiltisti kutoi minulle ^^
Olen muutenkin tämmöinen villasukkaihminen ja omistan paaaljon erivärisiä villasukkia. Näin talvella (ja syksyllä ja keväällä) käytän sukkahousuja ja niiden päällä ihania, lämpimiä ja turvallisia ette-ikinä-arvaa-mitä.
Sukkieni väri vaihtelee paljonkin, useimmiten päädyn kuitenkin mustiin/harmaisiin/mihin tahansa värittömään väriin, mutta kyllähän omistan myös keltaisia, oransseja ja vaaleanpunaisia kesäsukkia, sekä tietysti nuo kuuluisat hamppusukkani, eli ihmisten kielellä sateenkaariraidalliset villasukat.
Ja mitä nuo kertovat minusta?
No sitä on vaikea sanoa, sillä sukkaskaalani on niin laidasta laitaan kaikenlainen c:
Kuitenkin tuo erilaisten sukkien kirjo saattaa kertoa siitä, etten ole turhan nirso ja hyväksyn kaikenlaisen omituisuuden ja erilaisuuden. Jokainen sukka on jalan arvoinen <3
Tulipas sekava viesti x)
"We'd apologize for being the best house...
But we don't really want to."

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
« Vastaus #147 : Joulukuu 17, 2012, 15:36:31 »
Mun jalastani löytyy tällä hetkelle vaaleanvihreät villasukat. Ne on oikeastaan uudet, koulussa saatiin seurakunnan lähettämästä sukkakasasta etsiä itsellemme mieluiset. Ois siellä mm. luihuissukatkin ollut ^^
Sukkani kertovat musta ainakin sen että määhän en osaa kutoa ja olen liian laiska lähettelemään hienoja kirjeitä siitä millaiset villasukat haluan ja blaablaa. "Tilaan" villasukkia välillä mummoltani mutta nyt ei oo oikeen muistanut. Olen myös vilukissa ja villasukat ovat talvella tarpeen! :3
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Eriya

• Tähtienyö
  • Vuotislainen
« Vastaus #148 : Joulukuu 17, 2012, 16:54:27 »
Tällä hetkellä on jalassa lila-sini-valko-vihreät villasukat :) Talvella 90% ajasta mulla on jalassani juurikin villasukat, koska ne on ihanan lämpimiä (ja yleensä sukkiksetkin alla). Tai ylipäänsä paksut sukat :)

Jostain syystä tuntuu et mun sukissa on aina reikiä... Ja sit joudun ostaan uusia ja niihinkin tulee reikiä... Mutta ei villasukkiin :) Yleensä tykkään pukeutua aika synkästi tai jotain, mutta sukissa kaikki on sallittua! <3 Eli suomeksi: sukkalaatikosta löytyy mustaa eläinpääkalloilla joilla on ihanat pinkit rusetit SYDÄN, turkooseja, pinkkejä palloilla, valkoisia ennen valkoisia mutta nyt käytöstä likaantuneita, harmaita jnejne... Vihreää tai keltaista ei taidakaan näkyä (ei näy vaatteissakaan) Ja tietty niitä villasukkia :) Lempivillasukat on sellaset ylisuuret tummanpuna-tummanvihreät jotka nimettiin kaverin kanssa Rohkuissukiksi :D Tosiaan, ylisuuret siksi että nukun ne jalassa. Pienenä opittu tapa, pakko jatkaa ettei tuu vierotusoireita...

No mitä mun sukat sitten kertoo musta? Ei harmainta hajua. Ehkä että olen mukavuudenhaluinen...? Jos joku keksii jotain syvällisempää niin kertokaa ihmeessä :)
I'm on a road of broken dreams and I need to know why
Seek the truth through lies to be my guide
I'm in a world of doubt and trust, can't deny 

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #149 : Joulukuu 18, 2012, 16:36:34 »
Ihana topikki, pakko sanoa.

Tällä hetkellä minulla on *tarkistaa nopeasti* pikkuveljien sukkalaatikosta pihistetyt, harmaat sukat. Varressa lukee Tuesday ja alla joitain numeroita. Varmaankin sellaiset jokaviikonpäiväsukat. Ihme, sattui oikea päivä, summanmutikassa kun vaan jotkut otin, kuvioista tai kirjoituksista miettimättä :D
Minulla on sukkia aika laidasta laitaan. Tämä siksi, että pesukoneemme syö sukkia ja joudun usein lainaamaan jonkun perheenjäsenen kaapista. Aamuisin ei ehdi kovin paljon etsimään juuri tiettyä tai väriin sopivia sukkia, Mustat, hyvät ja tavalliset sukat ovat kokonaan kadonneet omasta varastoistani, vaikka niitä mielelläänn kyllä pitäisin. Minulla on muutamia pastellisävyisiä nilkkasukkia, tavalliset pinkit varrelliset sukat, muutamat paksut urheilusukat sekä joitakin mustia pareja, joissa on pohjassa värikkäitä raitoja. (Mitä järkeä laittaa raidat niin, ettei kukaan niitä näe?) Veljien kaapista pihistetyt sukat ovat yleensä raidallisia, tai sitten tälläkin hetkellä jalassani olevia viikonpäiväsukkia.
Yleensä en pidä nilkkasukkia, sillä harrastan taitoluistelua, ja varren puuttuminen painaa ja hiertää, kun luistin pitää kristää tiukalle.
Minusta olisi ihana käyttää sellaisia kuviollisia ja hauskanvärisiä sukkia, esimerkiksi pöllökuvioisia.
Villasukat ovat talvella kovassa käytössä, totta kai.

Luistimet kuluttavat sukkavarastoani. Kantapäät menevät aina puhki ja sitten joutuu ostamaan uusia. Minulla on melkein aina sukkapula, pitäisi ehkä pitää enemmään huoli sukistani. Yösukkista en pidä,  nukun palasjaloin. Parien suhteen en ole turhantarkka. Tietenkin ottaisin mieluummin kahdet punaiset sukat, kuin punaisen ja kirkkaansinisen, mutta kaksi erilaista mustaa käyvät vallan hyvin. Ja joskus on ihan hyväkin muistaa Dobbyä pukemalla jalkaan täysin eriväriset lämmikkeet. Käytän sukkia oikeastaan vain lämmön vuoksi, enkä ehdi, enkä jaksa valita niiden väriä vaatteiden värin mukaan.

Uudet, käyttämättömät tai vähän käyteteyt sukat on ihana laittaa jalkaan. Niitä ei ole pilattu rei`illä tai kulumilla, ja ne ovat ihanan pehmeät. Niitä elämän pieniä iloja! :)

Mitä sukkani siis kertovat minusta?
Tätä on vaikea sanoa sukkamakuni moninaisuuden vuoksi. Ehkä se kertoo, että hyväksyn erilaisia asioita. Luonnettakin se voisi kuvastaa, olen nimittäin joskus todella iloinen ja äänekäs, välillä hiljainen ja pohdiskeleva omiin oloihinsa sulkeutuva. Tulipas sekavaa...

Aika hauskaa, että tällaisestakin aiheesta saa näin paljon irti!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2012, 10:32:22 kirjoittanut Polyjuicepotion »
Things never happen the same way twice.